آنچه درباره بیماری‌های لوزه و کرونا نمی‌دانید

بیماری‌های لوزه

انواع بیماری‌های لوزه و درمان

در حال حاضر انواع مشکلات پزشکی مربوط به لوزه مانند :

  • عفونت لوزه
  • کیست لوزه
  • آبسه لوزه
  • سنگ لوزه
  • سرطان لوزه وجود دارد که همگی ممکن است با یک التهاب لوزه شروع شوند.

لوزه‌ها دو غده لنفاوی هستند که در پشت حلق قرار دارند. آن‌ها به عنوان یک عامل دفاعی بدن عمل کرده و به شما در جلوگیری از عفونت بدن کمک می‌کنند. التهاب و عفونت لوزه در هر سنی ممکن است رخ دهد و علائم آن شامل گلودرد، تورم لوزه‌ها و تب می‎‌باشد.

این بیماری مسری می‌تواند توسط انواع ویروس‌ها (ویروس سرماخوردگی، آنفولانزا، اپشتین بار، هپاتیت A) و باکتری‌های شایع مانند باکتری‌های استرپتوکوک که باعث گلودرد می‌شوند؛ بروز کند. التهاب لوزه ناشی از استرپتوکوک در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به عوارض جدی مانند:

  • کیست لوزه
  • آبسه لوزه
  • سنگ لوزه
  • و حتی سرطان شود.

بنابراین توجه به اولین علائم بزرگ شدن و التهاب لوزه‌ها و مراجعه سریع به پزشک، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 حال با توجه به همه‌گیری فعلی ویروس کرونا و مشکلات رفت‌ ‎و‌ آمد، ممکن است این مساله برای شما دشوار باشد. پلتفرم پذیرش۲۴ یکی از گزینه‎‌های پیشنهادی ما به شما است که امکان مشاوره آنلاین پزشکی را فراهم کرده و می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن آن، ۲۴ ساعته و آنلاین به صورت تلفنی و متنی از مشاوره با مجرب‌ترین پزشکان گوش و حلق و بینی و طب سنتی برای مشاوره پزشکی بیماری‌های مربوط به لوزه بهره‌مند شوید.

متخصص آنلاین گوش، حلق و بینی

علل بزرگ شدن و ورم لوزه‌ها

همانطور که ذکر شد، لوزه‌ها ممکن است به دلیل :

  • عفونت
  • آبسه
  • کیست
  • تشکیل سنگ
  • و سرطان ملتهب و بزرگ شوند.

چرا که لوزه‌ها اولین خط دفاعی شما در برابر بیماری‌های مختلف هستند. آن‌ها گلبول‌های سفید تولید می‌کنند و با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که از طریق دهان و بینی وارد بدن می‌شوند (عوامل اصلی عفونت سرماخوردگی و گلودرد) و حتی سلول‌های توموری مبارزه می‌کنند. با این حال، لوزه‌ها نیز در برابر عفونت این مهاجمان آسیب‌پذیر هستند و ممکن است خودشان نیز دچار عفونت شوند.

 

به عنوان مثال، آبسه لوزه نوعی عفونت باکتریایی است که می‌تواند به صورت یک آبسه پر از چرک در نزدیکی یکی از لوزه‌ها خود را نشان دهد و اغلب عارضه التهاب لوزه یا مونونوکلئوز است. علائم و علل کیست لوزه با آبسه لوزه متفاوت است و هر دو نوعاً خوش‌خیم و پر از مایع هستند؛ اما در حالی که آبسه آلوده به انواع عفونت باکتریایی است، کیست آلوده نیست. اگر کیست آلوده شود، به آبسه تبدیل می‌شود. هنوز دلایل قطعی برای بروز کیست لوزه مشخص نشده است.

لوزه های شما از منافذی به نام حفره‌های لوزه‌ای تشکیل شده‌اند که سلول‌های مرده، مخاط، بزاق و مواد غذایی می‌توانند در آن‌ها گیر کنند. معمولا باکتری‌ها و قارچ‌ها از این مواد باقی‌مانده تغذیه می‌کنند. رسوب بیش از حد این مواد در لوزه در اثر بهداشت نامناسب دهان و دندان‌ها و التهاب مزمن لوزه و سینوس‌ها، می تواند باعث تشکیل یک یا چند عدد سنگ لوزه شود.

در گذشته فاکتورهای خطر شناخته شده برای بروز سرطان لوزه، ژنتیک، افزایش سن و استفاده از تنباکو یا الکل بود. این‌ها هنوز هم فاکتورهای خطرساز هستند؛ اما اخیراً بیشتر جوانانی که سیگار نمی‌کشند و مشروبات الکلی مصرف نمی‌کنند نیز به سرطان لوزه و همچنین سایر سرطان‌های گلو یا سر و گردن مبتلا می‌شوند. به نظر می‌رسد که علت آن ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که از طریق روابط جنسی منتقل می‌شود.

اگر درباره ابتلا به سرطان لوزه شک دارید، با پزشکان پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید و مشاوره آنلاین سرطان لوزه دریافت کنید.

 

عفونت لوزه

انواع بیماری‌های لوزه

در ادامه به جزئیات انواع رایج بیماری‌های لوزه اشاره خواهیم کرد:

عفونت لوزه

 سه نوع عفونت لوزه با عنوان‎‌های حاد، مزمن و عود‌کننده، در اثر سرایت باکتری‌های عامل سرماخوردگی و گلودرد و ویروس‌های عامل آنفولانزا و کووید-۱۹ (ویروس جدید کرونا) و دیگر ویروس‌ها وجود دارد. عفونت و التهاب لوزه در کودکان بسیار شایع است. اگر علائم آن حدود ۱۰ روز یا کمتر طول بکشد، عفونت لوزه حاد محسوب می‌شود. اما اگر بیشتر طول بکشد و یا اگر در طول سال چندین بار عود کند، ممکن است التهاب لوزه مزمن یا عودکننده باشد. عفونت لوزه حاد معمولا با درمان‌های خانگی بهبود می‌یابد، اما در برخی موارد ممکن است به درمان‌های دیگر مانند تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها نیز نیاز داشته باشد. اگر مبتلا به عفونت و التهاب لوزه مزمن باشید، ممکن است پزشک شما عمل جراحی لوزه (تانسیلکتومی) را برای برداشتن لوزه‌ها توصیه کند.

آبسه لوزه

آبسه لوزه نوعی عفونت باکتریایی است که معمولاً به عنوان عارضه استرپتوکوکی گلو یا التهاب لوزه درمان نشده بروز می‌کند. اصولا در هر سنی دیده می‌شود. این بیماری‌ اغلب در آغاز یا پایان فصل زمستان به صورت یک آبسه در نزدیکی یکی از لوزه‌ها خود را نشان می‌دهد، زمانی که بیماری‌هایی مانند استرپتوکوک گلو و التهاب لوزه بیشترین شیوع را دارند.

کیست لوزه

مدت‌هاست که انواع کیست‌های لوزه به عنوان موارد معمول بالینی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. با این حال، اکثر آن‌ها غیرسرطانی (خوش‌خیم) هستند و علائم قابل توجهی ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل ممکن است در حین تشخیص با آبسه، عفونت لوزه‌ها یا گلودرد استرپتوکوک اشتباه گرفته شوند.

سنگ لوزه

سنگ‌های لوزه ساختارهای سخت سفید یا زرد رنگ هستند که بر روی لوزه‌ها یا درون آن‌ها تشکیل می‌شوند. مشاهده سنگ‌های لوزه همیشه آسان نیست و می‌توانند به اندازه دانه برنج تا یک انگور بزرگ باشند. به ندرت باعث عوارض شدیدی برای سلامتی می‌شوند. با این حال، گاهی اوقات می‌توانند بزرگتر و باعث التهاب لوزه و بوی بد دهان شوند. در صورت بزرگ شدن سنگ‌ها و ایجاد درد یا علائم مداوم، ممکن است انجام یک جراحی جزئی توصیه شود. برای دریافت مشاوره آنلاین سنگ لوزه با ما در ارتباط باشید.

سرطان لوزه

سرطان لوزه در دسته سرطان‌های سر و گردن، سرطان گلو و سرطان حفره حلق طبقه‌بندی می‌شود. علت بروز آن مشابه دیگر انواع سرطان‌‎ها در اثر جهش DNA و رشد غیرطبیعی سلول‌ها می‌‎باشد. در نتیجه لوزه‌ها بیش از حد بزرگ می‌شوند. سرطان لوزه حتی در افرادی که لوزه‌های خود را برداشته‌اند نیز می‌تواند در اثر وجود بقایای بافت لوزه ایجاد شود. معمولا پرتودرمانی اولین خط درمان است؛ زیرا کمتر از عمل جراحی در بلع و گفتار بیمار تأثیر می‌گذارد.

سنگ لوزه

علائم انواع بیماری‌های لوزه

از علائم رایج انواع بیماری‌های لوزه می‎‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گلودرد
  • احساس درد هنگام بلع یا به سختی بلعیدن
  • صدای خشن و گرفته
  • بوی بد دهان
  • تب
  • لرز
  • گوش‌درد
  • دل‌درد
  • سردرد
  • سفتی گردن
  • احساس درد در فک و گردن در اثر غدد لنفاوی متورم
  • لوزه‌هایی که قرمز و متورم به نظر می‌رسند
  • وجود لکه‌های سفید یا زرد بر روی لوزه‌ها
  • در کودکان بسیار کوچک نیز ممکن است بی‌قراری، اشتهای ضعیف یا ریزش بیش از حد آب دهان مشاهده شود.
علائم مربوط به انواع بیماری‌های لوزه را جدی بگیرید.

 

در آبسه لوزه علاوه بر علائم ذکر شده، مواردی مانند تورم صورت یا گردن، گوش‌درد، انسداد راه‌های هوایی و عفونت ریه نیز مشاهده می‌شود. علائم کیست لوزه تا حدود زیادی مشابه دیگر بیماری‌های لوزه است و گاهی از خود هیچ علامتی ندارد. اگرچه دیدن برخی از سنگ‌های لوزه دشوار است، اما خوشبختانه می‌توانند علائم قابل توجهی مانند بوی بد دهان، گلودرد، لوزه‌های متورم، سرفه مداوم و غیره ایجاد کنند. بسیاری از افراد مبتلا به سرطان لوزه ممکن است حتی پس از تشخیص، علائمی مشاهده نکنند. علامت اصلی آن داشتن یک لوزه بزرگتر از دیگری است. علاوه بر علائم ذکر شده در بالا، معمولا در سرطان لوزه علائم دیگری مانند :

  • خستگی
  • کاهش وزن بدون دلیل
  • و خونریزی از دهان نیز مشاهده می‌شوند.

پیشگیری از التهاب لوزه

برای کاهش خطر ابتلا به التهاب لوزه، از افرادی که دارای عفونت فعال هستند دوری کنید. اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنید. دستان خود را مرتباً بشویید و از غرغره کردن با محلول نمکی غافل نشوید، بخصوص پس از تماس با شخصی که علائم :

  • گلودرد
  • سرفه
  • یا عطسه دارد.

سعی کنید استرس روزانه خود را مدیریت کنید. چرا که امروزه یکی از عوامل اصلی سرطان لوزه، استرس مزمن است.

عوارض عفونت و ورم لوزه

افرادی که التهاب لوزه مزمن را در اثر عوامل مختلفی مانند عفونت لوزه، سرطان لوزه و غیره تجربه می‌کنند؛ ممکن است دچار عارضه آپنه انسدادی در خواب شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مجاری تنفسی متورم شده و مانع از خواب راحت فرد شود که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به سایر مشکلات پزشکی مانند سکته و حتی خفگی شود. همچنین ممکن است عفونت بدتر شده و به مناطق دیگر بدن گسترش یابد. این مساله به عنوان سلولیت لوزه شناخته می‌شود. عفونت همچنین می‌تواند باعث تجمع چرک در پشت لوزه‌ها شود که به آن آبسه پری‌تونسیلار گفته می‌شود. این مشکل در صورت عدم پاسخگویی به درمان دارویی نیاز به تخلیه و جراحی دارد. اصولا اگر یک دوره کامل آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید یا آنتی‌بیوتیک‌ها موثر نباشند، عوارض ناشی از التهاب لوزه ایجاد می‌شوند. از دیگر عوارض آن می‌توان به تب روماتیسمی و گلومرولونفریت پس از استرپتوکوک اشاره کرد.

