میگرن چیست؟ ۱۵ علت بروز میگرن و ۷+۱۰ درمان میگرن

میگرن چیست؟

سردرد عارضه‌ای است که بیشتر مردم دنیا، در طول عمر خود آن را تجربه می‌کنند. اما سردرد میگرنی یک نوع متفاوت از درد است. بسیاری از افراد هرگاه مبتلا به سردردهای شدید می‌شوند به اشتباه به آن میگرن می‌گویند. اما میگرن (Migraine)، سردردی متفاوت است. میگرن سردردی است که معمولا یک طرف سر را درگیر خود می‌کند.

سردردی نبض‌دار که با تهوع و بی اشتهایی و گاهی با استفراغ همراه است. شدت درد میگرنی به حدی است که کیفیت زندگی افراد را مختل می‌کند. این نوع سردرد با شدت و تعداد حملات، در افراد مختلف متفاوت است. میگرن انواع مختلفی دارد.

در این مطلب به معرفی انواع مختلف سردرد میگرنی و علائم و روش‌‎های درمان پزشکی و سنتی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. می توانید با متخصص مغز و اعصاب گفت و گو کنید .

متخصص مغز و اعصاب آنلاین

سردرد میگرن

۱۱ نوع میگرن که باید بشناسید:

سردردهای میگرنی به چند صورت بروز می‌کنند:

  1. میگرن متداول یا بدون اورا (Aura) : بدون مقدمه بروز می‌کند. این نوع میگرن شایع‌تر است.
  2. میگرن کلاسیک یا با اورا: در این نوع شخص نشانه ای قبل از وقوع سردردش دریافت می کند. به این نشان های هشدار دهنده “اورا” می گویند که می تواند شنیدن صداهای مبهم و یا دیدن نورهای سفید باشد. حتی برخی افراد در روزهای قبل از سردرد خمیازه های طولانی و مکرر می کشند. در این نوع از میگرن، فرد حدود ۲ تا ۶ ساعت درد شدیدی را در سر خود احساس می‌کند.
  3. میگرن پیچیده: همزمان با سردرد میگرنی نوع دیگری از سردرد هم بروز می‌کند.
  4. میگرن مزمن: این نوع از میگرن بیش از ۱۵ روز در ماه فرد را درگیر خود می‌کند و بیشتر از ۳ ماه طول می‌مکشد. یعنی فرد در بیشتر روزهای ماه دچار سردرد با فرکانس درد مختلف است.
  5. میگرن چشمی: این نوع میگرن، سردرد بسیار شدید همراه با اختلال در بینایی است. میگرن چشمی گاهی منجر به کوری یکی از چشم‌ها یا نابینایی لحظه ای می‌شود. علائم میگرن چشمی دیدن نور سفید، تاری دید، عدم مشاهده قسمتی از میدان دید، است.
  6. میگرن شکمی: این نوع میگرن معمولا در کودکان دیده می‌شود. این کودکان همراه با سردرد، مشکلات گوارشی نیز دارند و ممکن است دچار اختلال در رشد هم شوند.
  7. میگرن حاد: در این نوع از میگرن، افراد گاهی تا دو هفته سردرد دارند. درد این افراد کمتر از درد میگرن مزمن است.
  8. میگرن قاعدگی: این میگرن در دوران قاعدگی یا قبل از آن رخ می‌دهد. این نوع درد، همراه با حالت تهوع است. میگرن قاعدگی گاهی در دوران تخمک‌گذاری رخ می‌دهد. بهترین روش‌های خانگی درمان میگرن‌ قاعدگی را در مقاله ای مفصل بیان کردیم.
  9. میگرن بازیلر:  بازیلر نامش را از شریان بازلر مغز گرفته است که یکی از رگ های خونی مغز است. بازیلر تحت انقباضات و اسپاسم قرار می‌گیرد و فرد را دچار علائمی مانند؛ ضعف، لکنت، سرگیجه، وزوز گوش و تاری دید می کند.
  10. میگرن وستیبولار: یا سرگیجه میگرنی که فرد دچار عدم تعادل و سرگیجه و مشکلات شنوایی و بینایی می شود. ممکن است این نوع بدون سردرد و فقط با سرگیجه باشد.
  11. میگرن عصبی: میگرن عصبی از انواع شایع میگرن است که موجب بروز سردرد‌های ضربان‌دار می‌شود.

آنچه که به عنوان مقدمه در تعریف سردرد میگرنی گفته می‌شود، حالت‌هایی است که پیش از شروع سردرد در فرد پدیدار می‌شود. این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. در بعضی، حالت تهوع به فرد دست می‌دهد و در بعضی دیگر، حساسیت به نور و صدا. بعضی افراد نیز تجربه دیدن لکه‌های سیاه یا جرقه در پیش چشم خود دارند. این علائم در همه افراد دیده نمی‌شود و تنها بعضی از مبتلایان به میگرن آن را تجربه می‌کنند.

چه عواملی باعث بروز میگرن می‌شوند؟ ۱۵ علت میگرن

علت‌های مختلفی برای بروز میگرن وجود دارد که نمی‌توان هیچ‌کدام را به طور قطع، به عنوان علت میگرن معرفی کرد. اما بعضی از آن‌ها عمومیت بیشتری دارند و در مبتلایان به این بیماری، بیشتر دیده شده است. از میان آن‌ها به این عوامل می‌توان اشاره کرد:

  1. سابقه خانوادگی : در بسیاری از افراد مبتلا به میگرن، سابقه وجود این بیماری در یکی از اعضای نزدیک خانواده دیده شده است.
  2. تغییر الگوی خواب: کم‌خوابی‌های طولانی مدت، و تغییر زمان خواب، مثلا بیداری شبانه، از دلایل شروع میگرن است.
  3. وجود ادویه‌های زیاد در غذا
  4. تغییرات دمای هوا
  5. گرسنگی طولانی مدت
  6. نور زیاد چراغ‌ها
  7. کم شدن آب بدن
  8. تغییرات هورمونی به خصوص در خانم‌ها، برای مثال، بارداری، یائسگی یا میگرن دوران قاعدگی
  9. صداهای بسیار بلند
  10. عوارض بعضی از داروها
  11. مصرف الکل یا سیگار و در بعضی مواقع کافئین
  12. غذاهای مانده و چرب
  13. پنیر
  14. بوهای تند و خاص
  15. استرس

علائم یا نشانه‌های میگرن چیست؟ تشخیص میگرن

میگرن نیز مانند بسیاری از بیماری‌ها دارای علائمی است که آن را از دیگر انواع سردرد مجزا می‌کند. گفتیم که میگرن معمولا در یک قسمت از سر خود را نشان می‌دهد و به‌صورت سردردهای نبض دار بروز می‌کند. در کنار این نشانه مشخص، علائم دیگری نیز وجود دارد که نشان از میگرنی بودن سردرد دارد.

بعضی از این علائم، پیش از شروع سردرد خود را نشان می‌دهند و بعضی دیگر همراه با سردرد هستند. اما میگرن با انواع سردرد متفاوت است! با علاپم زیر تفاوت میگرن و سردرد را بشناسید تا بهترین مسیر درمانی را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه
تشخیص میگرن با علائم مختلف میگرن ممکن است
تشخیص میگرن با علائم مختلف میگرن ممکن است

علائم پیش از شروع میگرن

  • کم شدن سطح انرژی و خستگی
  • تمایل به خوردن غذا
  • تحریک پذیری
  • حالت‌های افسردگی
  • احساس سوزن سوزن شدن در بازو یا پا
  • تاری دید

علائمی که با درد میگرن همراه هستند:

  • حساسیت شدید به نور: افرادی که دچار سردردهای میگرنی می‌شوند به هیچ عنوان تحمل نور را ندارند. کوچکترین منبع نوری باعث تشدید سردرد این افراد می‌شود.
  • حساسیت به بو: همراه با سردرد میگرنی، حساسیت به بو نیز زیاد می‌شود. بوی گل، ادویه, و به خصوص بوی عطر، باعث تشدید سردرد می‌شود.
  • حساسیت به صدا: افراد درگیر با میگرن، به هنگام شروع سردرد، تحمل هیچ صدایی را نیز ندارند.
  • تهوع و استفراغ: در زمان تشدید درد، تهوع و استفراغ نیز برای بسیاری از افراد درگیر با این درد، اتفاق خواهد افتاد.
  • بی اشتهایی و رنگ پریدگی: از دست دادن اشتها نیز یکی دیگر از علائم همراه با سردردهای میگرنی است.
  • خستگی و سرگیجه
  • تاری دید: بسیاری از افراد مبتلا به میگرن، در هنگام شروع درد، دچار تاری دید می‌شوند. این حالت موقت است.

درد میگرن به چه صورت است؟

درد میگرن، نوعی سردرد متفاوت با باقی سردردها است. این درد ضربان دار است. بسیاری از افراد دردشان را به این صورت توصیف می‌کنند:” انگار که با مته توی را سرم سوراخ می‌کنند.” یا ” انگار که با سوزن توی سرم می‌کوبند.”

به طور کلی می‌توان این سردرد را به این صورت توصیف کرد: دردی نبض‌دار، کوبنده، تیز و طاقت فرسا.

درد میگرن گاهی بسیار خفیف شروع می‌شود و گاهی مانند یک حمله فرد را زمین‌گیر می‌کند. قسمت پیشانی، اصلی‌ترین مرکز تجمع درد میگرن است. اما گاهی این درد به یک سمت سر می‌رود، و در بعضی اوقات از یک طرف به طرف دیگر سر، جابه‌جا می‌شود.

درد میگرن چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان درد میگرن در افراد مختلف، متفاوت است. در گاهی بعد از ۴ ساعت آرام می‌شود و گاهی روزها فرد را اسیر خود می‌کند. این موضوع بستگی به فرد و شرایط جسمی او و میزان درگیری با میگرن و البته نوع میگرن او دارد.

چگونه از میگرن پیشگیری کنیم؟

پزشکان و خود بیماران بهترین راه مبارزه با میگرن را پیشگیری از آن می‌دانند. بیمار می‌داند که باید تلاش کند درد شروع نشود. به این منظور راه‌کارهای مختلفی از سوی پزشکان توصیه می‌شود.

گاهی خود بیمار نیز با توجه به شرایط خود، پیشگیری‌هایی را انجام می‌دهد. در اولین قدم، بیمار باید بداند چه عواملی باعث بروز سردرد میگرنی در او می‌شود. با شناسایی این عوامل، آن‌ها را از زندگی خود حذف می‌کند.

  • تغییرات مختلف در سبک زندگی، مانند تصحیح الگوی خواب و تغذیه، اولین قدم در پیشگیری از میگرن است.
  • نوشیدن مقدار زیاد آب در طول شبانه روز، یکی از مواردی است که به کاهش دفعات درد میگرنی کمک می‌کند.
  • ورزش و مراقبه، از دیگر مواردی است که به جلوگیری از میگرن کمک می‌کند.
  • پزشکان بعضی از داروها را نیز برای پیشگیری از درد توصیه می‌کنند. مکمل‌های ویتامین B12، داروهای ضد افسردگی، داروهای مسکن التهابی و موارد دارویی دیگر که با توجه به منشا سردرد میگرنی برای فرد تجویز می‌شوند.
  • ترک سیگار و الکل
  • کم کردن اضطراب و استرس
  • حذف نکردن وعده‌های غذایی در طول شبانه روز
  • و سایر روش‌های پیشگیری از سردرد میگرنی

انوع روش‌های درمانی میگرن

درمان قطعی میگرن چیست؟

درمان قطعی میگرن چیست؟ این سوالی است که بسیاری از مبتلایان به دنبال پاسخی برای آن هستند. اولین نکته ناامید کننده‌ای که بیماران مبتلا به میگرن می‌شنوند این است:  “میگرن درمان قطعی ندارد”

واقعیت این است که هیچ درمان قطعی تا کنون برای قطع کامل سردردهای میگرنی معرفی نشده است. اما تلاش‌های محققین و پزشکان برای درمان میگرن، منجر به یافتن راه‌کارهای عملی و دارویی برای کاهش درد و مدیریت درد شده است. با کمک این روش‌ها، افراد مبتلا به میگرن، می‌توانند پیش از شروع درد، میزان آن را کاهش دهند یا در هنگام شروع میگرن، آن را مدیریت کنند تا شدت پیدا نکند.

داروهای میگرن

پزشکان بعد از شناسایی نوع میگرن، داروهای مختلفی را تجویز خواهند کرد. معمولا برای میگرن گروه دارویی OTC را تجویز می‌کنند.همین طور ناپروکسن نیز تجویز می شود. در صورت موفق نبودن این داروها، پزشک به سراغ مسکن‌های دیگر خواهد رفت.

البته این داروها بیشتر برای میگرن نوع بازیلر و قاعدگی تجویز می شوند. همچنین برای درمان و کاهش درد در میگرن فلج کننده یا همی پلژیک، پزشکان داروهای مسدود کننده به کانال های کلسیم بیمار تزریق می کنند. قرص میگرن عصبی نیز برای موارد خاص تجویز می‌شود.

درمان میگرن با بوتاکس

درمان میگرن مزمن از طریق بوتاکس میسر است.  باید توجه داشت که این نوع بوتاکس با نوع زیبایی آن متفاوت است و حتما باید با مشاوره و تجویز پزشک مغز و اعصاب صورت گیرد. در بوتاکس برخی از عصب مغز را بی حس می کنند.

در این شرایط، پزشک به اعصاب حس در گردن و صورت، بوتاکس تزریق می‌کند که تا میزان نسبتا زیادی درد میگرن را کاهش خواهد داد. توضیح مفصل درمان میگرن با بوتاکس را میتوانید در مقاله دیگر ما بخوانید.

درمان میگرن با تزریق بوتاکس
درمان میگرن با تزریق بوتاکس

درمان‌ خانگی میگرن چیست؟

برای درمان میگرن، گاهی می‌توان در کنار درمان‌های دارویی، از روش‌های مختلفی نیز در خانه استفاده کرد.

  1. دراز کشیدن در یک اتاق تاریک و ساکت، به حفظ آرامش و کمتر شدن درد کمک می‌کند.
  2. ماساژ آرام شقیقه و پیشانی نیز گاهی در کم شدن درد موثر است. در کنار این‌ها، ماساژ گردن و شانه‌ها نیز می‌تواند انقباض عضلات را کم کرده و به کاهش درد کمک کند.
  3. قرار دادن کمپرس سرد یا گرم روی پیشانی یا پشت گردن، در بعضی از افراد نتیجه می‌دهد.
  4. فاصله گرفتن  از گوشی همراه، تلویزیون، کامپیوتر و تمامی وسایل الکترونیکی نیز در زمان درد ضروری است.
  5. مدیتیشن و یوگا، از جمله مواردی است که با کم کردن استرس، به کم شدن درد میگرن کمک می‌کند.
  6. خوردن روزانه یک عدد سیب نه تنها از سردردهای میگرنی بلکه از انواع بیماری های دیگر می تواند شما را ایمن کند
  7. نوشیدن آب بیشتر در کاهش سردرد بسیار موثر است زیرا یکی از دلایل افزایش سردرد کمبود آب بدن است.

درمان میگرن در طب سنتی با داروهای گیاهی مفید برای میگرن

اولین و مهم‎ترین نکته، پیش از استفاده از داروهای گیاهی، مراجعه به پزشک است. هر نوع میگرن، درمان خاص خودش را دارد. ممکن است یک درمان سنتی برای نوع خاصی از میگرن، موثر باشد اما در نوعی دیگر هیچ کارآمدی نداشته باشد.

پس حتما درمان‌های گیاهی و سنتی را بدون تجویز پزشک این حوزه، به کار نبرید. برای درمان میگرن چه بخوریم؟ در طب سنتی، نسخه‌های گیاهی گوناگونی به صورت خوراکی و غیرخوراکی وجود دارد. 

  1. روغن اسطوخودوس: بوی اسطوخودوس، خاصیت آرام‌بخش دارد. کافی است چند قطره روغن اسطوخودوس را روی یک دستمال ریخته و آن را بو کنید. یا مقداری از آن را در یک ظرف آب جوش ریخته و بخار آن را استنشاق کنید. ماساژ با روغن اسطوخودوس هم در کم کردن میزان درد میگرن موثر است.
  2. دمنوش زنجبیل برای میگرن
  3. دارچین: این ادویه خوش بو، یکی از بهترین ادویه‎‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌هاست.  مقداری پودر دارچین را با آب مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید. خمیر را روی پیشانی و شقیقه مالیده و آن را ماساژ بدهید. سپس با آب گرم صورتتان را بشویید. خاصیت آرام‌بخشی و مسکن بودن دارچین، باعث کم شدن درد خواهد شد.
  4. روغن آویشن: ماساژ مقداری از روغن آویشن روی پیشانی نیز در کم شدن سردرد کمک می‌کند.
  5. ریحان: این سبزی خوش عطر، خاصیت ضد درد دارد. با مصرف ریحان همراه با غذای روزانه، به کم شدن درد میگرن می‌توان کمک کرد. نوشیدن دمنوش ریحان نیز برای کنترل سردرد توصیه می‌شود.
  6. سرکه سیب برای میگرن: سرکه سیب نیز این خاصیت شفا بخش سیب را دارد. ترکیب سرکه سیب با عسل و لیمو ترش، به کم شدن درد کمک می‌کند.
  7. نمک دریایی: ترکیب آب، نمک دریایی و لیموترش، یک شربت موثر در کم کردن درد میگرن را بوجود می‌آورد.
  8. نعناع: دمنوش برگ نعناع تازه همراه با عسل، یکی دیگر از نوشیدنی‎‌هایی است که برای کنترل درد میگرن توصیه می‌شود.
  9. قهوه: کافئین موجود در قهوه، باعث کنترل درد میگرن می‌شود.
  10. بابونه: این گیاه خاصیت بسیار زیادی برای تسکین دردهای التهابی دارد. دمنوش بابونه برای کم کردن درد میگرن توصیه می‌شود. به خصوص در زنانی که دچار میگرن قاعدگی هستند، دمنوش بابونه تاثیر بسیار زیادی در کم کردن این درد دارد.
درمان خانگی میگرن
درمان خانگی میگرن

برای درمان میگرن چه بخوریم؟ غذاهای مفید برای میگرن

درمان میگرن با رژیم غذایی مناسب امکان‌پذیر است.

از جمله رایج‌ترین مواد غذایی مضر برای میگرن شکلات، پنیر و قهوه است. اگرچه ممکن است نتایج مطالعات بالینی قابل تعمیم به عموم نباشد و این امکان وجود دارد که غذاهایی که باعث سردرد می‌شوند پس از چند بار مصرف، منجر به حملات میگرنی نشوند.

از سوی دیگر، غذاها یا نوشیدنی‌هایی که به بهبود سردرد‌های میگرنی کمک می‌کنند، ممکن است منجر به توقف یک حمله یا جلوگیری از پیشرفت آن شوند ولی این امکان هم وجود دارد که پس از چند بار مصرف هیچ تاثیری نگذارند. با این وجود، اگر مبتلاء به میگرن هستید مطمئناً برای شما مفید و جالب است که بدانید میلیون‌ها بیمار میگرنی به‌دنبال کدام رژیم غذایی برای سردردهای میگرن هستند.

در مقاله‌ با موضوع «درمان میگرن با رژیم غذایی» به بررسی مفصل این موضوع بپردازیم که برای درمان سریع میگرن از مصرف کدام غذاها باید پرهیز کرد و کدام مواد غذایی می‌توانند به کاهش اثرات میگرن کمک کنند.

بهترین درمان میگرن کدام است؟

شاید نتوان به طور کلی گفت که هر کدام از این راه هایی درمان پیشنهادی برای شخص بیماری بهبودی کامل را به دنبال دارد. در هر کدام از روش ها میانگین بین ۳۰ الی ۷۰ درصد بهبودی صورت گرفته است. این بیماری ممکن است فعالیت های روزانه فرد را دچار اختلال کنند اما  شخص نباید به این دردها خو بگیرد و فکر درمان نباشد زیرا خطرات میگرن ممکن است جدی باشد. تحقیقات ثابت کرده اشخاص دارای این بیماری بیشتر در معرض ابتلا به بیماری سکته مغزی هستند.

به طور کلی بیماری میگرن علاوه بر سردرد همراه علائم دیگری است که آن را از سردردهای معمولی متمایز می کند برای تشخیص نوع آن و نوع داروی مصرفی باید به پزشک مراجعه کرد و سرخود دارو مصرف کردن ممکن است عوارض بدتری به دنبال داشته باشد.

اما در کل اگر به این بیماری دچارید سعی کنید بیماریتان را به خوبی بشناسید علائم پیش از وقوع درد را شناسایی کنید این علائم می تواند شنیدن صداهای مبهم و یا نور سفید و یا خمیازه کشیدن چند روز پیش از وقوع سردرد ها باشد. مدت طولانی به مانیتور و صفحات تلویزیون و گوشی موبایل خیره نشوید.دخانیات و مشروبات الکلی را حذف کنید . مصرف قهوه، چایی و شکلات های تلخ را کاهش دهید و مرتب ورزش کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گفتیم که بسیاری از افراد، هر سردرد شدیدی را به عنوان میگرن می‌شناسند. اما تشخیص میگرن بر عهده پزشک است که با انجام آزمایش‌های مختلف و گرفتن شرح حال از بیمار، احتمال ابتلا به میگرن و نوع آن را مشخص می‌کند. اگر دچار سردردهای بسیار شدید نبض‌دار هستید، و اگر در هنگام سردرد، حالت تهوع و سرگیجه دارید، بهتر است به جای خود درمانی، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سردردهای میگرن معمولا با حساسیت شدید به نور و صدا همراهند. این موضوع هم می‌تواند سر نخی به شما بدهد. اگر در خانواده سابقه میگرن دارید هم حتما در صورت تکرار دردهای شدید، با پزشک مشورت کنید.

مراجعه به پزشک برای درمان میگرن
مراجعه به پزشک برای درمان میگرن

پیشنهاد می‌کنیم، برای اطمینان خاطر از نوع سردرد خود، متخصص مغز و اعصاب آنلاین سامانه پذیرش ۲۴ را نیز امتحان کنید. در صورتی که پزشک بعد از شنیدن شرح حال شما، تشخیص احتمال میگرن بدهد، برای بررسی‌های بیشتر و کسب اطمینان، آزمایش‌های مختلفی را برای شما تجویز خواهد کرد. میگرن، دردی طاقت فرسا و کلافه کننده است که کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما همین درد عجیب و غریب، با رعایت اصول مشخص شده، قابل کنترل است.

ویزیت آنلاین دکتر مغز و اعصاب

۳.۲/۵ (۱۷ نظر)

منبع
aarp.orgbrightside.mebhcmg.comaao.orgmigraineagain.combiovendor.comsouthwestfamilymed.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
107 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
10 روز قبل

سلام دوستان
دکتری میشناسم شنیدم هرکی رفته پیشش میگرنشو خوب کرده. کرمان هست. با فیزیوتراپی سنتی…

سوران
سوران
12 روز قبل

سلام من در هر روز ۵بار سرم درد میکنه گردن درد میکنه سرگیجه دارم بدنم خیلی گرم هست ضعف هم میکنم میشه
جواب من را بدهید و بگویید مشکلم جیست

آخرین ویرایش 12 روز قبل توسط سوران
مهیار
مهیار
17 روز قبل

آیا امکان داره به مرور زمان خوب بشه؟

الی
الی
پاسخ به  مهیار
11 روز قبل

سلام. در برخی از خانمها با رسیدن به دوران منوپوز میگرن کم و قطع میشه.

دکتر کچل
دکتر کچل
21 روز قبل

سلام تنها راه بهبودی این هست که گوش پاک کن حاوی روغن نارگیل را درون مقعد به مدت ۷ ساعت قرار بدید

دکتر کچل
دکتر کچل
22 روز قبل

(تنها راه درمانی اینه که برید خودتون رو بکشید )

ویکتوریا
ویکتوریا
پاسخ به  دکتر کچل
7 روز قبل

میگرن یه بیماریه جدی و دردناکه. لطفا اینطوری با درد بقیه جک نساز، حتی زدن یه لبخند کوچیک بهشم دردناکه گلم

محمد جواد
محمد جواد
1 ماه قبل

سلام محمد جواد نام دارم اگه میشه به سوال هایم جواب بدین ممنون میشم .
طرف چپ سر به شدد درد میگره به مدت دو ساعت یا هم بیشتر از اول کمه هی رفته درد شدیدتر میشه چند بار هم نزد داکتر های مختلف رفتم ولی نتیجه خاص نگرفتم .
وقتی سر دردم شروع میشه دلم بالا میاد نمی دانم چی کار کنم لطفا لطفا راهنمای کنید.

محراب الدین محراب
محراب الدین محراب
1 ماه قبل

سلام.
من سردرد شدید دارم در هنگام که کم خواب بشم و یا بیشتر با نور مواجه شوم معمولا یک طرف سر البته گاهی جابجایی هم دارد درد را شروع کرده و در آخر پشت چشمم آمده و با حالت دل بدی و حالت نزدیک به تهوع ولی تهوع اتفاق نیافتد
اکثرا با خواب شدن طولانی درمان میکنم ولی راهکاری دیگری برایش پیدا نکردم.

سید احسان
سید احسان
پاسخ به  محراب الدین محراب
17 روز قبل

سلام ، می تونم یه راهنمایی بکنم ، سردی هارو از وعده های غذایی حذف کن ، رو بیار به گرمی جات

شکیبا
شکیبا
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من ۱ ماه سنگینی سر و بی حالی شدید و درد ناحیه صورت پیشانی و بینی دارم کلا بی حالم هیچ کس درد و تشخیص نمیده همه میگن میگرن ولی من سر درد ندارم میشه راهنمایی کنید

علی
علی
پاسخ به  شکیبا
14 روز قبل

سلام عزیزم سرت سنگین احساس گیجی نداری اگه داری منم اینجوریم رفتم متخصص مغز اعصاب گف میگرن داری

zahrashiri
zahrashiri
1 ماه قبل

من سردرد میگرنی دارم ولی دوماه وقتی سردرد میگیرم چشام شدید درد میکنه یاجمجمه سمت راست یاچپم بالاابروم بادمیکنه بخاطر میگرنمه درسته؟؟

سید عطا
سید عطا
پاسخ به  zahrashiri
1 روز قبل

سلام شما اگر چنانچه سردرد میگرنی طبق تشخیص دکتر داری سینوزیت هم داری و میتونی با سرم نمکی و چند قطره ابلیمو که داخلش میریزی و داخل بینی میکشی درمانش کنی واسه درمان میگرن بجز موارد دارویی ورزش گردن کارسازه به طوری که یه بالش میزاری زمین و با سینه روش دراز میکشی طوری که به راحتی بشه گردنت رو بالا پایین بکنی بعدش روزی ده دقیقه یا بیشتر به صورت سرعتی گردن را فقط بالا پایین میبری تا خستگی رخ بده و تا چند هفته ادامه بدید و دستور دکتر هم ضمیمه بفرمایید انشاالله بهبود حاصل میشه

دکتر په په از تگزاکس
دکتر په په از تگزاکس
1 ماه قبل

بهترین درمان برای میگرن ازدواج مجدد هستش

مائده
مائده
پاسخ به  دکتر په په از تگزاکس
1 ماه قبل

با سلام
این چه تجویزی مخاطب محترم…

ص ب
ص ب
پاسخ به  دکتر په په از تگزاکس
1 ماه قبل

می خواهد چشم را خوب کند ابرو را ازبین می برد درازدواج مججدد جروبحث بیشترمی کندواعصابش رابه هم می ریزد

خودم
خودم
پاسخ به  دکتر په په از تگزاکس
17 روز قبل

پس زودتر ننت رو شوهر بده سردرد خوب شه

نفس
نفس
1 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه و درد شدیدی دارم طرف چپ سرم و چشم چپم الان باید چیکار بکنم

سید احسان
سید احسان
پاسخ به  نفس
17 روز قبل

سلام ، شما هم دقیقا میگرن دارین ، سعی کن سردی جات نخوری

عیسی
عیسی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشی
من سردرد شروع میشه بعد میزنه به پشت سرم
از پشت سر میزنه به چشم سمت چپم بعدش اگه به موقع نرسم جای تاریک یا اتاق حالت تهوع میگیرم

عاطفه ....
عاطفه ....
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من ی مدت طولانی دچار یک درد نامشخص شدمه ک هر دکتری میرم هیچ کاری برام انجام نمیدن خواهش میکنم اگه از مشگل من چیزی متوجه میشید منو راهنمایی کنید

رسول
رسول
پاسخ به  عاطفه ....
1 ماه قبل

سلام خوب. دقیقا. چ مشکلی دارید

ستاره
ستاره
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من برای دومین بار امروز سردرد شدید گرفتم درحدی که نبض پشت سرم میزنه وقتی پامیشم بدتر میشم انگار فکر میکنم ضربان قلبم زیاده تا تو سرم حسش میکنم دلیلش چیه ممنون میشم جواب بدید

خانم؟؟؟
خانم؟؟؟
پاسخ به  ستاره
1 ماه قبل

سلام وقت شما هم بخیر من خودم هم خیلی وقت همین طور هستم دقیقا مثل علائم تو رفتم دکتر MARوسی تی اسکن دادم دکتر مغز اعصاب بهم گفت بغیر از میگرن مشکلی نداری پس بهتر هست تو هم یه سی‌تی بدهی جلو گیری از خودت کن ولی من هنوز نتیجه ای از درمان بهم نرسید خیلی درد دارم حتی همین امشب ،،،،جلوگیری بهتر از درمان هست

یوسفی
یوسفی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید.من مامانم تقریبا۳۳سالشه سردرد خیلی شدیدی داره گاهی اوقات قسمت آهیانه و بیشتر اوقات شقیقه های سرش درد میگیره هر روز هفته سردرد داره با سردر می‌خوابه و با سردرد پا میشه از خواب خیلی پیش متخصص رفت ولی سرش بهتر نشد بهش قرصهای ضد افسردگی میدن میگرن مزمن داره ولی راهی برای کاهش درد سرش پیدا نمیکنیم و حتی بهش گفتن برو بوتاکس بکن ولی مطمئن نیست که خوب بشه یا نه میشه راهنمایی کنید.

Sh.a
Sh.a
پاسخ به  یوسفی
1 ماه قبل

سلام منم دقیقا همین مشکلو دارم هیچ قرصی هم جوابگو نیست قبلا نوافن اثر میکرد الان نه

رقیه
رقیه
2 ماه قبل

سلام من هرروز تو مدرسه سردرد میگرم که یه طرف سرم تا چشمم میخاد در بیاد و تا الان که این سردرد دارم دد هفته هست

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط رقیه
سلام خسته نباشید خدمت استاد چند سال سردرد میگرنی د
سلام خسته نباشید خدمت استاد چند سال سردرد میگرنی د
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید خدمت استاد چند سال سردرد میگرنی دارم روزی سه چهار تا قرص میگرن پنجاه میخورم نمیدونم اخرش چی میخاد بشه هر شب درد یه طرف شروع میشه تا صب

مهسا
مهسا
2 ماه قبل

سلام داداش من میگرن داشت بازالوروی پیشانی درمان شد

سحر
سحر
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

شربت امگا۳فوق العاده عالی هست من مدتی هست استفاده میکنم وسردردها تقریبا ازبین رفته

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید خواهر من ۱۴سالشه الان سه ماهی میشه ک بیهوش، میشه دکتر متخصص مغز عصاب مراجعه کردیم میگن میگرن خودمم میگرن عصبی، داشتم ایا این موضوع درسته

