زگیل | دلایل ابتلا، انواع و راه های درمانی

درمان صد در صد انواع زگیل تناسلی، پماد زگیل

زگیل چیست؟  

است که انسان را آزار می دهند در مومیایی های ۳۰۰۰ ساله کشف شده اند و از دیر باز در ادبیات کهن ما وجود داشته اند.

HPV به طور کلی خطرناک نیست، اما وجودش روی پوست میتواند برای شما ناخوشایند باشد. کما اینکه باعث ایجاد درد خاصی هم نمیشوند اما مسری بودن آن می تواند اوقات شما را تلخ کند. زگیل روی پوست کودکان خیلی بیشتر از بزرگسالان پخش می‌شود. اگر تصمیم گرفتید که  به خودی خود بهبود یابد ، سعی کنید آن را لمس نکنید زیرا ممکن است ویروس را به سایر قسمت های بدن شما یا افراد دیگر منتقل کند. می توانید با متخصص پوست و مو گفت و گو کنید.

گفت و گوی با دکتر پوست و مو

انواع زگیل

زگیل های معمولی

این زگیل ها تقریباً به اندازه یک نخود هستند ، سطح سفت و زبری دارند است.در ابتدا یکی وجود دارد و با پیشرفت بیماری این HPV ها افزایش می یابد. زگیل های معمولی که به صورت گرد یا چند ضلعی هستند بیشتر مواقع روی پست در بزرگسالان دیده می شوند تا کودکان . بیشتر در انگشتان، کمر و لبه های پا وجود دارد. حالت اول معمولاً در پلک ها و گردن دیده می شود و به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است و علائمی ندارد. نوع دوم معمولاً در پوست سر ، صورت و انگشتان پا دیده می شود ، دارای بافت نرم ی است و مواد کراتین در نوک آن بیرون می زند.

زگیل کف پا

زگیل کف پا در سطح پوست کف پا رشد میکند و باعث ایجاد آن تعریق زیاد پا است. سفر طولانی یا ضربه نیز می تواند باعث ایجاد زگیل کف پا شود. در مرحله اولیه ، تاول های براق روی پا به وجود می آید، رنگ آنها  خاکستری قهوه ای یا خاکستری کثیف با مرزهای مشخص و حلقه های شاخی در اطراف پا هستند . همچنین ممکن است  HPV کف پا خشن ناهموار و گرد روی سر متاتارس یا بین انگشتان پا ظاهر شوند که بیشتر ناشی از اصطکاک است. چند روز پس از شروع بیماری ، HPV های کف پا به خودی خود از بین می روند. در صورت ناپدید شدن آنها باید با پماد درمان شوند.

زگیل پا

زگیل های تخت

این نوع بیشتر در  صورت و پشت دست نوجوانان به دلیل عفونت های ویروسی HIV به وجود می آید . آنها بیضی ، چند ضلعی یا گرد هستند و تعدادشان متفاوت است. HPV های صاف در امتداد خراش ها رشد می کنند ،پس به آنها دست نزنید. اما زگیل های تخت برعکس چیزی که با آرامی به وجود می آیند سریع محو میشوند .  لطفا از بیماری نترسید و حتما به دکتر آنلاین پوست و مو مراجعه کنید ، باید در اسرع وقت برای درمان به یک بیمارستان عادی پوست مراجعه کنید.

درمان خانگی زگیل

در زیر چندین درمان خانگی برای زگیل که معمولا دارای کمترین عوارض هستند را توضیح می دهیم اما در صورتی که عارضه زگیل در شما تداوم یافت پیشنهاد میکنیم هرچه سریع تر به دکتر درماتولوژی مراجعه کنیید

 سرکه سیب

خرید سرکه سیب از سوپرمارکت ها آسان است و گران هم نیست ، سرکه سیب می تواند با انواع زگیل ها مقابله کند. زیرا اسید مالئیک و اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب (در واقع اجزای اصلی بسیاری از داروها برای درمان آکنه صورت این دو مورد هستند) می توانند بر روی خود زگیل اثر بگذارند و آن را از پوست اطراف جدا کرده و ویروس داخل بدن را از بین ببرند. همچنین باعث نرمی و لایه برداری پوست می شود. سرکه سیب به عنوان نوعی غذا ، برای پوست صورت و بدن نیز بی خطر است ، هنگام استفاده از آن می توان با خیال راحت روی هر قسمت از بدن که با نسبت ۱: ۱ با آب رقیق شود و به نصف غلظت اصلی رقیق شود. پاک کردن سرکه سیب بسیار ساده است. همین حالا یک پنبه را در مایع ۱: ۱ خیس کنید ، سپس پنبه را روی آن  قرار دهید و آن را با کمک باند یا نوار پزشکی به مدت ۱۲ ساعت ثابت کنید ؛ زمان بیشتر یا کمتر مشکلی ندارد.

پوست پرتقال

یکی دیگر از داروهای محبوب  HPV،  با اینکه سند علمی معتبری وجود ندارد اما گفته می شود پوست پرتقال حاوی مقدار کمی الکل است که سوزش آن را هنگام فشردن روی پوست می توانید حس کنید. روش کار درمان شامل مالیدن پوست پرتقال روی این عارضه پوستی  یکبار در روز است. ظاهراً ، این عارضه به تدریج بعد از ۱۴ روز کم کم  می افتد.

علف هرز قاصدک

شاید تا بحال به دید درمانی به قاصدک نگاه نکرده باشید. اما جالب است بدانید در ایران  از دیرباز از قاصدک و بسیاری دیگر از شیره های گیاهان استفاده درمانی می شده است. صمغ تلخ و سوزاننده برخی و حتی شیرین بخی مانند قاصدک دشمن کشنده زگیل است طبق دستاورد های مطالعاتی نیز این گیاه دارای خواص خوبی برای کلاژن پوست است. توجه داشته باشید از قاصدکی استفاده کنید در مکان های سمی و فاضلاب های شیمیایی رشد کرده باشند و حتما طبیعی باشند برای امتحان این روش برای این کار میتواند به دشت یا محلی که قاصدک های زیاد دارد سفر کنید یا به روستایی که در نزدیک تان است بروید و حدود ده روز از صمغ آن بر روی HPV خود بریزید تا اینکه نتیجه بهتری کسب کنیم.

درمان زگیل با سیر

اگر می خواهید از سیر برای از بین بردن زگیل به طور طبیعی استفاده کنید ، ابتدا باید منطقه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید یک حبه سیر را خرد کنید تا آب سیر خارج شود سیر له شده را مستقیم به HPVبمالید و سپس از یک باند استفاده کنید تا آب سیر به منطقه آسیب دیده نفوذ کند. به مدت چند هفته هر روز در صورت نیاز تکرار می شود.

سیر برای درمان زگیل های معمولی بسیار موثر است. سیر تازه بهترین عملکرد را دارد و از آب سیر نیز می توان استفاده کرد. سیر را روی تکه کوچکی از پوست بمالید تا ببینید پوست به سیر حساسیت دارد یا خیر. برخی از افراد ممکن است در معرض سیر تازه دچار جوش شوند. با این که برای پوست ضرری ندارد اما کمی احساس  سوزش خواهید کرد. اگر به سیر حساسیت دارید ، هنوز می توانید از این روش استفاده کنید. اگر هر بار آن را فقط به مدت یک ساعت استفاده کنید ، از بین بردن HPV ممکن است بیشتر از دیگران طول بکشد.

پس دوباره زخم را بشویید و خشک کنید. سیر تازه خرد شده یا خرد شده را روی HPV قرار داده و با باند جدید بپیچید. یا اینکه  HPV را با نوار پارچه ای بپیچانید تا زگیل خشک شود.

یک مطالعه روی کودکان برای درمان HPV  توسط سیر ، نشان داد که همه زگیل ها با موفقیت از بین می روند و به جز بوی شدید هیچ عارضه جانبی واضحی  برای سیر وجود ندارد مگر حساسیت های پوستی خیلی کوچک بی ضرر. درما زگیل کودکان با سیر موفقیت امیز است اما پیشنهاد میشود با مراجعه به دکتر زگیل کودکان از نظر تخصصی پزشک مطلع شوید و درمان زا زیر نظر متخصص جلو ببرید

زگیل پوست لب

زگیل های معمولی

این نوع HPV بر پشت دست و انگشتان شما رشد میکند . حجم آن از اندازه یک غله خردل ، تا اندازه نخود است. گاهی اوقات رگهای خونی لخته ای ریز که شبیه نقاط سیاه هستند می توانند در یکی از آنها  دیده شوند.

زگیل قصاب ها

این نوع مانند زگیل های معمولی به نظر می رسند  و کسانی بیشتر به آن مبتلا می شوند که مکررا با گوشت و ماهی خام در ارتباط لمسی دارند ، از این رو با این اسم نامگذاری شده است.  البته هنوز  اینکه ویروس hpv از گوشت خام است یا نه  تایید و بررسی دقیق نشده.

زگیل تخت

زگیل های تخت بیشتر اوقات روی بازوهای شما دیده میشوند و ممکن است به جای یک جوش و آکنه اشتباه گرفته شوند، این زگیل ها حجم زیادی نمیگیرند و در همان انداز خردل یا کمی بیشتر رشد میکنند. رنگ آنها همسان پوست یا  کمی خاکستری تر از آن می باشد.

کف دست

زگیل کف دست از انتشار و تکثر زگیل پا یا جاهای دیگر بدن که قصد داشته اید آن را دستکاری کنید، بخارانید یا بکنید به وجود می آید. اندازه آن هم همانطور که قبلا گفته شد میتواند تا حجم یک نخود رشد کند.

این عارضه پوستی مستعد تکثیر خوشه ای بر روی پوست است و باید قبل از آن که به صورت سرامیکی در بیاید به آن رسیدگی کنید.

پماد زگیل دست

بسیاری از پمادهای از بین برنده زگیل بدون نسخه کار می کنند . آنها اساساً می توانند ساختار زگیل را در سطح شیمیایی تخریب کرده و از بین ببرند برای از بین بردن زگیل توسط  پماد ابتدا قبل از استفاده زگیل های دستان خود را در آب گرم خیس کنید تا پوست نرم شود. این کمک می کند دارو در جایی که زگیل وجود دارد به پوست نفوذ کند.سالیسیلیک اسید را مستقیم به زگیل بمالید ، نه به پوست اطراف آن.این قسمت را با یک باند بپوشانید و یک شب آن را حفظ کنید.
هر روز این کار را تکرار کنید و هر هفته بافت ناکروزه را با پمپ های ماسه بردارید تا زگیل از بین برود. بسیاری از پمادهای از بین برنده زگیل بدون نسخه موثر هستند. آنها اساساً می توانند ساختار زگیل را در سطح شیمیایی تخریب کرده و از بین ببرند. پماد از بین برنده زگیل را روی زگیل های دست خود بمالید و بگذارید چند دقیقه قبل از شستن دست ها ، پماد جذب شود.به جای آن از پد زگیل استفاده کنید.
اثر پد های زگیل مشابه ترشح برای از بین بردن زگیل است. می توانید دارو را روی پد HPV مستقیماً روی آنها بمالید ، یا می توانید یک قطعه کوچک از پد HPV را روی پوست به مدت یک ساعت فشار دهید ، یا برای استفاده از آن از نوار پزشکی استفاده کنید.
پماد رتینوئید را امتحان کنید. برخی از پمادهای رتینوئید را فقط می توان از طریق نسخه دکتر زگیل خریداری کرد ، اما برخی از داروهای خفیف نیز وجود دارد که بدون نسخه نیز تهیه می شوند.
فقط پماد را مستقیماً روی ناحیه زگیل قرار دهید.از رتینوئیدها به طور کلی برای از بین بردن اثرات پیری استفاده می شود ، اما می توان از آنها برای از بین بردن سلول های مرده پوست صورت و جلوگیری از ورود هرگونه منافذ پوست استفاده کرد. این شامل زگیل نیز می باشد.
در برخی موارد به اثرات تحریک پوستی رتینوئیدها توجه کنید.

چسب زگیل

برای از بین بردن ویروس   HPV یک روش خوب با قیمت کم به اسم نوار چسب وجود دارد که با نوار می شود HPV را از روی پوست برداشت و کند..  اندازه زگیل یه سایز کوچک وار چسب ببرید و آن را تا حدود یک هفته روی قسمتی که میخواهید از روی پوست حذف کنید بگذارید و اگر نوار خاصیت خود را از دست داد میتوانید چسب جدیدی برش داده و در محل قرار دهید . بعد از یک هفته محل ویروسی را در آب بخیسانید.و با یک شیء زبر مانند چوب یا سنگ پا صاف کنید و چسب را در همانجا تا شب قرار دهید این پروسه را آنقدر ادامه دهید که خبری از وجود  ویروس روی سطح پوست نباشد.

البته اینکه با انجام دادن این کارها پروسه درمانی را به جلو کشیده اید یا خیر هنوز مدرکی در دست نیست.
اگر  از انجام درست این کار  اطمینان ندارید.  بهتر است به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید.

کندن زگیل

این نوع درمان  یعنی کندن ،فقط باید توسط افراد متخصص این حوزه انجام شود. جراحی الکتروشیمیایی (سوختن) درمان خوبی برای انواع معمولی ، فیلی های پا است. این کندن ها شامل تراشیدن زخم توسط چاقوی تیز یا ابزاری کوچک و به شکل قاشق است. این دو روش اغلب با هم استفاده می شوند. متخصص پوست ممکن است با تراشیدن  قبل یا بعد از عمل جراحی ، این عارضه پوستی را از بین ببرد. ممکن است پزشک زگیل را برش دهد (برداشتن). 

درمان زگیل با لیزر

زگیل سرطانی

این عارضه پوستی معمولاً توس ویروسی که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد به وجود می آید و معمولا خطر جانی ندارد اما باعث برخی درد ز ها ئ عذاب های میشود. اولین کاری که در مواج با این ویروس ها و عوارض پوستی به آن فکر خواهید کرد قطعا برداشتن آنها برای جلوگیری از تکثیر این ویروس است هرچند که برای زنده ماندن فرد اثر تهدید کننده ای ندارند . تفاوت اصلی زگیل ها با سرطان پوست در این است که زگیل ها درد و خونریزی ندارند و پوست را شقه نمی کنند تا از دور پوسته پوسته بنظر برسد ام در سرطان این موارد دیده میشود اگر مدام از این زائده های پوستی و درد نامک بی از ۶ میلی متر باشد ممکن است سرطان پوست باشد. مخصوصا اگر روی گردن یا صورت و نواحی که می تواند بخاطر آفتاب زدگی در طولانی قرار گرفته باشد.
در شرایط فعلی کرونا که رفتن به مراکز درمانی بسیار خطرناک است، شما می‌توانید در سریعترین زمان ممکن با پزشک متخصص پوست و مو در مورد درمان زگیل پوست خود از متخصص آنلاین پوست و مو بگیرید.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه زگیل مسائل مربوط به آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص پوست و مو پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین زگیل با دکتر پوست و مو انلاین

۳.۹/۵ (۱۶ نظر)

منبع
medicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
94 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ف پ
ف پ
19 روز قبل

سلام ببخشید یه زگیل رو نوک بینی م ایجاد شده چه باید بکنم نگرانم

ف پ
ف پ
پاسخ به  ف پ
19 روز قبل

شما چی پیشنهاد میکنید

سمانه
سمانه
1 ماه قبل

سلام

داود
داود
1 ماه قبل

البته اینو بگم روی سرزیگیل هی پوسته میزنه

Amir
Amir
1 ماه قبل

سلام چند ساعت زگیل رو بزاریم باشه رو دست؟ ‌شب تا صبح مشکلی نداره؟

جمال
جمال
1 ماه قبل

سلام من کمرم یه زیکل کوچک زد همین طور پشت دستم یه پیرمرد گفت پسرم شیر انجیر خیس روی درخت همون شیره سفید که هنوز انجیر کال میا د بیرون بذنید روی زگیل ویه چسب زخم بزنید دوالا سه روز محوه میشه

باران
باران
2 ماه قبل

سلام من روی انگشت وسطم یک زگیل زدم خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

F.h
F.h
2 ماه قبل

سلام من روی انگشتای دستم زیگیل زده ولی زیگیلش مثل زیگیل جای دیگه نبست سفته و برجسته چتد ماهه فیریز میکنم و دارو میزنم نرفته هنوز نمیدونم چیکار کنم کسی تجربه داشته؟

Helia
Helia
پاسخ به  F.h
1 ماه قبل

با لیزر بسوزونش

اکرم
اکرم
پاسخ به  F.h
22 روز قبل

عزیزم واقعا من این شیره ای که از برگ وشاخه درخت انجیر درمیاد دیدم استفاده کردن ومثل معجزه بوده و درمان شده،باور کنید عروس خواهرم یه زگیل کنار ناخن شصت دستش دزاومد بنده خدا چند سال درگیرش بود نمیدونم فریز کردن و درمانهایی که دکترها گفتند انجام داد ولی عاقبت یه بنده خدایی بهش گفت شیره درخت انجیر استفاده کن وچند روز وروزی چند بار شیره شو به زگیل مالید و مثل معجزه درمان شد

گل گندم
گل گندم
3 ماه قبل

سحر جان میشه بگی این پمادکه نوشتی به چه صورت استفاده کردی من صورتم داره پرمیشه اززگیلای خیلی ریزتامدتهافک میکردم آکنه است ازسرکه ی سیبم مدتی استفاده کردم یکم کوچیکترشدن ولی نرفتن

مددی
مددی
پاسخ به  گل گندم
1 ماه قبل

خوب از داروخانه بپرسی میگن

سحر
سحر
3 ماه قبل

من قبلا زگیل تخت صورتم گرفت از پماد اکنالن٪۱ و پماد اداپالن استفاده کردم عالی بود

نرگس باغی
نرگس باغی
4 ماه قبل

سلام من دخترم زگیل رو ی انگشت پا داره سیر گذاشتم انگشتش قرمز شده وتاول زد چیکار کنم ؟؟؟؟

Farimah
Farimah
پاسخ به  نرگس باغی
3 ماه قبل

تاولش بخابه درست میشه چون باتاول زدن زگیل ازبین میره چون من خودم قبلاامتحان کردم میگم تاتاول نزنه زگیله ازبین نمیره

زری
زری
پاسخ به  Farimah
2 ماه قبل

تاول که خابید زگیل میفته یا تافو بکنیم چجور ازبین میره

حسین
حسین
4 ماه قبل

من زگیل تناسلی رو باسیر خواستم درمان کنم ابله زد وکبود شدو باد کرد چکار باید بکنم

سکینه کاظمی
سکینه کاظمی
5 ماه قبل

سلام بچه من سه سالش چندروزدستگاه تناسلی خودش خیلی میگیره پسراحساس میکنم عفونت داره ممکن زگیل باشه آخه من خودم دچارشم وتحت درمانم واین برای پسرم خطرناکه؟استرس گرفتم

سعید
سعید
پاسخ به  سکینه کاظمی
2 ماه قبل

سلام شما خودتون کجاتون زگیل گرفته

عادل
عادل
9 ماه قبل

سلام من زگیلم زیر ناخنمه تاحالا ۲ بار رفتم لیزر زدم. اگه کاری باهاش نداشته باشم اتفاقی میوفته ؟

عباس موسوی
عباس موسوی
9 ماه قبل

سلام آقای دکتر من مدتی درگیر زگیل تناسلی شدم
برای درمان چکاری باید انجام بدم

نیک پی
نیک پی
پاسخ به  عباس موسوی
7 ماه قبل

به این پیج مراجعه کنید
tanha_darman@

دکتر
دکتر
پاسخ به  عباس موسوی
3 ماه قبل

باید مورت آبکش کنی یایکی
بایددست کنه توش

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  عباس موسوی
1 ماه قبل

ویروس HPV درمان نداره
گول تبلیغات الکی رو نخورید

اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

خداداد
خداداد
1 سال قبل

عزیزم زگیل به قول شما مال من رو وسژ سر تقریبا نمیدونم چیکارش کنم

Hengame
Hengame
1 سال قبل

سلام من یک پیجی میشناسم که با دارو گیاهی به صورت آنلاین به سراسر کشور حتی خارج از کشور هم ارسال می‌کنه برای درمان زگیل حتی نوع پرخطرش
@hpv.darmanshod این هم ایدیش فقط درست تایپ کنید

علی ظفرمند
علی ظفرمند
پاسخ به  Hengame
1 سال قبل

سلام من روی زانوم یدونه زگیل نمیدونم جوش که کندم شده اندازه نخود که وقتی پوست میبنده یبار کندم باز خیلی خون اومده چیکار کنم

رضوان پیر زادی
رضوان پیر زادی
پاسخ به  علی ظفرمند
2 ماه قبل

چطور این کرو کردین

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  Hengame
1 ماه قبل

چرا دروغ می گید
هیچ جای دنیا برای ویروس HPV درمانی نداریم

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام..خسته نباشید.بنده مدتی هست کف دستم برآمده گیهای کوچک و سفتی در زیر پوست بوجود آمده که درظاهر مشخص نیستند..آیا زگیل هستند؟.جهت درمان لطفأ راهنمایی بفرمایید..متشکرم

Hamidooooosssddfhhh
Hamidooooosssddfhhh
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

Hjjjjjjjjjjj

ایت
ایت
1 سال قبل

مثل زگیل است

ایت
ایت
1 سال قبل

سلام من نزدیک ۲ماه است سمت راست بینی ام یه جوش زده بود الان اندازه یه فندوق شده بعضی وقتها توخواب خون میافته سطح نرمی هم داره

علی ظفرمند
علی ظفرمند
پاسخ به  ایت
1 سال قبل

منم رو زانو دارم

Oskoul
Oskoul
1 سال قبل

کسخل! توی مقاله پزشکی نباید اشتباه تایپی مهم باشه! Hpv!hiv??

حدیث
حدیث
پاسخ به  Oskoul
7 ماه قبل

خب درسته دیگه hiv برا ایدزه hpv برا زگیل. این دو تا مقوله جدان

محمودی
محمودی
1 سال قبل

سلام خسته نباشی باید چکارکنم برازگیل

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام..من خانومم زگیل تناسلی پیدا کرده و جدیدا خیلی بزرگ شدن اینکه خونریزی میکنه هر از گاهی
راه حلش چیه؟
دکتر هم گفته باید فریز کنیم ک هزینش زیاده راه حل بهم میدید؟

گلی
گلی
1 سال قبل

سلام من الان حدود یک سالی میشه که چند تا زگیل روی صورتم زد ولی یکی دوتا بود الان بیشتر شده و یه دفعه صورتم پر شد ولی الان کم شده و همون یکی دوتا و خیلی کوچک دکتر رفتم گفتن خودش خوب میشه و درمانی ندادن الان هی میاد روی صورتم و میره نگرانم و خارش هم دارم میشه راهنمایی کنین و دکترم گفت از نوع زگیل مسطح هست
و میترسم که دچار زگیل تناسلی بشم امکانش هست؟؟

Elahe
Elahe
پاسخ به  گلی
9 ماه قبل

@advisor_nobahari

مهسا
مهسا
پاسخ به  گلی
3 ماه قبل

سلام عزیزم منم مشکل شما رو دارم میشه شمارتونو بدین اگه امکانش هست چون برا من بدتر شد خیلی ب راهنماییتون نیاز دارم

حسین
حسین
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

نه

فرنود‌ابراهیم‌نژاد
فرنود‌ابراهیم‌نژاد
1 سال قبل

سلام‌۲ساله‌پسرم‌با‌زگیل‌های‌رو‌سرش‌در‌گیره‌بارها‌رفتیم‌واسه‌درمان‌کرایر‌شد‌ولی‌دوباره‌در‌امد‌دیگه‌نمیدونیم‌چیکار‌کنم

سارا
سارا
پاسخ به  فرنود‌ابراهیم‌نژاد
1 سال قبل

اهل کجا هستین ؟تو مشهد یک خانمی هستن که با داروی گیاهی زگیل رو بر میدارن

مینا
مینا
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

کجاهس؟من مشهدم

سمیر
سمیر
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

سلام آدرسش

سامان فتحی
سامان فتحی
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

به اینستا لطفا بفرستی روی دستم هست ممنون میشم سارا خانومsami337374

Elahe
Elahe
پاسخ به  فرنود‌ابراهیم‌نژاد
9 ماه قبل

عزیزم @advisor_nobahaei برو تو پیجشون پسرت درمان میشه نگران نباش

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فرنود‌ابراهیم‌نژاد
2 ماه قبل

من هم پسرم همین مشکل رو داره چیکار کنم

سحر
سحر
پاسخ به  فرنود‌ابراهیم‌نژاد
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من وپسرم روی بدنمان دانه‌های ریزی میزنه مثل جوش خیلی زیاد این دانه ها تبدیل به زگیل میشن چکار باید بکنیم بدن ما پر شده از زگیل

کامران
کامران
1 سال قبل

با درود من تعدادی زگیل و بیشتر در دور گردنم وجود دارد آیا با سرکه سیب درمان میشود

Elahe
Elahe
پاسخ به  کامران
9 ماه قبل

بد تر میشه نزنید .به این پیج سر بزنید@advisor_nobahari

نسرین
نسرین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۵۲ ساله هستم حدود ۱۰ ساله بدنم مرتب زگیلهای ریز به رنگ پوست میزنه.وزگیل یا خالهای قرمز ریز ودرشت.از گردن تا زیر سینه واطراف سینه.لطفا اگر درمان خانگی داره بهم بگید یا دکتر پوست خانم به من معرفی کنید سپاسگزارم

Elahe
Elahe
پاسخ به  نسرین
9 ماه قبل

عزیزم به این پیج سر بزنید @advisor_nobahari

کیانا احمدنژاد
کیانا احمدنژاد
1 سال قبل

سلام من ۱۱سالمه من ۴تا زگیل دارم یکی روی بازو سمت راست و چپ و یکی کنار ناف یکی هم روی پام هست و تعدادی کوچیکه هست و میترسم بیشتر یا بزرگ تر بشن و اونی که روی بازو سمت چپم هست نمی‌دونم عفونت کرده یا نه و همش اطراف اون می‌خواره میشه بهم مشاوره بدین خیلی میترسم

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  کیانا احمدنژاد
4 ماه قبل

پوووو
من ۱۱ سالم بود نمیدونستم اسمم چیه

دمتون گرم

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام ببخشید من چند سال زیر بغلم ۱۲ تا مثل ‌خال در آمده ایا اینها زیگیلن الانم فکر کنم‌امسال چندتا رو پشتم هست چی کار کنم میشه رهنمای کنید

مهرات
مهرات
1 سال قبل

بغل انگشت شستم زیگیل زده چیکار کنم

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.من دچارزگیل تناسلی شدم پماد ادیب مصرف کردم فایده نداشت تعداد زگیلهام بیشترشده خیلی نگرانم …بایدچکارکنم ؟؟؟؟

Ati
Ati
پاسخ به  مرضیه
1 سال قبل

حتما خودتو نشون دکتر پوستو مو بده خیلی خطرناکه یا دکتر مجاری ادراری برو

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  مرضیه
4 ماه قبل

ترسه چی فریز کن درمان میشی

اشکان
اشکان
پاسخ به  مرضیه
3 ماه قبل

لابد اصلاح با ژیلت انجام میدادین

ستاره
ستاره
1 سال قبل

سلام ببخشید پشت دستم زیاد زگیل شده چند ساله چیکار کنم

سهیلا
سهیلا
1 سال قبل

سلام من یک زگیل قرمز رنگ در ناحیه سر پشت گردم ابتداد رویش مو دارم که بزرگه علتش چیه ایا خطر سرطانی بودن اون هست یا نه

R@min
R@min
1 سال قبل

سلام اقای دکتر کف دستم و بغل انگشتم زیگل سز شده باید چکار کنم؟؟

R@min
R@min
1 سال قبل

سلام اقای دکتر کف دستم و بغل انگشتم زیگل سز شده باید چکار کنم؟؟

R@min
R@min
1 سال قبل

سلام اقای دکتر کف دستم و بغل انگشتم زیگل سز شده باید چکار کنم؟؟

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  R@min
9 ماه قبل

سلام روی پوست دستم یک زیگیل کوچک بود بالیزر سوزوندش بعد از مدتی دورش شروع کرد زیگیلای ریز در اومد دوباره منجمد کردن چندین بار میرفتم ی مدت خبری نبود ولی الان دوباره همونی رو که لیزر کردم دورش پر شده جاهی دیگه دوتا دستم ریز ریز دراومده خیلی در عذابم

فاطیما
فاطیما
پاسخ به  ابوالفضل
12 روز قبل

خواهر من روی دوتا دستش از ساعد تا نوک انگشتاش زگیل داشت که ما بهش میگیم ستاره در هفته سه با. واجبین مثل حنا درست کرد گذاشت تا خشک بشه بعد شست این کارو یکی دو ماهی تکرار کرد کلا رفتن جاشون هم نیست الان بیست ساله گذشته از اون قضیه

ستاره
ستاره
2 سال قبل

سلام روی ساعد دستم نقطه ای مثه جوش ولی جوش نیس زده ی چیزی مثه تاول ایا زگیل است؟ ن دردی داره ن هیچی

مهدی نبی دوست
مهدی نبی دوست
2 سال قبل

سلام دکتر درپشت سرم زگیل هست قطره اسید سالیک میزنم میره دوباره بداز چن روز دوباره درمیاد به نظرتون چکارکنم

Yasaman
Yasaman
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید من کف دستم زگیل زد و هی انتقال میده به جاهای دیگه دستم رفتم دکتر برام‌سوزوندنش ولی خب جاهای دیگه دستم انگار دوباره یه زگیل های ریز ریز داره به وجود میاد .باید چکار کنم دیگه خسته شدم از زگیل .چسب زگیل زدم نرفتن

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط Yasaman
نرگس
نرگس
2 سال قبل

سلام
روی پلک چشمم زگیل قهوه‌ای دارد که به صورت کشدار است خیلی هم ریز است برای از بین بردنش باید چکار کنم؟

گل گندم
گل گندم
پاسخ به  نرگس
4 ماه قبل

سلام من تازه متوجه شدم پایین لبم زگیله ولی یکم دقت کردم دیدم روپیشونیمم چندتاریزریزهست ازبدبختیم صورتم داره پرمیشه حتی پشت پلکمم چندتاریزهست کمکم کنیدتوروخدا یکی دوتانیست بخوام لیزرکنم دلم میخوادخودموبکشم ولی دلم برابچم میسوزه

رها
رها
پاسخ به  گل گندم
1 ماه قبل

سلام عزیزم شما درمان کردین؟

شاهین
شاهین
پاسخ به  نرگس
3 ماه قبل

منم این مشکلو دارم شما چه درمانی واسش پیدا کردین؟

زهرا معیر
زهرا معیر
2 سال قبل

سلام وقت بخیر دخترم تو سرش زگیل زده چکار میشه کرد ممنونم

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  زهرا معیر
2 سال قبل

لیزر زگیل انجام میشود.

کبری
کبری
2 سال قبل

علت کبود شدن اطراف زگیل چیست

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  کبری
2 سال قبل

علت مالش زگیل هست.

میثاق
میثاق
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر پسرم زگیل در ابتدای سر و رویش مو دارد تقریبا این زگیل بزرگ است لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه از شر آن خلاص شویم ممنون

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  میثاق
2 سال قبل

سلام حتما لیزر انجام شود.

دکتر ندا اکباتانی
دکتر ندا اکباتانی
2 سال قبل

سلام. چنتا زگیل روی گردنم در اومده لطفا یه پمادی که موثر باشه رو معرفی میکنید از داروخونه بخرم

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  دکتر ندا اکباتانی
2 سال قبل

سلام
پماد ندارد، کرایوتراپی یا لیزر شود.

سمیه موسوی
سمیه موسوی
2 سال قبل

سلام خانم دکتر وقت بخیر
روی ساعد دست همسرم تعدادی زگیل دراومده ومن همش نگرانم …احساس میکنم همه جا هستن…هر زگیلی خطر زگیل تناسلی رو داره؟
اخه نمیدونم اونایی که روی الت ایشونم هست زگیله یا نه لطفا راهنماییم کنید

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  سمیه موسوی
2 سال قبل

خیر زگیل دستها، خطر زگیل تناسلی ندارد. ضایعان آلت باید معاینه شود

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  سمیه موسوی
2 سال قبل

سلام
نگران نباشید زگیل بدن با زگیل تناسلی کاملا متفاوت است و امکان انتقال ندارد

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
1 سال قبل

سلام من روی جفت ساعد دستام زگیل های ریز زد رفتم کرایو کردم اما باز روی دستم نقطه نقطه پره چکار باید انجام بدم کاملا بره..برای لیزر موهای زائد برم خطر داره؟ بیشتر میشه؟

راحیل
راحیل
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
9 روز قبل

دخترم توی نافش زگیل دراومده رنگش هم تیره س چیکارکنم؟؟؟؟

محمودی
محمودی
پاسخ به  سمیه موسوی
1 سال قبل

سلام من چند ماهی هست زگیل روی التم زده باید چکار کنم

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  محمودی
6 ماه قبل

سلام من زگیل تناسلی روی آلتم در آمده بای چکار کنم

Yaser_qsاینستا
Yaser_qsاینستا
پاسخ به  مرتضی
4 ماه قبل

سلام هرکی زیگیل داره درخت گز نمیدونم شما چی بهش میگید یه چوب قرمز رنگ داره این درخت بهش میگن درخت گز چوبشو بیارین آتیش بدین از اونور چوب یه شیره ای قرمز میزنه بیرون یه مدت اون شیره رو بزنید به زیگیل از بین میره تا از بین رفتنش باید همیشه اون شیره رو بزنی به زیگیل نه دکتر میخاد بری نه هزینه کنید فقط شاخه درخت گز رو پیدا کنید و تمام

Yaser_qsاینستا
Yaser_qsاینستا
پاسخ به  Yaser_qsاینستا
4 ماه قبل

اون شیره هم تا وقتی آتیش میگیره سر چوب شیره ازش میزنه بیرون همین که آتیش خاموش شیره هم خشک میشه موقع آتیش گرفتن شیره نرمه بزنینش به جای که زیگیل دارین درجا شیره خشک میشه تا وقتی از بین میرن اینکارو انجام بدین

Amir
Amir
پاسخ به  Yaser_qsاینستا
1 ماه قبل

شاخه درخت گز رو از کجا پیدا کنیم

دکمه بازگشت به بالا