درمان شب ادراری کودکان چیست؟ راه های درمان آن را بشناسید

انواع شب ادراری در کودکان و درمان گیاهی و طب سنتی شب ادراری در کودکان

شب ادراری در کودکان

شب ادراری (Bedwetting) یکی از مشکلات خاصی است که شاید در سنین بسیار پایین کودک، خیلی به عنوان یک عارضه مورد توجه قرار نگیرد. اما به تدریج و با بالا رفتن سن کودک، دیگر شب ادراری یک ویژگی طبیعی نیست. کودکانی که به دلایل مختلف دچار این عارضه می‌شوند، گاهی تا دوران نوجوانی نیز با آن درگیرند. این‌جاست که ضرورت توجه به این مشکل، خود را نشان می‌دهد. شب ادراری در کودکان در واقع عارضه‌ای است که بر اثر عدم توانایی کنترل مثانه در هنگام خواب رخ می‌دهد.

این موضوع تا زیر ۴ سال به عنوان یک مشکل محسوب نمی‌شود. اما در سنین بالاتر، انتظار می‌رود که کودک بتواند کنترل مثانه خود را داشته باشد. شب ادراری، دلایل بسیار زیادی دارد که باید برای رفع آن، به دنبال دلایل بود. در این مطلب سعی می‌کنیم تمامی دلایل شب ادراری در کودکان را طرح و ریشه یابی کنیم. با ما همراه باشید. می توانید با متخصص کودکان در این مورد مشورت کنید .

انواع شب ادراری

پزشکان، مشکل شب ادراری را به دو نوع کلی تقسیم بندی می‌کنند:

_ شب ادراری اولیه: در این نوع شب ادراری، کودک از همان سال‌های اولیه زندگی به‌طور مرتب تجربه خیس کردن رخت‌خوابش را در هنگام خواب شب دارد. مشکلی که با بزرگ شدن او حل نمی‌شود.

_ شب ادراری ثانویه: این نوع شب ادراری زمانی است که کودک در مدت کوتاهی، مثلا ۶ ماه، کنترل مثانه خود را در اختیار دارد اما بعد از آن، هر شب رختخوابش را خیس می‌کند.

معمولا در میان کودکان، شب ادراری اولیه شیوع بیشتری دارد. اما نوع ثانویه آن، معمولا بر اثر یک اتفاق یا استرس برای کودک یا نوجوان پیش می‌آید. د رهر دو مورد باید دلایل بروز اتفاق را پیدا کرده و به دنبال درمان آن بود.

شب ادراری در کودکان

دلایل شب ادراری اولیه

دلایل بسیار زیادی برای شب ادراری کودکان وجود دارد که ممکن است از دانستن بسیاری از آن‌ها شگفت‌زده شوید. در نوع اولیه شب ادراری معمولا کودکان به یکی از دلایل زیر، یا تلفیقی از این دلایل، رختخواب خود را خیس می‌کنند:

_ میراث گذشتگان: کودکان، بسیاری از ویژگی‌های خوب یا بد خود را از خانواده به ارث می‌برند. شب ادراری هم یکی از این میراث‌های دوست نداشتنی است. اگر کودکی دچار شب ادراری باشد، ممکن است این موضوع در یکی دیگر از اعضای خانواده هم وجود داشته باشد.

_  خواب بسیار عمیق: شب ادراری در کودکانی که خواب بسیار عمیق دارند، زیاد دیده می‌شود. این کودکان حتی با خیس شدن رختخوابشان هم متوجه چیزی نمی‌شوند و از خواب بیدار نمی‌شوند.

_  تنبلی در تخلیه مثانه قبل از خواب: بسیاری از کودکان عادت به رفتن به دستشویی قبل از خواب ندارند. تنبلی یا بازیگوشی مانع توجه آن‌ها به این نکته است.

_ مثانه کوچک: در بسیاری از کودکان، مثانه ظرفیت نگهداری حجم ادرار را ندارد. در نتیجه به هنگام خواب به صورت غیر ارادی، تخلیه می‌شود.