یسنا
یسنا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

هر چی دگتر بگه درست دیگه

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط یسنا
الهام
الهام
3 ماه قبل

من همه مدل قرص امتحان کردم فقط قرص میگراستیل روم جواب داد البته آمریکایی هستش و کم گیر میاد بعضی داروخونه ها دارن مثل داروخونه دکتر محمدیان یا فرازطب ولی خیلی خوب بهترین جواب رو گرفتم

مهدی
مهدی
3 ماه قبل

متشکرم

دکتر ارنست
دکتر ارنست
3 ماه قبل

نصف دردهایی که شما میگید
از بی خوابی، سینوزیت و تغذیه نامناسب هستش. لطفا اول تشخیص* بعد درمان*

دکتر علیزاده
دکتر علیزاده
پاسخ به  دکتر ارنست
2 ماه قبل

سلام دوستاعزیز
میگرن یا از عصب یا بی خوابی
لطفا میگرن رو جدی بگیرید

Zahra
Zahra
3 ماه قبل

سلام من سرم درد ملایم داره ک میزنه ب چشامم حالت سیاهی چشم مثله اینکه فشارت بیاد پایین انگار سیاهی بره چشامم این حالتو دارم فقط هم بین دو چشمم هست دردش اصلا هم شدید نیست دردش اما اذیتم میکنه میشه بگین از چیه چن روزی هست اینجوری شدم …چشمام هم ضغیفه

دکتر علیزاده
دکتر علیزاده
پاسخ به  Zahra
2 ماه قبل

عزیز سعی کن تو گوشی نری یا تلوزیون کم بینی تو گرما کامل یه روسری نخی بنداز و تو سرما یه کلاه کلفت

مسکنی
مسکنی
پاسخ به  Zahra
2 ماه قبل

ملحق میشوم

خانم یوسفیان
خانم یوسفیان
3 ماه قبل

درد در کل سر..چشم چپ..همراه با تهوع ..بی اشتهایی…احساس خفگی…

خانم یوسفیان
خانم یوسفیان
3 ماه قبل

سردردهای میگرنی

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام من چشم راستم ساعت دوازده ظهر میشه یک ساعتی درد شدید میکنه هر روز کلافه ام درمانش چیه چکار کنم

امیدمحمدی
امیدمحمدی
3 ماه قبل

سلام امیدمحمدی هستم سردرد میگرنی دارم هر ۵ماه یا۶ماه برام اتفاق می افته اول یه طرف چشام تاری میبینه بعد چشام درد میگیره بعد هم حالت تهوع دست میده بعدش هم سردرد یه طرف سرم به هم فشارم میشه ۱۰یا۹…درمانش چیه..ممنون میشم اگه قرصی پیشنهاد میکنید به من بگید ….

زهرا
زهرا
پاسخ به  امیدمحمدی
2 ماه قبل

قرص سوماتریپتان مسکن میگرن اما باتجویز پزشک

زهرا
زهرا
پاسخ به  امیدمحمدی
2 ماه قبل

قرص سوماتریپتان با تجویز پزشک

یسنا
یسنا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

منم همین طور

دکتر علیزاده
دکتر علیزاده
پاسخ به  امیدمحمدی
2 ماه قبل

آقای محمدی من به شما پیشنهاد میکنم هرچی مردم میکن شما نخور برو پیش دکتر من دکترم میدونم چی میگی ولی نمیشه که بگم چی بخوری چون ندیدمت

کاوه
کاوه
3 ماه قبل

سلام ببخشید بعضی وقتها سردرد شدید دارم ودردش به چشمم میزنه لطفا راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
پاسخ به  کاوه
2 ماه قبل

قرص سوماتریپتان با تجویز پزشک

زهرا
زهرا
پاسخ به  کاوه
2 ماه قبل

قرص سوماتریپتان با تجویز پزشک

اصغر
اصغر
4 ماه قبل

سلام من چشم چپم سمت چپ رو کامل نه ولی هاله تار میاد ولی سردردم کمه

منصورزارع
منصورزارع
5 ماه قبل

سلام سمت راست سرم گرفتگی داره فشار مانند و چشم سمت چپم هم میخواد بزنه بیرون کم حال شدم دیدم فرق کرده میشه تقریبا یک سال و سه ماه هست اینجوری شدم میشه بهم بگین درمانش چیه و چه قرصی باید مصرف کنم ممنون.

سمیه
سمیه
پاسخ به  منصورزارع
4 ماه قبل

قرص سوماتریپتان

علی
علی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من سردرد شدید دارم سرم میسوزه داغ میشه وسردردم تا ناحیه گردنم میاد چشام میسوز ماهام یخ میزنه

یوسف
یوسف
5 ماه قبل

۱۸ ساله سردرد دارم ۴۸سال سن دارم روزانه هر روز که از خواب بیدار میشم همراه با سر درد بیدار میشم انگار دو درد دارم هم درده میگرنی هست وهم مغزم داره خود به خود میزنه لطفا پاسخگو باشید

ف م
ف م
پاسخ به  یوسف
4 ماه قبل

سلام منم سر درد دارم دکترا میگن میگرن اطلاعات میخوام

علی از شیراز
علی از شیراز
پاسخ به  یوسف
3 ماه قبل

کل پیشونیم درد شدید گاهی طرف راست سرم درد دارم گاهی طرف چپ سرم چشمام از درد میگم الان میزنه بیرون لطفاً راهنمایی بفرمایید مشکل چی هست

شهبازی
شهبازی
پاسخ به  علی از شیراز
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من حدود یک هفته هست سردرد دارم گاهی پیشانی پیشتر اوقات هم طرف چپ سر وچشمام مخصوصا چشم چپم انقدر درد میکنه که قابل تحمل نیس میشه لطفا راهنمایی کنید

یوسفخانی
یوسفخانی
5 ماه قبل

قرص آلپرازولام میخورم آروم میکنه ولی خوابم و زیاد میکنه

یوسفخانی
یوسفخانی
5 ماه قبل

سلام من سر دردم از گردن میگیره میزنه پشت سرم وبعد به چشم وقتی میخوابم انگار سرمو روی سنگ قرار دادم درد نمیزاره بخوابم این از چیه؟

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  یوسفخانی
5 ماه قبل

عین من

ر- بناب
ر- بناب
پاسخ به  یوسفخانی
5 ماه قبل

سلام به احتمال قوی درد سر شما از چشماتون باشه بنظر من به چشم پزشک مراجعه فرمایید

مهدی
مهدی
پاسخ به  یوسفخانی
4 ماه قبل

احتمالا بخاطر آرتروز گردن باشه

مهدی
مهدی
5 ماه قبل

سلام سرم داغه دوطرف سرم درد میکنه بعضی مواقع

ممممممممم
ممممممممم
7 ماه قبل

سلام الان ۱۰سال سردرد داعم دارم قسمت جلو پیشانیم هست همیشه دارمش کلافه شدمه بخدا همیشه مدام سردرد دارم هرچی دکتر رفتم فایده نداشت ..بوتاکس کردم بازم فایده نداشت نمیدونم چه کنم خدا..هرکس سردردم خوب کنه هرچی بخاد براش میکنم

محمد
محمد
پاسخ به  ممممممممم
6 ماه قبل

من قرص میگراکیم ۵۰ می خورم اگه خیلی شدید باشه میگراکیم ۱۰۰ می خورم جواب می گیرم .

مهدی
مهدی
پاسخ به  ممممممممم
6 ماه قبل

سلام.
من خودم مادرزادی میگرن بسیار شدید دارم درحالی که اگه قرصم رو سریع نخورم حالت تهوع ومیفتم ونمیتونم راه برم.
بمحض که‌ درد میخاد شروع شه یک قرص سوماتریپتان۵۰ بهمراه کپسول گیاهی ریلایف که فقط عطاری داره میخورم ۵ دقیقه خوب میشم .
امیدوارم به شما کمک کند.
عوارضی هم نداره

raha
raha
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

سوماتریپتان تپش قلب شدید میاره.
برای من بدتر میکنه

افشین
افشین
پاسخ به  ممممممممم
5 ماه قبل

راوانش یا دکتر نیستم ولی می‌خوام امتحانت کنم حاضری ۲۵۰ میلیون بدی یه حرف بشنوی ؟

پریسا
پریسا
پاسخ به  ممممممممم
5 ماه قبل

سلام تا میتونی ویتامین ب۲ بخور هر ۱۲ ساعت عالیه ومنیزیوم جوشان از داروخانه بخر روزی ۱ عدد تو اب بجوشون بخور

دهقان
دهقان
پاسخ به  پریسا
3 ماه قبل

توصیه هات پریسا خانم خوب بودخیلی خوبه عالی بهش چند چیز برحسب تجربه چند توصیه اضافه کنیم آب نمک بخورید وآجیل خام هم اضافه کنید.برای مضرات بجه ها واین که نون تازه سردرد میگیره وپنیرمونده پنیر باید تازه باشه انواع خامه بچه هانون خامه ای اصلاوگوشت پخته مونده گوشت از۵ساعت پختنش ‌گذشت نخوریدوکله پاچه نخورید اگه هم میخورید درحدکم غذاهای فسفوداصلا نخورید خودتون یک غذای فسفودی سالم وتازه درست کنیدوخواب بهم نخوره مثلاساعت مشخص داشته باشید

امیر
امیر
پاسخ به  ممممممممم
5 ماه قبل

ببخشید من خودم سردرد داشتم جلوی سر و پیشانی بوده یک سرچ ساده بکن برای سینوزیت شاید سینوزیت داره اذیت میکنه شمارو

محمد
محمد
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

سلام
مردی ۵۱ساله هستم ۴ روزه سر درد گرفتم پشت کاسه سرم با پایین آوردن سرم درد شدید میگره چند تا استامینوفن هم خوردم فرقی نکرده استراحت می کنم دردش کم وقطع میشه به محض بلند شدن سرم درد میگیره
لطفا محبت بفرمایید راهنمایی کنید
سپاسگزارم

امیر
امیر
پاسخ به  ممممممممم
3 ماه قبل

۰۹۳۹۶۸۵۹۷۵۲

ممممممممم
ممممممممم
7 ماه قبل

سلام الان ۱۰سال سردرد داعم دارم قسمت جلو پیشانیم هست هگیشه دارمش کلافه شدمه بخدا همیشه مداوم دارمش هرچی دکتر رفتم فایده نداشت ..بوتاکس کردم بازم فایده نداشت نمیدونم چه کنم خدا

مهدی
مهدی
پاسخ به  ممممممممم
5 ماه قبل

شما باید ١ماه روزی١عددقرص ایزیترومایسن ۵٠٠بخوری وازمایش تب مالت بدی شما میگرن نداری عفونت سینوسی احتمال برای احساس سنگینی پلک داری و بلند شدن و نشستن انگار ١چیزی تو سرت جا به جا میشه

ابراهیم قاضی زاده
ابراهیم قاضی زاده
پاسخ به  ممممممممم
5 ماه قبل

سلام . قابل توجه کسانی که سردرد شدید دارند لطفا پیگیری از طریق طب ستی با زالودرمانی وحجامت و… قابل درمان خواهد بود.

محمد
محمد
8 ماه قبل

الان چیی شد، قهوه برای میگرن خوبه یا مضر؟

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

متاسفانه هرچیزی برای فشارخون بده برای میگرن خوبه!! حتی قرصای فشارخونم میگرن رو بدتر میکنن!

ابراهیم
ابراهیم
10 ماه قبل

سلام من وقتی باد به سرم بزند دردسر ازطرف چپ پشت سرم شروع می شه علتش چی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  ابراهیم
5 ماه قبل

علتش عفونت سینوسها که به چشم میزنه

احمدفطرت
احمدفطرت
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من یک طرف سرم درد میکند دقیقاً کاسه سرم زمانی آفتاب می براید دردش شروع میشود تازمانی آفتاب نشست

مجید
مجید
10 ماه قبل

سلام در مورد قهوه هم گفتین خوبه هم مضر !!بنظرم مضره فقط اونم بخاطر افزایش ضربان و کافئین
و اینکه آیا خوردن قرص برای اروم کردنش تا چقدر مجازیم؟ اگه به خوردن ادامه بدیم کبد دچار مشکل یا چرب نمیشه یا مشکلات دیگ؟

فراهانی
فراهانی
10 ماه قبل

سلام یه پسر ۱۸ ساله دارم گاه گداری سردرد داشت الان دوروزه سردرد شدید داره وقتی سر پا وایمیسته دردش بیشتره

مریم حمزهلو
مریم حمزهلو
1 سال قبل

سلام من وقتی اون میشوم سردرد دارم

مهتاب دیلمی
مهتاب دیلمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیراقای دکترشرمنده من سرم ۲و۳ماه دردنمیکنه و۲و۳ماه رد شده خیلی ردرمیکنه وقتی دارومیل میکنم درست میشه وقتی کمی فاصله دادم به داریم بازم خیلی دردمیکنه الان بایدچکارکنم