آبسه بوزه

عفونت لوزه در کودکان

التهاب و عفونت لوزه معمولاً کودکان پیش‌دبستانی تا دبیرستانی را درگیر می‌کند. چرا که کودکان در رعایت اصول بهداشتی و فاصله مناسب نسبت به افراد بیمار بخصوص در محیط مدرسه، بی‌دقت هستند. از آنجایی که درمان مناسب ورم لوزه به علت آن بستگی دارد، تشخیص سریع و دقیق آن در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. جراحی برای برداشتن لوزه‌ها، معمولاً فقط در مواردی انجام می‌شود که عفونت و التهاب لوزه کودک به طور مکرر اتفاق می‌افتد و به درمان‌های دیگر پاسخگو نیست.

عفونت لوزه در بزرگسالان

تماس روزانه بزرگسالان با افراد مختلف بخصوص در حمل‌ونقل عمومی و محیط کار، خطر مواجهه آن‌ها را با کسانی که به عفونت لوزه مبتلا هستند افزایش می‌دهد. اصولا علائم التهاب لوزه و روش‌های درمانی، برای بزرگسالان و کودکان مشابه است. اگر در بزرگسالی جراحی لوزه انجام دهید، معمولا مدت بهبودی شما نسبت به کودکان بیشتر طول می‌کشد.

روش‌های درمان التهاب لوزه

موارد خفیف التهاب لوزه لزوماً به درمان نیاز ندارند، بخصوص اگر ویروسی مانند سرماخوردگی عامل آن‏‎ها باشد. درمان موارد شدیدتر التهاب لوزه ممکن است شامل مصرف آنتی‌بیوتیک (احتمالاً پنی‌سیلین برای التهاب لوزه ناشی از استرپتوکوک گروه A) یا عمل جراحی لوزه باشد. اگر فردی به دلیل التهاب لوزه دچار کم‌آبی شود، ممکن است به تزریق داخل وریدی مایعات نیاز داشته باشد. داروهای ضدالتهاب نیز معمولا برای تسکین گلودرد و کاهش التهاب آن تجویز می‌شوند. اگر در طی یک سال گذشته حداقل ۵ تا ۷ بار به التهاب لوزه یا گلودرد مبتلا شده باشید، ممکن است پزشک دستور انجام عمل جراحی دو لوزه اصلی یا لوزه سوم که بالای کام نرم و در سقف حلق قرار دارد را بدهد (عمل جراحی لوزه سوم). بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، عمل جراحی لوزه می‌تواند تعداد دفعات بروز عفونت‌های گلو در کودکان را در سال اول پس از جراحی کاهش دهد. اصولا بهبودی کامل آن ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد. اخیرا به کمک لیزر نیز این جراحی انجام می‌شود.

التهاب لوزه

درمان‌های گیاهی ورم لوزه

طبق اصول طب سنتی مصرف مستمر دمنوش ترکیبی از فلفل، زنجبیل و برگ‌های ریحان، محلول حاوی دو قاشق عسل و کمی پودر دارچین یا زردچوبه و آب گرم، محلول دارچین و شیر، محلول زرد چوبه، فلفل سیاه و شیر برای درمان عفونت ورم لوزه بسیار موثر است. دمنوش گیاهانی مثل آویشن و پنیرک نیز در رفع التهاب و عفونت بسیار موثر است. اخیرا از خاکشیر نیز برای درمان سنگ لوزه استفاده می‌شود. متخصص طب سنتی پذیرش ۲۴ می‌توانند نکات بیشتری در این زمینه در اختیار شما بگذارند.

درمان‌های خانگی ورم لوزه

چندین روش درمانی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین درد گلو در اثر التهاب لوزه در خانه امتحان کنید:

  • مقدار زیاد مایعات بنوشید
  • ساعات طولانی استراحت کنید
  • چند بار در روز با آب نمک گرم یا سرم فیزیولوژی غرغره کنید
  • از دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای خانه استفاده کنید
  • از سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض آن پرهیز کنید

زمان مراجعه به پزشک

اگر التهاب، عفونت و یا آبسه لوزه را به موقع درمان نکنید، می‌تواند منجر به عفونت در سراسر بدن شود. همچنین می‌تواند راه‎‌های هوایی را به حدی مسدود کند که با علائم خفگی مواجه شوید. پس به محض مشاهده علائم :

  • گلودرد همراه با تب بالاتر از ۳۹.۵ درجه که بعد از دو روز بهتر نشده است
  • مشکل تنفسی
  • بلع دردناک یا سخت
  • سفتی گردن
  • ضعف شدید و خستگی به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

از طرفی با توجه به تشابه علائم بیماری‌های مختلف لوزه، بسیار اهمیت دارد که تشخیص دقیقی برای شما انجام شود. علاوه بر امکان ارتباط با پزشکان متخصص و خبره پذیرش ۲۴، به کمک نوبت‌ دهی آنلاین آن نیز میتوانید از منزل برای هر روز و ساعتی که راحتتر هستید با چند کلیک از پزشک مورد نظر خود نوبت ملاقات بگیرید. در کنار همه اینها، در تالار گفتگو زمینه‌ای فراهم شده که می‌توانید پرسش و پاسخ رایگان با پزشکان مورد نظر خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم مطالب به روز و تخصصی مجله سلامتی آن را نیز از دست ندهید.
  • امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد، خوشحال می‌شویم این مطلب را با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره لوزه و کرونا

پاسخ سوالات از نظر و مورد تایید خانم دکتر گیلدا گیوه‌چی متخصص گوش و حلق و بینی است.

آیا بین ورم لوزه و کرونا ارتباطی وجود دارد؟

کرونا چون می‌تواند ناحیه حلق و لوزه‌ها را درگیر کند، احتمال به وجود آمدن تورم لوزه را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر بروز گلو دردهای ناشی از کرونا طولانی هستند و با احساس درد در ناحیه لوزه همراه هستند.

آیا افراد دارای سنگ لوزه سرطان می‌گیرند؟

سنگ‌های لوزه ارتباطی با سرطان ندارند.

لوزه حفره‌دار چیست؟

در بعضی افرادی که لوزه‌هایشان حفره‌دار است، بقایای مواد غذایی در داخل آن‌ها گیر می‌کنند. این اتفاق می‌تواند باعث به وجود آمدن بوی بد دهان و احساس داشتن یک جسم خارجی در دهانشان شود که در‌صورت موثر نبودن درمان، عمل جراحی برای آن‌ها انجام می‌شود.

آبسه لوزه در بزرگسالان چیست؟

گاهی اوقات در بزرگسالان عفونت‌های لوزه باعث می‌شوند که در اطراف آن‌ها آبسه تشکیل شود که در اینجور موارد، درمان‌هایی مانند تخلیه آبسه، تجویز آنتی بیوتیک‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما عزیز ان را دارد. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو های معرفی شده در این مقاله و انجام دادن روش های درمانی دیگر با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

ویزیت آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی

دکترگیلدا
گیوه چی

دکتر گیلدا گیوه‌چی در رشته گوش ،حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کرده‌اند و در سال ۱۳۸۲ موفق به اخذ
بورد (دانشنامه) تخصصی در رشته گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن گردید.
دکتر گیوه‌چی در بیمارستان امیراعلم تهران اشتغال داشته و با بیمارستان‌های بهمن و مرکز جراحی آلفا همکاری
می‌کند. در حال حاضر فعالیت ایشان عمدتا بر جراحی‌های زیبایی و ترمیمی بینی و صورت و در زمینه‌های جراحی پولیپ
بینی، جراحی انحراف بینی، اسپلینت داخلی بینی، لوزه بزرگ در کودکان، جراحی ترمیمی بینی، جراحی بینی به روش باز،
جراحی گوش، مراقبت‌های بعد از جراحی بینی، جراحی بینی فانتزی استخوانی، جراحی بینی با لیزر و… متمرکز می‌باشد.

۲.۹/۵ (۸ نظر)

منبع
https://www.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
118 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسیب
مسیب
7 ماه قبل

سلام نزدیک یک ساله لوزهام سفیدک میزنن تب ولرز شدید میگیرم بعد دارو مصرف میکنم خوب میشم باز میان از بس سوزن سرم زدم پدرم دراومد چکار کنم

سما
سما
1 سال قبل

سلام خسته نباشید اگر به لوزه سوم عمل نکنیم چ عوارضی دارد میشه جواب آن را بگوید خیلی ممنونتم

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۳ ساله است چند ماه که وقتی بعضی ترشی یا غذا ها رو میخوره یهویی میگه لوزم بزرگ شده وبعد نیم ساعت به حالت اول برمیگرده واگه باد داخل گوشش بره گوش درد میگیره وبا گرم کردن گوش دردش خوب میشه آیا لازم پیش پزشک ببرم یا نه لطفا راهنمایی کنید

شبنم باقری
شبنم باقری
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من دختر یازده ساله دارم مرتب سنگ لوزه داره میشه گفت در هفته سه بار لوزش با گوش پاکن تمیز میکنم وسنگ لوزه رو خارج میکنم دلیل اینکه این همه سنگ لوزه داره چیه مرتب هم مسواک میزنه و روزی یبار اب نمک قرقره میکنه هیچ درد و ورمی تو لوزش هم نداره

مهرداد مهرسام
مهرداد مهرسام
1 سال قبل

باسلام ،مدتیست که شب و روز صرفنظرازمعده درد و رفلکس مجموعا گلویم انگار بابغض درحال خفه شدنم ،این علائم چیست ؟

علی کریمی
علی کریمی
1 سال قبل

سلام دکتر عزیز من ۴روزقبل سرگیجه شدم و خوردم زمین و سردرد دگلودردشدم رفتم پیش پزشک سروم زدن وداروخوب شدم فقط گلویم بدتر شد پشت حلق شروع به سوزش کردولوزهام چرک کردن دوباره رفتم ۲تا پلیسلین زدن بهترنشدم هیچی نمیتونم بخورم آب دهنم رو نمیتونم راحت پایین بدم ممنون میشم بگیدچیکارکنم خیلی اذیت میشم خداوندخیرتون بده

Mr hashemi
Mr hashemi
1 سال قبل

سلام
من حدوداً یه چندسالی هست که از تو حفره های لوزه هام یه تیکه های سفید بد بویی میزنه بیرون که خیلی آزارم میده معمولا بیشتر زمانی که لبنیات میخورم بدتر میشه . شما چه پیشنهادی به من میدید که این مشکل من به طور دایم حل بشه .
و میخواستم ببینم آیا درد و خشکی مفاصل و آلرژی هم میومه از عوارض این مشکل باشه ؟
ممنون میشم اگه بتونید به من راهکاری بدهید .

مازیار
مازیار
1 سال قبل

با سلام لطفابفرمائیدعمل انحراف بینی درچند سالگی خوب است انجام شود

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام من یکی از لوزهام بزرگه از بچگی دکترم میرفتم قرص و امپول میداد هر وقت سرخ کردنی مخورم گلوم درد میگیره ایا باید لوزم با عمل جراحی برداشته بشه؟میترسم خطرناک باشه رو لوزم جوش های سفید رنگی هست
میشه منا راهنمایی کنید

مهین
مهین
1 سال قبل

سلام حدود یک سال درد گلو دارم روی لوزه هام چیز های دایره قرمز رنگ مانند جوش دراومده ودرد میکنه دکتر هم رفتم گف ورم لوزه داری دارو هم داد ولی خوب نشدم ۴بار دکتر رفتم ولی خوب نمیشه لطفا رهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهین
3 ماه قبل

قرص آسیکولویر مصرف کنید

علی اکبری
علی اکبری
2 سال قبل

با سلام ..در حال حاضر به کودکان ۶و۷سال بالا واکسن کرونا می‌زنند..پسر من ۷ساله است و لوزه سوم دارد .خواستم بپرسم آیا مشکلی برایش بوجود نمی آید درصورت واکسن زدن؟