_ ناتوانی در نگهداری ادرار: بسیاری از کودکان، توانایی نگهداری ادرار خود را در طول شب ندارند. در نتیجه رختخواب خود را خیس می‌کنند.

_ بیش فعالی: تحقیقات نشان می‌دهد که این مشکل در میان کودکان بیش فعال دیده می‌شود. شب ادراری کودکان بیش فعال البته در میان تمامی آن‌ها رواج ندارد.

دلایل شب ادراری ثانویه:

گفتیم که نوع ثانویه شب ادراری، بعد از یک وقفه زمانی اتفاق میوفتد. این مشکل معمولا دلیل پزشکی یا روانشناسی دارد و البته تمامی این دلایل قابل درمان هستند.

_ عفونت مجاری ادرار: شایع‌ترین دلیل شب ادراری ثانویه، عفونت مجاری ادرار در کودکان است. در کنار این مشکل، کودک از درد در ناحیه زیر شکم، سوزش ادرار و تکرر ادرار نیز رنج می‌برد.

_ عفونت کلیه یا مثانه: عفونت هر کدام از این قسمت‌ها می‌تواند منجر به شب ادراری در کودکان شود.

_  دیابت: یکی از مشکلات بیماران دیابتی، نوشیدن آب زیاد، و زیاد بودن ادرار است. این موضوع در کودکان مبتلا به دیابت می‌تواند منجر به شب ادراری شود.

_ عفونت مقعدی: عفونت‌های مقعدی که باعث خارش مقعد و ناحیه تناسلی کودک است، در بعضی مواقع باعث شب ادراری در کودک خواهد شد.

_ مشکلات عاطفی: گاهی اتفاقاتی که شاید از نظر ما خیلی ساده است، باعث شب ادراری در کودک می‌شود. تغییر مدرسه، جابه‌جایی خانه، تولد یک نوزاد جدید در خانواده، مرگ یکی از اعضای خانواده و یا مسائلی از این دست، در کودکان باعث شب ادراری می‌شود.

_ ترس: یکی از دلایل شایع در شب ادراری، ترس است. کودک ممکن است با دیدن فیلم یا خواندن یک داستان ترسناک، دچار شب ادراری شود.

شب اداری در کودکان

علائم شب ادراری

معمولا کودکانی که دچار شب ادراری می‌شوند، تنها به هنگام شب رختخواب خود را خیس می‌کنند و علامت خاص دیگری ندارند. اما در بعضی موارد، کودک علاوه بر شب ادراری علائم دیگری نیز دارد.

_ تکرر ادرار: گاهی کودک به دلایل مختلف دچار تکرر ادرار می‌شود که این مشکل در هنگام خواب هم رخ می‌دهد.

_ سوزش ادرار : به دنبال تکرر ادرار ممکن است کودک دچار سوزش ادرار هم بشود که شب ادراری هم در ادامه آن اتفاق خواهد افتاد.

_ بی اختیاری ادرار: کودکانی که شب ادراری دارند در طول روز هم ممکن است دچار بی اختیاری ادرار شوند.

 راه‌های پیشگیری از شب ادراری

بسیاری از شب ادراری‌ها، با گذشت زمان و بر طرف شدن دلایل بروز این عارضه، از بین می‌روند. اما بسیاری از والدین، بیم آن دارند که این مشکل با کودکشان باقی بماند. از طرف دیگر، خود کودک هم وقتی کمی بزرگتر می‌شود بابت این اتفاق احساس شرمندگی می‌کند. همین موضوع خود باعث بیشتر شدن اضطراب و گاهی تشدید شب ادراری در کودک می‌شود. به همین دلیل، بهتر است پدر و مادر به محض مواجه شدن با این مشکل، خیلی زود با درمان آن، از طولانی شدن این ماجرا جلوگیری کنند. معمولا برای درمان شب ادراری کودکان بالای ۶ سال، می‌توان راه‌کارهای مختلفی را در پیش گرفت:

_ مراجعه به پزشک اولین کاری است که باید انجام داد. پزشک می‌تواند دلیل جسمی که باعث این مشکل شده را پیدا کرده و با رفع آن، شب ادراری هم حل خواهد شد.

