بیماری عفونت معده | علائم، راه های درمان و پیشگیری

چگونه بفهمیم معده عفونت دارد، داروهای رفع عفونت معده، انواع عفونت معده

عفونت معده

عفونت معده یکی از انواع عفونت های دستگاه گوارش می باشد که با

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد های شکمی و در برخی مواقع با تب کردن همراه است.

یکی از شایع ترین انواع عفونت معده عفونتی است که آنفولانزای معده ای نام دارد و به سبب در تماس قرار گرفتن با فرد مبتلا یا مصرف آب و غذای آلوده رخ می دهد.

این نوع از عفونت توسط انواع باکتری ها از جمله هلیکوباکتر پیلوری ایجاد می گردد. همچنین برخی ویروس ها نیز می ‌توانند عفونت معده را ایجاد کنند. ویروس های نوروویروس و روتاویروس عفونت های ویروسی هستند که سبب ایجاد عفونت معده می گردند.

در مقاله سایت پذیرش ۲۴ به صورت مفصل درباره علائم، شیوه درمانی، پیشگیری، و تشخیص این بیماری بحث شده است. با مطالعه این مقاله می توانید به پاسخ سوالات خود درباره این بیماری دست یابید. می توانید با متخصص معده و گوارش صحبت کنید .

دکتر آنلاین گوارش

عفونت معده| علائم، راه های درمان و پیشگیری
عفونت معده موجب ایجاد درد در معده می شود.

همه چیز در مورد عفونت معده

عفونت معده (Stomach infection) چیست؟

عفونت معده یکی از انواع مهم عفونت های دستگاه گوارش می باشد که با حالت :

  • تهوع
  • استفراغ
  • درد های شکمی
  • و در برخی مواقع با تب کردن همراه است.

یکی از شایع ترین انواع عفونت معده عفونتی است که آنفولانزای معده ای نام دارد و به سبب در تماس قرار گرفتن با فرد مبتلا یا مصرف آب و غذای آلوده رخ می دهد.

عفونت معده در افرادی که دارای بدن سالم می باشند، بدون عارضه و مشکل خاصی خود به خود بهبود می‌ یابد. اما این عفونت در افرادی که مسن باشند، کودکان و همچنین افرادی با سیستم ایمنی ضعیف بسیار خطرناک می باشد و حتی می تواند منجر به مرگ این افراد گردد.

 از آنجا که راه درمان مشخص و قطعی برای عفونت معده وجود ندارد، یکی از مهم ترین راه های حفاظت از آن پیشگیری می باشد‌. علاوه بر پرهیز از مصرف آب و غذای آلوده، شستن مداوم دست ها نیز یکی از موانع برای ایجاد عفونت معده می باشد.

تعدادی از انواع میکروارگانیسم های خاص بیماری زا می باشند که می تواند معده را تحت تاثیر قرار داده و عفونت را در معده ایجاد کنند. این عفونت ها معمولاً علاوه بر معده به بافت‌های مجاور یعنی دوازدهه و مری افراد نیز گسترش می یابند. هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع ترین عفونت ها در معده انسان ها می باشد.

تقریبا نیمی از جمعیت جهان به عفونت اچ پیلوری یا همان هلیکوباکتر پیلوری مبتلا هستند. هلیکوباکتر پیلوری یکی از انواع باکتری هایی است که در دستگاه گوارش به راحتی رشد می کند و تمایل بسیار بالایی برای حمله به معده را دارد. عفونت ‌معده هنگامی اتفاق می ‌افتد که روده افراد تحت تاثیر عفونت های باکتریایی قرار بگیرد. این عفونت باعث ایجاد التهاب در روده و معده می گردد.

از علائم این التهاب می‌توان به :

  • اسهال
  • استفراغ
  • و گرفتگی های شدید شکمی اشاره کرد.

اما بهتر است برای اطمینان از اینکه این علائم مربوط به عفونت معده می باشند با بهترین دکتر انلاین عفونی تلفنی و یا متنی گفتگو کنید.

مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به عفونت معده که در اثر حضور باکتری هلیکوباکتر پیلوری رخ داده است، دارای افزایش خطر ابتلا به سرطان معده نیز می‌ باشند. البته کسانی که دارای سابقه مشکلات معده ای نیستند، نباید نگران این موضوع باشند.

هلیکوباکتر پیلوری، باکتری ای می باشد که در دستگاه گوارش رشد می کند و تمایل شدیدی برای حمله به معده دارد. تقریباً ۵۰ درصد از جمعیت بالغ افراد جهان به این باکتری آلوده می باشند. عفونت معده ای که به خاطر حضور هلیکوباکتر پیلوری ایجاد شده است، معمولاً بهبود می یابد. اما در برخی از مواقع نیز می تواند زخم معده و زخم هایی در روده کوچک ایجاد کند.

با توجه به علت عفونت علائم عفونت معده می تواند از یک تا سه روز بعد از ابتلا به عفونت، به شکل‌ های مختلف خفیف یا شدید در بدن فرد ظاهر گردد. معمولاً نشانه ‌های بیماری تنها یک تا دو روز به طول می انجامد، اما در برخی مواقع بیشتر از ده روز هم در بدن برخی از افراد دیده شده‌ اند.

به دلیل این که علائم عفونت معده با اسهال میکروبی که به وسیله انگل های مانند ژیاردیا، کلستریدیوم، اشرشیاکلی و سالمونلا رخ می ‌دهد، مشابهت دارند، احتمال دارد که در برخی مواقع این بیماری ها با هم و با بیماری های ویروسی و میکروبی اشتباه گرفته شوند.

اگر عفونتی که به وسیله باکتری هلیکوباکتر پیلوری در بدن رخ داده است، منجر به زخم گردد؛ علائم فرد ممکن است شامل دردهای شکمی به ویژه در شب‌ ها و در هنگام گرسنگی نیز باشد. این درد ها موقتی می باشند اما هنگامی که معده فرد خالی است مثلاً بین وعده های غذایی یا در نیمه های شب، اغلب بیشتر احساس می‌ شود. درد ها می توانند بین چند دقیقه تا چند ساعت به طول بیانجامند. تعدادی دیگر از علائم که ممکن است به وسیله عفونت اچ پیلوری همراه باشند را در زیر نام می بریم.

