علت سرگیجه چیست؟ انواع راه های درمان خانگی آن

علت سرگیجه ناگهانی چیست؟ و همه مواردی که باید در باره ی آن بدانید

فهرست مطالب

سرگیجه

سرگیجه (Dizziness) به حالت چرخش دورانی در سر می‌گویند. می‌توان سرگیجه را این طور توصیف کرد که گویا فرد در حال حرکت است یا همه چیز به دور او می‌چرخد. نوعی حالت گیجی یا عدم تعادل، که فرد احساس می‌کند نمی‌تواند روی پا بایستد. سرگیجه به تنهایی یک بیماری نیست بلکه نشانه‌ای از بیماری محسوب می‌شود.

افراد در طول زندگی خود ممکن است بارها دچار سرگیجه شوند که ممکن است به صورت موقت یا طولانی مدت اتفاق بیفتد. اگر دلیل مشخصی برای سرگیجه وجود ندارد و باعث اختلال در زندگی فرد شده باشد، باید به دنبال دلایل و درمان آن بود. هر فردی در هر سن و سال و هر جنسی ممکن است سرگیجه را تجربه کرده باشد. در این مطلب، به بررسی منشا سرگیجه و دلایلی که ممکن است باعث بروز آن باشد خواهیم پرداخت. اگر تجربه این عارضه را دارید با ما همراه باشید. می توانید در خصوص سرگیجه خود با پزشک مغز و اعصاب صحبت کنید .

علائم سرگیجه چیست؟

گفتیم که سرگیجه به تنهایی یک بیماری نیست بلکه نشانه‌ای از یک بیماری به حساب می‌آید. افراد ممکن است حس‌های مختلفی را به سرگیجه تعبیر کنند. یعنی دچار احساسات متفاوتی شوند که هنگام توضیح برای پزشک، آن را سرگیجه می‌نامند. بعضی از افراد از چرخیدن اجسام به دور خود شکایت دارند. بعضی دیگر می‌گویند که احساس ضعف یا سبک شدن در سر دارند.

از دست دادن تعادل یا توان ایستادن نیز از مواردی است که به هنگام توصیف سرگیجه اعلام شده است. گاهی فرد از اینکه حالتی شناور یا بی‌قرار دارد کلافه شده است و گاهی افراد دچار سرگیجه در رختخواب می‌شوند. در تمامی این موارد، علائم نشان از یک حس کاذب دارد. حسی که با از جا بلند شدن ناگهانی، دویدن، راه رفتن، یا حرکت دادن سریع سر، بیشتر می‌شود. گاهی حالت تهوع یا گیجی هم به این سرگیجه اضافه می‌شود. برخی مواقع علائم آن‌قدر زیاد است که بیمار نیاز به خوابیدن و بستن چشمانش دارد. سرگیجه ممکن است چند ثانیه طول بکشد یا چندین روز متوالی فرد را درگیر خود کند. این علائم نشان می‌دهند که باید به دنبال دلایل سرگیجه بود تا این تجربه تکرار نشود.

علت سرگیجه
علت سرگیجه

دلایل بروز سرگیجه چیست؟ ۱۳ دلیل نحس سرگیجه

سرگیجه دلایل بسیار زیادی دارد. در حالت کلی در پزشکی، سرگیجه را به دو دسته تقسیم می‌کنند.

سرگیجه محیطی : که عموما بر اثر وجود مشکلی در گوش داخلی یا در اعصاب تعادلی فرد است.

سرگیجه مرکزی: که ناشی از وجود مشکلی در قسمت مخچه یا ساقه مغز به وجود می‌آید.

علاوه بر این دو دسته اصلی، علائم معمول‌تری نیز برای سرگیجه وجود دارد که عموما مربوط به بیماری خاصی نیستند و به راحتی نیز درمان می‌شوند. در ادامه دلایلی که می‌تواند باعث بروز سرگیجه شوند را معرفی خواهیم کرد. دقت داشته باشید، هر کدام از این دلایل، باید توسط پزشک شناسایی و درمان شوند. اگر بابت سرگیجه‌های خود نگران هستید یا دچار سرگیجه ‌های خطرناک هستید، ابتدا می‌توانید با یک ویزیت آنلاین متخصص گوش و حلق و بینی یا پزشک داخلی، احتمالات سرگیجه خود را بررسی کرده و سپس به دنبال درمان باشید.

۱. سرگیجه به دلیل اختلال در گوش میانی

یکی از شایع‌ترین دلایل سرگیجه‌های شدید و طولانی مدت، وجود یک اختلال در گوش داخلی است. اگر مایع گوش داخلی  حرکت کرده و وارد کانال‌های گوش داخلی شوند، این احساس سرگیجه و چرخیدن محیط به دور سر، بیشتر می‌شود. این مشکل یکی از مهمترین و رایج‌ترین مشکلات گوش داخلی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند. بسیاری از بیماران، در این مورد، تجربه سرگیجه در خواب را نیز دارند.

۲. سرگیجه به دلیل لابیرنتیت (Labyrinthitis)

لابیرنتیت، بیماری عفونت گوش داخلی است. زمانی که لابیرنت (یعنی تونل‌های داخل گوش) گوش دچار التهاب شود، اطلاعاتی متفاوت با آنچه گوش سالم و چشم به مغز می‌دهد را ارسال می‌کند. این عدم تعادل و یکی نبودن اطلاعات باعث ایجاد سرگیجه می‌شود. این التهاب به دلایل خیلی ساده مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا به وجود می‌آید و عموما ریشه ویروسی دارد. گاهی این سرگیجه با حالت تهوع، شنیدن صدای وزوز در گوش، تب و گوش درد همراه است. این مشکل با درمان دارویی به راحتی قابل حل است.

۳. سرگیجه به علت بیماری منیر (Menier)

یک بیماری نادر در گوش وجود دارد که یکی از علائم آن سرگیجه است. منیر بیماری است که گوش داخلی را درگیر خود می‌کند. علاوه بر سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، وزوز گوش و کم شدن شنوایی نیز از دیگر علائم این بیماری است. بسیاری از بیماران درکنار این علائم، احساس فشار در داخل گوش خود نیز دارند. این بیماری با دارو و رژیم غذایی خاص قابل درمان است اما در بعضی موارد بسیار نادر نیاز به جراحی خواهد داشت.

