علت درد بیضه در آقایان چیست؟ چگونه درمان می‌شود؟

دلایل درد بیضه و روش‌های مختلف درمان آن

درد بیضه

بیضه‌ها اندام‌هایی حساس در آقایان هستند که وظیفه تولید اسپرم و همچنین هورمون‌های جنسی را بر عهده دارند. مسلماً همه مردان در سنین مختلف برای یک‌بار هم که شده است، درد بیضه‌ها را برای طولانی‌مدت یا به‌صورت ناگهانی تجربه کرده‌اند. درد بیضه در زبان لاتین، اورکیالژی (orchialgia) نامیده می‌شود. می توانید با متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو نمایید .

البته بد نیست بدانید که بیضه‌ها از شبکه عصبی گسترده‌ای برخوردار هستند که با شبکه‌های عصبی کلیوی و لگنی ارتباط دارند. گاهی درد بیضه‌ها ممکن است شکم درد، درد کشاله ران و موارد مشابهی را به همراه داشته باشید.

درد بیضه دلایل متعددی دارد که بعضی طبیعی هستند و بعضی دیگر تا حدی نگران‌کننده خواهند بود. این درد مزمن تنها از طریق پیگیری، آزمایش و عکس‌برداری نزد پزشک اورولوژیست قابل درمان است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت هر مردی این درد را تجربه می‌کند، نباید آن را سرسری بشمرد و باید برای درمان هر چه سریع‌تر اقدام کند.

در این مطلب، تصمیم داریم تا بیشتر راجع به دلایل درد بیضه و راه‌های درمان آن اطلاعاتی ارائه دهیم. پس توصیه می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ویزیت آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار

شایع‌ترین علل درد بیضه

در این بخش، شایع‌ترین علت درد بیضه سمت چپ و راست را از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین نوع آن معرفی می‌کنیم.

التهاب و عفونت

پروستات، بیضه‌ها و همچنین مجاری در مجاورت بیضه‌ها که وظیفه دارند تا اسپرم را انتقال دهند، گاهی دچار عفونت و التهاب می‌شوند که اکثراً درد بیضه، متورم شدن و قرمز شدن پوست روی آن را به همراه خواهند داشت.

علائمی از قبیل :

  • سوزش ادرار
  • خروج چرک از مجرای ادرار
  • تب و لرز و مواردی از این قبیل را می‌توان نشانه‌هایی برای التهاب و عفونت بیضه دانست.

درد بیضه

پیچ‌خوردگی

پیچ‌خوردگی بیضه‌ها یا TORSION که به پیچش بیضه یا تورشن بیضه معروف است، دلیل بعدی احساس درد در بیضه‌ها به شمار می‌رود. زمانی که عروق بیضه‌ها به‌صورت ناگهانی پیچ بخورد، درد بسیار زیادی در یک طرف ناحیه شکم و کشاله ران حس می‌شود.

دلیل این پیچ‌خوردگی را می‌توان کاهش جریان خون در عروق بیضه معرفی کرد که ممکن است به‌خاطر عوامل تحریک‌کننده، سرما، گرما، ضربه و موارد مشابه دیگر اتفاق بیافتد.

هیدروسل

یکی از ده‌ها علت درد بیضه سمت چپ و راست، بیماری هیدروسل (Hydrocele) است. در این بیماری، مایعی اطراف بیضه را احاطه می‌کند که همین مسئله تورم بیضه‌ها و احساس درد در آن‌ها را باعث خواهد شد.

شاید هیدروسل در حالت عادی چندان خطرناک نباشد اما اگر دوره آن طولانی شد و درد آن افزایش پیدا کرد، نیاز به بررسی و درمان خواهد داشت. چون آمارها نشان می‌دهند ۱۰ درصد بروز بیماری هیدروسل در سنین بالا، به‌خاطر بروز سرطان‌هایی از قبیل بیضه یا کلیه است.

باد فتق

باد فتق در واقع به دلیل قرارگرفتن قسمتی از روده در کیسه بیضه اتفاق می‌افتد. در این حالت، کشاله ران متورم می‌شود و فرد در بیضه‌ها احساس درد می‌کند. در صورتی که سرفه‌های شدید، بلندکردن وسیله‌های سنگین و کارهای مشابه به درد بیضه‌ها شدت دهد، می‌توان باد فتق را دلیلی محکم برای این درد دانست.

اسپرماتوسل

اسپرماتوسل (Spermatocele) یا کیست بیضه به دلیل تجمع ناگهانی اسپرم در اطراف بیضه اتفاق می‌افتد که درد، احساس سنگینی در پشت بیضه و مشکلات مشابه را به دنبال دارد.

واریکوسل

زمانی که در قسمت بالای و پشت بیضه‌ها رگ‌های خونی بزرگ شوند و تجمع غیرطبیعی داشته باشند، بیماری واریکوسل (Varicocele) رخ می‌دهد. متأسفانه این بیماری نه‌تنها در بیضه‌ها ایجاد درد و سنگینی می‌کند بلکه اگر شدت پیدا کند، روی باروری هم تأثیر منفی خواهد گذاشت. یعنی مقدار تولید اسپرم و کیفیت آن را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

واریکوسل

اسپاسم عضلات لگن بعد از نزدیکی

علت درد بیضه ها بعد از تحریک شدن و نزدیکی را می‌توان اسپاسم و انقباض عضلات لگنی دانست. خوشبختانه این علت در میان جوان‌ها رایج است و اصولاً درد بیضه در این سنین به‌خاطر همین موضوع اتفاق می‌افتد.

البته زمانی می‌توان اسپاسم لگن را دلیلی بر درد بیضه دانست که یک اتفاق همیشگی نباشد. در غیر این صورت نیاز به بررسی و درمان خواهد داشت. اگر این مشکل را تجربه می‌کنید می‌توانید برای مشورت بیشتر با پذیرش ۲۴ تماس بگیرید.

تومور یا توده

متأسفانه یکی از دلایل درد بیضه سمت چپ یا راست، وجود توده یا تومور در این عضو بدنی است. البته بسته به این‌که میزان پیشرفت کانسر یا همان سرطان بیضه چقدر باشد، راه‌های درمان مختلفی وجود دارد.

وجود علل گوناگون باعث شده است تا روی بررسی و پیگیری درد بیضه تأکید جدی شود. چون اگر مشکلاتی از قبیل توده یا تومور وجود داشته باشد، نیاز به تشخیص سریع و شروع طول درمان خواهد داشت.

قانقاریای فورنیه

این بیماری که در زبان لاتین با عبارت Fournier’s Gangrene شناخته می‌شود، یک عفونت باکتریایی قوی محسوب می‌شود. شروع این بیماری از دیواره شکم اتفاق می‌افتد و پایان آن با پخش شدن باکتری در بیضه‌ها و همچنین آلت تناسلی همراه خواهد بود.

قانقاریا در واقع به بیماری مرگ بافت هم مشهور است و از علائم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاول‌های پوستی در اطراف بیضه‌ها و آلت تناسلی
  • پوسته شدن و خوردگی پوست بیضه‌ها
  • احساس ترک خوردن پوست بیضه‌ها
  • تب و لرز

شاید بیماری قانقاریا فورنیه در میان جوانان رایج نباشد اما یکی از اصلی‌ترین دلایل درد بیضه در افراد مسن است.

سنگ کلیه

دردهایی را که در بخش دیگر بدن باعث به‌وجودآمدن درد بیضه می‌شوند، دردهای ارجاعی می‌نامند. شاید در وهله اول سنگ کلیه و درد بیضه دو مقوله جدا از هم باشند اما چون درد ناشی از سنگ کلیه یک درد ارجاعی محسوب می‌شود، به هم مرتبط خواهند بود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، گستردگی سیستم عصبی بیضه‌ها و ارتباط آن با سیستم عصبی کلیوی باعث شده است تا بیماری‌هایی از قبیل سنگ کلیه، درد بیضه را به همراه داشته باشند.

پیشگیری از بروز درد بیضه

در بالا نیز گفتیم درد بیضه ممکن است علت‌های متعددی داشته باشد. دراین‌بین، بعضی از این دلایل قابل پیشگیری هستند و از بروز بعضی دیگر نمی‌توان جلوگیری کرد. اما در حالت کلی، یک سری اقدامات وجود دارد که اگر توسط آقایان انجام شود، احتمال بروز درد در بیضه‌ها کمتر خواهد شد. مانند:

رابطه جنسی بی‌خطر

زمانی که آقایان قصد دارند رابطه جنسی برقرار کنند، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرند و برای مبتلا نشدن به بیماری‌هایی که نهایتاً درد بیضه را به همراه دارد، استفاده از کاندوم را نادیده نگیرند.

در واقع بخش عظیمی از دردهای بیضه به‌خاطر عفونت‌ها و التهاباتی است که آقایان طی روابط جنسی پرخطر به آن دچار می‌شوند.

از رابطه جنسی پرخطر دوری کنید

تخلیه کامل مثانه

تخلیه ناقص مثانه باعث می‌شود تا ادرار در مجاری باقی بماند و عفونت را به وجود آورد؛ بنابراین آقایان بهتر است در تمامی اوقات، مثانه خود را کامل تخلیه کنند و برای رها شدن از شر عفونت و التهاب که در نهایت باعث درد بیضه خواهند شد، مجاری ادرار را به‌خوبی بشویند.

استفاده از محافظ مخصوص

بخشی از دردهای بیضه‌ای که آقایان تجربه می‌کنند، به‌خاطر ضربات محکمی است که در حین ورزش به بیضه‌ها وارد می‌شود. آن‌ها برای جلوگیری از این ضربات، بهتر است از محافظ‌های مخصوص ورزشکاران استفاده کنند.