  • احساس باد در معده و شکم
  • حالت تهوع
  • عارق زدن بیش از حد
  • سوزش معده
  • سوزش های سردل
  • کمبود اشتها
  • بی اشتهایی
  • کاهش های وزن نامعلوم
  • و تب

از جمله علائمی هستند که به وسیله عفونت بر اثر این باکتری به وجود می آیند.

البته لازم به ذکر است که بسیاری از این علائم می ‌تواند با سایر بیماری ‌های دیگر نیز ایجاد گردد. برخی از علائم عفونت معده را افراد سالم نیز تجربه می کنند. اگر هر کدام از این نشانه ها ادامه دار باشند یا در مورد آن ها نگرانی پیش بیاید، همیشه بهتر است که فرد با دکتر خود مشورت کند. همچنین اگر خون یا رنگ سیاه در مدفوع و استفراغ فرد مشاهده شد، بلافاصله باید به دکتر عفونت روده مراجعه کرد.

علت عفونت هلیکوباکتر پیلوری

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که عفونت هایی که به وسیله اچ پیلوری گسترش می یابند چگونه این رخداد را رقم می‌زنند. باکتری ها هزاران سال است که با انسان ها زندگی می کنند. این تصور وجود دارد که این عفونت می ‌تواند از فردی به فرد دیگر نیز منتقل شود. رعایت نکردن بهداشت فردی نیز یکی از مهم ‌ترین راه‌ های امکان گسترش عفونت می باشد. اچ پیلوری همچنین می ‌تواند از طریق تماس با غذا یا آب آلوده نیز گسترش یابد.

اعتقاداتی وجود دارد که حضور باکتری ها در معده سبب ایجاد مشکلات معده می شود. وقتی که هلیکوباکتر پیلوری به داخل بخش‌های تخریب شده مخاطی معده نفوذ می‌کند، مواد شیمیایی را ایجاد می کند که سبب وارد شدن اسید معده به این بخش ها می‌ شود.

این مسئله باعث می ‌شود که سلول های معده در برابر اسیدهای گوارشی محافظت نشوند. همچنین اسید معده و هلیکوباکتر پیلوری با تخریب دیواره ی معده سبب ایجاد زخم معده و زخم دوازدهه نیز می گردند. لازم به ذکر است که دوازدهه اولین قسمت از روده کوچک فرد را تشکیل می ‌دهد.

عفونت معده| علائم، دراه های درمان و پیشگیری
آب و غذای آلوده موجب عفونت معده می شود

چه عواملی احتمال عفونت معده را بالا می برد؟

کودکان به علت اینکه کمتر می ‌توانند بهداشت فردی خود را رعایت کنند، احتمال بیشتری دارد که به عفونت هلیکوباکتر پیلوری مبتلا شوند. همچنین خطر ابتلا به عفونت تا حدود زیادی به محیط زیست زندگی و شرایط زندگی افراد نیز بستگی دارد.

زندگی در مناطقی که شلوغ و پرجمعیت هستند و همچنین زندگی در کشورهای در حال توسعه زندگی، در مکان هایی که منابع آب پاک و مطمئن ندارند و زندگی با افرادی که مبتلا به هلیکوباکتر پیلوری هستند سبب بالا بردن احتمال ابتلا به این بیماری می شود.

پیشگیری از عفونت معده

برای پیشگیری از مبتلا به عفونت معده راه های مختلفی وجود دارد.

  1. مهم ترین و اصلی ‌ترین راه رعایت بهداشت فردی می باشد.
  2. اما واکسینه کردن کودکان، رعایت بهداشت شخصی در منزل، دوری از افراد مبتلا، ضدعفونی کردن بخش های مختلف که در معرض آلودگی هستند.
  3. و بررسی وضعیت بهداشتی مهدکودک فرزند و یا خانه سالمندان و محیط ‌های عمومی که در آن ها رفت و آمد داریم.

از مهم ترین راه های هستند که برای پیشگیری فرد می‌ تواند رعایت کند.

عوارض عفونت معده

یکی از اصلی ترین عوارض مبتلا شدن به عفونت معده ایجاد زخم ‌های معده می ‌باشد. هلیکوباکتر پیلوری همان گونه که ذکر کردیم به لایه محافظت کننده سطح داخلی معده و روده کوچک آسیب وارد کرده که همین مسئله سبب ایجاد زخم می شود. این مسئله باعث می‌شود که زخم‌ های بازی در داخل معده ایجاد گردد. حدود ۱۰ درصد افرادی که هلیکوباکتر پیلوری را در معده خود دارند به زخم معده نیز دچار می گردد.

التهاب دیواره معده مشکل دیگری است که در اثر حضور این عفونت در معده ایجاد می ‌گردد. هلیکوباکتر پیلوری سبب تحریک و التهاب شدید در معده می ‌شود. در آخر و در شدیدترین موارد عفونت هلیکوباکتر پیلوری می ‌تواند زمینه ‌ساز جدی برای انواع سرطان های معده در فرد باشد.

عوارض عفونت معده به دلیل حضور اچ پیلوری

عفونت معده ای که بر اثر میکروب هلیکوباکتر پیلوری ایجاد شده باشد، همان گونه که ذکر کردیم ممکن است به زخم های گوارشی منجر شود. خونریزی های داخلی نیز ممکن است در اثر وجود این عفونت به وجود بیایند. این خونریزی زمانی رخ می ‌دهد که زخم معده رگ‌ های خونی را بشکافد و در اغلب موارد با فقر آهن و کم خونی همراه می باشد.

انسداد یکی از مواردی است که در مواقعی رخ می ‌دهد که یک توده از مواد غذایی در معده فرد گیر کند. سوراخ شدن معده که بر اثر همان زخم معده ایجاد می گردد و التهاب صفاقی که ایجاد عفونت در صفاق فرد است و با دردهای شکمی شدید همراه است، نیز از دیگر عوارض این نوع از عفونت می باشند.

عفونت معده باکتریایی و ویروسی

تا اینجا به بررسی عفونت های باکتریایی معده که همان عفونت هلیکوباکتر پیلوری می باشد، پرداخته ایم. اما در این بخش می توانیم مشاهده کنیم که برخی ویروس ها نیز می ‌توانند عفونت معده را ایجاد کنند. عفونت‌ های با نام های نوروویروس و روتاویروس عفونت های ویروسی هستند که سبب ایجاد عفونت معده می گردند.

نوروویروس موجب بروز عفونت در کودکان و بزرگسالان می گردد. این ویروس یکی از شایع ‌ترین دلایل مسمومیت های غذایی در دنیا می باشد. این مسمومیت قابلیت سرایت به دیگران را دارد و بین افرادی که به صورت تنگاتنگ با هم ارتباط دارند نیز به سرعت پخش می شود.

بیشترین آمار احتمال ابتلا به نوروویروس از طریق مصرف آب و غذای آلوده می باشد و همچنین از طریق ارتباط با افرادی که مبتلا به ویروس هستند نیز این بیماری می ‌تواند به بدن فرد دیگر منتقل شود.

روتاویروس یکی دیگر از رایج ترین دلایل ابتلا به عفونت معده در کودکان می باشد که به واسطه تماس دست آلوده با دهان کودک ایجاد می گردد. این ویروس در کودکان و نوزادان عفونت بسیار شدیدی می باشد. عفونت در بزرگسالانی که به روتاویروس مبتلا می‌ شوند، دارای نشانه خاصی نیست؛ اما امکان سرایت بیماری در این حالت نیز به دیگران وجود دارد. زیرا در این حالت عفونت نشانه خاصی ندارد و فرد مبتلا متوجه نمی باشد که ناقل بیماری است.واکسن این نوع از ویروس در برخی از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا وجود دارد و تا به امروز بسیار هم مفید واقع شده است.

بعضی از غذاهای دریایی نیز مانند صدف های خام و یا نیم پز می توانند سبب ایجاد عفونت معده شوند. هر چند که آب آلوده علت ابتلا به اسهال ویروسی می باشد اما در برخی موارد این مشکل در ارتباط با افراد مبتلا نیز ایجاد می گردد که پس از استفاده از سرویس های بهداشتی دست هایشان را نمی شویند و یا با لمس غذای فرد دیگر، موجب انتقال ویروس به بدن وی نیز خواهند شد.

گروه های خطرناک در ابتلا به عفونت معده

احتمال اتفاق افتادن عفونت معده در اکثر نقاط دنیا و در همه نژادها سنین و افراد جهان وجود دارد. اما در برخی از افراد ابتلا به این عفونت محتمل تر می باشد.

  1. کودکان کم سن به دلیل این که سیستم ایمنی شان هنوز به طور کامل رشد پیدا نکرده است، یکی از پر خطر ترین افراد برای ابتلا به عفونت معده می باشند. همچنین کودکانی که در مهد کودک به سر می برند بیشتر از دیگر کودکان در معرض خطر ابتلا به این عفونت هستند.
  2. افراد مسن بالای ۵۵ سال نیز به دلیل افزایش سن و همچنین سیستم ایمنی ضعیف تر یکی از گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت معده قرار دارند. علاوه بر این افرادی که در خانه سالمندان به سر می برند به دلیل این که با افراد مسن دیگری که ممکن است، عامل ویروس باشند نیز در ارتباط هستند؛ بیشتر از سایر افراد مسن در معرض خطر ابتلا می باشند.

 افرادی که در خوابگاه، مدرسه و یا محیط های عمومی با تعداد افراد زیادی ارتباط دارند احتمال ابتلا به عفونت در آن ها افزایش می ‌یابد. همچنین افرادی با سیستم های ایمنی ضعیف، بنا به دلایل مختلفی نظیر ابتلا به ویروس ایدز، شیمی درمانی و یا مشکلات و درمان ‌های پزشکی دیگر از دیگر افراد بیشتر در معرض ابتلا به عفونت معده هستند.

تشخیص عفونت معده

به محض مراجعه به پزشک، پزشک درباره انواع سابقه های بیماری و سابقه خانوادگی بیمار سوال می کند. استفاده از انواع ویتامین ها و مکمل ها و داروهای دیگر نیز برای پزشک مهم می باشد و باید این موارد به پزشک توضیح داده شود.

  1.  اگر فرد علائم زخم معده را تجربه کرده است، به طور خاص در مورد مسکن ها نیز از وی سوال خواهد شد. برخی آزمایش ها و روش های دیگر نیز برای تشخیص عفونت هلیکوباکتر پیلوری انجام می گیرد. معاینه های فیزیکی بدنی که برای بررسی علائم نفخ، درد و حساسیت صورت هستند؛ یکی از این روش ها می باشد.
  2. همچنین آزمایش خون نیز یکی از مواردی است که پزشک معالج برای شما تجویز خواهد کرد.  این آزمایش برای بررسی آنتی ‌بادی ‌های تولید شده علیه اچ پیلوری در خون مورد استفاده قرار می گیرد. آزمایش مدفوع نیز برای بررسی علائم اچ پیلوری در مدفوع ممکن است مورد نیاز باشد.
  3. آندوسکوپی نیز یکی از راه‌ هایی است که پزشک می‌ تواند به وسیله آن نواحی غیرطبیعی معده را بررسی کند. با ابزاری که آندوسکوپ نام دارد (یک لوله طولانی و نازک که یک دوربین کوچک به سر آن متصل است) و فرستادنش به داخل دهان  و سپس معده و دوازدهه این کار صورت می گیرد. در صورت نیاز از بعضی بخش ها نمونه برداری نیز می شود.
عفونت معده| علائم، راه های درمان و پیشگیری
درمان عفونت معده با دارو

زمان مراجعه به پزشک

بزرگسالانی که این عفونت را در بدن خود دارند، در صورت داشتن برخی علائم باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. از جمله این علائم می توان به عدم کنترل و نگهداری مایعات بدن برای ۲۴ ساعت، استفراغ کردن در دو روز پیاپی، بی آبی شدید بدن که دارای نشانه هایی مانند خشکی دهان، ادرار زرد پررنگ و خستگی مفرط، ضعف‌های شدید و سرگیجه و منگی می‌ باشد، اشاره کرد.

همچنین وجود خون در مدفوع، استفراغ خونی و تب های بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد نیز از عوامل نگران کننده ای هستند که پس از مشاهده آن ها باید به سرعت دکتر گوارش و کبد بالغین مراجعه کرد.

زمان مراجعه کودکان و نوزادان به پزشک

علاوه بر این علائمی در کودکان نیز وجود دارد که پس از مشاهده آن ها حتماً باید کودک را به پزشک معالج نشان داد.

  • داشتن تب های بالای ۳۸.۹ درجه سانتی گراد یا بالاتر
  • احساس درد و ناراحتی های شدید در شکم کودک
  • بی حالی
  • اسهال خونی
  • و کم آبی بدن که با میزان مصرف آب و دستشویی رفتن کودک مشخص می گردد، نیز نیاز به مراجعه به پزشک دارند.

