همه چیز درباره درمان در کانادا

معرفی بهترین بیمارستان ها، پزشکان و انواع بیمه های موجود در کانادا

درمان در کشور کانادا

کشور کانادا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و صنعتی‌ترین کشورهای جهان خدمات درمانی پیشرفته و معتبری دارد. سیستم درمانی این کشور برای شهروندان کانادایی و افرادی که اقامت دائم دارند «رایگان» است.

این کشور بیشتر بیمه‌های درمانی را مانند هزینه‌های اضطراری پزشکی پوشش می‌دهد. هر کدام از استان‌ها و ایالت‌های کانادا خدمات درمانی متفاوتی دارند. هدف اصلی ما در این مقاله مشاوره پزشکی برای ایرانیان خارج از کشور است و قصد داریم در خصوص بیمارستان های کانادا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیمارستان‌ها و کلینیک‌های کانادا

مهاجران به رتبه بندی بیمارستان های کانادا توجه ویژه‌ای دارند. این کشور به طور حدودی دارای ۲۲۵ بیمارستان تخصصی دولتی، ۹۰۰ بیمارستان عمومی دولتی و ۸۵ بیمارستان خصوصی است. بیمارستان‌هایی که تحت پوشش بیمه هستند خدمات متنوعی را مانند زایمان، جراحی‌های مختلف، بیماری‌های عمومی، بیماری‌های کودکان و بیماری‌های داخلی پوشش می‌دهند.

جراحی‌های مهم و حادتر در بیمارستان‌های تخصصی انجام می‌شوند. بیمه‌های درمانی، هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنند و از لحاظ اقتصادی به نفع افراد هستند. در ادامه برترین بیمارستان های کانادا را معرفی خواهیم کرد.

  1. Toronto General Hospital
  2. North York General Hospital
  3. Rockyview General Hospital
  4. Jewish General Hospital
  5. Sunnybrook Health Sciences Centre
  6. Montreal General Hospital
  7. Royal Jubilee Hospital
  8. The Royal Victoria Hospital
  9. Vancouver General Hospital
  10. Foothills Medical Centre

انواع پزشکان کانادا

هدف اصلی سیستم درمانی کانادا «بهره‌مندی تمام شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم این کشور از خدمات مساوی» است. خانواده‌های کانادایی هر کدام یک پزشک خانواده دارند که در صورت بروز مشکل می‌توانند به آن مراجعه کنند.
پزشکان کانادایی نمی‌توانند اطلاعات شخصی بیمار خود را بدون اجازه او با شخص دیگری مطرح کنند. ساعات کاری مطب پزشکان با یکدیگر متفاوت است اما اکثر آن‌ها از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۶ و ۷ بعد از ظهر روزهای دوشنبه تا جمعه کار می‌کنند.
تمام پزشکان در صورت تعیین وقت قبلی، بیمار را ویزیت می‌کنند. اگر شرایط اضطراری برای فردی پیش آید، پزشک بیمار را می‌بیند اما باید قبل از مراجعه به مطب با او تماس گرفته شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و دچار بیماری‌های مزمن هستید، بهتر است سوابق خود را به همراه داشته باشید تا در زمان انجام معاینات و آزمایشات خود صرفه جویی کنید. شماره تماس با فوریت‌های پزشکی کانادا ۹۱۱ است.
آمبولانس‌هایی که اعزام می‌شوند به تجهیزات قلبی، اکسیژن و سایر تجهیزات اورژانسی مجهز هستند. هزینه آمبولانس در برخی از استان‌ها رایگان بوده و در استان‌های آلبرتا، انتاریو یا بریتیش کلمبیا به عهده افراد است.
اگر اخیراً به کانادا مهاجرت کرده‌اید، و برای درمان خود به دنبال پزشکان فارسی زبان می‌گردید، می‌توانید برای مشاوره با پزشکان ایرانی از سایت پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین بگیرید.

دریافت مشاوره آنلاین پزشکی

آشنایی با سیستم درمانی کشور کانادا

کانادا برای بخش درمانی و بهداشتی خود هزینه‌های زیادی را صرف می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران سازمان OECD است. سیستم بهداشت و درمان کانادا برای ساکنان دائمی این کشور عمومی و رایگان است اما برای مهاجران این طور نیست.
این کشور معتقد است که مهاجران باید به تنهایی هزینه‌های درمان خود را پوشش دهند یا از بیمه‌های درمانی استفاده کنند. مهاجران کانادایی باید بیمه درمانی همان منطقه‌ای که قصد مهاجرت به آن را دارند، دریافت کنند.
بیمه درمانی یک منطقه در منطقه دیگر اعتبار ندارد. تا چند سال گذشته بعد از ورود افراد به استان‌های انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا یا نیوبرانزویک کارت بیمه به آن‌ها تعلق می‌گرفت اما اخیراً برای جلوگیری از برخی مشکلات این قانون تغییر کرده است. هنگامی که مهاجران کانادایی اقامت خود را در این استان‌ها دریافت می‌کنند و سه ماه از آن می‌گذرد، مشمول دریافت بیمه‌های درمانی می‌شوند.

فرایند اخذ بیمه زمان‌بر است و توصیه می‌شود افراد قبل از اخذ اقامت کانادا یا ورود به این کشور برای دریافت آن اقدام کنند. اگر بعد از ورود به کانادا درخواست بیمه دهید باید یک بازه زمانی نسبتاً طولانی را منتظر بمانید. در این مدت دولت کانادا به‌صورت موقت به شما «بیمه درمانی و مسافرتی» اعطا می‌کند. افرادی که به تازگی وارد کشور کانادا شده‌اند، می‌توانند از بیمه‌های خصوصی استفاده کنند.
این بیمه‌ها بخش‌های مختلفی را مانند چشم پزشکی، دارو یا دندان را پوشش می‌دهد. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند نباید نگران بیمه درمانی باشند؛ زیرا توسط دانشگاه مقصد تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرند.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سیستم بهداشتی کانادا «زمان انتظار» آن است. بیماران باید مدت زمان زیادی را برای مراجعه به پزشک یا متخصص منتظر بمانند. بیمه های درمانی کانادا تنوع زیادی دارند که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

 بیمه خصوصی در کشور کانادا

اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و می‌خواهید از خدمات درمانی بیشتر کانادا بهره‌مند شوید، علاوه بر بیمه درمانی عمومی به بیمه خصوصی نیز احتیاج دارید. داوطلبان اخذ بیمه خصوصی به‌عنوان یک شهروند کانادایی ماهیانه مبلغ مشخصی را به اداره بیمه می‌پردازند تا از تمام خدمات درمانی بهداشتی استفاده کنند. برخی از مراکز، خدماتی را تحت عنوان «مشاوره پزشکی برای ایرانیان خارج از کشور» ارائه می‌دهند. شما می‌توانید قبل از مهاجرت به کانادا اطلاعات خود را در خصوص بیمه‌های درمانی این کشور تکمیل کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

 بیمه عمومی در کشور کانادا

دغدغه اصلی مهاجران کانادایی «اخذ بیمه درمانی عمومی» است. این بیمه تمام شهروندان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان از مراقبت‌های اولیه پزشکی در بیمارستان های کانادا بهره‌مند شوند. در برخی از استان‌های کانادا افراد می‌توانند هزینه فیزیوتراپی یا داروهای تجویزی خود را نیز از سیستم درمانی کشور طلب کنند.

 بیمه مسافرتی در کشور کانادا

یکی از محبوب‌ترین بیمه‌های خدماتی کانادا برای مشاوران و شهروندان «بیمه مسافرتی» است. اگر قصد سفر به دیگر استان‌ها و شهرهای کانادا را دارید با اخذ بیمه مسافرتی می‌توانید سفر بی‌خطری را تجربه کنید. سیستم درمانی کانادا علاوه بر درمان شهروندان، ضمانت کننده برخی از هزینه‌های سفر مانند گم شدن بار، گم شدن بلیت یا هزینه کنسلی پرواز است.