معاینه ماهانه

برای پیشگیری و درمان درد بیضه سمت راست و چپ، معاینه ماهانه یکی از الزامات به شمار می‌آید. زمانی که فرد معاینه بیضه‌ها را یک بار در ماه انجام دهد، می‌تواند تغییرات در اندازه یا شکل آن‌ها را متوجه شود و سریع‌تر برای پیشگیری یا درمان درد بیضه اقدام کند.

معاینه ماهانه

در معاینه‌های ماهانه می‌توان به وجود توده، تومور و مشکلات مشابه پی برد و برای بهبود هر چه سریع‌تر آن به پزشک مربوطه مراجعه کرد.

انواع راه‌های درمان درد بیضه

گاهی ممکن است با وجود پیشگیری‌ها، آقایان دچار درد بیضه شوند که در این حالت به درمان نیاز پیدا می‌کنند. بسته به منشأ درد بیضه، روش‌های درمان مختلفی وجود خواهد داشت که در زیر به‌صورت مختصر و مفید به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

درمان خانگی درد بیضه

درمان خانگی درد بیضه سمت چپ و راست در صورتی کارساز خواهد بود که درد، اذیت‌کننده و مزمن نباشد. در غیر این صورت باید به سراغ روش‌های درمان طب سنتی و دارویی بروید. روش‌های درمان خانگی عبارت است از:

  • استراحت کردن: حمل وسایل سنگین و ورزش‌های شدید باعث تشدید درد بیضه می‌شوند. پس سعی کنید اول از هر چیزی به بدن خود استراحت بدهید و از بلندکردن اجسام، ورزش‌های سنگین و کارهای مشابه اجتناب کنید.
  • گرم کردن: زمانی که در وان یا تشت آب گرم بنشینید و از پد و کیسه‌های آبگرم استفاده کنید، باعث افزایش جریان خون در بیضه می‌شوید و می‌توانید بعد از چند بار انجام‌دادن، درد بیضه را تا حدی آرام کنید.
  • سرد کردن: گاهی بعد از گرم کردن بیضه‌ها، سرد کردن آن‌ها با کمپرس‌های مخصوص یخ می‌تواند به کاهش درد کمک زیادی کند. کیسه‌ها و کمپرس‌های یخ می‌توانند علاوه بر بهبود درد، منجر به کاهش تورم کیسه بیضه شوند.
  • انجام‌دادن حرکات کششی: یک سری از دردهای بیضه به‌خاطر اسپاسم و گرفتگی عضلات لگن اتفاق می‌افتد که با انجام حرکات کششی و تمرینات خانگی مربوط به لگن و کشاله ران تا حدی درمان‌شدنی خواهد بود. پس انجام این ورزش‌ها را برای کاهش درد خود در اولویت قرار دهید.

درمان درد بیضه

درمان دارویی درد بیضه

یکی دیگر از راه‌های درمان، مصرف قرص برای درد بیضه است. البته مصرف این قرص‌ها به‌عنوان درمان قطعی شناخته نمی‌شود. گاهی ممکن است این قرص‌ها بتوانند درد را تسکین دهند و گاهی تأثیر چندانی بر شدت درد نداشته باشند.

بنابراین بهتر است آقایان در آغاز درد بیضه این داروها را یا با تجویز پزشک یا بدون نسخه مورد استفاده قرار دهند و اگر تفاوتی در میزان درد احساس نکردند، به سراغ بررسی و ریشه‌یابی تخصصی آن بروند. قرص‌هایی که عموما برای رفع درد بیضه مصرف می‌شوند عبارت‌اند از:

درمان درد بیضه در طب سنتی

درمان درد بیضه سمت راست در طب سنتی، با داروهای گیاهی انجام می‌شود. داشتن مزاج بلغم، دلیل ایجاد درد در بیضه و مسائل گوناگون دیگر، همگی در انتخاب نسخه بسیار مؤثر هستند. اما در حالت کلی، یک سری روش‌های درمانی سنتی برای رفع درد بیضه‌ها وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

بعضی از درمان‌ها با خوردن داروهای گیاهی میسر می‌شود و بعضی دیگر با ضماد کردن ترکیبی از چند داروی گیاهی ممکن خواهد بود.

