بالن معده چیست | انواع بالن معده، مزایا و معایب

حلقه معده بهتر است یا بالن معده، بالن معده بهتر است یا اسلیو معده

عمل بالن معده

افرادی که به دلایل مختلف دچار چاقی­‌های مفرط می­‌شوند و در اکثر مواقع با تغییر رژیم غذایی و ورزش نیز به کاهش وزن دست نمی‌­یابند، به انواع عمل­‌های جراحی روی می‌­آورند. یکی از این جراحی­‌ها که امروزه بسیار محبوب می­‌باشد، عمل بالن معده Intragastric balloon می‌­باشد.

 در این عمل پزشک متخصص به کمک یک دستگاه آندوسکوپ بالن را داخل معده فرد قرار می‌­دهد. بعد از رسیدن آندوسکوپ به معده، جراح متخصص لاغری، بالن موجود در معده را توسط یک محلول به نام محلول استریل سالینی، پر می­‌کند؛ تا بالن به میزان حجم مورد نظر برسد.

این عمل بدون ایجاد هیچ شکاف و دردی انجام می­‌شود و فرد پس از انجام عمل می­‌تواند به خانه باز گردد. در این مقاله ما به توضیحات کاملی درباره نحوه انجام عمل، آزمایشات لازم پیش از عمل، مراقبت­‌ها و عوارض پس از عمل پرداخته­‌ایم.

راه‌­های مختلفی از جمله انواع رژیم­‌های غذایی، ورزش­‌های مختلف و انواع جراحی­‌ها برای لاغری وجود دارد. هر یک از این راه‌­ها برای افراد با ویژگی­‌های خاص بدنی فرد و شرایط خاص زندگی هر شخص متفاوت می­‌باشد. البته لازم به ذکر است که رژیم غذایی سالم و فعالیت ورزشی باید در برنامه­‌ی زندگی همه افراد گنجانده شود.

در این بین افرادی هستند که به دلایل مختلف دچار چاقی­‌های مفرط می‌­شوند و در اکثر مواقع با تغییر رژیم غذایی و ورزش نیز به کاهش وزن دست نمی­‌یابند. در این مواقع افراد به انواع جراحی­‌های لاغری روی می­‌آورند. یکی از این جراحی­‌ها، عمل بالن معده Intragastric balloon می­‌باشد که در بخش بالن معده به طور کامل تمام جوانب آن بررسی خواهد شد.

عمل بالن معده چیست؟

عمل بالن معده یکی از راه‌­های رسیدن به وزن متعادل می‌­باشد. در این عمل پزشک متخصص بدون ایجاد هیچ شکاف و یا جراحی، به کمک یک دستگاه آندوسکوپ جراحی را انجام می­‌دهد. آندوسکوپ لوله‌ه­ای باریک و منعطف است که یک لامپ و دوربین هم به سر آن متصل می­‌باشد.

عمل به این صورت است که در ابتدا به فرد یک آرامبخش یا داروی بیهوشی ضعیفی می­‌دهند. سپس دستگاه آندوسکوپ بالون مورد نظر که یک کیسه شبیه به بادکنکی سیلیکونی هست، را از طریق دهان و مری وارد معده­ی شخص می‌­کند. باد کیسه پیش از ورود به معده خالی شده است.

 بعد از رسیدن آندوسکوپ به معده، جراح متخصص لاغری، بالن موجود در معده را توسط یک محلول به نام محلول استریل سالینی، پر می‌­کند؛ تا بالن به میزان حجم مورد نظر برسد. این عمل در عین اینکه کمی ناخوشایند می‌­باشد، اما در اکثر مواقع بدون درد است. مدت زمان عمل حدود ۱۵ دقیقه است. همچنین فرد نیاز به بستری ندارد و همان روز عمل می‌­تواند به خانه بازگردد.

بعد از مدت زمان معینی که فرد به هدف لاغری دلخواه خود رسید، می‌­تواند با مراجعه به پزشک متخصص گوارش و معده بالن را در آورد. به این صورت که دوباره از طریق همان دستگاه آندوسکوپی مایع، هوا و تمام محتویات بالون خارج می­‌شود و سپس خود بالن را به عقب برمی­‌گردانند. شما برای مشاهده فیلم این عمل می­‌توانید به سایت آپارات مراجعه کنید.

