از دوران بلوغ دختران چه می‌دانید؟

بلوغ دختران

نوجوانی و بلوغ دختران

بلوغ دختران دوره‌ای می باشد که آغازگر تغییرات متعدد است. در این دوره دختر با تحولات مختلفی روبه رو می‌شود که می‌تواند اندام‌ها و یا روح او را نشانه بگیرند. به همین علت والدین در این دوران شاهد رفتارها و حرکاتی هستند که پیش از این با آن رو به رو نبوده‌اند. از این رو والدین باید تمامی تلاش خود را به کار بگیرند تا بتوانند نحوه رفتار با دختر در سن بلوغ را به طور کامل یاد بگیرند. به همین علت قصد داریم در این مقاله شما را با نکات بسیار ویژه ای آشنا کنیم تا با استفاده از آن بتوانید رابطه خوبی را با دختران خود در دوران بلوغ داشته باشید. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بازه‌ی سنی بلوغ دختران

بلوغ دختران در مقایسه با بلوغ پسران شروع زودتری دارد و  می تواند از سن ۸ سالگی تا ۱۳ سالگی باشد. اگر در هر سنی غیر از این بازه بلوغ رخ دهد، به اصطلاح می‌گوییم فرد دچار بلوغ زودرس و یا دیررس شده است. در این سن دختران رفتارهای مختلفی را از خود نشان می‌دهد و بلوغ آن‌ها با نشانه‌های خاصی همراه است که اولین و بارزترین نشانه رشد سینه‌ها بوده که در ادامه به بررسی کامل تر تغییرات ظاهری آن‌ها خواهیم پرداخت.

تغییرات ظاهری دختران در سن بلوغ

هنگامی که دختران پا در دوران بلوغ خود می‌گذارند، متوجه تغییراتی در بدن خود می‌شوند که شامل موارد متعددی هستند. از جمله این تغییرات می‌توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

 

مشاوره آنلاین بلوغ دختران

  1. رشد سینه‌ها در دوران بلوغ

رشد سینه‌ها یکی از تغییراتی به حساب می‌آید که دختر با آن روبه‌رو می‌شود. می‌توان اینطور بیان کرد که اولین تغییر بعد از پا گذاشتن به سن بلوغ همین گزینه می‌باشد. البته لازم به ذکر این نکته می‌باشد که این مورد زمانی خواهد بود که فرد یک بلوغ عادی را طی کند. در واقع پستان‌ها را دو هورمون استروژن و پروژسترون مورد تاثیر قرار می‌دهند و با عملکرد خود باعث تکمیل شدن فرآیند رشد می‌شوند.

  1. قاعدگی و یا عادت ماهیانه

بلوغ دختران همراه با قاعدگی نیز می‌باشد. به طور کلی سن ۱۲ سالگی زمانی می‌باشد که دختران اولین تجربه خود را در زمینه عادات ماهیانه حس می‌کنند. البته این سن ممکن است در برخی از دختران با توجه شرایط هورمون‌ها و یا نوع تغذیه‌ای که دارند، متفاوت باشد.

درد پریود

  1. رشد موی زائد در دوران بلوغ

از دیگر تغییراتی که در بلوغ دختران به چشم می‌خورد، رشد موهای زائد است که در نواحی مختلفی از بدن اتفاق میفتد که ناحیه حنجره و همچنین زیر بغل نمونه‌ای از این موارد به حساب می‌آیند. هورمونی که در رشد موهای زائد تاثیرگذار می‌باشد، تستوسترون است که ترشح آن بر عهده تخمدان‌ها می‌باشد. البته نکته ای که لازم به ذکر می‌باشد این بوده که هورمون تستوسترون می‌تواند باعث فعال شدن محرک‌های جنسی نیز شود.

رفتار و تغییرات روحی و روانی دختران در سن بلوغ

 

می‌توان اینطور بیان داشت که هر دختری در سن بلوغ رفتارهای مختلفی را به خاطر هیجانی که تجربه می‌کنند از خود نشان می‌دهند. خطرناک بودن این رفتارها و همچنین ادامه دار بودنشان، بستگی به این دارد که خانواده‌ها با آن‌ها به چه صورت برخورد می‌کنند. از این رو رفتار با دختران در این سن بسیار حائز اهمیت بوده است. بعضی از دخترها کارهایی را انجام می‌دهند که دیگران را به سمت خود جلب کنند. به عنوان مثال از لوازم آرایشی به طور غیر طبیعی استفاده می کنند و یا رفتارهای پرخاشگرانه ای را در برابر کوچک ترین واکنش‌ها نشان می‌دهند. همچنین بسیاری از آن‌ها به سمت گوشه گیری متمایل می‌شوند و نمی‌توانند دایره ارتباطی خود را گسترش دهند. به همین علت خانواده‌ها برای اینکه بتوانند به دختران خود کمک کنند، باید با یک مشاوره جلسه داشته باشند.

شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره بلوغ دختران و تغییرات روحی آنان، مشاوره آنلاین بلوغ دختران از بهترین روانشناسان پذیرش ۲۴ دریافت کنید.

نحوه برخورد با دختران نوجوان در دوران بلوغ

روانشناسی جوانان دختر در زمان بلوغ آن ها بسیار اهمیت دارد. دختران در این سن به علت تغییراتی که می‌بینند، ممکن از رفتارهای نامناسبی را از خود نشان دهند. به گونه ای که شاهد اشتباهات بسیاری از آن‌ها خواهید بود. حالا سوالی که به وجود می‌آید این بوده که طرز رفتار با نوجوانان دختر در این سن چگونه باید باشد و در صورت مشاهده رفتارهای غیر عادی چگونه با آن ها برخوردار داشته باشیم. به همین علت والدین نیاز دارند تا آشنایی کاملی را با روانشناسی دختر جوان و همچنین طرز برخورد با دختر در سن بلوغ را پیدا کنند. برای اینکار می تواند از یک مشاوره بهره ببرند. به این چند نکته توجه داشته باشید:

  1. از الفاظی همچون “چته” استفاده نکنید

استفاده از این کلمه نه تنها در بلوغ دختران بلکه در دیگر سنین نیز حس خشم را به آن‌ها منتقل کند. به همین علت لحنی که از آن بهره می‌برید بسیار پر اهمیت است و باید به گونه‌ای باشد که دختر شما احساس کند که می‌خواهید به آن ها کمک کنید و هدفی جز این ندارید.

خشم در بلوغ

  1. استفاده از صدای بالا ممنوع!

موردی که در روانشناسی دختر ۱۸ ساله و پایین‌تر از آن اهمیت دارد این بوده که از حرف زدن با لحن تند و صدای بالا خودداری کنید. این کار می‌تواند حس ترس را به فرزند شما القا کند. از این رو اگر از یک لحن صمیمی کمک بگیرید می‌توانید متوجه این موضوع شوید که فرزندتان اعتماد به نفس بیشتری را پیدا می‌کند و راحت‌تر می‌تواند در رابطه با مشکلات خود صحبت کند.

  1. برخورد مناسب در هنگام اشتباهات

دوران بلوغ دختران می‌تواند سرشار از اشتباهات و یا تصمیم‌های مختلف باشد. به دلیل تغییراتی که در هورمون‌های دختران به وجود می‌آیند، تمایل آن ها به جنس مخالف نیز افزایش پیدا می کند. در صورتی که شما متوجه این رابطه شدید، باید بدانید که چگونه با فرزند خود رفتار کنید. طرز برخورد با دختری که دوست پسر دارد، در مقایسه با سیگار کشیدن در نوجوانی و بلوغ دختران کاملا متفاوت می‌باشد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این بوده که سعی نکنید با استفاده از زور آن‌ها را مجبور به پایان دادن رابطه خود کنید. چرا که بعد از آن کارهای خود را به صورت پنهانی انجام خواهد دارد. زمانی که در بلوغ دختران متوجه این ارتباط شدید، سعی کنید راهنمایی‌های بسیار زیادی را به آن‌ها بدهید.

همچنین حتما در رابطه با مسائل جنسی با آن ها صحبت‌هایی را کنید تا دچار ابهام و یا اشتباه نشوند. برای اینکار می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

دوست پسر

 تغذیه در دوران بلوغ دختران

یکی از مهم ترین مسائل در بلوغ دختران، تغذیه آن‌ها می باشد. از آنجایی که این دوران دختران با رشد همراه است، نیاز است تا از مواد مغذی بسیاری استفاده شود. از این رو به عنوان والدین فراموش نکنید که موادی همچون اسیدهای آمینه، سبزی‌های پخته شده، لبنیات، پروتئین‌ها را لیست غذایی آن‌ها قرار دهید تا از ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله افسردگی، کم خونی و یا پوکی استخوان جلوگیری کنید.

غذای سالم

 از آموزش‌های دوران بلوغ غافل نشوید.

 

از از آنجایی که بلوغ دختران بسیار حساس می‌باشد، خانواده‌ها باید تمامی حواس خود را به آن‌ها جلب کنند؛ به خصوص اینکه در مدارس چیز خاصی در این باره به آن ها آموزش داده نمی‌شود. دوران بلوغ سرشار از استرس و اضطراب می‌باشد و در همین راستا دختران می‌توانند تنش‌های بسیار زیادی را تحمل کنند. از این رو خانواده‌ها با آموزش موارد مختلف به آن‌ها می‌توانند تا حدودی از نگرانی‌ها و استرس‌های آن‌ها کم کنند. به عنوان مثال والدین در زمان بلوغ دختران باید آموزش‌هایی را در رابطه با دوران قاعدگی و همچنین مسائل جنسی به آن‌ها بدهند تا جای هیچ‌گونه شبهه‌ای برای آن‌ها باقی نماند. برای این موارد می‌توانند از مشاوره نیز کمک بگیرند.


دوران بلوغ

شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره نوجوانی و بلوغ دختران، مشاوره آنلاین بلوغ دختران از بهترین پزشکان متخصص روانشناس پذیرش ۲۴ دریافت کنید.

بلوغ دختران از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید از کنار آن بدون توجه رد شوید. اگر به عنوان والدین اطلاعات کاملی را در رابطه با این موضوع ندارید، می توانید از روانشناس و یا مشاوره در این زمینه بهره ببرید تا فرزندتان دوران سختی را پشت سر نگذارد.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه بلوغ دختران و مسائل مربوط به آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. روانشناسان متخصص پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد، خوشحال می‌شویم این مطلب را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید.

 

با مشاوره آنلاین بلوغ، از نگرانی خودت و فرزندت کم کن

۳.۸/۵ (۲۷ نظر)

منبع
kidshealth.orgwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
398 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارشد
ارشد
7 روز قبل

این خیلی خوبی

رها
رها
14 روز قبل

من پریود شدم اصلا درد ندارم ۱۲ سالمه سینه هامم به اندازس فقط نوکش خیلی کوچیکه

پریا
پریا
17 روز قبل

سلام
من بلد نیستم موهای بدنم رو بزنم میشه بگید چیکار کنم

پریا
پریا
17 روز قبل

یه سوال من نمیتونم موهای بدنم را اون ور کنم بلد نیستم میشه راهنمایی کنید چطوری باید اونا رو بزنم

ریحانه
ریحانه
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید میخواستم علت دانه روی پستان دخترم رو بدونم و سوزش هم داره

ثنا ریحانی نژاد
ثنا ریحانی نژاد
1 ماه قبل

سلام خوبی

عارف محمدی
عارف محمدی
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من واقعا خیلی تنهام یه دوست دختر با معرفت میخام لطفاً میشه یکی برای دوستی بیاد

اسما
اسما
پاسخ به  عارف محمدی
1 ماه قبل

آخه آدم قیافه ی کسی رو ندید و اخلاقشو نشناخته می تونه با یکی دوست شه خب معلومه هرکی از خودش تعریف می کنه

بیتی
بیتی
پاسخ به  اسما
29 روز قبل

مخصوصا تو یکی

آخرین ویرایش 29 روز قبل توسط بیتی
بیتی
بیتی
پاسخ به  عارف محمدی
29 روز قبل

گی بقول

گلی
گلی
1 ماه قبل

سلام پذیرش ۲۴ اینجاست

محمد
محمد
پاسخ به  گلی
1 ماه قبل

شوهر کن به من

ایلین
ایلین
2 ماه قبل

میگم این طبیعیه که مت هنوز به دوران بلوغ نرسیدم ولی دوست پسر دارم

سامی
سامی
پاسخ به  ایلین
2 ماه قبل

چند سالته

بیتی
بیتی
پاسخ به  ایلین
29 روز قبل

عیجااانم نه گلم خیلی کوشولویی خخ

رسی بابا
رسی بابا
پاسخ به  ایلین
26 روز قبل

نه شمامشکله ضاتی دارین

......
......
2 ماه قبل

من ۱۱ سالمه خیلی از پریود میترسم
یکی بهم بگه پریود سخته درد داره
آخه من خیلی میترسم…لطفا بهم بگین

ای دختر صحرا
ای دختر صحرا
پاسخ به  ......
2 ماه قبل

نه درد نداره
ولی من هنوز نشدم

بیتی
بیتی
پاسخ به  ای دختر صحرا
29 روز قبل

نشدی پس از کجا میدونی درد نداره . من شدم و باید بگم بستگی به خودت داره برا بعضیا درد داره برا بعضیا نه

بیتی
بیتی
پاسخ به  ......
29 روز قبل

آره عزیزم درد داره مخصوصا اگه کلفت باشع

نام
نام
پاسخ به  ......
18 روز قبل

اگه بدنت ضعیف باشه درد داره، وگرنه اوکیه

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام من پریود نشدم
ولی از پریود میترسم
پریود سخت است؟

بیتی
بیتی
پاسخ به  ناشناس
29 روز قبل

به خودت بستگی داره برا بعضیا یکم درد داره . یروز میری دستشویی میبینی خون میاد اینطوری متوجه میشی .

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه
سینه هام کوچیکه باید چیکار کنم بزرگ بشه؟

۰۰۰۰۰
۰۰۰۰۰
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

هیچ کاری نکن

امر
امر
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

بیا من مک بزنم درست میشه

بیتی
بیتی
پاسخ به  امر
29 روز قبل

میگه ندارم میگی مک بزنم؟ خاک تو سرت هول خخخ

زولیه
زولیه
پاسخ به  ناشناس
7 روز قبل

باید بدی بخوریم

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

دوستان عزیز اصلا پریودی درد نداره
دهنتو سرویس میکنه از بس که درد داره بی ناموس

بچها یه دست بزنید واسه خاله
بچها یه دست بزنید واسه خاله
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

واقعا
یاخدا

مبینا
مبینا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

من ک میشم درد نداره برا همه ک دردناک نیست

آنا
آنا
2 ماه قبل

ستونای من پریود ترس نداره
درد دارهههه تا ناموسسس

نازنین کریمی کیا بستان آباد
نازنین کریمی کیا بستان آباد
2 ماه قبل

سلام من پرید میشم وسینه هام هم رشد کرده ولی نوکشون کوچیکه چی کار کنم

کاوه
کاوه

هیچ کاری نمیخواد بکنی به مرور درست میشه. .. یا که در نزدیکی کردن درست میشن…اطلاعات بیشتر …….

مرد تنها
مرد تنها

برو یبار بده درست میشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مرد تنها
1 ماه قبل

کاملا صحیح

اسما
اسما
پاسخ به  مرد تنها
1 ماه قبل

کسی از تو نظر نخاست

ناشناس
ناشناس

تغذیه مناسب داشته باش

بیتی
بیتی

برو به یکی بده حل میشه خوشجلم

رسی بابا
رسی بابا

ساکشن بزن که بعده ازدواجتون به مشکله برمیخورین ونمیتونیدشیربدین

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

دخترای گل مهربون

منم خودم همه این دوران بلوغ داشتم یه چند سالی از شما بزرگ ترم

فقط این که خواهش می کنم ، خواهش می کنم
با مامانتون راحت باشید
هر چی باشه مامانتونه به خدا شما ها رو از هر کسی که می شناسید بیشتر دوست داره

بهتر می تونه راهنمایی کنه هر سوالی داشتید از مامان بپرسید

من خودم از این دوران انقد خاطره
دارم که هر وقت بهشون فکر می کنم کلی می خندم میگم عجب اسکولی بودم

این دوران هم میگذره

حواستون به خودتون باشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

بله
راس میگید

بیتی
بیتی
پاسخ به  فاطمه
29 روز قبل

جدی می فرمائید ؟

رومینا
رومینا
3 ماه قبل

سلام من جدیدا بعض میکنم
۱۲ سالمه از پریود میترسم
هنوزم نشدم

مهیار
مهیار
3 ماه قبل

هلیا

اویس
اویس
3 ماه قبل

سلمخبی

سارا
سارا
3 ماه قبل

سلام من سارا ام ۱۱ سالمه.جدیدا خیلی عصبی شدم.سر چیز های کوچیک ناراحت می شم و بغض می کنم.یکم دمدمی شدم.خیلی رو فحش حساس شدم و سر فحش های کوچیک مامانم جوری عصبی میشم که یه زور جلو اینو میگیرم که برم دعوا کنم.سینه های کمی رشد کرده و خیلی درد میکنه.احساس می کنم مامانم نمیتونه درکم کنه و همش بحثمون میشه.سرکوفت دختر داییم و میزنه و اجبار میکنه که باید کاری که می گه و بکنم و متوجه نمیشه که من به استراحت و یکم تمرکز رو کارام نیاز دارم.میشه کمکم کنید.

بیتی
بیتی
پاسخ به  سارا
29 روز قبل

عادیه

هلیا
هلیا
3 ماه قبل

سلام
من میترسم از پریودی
چیکار باید کنم
به بلوغ رسیدن ولی هنوز نشدم
میترسم خیلی ۱۲ سالمه

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط هلیا
اسما
اسما
پاسخ به  هلیا
1 ماه قبل

منم ۱۲سالمه پریودی اصلا حسی نداره
چون من اصلا نشدمه

...
...
3 ماه قبل

من میترسم از پریودی

هانیه
هانیه
پاسخ به  ...
3 ماه قبل

سلام من شدم و اصلا ترس نداره بد به دلت راه نده که هیچی نیس

وبلاگ هادی درزاده
وبلاگ هادی درزاده
پاسخ به  ...
2 ماه قبل

ترس نداره عزیز من

وای
وای
پاسخ به  ...
2 ماه قبل

منم

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

سلام

محمد
محمد
پاسخ به  مهسا
4 ماه قبل

سلام خوبی

مبینا
مبینا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام

کاوه
کاوه
پاسخ به  مهسا
2 ماه قبل

سلام جوجو خوبی

شمس الدینی
شمس الدینی
4 ماه قبل

سلام دختر من۱۴سالشه هنوز هیچ نشانه بلوغی ندارد قدش هم خیلی کوتاهه چکار کنم

وبلاگ هادی درزاده
وبلاگ هادی درزاده
پاسخ به  شمس الدینی
2 ماه قبل

به یک متخصص زنان یا مشاوره ببریدش حتما

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  شمس الدینی
10 روز قبل

سلام ببریدش دکتر غدد
برا کوتاهی قد

ریحانه
ریحانه
4 ماه قبل

یکی بیاد با من سکس کنه

قاسم هستم
قاسم هستم
پاسخ به  ریحانه
4 ماه قبل

سلام دوست دختر میخوام

باران
باران
پاسخ به  قاسم هستم
3 ماه قبل

من هستم

کاوه
کاوه
پاسخ به  باران
2 ماه قبل

باش ولی ….

Mohsen
Mohsen
پاسخ به  ریحانه
4 ماه قبل

حالت خوب نیس

غلی
غلی
پاسخ به  Mohsen
2 ماه قبل

سلام

محمد
محمد
پاسخ به  ریحانه
4 ماه قبل

کجا

بهار
بهار
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

بیا من شمارتو میخوام

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط بهار
کاوه
کاوه
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

۰۹۰۳۷۰۵۱۷۳۴

بنیامین
بنیامین
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل
امین صالحی
امین صالحی
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

من هستم با شما بزرگوار سکس کنم

...
...
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

شیشه می کشی

کاوه
کاوه
پاسخ به  ...
2 ماه قبل

نمیکشم ولی برا.. فروش دارم

دنی
دنی
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

من میام

مبینا
مبینا
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

ینی چی

فوچیچی
فوچیچی
پاسخ به  مبینا
17 روز قبل

این

مبینا
مبینا
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

ینی چی

آرمین
آرمین
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

نه بابا

کاوه
کاوه
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

این قدر صداقت

احسان
احسان
پاسخ به  کاوه
2 ماه قبل

من هستم عسقم

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

من هستم عشقم

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

من هستم عشقم

محمد
محمد
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

خیلی حشری شدی

فوچیچی
فوچیچی
پاسخ به  ریحانه
17 روز قبل

بیا تو

lana
lana
4 ماه قبل

سلام من یه دختره ۱۴ سالم کلاس چهارم پریود شدم و کلاس سوم به بلوغ رسیدم ولی سینه هام خیلی کوچیکه مورد تمسخر قرار میگیرم میخوام بزرگ شن چون خیلی صاف بنظر میان باید چه راهکار هایی رو انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط lana
پری
پری
پاسخ به  lana
4 ماه قبل

منم همین مشکل رو دارم… ولی یه مدت سوتین نبستم یه مقدار رشد کرده

هانیه
هانیه
پاسخ به  lana
4 ماه قبل

من خیلی رشد سینه ندارم اما تا ۱۸ سالگی وقت هست
محلشون نده

فوچیچی
فوچیچی
پاسخ به  هانیه
17 روز قبل

درست می شه

وبلاگ هادی درزاده
وبلاگ هادی درزاده
پاسخ به  lana
2 ماه قبل

لطفا به وبلاگ هادی درزاده سر بزنید

سامی
سامی
پاسخ به  lana
2 ماه قبل

سینه های دوس دخترمم کوچیک بودن براش مالیدم دوبرابر شود

رها
رها
پاسخ به  سامی
14 روز قبل
احسان
احسان
پاسخ به  lana
2 ماه قبل

سلام عزیزم بامن دوست میشی تاهروزباسینهات بازی کنم زود بزرگ میشم حال هم میدن بت

پری
پری
4 ماه قبل

ببخشید من ۱۴ سالمه واسه اولین بار مرداد پریود شدم ۵ روز طول کشید ولی الان دیگه پریود نمیشم اصلا ک الانم توی آذر هستیم…

ک س
ک س
5 ماه قبل

گلم یه روانشناسی ببرش حتما

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط ک س
پروین
پروین
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۴ ساله دارم چن ماهی است به من میگه تو گوشی با یه پسری آشنا شدم می خوام باهاش دوست شم من نذاشتم رابطه شونو بهم زد ولی بعدش فهمیدم که با یکی دیگه رابطه داره از خودشم عکس گرفته فرستاده من نگرانشم وقتی دید ما اونو فهمیدیم تن به خود کشی میزد جلوشو گرفتیم ولی من نگرانشم تو رو خدا راهنمایم کنید

المیرا
المیرا
پاسخ به  پروین
4 ماه قبل

سلام من یه دختر ۱۷ ساله هستم اساس افسردگی دارم خانوادم درست با مامن رفتار نمی کنن همش به من گیر میدم دلم یه ازدی میخوادمیشه کمکم کنید از این حال درام خواهش میکنم

نگین
نگین
پاسخ به  المیرا
4 ماه قبل

بهشون دروغ بگو ، نزار از کارت سر در بیارن تا جایی ک میشه ، اگه دوتا راه قبلی جواب نداد باهاشون بجنگ ، بهشون هیچی نگو از اهداف و آرزوهات ، طوری رفتار کن که فکر کنن داری کاری رو میکنی ک اون ها میخوان اما کاری ک خودت میخوایی رو انجام بده ؛ دختر زیبای من تنها راه رشد کردن و رسیدن به خواسته هات در خانواده ی ایرانی همینه .

علی
علی
پاسخ به  نگین
4 ماه قبل

پناه بر خدا شما دقیقا چه هدفی دارید که اینگونه یه دختر نوجوان رو به دروغ گویی و پنهانکاری تشویق میکنید.شیطانید یا دیو

بیتی
بیتی
پاسخ به  علی
29 روز قبل

تو خودت چرا همچین مطلبی رو سرچ کردی؟؟ دختر که نیستی:/

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  المیرا
3 ماه قبل

چون دوست دارن بهت گیر میدن وگرنه ولت می کردن اصلا براشون مهم نبود که چیکار می کنی پس بدون که دوست دارن نگرانتن

کاوه
کاوه
پاسخ به  المیرا
2 ماه قبل

ساده ومفید تحمل کن که این دوران میگذرد

مشاوره دختران
مشاوره دختران
پاسخ به  پروین
3 ماه قبل

سلام دختر شما به شما نیاز دارد تلاش کنید با آن ها مهربان و همراه باشید

وبلاگ هادی درزاده
وبلاگ هادی درزاده
پاسخ به  پروین
2 ماه قبل

شوهرش بدین

طاهره
طاهره
5 ماه قبل

سلام دختر ۱۳ساله دارم باهمه چیز مخالفت میکنه دوست پسر صحبت میکنه راهنمایی میکنم اما نگرانم لطفا

سحر
سحر
5 ماه قبل

سلام من دخترم و چهارده سالمه. من یک سال کامل پریود شدم اما این ماه کلا پریودنشدم و سینه هام رشد کرده اما پستان ندارم من خیلی نگرانم میشه کمکم کنید

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط سحر
ستایش
ستایش
پاسخ به  سحر
5 ماه قبل

واسه دفعه اول پریود که میشی ممکنه ۱ مته تا ۵ ماه پریود نشی و این عادیه

منصوری
منصوری
5 ماه قبل

سلام ….من یه دختر۱۰ساله دارم تقریبا یک سال میشه که خیلی پرخاشگروعصبی و زورگو شده حساس وزودرنج هم شده خواستم راهنمائیم کنید.ممنون وسپاس ازلطفتون

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام من یه دخترم دوازده سالمه، سینه هام خیلی خیلی رشد کرده، باید چیکار کنم کوچیک تر بشه؟
آخه خیلی بزرگ شده ممنون میشم لطفا زودتر جواب بدید، آخه یکم نگرانم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
4 ماه قبل

سکس کن
کس بده

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

خوب چرا تو کس نمیدی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

بی ناموس اشغال مگه خودت خونواده نداری.چطور ب ی دختر ۱۲ساله اینجوری میگی.خاک تو سر اون پدرمادرت ک یه اشغال تحویل جامعه دادن

محمد
محمد
پاسخ به  ناشناس
4 ماه قبل

بیا به خورم شون

۰۰۰۰۰
۰۰۰۰۰
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

بیا با من سکس کن

مهدی
مهدی
پاسخ به  ۰۰۰۰۰
2 ماه قبل

میای باهم حرف بزنیم ویک سکس خوبی داشته باشی

بیتی
بیتی
پاسخ به  مهدی
29 روز قبل

به به آینده کشور دست چه کساییه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

سلام
طفا یک نفر جواب منو بده، من ۱۲ سالمه سینه هام بزرگ هستن، چیکار کنم کوچیک بشه، هرکاری باشه انجام میدم، هرکاری
فقط لطفا بگید
پریود هم میشم و موهای زائدم هم رشد کردن.
سایز سینه هام ۲۶، خیلی بزرگه؟
لطفا جواب بدید
تشکر

مبینا
مبینا
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

بیا بخورم شون کچیک بشه

مهدی
مهدی
پاسخ به  مبینا
2 ماه قبل

بیا تا که من اون سینه های بزرگتر بخورم تا کوچیک بشه

سامی
سامی
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

جلل خالق به نظر من فشارش بدع تا اب شه

محمد
محمد
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

تا۸۵راه داره نگران نباش

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
17 روز قبل

باید من بیام تو بغلت برات بمالم و بخورم فشارشون بدم کوچیک میشن

آیلین مهدی زاده
آیلین مهدی زاده
6 ماه قبل

سلام اسم من آیلینه و ۱۶ سالمه ۱ ماه دیگه میرم تو ۱۷ سال ولی هنوز عادت ماهانه را تجربه نکردم یک عالمه دکتر زنان هم رفتیم اونا فقط قرص دارو دادن گفتن خوب میشه نگران نباشین شما میدونید باید چیکار کنم

۴۲ ساله خانم
۴۲ ساله خانم
6 ماه قبل

سلام واقعا از راهنمای شما ممنونم من خودم دو قلو دارم با سن ۱۲ سال خیلی استفاده کردم واقعا عالی بود

۰۰۰۰۰
۰۰۰۰۰
پاسخ به  ۴۲ ساله خانم
1 ماه قبل

آفرین بر خانومی

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالمه و قیافم تعغیر کرده ۲ ۳ روزه تورو خدا چیکار کنم

غزل باقری پور
غزل باقری پور
6 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالم هست و تازگیا حس میکنم خیلی متافاوتم همه ی دو بریام کلی دوست های دختر کلی دوست های پسر باهم تو یه اکیپن و کلی خوش میگذرونن ولی من با هیچ کس دوست نیستم همش تو دوران مدرسه بود کلی با همه حرف میزدم بعد نموم شدن مدرسه دیگع کسی باهام حرف نزدن لطفا میشه بهم بگید که همیشه تنها میمونم یا نه یا اینکه من ادم عادی هستم

کسری
کسری
پاسخ به  غزل باقری پور
5 ماه قبل

تو با من دوست شو اوکی میشی

مبینا
مبینا
پاسخ به  غزل باقری پور
3 ماه قبل

راس میگه

وبلاگ هادی درزاده
وبلاگ هادی درزاده
پاسخ به  غزل باقری پور
2 ماه قبل

وبلاگ سری بزن

بیتی
بیتی
پاسخ به  غزل باقری پور
29 روز قبل

خخخ منم همینم نگران نباش عادیه

غزل باقری پور
غزل باقری پور
6 ماه قبل

سلام من از شروع ۱۴ سالگیم دچار این مشکل شدم حس میکنم اصلا عادی نیستم و از همه چی عقبم چون همه ی دو برایم کلی دوست صمیمی دارن کلی دوست های پسر دارن که همه باهم اکیپن ولی من هیچ دوستی ندارم و فقط تو مدرسه با همه حرف میزنم بعد مدرسه دیگه هیچ کس باهام حرف نمیزنه دلم میخواد اینو به خانوادم بگم وای نمیتونم لطفا بهم بگید ایا واقعا از همچی عقب هستم؟
لطفاً کمکم کنید

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط غزل باقری پور
فرسته
فرسته
پاسخ به  غزل باقری پور
5 ماه قبل

سلام خیر
خیلی هم عادی هستی
با اعتماد به نفس بالا باش
فقط سعی کن باخونواده ات بقدری دوست باشی که حتی چیزی رو اینجا مطرح نکنی اول خانواده

بیتی
بیتی
پاسخ به  فرسته
29 روز قبل

خونواده ای که همش بهت گیر بدن حتی تا حیاط نتونی بری دوستی باهاشون چه فایده؟؟

معصومه
معصومه
7 ماه قبل

سلام دخترم حرفموگوش نمیده کارهای خطرناک انجام میده میترسم سیگار دوستاش خوب نیستن هرروز میره بیرون بادوستاش پارک محیط خوب نیست چیکارکنم میترسم بیچارش کنن

نمی گم
نمی گم
7 ماه قبل

منم دقیقا مثل اون دختر حس می کنم دارن کنترلم می کنم و تو قفسم و حق آزاد بودن رو هیچ وقت نباید داشته باشم

نمی گم
نمی گم
7 ماه قبل

سلام
من بچه ی طلاق هستم و ۱۲ سالمه و همسر پدرم همیشه به من میگه چته یا یه کار اشتباهی می کنم جوری رفتار می‌کنه که باعث میشه بیشتر بهترین ما باید با اونا چیکار کنیم ؟؟؟
حتی گاهی اوقات تو ذهنم میزنمشون و دلیل ناراحتی هامو با صدای بلند بهشون می گم

مبینا
مبینا
پاسخ به  نمی گم
3 ماه قبل

بگیر بکنش

مهدی
مهدی
پاسخ به  نمی گم
2 ماه قبل

بیا بامن دوست شو باقی اش بامن

ناشناس
ناشناس
7 ماه قبل

سلام دختر ۱۰ ساله ای دارم.خیلی نسبت به دستگاه تناسلی خود حساس شده.همش به خودش دست میزنه و یا شلوارش رو زیاد بالا میکشه که به اون برخورد کنه و یا شیر اب دسشویی را با فشار به خودش میگیره و لذت میبره
من خیلی نگرانم ازین بابت.که این رفتارش منجر به خود ارضایی نشه

آرمین
آرمین
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

بدی دسته من با شلک من بازی کنه

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  آرمین
2 ماه قبل

با چیه تو بازی کنه

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  آرمین
2 ماه قبل

خوب اگه این طور بده اونجارو بازی کنه تو ام یه کیفی کنی

پری
پری
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

دقیقا بچه منم

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

عزیزم پچه ی شما مشکل روانی داره

نا شناس
نا شناس
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

پچتو بیار یه سکس کنیم خودم درستش میکنم عشقم

Mari
Mari
7 ماه قبل

سلام دوستان من ۱۲ سالمه
مخاطبم کسایی هستند که می‌گفتند اگر پدر یا مادر ما از پیشمون برن یا بمیرن ما چکار کنیم.
من بچه طلاق هستم و ۷ ساله مادر مو ندیدم نمیدونم زنده است یا مرده .
قبول دارم سخته .
۲ ساله پدرم ازدواج کرده با یه خانومی که بچه داشت و الانم یه دختر کوچولو دیگه آوردن .
دلم برای مادرم تنگ میشه نه که نمیشه ولی تونستم بدون اون زندگی کنم حتی بعضی شبا از دلتنگی خیلی گریه میکنم.
با نامادریم هم مشکل آنچنانی نداریم .
ولی از خیلی از حرکات من اشتباه برداشت میکنه .
پدر و مادر من هم درکشون صفره .
جوری که همش این حس بهت دست میده که تو قفسی ،از بس کنترل میکنن.
هیچکی سعی نمیکنه با من خودشو وقف بده .
از ۶ سالگی پیش عمه ام زندگی میکردم همیشه به خاطر کوچک ترین رفتارم منو سرزنش میکردن و همش دنبال تغییر من بودن .
الانم خدا رو شکر میکنم بابت زندگیم .
زندگی من هزارتا مشکل و خوبی دیگه داره .
ولی همیشه پیش خودم میگم خدا اینارو ازم گرفت که در آینده یه چیز بهتر بهم بده.
ولی من تونستم بدون مادرم زندگی کنم مادری که روز تولدم یا حتی عید یه پیام یا یه زنگ نمیزنه.
ولی من همیشه روز تولدش و عید به یادشم.
مادرم به خاطر یه مرد دیگه از من هم گذشت .
همیشه پولو هوس براش اولویت داشت.

نمی گم
نمی گم
پاسخ به  Mari
7 ماه قبل

منم همین طور مادرم با شوهرش رفت ترکیه و اصلا من براش مهم نبودم بالا هم نظر خودمو دادم

Kosze
Kosze
پاسخ به  Mari
6 ماه قبل

آخی عزیزم دلم برات سوخت همیشه برای همین زندگی هم که داری خداروشکر کن عزیزم

هانیه
هانیه
پاسخ به  Mari
4 ماه قبل

مامان منم رفت با اینکه ازدواج نکرد بعدش
ولی من اصلا دلم براش تنگ نمیشه تو ده سالگیم رفت
چهار تا بچه ایم و بابام بدون ازدواج داره بزرگمون میکنه و خلی خانواده صمیمی ای هستیم
تو هم دلتنگ مامانت نباش.
این دلیلش نیست که دوسمون ندارن
خودشونو بیشتر از ما دوست دارن

سروش
سروش
پاسخ به  Mari
4 ماه قبل

شما یه دختری هستی ،خانوم،بزرگوار،بسیار منطقی و با شعور که کاملا به خودت مسلطی ،بعضی از اطرافیان بد نیستند،فقط نا آگاهند و فاقد درک و فهم.و مطمئن باش که این مشکلات تموم میشه،همیشه به توانایی و قدرتمندی خودت ایمان داشته باش.

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط سروش
ناشناس
ناشناس
پاسخ به  Mari
3 ماه قبل

اخی عزیزم کارت درست همیشه وهمه جا مراقب خودت باش خدای نکرده اسیب نبینی ان شا الله به یاری خدا موفق باشی

بیتی
بیتی
پاسخ به  Mari
29 روز قبل

الهی عزیزم دلم خیلی برات سوخت همیشه بخاطر زندگیت خداروشکر کن:)

.....
.....
7 ماه قبل

سلام من هنوز یه سال نشده که پریود شدم و مامانم اصلا نمی پرسه درد داری یا خوبی یا .. کلا احساس می کنم براش مهم نیستم چی کار کنم؟

محمد جواد
محمد جواد
پاسخ به  .....
4 ماه قبل

اخی من میپرس

مبینا
مبینا
پاسخ به  .....
1 ماه قبل

برای منم همینطور و اصلا نمیخواستم کسی بپرسه اشکال نداره عزیزم

بیتی
بیتی
پاسخ به  .....
29 روز قبل

مامان منم نمیپرسه/: اگه بخاطر اینا ناراحتی بیا بهت بگم خونه ی ما چه خبره

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه و از سن ۱۰ سالگی پریود و یجورایی حس میکنم ب سن بلوغ رسیدم
و خیلی میترسم قدم رشد نکنه کسی می دونه چرا تو این سن ب بلوغ رسیدم بیشتر دوستامم تو همین سن این اتفاق واسشون افتاده
خواهشن اگه کسی می دونه جواب بده

فاتوش
فاتوش
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام عزیزم من فاتوش
عزیزم نگران نباش منم هم سن تو بودم داخل همین سن به سن بلوغ رسیدم این طبیعی هستش نگران نباش

بیتی
بیتی
پاسخ به  فاطمه
29 روز قبل

منم تقریبا یه ساله پریودم ولی قدم ۱۴۵ میترسم قدم دیگه رشد نکنه .

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام من هنوز به بلوغ نرسیدم اما میخاستم بدونم میشه بعد از بلوغ هم قدمون رشد کرد

فاتوش
فاتوش
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام
بله عزیزم بعد بلوغ هم میشه قدت رشت کنه

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

سلام من ۱۱ سال و نیم هستم
مامان و بابام همش بهم گیر میدن و نمیزارن با دوستام حرف بزنم ؟

خودمم احساس میکنم پرخاشگری میکنم
چه کار کنم

Elena
Elena
9 ماه قبل

سلام و خسته نباشید
۱۲ سالمه و در دوران پیش از بلوغ هستم و نسبت به گذشته ها خیلی بیشتر حساس و زود رنج شدم و روزی ۳ یا ۴ بار با کوچک ترین اتفاق گریه میکنم و خانوادم اصلا درکم نمیکنن حتی چندین بار بهشون راجع اینکه توی این دوران این اتفاقات برای همه میفته صحبت کردم اما آنچنان نتیجه ای نداشت.
این موضوعات خیلی اذیتم میکنه.
باید چیکار کنم؟
راه حل چیه؟

فاتوش
فاتوش
پاسخ به  Elena
7 ماه قبل

منم همین جوریم

سعیده
سعیده
9 ماه قبل

سلام من ۱۳سالمه پریود نشدم سینه ام مقداری بزرگ شده و تازگیا خیلی درد میکنه و کمی هم سر اینکه بگن کار بکن سریع از کوره در میرم و یا بد صحبت کنن باهام اعصابم خورد میشه

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط سعیده
Elena
Elena
پاسخ به  سعیده
9 ماه قبل

سلام عزیزم
تو هنوز برای پریود شدن وقت داری و درد گرفتن سینه ها توی این سن طبیعیه و منم دچار درد گرفتن سینه خیلی میشم.
بله تو این سن دخترا خیلی روی رفتار های دیگران باهاشون حساس میشن.

بیتی
بیتی
پاسخ به  Elena
29 روز قبل

چرا من درد ندارم پس/:

نصیری
نصیری
10 ماه قبل

سلام دخترم ۱۰ سالش هست الان سه سال هست که بدش در حال رشد بلوغ هست قدش آنطور رسد نکرده ولی سینه هاش خوب رشد کرده موهای زائد ش هم در آمده هنوز عادت ماهانه نشده تا چند وقت دیگه احتمال دارد طول بکشه عادت ماهانه؟ بعد آیا بعد رشد کامل رشد بلوغ هنوز هم قد خواهد کشید؟

دکمه بازگشت به بالا