کادر درمان، تراز کیفیت پزشکان

پذیرش24

 

از بحث‌برانگیزترین مباحث حوزه‌ی ارایه خدمات درمانی می­توان به انتخاب هوشمندانه و شایسته‌ی کادر درمان به ویژه منشی‌ها اشاره کرد.

انتخابی که باید علاوه بر ملاک های ارزیابی فردی اعم از توانایی‌های جسمی، روانی، روابط عمومی و سایر قابلیت ها دربرگیرنده‌ی اخلاق حرفه‌ای و تعاملات مثبت و رعایت شآن و حرمت انسانی مراجعین شود.

امروزه بیماران و مراجعین مطب‌ها و مراکز درمانی توجه ویژه‌ای به کیفیت رفتار کادر درمان می­کنند و باتوجه به آن نسبت به ارزیابی و قضاوت درباره‌ی پزشک اقدام میکنند.

به طور کلی سه هدف در مراکز درمان دنبال می­شود:

۱.رضایت‌مندی بیمار

عموما رضایت بیماران در قالب مجموعه‌ای از عناوین مطرح می­شود، آیا پذیرش از جانب پزشک همراه با صمیمیت بوده است؟ آیا روند درمانی قابل پذیرش بوده است؟ هزینه‌های درمانی تا چه اندازه به صرفه است؟ میزان پاسخگویی کارامد کادر درمان تا چه اندازه بوده است؟

۲.مدیریت بهینه مطب و کلینیک

در حوزه‌ی درمان، جدا از بحث تخصص و مهارت پزشکی و روند درمانی قابل قبول مباحث مدیریتی اهمیت ویژه ای در نظم بخشیدن و توسعه‌ی مراکز درمانی دارد. مدیریت‌های مالی با استفاده از متخصصان این امر کمک شایانی به تفکیک وظایف در مراکز شلوغ و فعال خواهد کرد.

۳.افزایش راندمان کاری

نظم، دقت و مدیریت اجرایی نقش بسیار مهمی در تسریع روند پاسخگویی به نیازهای مراجعان دارد که با تداوم این امر منجر به افزایش رضایتمندی بیمار و پزشک و در نهایت بالا بردن راندمان کاری دارد.

برای دستیابی به اهداف ذکر شده مهارت‌ها و توانایی‌هایی ضروریست که به آنها میپردازیم

 

۱.مهارت‌های ارتباطی کادر درمان

ارتباط موثر و مثبت کادر پزشکی و منشی با مراجع یا بیمار یکی از عوامل مهم رضایتمندی آنها است.

توانمندی‌های کلامی برای ایجاد تعامل امن و رضایت خاطر مشتری، توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت زمان برای ارتقا زمان مفید بیماران و پزشکان، تلاش در جهت ایجاد همدلی و آرامش ذهنی بیمار از مهم ترین فاکتورهای ارتباطی کادر درمان می­باشد.

۲.مهارت‌های روانشناختی

با توجه به لزوم و اهمیت مباحث روانشناسی در حوزه‌ی درمان و ارتباط ویژه‌ای که بین سلامت جسم و روان وجود دارد کادر درمان باید با روحیه‌ی بالا، اخلاق حرفه‌ای و همدلی با بیماران در جهت روحیه‌ی مثبت بیماران را بکوشد.

۳.ارتباط فعال با پزشک و روند درمان

به دلیل وجود تعامل همیشگی بین بیماران و منشی/کادر درمان و می­توان از این طریق به بیماران و پزشکان در افزایش رضایت و صرفه‌جویی در زمان کمک کرد آگاهی این افراد از روند درمان می­تواند به بیماران و مراجعان این اطمینان خاطر را بدهد که رابط میان آن­ها و پزشک با زمان محدود اطلاعات موردنیاز برای پاسخگویی به سوالات جانبی آن­ها را دارد.

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا