پروتز باسن | بزرگ کردن باسن

همه چیز درباره نحوه پروتز باسن و خطرات و عوارض آن

پروتز باسن

تغییر فرم صورت و بدن و تبدیل آن به شکل دلخواه، یکی از دغدغه‌های بسیاری از مردم جهان به‌ویژه خانم‌ها است. پیشرفت علم پزشکی و علم‌های مکمل، زمینه ایجاد این تغییرات را برای افراد مختلف فراهم کرده‌ است و بسیاری از مردم به رسیدن به ظاهری ایده‌آل نزدیک‌تر شده‌اند.

باسن جزو آن دسته از اعضایی است که خوش فرم بودن آن تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارد. راه‌های مختلفی برای فرم دادن به باسن وجود دارد که بعضی از آن‌ها بسیار زمان‌بر هستند و ممکن است بعد از تلاش زیاد نیز نتیجه مطلوب به دست نیاید.

به همین علت بسیاری از مردم همواره در جستجوی راحت‌ترین راهی هستند که تاثیر آن تضمینی باشد. پروتز باسن یکی از روش‌های موثر برای فرم دادن به باسن است که در بیشتر موارد نتیجه آن قطعی است. اما ممکن است عوارض مختلفی را در پی داشته باشد. این روزها انجام این عمل زیبایی در کنار سایر عمل‌ها مانند پروتز ران یا پروتز سینه، اندام ایده‌آل را به افراد مختلف هدیه می‌دهد.

در این مطلب از پذیرش ۲۴ سعی داریم ضمن شرح تمام جزئیات این عمل جراحی، قرار دادن عکس پروتز باسنهای نمونه در شیراز، قرار دادن عکس تزریق چربی به باسن، راه‌هایی برای مشاوره و دریافت پاسخ به سوالات احتمالی را به شما معرفی کنیم.

پروتز باسن

پروتز باسن چیست؟

پروتز باسن نام یک عمل جراحی است که در آن پزشک متخصص با روش ویژه و حساسی، قسمت‌هایی از ناحیه زیر کمر یا بالای ران را برش می‌دهد و اقدام به جا دادن پروتز مخصوص در زیر لایه فاسیای زیر جلدی خواهد کرد.
پروتزی که برای قرار دادن در باسن استفاده می‌شود، از یک نوع ماده سیلیکونی مخصوص ساخته شده بوده و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. این سیلیکون همچنین با بافت چربی و عضله بدن سازگاری دارد.

در بعضی از موارد تنها با استفاده از قرار دادن پروتز در ناحیه زیرجلدی، نتیجه مطلوب از عمل به دست می‌آید. ولی در مواردی نیز به روش‌های مکمل مانند ساکشن چربی و سپس تزریق آن به سایر قسمت‌ها نیاز احساس نیاز می‌شود.
در این موارد پزشک متخصص پس از قرار دادن پروتز در باسن، چربی‌های ناحیه شکم، پشت ران و پهلوها را ساکشن می‌کند تا فرم باسن بهتر دیده شود. گاهی نیز از لیفت باسن برای بالا بردن پوست این ناحیه و خوش فرم شدن آن در کنار سایر روش‌ها استفاده می‌کنند.

عمل پروتز باسن مناسب چه افرادی است؟

عمل جراحی پروتز باسن حتما باید توسط یک پزشک متخصص و خبره انجام شود. لازم است متقاضی عمل پروتز باسن برای دریافت مشاوره و ویزیت، به کلینک‌های زیبایی یا مطب پزشک متخصص مراجعه کند. پزشک باید فرد مراجعه‌کننده را با دقت معاینه کند و ضمن شرح تمام جزئیات این عمل، کسانی را که نیازمند پروتز باسن نیستند از انجام آن منصرف کند.

توجه داشته باشید که همه متقاضیان عمل جراحی پروتز باسن، کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل نیستند. متاسفانه برخی از پزشکان بیمار را در جریان عوارض و خطرات احتمالی پروتز باسن قرار نمی‌دهند و بدون معاینه و تشخیص دقیق، این جراحی را برای تمام مراجعان خود توصیه می‌کنند.

توصیه می‌کنیم پیش از اقدام به این عمل زیبایی با مشاوران پذیرش ۲۴ مشورت کنید تا برای یک تصمیم‌گیری بهتر شما را راهنمایی کنند.

در مجموع افرادی با شرایط زیر می‌توانند برای انجام این عمل زیبایی اقدام کنند:

  • کسانی که سایز باسن آن‌ها بسیار کوچک است.
  • افرادی که از باسنی نامتعادل و ناهماهنگ با سایر اعضای بدن خود برخوردار هستند.
  • کسانی که فرم و عضلات باسن آن‌ها صاف و تخت است.
  • کسانی که در اثر پوشیدن بیش از حد لباس‌های ورزشی جذب یا گن‌های لاغری فرم باسن آن‌ها تغییر کرده است.
  • افرادی که در اثر افزایش سن یا سایر عوامل دچار افتادگی باسن شده‌اند.
  • افرادی که با انجام رژیم‌های غذایی و حرکات ورزشی به نتیجه ایده‌آل دست نیافته‌اند.
  • کسانی که پهلوهای آن‌ها بزرگ‌تر از باسنشان است.
  • افرادی که در اثر حوادث خارجی مانند تصادف یا بیماری دچار نقص در ناحیه باسن شده‌اند.

هدف از انجام عمل پروتز باسن

افراد مختلف پروتز باسن را با انگیزه‌ها و اهداف گوناگونی انجام می‌دهند اما مهم‌ترین و رایج‌ترین دلایل پروتز زیبایی باسن به شرح زیر است:

  • برجسته کردن باسن
  • پر شدن باسن
  • ایجاد توازن بین سایز باسن با سایر اعضای بدن
  • رسیدن به اندامی ایده‌آل
  • درمان افتادگی باسن

مزایای عمل پروتز باسن

این عمل از مزایای مختلفی برخوردار است و به همین علت مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار می‌گیرد. مزایای پروتز باسن به شرح زیر هستند:

  • با انجام این عمل اندازه باسن تغییر می‌کند و به سایز مورد نظر بیمار می‌رسد.
  • با انجام دادن این عمل دیگری نیازی به گرفتن رژیم‌ها چاقی نیست و می‌توانید به‌صورت موضعی این ناحیه از بدن را به شکل دلخواه تغییر دهید.
  • عمل پروتز باسن در بیشتر موارد نتیجه مطلوب را به بیمار خواهد داد.
  • کار گذاشتن پروتز در باسن باعث گرد شدن و در عین حال سفتی باسن خواهد شد.

دریافت مشاوره آنلاین پروتز باسن با متخصص جراحی زیبایی

معایب و عوارض قرار دادن پروتز در باسن

به‌طور کلی بیشتر عمل‌های جراحی زیبایی عوارض و معایب احتمالی مختلفی را به دنبال دارند. در بعضی از جراحی‌های زیبایی میزان این عوارض احتمالی بالا است و در گروهی دیگر ممکن است هیچ عاضه‌ای مشاهده نشود. پزشک متخصص باید در جلسه مشاوره، تمام عوارض احتمالی را برای بیمار شرح دهد و او را از خطراتی محتمل آگاه سازد.

اگر شما نیز احساس می‌کنید جزو کاندیدای مناسب برای قرار دادن پروتز در باسن خود هستید اما با مراجعه به پزشکان مختلف اطلاعات کاملی درباره عوارض این عمل به دست نیاورده‌اید، با مشاوران پذیرش ۲۴ در تماس باشید تا از تمام جزئیات جراحی پروتز باسن مطلع شوید.

در حالت کلی ممکن است عمل قرار دادن پروتز در باسن عوارض زیر را در پی داشته باشد اما نباید فراموش کنید که درصد افرادی که با بعد از انجام عمل با این عوارض مواجه شده‌اند، بسیار کم است. عوارض احتمالی عبارتند از:

  • گاهی که پزشک در قرار دادن پروتز مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است پروتز در باسن حرکت کند و شکل نامتقارنی به اندام فرد بدهد.
  • یکی دیگر از عوارض خطرناک قرار دادن پروتز در باسن آمبولی کردن و مرگ بیمار است. این مشکل در اکثر اوقات به دلیل مهارت نداشتن پزشک رخ می‌دهد، پس انتخاب یک مرکز و پزشک معتبر برای انجام پروتز باسن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • در بعضی از موارد قرار گرفتن پروتز در باسن خون‌مردگی، کبودی و در شرایط حاد عفونت را به دنبال دارد.
  • افرادی که معمولا با عارضه عفونت و ایجاد اسکار و کلویید در جای زخم مواجه هستند، باید از انجام این عمل خودداری کنند. زیرا ممکن است ناحیه برش خورده به شکل یک عارضه پوستی و گوشتی بروز پیدا کند.
  • در موارد بسیار نادری شاهد پاره شدن پروتز هستیم که در اکثر موارد این عارضه نیز ناشی از مهارت نداشتن پزشک جراح است. همچنین اصل نبودن سیلیکون پروتز نیز می‌تواند دلیل دیگری برای رخ دادن این حادثه باشد.
  • پس زدن پروتز توسط بدن فرد یا واکنش نشان دادن به آن نیز از دیگر عوارض احتمالی برای این جراحی زیبایی است.
  • یکی دیگر از مواردی که بیشتر جزو معایب این عمل به شمار می‌آید، نداشتن اجازه تزریق چربی به باسن افرادی است که پروتز دارند.

پروتز باسن

نواحی قرار گیری پروتز در باسن

پروتز باسن از پروتز سایر قسمت‌های بدن از جمله پروتز سینه محکم‌تر است، به همین دلیل باید در محلی قرار گیرد که به رگ‌های حسی و سیستم عصبی بدن و همچنین استخوان‌ها آسیب نرساند. در صورت آسیب رساندن پروتز به یکی از این قسمت‌ها، عوارض غیر قابل جبرانی روی خواهند داد.

به همین علت بهترن محل برای قرار گیری پروتز یکی از سه ناحیه زیر است:

  • زیر عضلات سرینی (عضلات باسن)
  • لابه‌لای عضلات سرینی
  • زیر ناحیه فاسیا یا فاشیای زیر جلدی

مراحل انجام جراحی پروتز باسن

پروتز باسن یک عمل تقریبا سخت و حساس است، به همین دلیل انجام دادن اقدامات لازم قبل و بعد عمل، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. مراحل انجام جراحی پروتز در باسن به شرح زیر است:

اقدامات لازم قبل از انجام جراحی

مهم‌ترین کاری که بیمار باید قبل از انجام پروتز باسن انجام دهد، انتخاب یک پزشک ماهر و متبحر در این زمینه است. زیرا تجربه و مهارت پایین پزشک ممکن است بعضی از عوارض احتمالی ذکر شده در این مطلب را به همراه داشته باشد.
پس از انتخاب پزشک متخصص، متقاضی انجام عمل پروتز باسن باید به دقت مورد معاینه قرار گیرد و در صورت لزوم نحوه انجام جراحی در جلسه مشاوره مشخص شود.

به دلیل ایجاد برش در ناحیه مورد نظر و آسیب به بافت عروقی بدن در این ناحیه، فرد متقاضی باید یک هفته قبل از انجام عمل، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون را از جمله آسپرین متوقف کند. همچنین بهتر است پزشک جراح در جریان بیماری‌ها و داروهای مصرف شده توسط فرد قرار گیرد تا در صورت صلاح‌دید، از انجام عمل جلوگیری شود.

اجرای عمل جراحی

از آن‌جایی که جراحی پروتز باسن یک روش تهاجمی محسوب می‌شود، بیمار باید در حین انجام عمل بیهوش باشد. بهتر است این عمل در بیمارستان یا کلینیک‌های مجهز به اتاق عمل انجام شود و یک متخصص بیهوشی دوز داروی بیهوشی لازم را به بدن فرد تزریق کند.

در این مرحل پزشک بسته به روش انجام شده، آناتومی بدن بیمار، سن او و مسائل دیگر، دو خط موازی در نواحی بالایی و پایینی باسن ایجاد می‌کند. معمولا بهترین محل برای رسم این خطوط ناحیه چین خورده زیر باسن و خط تحتانی باسن فرد است.

پس از ایجاد خطوط، قسمت میانی آن‌ها به سه قسمت مساوی تقسیم شده و یکی از قسمت‌ها به عنوان محل برش خوردن و قرار دادن پروتز در باسن انتخاب می‌شود. برخی از پزشکان ناحیه زیرین را به عنوان محل برش انتخاب می‌کنند، زیرا معتقد هستند در این صورت جای زخم بخیه‌ها تا حدی پنهان می‌شود.

به عقیده بسیاری از پزشکان فعال در این زمینه، ناحیه میانی بهترین قسمت برش برش زدن باسن است؛ زیرا ممکن است به دلیل نشستن روی ناحیه زیرین و استفاده از آن به عنوان نشیمنگاه، فرد را با مشکلات بعدی مواجه کند.

پس از انتخاب ناحیه مناسب، پزشک قسمت مورد نظر را برش می‌زند و بسته به شرایط بیمار پروتز را در یکی از سه قسمت زیر عضله، میان عضله یا زیر فاسیا قرار می‌دهد. سپس اقدام به بخیه زدن ناحیه برش‌خورده می‌کند.
در بسیاری از موارد برای جای‌گیری بهتر پروتز و جلوگیری از بروز عوارض احتمالی، باید بخش‌های از چربی باسن بیرون کشیده شود.

اقدامات لازم بعد از انجام عمل پروتز باسن

به‌طور میانگین نتایج قطعی و مطلوب از جراحی پروتز باسن پس از گذشت ۶ ماه مشخص می‌شود به همین دلیل رعایت نکات لازم پس از انجام جراحی، اهمیت بسیار زیادی در مشخص شدن نتیجه یا جلوگیری از بروز مشکلات رایج دارد. مهم‌ترین اقدامات لازم پس از جراحی باسن در زیر آورده شده‌اند:

  • مصرف مرتب و مداوم داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • مصرف مسکن‌های مجاز در صورت صلاح‌دید پزشک
  • خودداری از انجام فعالیت بدنی سخت به مدت دو هفته
  • پوشین گن مخصوص از ۶ الی ۱۲ روز پس از جراحی
  • اجتناب از حمام کردن حداقل تا ۵ پس از جراحی
  • عوض کردن روزانه پانسمان و ضدعفونی کردن زخم
  • خودداری از انجام فعالیت‌های ورزش حداقل تا یک ماه پس از عمل
  • دمر خوابین بیمار به مدت یک الی دو هفته
  • نشستن روی یک بالشت یا کوسن نرم تا دو هفته پس از جراحی
  • خودداری از رانندگی کردن حداقل به مدت یک هفته
  • اجتناب از داروهای منعقدکننده یا روان‌کننده خود تا یک هفته پس از جراحی

هزینه انجام عمل پروتز باسن

معمولا هزینه انجام عمل در کلینیک‌های مختلف و توسط پزشکان متفاوت، یکسان نیست. هزینه انجام عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به قیمت پروتز سیلیکونی، هزینه دستمزد پزشک یا تعرفه کلینیک مورد نظر اشاره کرد.

جراحی پروتز باسن

پروتز باسن یکی از روش‌های فرم دادن به باسن است که در دنیای امروز طرافداران زیادی دارد و بسیاری از افراد جوامع مختلف از جمله هنرمندان به این روش روی آورده‌اند. پروتز بازیگران در تشویق سایر مردم به این روش زیبایی بسیار موثر است.

در این مطلب جزئیات قرار دادن پروتز در باسن را شرح دادیم و شما را با همه ناگفته‌های این عمل جراحی آشنا کردیم. اگر شما نیز یکی از متقاضیان انجام این عمل هستید می‌توانید با مشاوران پذیرش تماس بگیرید و جواب سوالات خود را به‌طور کامل دریافت کنید. اپلیکیشن و وب‌سایت پذیرش ۲۴ به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته، آماده ارائه خدمات به صورت آنلاین، تلفنی، صوتی و متنی به شما عزیزان است و می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین  استفاده کنید و سوالات خودرا از پزشک آنلاین متخصص جراحی زیبایی بپرسید.

دریافت مشاوره آنلاین جراحی پروتز باسن با متخصص جراحی زیبایی

۳.۶/۵ (۵ نظر)

منبع
dr-fathi.comdrmohsenfadaee.comispas.ir

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اناهیتا
اناهیتا
2 سال قبل

باسن کوچیک است؟

پدرام
پدرام
پاسخ به  اناهیتا
4 ماه قبل

اب منو بیزی توش بزرگ میشه

دکمه بازگشت به بالا