بیمه دانشجویی در کشور کانادا

دغدغه داوطلبانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا می‌شوند به حدی زیاد است که گاهی مسائل رفاهی و سلامتی خود را فراموش می‌کنند. دانشجویان و محصلان کانادایی با توجه به مدت زمان تحصیلشان در کانادا، تحت پوشش بیمه‌های درمانی مختلفی قرار می‌گیرند.

  • دانشجویانی که کم‌تر از ۶ ماه در کانادا مشغول به تحصیل‌اند، می‌توانند از پوشش درمانی اورژانسی استفاده کنند.
  • دانشجویانی که بازه طولانی‌تری در کانادا هستند، می‌توانند از پوشش‌های درمانی کامل‌تر بهره‌مند شوند.

یکی از مدارک ضروری برای پذیرش در اکثر دانشگاه‌های کانادا «بیمه خدمات درمانی» است. اخذ این بیمه به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند خیلی آسان به بیمارستان های کانادا مراجعه کنند. اخذ بیمه‌های درمانی در کاهش هزینه‌های دانشجویان تأثیرگذار است. در شرایط خاص دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی بهره‌مند شوند.

 بیمه رایگان در کشور کانادا

تمام افرادی که دارای اقامت دائم کانادا هستند، می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از کلیه خدمات پزشکی این کشور بهره‌مند شود. حدود ۸۰ درصد هزینه‌های دارو، توسط دولت کانادا پرداخت شده و افرادی که کارت بیمه دارند هیچ هزینه‌ای را متحمل نمی‌شوند.

بررسی مواردی که تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند یا نمی‌گیرند

  1. بیمه درمانی که به نام‌های بیمه درمانی خانوادگی یا شخصی شناخته می‌شود به‌صورت رایگان خدمات مختلفی را در اختیار شهروندان دائمی کانادا قرار می‌دهد. این بیمه گاهی مشمول خدمات دندانپزشکی نمی‌شود.
    برنامه‌های بیمه درمانی فردی مزایای مختلفی دارد که برخی از آن‌ها اختیاری است به‌عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مزایای دندانپزشکی
  • پوشش دارویی همراه با نسخه
  • تجهیزات پزشکی مانند پروتز یا صندلی چرخ‌دار
  • معرفی به متخصصان مراقبت از بینایی
  • اتاق‌های خصوصی و نیمه خصوصی بیمارستان
  • بیمه سفر
  • حمل و نقل آمبولانس به‌صورت هوایی یا زمینی
  1. بیمه درمانی عمومی کانادا شامل خدمات چشم پزشکی نمی‌شود و افرادی که به چشم پزشک احتیاج دارند باید از بیمه خصوصی استفاده کنند.
  2. اغلب بیمه‌های درمانی مخصوص دانشجویان ویزیت دکتر، فوریت‌های دندان، داروهای تجویزی، آمبولانس‌های هوایی، خدمات ترجمه، تماس با خویشاوندان، ارجاعات دیپلماتی و قانونی یا کمک برای یافتن اسناد گم شده را تحت پوشش قرار می‌دهند.
  3. یکی از مهم‌ترین مزایای کارمندان کانادایی بهره‌مندی از «بیمه گروهی» است. نوع پوشش دهی این بیمه بسیار متنوع است.
  4. بیمه‌های مسافرتی، بیماری‌های ناگهانی یا حادثه در طول مسافرت را پوشش می‌دهند.
  5. بیمه ناتوان در کشور کانادا برای افرادی است که به دلیل حادثه یا بیماری قادر به کار نیستند و به‌صورت ماهیانه هزینه‌ای را به آن‌ها پرداخت می‌کند.

دریافت مشاوره با پزشکان متخصص ایرانی

کلینیک های کشور کانادا

اهمیت مشاوره آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

  1. برای مهاجران، صحبت با فردی که به زبان مادری آن‌ها مسلط است، افکار و نظرات مشابه ای دارد و در عین حال در زمینه پزشکی یک فرد خبره و متخصص است، اهمیت زیادی دارد.
    سایت پذیرش ۲۴ این امکان را برای مهاجران کانادایی فراهم کرده که به ‌صورت آنلاین با پزشکان متخصص ایرانی در زمینه‌های مختلفی مانند زنان و زایمان، ویروس کرونا، روانشناسی، پوست_مو و زیبایی، سلامت جنسی، روانپزشکی، رژیم‌های سلامتی و تغذیه، اطفال_کودکان و نوزادان، پزشک عمومی، استخوان و ارتوپدی، کلیه و مجاری ادراری، مشکلات داخلی، آلرژی_اختلالات تنفسی و ریه، مباحث جراحی، غدد و دیابت، مغز و اعصاب، مشکلات عفونی، گوش_حلق و بینی، خون_سرطان و انکولوژی، طب سنتی، معده و گوارش، قلب و عروق، چشم پزشکی، داروسازی، بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، دهان و دندان یا توان‌بخشی مشورت کنند و از صدها دکتر آنلاین مشاوره تلفنی یا متنی بگیرند.
  2. مشاوره آنلاین پزشکی در دسترس تمام مهاجران است و آن‌ها می‌توانند بدون هزینه رفت و آمد با یک پزشک متخصص مشورت کنند.
  3. این مشاوره می‌تواند به‌صورت ناشناس باشد. افرادی که برای درمان مشکل خود از رفتن به بیمارستان های کانادا خودداری می‌کنند، می‌توانند به‌صورت ناشناس با مشاوران آنلاین صحبت کرده و مشکل خود را مطرح کنند.

معرفی مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ برای ایرانیان خارج از کشور

پذیرش ۲۴ با داشتن صدها پزشک متخصص در رشته‌های متنوع، امکان ارائه مشاوره پزشکی برای ایرانیان خارج از کشور و داخل ایران را فراهم کرده است. این مشاوره می‌تواند به‌صورت تلفنی یا متنی باشد. در اولین مرحله بیمار باید پزشک مورد نظر خود را انتخاب کرده و نوبت بگیرد؛ سپس در زمان تعیین شده از سمت مرکز با بیمار تماس گرفته می‌شود. در صورت لزوم افراد می‌توانند از طریق درگاه چت آزمایشات، مستندات و تصاویر خود را برای پزشک ارسال کنند. هزینه مشاوره با پزشکان ایرانی با توجه به تخصص آن‌ها و مدت زمان مکالمه متغیر است. در پروفایل هر پزشک هزینه مشاوره با آن به طور کامل مشخص شده است. پذیرش ۲۴ برای ارائه خدمات بهتر به کاربران خود در مناسبت‌های مختلف کدهای تخفیف ۱۰۰ درصدی می‌دهد که تمام افراد داخل کشور یا خارج از ایران می‌توانند از آن استفاده کنند. برای مشاهده پزشکان و دریافت نوبت مشاوره آنلاین می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام نمایید.

دریافت مشاوره آنلاین

آشنایی با سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا برای تمام افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ضروری است. کشور کانادا بهترین سیستم‌های بهداشتی درمانی دنیا را دارد. دولت کانادا برای شهروندان دائمی کانادایی و افرادی که به طور موقت در این کشور هستند بیمه‌های درمانی متنوعی را در نظر گرفته است. برای ویزیت با پزشکان متخصص در کانادا ممکن است مدت زمان زیادی منتظر بمانید اما با قابلیت هایی که در سایت پذیرش۲۴ فراهم شده است، امکان مشاوره پزشکی آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا