بیماری های انگلی در کودکان

انگل درکودکان

در مورد بیماری‌های انگلی در کودکان چه می‌دانید؟ انگل ارگانیسم کوچکی است که در بدن موجودات زنده دیگر زندگی و تغذیه خود را از آن‌ها تأمین می‌کند. اصولاً انگل‌ها شامل کک، شپش و کرم هستند. بیماری‌های انگلی نیز عبارت‌اند از: عفونت‌های تک‌یاخته‌ای (ارگانیسم‌های تک‌سلولی مانند مالاریا)، کرم‌ها و بندپایان (مانند گال). اکثر بیماری‌های انگلی در کودکان از نوع عفونت‌های روده‌ای هستند که در اثر وجود انگل‌های روده‌ای مانند پروتوزوئیدها (مانند ژیاردیا) یا کرم‌ها (مانند کرمک‌ها یا کرم‌های نواری) بروز می‌کنند.

این انگل‌ها وارد بدن کودک می‌شوند و از روده به عنوان پناهگاه استفاده کرده و تغذیه و تولیدمثل می‌کنند. بیماری‌های انگلی در کودکان بخصوص در سنین ۵ تا ۱۰ سالگی، ممکن است بدون علامت باشند و پس از تکثیر زیاد انگل‌ها بروز کنند. به همین دلیل بهتر است از اصول پیشگیری از آن‌ها آگاه باشید و در صورت بروز اولین علائم با پزشک متخصص مشورت کنید.

بهتر است به محض مشاهده علائم آن‌ها، کودکان را از رفتن به مدرسه یا مهد کودک منع کنید و تا زمان تکمیل درمان در خانه باشند تا به کودکان دیگر منتقل نکنند. باید بدانید که رعایت بهداشت شخصی و نظافت منزل و عدم تغذیه کودکان در بیرون از منزل در پیشگیری از عفونت انگل‌ها بسیار موثر است.

ارتباط آنلاین با پزشک در زمینه انگل در کودکان

علت، نشانه‌ها و علائم انگل در کودکان

در این بخش قصد داریم علاوه بر توضیح علائم عفونی هرکدام از بیماری‌های انگلی شایع در کودکان، به علت بروز و عوارض آن‌ها نیز اشاره کنیم.

انگل-در-کودکان

ژیاردیازیس

ژیاردیازیس نوعی بیماری است که از طریق آب، غذا یا تماس با فرد آلوده به انگل ژیاردیا منتقل می‌شود. کودک شما در صورت نوشیدن آب یا خوردن غذا از یک منبع آلوده ممکن است به این عفونت مبتلا شود. کودکان اصولاً در مناطقی که آب و امکانات بهداشتی کافی وجود ندارد یا مکان‌هایی که افراد زیادی در تماس نزدیک با یکدیگر هستند مانند مهد کودک‌ها یا مراکز بهزیستی، به ژیاردیازیس مبتلا می‌شوند.

انگل ژیاردیا را می‌توان در مدفوع حیوانات نیز یافت. به همین دلیل با احتمال آلودگی دریاچه‌ها به مدفوع حیوانات، انگل می‌تواند در صورت نوشیدن آب تصفیه‌نشده به انسان منتقل شود. برخی از کودکان ناقل ممکن است هرگز علائم و نشانه‌هایی نداشته باشند، درحالی‌که می‎توانند از طریق مدفوع انگل را به دیگران منتقل کنند. برای کودکانی که به بیماری انگلی ژیاردیازیس مبتلا می‌شوند، علائم ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • اسهال آبکی
  • مدفوع نرم و چرب
  • خستگی
  • گرفتگی معده
  • نفخ شکم
  • دل درد
  • حالت تهوع و استفراغ
  • کاهش شدید وزن
  • بی‌قراری

معمولاً خون و مخاط در مدفوع مشاهده نمی‌شوند. علائم حدود دوهفته پس از عفونت بروز می‌کنند و پس از یک درمان صحیح در طی شش هفته بهبود می‌یابند. بروز اسهال شدید می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن کودک شود. پس برای کنترل عوارض آن در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