دکتر سمفونی
دکتر سمفونی
پاسخ به  مهتاب دیلمی
9 ماه قبل

باید بازم میل کنی

ramtin
ramtin
2 سال قبل

سلام
وقت خوش
مطلب بسیار هست برای توضیح دادن اما اصل موضوع فعلی من چندین سال هست که سرگیجه دارم تشخیص ندادن یک روز نتوانستم از خواب بلند بشم و سرگیجه شدید شدم و بدبختهای من شروع شد
حدود ۷ سال
سرکیجه ام که هنوزم با من هست حساسیت به صدا و نور فوق العاده بالا و حدودا یک سال هست حساس شدم به بو اصلا قابل درک نیست که چقدر میزانش زیاد هست یعنی پد الکلی کسی اون ور بکشه یا ظرف بشورن با مواد شوینده مثل تاید / من در اتاق دیگر لبم متورم میشه فشارم میره بالا صورتم داغ میشه
واقعا دارم روانی میشم دیگه حتی مطب نمیتونم برم چه قرصی مصرف کنم خواهشا راهنمایی کنید

دکتر‌ محمدی
دکتر‌ محمدی
پاسخ به  ramtin
1 سال قبل

ترمادول‌ مصرف‌ کنی‌ روزی یک‌ عدد

زکیه
زکیه
پاسخ به  دکتر‌ محمدی
9 ماه قبل

ی

زکیه
زکیه
پاسخ به  زکیه
9 ماه قبل

سلام من ۱۶سالمه چند وقتی میشه سرم‌ به شدت دردمیکنه خصوصاوقتی ازخواب پامیشم داخل آفتاب چشمام بشدت دردمیکنه دررارفتن مشکل دارم حالت تهوع دارم وقتی کاری رومیخوام انجام بدم ولی نتونم زودعصبی میشم جیغ دادرامیندازم طرف راست سرم بعضی اوقات تیرمیکشه احساس خواب آلودگی زیاد دارم میشه بگین علائم چی میباشد.که دربلع غذایاابخوردنم دارم

سلام دخترم سردرد داره و در حال حاضر امی تریبتیلین
سلام دخترم سردرد داره و در حال حاضر امی تریبتیلین
پاسخ به  زکیه
6 ماه قبل

سلام دختر من مدتهاست که سردرد داره دکتر مغز و اعصاب رفتم برای ام ار ای نوشت انجام دادیم میگرن بود حالا با تجویز امی تریبتیلین هنوز سر در داره موقع آزمون کنکور هم هست استرس هم داره نمی دونم بااین خواب آلودگی که صبح ها داره استرسش بیشتر میشه که نمی دونه درس بخونه نمی دونم چه کار کنم لطفاً راهنمایی کنید دخترم تازه ۱۷سالش شده درمان رو ادامه بدهم یا برم سراغ داروهای گیاهی خودش هم بیشتر موافق ترک قرص‌ها ست

نظری
نظری

این قرص خواب آوره دکتر به منم تجویز کرد ولی من استفاده نمیکنم. تا جایی که میشه باید پیشگیری کنه.. خود همون استرس هم عامل سردرد هست
با یه سری کارها میشه استرس رو مدیریت کرد

مهدی
مهدی

سوماتریپتان ۵۰ از داروخانه وکپسول گیاهی ریلایف از عطاری رو بمحض احساس شروع درد باهم میل کنید.اب رو آتیش ه.
بدون ذره ای عوارض یا اعتیاد.
برای میگرن های شدید ه

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

بسیار عوارض داره عزیزم.. شما متوجه نیستی!! هر دو دارو!!

غزل
غزل

سلام.بهترین درمان برای میگرن که سریع عمل میکنه ودرد روآروم میکنه.قرص ارگوتامین سی هستش.من خودم میگرن دارم تا قرص ارگوتامین سی مصرف میکنم بعدازچنددقیقه سردردشدیدم آروم میشه

افشین مصطفایی
افشین مصطفایی

به متخصص هومیوپاتی مراجعه کنید.

امیر
امیر

عوارض شدیدی دارن سعی کن باکمترکردن دُز مصرف صفرکن ودیگه مصرف نکنه،قرص منیزیم اکسایدبگیرطبق دستورمصرف کنه عوارض هم نداره

خان
خان

داروهایه گیاهی لاونداستیکام عالیه عوارض ن

مهدی
مهدی
پاسخ به  دکتر‌ محمدی
6 ماه قبل

ای آقا تجویز اشتباه نکنید.ترامادول که ماده مخدره وچند بار استفاده کنید که اعتیاد شدید ودر صورت عدم استفاده‌ خماری بسیار شدیدتری داره.خواهشا این دارو را اصلا حتی امتحان م نکید.

حسن
حسن
پاسخ به  دکتر‌ محمدی
4 ماه قبل

ترامادول واسه سردرد شدید خیلی خوبه من خودم استفاده کردم البته با تجویز پزشک

افشین
افشین
پاسخ به  ramtin
5 ماه قبل

همین درد رو‌ منم داشتم ولی خوب شدم

سام
سام
پاسخ به  افشین
5 ماه قبل

چجوری خوب شدین

فاضلی
فاضلی
پاسخ به  ramtin
3 ماه قبل

سلام من الان حدودیکماهی هستش سمت چپ بالای ابرودردمیکنه ایامیگرن هستش یاسینوسهاس

افشین مصطفایی
افشین مصطفایی
پاسخ به  فاضلی
3 ماه قبل

شما میگرن دارید.
خواب مرتب
گرسنه نشید.
قهوه ، نسکافه،سیرو ترشی نخورید
به متخصص هومیوپاتی مراجعه کنید

محمد هستم بیش از ۱۵ساله سردرد دارم از چپ وراست
محمد هستم بیش از ۱۵ساله سردرد دارم از چپ وراست
پاسخ به  افشین مصطفایی
2 روز قبل

منم ۱۵ساله سردرد دارم مغزواعثاب رفتم گفته میگرنه قرص هم خوردم ولی فایده نداشته همین امروزهم از ظهر سردرم شروع شده تا الان که ساعت ۲ونیم بامدادهست باید چیکار کنم بلاخره

آخرین ویرایش 2 روز قبل توسط محمد هستم بیش از ۱۵ساله سردرد دارم از چپ وراست
دکمه بازگشت به بالا