_ اگر کودک خواب سنگینی دارد، حتما پیش از خواب او را به دستشویی ببریم. یا در طول شب با تنظیم ساعت، او را بیدار کنیم تا به این روش عادت کند.

_ سعی کنیم مانع نوشیدن مایعات قبل از خواب شویم. یکی از راه‌های دیگر این است که در طول روز مرتب به کودک مایعات بدهیم که شب میلی به آن نداشته باشد.

_ ممکن است کودک به مواد غذایی خاصی آلرژی داشته باشد. بهتر است در صورت شب ادراری کودک، چند روز برنامه غذایی او را کنترل کنید. ممکن است با حذف یا اضافه کردن ماده غذایی خاصی، مشکل کودک از بین برود.

_ ورزش‌هایی مانند دراز و نشست، به دلیل تقویت عضلات شکم و لگن، برای پیشگیری از شب ادراری توصیه می‌شوند.

_ رختخواب کودک باید شرایط خاصی داشته باشد. در صورت نیاز می‌توان از تشک مخصوص شب ادراری کودکان نیز استفاده کرد. این تشک‌ها ادرار را جذب کرده و کودک به لحاظ روحی آسیب کمتری می‌بیند. در عین حال مشکلات بهداشتی هم کمتر خواهد شد.

_ قبل از خواب کودک، با خواندن داستان‌های آرام بخش و شاد، اضطراب را از او دور کنید.

_ پزشک در صورت نیاز، ممکن است دارو هم برای کنترل شب ادراری تجویز کند که در درمان این مشکل بسیار کارساز است.

مشاوره آنلاین متخصص کودکان

شب ادراری در کودکان

چه رفتاری با کودک داشته باشیم

یکی از بخش‌های مهم درمان شب ادراری، نوع برخورد پدر و مادر و اعضای خانواده با این موضوع است. در بسیاری از مواقع این مشکل با کمک هم‌فکری و همراهی والدین با سرعت بیشتری رفع خواهد شد. از جمله کارهایی که والدین برای کمک به درمان شب اداری کودک خود می‌توانند انجام دهند به این موارد می‌توان اشاره کرد:

_ وقتی با رختخواب خیس کودک مواجه می‌شوید، با فریاد و سرزنش با او برخورد نکنید. کودک به اندازه کافی شرمنده اتفاقی که افتاده هست. با جملاتی مانند «چرا بازم جاتو خیس کردی؟» یا حرف‎هایی شبیه به این، باعث افزایش استرس و اضطراب و در نتیجه تکرار این اتفاق خواهید شد.

_ اگر کودک با شما همکاری کرده و در طول روز مرتب به دستشویی رفته و قبل از خواب هم این کار را انجام می‌دهد، او را تشویق کنید. اگر شب رختخوابش را خیس نکرد او را تشویق کنید. این موضوع به خصوص برای کودکانی که مشکل شب ادراری آن‌ها ریشه روانی دارد بسیار موثر است.

_ با گمان اینکه شب ادراری یک پدیده طبیعی است، آن را به فراموشی نسپارید. واقعا ممکن است کودک بر اثر یک عارضه جسمی دچار این مشکل باشد. ریشه یابی کنید.

_ به کودک بیاموزید که این مشکلی است قابل حل، که باید با هم در حل آن کمک کنیم. اجازه تمسخر به دیگر اعضای خانواده ندهیم.

_ در مورد مشکل شب ادراری کودک با دیگران صحبت نکنید. کودک از شنیدن این موضوع احساس خجالت می‌کند و مشکلش تشدید خواهد شد.

شب ادراری در کودکان

درمان شب ادراری با گیاهان دارویی و روش‌های سنتی

بسیاری از افراد برای رفع مشکلات مختلف، به دنبال روش‌های درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی هستند. برای درمان شب ادراری کودکان در طب سنتی، روش‌های مختلفی ذکر شده است.