داروهای خوراکی

  • ترکیب ۵۰ گرم مویز بدون هسته، ۵۰ گرم زیره و نیم لیتر آب انگور را به‌صورت روزانه یک فنجان در سه وعده مصرف کنید.
  • مصرف ترکیب ۵۰ گرم پونه دشتی آسیاب شده همراه ۱۰۰ گرم قائوت، روزانه در سه نوبت و هر بار به اندازه یک قاشق چای‌خوری توصیه می‌شود.
  • مصرف سه نوبت در روز به اندازه یک قاشق مرباخوری از ترکیب ۵۰ گرم صمغ صنوبر پودرشده، ۵۰ گرم موم و ۱۰۰ گرم روغن زیتون بکر می‌تواند به کاهش درد بیضه کمک کند.
  • ۵۰ گرم کلم خشک، ۵ عدد انجیر با مقدار مشخصی آب ترکیب کنید و آن را سه بار در روز هر بار به اندازه یک قاشق غذاخوری استفاده کنید.
  • ۵۰ گرم شنبلیله را با ۵۰ گرم بذر کتان آسیاب کنید و این ترکیب را به مخلوط ۱۰۰ گرم عسل و ۳۰۰ میلی‌لیتر آب اضافه کنید. با خوردن سه نوبت در روز از این ماده و هر بار یک قاشق مرباخوری، می‌توانید از شر درد بیضه خلاص شوید.
  • ترکیب ۵۰ گرم هسته خرما، ۵۰ گرم بذر ختمی همراه ۲۰۰ گرم سرکه را سه بار در روز به اندازه یک قاشق غذاخوری میل کنید.
  • آرد هسته خرما به اندازه ۵۰ گرم را ۵۰ گرم ختمی در ۱۰۰ گرم سرکه مخلوط کنید و آن را سه نوبت در روز به اندازه یک قاشق مرباخوری بخورید.
  • ترکیب ۵۰ گرم از آسیاب برگ تمشک، ۵۰ گرم موم همراه ۵۰ گرم روغن گل محمدی و مصرف آن سه نوبت در روز به اندازه یک قاشق مرباخوری می‌تواند تسکین‌بخش درد بیضه باشد.

داروهای استعمالی برای درد بیضه

داروهای استعمال خارجی

  • مزاج‌های دموی می‌توانند ترکیب بابونه، تخم کتان، برگ کلم خشک، مغز ناخنک و آویشن شیرازی یا ترکیب آرد باقلا، آرد جو، عدس، تخم گشنیز، برگ کاسنی، اسپرزه، تخم خرفه و برگ تاجریزی را روی محل درد یعنی بیضه‌ها ضماد کنند.
  • مزاج‌های سوداوی باید با ترکیباتی از قبیل تخم شنبلیله، بابونه، برگ کلم، مقل ارزق، پیه مرغ اشق، مغز ساق گاو و اکلیل یا ترکیب سبوس گندم، سکنجبین و اشق ضمادی تهیه کنند و روی محل درد قرار دهند. همچنین پختن آرد نخود، آرد باقلا، مویز و آرد جو در روغن و استفاده از آن به عنوان ضماد، می‌تواند بخش عظیمی از درد را تسکین دهد. این نوع مزاج حتی با پاک‌سازی سودا هم می‌توانند تا حدی بر درد بیضه غلبه کنند.
  • مزاج‌های بلغمی لازم است تا ۱۰ گرم از تمامی موادی مانند مقل، موم، تخم کتان، بابونه و مغز ناخنک را با هم بکوبند و در روغن، آب گل شب‌بو یا ترکیب سفیده تخم مرغ و آرد باقلا بپزند یا با پختن ۱۰ گرم بابونه، ختمی و مغز ناخنک در روغن بابونه، ضمادی تهیه کنند. البته برای این مزاج‌ها شستن بیضه‌ها با جوشانده آب نعناع و مرزنجوش می‌تواند بخشی از درد را تسکین ببخشد.

عمل جراحی بیضه‌ها

یکی دیگر از راه‌های درمان که آخرین مرحله محسوب می‌شود، جراحی است. البته در موارد حاد، پزشک جراحی را پیشنهاد می‌دهد. پیش از جراحی توصیه می‌کنیم با مشاوره آنلاین کلیه و مجاری ادراری در پذیرش ۲۴ مشورت کنید تا از عمل خود مطمئن شوید. رایج‌ترین جراحی‌هایی که برای رفع درد بیضه انجام می‌شود عبارت است از:

  • جراحی پیچیدگی بیضه که در آن پزشک معالج، چرخش عروق یا خود بیضه را برطرف می‌کند و به درد بیضه‌ها پایان می‌دهد.
  • جراحی خروج مایع اطراف بیضه که بیشتر در هنگام بروز مشکلاتی از قبیل هیدروسل و اسپرماتوسل انجام می‌شود. در طول این جراحی، مایع و اسپرم در اطراف بیضه تخلیه می‌شود و از تجمع آن جلوگیری خواهد شد.
  • جراحی بیضه‌های نزول نکرده در سنین بالا بسیار نادر است اما غیرممکن نیست. در طول این جراحی، مشکل بیضه‌ سمت راست، چپ یا هر دو که وارد کیسه بیضه نشده‌اند، حل خواهد شد و دردی که ریشه در آن دارد، به پایان خواهد رسید.
  • جراحی تکه‌برداری که اغلب در هنگام بروز قانقاریا انجام می‌شود. در این جراحی پزشک معالج، قسمتی از بافت مرده یا در حال مرگ بیضه را خارج می‌کند و با ادامه درمان از طریق پرتو یا شیمی درمانی، از پیشرفت این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

جراحی درمان درد بیضه

زمان مراجعه به پزشک

شاید خیلی از آقایان بروز درد بیضه را یک امری طبیعی بدانند. اما از یک زمان به بعد که درمان‌های خانگی، طب سنتی، مصرف قرص و راهکارهای مختلف پاسخگو نبود، به ویزیت پزشک نیاز پیدا خواهند کرد. به عبارت دیگر زمان مراجعه به پزشک هنگامی است که:

  • درد بیضه به صورت ناگهانی شروع شود و شدت پیدا کند.
  • تب، حالت تهوع و استفراغ همراه درد بیضه باشد.
  • کیسه بیضه ملتهب، قرمز و حساس به لمس شده باشد.
  • توده در کیسه بیضه وجود داشته باشد.
  • فرد در کیسه بیضه احساس سنگینی کند.
  • یک ساعت بعد از آسیب دردناک، بیضه دچار تورم شده باشد.