کرمک

کرمک‌ها کرم‌هایی ریز، سفید و مانند نخ هستند که در راست‌روده زندگی می‌کنند. اصولاً در شب کرمک‌ها از مقعد خارج می‌شوند و در پوست اطراف آن تخم می‌گذارند. این مسئله می‌تواند خارش وحشتناکی ایجاد کند. بعضی‌اوقات کرم‌ها به واژن دختران نیز وارد می‌شوند و باعث خارش و قرمزی در این ناحیه می‌شوند. اگرچه ممکن است وجود کرمک ناخوشایند باشد اما بیماری حادی ایجاد نمی‌کند.

تخم‌های کرمک‌ها بسیار ماندگار هستند. به شکلی که می‌توانند تا دوهفته خارج از بدن، روی لباس، ملافه یا سایر اشیا زندگی کنند. به‌طورکلی، کودکان مبتلا به کرمک علائم بارزی ندارند. فقط در شب ممکن است دچار خارش زیادی در اطراف مقعد و بی‌خوابی شوند که تنها علائم بیماری کرمک در کودکان است.

کرمک می‌تواند به‌راحتی در بین کودکان، بخصوص در مدارس و مهد کودک‌ها گسترش یابد. زیرا هنگامی‌ که کودک ناحیه آلوده را می‌خاراند، تخم‌ها روی انگشتان و زیر ناخن‌های او باقی می‌مانند که می‌تواند به کودک دیگری از طریق متصل شدن به اسباب بازی‌ها، صندلی‌های توالت، لباس‌ها یا ملافه‌ها منتقل شود. هنگامی ‌که کودک تخم‌ها را لمس کند و سپس آن را در دهان خود بگذارد دچار عفونت می‌شود. اگر کودکان بدون شستن دست‎ها به وسایل اطراف خانه دست بزنند، ممکن است تخم‌های کرم به سایر افراد خانه نیز سرایت کنند.

دریافت مشاوره پزشکی انگل در کودکان

انگل‌های رایج دیگر در کودکان

بیماری-انگلی-در-کودکان

  • بلاستوسیستیس هومینیس. بلاستوسیستیس هومینیس انگل کوچکی است که در مدفوع کودکان مبتلا به اسهال یا درد معده یافت می‌شود. این عفونت معمولاً به‌خودی‌خود برطرف می‌شود.
  • دی انتامبا فراژیلیس. این انگل در روده زندگی می‌کند و از طریق غذا یا آب آلوده پخش می‌شود.
  • آسکاریازیس. نوعی عفونت ناشی از کرم گرد است. این کرم‌ها می‌توانند تا ۴۱ سانتی‌متر رشد کنند. این عفونت انگلی فقط زمانی جدی محسوب می‌شود که بدن کودک به صدها کرم آلوده شود و علائم بروز کنند.
  • آمیبیازیس. آمیبیازیس هنگامی رخ می‌دهد که تک‌یاخته آمیب وارد بدن فرزند شما شود و تکثیر یابد که معمولاً منجر به علائمی مانند تب، اسهال، زردی یا کاهش وزن می‌شود.
  • کرم نواری. عفونت کرم نواری در اثر غذا یا آب آلوده ایجاد می‌شود. تخم‌های کرم نواری بلعیده شده از روده کودک شما حرکت می‌کنند و در بافت‌ها و اندام‌های بدن کیست می‌سازند.

روش تشخیص انگل در کودکان

معمولاً پزشک در ابتدا بعد از بررسی علائم، ناحیه مقعد کودک را معاینه می‌کند و در صورت لزوم دستور انجام آزمایش آنالیز مدفوع را می‌دهد. اگر نمونه‌ای از تخم کرم در ناحیه مقعد یا واژن کودک مشاهده کند، حتما آن را برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال می‌کند.

نحوه پیشگیری و درمان بیماری‌های انگلی در کودکان

داروهای زیادی به عنوان داروی رفع کرمک برای درمان انگل در کودکان وجود دارند و این پزشک است که تعیین می‌کند که کدام روش‌های درمانی برای کودک شما بهترین است. مصرف داروها (مثل شربت کرمک در کودکان) معمولاً حدود دوهفته طول می‌کشد. بهترین دفاع در برابر انگل‌ها، رعایت بهداشت است. دست‌های کودک و ملافه‌ها را مرتباً بشویید. لباس زیر کودک را مرتباً عوض کنید. اسباب بازی‌های کودکان را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز کنید. ازآنجایی‌که تخم‌های کرمک به نور حساس هستند، در طول روز پرده‌های اتاق‌خواب را کنار بزنید. به کودک آموزش دهید که هنگام شنا در استخرها، دریاچه‌ها یا جویبارها آب را قورت ندهد. معمولا علاوه بر کودک، پزشک به دیگر اعضای خانواده نیز قرص ضدانگل می‌دهد تا مانع از گسترش کرم بین اعضای خانواده شود.

مشاوره پزشکی انگل در کودکان

درمان خانگی بیماری انگلی در بچه‌ها

انگل-در-کودکان

طبق تجربه، مصرف سیر خام، روغن نارگیل، دانه کدوتنبل، انبه هندی نارس و هویج خام در دفع کرم‌های روده‌ای به‌خصوص درمان کرم سفید در مدفوع کودکان بسیار مؤثر است. درمان خانگی کرمک در کودکان زیر دو سال ممکن است با علائم آلرژی همراه باشد و به همین دلیل بهتر است زیر نظر متخصصان طب سنتی انجام شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر اسهال یا حالت تهوع کودک شما بیش از دو یا سه روز طول کشید و بدن کودک کم آب شد حتماً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شرایط فعلی همه‌گیری ویروس کرونا و عدم امکان مراجعه حضوری به مراکز درمانی به خصوص برای کودکان که حساس‌تر هستند، ابتدا از خدمات غیرحضوری پذیرش۲۴ استفاده کنید که در آن امکان مشاوره آنلاین بیماری‌های انگلی در کودکان فراهم شده است.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره بیماری های انگلی در کودکان در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص اطفال پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

لطفا اگر این مقاله برای شما مفید بود، برای دوستان خود ارسال کنید، تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

۴.۱/۵ (۶۸ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
114 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
13 روز قبل

سلام پسر من ۱۳ سالشه و هر شب مقعد خارش داره و هر روز که میره دست شویی ۱۰ تا کرمک در مدفوع داره چیکار کنم

ویهان پاک روش
ویهان پاک روش
21 روز قبل

سلام پسرم۷ سالشه و خارشه مقعد داره و شدیدا بیقرار و بد خوراک و کم خوابه آزمایشه انگل دادیم ولی منفی بود زیره چشماشم گوده و‌همش بهانه گیر و پر تحرکه

سلام ببخشید بسر ۷ ساله هی پشتش می خوانده بردم آزما
سلام ببخشید بسر ۷ ساله هی پشتش می خوانده بردم آزما
1 ماه قبل

سلام ببخشید پسر من ۸سالش هر چند وسط یک بار هی پشتش را می خورد که میگن آن.ل دار ولی بدم آزمایش گفتن چی ی نمی بینن پس چرا میشه راهنما

ممد
ممد

باید ۳بار آزمایش بده با یه بار نمیشه فهمید

فاطی
فاطی
1 ماه قبل

سلام من داداشم ۴سالشه درد شکم داره وگریه می کنه دکترم بردیم ازمایشم دادیم میگه دل درد معمولیه ولی همیشه دل درده

حسین
حسین
1 ماه قبل

سلام پسر۱۰ساله ام در مدفوعش کرم مشاهده کرده در ضمن خیلی هم کم اشتهایی و گاها از خارش مقعد هم شکایت می‌کنه لطفا راهنمایی بفرمایید

اعظم شکوری
اعظم شکوری
1 ماه قبل

سلام من یک دختر ۶ ساله دارم چند ماهی هست اصلا وزن نگرفته در ضمن دو روزه مقعدش خارش وسوزش داره

ابولفضل اژدری
ابولفضل اژدری
1 ماه قبل

لطفا منم راهنمایی کنین خیلی نگرانم علامتی از خارش نداره پسر من ۷سالشه فقط دندون قروچه داره شدید تو خواب

ابولفضل اژدری
ابولفضل اژدری
1 ماه قبل

سلام پسرم ۷سالشه شبها دندون قروچه داره شنیدم نشانه داشتن انگله چی بدم بخوره تا دفع بشه؟

آیسان
آیسان
1 ماه قبل

دختره منم ۵سالشه نصفه شب بلند شده میگه مامان دستشویی هم رفتم میسوزه باز. منم براش پماد اِن اِن خاستم بزنم دیدم کرم نواری سفید ریز تو بدنش هست من چیکار کنم تو خونه درمانش کنم الان که دیدم اعصابم خیلی خورده نمیدونم چیکار کنم خیلی دخترم اذیت میشه بعضی شبا منم نمیدونم کرم نواری سفید هم داره واااای راهنمایی کنید لطفا به من

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط آیسان
یسنا
یسنا
2 ماه قبل

سلام دخترم چهارسالشه دو روز هست شدیداً مقعدش میخاره حتی جلوش هم گاهی اوقات میخارونه و نصف شب هم از خواب بیدار شد گفت پشتم میخاره آیا اینم انگل هست چه دارویی باید براش بگیرم البته کرمک تو مدفوعش ندیدم

زهرا تازه
زهرا تازه
پاسخ به  یسنا
2 ماه قبل

بله

کبری قاسمی
کبری قاسمی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید.پسرم یکسال و۳ماهش هست وزنش کم میشه لاغرمیشه فقط یکبارتوی مدفوش یه کرم دیدم الانم هرموقع بخوابه زیادغلط میخوره ایاچکارکنم کمکم کنیدبنظرتون چشه

یگانه
یگانه
3 ماه قبل

سلام دخترم سه سالشه تو مدفوعش کرم میبینم دیگه هیچ علامتی نمیبینم باید چیکار کنم

کیانا پهلوان
کیانا پهلوان
3 ماه قبل

سلام دختر من ۹سالشه شب موقعی که خوابش می‌بره به شکم میفته یه دستشم می‌زاره بالای واژنش و شروع می‌کنه به ناله کردن تا بر میگردونمش آروم میشه باز ناخودآگاه زود برمیگرده شکم و ناله می‌کنه میخاستم بدونم اینم انگله؟

سردار
سردار
3 ماه قبل

سلام پسرم تازه رفته ۶سالگی.در مقعدش کرم سفید دیدم و برداشتم .ممکنه در روده اش بازم باشه ؟ و اینکه مبندازول میتونم بهش بدم ؟ نحوه مصرف چطوره؟

راحیل
راحیل
3 ماه قبل

سلام من دخترم دوسالونیمه وزنش خیلی کمه اصلابالانمیره دکترم بردم انگل داره شربت بهش دادولی تغییر نکرداصلااشتهان ندارد چیکار کنم لطفاراهنمایی کنید

علی
علی
3 ماه قبل

سلام کودک من ۵سال دارد و داخل مقعد او کرم سفید کوچک دیدم چه کار کنم

ستاره
ستاره
3 ماه قبل

سلام دخترم ۸سال دارد خارش شدید مقعدی دارد چکار کنم

سادات
سادات
4 ماه قبل

باسلام وخسته نباشید پسرم ۵سالشه ودو سه روز بود که خارش معقدی داشت و ما پمادهیدروکورتیزون براش گرفتیم واستفاده کرد دیگه خارش نداره آیا نیازه که ازمایش یا به دکتر مراجعه کنیم

شکوهی
شکوهی
4 ماه قبل

باسلام و خسته نباشید.دخترم۴سال ونیمه چندروزپیش تومدفوعش انگل کوچیک سفیددیدم چه چیزی باید بدم تاخوب بشه؟؟

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

برای درمان انگل بچه ها شربت پیروینیوم و بزرگسالان قرص مبندازول از داروخونه بگیرید که جویدنی هست قرصش،طریقه مصرف هم چه شربت چه قرص اینه که تا ۳ روز هرروز صبح ناشتا و شب قبل خواب بخورید ۱۴ روز بعدم دوباره همینطور بخورید ۳ماه بعدم باز همینطور دیگه تا یکسال هیچ انگلی در بدن نمیمونه،وقتی یک نفرمبتلاشدهنه اعضاخانواده حتمابایدداروبخورن،بیشترش ازآب آلوده میاد

زینب
زینب
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام ببخشید من بچم ۲ ساله و۳ ماهشه شب همش غلط میخوره ودستشو میزاره رو مقعدش میگه درد داره مشخصه انگل داره چطوری از شربت استفاده کنم میشه کاملتر توضیح بدی؟

آریا
آریا
5 ماه قبل

سلام پسر من دوسال دوماهش شبا دندون قرچه شدید داره و خارش چیکار کنم راهنمایم کنید ممنون

زهرا قاسمی
زهرا قاسمی
پاسخ به  آریا
4 ماه قبل

سلام پسر من ۳ سالشه شباقرچه دندون داره تازگیا هم خارش مقعدی داره راهنماییم کنین ممنون

آریا
آریا
5 ماه قبل

سلام پسر من دو سال دوماهشه شبا دندون قرچه خارش داره تو خواب خیلی بیتابی می‌کنه چی کار کنم

پارسا
پارسا
پاسخ به  آریا
4 ماه قبل

سلام راه حلی پیدا کردین واسش؟چون پسر منم همینجوری شده

آریا
آریا
5 ماه قبل

سلام

الهه
الهه
5 ماه قبل

سلام بچه ای که انگل داره پیش چه دکتر متخصصی باید برد؟گوارش یا داخلی؟ یا متخصص کودکان هم میتونه درمان کنه؟لاغر هم شده یا باید پیش رشد و تغذیه ببرم؟؟

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  الهه
4 ماه قبل

متخصص اطفال خوبه

یوسف
یوسف
پاسخ به  الهه
4 ماه قبل

دختردوسال ونیمه دوشنبه بخاطر انگل که باعث شده مقعدش بدخارش پیدا کرده ازدیاد سیروس که استفاده کردیم اصلا افاقه نکرده لطف کنید بگید چکارکنم

آینور استادی
آینور استادی
5 ماه قبل

سلام دختر من یکسال و سه ماهشه شبو روز از خارش خواب نداره میشه ی راهنمایی بکنین

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  آینور استادی
5 ماه قبل

شربت انگل اسمش پیروینیوم ازداروخانه بگیر صبح ناشتا و شب قبل خواب تا سه روز بخوره ۱۴روز بعد دوباره تکرار کن دوباره ۳ ماه بعد هم همینطور دیگه هیچ نوع انگلی در بدن نیست تا یکسال مطمئن میشی

آنیسا
آنیسا
5 ماه قبل

سلام دخترم ۱۰ سالشه دوباره که چیزی از بیرون میخوره تهوع واستفراغ میگیره وهمچنین مدفوع شلی هم داره لطفا راهنمایی کنید باراول شیک شکلات خورد وبار دوم همبرگر

alireza
alireza
5 ماه قبل

سلام خسته نباشد بچه من ۳سالشه خارش مقعد داره بایدچیکارکنم که خوب ش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  alireza
5 ماه قبل

نشونه انگله شربت پیروینیوم بگیر صبح ناشتا و شب قبل خواب بخوره تا ۳ روز دوباره ۱۴ روز بعد تکرار کن بعد۳ماه دیگه هم همینطور،برای خارش هم بعداز دستشویی باوازلین چرب کنید و دستها رو خوبه خوب بشورید

نصرالله
نصرالله
پاسخ به  فاطمه
4 روز قبل

سلام من دخترم ۲،۵سال نیم است وزنش ۱۰کیلو بالا نمیره و قدشم ۷۷سانت اس رشدش خیلی کم است هم رشد وزن وهم رشد قد لطفا رهنمای کنید

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  alireza
4 ماه قبل

ببر پیش متخصص اطفال یا قرص انگل بگیر همه خانوده تون بخورین

مهسا
مهسا
5 ماه قبل

سلام دختر ۷ ساله ام چندروزه مقعدش سوزش داره و داخل مدفوع کرم دیده شده شب ها خیلی سوزش اذیتش میکنه به طوری که خواب نمیره راه حلی داره شب ارامش کنم تا فردا به پزشک مراجعه کنم

غلامی
غلامی
6 ماه قبل

سلام برادر من تمام علائم رو داره چندبار هم دکتر بردیم متوجه نشدن بردیم دکتری که دارو گیاهی میده ولی بازم درمان نشد میشه راحل بدین حالش خیلی بدِ حتیٰ نمیتونه بره مدرسه

مهناز
مهناز
6 ماه قبل

سلام دخترم میره مهد،سرماخورده شده که کمی دل درد شده و مدفوع نرم شده ومیگه حالت تهوع دارم.شایدبرلی ویروس جدیدباشه.
حالا ازمایش انگل هم باید ببرمش.به خاطرویروس سرماخوردگی که اون حالتهارو گرفته احتمال اینکه بگنانگل داره هست؟
یااینکه این انگل ربطی به شرایط سرماخوردگی نداره؟

مبین
مبین
6 ماه قبل

سلام پسر من دوسالشه معقدش میخوره مشکل یبوست هم داره به نظر شما انگل داره تازه دوروزه خارش‌ داره

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام دخترم ۴سالشه ۳تاقرص انگل خورده چیکارکنم

صفی پور
صفی پور
7 ماه قبل

درمدفوع پسر۱۰ساله ام کرم های سفید ریز مثل نخ دیدم
چه راه حلی دارد

محمد خواجویی
محمد خواجویی
پاسخ به  صفی پور
6 ماه قبل

یکم حنا خیس کن بزار دم مقعد نتیجه میگیری

Zohreh
Zohreh
10 ماه قبل

سلام
قسمت بین مقعد تا جای خصوصی دختر دو سالم قرمز شده و هی احساس خارش داره چه مشکلی داره و چی مصرف کنم براش؟

زارعی
زارعی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید من پسر۵سال،دارم،که در مدفوع چیزی سفید رنگ بود و در دور مقعد هم نگاه کردم بود چکارکنم با تشکر از سه روز پیش فهمیدم

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  زارعی
5 ماه قبل

فرهاد

سجاد خاوریان
سجاد خاوریان
پاسخ به  زارعی
2 ماه قبل

الی

احمد
احمد
10 ماه قبل

سلام دوسه روزمی شه که دختردوساله ام اتراف باسن ومقعدرامیخاراندوازپوشیدن لباس زیروشلوارامتناح میکند

امیرحسین لطفی
امیرحسین لطفی
10 ماه قبل

باسلام پسرمن دوازده سالشه همیشه میگه دلم دردمیکنه لاغرهم هست ازمایش دادم نشون داده کرمک داره ولی دکترهیچ دارویی نداده تازه گیهاشباهم خوابش نمیره کلافه هست چه دارویی براش تجویزمیکنید

الهه
الهه
پاسخ به  امیرحسین لطفی
6 ماه قبل

سلام دخترم ۱۰سالش استگاههی اوقات صداش گرفته می شده ؟

محمد خواجویی
محمد خواجویی
پاسخ به  امیرحسین لطفی
6 ماه قبل

یکم حنا درست کن بزار درمقعدش

حبیب الله میر
حبیب الله میر
11 ماه قبل

کودک ۴ساله وقتی غذامی خوره دل دردمی شه هیچ اشتهای نداره وقتی می خوابه مثل حالت گوسفندی یاخیلی قلت می خوره به نظرشماانگل داره

سیناصادقی
سیناصادقی
11 ماه قبل

سلام ،پسری دارم ده ساله الان دوسه ساله که همش میگه دلم درده بیشتراوقات وقتی که غذامیخوره دل دردمیگیره،آزمایش مدفوع ،ادراوخون هم انجام داده که دکترگفت انگلی درخونش هست میشه راهنمایی کنین درمانش چیه؟

نیلا
نیلا
1 سال قبل

سلام دختر من ۷سال داره همیشه دل درد داره خیلی دکتر بردم آزمایش انگل هم انجام داده ولی هیچ نتیجه ای نداشته رنگش زرده خیلی لاغر هس ۱۶کیلو وزن داره لطفا راهنمایی کنید

زهرا عسگری
زهرا عسگری
1 سال قبل

سلام دخترمن ۱۳سالش هست یه دوهفته هست که دل درد دارد وقتی میرود دستشویی کرم سفید رنگی میبیند در مدفویش میشه راهنماییم کنید چه دارویی بدم ممنون

رضا
رضا
پاسخ به  زهرا عسگری
8 روز قبل

پسرمنم۱۳ ساله ست مقعدش خارش داره چه داروی باید استفاده بشه

محمدمعراج
محمدمعراج
1 سال قبل

سلام پسرم خیلی اذیته انگل داره چی بهش بدم

.....
.....
1 سال قبل

سلام پسرم ۴سالش خیلی اذیته انگل داره چی بهش بدم

محمد خانی
محمد خانی
1 سال قبل

سلام پسر ۶ ساله من خارش دور مقعد دارد وبعضی وقتها هم دل درد شدید .ایا از علایم انگل است ؟چه باید بکنیم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام وخسته نباشید من دختر دوساله ای دارم که دخترم داعم گرسنه است شاید هر یک ربع بیار آیا میشه گفت انگل داشته باشه

سعید
سعید
پاسخ به  فاطمه
10 ماه قبل

سلام پسرم ۷ ساله هسته همیشه دل درد هسته ومیگه مامان باسنم میخاره اما من چیزی ندیدم ایا انگل داره

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

احتمالا انگل نخفی داره

اسرا
اسرا
1 سال قبل

سلام دخترمن ۷سالشه واین اواخردرمدفوعش دو یا سه انگل میبینم.دارو برا برطرفش هست؟

مهدیه
مهدیه
1 سال قبل

سلام دخترم سیزده سالشه یک هفته است که صبح بعدازصبحانه حالت تهوع و رنگ پریدگی میگیرددکترقرص اندانمکس۴تجویزکرده ولی بهترنشده خواستم ببینم علتش چیه

پرویزی
پرویزی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید، من دختری دارم ۸ ساله، ده روزی هست دل درد دارنداطراف ناف و پایین ناف، چندین بار دکتر بردمش ولی چون هیچ علائمی نداشته گفتن مشکلی نداره آیا ممکنه انگل داشته باشه با وجود اینکه علائم دیگه مثل خارش مقعد و واژن یا تب و استفراغ واسهال ندارند، فقط دل درد داره به حالت قلنج هی میگیره دلشو و هی آروم میشه لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط پرویزی
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  پرویزی
1 سال قبل

دخترمنم دقیقا همینجوری نمیدونم چیکارکنم

ستی
ستی
پاسخ به  پرویزی
4 ماه قبل

احتمالا سندرم روده تحریک پدبر دارند غذاهایی که میخوره را یک هفته بنویس ببین چی بدترش میکنه البته بادمجان و گردو و .

حدادی
حدادی
پاسخ به  ستی
18 روز قبل

سلام پسرم نه سالش شبا دل درد راهنمایی کنید

حلما
حلما
پاسخ به  پرویزی
14 روز قبل

بله احتمالا انگل داشته باشن چون دختر منم همینطوری شده بود داخل سونو گرافی مشخص شد توده ای از انگل داخل شکمش زیر نافش بود

حمیدرصا
حمیدرصا
1 سال قبل

سلام پسر من انگل گرفته البته دو روز هست متوجه شدم دارم بهش قرص میدم ولی شب میگه خیلی خارش میده و داخل مقعد خیلی میسوزه تا زمان خوب بشه برای خارش و سوزش چکار کنم چی استفاده کنم ممنون می‌شم راه نمایی کنید

حمیرا نوری
حمیرا نوری
1 سال قبل

چرا سوال هام گم میشه

دکمه بازگشت به بالا