۴. عوارض داروهای مختلف و بروز سرگیجه

علاوه بر مشکلات مربوط به گوش که از شایع‌ترین دلایل سرگیجه هستند، گاهی عوارض بعضی از داروها، باعث سرگیجه در افراد می‌شوند. اگر اطلاعات دارویی که استفاده می‌کنید را بررسی کنید، ممکن است به دلیل سرگیجه خود پی ببرید. در این صورت نباید مصرف دارو را قطع کرد. با مشاوره با پزشک، شرایط خود را توضیح دهید. ممکن است پزشک داروی جایگزین معرفی کند. معمولا بعضی داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد تشنج، داروهای شل کننده عضلات، قرص‌های خواب آور، داروهای تنظیم فشار خون و بسیاری داروهای دیگر در بعضی از بیماران، عارضه سرگیجه را به همراه دارد.

۵. سرگیجه ناشی از کمبود ویتامین

کمبود بعضی ویتامین‌ها در بدن، می‌تواند باعث بروز سرگیجه در افراد شود. برای مثال کمبود ویتامین B12 در بسیاری موارد، ایجاد سرگیجه و تهوع می‌کند. تشخیص کمبود ویتامین قطعا بر عهده پزشکان است و نباید به صورت سرخود، ویتامین‌ها را وارد برنامه غذایی کرد. همانطور که کمبود ویتامین عوارض زیادی دارد، مصرف زیاد از حد آن‌ها هم گاهی عوارض بسیار بدی را در بدن ایجاد می‌کند.

۶. بیماری‌های قلبی و سرگیجه

بعضی از اختلال‌های مربوط به قلب، گاهی با سرگیجه خود را نشان می‌دهند. به دلیل کم شدن خون رسانی به مغز، فرد دچار احساس گیجی و منگی می‌شود. این افراد وقتی یک حرکت سریع انجام می‌دهند یا به یکباره از حالت خوابیده به حالت نشسته تغییر وضعیت می‌دهند، دچار سرگیجه ناگهانی می‌شوند. توجه داشته باشید که این یکی از دلایل سرگیجه است و قطعا هر سرگیجه‌ای نشانه مشکل قلبی نیست. یکی از بیماری‌های قلبی که گاهی باعث سرگیجه در افراد می‌شود، آریتمی (Arrhythmia) است. این مشکل زمانی است که ریتم ضربان قلب غیر طبیعی باشد. ضربان خیلی آهسته یا تندتر از حالت طبیعی، باعث بروز سرگیجه، تنگی نفس، و درد در قفسه سینه نیز می‌شود.

۷. سرگیجه به علت میگرن (Migraines)

میگرن یک سردرد شدید و نبض‌دار است که معمولا در قسمت جلوی سر یا یک طرف سر احساس می‌شود. افراد مبتلا به میگرن، در کنار حساسیت شدید به نور و صدا، از سرگیجه و احساس خالی بودن در سر شکایت دارند. تهوع و استفراغ، بی‌حالی و تغییر در میدان دید، از دیگر عوارض همراه با سرگیجه در بیماران مبتلا میگرن است. سرگیجه در نیمی از افراد مبتلا به میگرن شایع است که در بسیاری از آن‌ها حتی بدون وجود سردرد هم این حالت سرگیجه و حس دوران سر وجود دارد.

سرگیجه به دلیل میگرن
سرگیجه به دلیل میگرن

۸. سرگیجه به دلیل کم آبی بدن (Dehydration)

یکی از مواردی که باعث سرگیجه می‌شود و افراد خیلی کم متوجه آن می‌شوند، کم شدن آب بدن است. کم آبی یا دهیدراته شدن، زمانی است که بدن آب و مایعات را به حد نیاز خود دریافت نکند. کم آبی در بدن باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود که همین موضوع خود علت سرگیجه و بی‌ حالی  است. گرمای هوا، فعالیت زیاد، و بعضی رژیم‌های غذایی غیر استاندارد، از دلایل کم شدن آب بدن است. علائم کم آبی بدن به جز سرگیجه، احساس بی‌حالی، کم شدن دفع ادرار و احساس گیجی است. اگر میزان آب از دست رفته خیلی زیاد باشد، فقط با نوشیدن مایعات مشکل حل نمی‌شود و فرد باید به بیمارستان منتقل شود و مایعات درون وریدی به او تزریق شود.

۹. سرگیجه به دلیل فشار خون پایین

افرادی که دچار فشار خون پایین هستند، هنگام افت فشار، سرگیجه می‎گیرند. این افراد به هنگام نشستن یا حرکات سریع، احساس ضعف و به دنبال آن سرگیجه دارند. درکنار این علائم، احساس تشنگی، حالت تهوع، رنگ پریدگی، تار شدن دید و کم شدن تمرکز فرد، از دیگر علائم فشار خون پایین است. عوامل بسیاری مانند، استفاده از بعضی داروها، مشکلات قلبی، کمبود ویتامین و جراحت می‌توانند باعث افت فشار خون در افراد شوند.

۱۰. سرگیجه و سندروم خستگی مزمن (Chronic fatigue syndrome)

سندروم خستگی مزمن به دلایل مختلفی در افراد بروز می‎کند و گاهی فرد حتی بعد از یک خواب بسیار خوب و راحت نیز احساس خستگی شدید دارد. همراه با این احساس خستگی، حس سرگیجه در رختخواب، درد در مفاصل، سردرد، عدم تمرکز و آلرژی به مواد غذایی مختلف نیز از عوارض این بیماری است. پزشک با بررسی علائم این بیماری می‌تواند با تجویز دارو آن را درمان کند.

۱۱. سرگیجه به دلیل افت قند خون

بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود، به مقدار مشخصی قند نیاز دارد. زمانی که مقدار این قند به پایین‌تر از میزان نیاز بدن برسد، اولین علامت آن سرگیجه است. این سرگیجه همراه با احساس خستگی، لرزش دست و پا، بالا رفتن ضربان قلب، تعریق زیاد، بی‌قراری و احساس ضعف همراه است. پایین آمدن قند خون ممکن است به دلیل مصرف انسولین در بیماران دیابتی اتفاق بیفتد. در عین حال، گاهی غذا نخوردن به مدت طولانی، مصرف زیاد از حد الکل، و کم کردن میزان قند در رژیم‌های غذایی نیز می‎تواند باعث افت قند خون شود.

۱۲. سرگیجه به دلیل اضطراب شدید

بعضی از افرادی که اضطراب و استرس زیادی دارند، دچار سرگیجه می‌شوند. این افراد در مکان‌های شلوغ یا زمانی که به هر دلیل دچار اضطراب می‌شوند، احساس دوران در سر و گیجی دارند.

۱۳. سرگیجه در سفر با کشتی، قایق یا حتی خودرو!

شاید دیده باشید که گاهی پیش از سوار شدن به کشتی، هواپیما و حتی قطار، افرادی توصیه می‌کنند که قرص سرگیجه مصرف کنید! بسیاری از افراد هنگام سفر با کشتی یا قایق، احساس سرگیجه شدیدی را تجربه می‌کنند.

این عارضه بسیار شایع است و در بسیاری موارد حتی تا چند روز بعد از سفر نیز حالت سرگیجه ادامه خواهد داشت. بسیاری دیگر هنگام سفر با قطار نیز این احساس سرگیجه را دارند. نشستن در جهت مخالف حرکت اتوبوس یا مترو نیز باعث سرگیجه در بعضی افراد می‌شود. بسیاری حتی در ماشین هم این احساس سرگیجه را دارند.

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که در ماشین یا اتوبوس، توان نگاه کردن به کتاب یا حتی تلفن همراه را نداشته باشید و به سرعت دچار سرگیجه شوید. نگران نباشید. این یک مشکل شایع است.

سرگیجه

چگونه از سرگیجه جلوگیری کنیم؟

دلیل سرگیجه باید مشخص شود. این مهم‌ترین نکته است. ممکن است سرگیجه، نشانه‌ای از یک بیماری جدی باشد. بنابراین نباید بدون مشورت با پزشک خود درمانی کرد. اما اگر علت سرگیجه و بی‌حالی به خاطر بیماری خاصی نباشد، با نوشیدن آب زیاد، استراحت و تامین قند خون بدن، می‌توان از آن پیشگیری کرد. عواملی مانند تکان‌های ناگهانی و مطالعه در اتوبوس یا خودرو نیز می‌تواند باعث سرگیجه در افرادی شود که مستعد آن هستند، پس نباید آن را انجام داد.

انواع روش‌های درمانی سرگیجه

راهکارهای درمانی که برای سرگیجه تجویز می‌شوند اغلب روی علت اصلی بروز سرگیجه تمرکز می‌کنند. در بیشتر موارد، درمان‌های خانگی و دارویی می‌توانند در روند درمان تاثیرگذار باشند. به‌عنوان مثال:

  • مشکلاتی را که علت آن به گوش مربوط باشند، می‌توان با دارو و انجام تعدادی تمرین مدیتیشن در خانه کنترل کرد.
  • اگر روش‌هایی که پزشک ارائه می‌دهد مفید نباشد انجام عمل جراحی یک گزینه مفید خواهد بود.
  • بیماری منییر یا سرگیجه با رژیم غذایی کم نمک و جراحی گوش درمان می‌شود.
  • سرگیجه ناشی از میگرن با خوردن دارو و تغییر سبک زندگی تا حدی درمان می‌شود. به‌عنوان مثال پزشک به شما یاد می‌دهد که چگونه عوامل تشدیدکننده میگرن را شناسایی و از آن‌ها جلوگیری کنید.
  • داروها و تکنیک‌های کاهش اضطراب می‌تواند در درمان اختلال‌های ناشی از اضطراب تاثیرگذار باشد.
  • نوشیدن مایعات زیاد می‌تواند به درمان سرگیجه‌ای که ناشی از ورزش بیش از حد، گرما و کم آبی بدن است، کمک کند.

درمان سرگیجه در طب سنتی

معمولا منییر یا سرگیجه در دسته سرگیجه‌های سرد قرار می‌گیرد. برای درمان آن طبق گفته‌های دکتر خیراندیش برای درمان سرگیجه میتوان موارد زیر را انجام دهید:

عطر گل محمدی را در خواب بو کنید.

روغن کنجد را روی سرد خود بمالید. به مدت ۱۴ تا ۴۰ روز شب غذای سرد نخورید. حتما در صورت امکان دو تا سه بار در وعده غذایی خود فسنجان بخورید. بهتر است فسنجان بادام درست کنید، یعنی نصف بادام و نصف گردو تا تاثیر آن بیشتر شود.

می‌توان برای کاهش تاثیر سرگیجه حجامت کتف را که فقط با بادکش است انجام داد. به‌صورتی که ۷ تا ۱۴ دفعه یک روز در میان این کار را انجام داد تا مزاج شخص از سردی به گرمی تغییر کند.

درمان دارویی سرگیجه چیست؟ قرص سرگیجه

همان‌طور که گفتیم سرگیجه می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد و در واقع تعیین علت اصلی می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه برای درمان مفید واقع شود.

بیشتر اوقات هیچ دارویی برای درمان سرگیجه مورد نیاز نیست اما بعضی از داروها وجود دارد که می‌تواند برای درمان دلایل سرگیجه مورد استفاده قرار گیرند. بسته به نوع علت این درمان‌ها شامل موارد زیر است:

داروهای ضد اضطراب، هنگامی که علت سرگیجه ناشی از اختلالات وحشت یا مشکلات بهداشت روان است.

با داروهایی مانند آنتی هیستامین می‌توانید سرگیجه را درمان کنید. اکر علت سرگیجه به میگرن مربوط باشد، داروهای مخصوص میگرن می‌توانند به رفع آن کمک کنند.

هر یک از این انواع دارو می‌تواند در درمان سرگیجه ناشی از گوش، درمان سرگیجه هنگام بلند شدن و شرایط دیگر موثر واقع شود. اگر این نوع داروها به رفع مشکل سرگیجه کمک نکنند، تغییر شیوه زندگی یا مراجعه به پزشک ممکن است لازم باشد.

مانور درمانی سرگیجه

روشی به نام مانور Epley ممکن است در درمان سرگیجه موثر باشد. در این درمان در حقیقت موقعیت سر با حالت‌های خاصی تغییر داده می‌شود تا کریستال‌های کوچک کلسیمی که موجب سرگیجه می‌شوند تغییر موقعیت دهند. این نوع درمان به درمان کریستال گوش میانی نیر معروف است.

تعادل درمانی سرگیجه

در این درمان ورزش برای سرگیجه در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا بدنشان عادت کند نسبت به حرکت حساسیت کمتری از خود نشان دهد. اگر سرگیجه به دلیل مشکلی در گوش داخلی باشد این درمان می‌تواند موثر واقع شود.

روان درمانی سرگیجه

اگر علت سرگیجه به اختلال‌ها اضطرابی مربوط می‌شود، روان درمانی می‌تواند در تسکین علائم آن تاثیر مثبتی بگذارد.

توصیه‌هایی برای کاهش سرگیجه

اگر به‌طور مداوم سرگیجه دارید، نکات زیر را برای کمک به کاهش آن دنبال کنید:

  1. وقتی سرگیجه به سراغتان آمد بلافاصله بنشینید یا دراز بکشید و تا زمانی که حس آن رفت در همان حالت باقی بمانید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تعادل خود را از دست ندهید و مشکلات جدی دیگری برایتان اتفاق نیافتد.
  2. در صورت نیاز برای برقراری ثبات بیشتر از عصا یا واکر استفاده کنید. هنگامی که می‌خواهید از پله‌ها بالا یا پایین بروید از نرده‌های اطراف کمک بگیرید.
  3. فعالیت‌هایی انجام دهید که در حفظ تعادل بیشتر به شما کمک کنند، به‌عنوان مثال یوگا. از تعویض موقعیت خود به‌صورت ناگهانی خودداری کنید.
  4. اگر به‌طور مرتب حس سرگیجه دارید از رانندگی یا کار با ماشین‌آلات سنگین خودداری کنید. همچنین کافئین، الکل و دخانیات مصرف نکنید، چون استفاده از آن‌ها سرگیجه را تشدید می‌کند.
  5. حداقل ۸ لیوان در روز آب بنوشید، هفت ساعت یا بیشتر بخوابید و از قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس‌زا خودداری کنید.
  6. برای جلوگیری از بروز حس سرگیجه رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به‌طوری که رژیمتان متشکل از سبزیجات، میوه و پروتئین‌های بدون چربی باشد.
  7. اگر مشکوک هستید که علت سرگیجه به دلیل مصرف داروی خاصی است، حتما این مورد را با پزشک در میان بگذارید تا دور مصرفی دارو را برایتان کاهش دهد یا کلا یک نوع داروی دیگر برایتان تجویز کند.
  8. در صورت بروز حالت تهوع همراه با سرگیجه از قرص‌هایی مانند آنتی هیستامین یا مکلیزین استفاده کنید، این داروها به نسخه پزشک احتیاجی ندارند.
  9. برای بررسی دقیق علت سرگیجه مداوم می‌توانید از طریق پزشکان به آن پی ببرید و روند درمان لازم در ارتباط با آن را آغاز کنید.
سرگیجه
سرگیجه

درمان سرگیجه در دورانی که دچار بیماری کرونا هستیم

سوال بیمار:

دوستانی که مشکل سرگیجه رو مطرح کردن.در وهله اول باید بدونید که سرگیجه تعریف مشخصی داره و به حالتی گفته میشه که اتاق دور سرتون بچرخه و با عدم توانایی در حفظ تعادل همراه باشه.در صورتی که منظورتون حالت سرسنگینی و گیجی و منگی هست به اون Dizziness گفته میشه.

علل ایجاد سرگیجه عوامل بسیاری هست از جمله التهاب عصب گوش ،علل مغزی،علل عفونی و …

علل Dizziness یا گیجی هم کاملا متفاوت هست و قاعدتا درمان این دو هم متفاوت هست.

سرگیجه و ضعف و بی حسی دست و پا و تنگی نفس

با سلام خدمت پزشکان محترم من ۲۹سالمه و چندوقتی هست ک حال زیاد خوبی ندارم،از عید ب بعد یا گلودرد داشتم بعدش سردرد و عطسه و آبریزش زیاد دکتر عمومی گفت مال سینوزیت یا حساسیت و یا میگرن هست،هردفعه یجا درد داشت و اکثرا هم سردرد بود حدود یک هفتس ک احساس تنگی نفس دارم حس میکنم چیزی رو سینم فشار میاره بی حالم یهو عرق میکنم سرم گیجه و دست و پام بی حس میشه،پیش دوتا دکتر مغز و اعصاب رفتم براشون ک تعریف کردم و ازهمه اتفاقات این چندوقته گفتم بهم گفتن اعصابت بهم ریخته و همش از اعصاب و استرسه دکتر اول بهم قرص پروپرانولول داد دکتر دوم هم درکنار اون قرص، سرتالین و آلپرازولام داده الان ۳ روزه گذشته فرق ک نکردم حس میکنم بدتر هم شدم و اکثرا خوابم مشکل از چیه و چیکار باید بکنم و آیا این قرصا باهم مشکلی نداره و گیجی ناشی از قرصها نیست؟ درضمن قبل از عید برادر خانمم خونریزی مغزی کرد،مادرم یکم ناخوش بود،خودم استرس قراردادی شدن دارم

باید چکاپ کامل با انجام آزمایشات داشته باشین ودر صورت نرمال بودن آزمایشات تحت نظر روانپزشک باشید که داروها با توجه به شرایط شما تنظیم شود.

درمان سرگیجه و بی حالی بعد از کرونا

سوال بیمار:

من حدود۲۰ روز هست که از کرونام میگذره و الان دچار سرگیجه و بی حالی هستم و گاهی تپش قلب هم دارم

برای درمان چه کاری باید بکنم ؟

پاسخ دکتر معصومه رفیعی متخصص زنان و زایمان:

سلام دوست عزیز،مایعات زیاد مصرف کنید،لازم هست فشار خون و تعداد ضربان قلب تان از نزدیک توسط پزشک چک شود و سپس در صورت نیاز دارو تجویز گردد

سرگیجه سیاهی رفتن چشم و سوت کشیدن گوش

سوال بیمار:

سلام. ازمایش خون شما باید دیده بشه و میزان کم خونی مشخص بشه. بیشتر علایم با کم خونی قابل توجیه هستند. برای نتیجه گرفتن و تشخیص و درمان،از مشاوره انلاین با متخصص داخلی استفاده بفرمایید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

سرگیجه در طول روز یا هفته ممکن است به دلایل مختلف خود را نشان بدهد و بعد از مدت کوتاهی از بین برود. اما اگر این سرگیجه بیشتر از حد معمول باشد، و زندگی فرد را مختل کند باید حتما با پزشک مشورت کرد.

اگر سرگیجه به دفعات برایتان رخ می‌دهد فورا به پزشک مراجعه کنید. اگر به‌صورت ناگهانی این حس را در اثر هر یک از موارد زیر نیز تجربه کردید فورا به پزشک مراجعه کنید.

این علائم می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل جدی در بدن شما باشند. به همین دلیل باید حتما این موارد را با یک پزشک در میان بگذارید.

پزشک می‌تواند با انجام معاینه فیزیکی مریض به جواب علت سرگیجه چیست پی ببرد و علائم موجود را با تجویز قرص و دارو کاهش دهد.

گاهی فرد با یک حرکت سریع، یا از جا بلند شدن ناگهانی، تعادل خود را از دست می‌دهد  یا در خیابان هنگام راه رفتن احساس سبک شدن یا خالی شدن سر دارد. بی‌حالی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، تب، درد در قفسه سینه، تاری دید، عدم تمرکز و از حال رفتن، از مواردی است که اگر همراه با سرگیجه باشد باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

در صورتی که امکان مراجعه حضوری نداشته باشید می‎توانید به صورت ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی یا پزشک عمومی در سایت پذیرش ۲۴ تماس بگیرید و بعد از گفتن شرح حال، به دستورات پزشک عمل کنید.

جزییاتی مانند مدت زمان سرگیجه و زمان ماندگاری آن و تعداد دفعات بروز سرگیجه، به پیدا کردن منشا بیماری کمک خواهد کرد. سپس پزشک به سراغ آزمایش‌های مختلف، و معاینه گوش، و بررسی حرکات فرد و میزان تعادل او به هنگام راه رفتن، نشستن، حرکات ناگهانی، و تست‎های شنوایی، خواهد رفت. بعد از آزمایش‎های کامل، علت سرگیجه بیمار پیدا شده و درمان آغاز خواهد شد. معمولا این سرگیجه‌ها به راحتی درمان می‌شوند یا با یافتن ریشه بیماری، این عارضه از بین خواهد رفت.

مشاوره آنلاین متخصص مغز و اعصاب

۳.۸/۵ (۱۷ نظر)

منبع
mayoclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
116 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مکرم قادری
مکرم قادری
14 روز قبل

سلام..۵۳ ساله هستم دوتا از رگای قلبم گرفته بود آنژیو کردن برج ۲امسال.بعد دکترا متوجه شدم دریچه میترال قلبم دچار افتاده گی هست..الآنم نوبت عمل برا فروردین آینده دارم..چند روزه دچار سرگیجه هستم..سرگیجه من انگار مثل آدمی ک چند روز نخوابیده باشه ی حس سرگیجه ایجاد میشه از این نوع..امکانش هست راهنمایی بفرمایید

مجید شقاقی مقدم
مجید شقاقی مقدم
23 روز قبل

سلام
وقتی دراز کشیده ام خوبم اما بلند میشم و راه میروم سرم گیج میره چشم ها تار میبینه و خون گرفته گی دارد لطفاً راهنمایی کنید

امیر گ
امیر گ
25 روز قبل

سلام دکتر جان من وقتی دراز کشیدم و سرم رو به پشت میندازم و یا وقتی خم میشم چیزی و بردارم و یا وقتی یهو از حالت خوابیده بلند میشم ،حالت سر گیجه بهم دست میده ممنون میشم کمک کنید

الماسی فر
الماسی فر
پاسخ به  امیر گ
10 روز قبل

سلام من این چند روزه دقیق مثل شما هستم خواهشن اگه دارو درمانی پیدا کردی راهنمایی کنید ممنون سپاسگزارم

سعید
سعید
پاسخ به  امیر گ
4 روز قبل

وقتی حالت سرگیجه بهت دست داد تو بهش دست نده خخخخخ

مملی
مملی
28 روز قبل

من از صبح تا الان سرگیجه حالت تهوع و استفراغ دارم

محمدگل شهنوازی 45ساله
محمدگل شهنوازی 45ساله
1 ماه قبل

سلام من قرص کلوناز را ترک کردم بدون مشاور ودکتر بعد یک هفته بیخوابی دوچار وزوز گوش ومنگی سر شدم جاینت دکتر متخصص نیست به دکتر عمومی رفتم به من فلوکسید وقرص آهن داد هنوزم شبها صدای وزوز گوش واضتراب دارم لطفاً راهنمایی کن جای ما دکتر خوب نیست

جعفر
جعفر
1 ماه قبل

سلام من ۳۹ سالمه سه ماه پیش انفولانزا گرفتم بعد ازاون دیگه سرم یکم گیج میره باید کدام دکتربرم وبعضی وقتها بیحال میشم

Kingcfz
Kingcfz
1 ماه قبل

سلام خسته نباشین من ۱۶ سالمه از دو ماه پیش سرگیجه و سبکی سر گرفتم ۲هفته خوبم یه هفته همینجوریم دکتر مغز اعصاب رفتم سی تی اسکن گرفتم چیزی نبود دکتر چشم رفتم چشام سالمه دکتر گوش رفتم گفت از میگرن دارو داد بهتر شدم الان دوباره اومده الان تست نوار قلب دادم هیچی نبود داخلی رفتم گفت از معده هست راه کاری پیشنهادی چیزی الان هم همینجورم ا

Pamcin
Pamcin
1 ماه قبل

سلام دوستان من خیلی سرگیجه شدید میگیرم قبلا خیلی کم پیش می اومد الان شدید شده فقط فقط فقط شباااا سرگیجه خیلی شدید میگیرم و از شدت سرگیجه گریه میکنم چیکار کنم

...
...
پاسخ به  Pamcin
1 ماه قبل

عزیزممم برو دکتر خب

ماریا
ماریا
1 ماه قبل

سلام من خیلی وقته که تنگی نفس داشتم ولی الان هر چی میخورم قورت نمیشه گوشام حس میکنم سنگین هستن سر گیجه حالت تهوع لرزش بدن احساس سنگینی میکنم بی حوصله همچنین ضربان قلبم میره بالا باید چیکار را کنم؟

ماریا
ماریا
پاسخ به  ماریا
1 ماه قبل

۱۹سالمه

علی
علی
1 ماه قبل

سلام منم سرگیچه دارم و گوش چپم حالت سنگینی داره

Mona
Mona
2 ماه قبل

سلام چهار روز هست که دختر دایی من حالش خیلی بده سنش تازه ۱۶ سالشه سابقه هیچ بیماری وخیمی نداشته فقط کم خونه تو مدرسه غش میکنه بعد اون اتفاق سرش دائم گیج میره کاملا بی حاله هر چی میخوره بالا میاره سه بار در استفراغش خون بوده همیشه درحال خوابه اصلا هوشیار نیست امروز کلا حالش وخیم شد چشاش داشت سیاهی میرفت صدا هارو دو بعدی میشنید ادمارو چند تا چند میدید تا بردیم دکتر فقط یه سرم و سوزن تجویز کرد با چند تا قرص معده ولی نمیدونم الانم در حین خواب نفسش کامل پر نمیشه واقعا نمیدونم دلیلش چیه میشه تا وقتی که پیش یه دکتر متخصص ببریمش یه جواب بدین

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط Mona
پننهد
پننهد
پاسخ به  Mona
8 روز قبل

چی شد

بانو افسانه
بانو افسانه
2 ماه قبل

سلام من ۴۹سال دارم چند وقته پاهام ضعف شدید دارد نمیتونم بیشتر از ده متر راه برم.بعضی غذاها بخصوص تخم‌مرغ و شیرینی و حبوبات باعث سرگیجه شدید، استفراغ و اسهال و سردردم میشه. چربی و قند بالا،سرگیجه آنی اضطراب شدید حساسیت شدید به صدا و نور و اخبار و آدمهای بد هم دارم نظرتون چیه

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  بانو افسانه
1 ماه قبل

پانیک نداری

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام خدمت کارشناس هایی عزیز میخواستم ببینم سرم بی هواست به او صورت گیج نیستم ولی سرم یه جای دیگه منظور منگ شدن در طول روز هم اصلا انرژی برای انجام کاری ندارم
آیا دکتر عمومی هم رفتم گفته چیز خاصی نیز به مرور رفع میشه ولی الا نزدیک۱۰ روز که اینجوری هم واقعا حال آدم خراب میشه
حالا میشه راهنمایی کنید فقط سرم بی هواست اگر دمنوشی یا قرصی یا مواد خوراکی هست که رفع شه ممنون میشم .

(*شفای همه بیماران* )

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

علت های سرگیجه نحس نیست… هر چیزی واقع می‌شود خیرست بخواست الهی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

ک.ص نگو مومن

شناس
شناس
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

شعور حرف زدن وقتی نداری دهنت رو ببند

سعید
سعید
پاسخ به  ناشناس
4 روز قبل
بتول بابایی
بتول بابایی
3 ماه قبل

سلام چند روزه موقع بلند شدن سر گیجه می گیرم راه درمان ممنون من هر سال همین مشکلا دارم خوب میشه علت درمان

اسفندیار نورعلی
اسفندیار نورعلی
4 ماه قبل

سلام من چند وقته اعتیاد رو ترک کردم از اون روز به بعد هم گوشم عفونت داره هم دچاره سرگیجه و استفراغ شدم چکار کنم

سعید
سعید
پاسخ به  اسفندیار نورعلی
4 روز قبل

همون اعتیادت رو ادامه بدی بهتره

امین
امین
4 ماه قبل

سلام من نزدیک چهار ماه سرگیجه و سبکی سر به خصوص موقع نشستن یا زیاد سر پا ایستادن دارم پیش چه دکتری برم چیکار کنم زندگیم مختل شده.ممنون

ریزان
ریزان
پاسخ به  امین
4 ماه قبل

پیش دکتر مغز و اعصاب برو عزیز احتمالا بیماری منیر داری.

رحمانی
رحمانی
4 ماه قبل

سلام منم دوروزه سرگیجه شدید دارم اعصابومو خراب کرده..

مبینا
مبینا
پاسخ به  رحمانی
4 ماه قبل

تخم شربتی رو با اب قاطی کنید بخورید منم اینجوری میشم هرروز

رحمانی
رحمانی
4 ماه قبل

سلام دوروز شدیدسرگیجه دارم بر طرف نمیشه اعصابوم خراب کرده.

خلیلی
خلیلی
4 ماه قبل

سلام من از دیروز وقتی دراز میشم شر گیجه شدید میگیرم ولی وقتی میشینم خوب میشم

میم
میم
پاسخ به  خلیلی
3 ماه قبل

من اکثر وقتا همینطور هستم و واقعا نمیدونم چیکار باید بکنم اگ راهی برای خوب شدن بود ب منم بگید

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط میم
سعید
سعید
پاسخ به  خلیلی
4 روز قبل

خب نشسته راه برو

پیمان
پیمان
5 ماه قبل

سلام من مدتی هست سر گیجه دارم

امیر
امیر
پاسخ به  پیمان
2 ماه قبل

بسلامتی

سعید
سعید
پاسخ به  پیمان
4 روز قبل

ب.ک

سجاد
سجاد
5 ماه قبل

سلام من کرونا گرفتم الان یه ماهی هست گیچم ام ار ای گرفتم گفت گوش اما بعد چهار روزه ازش میگذره هنو گیچم چکار کنم

سعید
سعید
پاسخ به  سجاد
4 روز قبل

اگه گیج بودی میتونستم کمکت کنم،گیچی درمان نداره

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام من دیابت دارم الان یک هفته هست سرما خوردم الان بعد از پنج روز سرگیجه گرفته ام الان باید چکار کنم

زینب رضایی
زینب رضایی
5 ماه قبل

دختر ۱۲ ساله ای هستم جلوی سرم درد میکنه سرگیجه هم دارم چه کار کنم

امیر
امیر
پاسخ به  زینب رضایی
2 ماه قبل

کم برو تو گوشی

سعید
سعید
پاسخ به  زینب رضایی
4 روز قبل

سوئیچ کن پشت سرت

خانم تیموری
خانم تیموری
5 ماه قبل

سلام من حدود چند ماه ی هست سرگیجه دارم بعضی وقت هام سر درد شدید دارم تا حدی که میگم مغزم ترکید و استفراغ میکنم و موقعه ی خواب سرم اینقدر سنگینه که احساس میکنم تو سرم چیز بزرگی هست و غده لنفاوی دارم تو گردنم دارم ربطی به این غده داره تو رو خدا کمکم کنید بگید چکار کنم

پرویز
پرویز
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید چندروزی که مراتب موقع خواب به طرف چپ وراست یا موقع نمازسرم رابه روی مور نمازمیگزارم سرم گیج میره خواهش میکنم راهنمایی کنید

یونس
یونس
پاسخ به  پرویز
4 ماه قبل

بتاسرک بخورید با آموکسی کلاو

ابراهيم
ابراهيم
پاسخ به  پرویز
3 ماه قبل

سلام دقیقا چندروزیه منم عینا مثل شما شدم لطفا بگید خوب شدید؟پیش چه دکتری رفتید؟

سعید
سعید
پاسخ به  پرویز
4 روز قبل

سرت رو روی مور نزار،میازار موری که دانه کش است

علیرضا
علیرضا
6 ماه قبل

سلام امروز ۳بار سر گیجه داشتم نمی ونن دلیلش چیه

ملیحه میرمعینی
ملیحه میرمعینی
پاسخ به  علیرضا
5 ماه قبل

سلام بنده مدتی است گاهی اوقات سر م گیج میره فآر دارم اما علت ات نیست بتازگی این علام دارم

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

من سه روز هست سرگیجه شدید دارم ۲ بار دکتر رفتم متاسفانه خوب نشدم

۰۰۳
۰۰۳
6 ماه قبل

سلام من حدود پونزده ساله سر گیچه دارم سر گیچمم از زمانی شروع شد که مشکل افسردگی گرفته بودم بعد مدتی افسردگیم بدون دارو بهتر شد ولی همچنان سر گیچم خوب نشد و دکتر رفتم نه میگرن داشتم سی تی اسکن هم انجام دادم مشکلی نداشتم وقتی سرم گیچ میره کلن منگ میشم وقتی سر گیچم زیاد میشه میترسم واقعا استرس میگرم

میلاد
میلاد
پاسخ به  ۰۰۳
1 ماه قبل

منم مثل شماهم دقیقا ی مدت اظطراب استرس شدید داشتم بعد اون ی مدت سرگیجه میگیرم منگ میشم احساس سنگینی میکنم ت سرم

میلاد
میلاد
پاسخ به  ۰۰۳
1 ماه قبل

اگه دارو چیری دکتری رفتی ب منم بگو لطفاً

.....
.....
6 ماه قبل

لطفاً عکسهای باحجاب بگذارید

پارسا
پارسا
پاسخ به  .....
4 ماه قبل

عکس فلانه مادرت خوبه بزاره؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  پارسا
13 روز قبل

پاسخ بی ادبانه به یک تقاضای مودبانه!!!!!! چقدر فرهنگمون پایینه

علی‌اصغر‌بالنده
علی‌اصغر‌بالنده
6 ماه قبل

سلام.من‌هیچ‌مشکلی‌ندارم‌یک‌دعفه‌چشمهایم‌سژاهی.رفت.وسرگیجه.شدم‌ایا‌ممکن‌هست‌باموتور‌باشم‌وبادزخرد

سمیه
سمیه
7 ماه قبل

۳۸ساله چند مدتی سرگیج داشتم سرگیج که داشتم میتونستم سر پا وایسم ولی از وقتی الان سه سال پشت سرم سرگیج شدید میگیرم دیگه نمیتونم سرپا وایسم علائمش سرم ذاغ میکنه دست پا تب بی حس میشه بدنم یه کمی میلرزه بدنم از تو سرد میشه بگم منو زمین گیر کرد

سحر
سحر
پاسخ به  سمیه
4 ماه قبل

سلام خوب شدی؟ لطفا بگو کدوم دکتر رفتی و چی خوردی اگر خوب شدی؟ منم مث توام چند ماهه

سارا
سارا
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر یکی دوماه میشه شبا یهو ازخواب بیدارمیشم بدون هیچ دردی یهو خونه باسرعت میچرخه همراه بااستفراغ شدید کوچکترین حرکتی بخورم استفراغ میکنم تا ۲، ۳ ساعت همینجوریم بعد کل روز حالت منگی دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

کیمیا
کیمیا
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

سرگیجه محیطی اختلال در گوش میانیه به پزشک گوش حلق و بینی مراجعه کنید

مریم
مریم
9 ماه قبل

سلاممنمدتیسردردوسرحالتگیجیداردچکارکنمخوبشم

حليمه محمد یزدی از مشهد
حليمه محمد یزدی از مشهد
9 ماه قبل

سلام سسرم گیج میره گوشم خیلی خارش داره دکتر رفتم رای گوشم میگهاگزمای داره سرم را که حرکت میدهم بیشتر احساس سرگیچه به غذا هم میل ندارم چهکنم مرا رهنمای کنید ممنونم

Nargesj
Nargesj
9 ماه قبل

سلام من قبلنا یکم نفس تنگی داشتم ولی الان خیلی شدت گرفته جوریه ک ب سختی نفس میکشم و غیر این امروز حالت تهوع بهم دست داد چشام سیاهی رف سردرد گرفتم و گوشام هیچی نمیشنید و تعادلم از دست دادم و بعد دست و پاهام میلرزید و چن ساعتم ک ازش گذشته احساس میکنم روی پا وایستادن سخته برام و هنوزم دست و پاهام میلرزه و یه طرف سرم درد میکنه اینا علائم چیه

حسن
حسن
9 ماه قبل

سلام منم سرگیجه دارم دکتر مغزه اعصاب رفتم میگه مشکلی نیست دکتر قلب رفتم اکو نوار قلب تست ورزش گرفته میگه مشکلی نیست سرم یگ ۱۰روز گیچ میخوره قرصاکتوسرک اسنترا وپوکساکیم بوسپیراکس استفاده می کنم هنوز سرگیجه خوب نشده

بیژن
بیژن
پاسخ به  حسن
6 ماه قبل

باسلام وخسته نباشید مدتیست سرگیجه دارم حدود ۲ سال پیش بعلت سکته قلبی به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و با استفاده از انژیو پلاسی در رگهای قلبم ۲ عدد فنر استفاده شده فعلا حال قلبم بد نیست ولی دچار سرگیجه و عدم تعادل‌ هستم

سیدحسین
سیدحسین
پاسخ به  حسن
2 ماه قبل

به متخصص گوش مراجعه کن شاید مشکل گوش داخلی داری

سمیرا احمدی
سمیرا احمدی
9 ماه قبل

سلام من چهار سال میشه سرگیجه دارم دراین چهار سال یک هفته خوب هستم سه هفته د یگر سرگیجه دارم آلت تهوع ندارم چشم سیاسی نمیره فقط سرگیجه دارم کمه بی آلی فقط میخوام بخوابم احساس میکنم گوشم درست نمی‌شنود

لیلا احمدیان از تبریز
لیلا احمدیان از تبریز
9 ماه قبل

سلام ببخشید مریصی اعصاب دارم ۸ ساله که فشارم حیلی پایین می شه خوبم نشدم رفتم دکتر مغز اعصاب به من خندید گفت چیزی خاصی نیست من هر روز ۲ عدد سدارین می خورم بعد پیرانول هم مصرف می کنم شب ها هم تکارتو می خورم وقت دوست دارم افت فشارم خوب بشه به خدا خسته شدم وقتی که چشم هام به سیا سی میره دیگه میرم تبش قلبم زیاد میشه تو خدا کمک کنید

اهواز
اهواز
پاسخ به  لیلا احمدیان از تبریز
5 ماه قبل

فشار پایین ممکنه از کم ابی بدن یا کم خونی باشه
قرص های مکمل آهن در صورت تجویز دکتر و ویتامین های گروه B
و مصرف قند و شیرینجات در صبحانه مضرر هست
و از استرس رو دور کنید از خودتون و درصورت امکان در جمع های شاد باشید

احمدی
احمدی
10 ماه قبل

سلام چند سال وزوز گوش وحالت تهوع وسر درد وسبوکی سر دارم

مختار
مختار
10 ماه قبل

باعرض سلام
دخترم شب کله پاچه خورده وصبح که ازخواب بلند شده دچار سرگیجه وحالت تهوع شدید است برای درمان باید چکارکنم

اهواز
اهواز
پاسخ به  مختار
5 ماه قبل

بهترین چیزی برای رفع سریع سرگیجه سرکه سیب خونگی و کمی نمک البته اگر مشکل فشار بالا ندارید
و یا ابغور خونگی
و دم کرده شوید یا شوید تازه

عباس رمضانی پور
عباس رمضانی پور
10 ماه قبل

سلام نزدیک به ۳سال ازاسترس زیاد نه میتونم رانندگی کنم یهوچشمهام تارمیشه حلت گیچی بهم دست میده از قرص استرا۵۰وپنتوسک هندی برای معده ااستفاده میکنملطفاراهنمایی چکارانجام بدم

اهواز
اهواز
پاسخ به  عباس رمضانی پور
5 ماه قبل

یوگا کار کنید و از اخبار منفی بدور باشید و در جمع های شاد قرار بگیرید

نرگس
نرگس
10 ماه قبل

با سلام من شهرستان خوبم تهران میام حس پاشم راه برم ندارم همش دوست دارم دراز باشم و بی حالم ولی شهرستان اصلن اینجوری نیستم ۲ ماه شهرستان هستم ۱ ماه تهران در تهران حالت های بی حالی سر گیچه تنبلی رو دارم

اهواز
اهواز
پاسخ به  نرگس
5 ماه قبل

هر چه از شلوغی شهرها و استرس هاش دور باشید سالم ترید در شهرهای کوچیک تر و روستا ها آرامش و طبیعت و نور آفتاب به ادم سلامتی میده

ابراهیم
ابراهیم
10 ماه قبل

سلام موقعی که استرس شدید وارد میشه بهم وقتی سرپام سرگیجه عرق سرد و سیاهی رفتن چشم دارم مشکل چیه؟؟؟

طاهره
طاهره
10 ماه قبل

سلام من سرگیجه دارم همرا با سرگیجه تار تار دیدن چشام سرگیجه ام کمتر شده چشمام خوب نشده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

مرضیه سوقندی
مرضیه سوقندی
پاسخ به  طاهره
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۵۲ سالمه آزمایش دادم پربی خون بالاست قنددارم چربی خیلی بالای امروز سرگیجه دارم چکار باید کرد

صمد
صمد
10 ماه قبل

سلام حدود ۱۰روزهست سرگیجه شدید دارم حتی نمیتونم‌بشینم‌فقط باید بخوابم‌ میل به غذا ندارم یا اگه به زور میخورم‌بالا میارم از پشت سرم احساس فشار دارم حالت تهوع داشتم‌ که بهتر شده به دکتر مغزواعصاب رفتم‌بعد از ام ار ای یه قرص داده گفته بخور ولی اصلا بهتر نشدم‌

الاهه
الاهه
پاسخ به  صمد
9 ماه قبل

سلام خانمی ۶۰ ساله هستم مدت ۲۰ روز هست که دچار سر گیجه شدم دو روز اول شدید بود داروی گوش مییانی مصرف کردم بهت شد ولی گیجی سر دارم سرگیجه خفیف دارم لطفا راهنمائیم کنید

جلال
جلال
1 سال قبل

سلام مدتی است دچار سرگیجه شدید میشم
طوری که بی حال وبی حس میشم

رحمانی
رحمانی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من حدود دو ساله سرم حالت گیجی گرفتگی بی‌حالی و بی حوصلگی داره چند بارم دکتر رفتم چکاب دادم گفتن از فقر آهنه الانم دوساله از قرص آهن و مواد غذایی آهن دار دارم استفاده میکنم ولی جوابی نگرفتم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط رحمانی
ک م از کرمان
ک م از کرمان
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من مدتی است که سر گیجه دارم وقتی راه میروم فکر میکنم میخوام بی افتم چند بار به دکتر مراجه کردم بهتر نشد خیلی سخته چکار کنم

گلی
گلی
1 سال قبل

بعضی وقتا سرگیجه از معده درد هم‌میشه،لطفا این رو هم اضافه کنید

دکمه بازگشت به بالا