مشاوره آنلاین بالن معده

عمل بالن معده| انواع، مزایا و معایب
بالن معده

انواع بالن معده

بالون­‌های معده انواع مختلفی دارند. BAD در ایالات متحده آمریکا، گزینه‌های آندوسکوپی که در حال حاضر برای مدیریت چاقی در دسترس هستند را به ۲ دسته تقسیم کرده است.

  • دسته اول شامل وسایل اشغال کننده فضا در داخل معده می­‌باشد که به بالون­‌های داخل معده معروف هستند.

در حال حاضر، ۳ نوع بالن داخل معده وجود دارد که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA  تایید شده است.

  • دسته دوم نیز معده را هدف قرار می­‌دهند و شامل دستگاه‌­های بازسازی معده هستند. ما در این بخش به توضیح مختصری درباره­ی ۳ نوع بالن معده می‌­پردازیم.
  •  یکی از انواع این بالن­‌ها، بالن مخلوط مایع هوا می­‌باشد که قابلیت پر شدن همزمان با مایع و هوا را دارا است. این بالن ماندگاری به مدت زمان ۹ ماه دارد. به دلیل مخلوط شدن مایع و هوا عوارض ابتدایی عمل مانند تهوع و استفراغ و همچنین دردهای شکمی کاهش می­‌یابد. در نتیجه استفاده از این بالن باعث می­‌شود بیمار عمل راحت­‌تری داشته باشد.
  • نوع دیگری از بالن­‌های معده که با نام spatz شناخته می‌­شود، که دارای قابلیت ماندگاری حتی تا ۱ سال هم می­‌باشد. یکی از اصلی‌­ترین مزایای این بالن قابلیت تنظیم مجدد آن در طول یک دوره­‌ی زمانی می­‌باشد. به این ترتیب که پزشک معالج ابتدا بالن را با حجم کمی از مایع پر می‌­کند، سپس در طول دوره­‌ی یک ساله بر اساس اشتهای بیمار می­‌تواند از طریق آندوسکوپی این میزان را کم و زیاد کند.
  • بالون با قابلیت تنظیم از طریق پورت یکی دیگر از انواع بالون­‌ها می‌­باشد که با هوا پر می­‌گردد. این بالن نیز از طریق آندوسکوپی به معده وارد می­‌شود. اما طریقه‌­ی پر شدن آن کاملا متفاوت می­‌باشد. این بالن معده از طریق یک پورت زیر پوستی پر و خالی می­‌گردد. این بالن تهوع،درد واستفراغ ندارد. با توجه به اینکه این بالن دارای ماندگاری طولانی می‌­­باشد، امکان کاهش وزن را افزایش می‌­دهد.

تفاوت بالن­‌های مایع و بالون هوا

بالن هوا و بالن مایع هر دو با اشغال کردن بخش زیادی از معده سبب کاهش اشتها می­‌شوند. اما می­‌توان علائم اولیه­ مانند تهوع و درد کمتری را در شخصی که از بالن هوا استفاده کرده است، مشاهده کرد.

اما این امکان بیشتر وجود دارد که کسانی که از بالن مایع استفاده می­‌کنند کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. به این دلیل که مایع درون مایع سبب می‌شود بالن سنگین‌­تر باشد و احساس اشتها در فرد بیشتر کاهش یابد و در نتیجه میزان کاهش وزن افزایش یابد.

قیمت بالن معده

قیمت عمل بالن معده بستگی به پزشک متخصص انتخابی شما دارد و این هزینه متغیر است.

درمان با بالون معده برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی با حداقل شاخص توده بدنی­ یا همان BMI ۲۷ مناسب انجام عمل بالن معده هستند. در کل افرادی با شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۴۰ مناسب این عمل هستند. به عبارت دیگر می­توان گفت افرادی که پس از انجام سایر روش‌­های لاغری، همچنان ۱۰ تا ۳۰ کیلو اضافه وزن دارند؛ برای این عمل گزینه­‌های مناسبی هستند.

باید به این نکته توجه کرد که بالن معده هم یک راه درمان برای لاغری نیست. این عمل تنها یک وسیله و ابزار کمکی در راه لاغر شدن و کاهش وزن افراد می­‌باشد. این روش برای موفق شدن حتما نیازمند یک رژیم غذایی مناسب در کنار تمرینات ورزشی مرتب است.

فردی که می­‌خواهد این عمل را انجام دهد باید انگیزه­‌ی کافی برای یک تغییر اساسی در روند سبک زندگی خود داشته باشد. به این دلیل که پس از عمل فرد دائما باید پیگیری­‌های پزشکی انجام دهد و رفتارهای درمانی را کنترل کند، تا به نتیجه مطلوب برسد.

عمل بالن معده برای چه کسانی مناسب نمی­‌باشد

  • همچنین لازم به ذکر است این عمل در جالی که جراحی خیلی سخت و پیچیده­‌ای نمی‌­باشد، اما همچنان افرادی هستند که نمی­‌توانند آن را انجام دهند. افرادی که به داروها و یا انواع الکل اعتیاد دارند نمی­‌توانند این عمل را انجام دهند.
  • همچنین افرادی که در نظر دارند عمل بالن را انجام دهند، نباید سابقه­‌ی جراحی معده یا مری داشته باشند. چون تمام جریان این عمل در رابطه با مری و معده می­‌باشد و ممکن است فردی که عمل کرده است در طول این روند دچار مشکلات جدی شود.
  • علاوه بر این افرادی که دارای انواع بیماری‌­های مرتبط با معده از جمله: زخم معده و زخم اثنی عشر و همچنین بیماری التهاب روده هستند، نیز کاندید این عمل نیستند.
  • اشخاصی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌­کنند نیز نمی‌­توانند این عمل را انجام دهند.
  • در آخر می‌­توان گفت افرادی که مبتلا به سیروز کبدی هستند و افرادی با نارسایی مزمن کلیه نیز نباید این عمل را انجام دهند. خانم‌­های باردار نیز نمی­‌توانند عمل بالن معده را انجام دهند.

اقدامات و آزمایش ­های پیش از عمل به جهت تشخیص

پیش از انجام عمل بالون معده همانند بسیاری دیگر از عمل­‌های جراحی، فرد باید آزمایش‌­های مختلفی را زیر نظر دکتر گوارش و کبد بالغین انجام دهد تا وضعیت درونی بدن مشخص شود. آزمایش خون که شامل:

  • میزان گلبول‌­های سفید خونی
  • گلبول­‌های قرمز خونی
  • قند خون
  • پتاسیم خون
  • سدیم خون
  • میزان تری گلیسرید
  • کراتینین سرم
  • آلبومین و انواع تست ­های انعقادی می‌­باشد، یکی از اصلی­‌ترین آزمایش­‌ها برای این عمل است.

 مورد بعدی تست­‌های قلبی است. تست قلبی شامل عکس رادیوگرافی از قفسه‌ی سینه و نوار قلب است. همچنین انجام تست ریه نیز در مواردی که شخص به بیماری­‌های ریوی دچار باشد، حتما لازم است. همچنین انجام آندوسکوپی مری، معده و دوازدهه و بررسی میکروب H پیلوری از جمله مهم­‌ترین آزمایشات برای انجام این عمل می‌­باشد.

در آخر نیز سونوگرافی از شکم و سپس انجام تست­‌های روانشناسی از جمله مهم­ترین تست­‌‌ها برای انجام این عمل می­‌باشد. با انجام این آزمایشات و انواع تست­‌ها و همچنین تمام بررسی­‌های فیزیولوژیک و روانی و میزان اضافه وزن فرد، می‌­تواند تصمیم­گیری کند که آیا این فرد مناسب انجام این عمل هست یا نه.

مشاوره آنلاین با متخصص معده و گوارش

بالن معده چیست | انواع بالن معده، مزایا و معایب
بالن معده

نحوه کار کردن بالون معده

  1. بالن­‌ها انواع مختلفی دارند، اما مکانیزم عملکرد همه­‌ی آن­‌ها به هم شبیه است. بالن بخش زیادی از معده­‌ی شخص را اشغال می­‌کند. به این ترتیب جای کمی برای غذاهای مصرفی شخص باقی می­‌ماند و زودتر از حالت عادی احساس سیری می­‌کند.
  2. همچنین بالن موجود در معده باعث می­‌شود، مواد غذایی زمان بیشتری در معده باقی بمانند. در این حالت چون مواد غذایی به آرامی و دیرتر از معده خارج می­‌شوند، فرد دیرتر دچار احساس گرسنگی می­‌شود.
  3. این احساس سیری به این دلیل است که بالن می‌­تواند در میزان هورمون کنترل اشتها تغییر ایجاد کند. با این تغییر فرد احساس گرسنگی کمتری دارد و همان طور که گفته شد مواد غذایی کمتری استفاده می‌­کند. در این حالت بدن از ذخایر چربی و … برای گرفتن انرژی مورد نیاز استفاده کرده و این روند به کاهش وزن ختم می‌­شود.

روش­ های جدید کار گذاشتن بالن معده

  1. این اواخر بالن­‌هایی تولید شده‌­اند که مثل یک کپسول می­‌باشند. فردی که قصد دارد بالن کار بگذارد، باید کپسولی را که یک سرش به لوله­‌ای باریک متصل است را قورت دهد. هنگامی که کپسول بالن پایین رفت و در جای خودش که همان بخش بالایی معده می‌­باشد، قرار گرفت؛ از طریق لوله­‌ی متصل به کپسول گاز وارد بالن می­‌شود.
  2. بالن از گاز پر می­‌شود و سپس لوله را از کپسول جدا کرده و آن را خارج می‌­کنند. این نوع عمل هیچ نیازی آرامشبخش نیز ندارد. در این حالت می‌­توان تا ۳ عدد بالن را در معده قرار داد. با این روند می­‌توان کاهش وزن آسان‌تری را در طول دوره‌­ی ۱۲ هفته‌­ای تجربه کرد. پس از گذشت زمان مورد نظر کپسول­‌ها با آندوسکوپی از معده خارج می‌­شوند.

میزان کاهش وزن پس از عمل بالن معده

مقدار وزنی که فرد در طول ۶ ماه پس از انجام عمل کم می­‌کند، به موارد زیادی بستگی دارد و یک میزان خاص و دقیق نمی­‌باشد. این میزان به مقدار تغییراتی که فرد در سبک زندگی خود ایجاد کند بستگی دارد.

هرچه رعایت رژیم غذایی و انجام تمرینات خاص ورزشی منظم­‌تر و دقیق­‌تر باشد، میزان کاهش وزن مطلوب‌­تر خواهد بود. مقدار وزنی که افراد در این روش از دست می‌­دهند علاوه بر موارد ذکر شده، به نوع مارک بالن معده نیز بستگی دارد.

اما به طور کلی می‌­توان گفت معقول­‌ترین میزان کاهش وزن با این روش حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از وزن است. که برای ۶ ماه مقدار قابل قبولی می‌­باشد. با ادامه این روند فرد دیگر بازگشتی به وزن قبلی خود ندارد. بهتر است برنامه ریزی برای این عمل را زیر نظر جراح چاقی خود انجام دهید.

رژیم غذایی پس از گذاشتن بالن

محدودیت‌­های غذایی در تمام طول گذاشتن بالن از هنگام تصمیم­گیری به این عمل تا زمان عمل و همچنین بعد از آن وجود خواهد داشت. مصرف انواع مواد غذایی در خارج از این بازه‌­های زمانی آزاد می‌­باشد. در طول ماه اول پس از عمل محدودیت­‌ها بیشتر می­‌باشد و باید غذاهای سبک مصرف شود.

  • شخص باید غذا را به آرامی بخورد و هنگام صرف غذا عجله به خرج ندهد.
  • استفاده از لقمه­‌های کوچک و جویدن کامل آن­ها بسیار حائز اهمیت است.
  • در طول غذا خوردن باید از نوشیدن مایعات اجتناب کند.
  • ولی در طول روز به میزان تقریبی ۱۰ لیوان آب نیازمند است.
  • نوشیدن آب
    همان میزان که نوشیدن آب برای بدن لازم و ضروری است و باید استفاده شود، شخص باید از نوشیدن مایعات گازدار، مشروبات الکلی، قهوه و آبمیوه­‌های صنعتی اجتناب کند.
  • هنگامی که بالن معده در معده­‌ی شما قرار دارد باید از مصرف یک سری از مواد غذایی اجتناب کنید. غذاهای پرادویه به خصوص غذاهای تند یکی از محدودیت­­‌های جدی می‌­­باشد. از مصرف غذاهایی که به سختی جویده می­‌شوند و سفت هستند و انواع گوشت قرمز مانند استیک­‌ها نیز باید پرهیز شود.
  • لازم به ذکر است که سبزیجات حاوی فیبر نیز نباید در این دوران به صورت خام به مصرف برسند. شخص برای استفاده از این مواد باید آن­‌ها را کامل بپزد و هنگامی که سبزیجات کاملا نرم شدند، می­‌توان از آن­‌ها مصرف کرد.

مراقبت‌­های پس از انجام بالن معده

من بالون معده گذاشتم چه مراقبت هایی باید انجام دهم؟

پس از انجام عمل برای رسیدن به نتیجه­ مطلوب علاوه بر توجه به رژیم غذایی باید موارد دیگری را نیز رعایت کرد. وضعیت قرارگیری در هنگام خواب شبانگاهی و استراحت‌­های روزانه یک مسئله بسیار مهم می‌­باشد.

  •  فرد باید پس از انجام عمل حتما به سمت شانه ­ی چپ خود بخوابد.
  • حتی‌­الامکان از خوابیدن به صورت دمر (روی شکم)، طاق باز و یا بر روی شانه­‌ی راست خودداری کند.
  • همچنین هنگامی که فرد به سمت شانه چپ خوابیده­ است نیز باید سر خود را در وضعیتی قرار دهد که بالاتر از سطح بدن قرار گیرد. در این حالت شخص احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.

علاوه بر این پس از انجام عمل باید فرد دارای برنامه­‌ریزی منظمی برای میزان فعالیت خود باشد. در این حالت می­‌تواند میزان کاهش وزن را به بهترین نحو کنترل کند. همچنین بهتر است این فعالیت‌­ها زیر نظر یک متخصص گوارش انجام شود.

مقایسه بالن معده و اسلیو معده

لازم به ذکر است، در حالی که بالن معده یکی از ابزارهای مهم کاهش وزن می­ باشد، اما هیچ­گاه نمی­‌توان آن را با عملی مثل اسلیو معده یا بای پس معده مقایسه کرد.

کاهش وزن در این عمل به نسبت اسلیو و بای پس معده نسبتا محدود است. به همین دلیل هم پس از برداشتن بالن امکان دارد پس از مدتی فرد دوباره دچار افزایش وزن گردد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر فرد رژیم غذایی و ورزش منظم خود را حفظ کند، این کاهش وزن ثابت خواهد ماند.

گفت و گو با متخصص آنلاین معده و گوارش

عمل بالن معده| انواع، مزایا و معایب
رییم غذایی نادرست بعد از عمل بالن معده

مزایای بالن معده

این عمل برای کسانی که از انجام عمل­‌های جراحی سنگین می­‌ترسند و در عین حال به انجام عملی برای کاهش وزن می­‌گردند، مناسب است. همچنین این عمل یک عمل سریع برای کاهش وزن می­‌باشد که فرد در طول مدت زمان کوتاهی به کاهش وزن می­‌رسد.

این روش یک روش موقتی است. هر لحظه که فرد به هر دلیلی پشیمان شود، می­‌تواند به پزشک معالج خود مراجعه کرده و بالن را از معده خارج کند. بعد از آن نیز اگر مایل باشد می‌­تواند جراحی­‌های دیگری از جمله بای پس معده یا اسلیو معده را انجام دهد. و هیچ منعی برای انجام سایر جراحی­‌ها ندارد.

علائم عوارض جانبی بالن معده

عمل جراحی بالن معده در کنار تمام کمک­‌هایی که به روند کاهش وزن می‌­کند، ممکن است تعدادی عوارض جانبی نیز داشته باشد. در ادامه به بررسی تعدادی از این عوارض می‌­پردازیم.

به این دلیلی که این عمل با معده در ارتباط است، پس از انجام عمل نیز اثر عوارض آن در اکثر مواقع بر روی معده خواهد بود.
یکی از عوارضی که بسیار شایع­‌تر است:

  • ریفلاکس و سوزش سر معده می­ باشد. برای کاهش میزان سوزش می­‌توان از داروهای آنتی اسید استفاده کرد.
  • مورد بعدی گرفتگی و احساس درد شکمی است. حالت گرفتگی در شکم در طول ۳ تا ۴ روز اول پس از بالن گذاری شایع می‌­باشد.
    برای تحمل این حالت داروهایی موجود است که پس از عمل باید از آن­‌ها استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که پرخوری یا خوردن غذاهایی بر خلاف رژیم نیز می‌­تواند به این حالت ختم شود.
  • حالت تهوع واستفراغ نیز در بین بیماران پس از قرار دادن بالن معده شایع می‌­باشد.
  • در روزهای اولیه حالت تهوع خفیف تا متوسطی وجود دارد، که با گذشت زمان کمتر می­‌شود. اما استفراغ در اغلب بیماران رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است که اگر بالن مدت زمان بیشتری را در معده بماند، امکان خالی شدن آن و در بدترین شرایط امکان ترکیدن آن در معده وجود دارد. باید توجه داشت که بالون یک کاهش وزن کوتاه مدت است. پس از درآوردن بالن و قطع رژیم و ورزش، ممکن است فرد با افزایش وزنی حتی بیشتر از وزن قبلی مواجه شود. پس حتما باید به این نکات دقت کرد.

خطرات بالن معده و پیشگیری از آن

  • عوارض و معایب عمل بالن معده بسیار محدود می‌­باشد و خطراتی که ناشی از این عمل باشد به تعداد بسیار کمی گزارش شده‌­اند. پیشگیری از خطرات احتمالی با رعایت دقیق تمام نکات مربوط به این عمل صورت می­‌گیرد. اما خطراتی هم هستند که با احتمال بسیار کم و حتی در صورتیکه تمام نکات رعایت شوند، ممکن است که پیش آیند.  برخی از آن خطرات را در ادامه به اختصار شرح می‌­دهیم.
  • بالن موجود در معده می­‌تواند سبب ابتلا به زخم مری به علت ریفلاکس معده، به ازای هر هزار عمل جراحی برای یک نفر شود. همچنین امکان خونریزی با احتمال کمتر از یک درصد و تورم بالن نیز به همین مقدار وجود دارد.
  • علاوه بر این ممکن است حجم و سایز بالن کاهش یافته و بالن با احتمال نزدیک به یک درصد به سمت روده‌­ها حرکت کند. خطر دیگری که می­‌توان در این میان از آن نام برد سوراخ شدن معده می­‌باشد که احتمال آن نیز بسیار کم و یک نفر به ازای هر هزار و پانصد نفر می­‌باشد.
  • در هر عمل جراحی امکان مرگ نیز کمابیش و با درصدهای مختلفی وجود دارد. در این عمل نیز می‌­توان این درصد را به میزان کمتر  از چهار هزارم درصد بیان کرد، که احتمال بسیار پایینی می‌­باشد.

نکاتی درباره عمل بالن معده

  1. عمل بالن معده فعالیت­‌های فیزیکی و تجرک بیمار را تحت تاثیر قرار نمی‌­دهد. پس از گذشت هفته­‌ی اول و عادت کردن بدن به بالن، می­‌توان تمام فعالیت‌­ها را از سر گرفت.
  2. بالن موجود در معده گاها توسط فرد حس خواهد شد، به عنوان مثال در هنگام خم شدن.
  3. بعد از انجام عمل بالن‌­گذاری فرد قادر به ورزش کردن است. در کل ورزش یکی از ملزومات کاهش وزن پس از این عمل می­‌باشد. بنابراین فرد بدون محدودیت می­‌تواند ورزش کند.
  4. بالون معده هیچ اثر سوئی بر اثر بخشی داروهای مورد استفاده اشخاص ندارد. البته لازم به ذکر است که چون بالن روند تخلیه معده را دچار تاخیر می‌­کند، ممکن است داروی مورد استفاده دیرتر وارد گردش خون فرد شود.
  5. در طول درمان با بالون معده توصیه می­‌شود که از داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن، ملوکسیکام و دیکلوفناک و داروهای رقیق کننده­ای مثل آسپرین استفاده نشود. به این دلیل که این داروها احتمال ابتلا به زخم معده و یا خطر خونریزی معدع را افزایش می‌­دهند.
  6. در دوران بارداری و شیردهی بدن به مواد غذایی و ویتامین­‌ها نیاز دو چندان دارد. بنابراین تصمیم به کاهش وزن در این دوران صحیح نمی­‌باشد و بهتر است عمل جراحی را به بعد از این دوران موکول کرد.
  7. با توجه به مارک و برند بالن مورد استفاده، مدت زمانی که بالن می­‌تواند در معده قرار گیرد از ۶ ماه تا یکسال متفاوت می­‌باشد.
  8. ریکاوری بعد از عمل برای افراد مختلف با توجه به نوع کارکرد بالن و میزان تطابق پیدا کردن فرد متفاوت است. در این حالت بدن به حدود ۳ روز زمان نیاز دارد تا استراحت کرده و کم کم به حالت عادی بازگردد. فرد می­‌تواند پیش از عمل حداقل ۳ روز مرخصی کاری بگیرد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

افرادی که با راه­‌هایی از جمله ورزش و رژیم غذایی نتوانستند به کاهش وزن دست یابند و دارای چاقی مفرط هستند و تصمیم به عمل گرفته‌­اند می‌­توانند به پزشک مراجعه کنند. پزشک با توجه به تمام فاکتورها شخص را برای انجام عمل مناسب راهنمایی می­‌کند. افراد می­‌توانند با پزشکان آنلاین متخصص معده و گوارش  در ارتباطه بوده و راهنمایی های لازم جهت بالن معده را کسب کنند.

۳.۱/۵ (۸ نظر)

منبع
mayoclinic.orgen.drservettali.comobesitycoverage.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
6 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا حیدری
رضا حیدری
4 ماه قبل

با سلام یک سوال آیا در عمر قرار دهی بالن در معده یا مری اون کیسه ک ب بالن معروفه بعد از عمل در داخل معده و مری قرار میگیره یا ک بعد از باز کردن مجاری در آورده میشه؟

احمد الهاییم از اهواز
احمد الهاییم از اهواز
7 ماه قبل

سلام من وزنم ۱۰۶ کیلوم قدم ۱۷۵ _ ۳۲ سالمه ایا کاشت بالون خوب است یانه لطفا همکاری کنید

مهلا
مهلا
پاسخ به  احمد الهاییم از اهواز
6 روز قبل

سلام ب نظر من اصلا بالن نزارید خواهر من گذاشت یک کیلو هم کم نکرد ۲۳ تومان داده برای در اوردنش هم ۸ تومان باید بده اصلا هم نتیجه نگرفت

مریم کریمی
مریم کریمی
1 سال قبل

باعرض سلام وادب من۴۲سالمه ومیکروب معده وورم معده دارم تیروییدم کم کاراست ومرتبااحساس گرسنگی میکنم وزنم ۹۷قدم ۱۵۸ است خیلی ازچاقی رنج میبرم لطفاراهنمایی فرمایید من میتونم ازبالن معده استفاده کنم?ممنون میشم

مریم کریمی
مریم کریمی
1 سال قبل

سلام من ورم معده ومیکروب معده دهرم ایا میتونم ازبالن معده استفاده کنم

سالومه رضوی
سالومه رضوی
1 سال قبل

سلام ، من۴۰ سالمه ای وان سی خونم ۸ و مبتلا به دیابت نوع دو ،پزوریازیس و تیروئید کم کار هستم ، دائم گرسنم و خودم رو کنترل میکنم وزنم ۸۷ کیلو با قد ۱۷۵ است ، از عمل اسلیو میترسم و با شاخص توده بدنی من بهم پیشنهاد داده نشده ، برای کاهش دیابت و بیشتر عدم استفاده از انسولین و کنترل بیماری پزوریازیس تمایل به این عمل رو دارم ، لطفا راهنماییم کنید ، سپاس

دکمه بازگشت به بالا