گلثوم
گلثوم
2 سال قبل

از دردلوزه وفکم اصی شده ام دیگر تحمل این درد را ندارم وقتی سرم را روی بالش میگذارم از درد فکم کم میماند بمیرم لطفا راهنمایی کنید دسترسی به پزشک هم ندارم

پریسا
پریسا
پاسخ به  گلثوم
1 سال قبل

سلام من لوزه سمت چپم ورم میکنه حدود دوسه ماهه هربیست روز یکبار اینجور میشه تب و لرزم دارم آیا ممکنه خطر ناک باشه

حمیده روکش
حمیده روکش
2 سال قبل

سلام وقت بخیریه مدتی یه دونه سفیدرنگ ته گلومه زدن نت که معلوم شدسنگ لوزه هستش ..ثامروز هم رفتم متخصص حلق بینی گفت که سنک لوزه حالت پنیریه ‌.هیچ دارویی هم نداد گفت نداره برمنزل باگوش باکن خلال دندان خددت درش بیار.من هم هرکاری که می شدکردم درنیوم.اللته باردارهم هستم .حلادیگه نمی دونم چه کارکنم اگه میشه منوراهنمایی کنیدکه چکارکنم تشکر

محمد کبودانیان اردستانی
محمد کبودانیان اردستانی
پاسخ به  حمیده روکش
1 سال قبل

باسلام .خدمت سرکار خانم دکتر روکش.چند روزی است.که داخل گلویم احساس میکنم چیزی مثل خلط چسبیده وقادر به قورت دادن آن نیستم وهیچ دردی احساس نمیکنم.واز طرفی بزاغهای خیلی فراوان وتلخ دردهانم ایجاد میشود که باعث ناراحتی من میشود .ازشما دکتر گرامی تقاضا دارم که اشم این بیماری وراه حل آن را توضیح دهید.

سمانه
سمانه
2 سال قبل

سلام ما چندروزدچارامیکرون شده ایم .بعدازبدن درد شدید وتب حالانوبت گلو درد مان رسیده به طوری که دوروز است گلودرد خیلی شدید که حتی آب دهنمان رابه سختی قورت میدهیم وعفونت وورم لوزه ها راداریم .حس میکنیم زخم شده گلویمان .تواین مدت چرک خشک کن استفاده میکردیم ولی واقعا غیرقابل تحمل شده .لطفا راهنمایی کنیدکه چه دارویی برای درمان سریع عفونت گلو خوب است ؟؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  سمانه
1 سال قبل

بهتر شدی ؟ چیکار کردی؟

سارا
سارا
پاسخ به  سمانه
1 سال قبل

سلام با بدن درد شدید وحرفه راهی دکتر شدم با آموکسی سیلین وشربت سینه مصرف شده ولی الان گرفتگی صدا و وطرف لوزه ام دردناک هست طوری که دهنم کامل باز نمیشود

کیوان
کیوان
2 سال قبل

باسلام‌‌حدود‌۳ ماه‌است گلو درد شدید گرفته ام فکم قفل می‌شود و زیر ‌فکم سفت شده ،گوش هام گرفته و درد بدن دارم، رفتم دکتر تیروئید ولی گفت تیروئید نیست اما ممکنه لوزه باشند؟؟؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

مصطفی
مصطفی
2 سال قبل

سلام دکتر
۳ ماهه گلو درد دارم تقریبا یک ماه پیش رفتم متخصص حلق و بینی پیش دکتر محسن پازوکی که حساسیت تشخیص دادن اما هرچقدر دارو میخورم بهتر نشد که بدتر و درد شدید هرچی می‌خوام بخورم گلو دردم نمیزاره درد از ناحیه لوزه هام هستش درمونده شدم به خدا کلی هم هزینه کردم هیچ جوابی نگرفتم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط مصطفی
Narges
Narges
2 سال قبل

سلام
قوی ترین قرص آنتی باکتریال برای درد ورم التهاب لوزه چیست؟

محمد
محمد
2 سال قبل

با سلام حدود سه سال پیش به خاطر سرما خوردگی لکه های روشن روی گلو و دو طرف زبان کوچکم به وجود آمد که شبیه آفت بودند و هنوز از بین نرفتند هیچ دردی هم ندارند, البته رفته رفته رنگ آنها تیره تر شده و الان تقریبا نارنجی یا قرمز کمرنگ شده اند, در سرما خوردگی های قبل از این هم این حالت میشد ولی با خوب شدن سرماخوردگی, لکه ها از بین می رفتند, در طول این سه سال چند بار از دکتر پرسیدم یک بار گفت مهم نیست قبل از خواب جوش شیرین قرقره کن یک بار گفت پنیسیلین زدی؟ یک بار گفت برو پیش متخصص گوش حلق بینی. شنیدم احتمال ایجاد روماتیسم بهجت وجود دارد. ممنون میشوم راهنمایی کنید با تشکر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

زینب
زینب
2 سال قبل

سلام خدمت شما دکتر محترم از شهرستان مزاحم میشم گلو درد و ورم و درد در لوزه دارم دکتر رفتم گفتند سنگ لوزه دارم،تو رابه خدا عمل سنگ لوزه سخت هستش؟من دریچه ی قلبم گشاد هست به خاطر استرس زیاد الان هم استرسم زیاد شده از عمل می ترسم آخه دو بار سزارین کردم و دو تا سقط داشتم .و میشه بگید با دفترچه ی بیمه روستایی هزینه عمل چقدر میشه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زینب
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

زهراحاجیانی
زهراحاجیانی
2 سال قبل

سلام ۳۹ سالمه حدود ۱۵روزه درگلویم احساس وجودجسم حارجی میکنم بخصوص پس ازغذاخوردن انگاردلم میخواد همش چیزی راکه درگلویم گیرکرده قورت بدم بعضی وقتها خیلی خوبم عادیم بعضی وقتهااذیتم میکنه اصلاالتهاب وتورم هم ندارم آیا استرس یا آلودگی هوا یااستفاده ازماسک طولانی باعث چنین حالتی میشود

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهراحاجیانی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق لینک زیر با پزشک آنلاین متخصص داخلی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص داخلی

مهدی
مهدی
پاسخ به  زهراحاجیانی
1 سال قبل

سلام بهتر شدی؟ چیکار کردی؟

سعید
سعید
2 سال قبل

سلام. حدود ۵-۶ روز پیش بعد از اینکه علائم تب و لرز و سردرد و … در من ظاهر شد بلافاصله تست کرونا دادم که منفی بود. این علائم با مصرف داروهای آنفولانزا و کرونا در روز بعد برطرف شد اما مجدد از روز بعد علائم برگشت و گلودرد و سختی بلعیپن و قورت دادن آب دهان آغاز شد که داخل آیینه لکه ها و دانه های سفیدرنگ برروی لوزه ها مشاهده کردم. آموکسی سیلین و آزیترومایسین و آب نمک هم جواب نداده و احساس خارش و سرفه هم اضافه شده. همسرم ۳ هفته قبل تر کرونا داشته اما در این مدت من مبتلا نشدم. تست کرونام هم منفی شد. لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص عفونی گفت و گو کنید .

زینب رحمتی
زینب رحمتی
2 سال قبل

سلام خانم دکتر من ده روز پیش متوجه شدم که مشکل درد گلوم به خاطر یکی دو لکه ی سفید کوچک روی لوزه هام هست و در بلع مشکل داشتم و یک کم خلط خوشبختانه با نوشیدن مایعات و غل غل کردن آب نمک و دارو های هفت گیاه درد و تورم کم تر شد و با دکتر دارو خانه مشورت کردم و یک قطره نیستاتین هر شش ساعت یک قطره چکان استفاده. کردم و بعد از دو روز از بین رفتن خدا را شکر.الان فقط یک کم حفره های ریز روی لوزه ی چپ هست که بعضی وقت ها انگار سوزن میزنی به لوزه یعنی درد کوچیک داره و یک کم تورم.دکتر نرفتم به خاطر مشکلات مالی خوشحال میشم کمکم کنید.که انشالله مشکل جدی نباشه

دکتر سعیده ترکمانی
پاسخ به  زینب رحمتی
2 سال قبل

سلام توجه داشته باشید که یک عفونت تنفسی باکتریال بعد از یک عفونت تنفسی ویروسی اتفاق بیوفته که ظاهرا برای شما اتفاق افتاده و چون در مراحا اولیه تست کرونا منفی شده و بعد لوزتون چرکی شده، کرونا ضعیف تر میشه اما همیشه تست منفی کرونا لزوما کرونا رو رد نمیکنه ، آنتی بیوتیکی که استفاده کردید و چرک و خلط از بین رفته میتونید شربت دیفن هیدارمین، آب و مایعات زیاد استفاده کنید و استراحت کنید و احساس سرفه و خارش آروم آروم از بین میره و گاهی خودش از بجا موندن عوارض دارویی هم هست اما به تست منفس اکتفا می کنیم

زهرا پورمحمدی
زهرا پورمحمدی
2 سال قبل

سلام خانمی هستم ۳۶ ساله.نزدیگ ب دو ماه و نیم هست در ناحیه سمت راست گلوم یه آبسه کوچک زده بود تو آینه نگاه میکردم اما هیچ دردی نداشت ک اذیت کنه…اما نزدیک ب یکماه هست ک هنگام قورت دادن آب دهانم یخورده اذیت میکنه و گوش سمت چپم هم دردناک شده و جدیدا گوش راستم .و یه دردهایی هم ور ناحیه پیشانی.و گلو.ابسه هم الان بهتر دیده میشه و انگار آب داخلش جمع شده و دکتر هم رفتم و آمپول افاتیزون دو عدد و ازیترومایسین وشربت پرومتازین و کپسول تتراسایکلین برا قرقره استفاده کردم یکم بهتر شد.و دوباره همونجوری هست.خطرناک نیست؟بقیه جاهای گلوم ممکنه بزنه؟

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  زهرا پورمحمدی
2 سال قبل

سلام احتمال داره سنگ لوزه باشه حتما به متخصص مراجعه کنید و غذاهای ادویه دار و ترشی استفاده نکنید .

ارتين تقوايي
ارتين تقوايي
2 سال قبل

سلام وقت بخیر.پسرم٣/۵سالس.گلوش درد میکنه روى لوزه هاش پر عفونته.١هفتس دارم اموکسی کلاو۴٢۵میدم ولی هیچ اثرى نداشته.دوتا دکترم بودم یکى پنی سیلین تزریق کرد و اموکسی کلاو داد.یکى اموکسی کلاو و دیفن هیدرامین داد.هیچ علایمى مثه تب یا ابریزش یا سرفه نداره،فقط صداش گرفته و شب موقعه خواب خر خر میکنه،میشه لطفا راهنمایی کنید

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  ارتين تقوايي
2 سال قبل

سلام احتمال داره زمینه آرژی هم داشته باشند باید رعایت کنند و مواد تحریک کننده، تنقلات رنگی، چیپس، پفک و از این قبیل استفاده نکنند
به پزشک مراجعه کنید شاید نیاز باشه برای بینیش اسپری استفاده بشه

ن.ن
ن.ن
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من چند روزی هست دونه هایی انتهای حلقم و روی لوزه هام دراومده که همرنگ ان و گاهی احساس خارش دارم و انگار حلقه مونده تو گلوم و گاهی هم احساس خفگی می کنم. یک ماهی هم می شه که دونه هایی شبیه به جوش، قرمز رنگ و نرم نزدیک مقعدم به وجود اومده که نمی تونم دست بزنم و یه بار هم اتفاقی ترکید و کمی خون اومد ازش، با این حالت نشستن هم آزاردهنده است. به نظرتون hpv هست یا عفونت گلو یا تبخال تناسلی؟ آیا به هم ربط دارن؟

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  ن.ن
2 سال قبل

سلام. برای بررسی و درمان به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. خیر ارتباطی با hpv یا هرپس نداره.

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام،وقتتون بخیر.لوزه سمت چپم متورم شده،یکمم گردنم درد میکنه وقتی دست میزنم،بلع برام سخت شده،دلیلش چی میتونه باشه؟!
ممنون از راهنمایتون

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام باید معاینه حضوری بشید .

فریبرز
فریبرز
2 سال قبل

سلام ایا کسی التهاب لوزه داره وتست کرونای منفی دقیق میتونه واکسن بزنه یعنی اگر عفونت لوزه داشته باشه مشکلی با زدن واکسن براش پیش نمیاد؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  فریبرز
2 سال قبل

سلام اگر عفونت فعال دارید بهتره صبر کنید برطرف شه.

خانی
خانی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من تا به حال به لوزه و حلق بچم با دقت نگاه نکرده بودم ۴ سالشه پسرم امروز کسل بود خواستم ببینم گلوش چرکی نیست وقتی نگاه کردم دیدم شکل لوزش متفاوته و انگار یه خارهایی روی لوزش هست خیلی تعجب کردم خواستم بپرسم ایا طبیعیه و از اول شکل لوزه و حلقش همین شکلی بوده یا نه مشکلی پیدا کرده

دکترگیلدا گیوه چی
پاسخ به  خانی
2 سال قبل

سلام باید معاینه شوند.

ثریا شهبازی
ثریا شهبازی
2 سال قبل

سلام وقتتون به خیر لوزه سمت راستم بزرگ شده درهمون سمت گوش درد دارم و عطسه های مداوم تا احساس سرما میکردم رفتم دکتر بهم انتی بیوتیک داد یه هفته ست میخورن خوب نشدم عطسه قطع شده اما لوزه همچنان بزرگه
بعداز مراقبت از همسرم این جوری شدم ۴۰ روز پیش کرونا داشت

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  ثریا شهبازی
2 سال قبل

سلام
احتمال کرونا وجود دارد .

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام من کرونا گرفتم دو روزه که هیچی نمیتونم بخورم بخاطر درد گلو لوزه هام چه راهی هست که اینقدر درد نداشته باشه

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام با استفاده از داروهای روتین کرونا مثل فاموتیدین و ناپروکسن و مونته لوکاست و استفاده از شربت دیفن هیدرامین درد کمتر میشه.

اهورا
اهورا
2 سال قبل

سلام من لوزه های بزرگی دارم و گاهی اوقات گلویم کپ میشود و راحت نمی توانم نفس بکشم ، احساس یک جسم خارجی در دهانم دارم

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  اهورا
2 سال قبل

سلام
لطفا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید .

فریبا
فریبا
2 سال قبل

من ۴۳سالمه ۳سال پیش ابسه لوزه داشتم الان با درد کمتر از اون موقع دوبار التهاب لوزه پیدا کردم که تشخیص پزشک ابسه نیست چکار کنم

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  فریبا
2 سال قبل

سلام
لطفا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید .

مروتی
مروتی
2 سال قبل

سلام شش ماه ی چیز مثل جوش کوچک رولوزه سمت راست دارم دارو خوردم اماخوب نمیشم علایمم فقط گلوم خشک میشه خرخر مانند میکنم

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  مروتی
2 سال قبل

سلام
لطفا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید .

مروتی
مروتی
2 سال قبل

سلام خانم دکتر من شش ماه مثل ی جوش رولوزه سمت راست دارم چندبار دکتررفتم خوب نشدم علایمم فقط اینه که گلوم خشک میشه هی خرخر مانند میکنم ازچیه میترسم

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  مروتی
2 سال قبل

سلام
لطفا به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید .

میشا
میشا
2 سال قبل

سلام من دو روز پیش دوز دوم واکسنمو زدم از دیشب گلو درد و بی حالی دارم و روی لوزه هام لکه های سفید ست ممکنه کرونا گرفته باشم؟

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  میشا
2 سال قبل

سلام
علائمی که طی ۷۲ ساعت اول بعد از واکسن ایجاد میشه غالبا عوارض تزریقه ولی چنانچه علائم بیش از یک هفته پابرجا موند یا علامت جدیدی به اون اضافه شد تست pcr
کرونا انجام بدید.

بهاری
بهاری
2 سال قبل

سلام خسته نباشی تقریبا دوماه پیش علاعم طب گلو درد وسوزش معده همراه باسرفه داشتم الان بعداز دوماه سرفه های ناگهانی شدید وطولانی دارم لوزه سمت راستم ورم دار ه میشی راهنمایی کنید

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  بهاری
2 سال قبل

سلام
با توجه به سرفه هاتون در ابتدا تست کرونا انجام بدید و در صورتیکه ابتلا به کرونا رد شد با توجه به مدت سرفه ها لازمه تصویر برداری از ریه براتون انجام بشه.

معصومه
معصومه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید دخترم ۷ سالشه از وقتی که یک سال و نیمه بود هر دو ماه یه گلوش ریر گوشش از بیرون باد میکنه واز داخل روی لوزه اش یه چیزای سفید در میاد تب میکنه پا درد و دل درد هم میگیره خیلی دکتر بردم ولی درست نشد قبلا دکترها چرک خشک کن میدادن الان گفته پردنیزولون بده سری پیش ۶ تا قرص پردنیزولون دادم ولی متاسفانه دوباره مریص شده ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  معصومه
2 سال قبل

سلام
لطفا با متخصص اطفال در این باره مشورت کنید. باتشکر.

زهرا رجبی
زهرا رجبی
2 سال قبل

سلام من دوروز پیش واکسن کرونا زدم و خیلی عوارض ناشی از واکسن دارم از جمله گلو درد تورم لوزه و مشاهده نقاط سفید رنگ روی لوزه ودرد گوش همان سمت خستگی و بدن درد ایا ایناهمه به واکسن ربط داره

دکتر فرناز حسنی
پاسخ به  زهرا رجبی
2 سال قبل

سلام
بله علائم شما کاملا با عوارض تزریق هماهنگی داره.

...
...
پاسخ به  دکتر فرناز حسنی
1 سال قبل

پس چرا به ملت میگید برن واکسن بزنن، از وقتی واکسن لعنتی زدم به مشکل لوزه دچار شدم، در صورتی که قبل از واکسن با اینکه کرونا گرفتم بعد از خوب شدن هیچ مشکلی نداشتم تا زمانی که واکسن زدم دائمآ مریضم.

