نبض مطب خود را در دست بگیرید


مدیریت زمان در مطب برای پزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله سعی داریم به شما راهکار هایی ارائه کنیم تا در زمان های اورژانسی  تغییر زمان نوبت یا لغو آن­ را به سرعت به بیماران خود اطلاع رسانی کنید و تقویم کاریتان را به آسانی و بدون دغدغه مدیریت کنید.

یکی از اتفاق های ناخوشایند در برنامه ریزی ساعت مطب میتواند کنسلی های نوبت و به هم ریختن برنامه ویزیت باشد. از طرفی هر پزشک روی زمان ویزیت و تعداد نوبت‌هایی که در روز دارد برنامه‌ریزی زمانی خود را انجام می‌دهد و انصراف ناگهانی نوبت‌ها برای پزشک نیز مطلوب نیست.

دلایلی که ممکن است بیمار نوبت خود را لغو کند

  1. شرایط کاری و عدم توانایی در گرفتن مرخصی
  2. ترافیک و مشکلات آمد و رفت
  3. منصرف شدن از درخواست ویزیت
  4. عدم ثبت قطعی زمان ویزیت
  5. رفع نگرانی یا بیماری
  6. پیشامد های غیر منتظره…

دلایلی که پزشک  ممکن است برنامه ویزیت را تغییر دهد

  1. احضار به بیمارستان یا تاخیر و تعجیل بخاطر شرایط اورژانسی که یکی از عمده ترین مشکلات غیر قابل پیش بینی در برنامه پزشکان محسوب میشود .
  2. مشکلات شخصی
  3. مشکلات ترافیکی
  4. خستگی و عدم داشتن تمرکز برای ویزیت
  5. پیشامد های غیر منتظره…

 به هر کدام از دلایل بالا ممکن است بیمار یا پزشک تصمیم به لغو ویزیت ها بگیرند. دردسر تازه شروع می ­شود. نوبت‌هایی که بیمار با سختی و برحسب زمان خالی پزشک موردنظر خود می‌گیرد برای او بسیار با ارزش است. از طرفی وقت پزشک طلا است و محدودیت زمانی او اهمیت بسیاری دارد و نباید در برنامه پزشک اتلاف زمانی رخ دهد.

رخ دادن اتفاق‌های ناگهانی شبیه تغییر برنامه پزشک یا رخدادی که موجب شود خود بیمار مجبور به لغو نوبت یا جابجایی زمان آن شود باعث بهم ریختن برنامه‌ها می‌شود.

 فراهم شدن بستری ساده برای مدیریت این چالش‌ها می‌تواند کمک بزرگی به بیماران و پزشکان باشد.

توصیه ها برای مدیریت برنامه ریزی زمان ویزیت

بالطبع پزشک دغدغه های بسیاری در ذهن خود دارد که برای مدیریت برنامه هایش به ابزار های کمکی برای نظم دهی نیاز خواهد داشت.

یکی از این راه حل ها استفاده از سررسید و تقویم است.

درصورتی که از روش های سنتی استفاده کرده اید پیشنهاد میکنیم از سامانه های اتوماسیون مدیریت مطب و ابزار های تقویم آن برای مدیریت زمان خود استفاده کنید تا به راحتی بتوانید برنامه ریزی کنید.

اتوماسیون ها و نرم افزار های مدیریت مطب همانند یک دستیار حرفه ای به شما فرصت برنامه ریزی و مدیریت بهتر مطب را خواهند داد.

چگونه در مواقع اورژانسی برای مدیریت مطب خود اقدام اورژانسی انجام دهیم؟

 راه‌حل بسیار ساده است. یکی از سیستم‌های اتوماسیون حرفه ای موجود سامانه پذیرش ۲۴ است که  برای این مسئله راه‌حل بسیار خوبی ارائه کرده است. در این سیستم امکان لغو و جابجایی نوبت به‌راحتی وجود دارد. هم‌چنین درصورتی‌که موردی اورژانسی برای پزشک رخ دهد از طریق این سامانه به‌راحتی می‌توان تغییر زمان نوبت را به بیماران اعلام کرد.

پذیرش ۲۴ از طریق پیامک و تماس تلفنی به‌صورت اتوماتیک کنسلی، جابجایی و زمان نوبت را به بیماران قبل از موعد مقرر اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وجود امکاناتی مثل یادآور نوبت موجب می‌شود ساعاتی قبل از نوبت، از طریق ارسال پیامک یا تماس، زمان نوبت را به بیمار یادآوری کنید تا از فراموشی نوبت از سمت بیماران جلوگیری کنید. با این کار دیگر نوبت‌های شما از دست نمی‌روند و می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی را برای مدیریت مطب و زمان‌های ملاقاتتان داشته باشید!

مدیریت مطب ، بهترین نرم افزار مدیریت مطب

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا