علت شپش سر چیست؟ درمان موثر شپش سر در کودکان و بزرگسالان

درمان خانگی شپش سر بچه، طول عمر و علائم شپش سر چیست؟

شپش سر

شپش سر (Head lice) با نام علمی پدیکولوزیس (Pediculus humanus capitis)، حشره ریز قهوه­‌ای یا خاکستری‌رنگ است که از خون پوست سر انسان تغذیه می‌­کند. شپش ماده‌­ای چسبناک تولید می‌­کند که هر تخم شپش را محکم به ساقه مو متصل می­‌کند. این موجود اغلب روی پوست سر، پشت گوش و نزدیک خط گردن در پشت گردن لانه می‌­کند. شپش سر با چنگال­‌هایی شبیه قلاب که در انتهای هر شش پای آن­ها دیده می‌­شود، موها را می­‌گیرد. شپش مو سر به‌ندرت روی بدن، مژه یا ابرو پیدا می‌­شود.

شپش روی پوست سر، ممکن است قابل مشاهده باشد اما چون بسیار کوچک است، به سختی قابل تشخیص است. این عارضه، به خصوص در میان کودکان یک مشکل شایع و بسیار مسری است. کودکان پیش دبستانی و دبستانی (۳ تا ۱۱ سال) و خانواده­‌های آن­ها بیشتر به این ویروس آلوده می­‌شوند. دختران بیشتر از پسران و زنان بیشتر از مردان به شپش مبتلا می‌­شوند.

گزش آن­ها باعث خارش و تحریک پوست سر می­‌شود و این خراشیدن منجر به عفونت می­‌گردد. اگر می‌­خواهید همه چیز را درباره شپش سر، علائم ابتلا به آن، عوارض شپش سر و راه­‌های درمان شپش سر بدانید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید!

علائم شپش سر

علائم شپش سر در زنان و مردان و نشانه‌های شایع آلودگی به شپش می­‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش: شایع‌ترین علامت آلودگی به شپش، خارش پوست سر، گردن و گوش است. این خارش یک واکنش آلرژیک به گزش شپش است. وقتی فردی برای اولین‌بار به شپش مبتلا می‌­شود، ممکن است چهار تا شش هفته پس از آلودگی، هنوز خارش نداشته باشد. تسکین و درمان خارش سر را با مشورت دکتر خارش انجام دهید.
  • احساس این­که چیزی روی موها یا بدنتان حرکت می‌­کند: شپش‌­ها معمولاً روی بدن یا لابه‌لای موهای افراد حرکت می­‌کنند و به­‌این خاطر، گاهی احساس بی­قراری آن‌قدر در افراد زیاد می‌­شود که نمی‌­توانند راحت بخوابند.
  • زیادشدن شوره سر: اگر به شپش سر مبتلا شده باشید، فکر می‌­کنید که روی موهای‌تان شوره سر دیده می­‌شود اما آن­ها در حقیقت، تخم­ شپش هستند که گاهی با شوره سر اشتباه گرفته می­‌شوند. شوره سر را به‌­راحتی می­‌توان با شانه زدن مو یا حتی فقط مالش تشخیص داد. به­‌علاوه، شوره سر به‌­راحتی از روی مو جدا می­‌شود اما تخم شپش سر محکم به ساقه مو وصل است و به‌­سختی و تنها با نوک ناخن جدا می­‌شود.
  • برجستگی­‌های قرمزرنگ روی پوست سر، گردن و شانه: شپش‌­ها پوست سر، گردن و شانه‌­هایتان را می­‌گزند و جای گزش آن­ها تبدیل به برجستگی­‌هایی جوش مانند می‌­شود.

علت ابتلا به شپش

علت ابتلا به شپش سر چیست؟

داشتن شپش سر آزاردهنده است، اما خطرناک نیست و باعث شیوع بیماری نمی‌­شود. علت شپش سر در بزرگسالان یا علت شپش سر در کودکان، نشانه این نیست که بهداشت فرد ضعیف بوده است. شپش سر به خون احتیاج دارد و فرقی نمی­‌کند که این خون متعلق به فردی تمیز است که بهداشت را کاملاً رعایت می­‌کند یا فردی که نامرتب و غیربهداشتی است. ابتلا به شپش سر از دو طریق صورت می­‌گیرد:

انتقال شپش به روش مستقیم

  • انتقال شپش بیشتر به­‌صورت مستقیم و رودررو رخ می­‌دهد چون شپش سر می­‌خزد، اما قادر به پرش یا پرواز نیست.
  • تماس با فردی که قبلاً آلوده بوده است در طول بازی، مدرسه یا فعالیت­‌های ورزشی و در مدرسه­، خانه­، مهمانی
  • پوشیدن لباس­‌های آلوده، مانند کلاه، روسری، کت، لباس ورزشی یا اکسسوری­‌های مو
  • استفاده از شانه، برس یا حوله آلوده
  • استفاده از هدفون آلوده
  • درازکشیدن روی تخت، کاناپه، بالش، فرش یا حیوانی که اخیراً با فرد مبتلا به شپش در تماس بوده است

انتقال شپش به روش غیرمستقیم

  • انتقال غیرمستقیم شپش، روشی غیرمعمول است و می‌­تواند از طریق لباس‌هایی که در کنار هم به چوب­‌رختی آویزان شده‌­اند، انجام شود. به‌عنوان‌مثال، کلاه یا روسری­‌هایی که به یک قلاب آویزان شده یا در یک کمد مشترک نگهداری می­‌شوند.

آیا شپش سر فایده‌­ای هم دارد؟

ممکن است باور نکنید اما شپش سر دارای فوایدی نیز دارد. موارد زیر برخی از فواید شپش سر هستند:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

شپش سر می­‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و موجب شود که شما در برابر نیش سایر حشرات مقاوم­‌تر شوید

  • کمک به درمان برخی از بیماری­‌ها

بعضی از متخصصان در زمینه داروسازی، از شپش‌­ها برای بهبود ناهنجاری­‌های ژنتیکی انسان­‌ها استفاده می‌­کنند و از آن­ها در درمان بیماری­‌های مختلف مثل تیفوس، تب و … استفاده می‌­کنند.

  • مورداستفاده در داروسازی

در حال حاضر، داروسازان در تولید داروهای مختلف و آماده­‌سازی واکسن‌­های مختلف از شپش سر استفاده­‌های زیادی می‌­کنند.

شپش سر چه عوارضی دارد؟

شپش سر اگر درمان نشود، باعث ایجاد عفونت پوستی و مشکلات بسیاری می‌­شود. اگر پوست سر کودکان مبتلا به شپش سر، مدت طولانی دچار خارش شود، در نهایت، پوسته پوسته شده و روی پوست سر زخم ایجاد می‌­شود. این زخم­‌ها ممکن است عفونت کنند و شرایط بدی را ایجاد کنند.

دریافت نوبت حضوری از متخصص پوست اطفال

از جمله این عفونت‌ها عبارت‌اند از:

  • تیفوس

 تیفوس یکی از بیماری­‌های دردناک و خطرناکی است که ناشی از گزش شپش سر است. شپش­‌ها می‌­توانند حامل عفونت باشند و آن را در سراسر بدن انسان انتشار دهند.

  • عفونت‌­های باکتریایی پوستی

عفونت­های پوستی در سر عوارضی به همراه دارند که عبارت‌اند از:

طول عمر شپش سر چقدر است؟

هر شپش برای بالغ شدن از ۳ مرحله عبور می‌کند؛ مرحله اول، زمانی است که تخم (یا رشک) است، در مرحله دوم تبدیل به نمف (نوزادی که از تخم خارج می‌شود) می­‌گردد و مرحله سوم، مرحله بالغ شدن شپش است. رشد نمف خود دارای ۳ مرحله است و برای عبور از هر مرحله نمف باید خون خواری کند. وقتی شپش بالغ شد، اگر در مدت ۲۴ ساعت غذا (یا همان خون) به آن نرسد، از بین می‌رود. همچنین، اگر به هر دلیلی تخم شپش تا ۱ ماه باز نشود دیگر باز نخواهد شد. هر شپش روزانه ۱۰ تخم می‌گذارد. تخم­ها بعد از ۸ تا ۱۰ روز باز می‌شوند و شپش‌های بالغ حدود ۴ تا ۶ هفته عمر می‌کنند.

مشاوره آنلاین متخصص پوست و مو

دریافت نوبت حضوری از بهترین دکتر پوست

چطور از ابتلا به شپش سر پیشگیری کنیم؟

از آن­جا که درمان شپش، دشوار، وقت­‌گیر و بسیار زمان­بر است، بهتر است تلاش کنید از ابتلای خودتان یا کودکانتان به آن جلوگیری کنید. برای این­کار، چند راه زیر را به شما پیشنهاد می­‌کنیم:

  • در مکان‌­های عمومی مثل محل کار، رستوران­‌ها، استخرها و … لباس­هایتان را به قلاب جداگانه­‌ای از چوب­رختی و جدا از لباس­‌های افراد دیگر، آویزان کنید
  • وسایل شخصی مانند شانه، برس، گیره یا تل مو، کلاه و شال و روسری را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • روی تخت، کاناپه یا بالشی که به نظافت آن مطمئن نیستند، دراز نکشید.
  • موقع دوچرخه­‌سواری یا موتورسواری کلاه محافظ دیگران را به­ سرتان نگذارید.

درمان خانگی شپش سر چیست؟

برای درمان خانگی شپش سر می توانید مقاله انواع درمان خانگی شپش سر به کمک طب سنتی و دارو های گیاهی مطالعه کنید که در ان توضیح دادیم چگونه شپش سر را از بین ببرید.

درمان شپش سر با شانه زدن موها

موها را مرطوب کرده و به کمک یک شانه دندانه باریک آنها را شانه کنید. مو را به چند بخش تقسیم کرده و شانه زدن هر قسمت را تا جایی که دیگر شپشی پیدا نشود، ادامه دهید. هر سه تا چهار روز، در طی چند هفته این کار را تکرار کنید. این کار در کنار سایر روش‌های درمانی کمک می‌کند تا سریع‌تر از شر شپش‌ها خلاص شوید.

درمان شپش

راه ­های جلوگیری از بازگشت شپش سر

مبارزه با شپش می‌­تواند نبردی مداوم باشد. تا زمانی که شپش‌­ها از همه‌جا ریشه­‌کن نشوند، بیماری به­‌طور کامل درمان نشده است؛ بنابراین، برای جلوگیری از بازگشت شپش‌­های سر، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تمام ملحفه‌­ها و لباس­‌های استفاده شده در طول ۲ روز قبل از درمان را در آب خیلی گرم (۴/۵۴ درجه سانتیگراد ۱۳۰ درجه فارنهایت) بشویید.
  • وسایلی را که قابل شستشو نیستند، به مدت ۲ هفته در کیسه­‌های ضد هوا قرار دهید.
  • کیسه جاروبرقی قدیمی‌­تان را دور بیندازید چون ممکن است تخم شپش‌­ها در آن­ جا خوش کرده باشند.
  • وسایل مراقبت از مو مانند شانه و برس را در آب داغ خیس کنید و یا دور بریزید.
  • از آنجا که شپش به‌راحتی از یک شخص به شخص دیگر در یک خانه منتقل می­‌شود، موهای همه اعضای خانواده را بررسی کنید.
  • به کودکانتان بگویید سعی کنند از تماس رودررو در مدرسه (در ورزشگاه، زمین بازی یا ورزش) با بچه‌های دیگر خودداری کنند.
  • هر ۳ یا ۴ روز، کودکانی را که از نزدیک با شخصی که شپش داشته است، تماس داشته­‌اند، چک کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

مورد اول زمانی است که علائم ابتلا به شپش سر را داشتید اما شک داشتید که خودتان یا فرزندتان به شپش مبتلا هستید، در این مورد قبل از شروع درمان­های خانگی ابتدا با دکتر پوست مشورت کنید. مورد دوم، اگر خودتان شپش را تشخیص دادید و از درمان­های خانگی استفاده کردید اما هم­چنان مشکل خارش شدید داشتید، حتماً به دکتر مو مراجعه کنید. پزشکان برای از بین بردن شپش‌­های مقاوم، داروهای مخصوصی که از راه دهان مصرف می­‌شوند، تجویز می­‌کنند.

از طرفی، خراشیدن زیاد پوست سر می­‌تواند منجر به عفونت باکتریایی شود. اگر احساس کردید که غدد لنفاوی تان متورم شده و پوستتان قرمز و پوسته‌پوسته شده است، حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشکان می­‌توانند عفونت‌­های پوستی را با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها درمان کنند.

مراجعه به پزشک

اگر فرصت مراجعه به مراکز درمانی یا مطب دکتر پوست را ندارید، سیستم نوبت­‌دهی آنلاین پذیرش۲۴ برای شما این امکان را فراهم کرده تا بدون دغدغه و به‌راحتی چند کلیک، نوبت دکتر مورد نظرتان را دریافت کرده و در زمان مقرر به مطب پزشک یا مرکز درمانی مورد نظر مراجعه کنید. با استفاده از سایت نوبت‌دهی پذیرش ۲۴، شما می‌توانید اولین نوبت خالی پزشک یا زمان مورد نظر خود جهت مراجعه به مطب دکتر متخصص پوست و مو را انتخاب کنید.

علاوه بر این، می‌توانید به‌صورت آنلاین و با استفاده از سیستم چت مشاوره، درباره مشکل شپش سر با دکتر پوست آنلاین به چت بپردازید یا تلفنی صحبت کنید و مدارک و مستندات مورد نظر خود را برای ایشان ارسال کنید تا پزشک بتواند در تشخیص بیماری و درمان آن به شما کمک کند.