مرضیه
مرضیه
2 سال قبل

با سلام
من پنج روزه کرونا گرفتم روی لوزه سمت چپم به اندازه نوک خودگار یه لکه زرد هست
مایا مربوط به کروناس
چکار کنم

امیر حسین
امیر حسین
2 سال قبل

سلام خسته نباشین.عذر میخوام یه تکه سفیدک توی گلوم هر چند وقتی مشاهده میشه انگار تکه غذا گیر کرده وبعد از مدتی بحالت چرک همون تکه سفیدک دفع میشه الانم تقریبا روی لوزم ایجاد شده ویه حس بدی بهم دست میده که انگار چیزی تو گلومه ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام
من هفته پیش واکسن فایزر زدم فرداش احساس بوی بد ته حلقم حس میکردم وقتی گلومو نگاه کردم دیدم لوزه هام بشدت متورمه
بعد سه روز تمام سطح لوزه م پر از چرک سفید شده و نفسم بوی خیلی بدی میده
ولی هیچ علایمی یا تبی ندارم و حتی گلو درد هم ندارم..
فقط یکمی احساس سفتی گردن میکنم و خیلی جزیی سوزش گلو بعضی روزها!
خیلی نگران کننده است اگر ساید افکت واکسن باشد
دو روز است آنتی بیوتیک میخورم با تجویز دکتر ولی هیچ تفاوتی نکرده
قبلا سنگ گلو رو تجربه کردم و می بینم این چرک ها متفاوت هستن و کل سطح لوزه را پوشانده اند
خیلی نگرانم چون علایمی ندارم و گویا انتی بیوتیک اثر نمیکند

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط مریم
دانیار
دانیار
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام بهتر شدید؟

الهام
الهام
پاسخ به  دانیار
1 سال قبل

سلام دانیار
خواهرم فوت شد 🙁

Bahar
Bahar
پاسخ به  الهام
1 سال قبل

خداوند رحمتشون کنه صبرتون بده

یسنامقدم
یسنامقدم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
ممنون ازپاسخگوییتون،من ۴روزپیش دوتادندون عقل کشیدم و‌ازدیشب احساس خشکی گلوداشتم وصب ک ازخاب پاشدم دیدم روی لوزم جوش چرمی زده و‌گلوم متورم شده بود،آب نمک غرغره میکنم وسفیکسیم‌۲۰۰بخاطرکشیدن دندون میخورم،نگران کننده نیس واسه کرونا؟

ندا اصغری
ندا اصغری
2 سال قبل

سلام خسته نباشید روی لوزه هام چند نقطه کوچک سفید رنگ وجود دارد کمی درد میکند در ضمن هجده هفته باردار هستم

معصومه
معصومه
2 سال قبل

سلام من چند روزه که درد در ناحیه گلو دارم بیشتر طرف راست دیروز یکم تب داشتم و سر درد گلوم را در آینه دیدم که لوزه ام یکم ورم داره رگه های قرمز ایجاد شده در ضمن ۱۱ شهریور نوبت واکس دوز دوم دارم باید چه کنم

رادین
رادین
2 سال قبل

سلام من خلط پشت حلق دارم بیشتر اوقات .لوزه هامم حالت تیکه تیکه ای وبادونه به رنگ زرد رنگ هست حلقمم پرازدونه شده می‌تونه کروناباشه؟

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  رادین
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
مشاوره آنلاین عفونی با دکتر ندا ضامن میلانی

لیلا
لیلا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر…تست کرونا دادم مثبت شده از دندون درد شروع شد زد لوزه چپ رو هم درگیر کرد مشکل خاصی ندارم فقط لوزم درد میکنه آب دهانم و نمیتونم قورت بدم بشدت متورم هستش ترشح نداره برای عفونت دندون آموکسی و مترانیدازول دادن ..برای لوزم چ کنم

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  لیلا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
مشاوره آنلاین عفونی با دکتر ندا ضامن میلانی

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام خانم دکتر خوبین خسته نباشید،
من لوزم ورم کرده مثل تیله دو تا در لوزه چپم و سه تا در لوزه راستم انگشت اشاره بردم طرف لوزم لمسش کردم سفته، وقتی غذا یا آب میخورم درد میگیره قرص آنتی بیوتیک کوآمکسی کلاو ۶۲۵میلی خوردم دردش رفته ولی هنوز لوزه ورم داره، چیزای چرب و سرخ کردنی، شیرینی هیچی نمیتونم بخورم، خیلی از غذا پرهیز میکنم چیکار کنم خوب بشه، یکماه اینجوریم

دکتر نیما دستگیر
پاسخ به  سمیرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
مشاوره آنلاین عفونی با دکتر نیما دستگیر

صبوحا
صبوحا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید .من تو لوزه سمت راستم سنگ لوزه دارم که دردناک شده لوزم دکتر هم رفتم گفتن سنگ لوزه هست ولی مدتیه دردش زیاد شده لزومی داره دوباره به متخصص مراجعه کنم؟حتی تو گوشم هم یه ناراحتی خفیف حس میکنم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط صبوحا
دکتر نیما دستگیر
پاسخ به  صبوحا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
مشاور آنلاین عفونی با دکتر نیما دستگیر

ربابه زارع
ربابه زارع
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر سه روزه که لوزه سمت چپم درد داره وتا سمت گوشم درد داره مسکن دیکلوفناک میخورم کمی آرام میشه سوالم اینه که چه داروی هم استفاده کنم و آیا ربطی به کرونا داره یا نه ؟؟

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  ربابه زارع
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
دریافت مشاوره آنلاین عفونی با دکتر ندا ضامن میلان

کیارش
کیارش
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .دیروز من گلو درد و سردرد و احساس ضعف و سرگیجه و خستگی و دمای بدنم ۳۷.۵ بود و کمی لرز و عرق سرد داشتم اما امروز حالم بهتره و فقط گلو درد دارم و دمای بدنم هم بین ۳۶.۵ تا ۳۷ هست(کمی عرق سرد هم دارم) .به نظرتون ممکنه کرونا گرفته باشم .ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نگرانم .

دکتر ندا ضامن میلانی
پاسخ به  کیارش
2 سال قبل

سلام دوست عزیز نیاز به شرح حال بیشتری از مشکل شما برای تشخیص هست.
لطفا از طریق لینک زیر با من در ارتباط باشید
دریافت مشاوره آنلاین عفونی با دکتر ندا ضامن میلان

دکمه بازگشت به بالا