لازم به ذکر است که تف کردن در نوزادان امری بسیار عادی می باشد، اما استفراغ در کودکان عادی نیست. دلایل استفراغ در نوزادان بسیار مختلف می باشد اما در بسیاری از موارد بهتر است که کودک نوزاد را در صورت داشتن استفراغ به پزشک نشان دهیم.

در صورت بروز علائم زیر حتماً باید نوزاد را به نزد پزشک ببرید.

  • استفراغ کردن به مدت چند ساعت
  • مدفوع خونی
  • اسهال شدید
  • ادرار نکردن به مدت ۶ ساعت
  • نرم شدن نقطه‌ای در جمجمه
  • گریستن بدون اشک
  • خواب‌آلودگی
  • عدم پاسخگویی واکنش به محیط و همچنین بی حالی وی علائمی هستند که اگر نوزاد به آن ها دچار شد حتماً باید به دکتر بیماری عفونی کودکان مراجعه کنند.

درمان عفونت معده

چه داروهای گیاهی عفونت معده را ریشه کن می کنند

عموماً درمان خیلی مشخص و خاصی برای عفونت معده وجود ندارد، اما می توان از آنتی‌بیوتیک ‌ها در عفونت های معده ای که در اثر حضور انواع باکتری ها به وجود آمده اند، استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که آنتی بیوتیک ها برای مقابله با ویروس ها موثر نمی باشند و استفاده بیش از حد و نا به جا از این آنتی بیوتیک ها می تواند موجب مقاومت آنتی‌بیوتیکی نیز شود. درمان ‌های عفونت نیز باید بعد از انجام آزمایشات و با تجویز پزشک صورت گیرد.

لازم به ذکر است که هیچ شواهدی وجود ندارد که غذای فرد در جلوگیری و یا ایجاد بیماری زخم معده و یا کمتر و بیشتر شدن عفونت معده نقش داشته باشد. با این حال بهتر است که افراد مبتلا به بیماری از مصرف غذاهای تند، الکل و سیگار کشیدن امتناع کنند.

در چه صورت به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر افراد دچار علائم نگران‌کننده‌ ای شده باشند حتماً باید به پزشک مراجعه کنند. اما در مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد مراجعه به دکتر عفونت روده فوراً و بدون فوت وقت می باشد.

  • درد شدید یا مداوم شکمی
  • سختی بلع
  • استفراغ
  • مدفوع خونی
  • سیاه قیری و استفراغ های خونی
  • سیاه و یا استفراغ قهوه ای رنگ، عواملی هستند که حتماً پس از مشاهده آن ها باید به پزشک مراجعه کرد.

با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ علاوه بر مشاوره گرفتن از کارشناسان مربوطه در رابطه با عفونت معده، می توانید به صورت تلفنی و متنی با دکتر آنلاین گوارش در خصوص درمان عفونت معده گفت و گو کنید.

دکتر آنلاین گوارش

۳.۶/۵ (۱۷ نظر)

منبع
healthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
244 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آریا کمایی
آریا کمایی
1 ماه قبل

سلام پسرم شش سالشه ده روزه که درد شکم داره آزمایش داد گفتن تو خونش عفونت هست و آنزیم کبدی بالا رفته سونو داد گفتن کلیه راستش ورم داره که با ورم کلیه بدنیا اومد که تا یک سالگی رفع شده بود الان بالای نافش درد داره بخصوص بعد غذا پیش متخصص که بردم گفتن ممکنه عفونت معده باشه دارو داد ولی خوب نشده آموکسی کلاو فقط داد

مریم صادقی۴۶ساله
مریم صادقی۴۶ساله
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من چهار ماه پیش آندوسکوپی دادم گفتن عفونت معده دارم یک دوره یک ماهه دارو مصرف کردم خوب شدم ولی باز الان هم ورم معده وهم حالت خفگی ونفس نفس واحساس پری معده دارم مخصوصا شبها خیلی احساس خفگی میکنم وخیلی اذیتم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

محمد
محمد
پاسخ به  مریم صادقی۴۶ساله
1 ماه قبل

سلام،منم دقیقا همین مشکل رو دارم،شبها حالم بد میشه و زنگ میزنم برام سرم بزنن وگرنه از حال میرم نمیتونم نفس بکشم از درد

جاوید.
جاوید.
پاسخ به  مریم صادقی۴۶ساله
1 ماه قبل

سلام برای درمان بهتر و سریع تر که موثر باشه پیش دکتر متخصص برید نه اینکه درمانگاه سر کوچه یا پزشک عموم.بخاطر همین هست که بعضی ها جواب نمیگیرن یا طول درمانشون زیاد میشه.

عبدی
عبدی
پاسخ به  جاوید.
12 روز قبل

متخصص چی بریم؟

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام خوبین .ببخشید من یک ماه نیم هست معدم درد میکنه رفتم دکتر گفت باکتری داری تو معدت سه نوع دارو دادپنتومید و اموکسی سلین و مترانیدازول هر ۱۲ساعت یک عدد داروی پنتومید میخورم حالم بد میشه نمیتونم بخورم و تب دارم میشه راهنماییم کنید

قلیزاده
قلیزاده
2 ماه قبل

سلام من مدت ۶ ماه است که معدم درد میکنه ازمایش خون دادم تشخیص میکروب معده بود انتی بیوتیک خوردم ۲ماه خوب شده بود اما الان مدت یک هفته است که دردها دوباره شروع شده چکار باید بکنم ممنون میشم اگر زود جواب بدید

قلیزاده
قلیزاده
پاسخ به  قلیزاده
2 ماه قبل

اکثرا نیمه سب دردهای شدید معدم شروع میشه سر دلم میسوزه

مریض فاتحی
مریض فاتحی
پاسخ به  قلیزاده
1 ماه قبل

دکتر سلام خانوم من ۷۲ سال سن دارد مدت ۶ماه است سردل معدش درد می کند یک دفعه هم استفراغ کرده کمی هم که راه می‌رود نفس نفس می زند لطفا راه نمای فرماید ممنون می شویم

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام
اکثرا میکروب معده دارن که با آزمایش دادن مشخص میشه من خودم هم میکروب معده داشتم پیش دکتر متخصص رفتم ۴ نوع قرص دادن خوب شدم

احمد
احمد
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام منم عفونت معده دارم مدفع سیاه حالت تهوع بی اشتهاهی شکم درد.چه دارویی خوبه

بهار
بهار
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

میشه اسم قرص ها بگی لطفا

وحید
وحید
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

سلام چه قرص هایی مصرف میکنین

دریا
دریا
پاسخ به  محمد
4 روز قبل

چه قرصی

عزیز
عزیز
2 ماه قبل

تشکر دوست

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  عزیز
2 ماه قبل

سلام عزیزمیشه اسم داروهارو به منم بگید؟

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام همسرم دل درد وبی اشتها یی داره واروغ میزنه زیاد دکتر گفت چیزی نیست ولی ۱۰ روز اینجوریه خطرناک نیست؟

میلاد
میلاد
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

منم دقیق ۸ روزه اینجوریم

نرگس پاداش
نرگس پاداش
3 ماه قبل

سلام. مادرم مدتهاست درد شدید شکمی در سمت وسط به طرف راست داره. شبها نمیتونه از درد بخوابه. وقتی معده خالی هست درد شدیدتره. با خوابیدن بسمت درد کمی کاهش پیدا میکنه. در آزمایش خون و سونوگرافی شکم مورد خاصی دیده نشد. اما بدلیل بالا بودن سن ٨٨ سال. نتونستیم آندوسکپی انجام بدیم. اما دکتر احتمال زخم معده را بیشتر میده. داروهای معده میخوره ولی درد شدید ادامه داره. لطفا” بفرمایید برای تشخیص و درمان چکار کنیم.

نصراله
نصراله
پاسخ به  نرگس پاداش
2 ماه قبل

سلام اگه زخم معده طولانی شده احتمالا معده سوراخ شده غذاها به خارج ازنعده هم میره واین باعث درد میشه

ایلناز
ایلناز
3 ماه قبل

سلام داییم عفونت معده داری و وقتی نان میخوری سرکیجه داری اصلن نمیتونی چیز بخوری یک دیفیفه سرش حملیه میاد میوفتی لطفان کمکم کنید

ازیتا
ازیتا
3 ماه قبل

سلام منم ب مدت۲ماه تهوع و حالت تهوع عاروق زیاد.و خیلی رفلاکس دارم متاسفانه انتی بیوتیک میخورم پنج دیقه بعدش بالا میارم دکترم خیلی رفتم خوب نشدم اگ میشه راهنمایم کنید

شهلا
شهلا
پاسخ به  ازیتا
3 ماه قبل

منم میکرب معده داشتم رفتم دکتر داخلی یه آزمایش تخصصی نوشت اونجا معلوم شد میکرب معده دارم یه مقدار قرص داد از اون قرص هایی که تا به حال اصلا ندیده بودم خوردم خوب شدم اصلا نگران نباشید متخصص خوب برین بهتر میشین

Raana
Raana
پاسخ به  شهلا
3 ماه قبل

سلام اسم داروهاتون رو میگید لطفا

Reza
Reza
پاسخ به  Raana
2 ماه قبل

معمولا داروی عفونت معده کلاریترومایسین و آموکسی سیلین و بیسموت و پنتو پرازول به همراه هم هست .

مریم محسن زاده
مریم محسن زاده
پاسخ به  شهلا
2 ماه قبل

سلام ..لطفا اسم دکترتون رو بگید ممنونم

زهرا
زهرا
پاسخ به  شهلا
2 ماه قبل

سلام میشه بگی کجا متخصص رفتی

وحید
وحید
پاسخ به  شهلا
2 ماه قبل

اسم قرصهاچیه

بابک
بابک
پاسخ به  شهلا
2 ماه قبل

سلام ببخشید چه قرصایی استفاده کردین چه مدت استفاده کردین

جواد
جواد
پاسخ به  شهلا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر کدوم متخصص رفتین

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  شهلا
2 ماه قبل

سلام عزیزم منم ازمایش سونوگرافی انجام شده دکتربهم دارو دادن ولی خوب نشدم میشه لطف کنید اسم داروهایی که دکتربراتون نوشته رو بهم بگید بخدا دستم خیلی خالیه نمیتونم برم دکترمتخصص

محمد
محمد
پاسخ به  شهلا
20 روز قبل

میشه اسم قرص را بگید ممنونم ازتون

زهرا
زهرا
پاسخ به  ازیتا
1 ماه قبل

عرق زندان یک سب درمیان بخور ، و سیاه دانه با عسل .هر شب بعد شام

انسانیت
انسانیت
4 ماه قبل

فقط ازپدرآسمانی شفارابخواهید اینجاایران هستش کسی به دادکسی نمیرسه بیشتر این جماعت دکترهم فقط پول چیزی هم سرشان نمیشه آن گروهی هم که سررشته دارن محل نمی‌گذارن

داریوش باقری پور
داریوش باقری پور
4 ماه قبل

سلام منم میکروب معده دارم دارو استفاده کردم ولی تاثیری نداشت لطفاً راهنمایی کنید

آرش
آرش
5 ماه قبل

سلام یک ماه که اسهال شدید شدم دکتر رفتم دارو داد ولی خوب نشدم لطفاراهنمایی کنید

D.r ali farzin
D.r ali farzin
پاسخ به  آرش
3 ماه قبل

بهترین و موثرترین راه درمان عفونت و میکروب معده روزه گرفتنه و کنار رفع میکروب معده خیلی فواید و خیر های دگ ای هم داره

یوسفی
یوسفی
پاسخ به  آرش
3 ماه قبل

سلام شما نباید ازغذاهای که گیوتین دارند استفاده بکنید

ندیم
ندیم
پاسخ به  یوسفی
2 ماه قبل

منظورتون گلوتن هست؟ گیوتین که یه چیز دیگه‌س

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  ندیم
1 ماه قبل
علی نوروزی خانقاه
علی نوروزی خانقاه
6 ماه قبل

درود فراوان ۲۲ روز پیش با دل درد شدید حدود یه ساعت شد بعدش اسهال رنگ قهوه‌ای خیلی تیره به سیاهی بیشتر شبیه بود بعد اون روز درهای زیادی در ناحیه قفسه سینه معده روده و مثانه و لگن دارم آزمایش چکاب دادم بجز کم خونی و فقر آهن هیچی نبود سونوگرافی از شکم و لگن هم دادم هیچی نبود به دو دکتر متفاوت مراجعه کردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم قرص میکروب معده و روده با آنتی‌بیوتیک هم مصرف کردم بدتر شدم شبها اینقدر در ناحیه روده و لگن و معده درد دارم که اصلا خوابم نمیبره دقیقا وقتی میگیره از ساعت ۳ عصر تا ۲ شب این درد را مدام دارم صبحها درد ندارم تا غذا میخورم خیلی کم هم یه ذره درد میگیره بعدش خوب میشه ولی دیگه غروب تا نصف شب وقتی میگیره دردش خوب نمیشه مسکن آمپول هم زدم اصلا جواب نداد حتی شیاف تا تکان میخورم شروع میشه بخدا اینقدر درد دارم فقط میتونم دردش رو مثل سنگ کلیه که قبلاً داشتم مثال بزنم ۲۰ درصد کمتر از درد سنگ کلیه بخدا دیگه نمی‌دونم چیکار کنم خواهش میکنم خواهش میکنم راهنمایی کنید

عسل
عسل
پاسخ به  علی نوروزی خانقاه
5 ماه قبل

منم همینجوریم بخدااااا دقیقا مثل شماااا راهی پیدا کردی به منم بگو

سعید
سعید
پاسخ به  عسل
5 روز قبل

برای معده درد فاموتیدین بخورید دردش می افته

زهرا
زهرا
پاسخ به  علی نوروزی خانقاه
4 ماه قبل

آندوسکوپی هم دادید؟

معصومه
معصومه
6 ماه قبل

اوفونت معده داشتم دارو مصرف کرد بعد دو هفته سوزش ادرار و رنگ ادرارم رنگی است سنو گرفتم اوفنت مثانه داشتم ممکنه از اوفنت معده باشد

لیلا
لیلا
پاسخ به  معصومه
4 ماه قبل

عفونت

Zahra
Zahra
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید، من میکروب معده دارم، دکتر برام قرص بیسامین، میترانزول، کلروسایدن، پنتروپزول داده، ولی متاسفانه بعد از خوردنش تب شدید، سرگیجه، بی حسی دست و پا، وتلخی دهان، زهر از گلوم میاد
الان واقعا نمیدونم چیکار کنم، داروها رو ادامه بدم یا نه
ممنونم راهنمایی بفرمایید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Zahra
7 ماه قبل

میکروب معده دارم با رفلاکس خشک کننده بهم داده با قرص پنتونید۴۰ اما متاسفانه رفلاکس بهترنشده چیکارباید بکنم لطفا راهنمایم کنید

حسین
حسین
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام من هم عفونت معده وهم عفونت روده دارم.درمانش چیه.

میثم
میثم
پاسخ به  حسین
2 روز قبل

درمانی عرق سگی

محمد
محمد
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام‌زهرا‌جان

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

آندارو‌چی‌بود‌که‌خوردیم‌میشه‌به‌منم‌بگیم

جهان کهن
جهان کهن
پاسخ به  Zahra
7 ماه قبل

سلام من تلخی دهان وخشکی دهان بیش از حد دارم لطفاً راهنمایی فرمایید.

سیدحسین حسینی
سیدحسین حسینی
پاسخ به  Zahra
4 ماه قبل

منم عفونت معدداشتم دکترهای فراوانی رفتم تااینکه یک دکترخوب پیدا کردم ورفتم معاینه کرد و۳تا مدل قرص دادیک دایجیستون ودوتا قرص ریز ریز دادیکیش رنگش سبز کم رنگ بودودیگری خاکستری خوردم خوب شدم ولی چون پرهیز از بعضی چیزا نکردم دوباره گرفتارشدم

Reza
Reza
پاسخ به  Zahra
2 ماه قبل

عوارض قرص عفونت معده مدفوع تیره و تلخی شدید دهانه .

زهره
زهره
10 ماه قبل

سلام علت درد بالای شکم درطرف راست و چپ

طرف راست
طرف راست
پاسخ به  زهره
9 ماه قبل

طرف راست

داود
داود
10 ماه قبل

سلام.نزدیک‌به‌یکسال‌هست‌که‌دخترم‌مبتلابه‌میکروب‌معده‌شده‌دوبارهم‌اندسکوپی‌رفتیم‌ودارو‌تجویزشده‌ولی‌نتیجه‌ای‌نگرفتیم‌لطفاراهنمایی‌کنید

طرف راست
طرف راست
پاسخ به  داود
9 ماه قبل

طرف راست درد میکنه

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  داود
4 ماه قبل

سلام برو دکتر حامد زارعی شیراز

کاظم
کاظم
پاسخ به  داود
3 روز قبل

سلام ی قطره هست بهت میگم بخورخوب میشی

مریم
مریم
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر معده من خیلی درد میکنه پشت احساس سوزش میکنم

آمنه قاروبی
آمنه قاروبی
پاسخ به  مریم
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر مادرم ۸۲سال سن داره ۱۵روزه درد معده داره به دکتر مراجعه کرده داروی نولپازا۴۰ لیبراکیم داده ولی درد معده کامل خوب نشده بعضی موقع درد قطع میشه ولی بعضی موقع هم درد بسیار شدید داره ممنون میشم راهنمایی کنید

بهنام
بهنام
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۴۲سال دارم چند سال است اسهال دارم،رفتم دکتر تغذیه گفت بدنت چربی جذب نمی‌کند لاغر هستم هر چی میخورم بدنم بالا نمیاد چه راه‌هایی برایم توصیه میکنید ممنون

مظفر
مظفر
1 سال قبل

درد شدید سر معده که تا پایین شکم و کمرم میزنه.استفراغم دارم

مظفر رحمانیان
مظفر رحمانیان
1 سال قبل

باسلام بنده چند روزه دوچاره احساس سیری مینم وهچ دردی نارم اما فک میکنم عفونت دارم از معدم لطفاً بفماید چی داروی مسرف کنم ممنون

محمد
محمد
پاسخ به  مظفر رحمانیان
4 ماه قبل

سلام من عفونت معده داشتم پارسال باانتی بیوتیک خوب شدم بعددوماه بازالان دردپهلودارم ازمایش ورم کلیه ومعده عفونت معده رونشون داده سیپروفلاکسین داده تاثیررداره؟ممنون

سید
سید
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

درمان آنتی بیوتیک ۴گانه

sepid
sepid
1 سال قبل

سلام من آزمایش معده دادم گفت عفونت داری.
الان دوباره آزمایش دادم معدم عفونتش خوب نشده و همینجوره شایدم بدتر…..
چکار کنم؟

اتنا
اتنا
پاسخ به  sepid
10 ماه قبل

سلام آیا عفونت معده با دارو بر طرف میشه

یوسف
یوسف
1 سال قبل

سلام خوبی من وعفونت معده دارم الانم شکمم درد داره چه دارو براش خوبه آسم دارو برام بفرس با تشکر از شما

موسویم
موسویم
1 سال قبل

با سلام دخترم ۱۱سالشه چندروز پیش سرماخورده بعد متاسفانه ناپرهیزی کردن روز سوم شروع به استفراغ کردن در یه یک روز ۴بار بردم دکتر ۲اممپول زدن اما دیروز دوباره دل درد داشتن وحالت تهوع تا شب باز استفراغ کردن با داروهای گیاهی هم بهش میدم اما باز برطرف نمیشه ممنونم راهنمای کنین

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  موسویم
2 ماه قبل

منم درد معده وطرف راست سینم البته زیرش درد میکنه کسی میدونه مشکل چیه

مهناز حبیب نژاد
مهناز حبیب نژاد
1 سال قبل

باسلام بی اشتهایی تعوع وضعف عمومی صداهای درشکم ومدفوع بد بد بو باید چه انتی بیوتیکی مصرف نمود ممنونم

یاسمن
یاسمن
1 سال قبل

سلام من عوفنت معده دارم از دارو هم خوب نمیشم ببخشید چی میشه کرد

طهماسبی
طهماسبی
1 سال قبل

سلام،من وقتی ترشی،پیاز،سبزی،سیرمیخورم هم حالت تهوع میگیرم وهم سوزش معده،ناشتا قرص امپرازول،بعضی مواقع فاموتیدین میخورم
وقتی میبینم ترشی و سبزی و…بخورم سوزش معده میگیرم دیگه نمیخورم چیکار کنم تا کی رعایت کنم آیا عفونت معده دارم؟

وحید علی پور
وحید علی پور
1 سال قبل

سلام خسته نباشید . من سر معده ام چند روزه که قار قور میکنه درد سینه دارم میزنه به پشت دوتا شونه هام وقتی که دراز میکشم احساس خفگی میکنم و اصلا نمی تونم بخوابم . دکتر رفتم گفتن اسید معده زیاده برمیگرده به‌مری . آروق زیاد میزنم . دهنم تلخ شده . میخواستم راهنمایی کنید

معصومه
معصومه
پاسخ به  وحید علی پور
1 سال قبل

سلام من عفونت معده دارم رفته ام پیش متخصص آندوسکوپی کرد گفت عفونت معده دارم دارو قرص امو سیلین ۵۰۰ روزی دوبار هر بار دو عدد وپنتوپرازول وبیسییموت داد الان دوماه خوردم خوب بود ولی الان سوزش زبان وتلخی زبان دا رم‌ دوباره مراجعه کردم به قرص پینتوپرازول با قرص دمترون والپرلازوم داده مصرف میکنم زبانم سوز ش دا ره پشت گردنم شوزس داره اصلا درد ندارم لطفا کمک کنین

...
...
پاسخ به  معصومه
8 روز قبل

سلام ببخشید منم همین علائم رو دارم شما خوب شدین؟

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام من معده ام بعضی وقتا درد میکند مثل وقتی گرسنه بشم یا از خواب بمونم و بیشتر سینه هام درد میکند مثلا این بعضی وقتا یه جور درد میکند که مثلا این نوک چاقو رو تو سینگ فشار میده مداوم درد ندارد بعضی وقتا آیا اینم از عفونت معده هست ممنون

فریبا
فریبا
1 سال قبل

سلام اقای دکترمن دوماه پیش معده من گاهی اوقات دردمیکرد کمرم هم دردمیگرفت وخیلی اروق میزدم الان شکمم دردشدیدی میکنه واین دردانگارمیچرخه الان سوزش معده هم دارم

محمد مرادی
محمد مرادی
1 سال قبل

سلام
من دو روز هست ک درد شدید در ناحیه مع ه ام احساس میکنم و اسهال و استفراغ هم دارم آروغ های زیادی هم میزنم
در سونو گرافی ام هم وجود توده در معده مشهود بوده
آیا امکان دارد سرطان باشد ؟
یا عفونت؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمد مرادی
1 سال قبل

سلام‌من‌سرگیجه‌وحالت‌تهوع‌دارم‌ممکنه‌
از‌معده‌باشه

قادررضایی
قادررضایی
پاسخ به  فاطمه
14 روز قبل

من هم مثل شما هستم دوساله سرگیجه حالت تهوع دارم خوب نمیشم

آذر
آذر
1 سال قبل

سلام بابام ۲و۳ روز اسهال شده دکتر رفته گرداواراس خورده وقرصمنبدازولخورد وسرم وصل کرده خوب نشده ولی برای عفونت معده که توآزمایش نشان داده دارو نداده شما چ دستور میدادن

star
star
1 سال قبل

سلام. من علائمی از سندروم روده تحریک پذیر دارم و تحت درمانم. فیزیوتراپی و پیدرولاکس. الان یه ماه پای چپم دچار لرزش میشه . معمولا از صبح شروع میشه تا موقع خواب. وقتی از حالت نشسته بلند میشم و می ایستم و وقتی تو توالت میشینم بیشتر میشه. وقتی که شدیده تو لگن و بالاتنم هم حسش میکنم. گاهی قبل دفع این لرزش بیشتر میشه و گاهی که تخلیه گاز انجام میدم یک دفعه لرزشم کمتر میشه. این لرزش ارتباطی به بیماری روده یا اعصابی که هردو رو کنترل کنه داره؟

نوین
نوین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
نوین استم ساکن آستان تهران معده ام عفونت کرده و سوزش اش هم کلا اذیت ام می‌کند دارو خیلی استفاده کردم
من آزمایش گرفتم گفتند معده ات عفونت کرده است
خواهش یک رهنمایی کنید که حال ام بهتر شود ممنون

محسن قنبرزهی
محسن قنبرزهی
1 سال قبل

سلام. من عفونت معده دارم و حالت تهوع در آخر شب و صبح اذیتم میکنه لطفا بگید چ دارویی مصرف کنم

مرضیه امیرپور
مرضیه امیرپور
1 سال قبل

سلام مادر من ۷۵ سال سن داره وبه عفونت معده مبتلا شده حدود یک ماه حلا رنگ زبانش خیلی قرمز شده میشه بگین نشونی چی

صدیقه
صدیقه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۶۰ سالمه وقتی یه چیزی می خورم معده م نفخ میکنه سپاس از پاسخگویی شما بزرگوار

علی
علی
پاسخ به  صدیقه
1 سال قبل

سلام چه دارویی باید بخوریم تا عفونت معده برطرف بشه مرسی

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر پسرم ۱۰سالش هست الان ۵روز هست درد سرمعده شدید داره دکتر بردم گفت عفونت معده داره الان چیزی نمیتونه بخوره کلا کسل شده وبی حاله لازمه دوباره دکتر ببرم لطف میکنید بگید دوره ی درمانش چند روزه ممنون میشم جوابم رو سریعتر بگید

یزدان
یزدان
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
من مواد مصرف می کنم و بیشتر اوقات یبوست داشتم و تب بدنم مشکلی نداشتم و مادرم تب ورم روده و معده درد دارد و مریص شد و مواد دادم کشید چون مصرف کننده است و خودم از ناخن گیر انها استفاده کردم والان من علام مادرم را دارم تب ورم روده و معده درد دارم و در مدفوع چیزهای ژله مانند و زرد رنگ پیدا می شود و مادرم هم این علاعم را دارد و خودم خارش دست هم دارد و هر علاعمی که مادرم دارد من هم الان دارد الان خوابم خیلی کم شده اشتهام زیاد شده و خیلی لاغر شده ام و افستردگی الان دارم و تب شدید دارم و استخوان درد دارم و مدفوع بسیار شل
است چند بار هم به متخصص مراجع کردم دارو هم گرفتم فایده نداشته اقای دکتر لطف کمکم کنید که خیلی دارم زجر می کشم

زینب
زینب
پاسخ به  یزدان
1 سال قبل

شما نبات رو با آب داغ قاطی کن هرهفته یکی دوبار بخوانی خوب نشدنین.هر چی دلت میخواد بگو سردی کردین شما حتما خوب میشین

صبیحه
صبیحه
1 سال قبل

سلام من مدتی بود زبانم خشک میشد وبه سقف دهانم میچسبد و باعث ناراحتی میشد دکتر رفتم چکاپ کامل دادم گفت کمی عفونت معده داری پنتوپرازول وبیسموت ساب سیترات داد خوردم مدتی خوب بودم دوباره احساس خشکی در زبان وگلو دارم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

حسن حسینی
حسن حسینی
پاسخ به  صبیحه
1 سال قبل

سلام من یک سال پیش بخاطر استرس زیادی که داشتم میلم به غذا کم شد و وزن از دست دادم رفتم چکاب دادم و رفتم پیش دکتر گفت عفونت معده داری برام داروهای بیسموت ساب تنیدازول ۵۰۰ امپرازول نوشت یه مدت خوب شدم الان شش ماه میشه که دوباره معدم درد میکنه شبها باد معدم زیاد میشه دکتر هم رفتم گفت یه کم عفونت معده داری و یه کم التهاب چکار کنم

موسی
موسی
1 سال قبل

سلام بیشتر اوقات معده درد هستم و بی اشتها هستم و زیاد اسهال میشم

زینب اربابی
زینب اربابی
1 سال قبل

سلام خوبی من امروز رفتم دکترقبلا آزمایش نوشته بود میگه آزمایش عفونت معده ات مثبت خیلی نگرانم چکار کنم

سودابه
سودابه
پاسخ به  زینب اربابی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید منم عفنونت معده داشتم،الان چن وقتع اسهال دارم

حسن طهماسبی
حسن طهماسبی
1 سال قبل

سلام تقریبا ۱سال معده درد دارم نمی دونم رفلکس معده یازخم معده یا عفونت معده بیشتر موقعه گرسنگی شب صبحا شروع میشه بعضی وقتها که نوشابه یا غذای تند میخورم راه حل چیست سپاسگذارم

فریبا سلیمی
فریبا سلیمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
مواقعی که دراز میکشم صبح وشب هر زمانی که دراز میکشم انگار یه چیزی اندازه سیب میاد سرمعدم یا تو گلوم اذیت ام میکنه میخوام قورت بدم نمیره پایین تا وقتی که بلند بشم یا راه برم که اونم زمان میبره تا بره پایین
البته من ۱۵سال پیش اینطوری بودم رفتم پیش دکتر عباس علی داوودی بهم گفت عفونت معده دتری بعد ازمایش یه قرص ده عددی بهم داد در عرص۱۵روز کامل خوب شدم
۴۷ سالمه الان
ممنون میشم هرچه زودتر راهنمایی کنید

خانم یاقوتی هستم
خانم یاقوتی هستم
1 سال قبل

سلام معده ام دردمیکنداحساس میکنم که معده ام آب جمع شده و موقع نشستن سرم گیج میرودورفتم دکترسلوم وقرص دی سیکلومین ۱۰ وقرص متوکلوپرامید۱۰ داده است آیا این داروها موثراست

یلدا
یلدا
1 سال قبل

سلام من میکروب معده دارم حدود ۳ هفته است و تازه ۱۲روز دکترا تشخیص دادن و دارو میخورم ولی دو روز احساس میکنم رگ قلبم میگیره نفس کشیدن سخت میشه برام ممکن از میکروب معده باشه؟چون دکترقلب رفتم و هیچکونه مشکل قلبی نداشتم

رحم خدا عیسی پره
رحم خدا عیسی پره
1 سال قبل

سلام چکاب کامل دادم عفونت معده وانگل روده دارم چهل روز قرص مترو ماکس وسیپروفلوکساسین مصرف کردم دوباره عفونتم رفع نشد لطفا چکار کنم از حالت تهوع بدم میاد

اکرم
اکرم
1 سال قبل

سلام چ دارویی وایه نفخ شدید استفاده کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

با سلام وعرض ادب خدمت شما بزرگوار مادرم از معده دردشدید وتب حالت استفراغ دارد البته دست و پاهاش ورم داشته الان ورم به صورت هم رسیده (البته نزد دکتر قلب هم رفته )یک سریع ازمایش براشون نوشتندولی الان هنوز انجام نشده )ازدرد خیلی شکایت میکند لطفا راهنمایی کنیدبا سپاس از پاسخگویی شما بزرگوار

یحیی یامری
یحیی یامری
1 سال قبل

سلام آقای دکتر باعرض خسته نباشید من هرچند مدت دچار درد شدید معده میشم دوسه بار هم بیمارستان بستری شدم چکار کنم که خوب بشم

دکمه بازگشت به بالا