در خیلی از موارد ممکن است آقایان مراجعه به دکتر برای بررسی دلیل و اقدام برای درمان درد بیضه چپ و زیر شکم را کاری خجالت‌آور بدانند و آن را انجام ندهند. در چنین حالتی، سایت و اپلیکیشن پذیرش ۲۴ می‌تواند بهترین انتخاب برای آن‌ها باشد. در این سایت چندین متخصص آنلاین کلیه و مجاری ادراری برای ارائه مشاوره آنلاین مشکلات کلیه و مجاری ادراری حاضر هستند. وب‌سایت و اپلیکیشن پذیرش ۲۴ توانسته است به‌صورت ۲۴ ساعته و آنلاین؛ امکان مشاوره آنلاین، تلفنی، متنی، صوتی و ویزیت غیرحضوری متخصصان کلیه و مجاری ادراری را فراهم کند.

مشاوره آنلاین اورولوژی

۳.۸/۵ (۱۱ نظر)

منبع
healthlineclevelandclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
111 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قاسم
قاسم
1 روز قبل

سلام خسته نباشی من بیضه طرف راست درد داره چکارش کنم گاه گاهی درد داره

علیرضا
علیرضا
2 روز قبل

سلام شب.از.نیمه.به.بعد.بیضه.والت.ورم.میکند.همراه.بادردخفیف.دفعات.ادرار.هم.زییادتر.هستش

علیرضا
علیرضا
3 روز قبل

سلام ازنیمه شب بیضههام ورم.میکند.وتانزدیکای.صبح.ادامه.دارد.معمول.برطرف.مشود.ازشما.تقاضای.کمک.دارم.لطفا.راهنمایی.کنید

مهدی
مهدی
12 روز قبل

من بیضه سمت چپم بزرگ شده ولی درد کمی دارم باید چیکار کنم

یکی
یکی
15 روز قبل

لطفا جواب بدید
من بیضه هام درد میکنه و وقتی که ادرار میکنم یه مایع سفید رنگ شبیه ابصابون اول با ادرار خارج میشه
این علاعم چیه ؟
نیازی هست به پزشک مراجعه کنم؟

مهدی م
مهدی م
17 روز قبل

باسلام من دوماه‌هست‌مخدرشیشه‌مصرف‌میکنم‌ولی‌تا‌مصرفم‌تموم‌میشه‌بیضه‌هام‌بدجور‌درد‌میکنن‌سعی‌کردم‌قطع‌کنم‌نتونستم‌ومصرفم‌رو‌کم‌کردم‌حالا‌هردوروز‌بعدازمصرف‌امونم‌ومیبوره‌ممنونم‌لطفا‌راهنمایی‌بدید‌سپاس‌فراوان

علی اشریک
علی اشریک
22 روز قبل

علی اشریک

علی اشریک
علی اشریک
پاسخ به  علی اشریک
22 روز قبل

سوال است اگر مشکل است بیام

دکتر حسن
دکتر حسن
1 ماه قبل

فقط ۱۰دقیقه به پشت بخواب
بعد پاها بالاتر از زاویه بدن بلندکنید
وبه دیوار وصلشون کنید

امیر حسین آذر
امیر حسین آذر
1 ماه قبل

ببخشید من بیضم چند بار ضربه خورده باید چیکار کنم بیضه راست اومده پایین و بیضه چپ اومده بالا اصلش اینه که بیضه چپ بیاد پایین بیضه راست بیاد بالا لطفاً راهنماییم کنید مشت و اینا خورده

سعید
سعید
1 ماه قبل

سلام دکتر جان یکبار عمل فتق و واریکوسل انجام شده -متاسفانه درد بیضه چپ دوباره شروع شده باید چکارکنم

سعید
سعید
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

ممنون میشم جواب بنده رو بدین خیلی اذیتم

محمددهقانی
محمددهقانی
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

باسلام هرچندمدت دردشدیدی بیضه هاوناحیه آلت تناسلی دارم وقدم که میزنم و راه میرم کم کم آروم میشه که نزدیک به بیست دقیقه داردادامه داره هرچندماه یکبار ناگهانی اتفاق نیفته دلیلش چیه توضیح بدین ممنونم

علی اشریک
علی اشریک
پاسخ به  سعید
22 روز قبل

سلام بضه سمت راست من یکم بزکتر است که از پانزده سالکی موتوجه شدم حلا ۶۵ سال دارم کاهی اساس درد خیلی کم و بزرگ تر از سمت چب است چه کار کنم

علی اشریک
علی اشریک
پاسخ به  علی اشریک
22 روز قبل

سلام میشه پاسخی بدید

آرتین
آرتین
1 ماه قبل

درود، من حدود۸ ماهه ورزش بدنسازی کار میکنم، دو روزه که یکطرف بالای بیضه چپم ورم کرده و همچنین بیضه چپم درد خفیف دارد، لطفا راه درمان را بگویید . سپاسگزارم

میثم
میثم
1 ماه قبل

با سلام،بنده زمانی که دست میزنم به بیضه سمت راستم درد میگیره،یا جسمی بهش برخورد میکنه درد دارم ،از چی میتونه باشی آقای دکتر، ممنون میشم راهنمای کنید

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط میثم
یاسین
یاسین
پاسخ به  میثم
5 روز قبل

خوب شدی داداش منم همینطوریم

حمیدرضا ایرانپور
حمیدرضا ایرانپور
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید.من چتدوقتیه که در بیضه هام احساس درد دارم که دردشو به کنار رانم میزنه.تشخیص شما چیه واگه دارویی باید مصرف کنم بهم بگین

شفیع
شفیع
2 ماه قبل

سلام آقای دکتر من یک هفته است درد بیضه دارم بسیار زیاد درد دارد پوندیدهگی همدارد خیلی نگران کرده من باید چکار کنم

شفیع
شفیع
2 ماه قبل

شفیع

صدیق
صدیق
2 ماه قبل

باعرض سلام خسته نباشید آقای دکترینده چهل سالمه که چهارسال پیش بیضه چپم خیلی دردزیادی داشت رفتم دکترآزمایش این چیزاگفتن سنگ کله داری خوب درمان شدم سنگ کلیه ام افتادن الان سه روزه بازشروع شدت گرفته رفتم دکتربازآزمایش سونوگرافی این چیزادادم دکترگفت واریکوسل داری باید عمل بشی بیضه چپت کلا برداشته بشه وبه تومارهم مبتلا شدی خوب عمل شدم بیضمو برداشتن دوباره رفتم پیش دکتربازآزمایش نوشته ونمونه گیری که هنگام عمل برداشته بودند گفت باید شیمی درمانی بشی سوالم اینه چراپشت دردزیاددارم وآیاشیمی درمانی خوب میشم جواب لطفا خیلی میترسم بچه کوچک دارم بخدا یاحق

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام اقای دکتر من ۲روزه بیضه سمت راستم دردکمی داره وزودتموم میشه منم ۱۴ سالمه میخاستم علتشو بدونم

سلام
سلام
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

منم همین جوری ام

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام اقای دکتر من ۲روزه بیضه سمت راستم یکم دردمیکنه وقطع میشه میشه بگید علتش چی هست

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام من ۱۴ ساله هستم یه چند وقت پیش عفونت ادراری گرفتم بعد بیضه هم درد میکرد بعد دکتر عکس گرفت با ازمایش گفت کیست بیضه در سمت راست است با عفونت ادراری گرفتی تقریبا ۱ ماه پیش من خود ارزایی میکردم ولی یه ۲۰ روزی بود که نکرده بود بعد بعد اون دکتر تقریبا هفته ای یک بار خود ارزایی کردم بیضم نه اینکه بگم خیلی درد میکرد ولی شاید خیلیی کم هنگام بلند شدن درد خیلی کمی داشت یا درد نمیکرد یا احساس درد در سمت چی و راست ولی جوری نیست که بخواد اذیت کنه ولی تو این دو روز روزی دو سه بار خود ارزایی کردم امروز که کردم مایع منی ابکی بود ولی درد انچنانی ندارم ولی خیلی نگرانم

علی
علی
2 ماه قبل

سلام. وقت بخیر من راننده لیفتراک هستم و ضربه هنگام عبور از مسیر های ناهموار به بیضه هام وارد میشه به علت نداشتن فنر بندی در این وسیله. الان چند وقته احساس میکنم بیضه سمت راستم از داخل یه رگ یا همچین چیزی کشیده میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

رضا
رضا
2 ماه قبل

سلام آقای دکتر من چندروزی کمردرد دارم بعضی وقتا دردو میزنه ب بیضه ام میشه لطف کنین بگین علتش چیه؟

بهنام
بهنام
2 ماه قبل

س من بیضه چپ و راستم یک روزه خیلی درد میکند

یوسف
یوسف
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من حدود یه هفته بیشتره که سوزش ادرار دارم آخرش به بیمارستان رفتم اونم وقتی که متوجه شدم بیضم متورم شده سنو گرافی گرفتن گفتن نرماله یه مایع دور بیضم مشاهده میشه نظر بیمارستان عفونت بود دکتر ارولوژی رفتم چهار جور قرص نوشته افلوکساسین. پروترال. یوریناسین. مداکسن دو شبه میخورم یکم سوزشم کم شده امشب بیضه سمت چپم تیر میشکید آیا ادامه بدم یا برم بیمارستان در ضمن سنو گرافی پروستات کلیه و مثانه هم خوب نشون داده ممنونم میشم راهنمایی کنید