 _ مصرف مواد غذایی با طبع گرم: در طب سنتی توصیه می‌شود که با گرم نگه داشتن بدن کودک، احتمال شب ادراری را می‌توان کم کرد. در روش درمان شب ادراری کودکان دکتر روازاده، به استفاده از دارچین در غذا و یا ترکیب آن با شکر و کره روی شیرینی یا نان، توصیه می‌شود. زنجبیل، عسل، کشمش و گردو هم از دیگر مواد خوراکی با طبع گرم هستند که می‌توان برای حل این مشکل از آن استفاده کرد.

_ گل ختمی: جوشانده گل ختمی به دلیل خاصیت ضد عفونی که دارد، از جمله درمان‌های گیاهی است که برای این مشکل استفاده می‌شود.

_ حذف غذاهای محرک: در این روش درمانی توصیه می‌شود که در مدت درمان از خودرن فست فود، غذاهای محرک و قهوه، شکلات و کافیین نیز خودداری شود.

_ میوه‌های گرم: یکی از بهترین میوه‌ها برای درمان شب ادراری، موز است. علاوه بر خاصیت‌های بسیار زیاد موز برای کودکان، برای درمان شب ادراری هم می‌توان به کودک خودرن موز را توصیه کرد.

_ حذف مواد غذایی با طبع سرد: خوردن شیر، دوغ، لبنیات، هندوانه و هر نوع ماده غذایی با طبع سرد در طول درمان توصیه نمی‌شود.

_ دمنوش سنبل‌الطیب: نوشیدن دم کرده سنبل‌الطیب هم برای درمان شب ادراری توصیه می‌شود.

_  پیاز: بعضی از پزشکان طب سنتی درمان شب ادراری کودکان با پیاز را توصیه می‌کنند. برای نمونه، بر اساس یک درمان سنتی، یک پیاز قرمز و یک پیاز سفید را رنده کرده و با یک قاشق عسل و یک قاشق چای خوری فلفل و زردچوبه ترکیب می‌کنند. خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه زیر شکم کودک قرار می‌دهند.

نکته مهم در استفاده از درمان‌های سنتی، مشاوره با پزشک متخصص طب سنتی در این زمینه است. مصرف گیاهان دارویی بدون تجویز پزشک، ممکن است عوارض دیگری برای کودک داشته باشد.

شب ادراری در کودکان

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

وقتی تعداد شب ادراری‌های کودک بیشتر از چند شب شد، ابتدا باید به دنبال ریشه این ماجرا باشیم. اگر نتوانستیم مشکل را پیدا کنیم باید از پزشک مشورت بگیریم. معمولا در کودکانی که شب ادراری دارند، بین سنین ۵ تا ۷ سال، بهترین زمان برای درمان این مشکل است. روش‌های درمانی البته در سنین مختلف متفاوت است.

 برای مثال ممکن است درمان شب ادراری کودکان ۶ ساله با درمان شب ادراری کودکان ۸ ساله متفاوت باشد. اگر کودک در کنار شب ادراری از سوزش ادرار شکایت داشت نیز باید حتما به پزشک مراجعه کرد. تکرر ادرار در طول شبانه روز، یا خارش مدام مقعد یا آلت تناسلی هم یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

 پزشک ابتدا با گرفتن شرح حال از کودک، به‌دنبال ریشه مشکل او خواهد گشت. آزمایش‌های مختلف ادرار و مدفوع برای احتمال وجود عفونت در مجاری ادرار یا کلیه، و عکس برداری از مثانه و کلیه نیز در صورت لزوم انجام خواهد شد. معمولا این روند درمان بیشتر در مورد شب ادراری ثانویه انجام می‌شود. بعد از بررسی تمامی موارد، پزشک در مورد روش درمان تصمیم خواهد گرفت.

به طور کلی، شب ادراری پدیده شایعی در میان کودکان است. شاید در نگاه اول این قضیه جای نگرانی خاصی نداشته باشد اما باید با پیگیری آن، از درمان اطمینان حاصل کرد. به این منظور می‌توانید ابتدا یک مشاوره آنلاین با پزشک متخصص کودکان در سامانه پذیرش ۲۴ داشته باشید.

دریافت مشاوره آنلاین با متخصص اطفال

۳.۵/۵ (۱۳ نظر)

منبع
bambonature.comemedicine

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
30 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بنیامین سلام پسرمن هم ۷ساله هست وشب ادراری داره
بنیامین سلام پسرمن هم ۷ساله هست وشب ادراری داره
1 ماه قبل

سلام پسرمن ۷سالشه شب ارراری داره وارثی هستش لطفا راهنمایم کنید

علی اکبر جعفری
علی اکبر جعفری
1 ماه قبل

علی اکبر الان ۹ ساله هست هرشب شب ادراری داره وقتی جاش خیس میکنه شلوارش در میاره واگر جاش خیس بود جا به جا میشه ممنون میشم راهکار بگید جواب بگیرم

ابوالفضل
ابوالفضل
3 ماه قبل

سلام پسرمن ۱۳سالش بخاطر مدرسه استرس داره پیش روان‌پزشکام هم بردم اسپری باقرص استفاده می‌کنه یه شب استفاده نکنه شب ادراری داره ممنون میشم راهنماییم کنید

فرزانه
فرزانه
3 ماه قبل

سلام من یه پسر ۱۰ساله و۶ساله دارم ک هردو شب ادراری دارند
واقعا دیگه خسته شدم میشه راهنمایی کنیم کنید

مريم
مريم
5 ماه قبل

سلام ببخشید پسر من ۳سال ویک ماهشه از دوسالگی شب ها جاشوخیس نمی کرد اگه هم دستشویی داشت منو بیدار می کرد میبردمش دستشویی اما الان ۳ماهه هرشب جاشوخیس می‌کند لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

ثنا
ثنا
پاسخ به  مريم
22 روز قبل

دخترمنم همین مشکلوداره دقیقا

پریسا
پریسا
1 سال قبل

سلام وقت به خیر پسر من الان ۷سالشه تا چند ماه پیش حتی یک بار هم شب ادراری نداشت خوابش سنگین بود نه تا اینقدر که شب ادراری داشته باشه تا اینکه معلمش گفت به خاطر درسهاش ببرش مشاور ،مشاور هم گفت بیش فعالی داره یه شربت به اسم پیراستام و یه قرص به اسم روبیفن داد از اون به بعد خیلی سخت تر از خواب بیدار می‌شد چسب ادراری هم گرفت الان هم سه چهار هفته هست که شربت وقرص رو بهش ندادم ولی باز هم فرقی نکرده لطفا راهنماییم کنید

سمیه
سمیه
1 سال قبل

سلام دختر من ۱۰سالشه و شب ادراری داره حدودا دو ساله که فهمیدیم عفونت کلیه داره و تحت درمانه الان چند ماه میشه که آزمایش ادرار میدیم عفونت نداره برای شب اداری هم ایمی پرامین و یه اسپری بینی دکتر داره ولی الان چندشبه بازم شب ادراری شروع شده نمیدونم چیکارباید کنم

آیلین
آیلین
1 سال قبل

سلام دختر من ۴ سالشه ومشکل شب ادراری داره بعضی وقتا که روزا هم می‌خوابه جاشو خیس میکنه اگه میشه راهنمایی کنید

نیلای
نیلای
پاسخ به  آیلین
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دختر من ۵ سالشه هرشب جاشو خیس میکنه قبل از خوابشم دستشویی هم میبرمش ولی باز جاشو خیس میکنه وخارشم داره اما چندتادکتر بردم و ازمایش فلان گفتن مشکل خاصی نداره ممنون میشم کمک کنید

پریسا
پریسا
پاسخ به  آیلین
9 ماه قبل

سلام دخترم پنج سالشه هست شب اداری داره قبل خوابش هم دستشویی میره

بهروزساری
بهروزساری
1 سال قبل

برای پورستاداقایان خوب است یاخیر

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ‌‌پسر من سه ساله و نیمه است هر شب دوبار جاشو خیس میکنه البته خوابش بسیار سنگینه و زمینه ارثی هم داره هیچ مشکلی هم نداره از نظر عفونت و غیره . ولی نمیخوام ادامه دار بشه راهنمایی میفرمایید؟

ترکی
ترکی
1 سال قبل

سلام وقت به خیر کودک من مشکل شب ادراری داره درطول روزهم بادردسر اونون به دستشویی می برم اگر تاصبح دودفع ببرمش خودشوخیس نمی کنه اگر خوابم ببره جاش خیس کرده ۵سالش ولی توسن ۳تا۴ سالگی اگر شب دستشویی داشت ازخواب بیدارمیشد منم بیدارمی شدم می بردمش دستشویی ولی دقیقا یک سالی شب ادراری داره ممنون

سرینا
سرینا
2 سال قبل

سلام کودک از چند سالگی باید به پزشک ببریم واسه درمان شب ادراری

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سرینا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام پسر من ۱۴ سالشه و شب ادراری دارد باید چکار کرد

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

مصباح
مصباح
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام پسرم۱۳ سالش است شب ادراری دارد درسن ۷سالگی دکتر بردمسونو وازمایشگفت مشکل ندارددارو داد ولی خوب نشد الان مشکل دارد لطفا راهنمایی کنید

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  مصباح
1 سال قبل

پسر من الان ۸سالسه دچار شب ادراری چکارکنم

الهام
الهام
پاسخ به  مرضیه
1 سال قبل

سلام‌پسرمن‌۸سالشه‌‌جاشو‌خیس‌میکنه‌قبلا‌این‌طوربود‌ولی‌۱ساله‌ادرارنمیکردتاآلان‌که‌ادرارمیکنهال

لیلا
لیلا
پاسخ به  الهام
1 سال قبل

سلام من پسرم الان ۴سال و۷ماه دارد شب اداری دارد البته وقت خواب باید یک شیشه شیر بخورد تا بخواب باید چه کار انجام بدهم لطفا راهنمای کنید

سودابه صادقی
سودابه صادقی
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام پسرم پنچ ساله هستش مشکل شب ادراری پیدا کرده قبلا بیدار میشد خودش میگفت ولی الان تخت خوابش خیس میکنه چیکار کنم ممنوع

تره چی
تره چی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
4 ماه قبل

احمق

مهدی
مهدی
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

سلام پسر من ۱۴سالشه شب اداری داره باید چکار کنم

نازی
نازی
پاسخ به  مهدی
6 ماه قبل

دختر من ۸سالشه هر شب ادراری داره، بردمش دکتر ایمی پرامین نوشت خوب شد، ولی قرصاش تموم شده باز ادرار داره لطفا راهنمایی کنید

پریگل صالحی
پریگل صالحی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام بچه ها من دوقلو هستن اصلا شب اداری نداشتن تا این که برا پیش فعالی بردم دکتر اصفهان یه قرص داد به بچه هام تا اون قرص خوردن شب اداری گرفتن الان دوسال اون قرص هم نمیدم بهشون ولی هنوز شب ادراریشون ادامه داره خیلی خسته شدم بچه هام ۶ ساله هستن یه راه کار بهم بگین

م م
م م
پاسخ به  پریگل صالحی
3 ماه قبل

سلام به همگی دخترم شب ادراری داشت تا اینکه یه روز طب سنتی شبکه قرآن دستور اینکه تا ۴۰ روز ،روزی به اندازه یه نخود متوسط کندر به کسانی که شب ادراری دارن داده بشه خوبه خوب میشن من این کار رو کردم شکر خدا دخترم مشکلش حل شد
چند تا کندر ریز ریز بردارید که به اندازه نخود متوسط بشه بعد روی زبون بچه قرار بدید بدون اینکه بجوه بهش آب بدید که اونو قورت بده
تا ۴۰ روز انجام بدید ان شاالله جواب می گیری

حتی پودر شده هسته خرما داخل کپسول روزی ۲بار هم خیلی عالیه

م م
م م
پاسخ به  پریگل صالحی
3 ماه قبل

لطف کنید داخل این گروه هم بگذارید که اونا هم انجام بدن ان شاالله که جواب بگیرن

علیرضا جعفری
علیرضا جعفری
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام پسرمن ۱۰سالشه ولی زمستونا هرشب ،شب ادراری داره چکارکنم به کدوم متخصص مراجعه کنم؟

دکمه بازگشت به بالا