Masih
Masih
3 ماه قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید من هر سال وقتی زمستون میشه بیضه سمت چپ درد میگیره و راه ک میرم بیشتر درد میگیره چیکار کنم به نظرتون سرما گرما این طوری شده چند روز باید وایسم تا خب بشه

مهدی ممیوند
مهدی ممیوند
4 ماه قبل

سلام آقای دکتر دوسه روزه یه کم درد بیضه دارم بایدچکارکنم ممنون

دکتر
دکتر
پاسخ به  مهدی ممیوند
2 ماه قبل

بیشترین درد در کجا داری

علیرضا
علیرضا
4 ماه قبل

باسلام درد بیضه درنوجوانان وجوانان مجرداگه دراثرضربه یاپیچیدن رگ یاخودبیضه نباشه علتش ازخودارضایی وعدم بهداشت است که منجربه عفونت مجاری ادراری وعدم درمان مناسب منجربه بیماری سوزاک وسفلیس که مصری هم هستندمیشود وامادرآقایان متاهل هم ازعفونت مثانه وکلیه ومجاری ادراراست درددرناحیه هردو بیضه هامیباشد

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  علیرضا
4 ماه قبل

درمان داره؟

علی
علی
4 ماه قبل

علت جمع شدن وسفت شدن بیضه چیست

سامان امیری
سامان امیری
5 ماه قبل

سلام وقت بخیرببخشید من سرکاریه وسیله سنگین بلندکردم دردبیضه دارم یک هفته دردش کم نشده علتش چیه

مهرشاد
مهرشاد
5 ماه قبل

سلام دکتر ۱۶ سالمه هر دو بیضه ام ضربه خورده دچار عفونت و التهاب شده انتی بیوتیک و ضد التهاب خوردم ولی خوب نشم نزدیک ۳ ماهه هر روز درد دارم دکتر هم که میرم میگه چیزی نیست دردمم خیلی زیاده چه کار کنم

یاسین پاپی
یاسین پاپی
پاسخ به  مهرشاد
4 ماه قبل

سلام

سید احمد
سید احمد
6 ماه قبل

سلام دکتر ۵۵سالمه بیضه سمت چپم بتازگی درد کمی پیدا کرده لطفا راهنمای کنید ممنونم سید احمد

علی.اکبر.فخاری
علی.اکبر.فخاری
پاسخ به  سید احمد
5 ماه قبل

درد.بیضه.سمت.چپ

مختار
مختار
پاسخ به  سید احمد
4 ماه قبل

سلام من بیضه سمت راستم درد داره بیشتر حین رانندگی لطفا راهنمایی کنید علت درد من۴۴ سالمه

تفتفت
تفتفت
7 ماه قبل

اه

اااااااااااااااااااااااا
اااااااااااااااااااااااا
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من دیروز ضرقه ای به بیضه سمت چپم وارد شد و ورم کرد استراحت کردم و امروز ورمش خابیده ولی درد ضعیفی دارم چی میتونه باشه
را درمانش چیه؟

Ali
Ali
9 ماه قبل

سلام آقای دکتر من ۱۵ سالمه سوالم اینه که اگر برای مدت مثلا ۳ ساعت هر چند وقت یکبار لباس زیر تنگ پوشیم آیا برایم مشکلی پیش میایید و دچار بیضه درد میشوم

کامگار
کامگار
پاسخ به  Ali
5 ماه قبل

محمد

ابوالفضل
ابوالفضل
9 ماه قبل

سلام دکتر چند روز هستش که بیضه سمت چپم درد خیلی کم داره خیلی کم علتشو بگین ،

Lhk
Lhk
9 ماه قبل

سلام آقای دکتر ۱۵ سالمه هنگام شیو کردن مو های بدنم(هر جای بدنم) بیضه ی سمت راستم درد میگیره و بعد از چند دقیقه خوب میشه،میتونه عادی باشه؟

محمدصادق فلاح
محمدصادق فلاح
پاسخ به  Lhk
6 ماه قبل

سلام دردسر بیضه چم هست لحظه ای درادامه چه کارکنم

ابوذر
ابوذر
11 ماه قبل

سلام آقای دکتر بیضه بیضه سمت راست ام خیلی درد میکنه میخام بدونم دلیلش چیه

محاسب
محاسب
1 سال قبل

با سلام خسته نباشید یه مدتی که احساس سنگینی ودرد خیلی کم ناحیه بیضه راست وصبحها و موقع برگشتن از کار ادرار مایل به قرمز دارم بعد از چند بار امیزش الت تناسلی سوزش میکنه.

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  محاسب
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر ۵۵سالمه درقسمت بیضه سمت راست بدون التهاباحساس درد دارم.

علیخانی
علیخانی
1 سال قبل

سلام من پنجاه سالم بالای بیضه درد می کند وهیچ های ندارم

امیرمحمد ازافغانستان
امیرمحمد ازافغانستان
1 سال قبل

بیضه کشال شده درددرخود بیضه است همراه باپای چپ بیضه چپ تورم دارد

علی
علی
1 سال قبل

سلام دکتر جان ۱۹سالمه بیضه هام سوزش داره و پوست بیضم خشک میشه و دردمیکنه

Meshkani
Meshkani
1 سال قبل

سلام واسه بیماری بواسیر جراحی خوبه یا لیزر .چند تا دکتر خوب معرفی کنید ممنون میشم

ناصر لامعی
ناصر لامعی
1 سال قبل

سلام بنده احساس درد وسوزش وتورم در بالای بیضه وکنار الت وانتهای شکمی دارم که شدیدا میسوزه ومتورم میشه وتند تند انگار رگها ولوله ها قسمت راست تیر میکشه ومیسوزه ودردش میزنه به لگن وپشت کمرم از سمت راست خیلی احساس درد وسوزش دارم انگار داخلوکناره الت وشکمم زخم شده شدیدا هم ملتهب ومتورم میشه راهنمایی کنین لطفا

یعقوبی
یعقوبی
پاسخ به  ناصر لامعی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر بعد از ادرار کردن بیضه سمت راستم درد می‌گیرد

عبدالرحیم
عبدالرحیم
1 سال قبل

سلام آغای دکتر من به پیچیده گی بیضه‌ها ۲سال است باید چی کنم

علی
علی
1 سال قبل

آلت تن اصلی چند سان بایدباشه

حامد
حامد
پاسخ به  علی
10 ماه قبل

سلام ۹ماه هست که اصلا رابطه نداشتم واز دیشب درد بیضه احساس میکنم آیا نداشتن رابطه باعث درد بیضه می‌شود
واگر دوباره رابطه داشته باشم درد آن خوب میشود

ابی
ابی
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

بنظره من کلفتیش مهه حداقل باید ۲۰سانت باشه وگرنه سکس بی کیفیت میشه

مهدی
مهدی
1 سال قبل

بعد از ورزش اسکوات یا دویدن یا وزنه برداری درد خفیف بیضه دارم و یا سکس دیر به دیر هم درد میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه چند وقت پیش دوستم با دست به قدرت متوسط زدبه به بیضه سمت راست من اولش درد داشت ولی بعد کم شد من وقتی میخوام بخوابم بیضه ام درد میگیره میخواهم بلند شدم زیر نافم درد میگیره بیضه سمت راستم و فکر میکنم بیضه هام بزرگ کوچیک شدن و بعضی موقع ها دوتا درد میگیرن میترسم میشه سریع راهنمایی کنید

alirrct
alirrct
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

خیلی زود برو دکتر من قبلا مثل تو شدم دیر رفتم ،
بخاطر همین عمل کردم بیضه سمت چپم رو کلا برداشتن

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام خوبید آقای دکتر بیضه هام درد میکنه شکمم درد میکنه اگر میشه جواب سوال منو بدید ۱۴ سالمه وقتی که میرم دستشویی بیضه هام درد میکنه آقا دکتر جواب منو بده

فرشاد قنبری کرم اله
فرشاد قنبری کرم اله
1 سال قبل

سلام وقت بخیر خوبی خسته نباشید بیضه سمت راست فرم شده خیلی درد می‌کنه حالا چکار کنم

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام بر اثر پلیپ روده بیضه وکمرم درد میکند تا اماده شدن نتیجه بیوبسی چه دارو یی بخورم تا دردم اروم بشه لطفا جواب بدهید

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

لطفا جواب بدهید

م ب
م ب
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام دکتر جان خسته نبوی حالتان خو هست دکتر جان دو الا. سه روز هست اول بیضه سمت راستم درد می کرد بعضی اوقات زیر شکمم درد میکنه سمت راست باز الان سمت چپ دردش زیاد نیست ولی هست از خوردن گردوی زیاد نیست

مهران
مهران
1 سال قبل

سلام دکتر خوبین
من امروز از خواب بیدار شدم و متوجه شدم بیضه سمت راستم درد میکنه بعد از گذشت دقایقی درد افت کرد ولی همچنان درد وجود داره و قابل احساس حوله داغ برای درد هم گزاشتم!
ولی وقتی که چک کردم ورم یا قرمزی نداره ولی متوجه این شدم هیچ قسمت از بیضه ام درد نمیکنه جز قسمت زیریش پایین که با لمس درد بیشتر و تشدید میشه و بعد ۵ دقایقی استراحت افت پیدا میکنه و همچنین با فعالیت هایی مث راه رفتن و.. مداوم همین تشدید و بیشتر شدنش اتفاق میفته!
درضمن ۱۹سالمه میخواستم بدونم مشکلی که نداره بیضه ام وآیا میتونه بدلیل خودارضایی باشه و راهنماییم کنید ممنون میشم جواب بدید!

دکمه بازگشت به بالا