مشاوره آنلاین پوست و مو

۳.۶/۵ (۴۲ نظر)

منبع
mayoclinicnhskidshealth

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
365 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...
...
1 روز قبل

سلام
من مربی مهد هستم
و امروز یکی از دخترا عروسکش رو آورده بود و چند بار مالید به موهای من
امکانش هست اینطور شپش منتقل بشه ؟

ناشناس
ناشناس
3 روز قبل

سلام من هم یه مدتی بود که شپش داشتم و با استفاده از سم به مدت دو روز کاملا بر طرف شدن

حمید
حمید
4 روز قبل

سلام بزرگوار
قبل از حمام از اسپری سرکه روی سرتان استفاده کنید و قدری چنگ بزنید و اجازه دهید مدت یک ربع سرکه روی سرتان بماند. پس از حمام حتماً موهایتان را با دستگاه اتوی مو (کراتین) حرارت دهید تا تخم های نشسته رو مو از بین بروند. خیلی مفید است. موفق باشید

....
....
10 روز قبل

بد بخت شدم امتحانام شروع شدن فک کنم شپش گرفتم نمیدونم چیکار کنم خیلی میترسم میشه یه راهکاری بدید که خیلی زود از بین بردشون و اینکه ممکنه چون برا چند روز رفته بودم مسافرت و رفته بودم روستا از اونجا گرفته باشم.

زهره شهناز
زهره شهناز
16 روز قبل

سلام خسته نباشید من موقع جشن دوستم بود بعد یک نفر از برس من استفاده کرد بعد من زدم به سرم الان خیلی وقته سرم شپش و شوره گرفته نمی دونم چه کار کنم لطفاء راهنمایییم کنید ممنون

حمید
حمید
پاسخ به  زهره شهناز
4 روز قبل

سلام بزرگوار
قبل از حمام از اسپری سرکه روی سرتان استفاده کنید و قدری چنگ بزنید و اجازه دهید مدت یک ربع سرکه روی سرتان بماند. پس از حمام حتماً موهایتان را با دستگاه اتوی مو (کراتین) حرارت دهید تا تخم های نشسته رو مو از بین بروند. خیلی مفید است. موفق باشید

زهرا
زهرا
24 روز قبل

سلام منم همینطور بودم سیاه دانه رو آسیاب کن بعد با سرکه سیب مخلوط کن هر روز باید این دارو رو بزنی به سرت طی ۳ تا ۴ ساعت این کار رو تا ۱۰ روز ادامه بدهید
نتیجه می گیرید

صدف
صدف
1 ماه قبل

سلام ی مدت هست ک سرم رشک بسته و سه روز مداوم از شامپوی پرمیترین استفاده کردم اما هنوز رشکا از بین نرفتن و داخل سرم هستن توروخدا بگید چیکارکنم

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  صدف
1 ماه قبل

موهاتو کامل آغشته به نرم کننده کن بعد با شانه ی شپش تمام سر را شانه بزن بزار رشک ها جدابشن ازموهات دوبار درهفته انجام بدی خوب میشی

مجیدی
مجیدی
پاسخ به  صدف
1 ماه قبل

موهاتون تا حد امکان کوتاه کنید چاره ای نیست آلمانی بزنید بعد با شامپو شانه مخصوص بشورید جز این هرکاری کنید جواب نمیده بهتون

ملیسا
ملیسا
پاسخ به  مجیدی
9 روز قبل

وقتی موهاتو کوتاه کنی گناه

صغری و کبری
صغری و کبری
پاسخ به  صدف
24 روز قبل

واسه منم اونجوری شده صدف

AAAAA
AAAAA
1 ماه قبل

سلام اگه شپش بخوریم چی میشه

صغری و کبری
صغری و کبری
پاسخ به  AAAAA
24 روز قبل

می می ریم صفی

.ووراش
.ووراش
1 ماه قبل

تنها راهش اینه ک مرتب موهاتونو بشورید و یکی باشه ک هی تخم هاشو از موهاتون بکشه بیرون.مادرم اینکارو هرشب برام انجام داد موهام خیلی بلند بودن و پرپشت.حیف بود کوتاه کنم.بعد چن ماه بالاخره از بین رفتن کلا

یه فرد شپشو
یه فرد شپشو
پاسخ به  .ووراش
7 روز قبل

تا چند ماه من خودکشی میکنم

Asal
Asal
3 ماه قبل

سلام لطفا بهم یه راهکار بگید خیلی ممنون میشم

Asal
Asal
3 ماه قبل

سلام ببخشید من خیلی وقته که شپش گرفتم هر راهکاری رو امتحان کردم ولی نشد که از دستشون خلاص بشم یه بار تا چند روز اثری ازشون نبود اما دوباره خیلی زیاد شدن من دیگه خیلی خسته شدم از بس که سرمو می خارونم و حتی میان جمع هم نمیتونم خودمو نگه دارمو وقتی میخارونم خجالت میکشم و از بس که خونمو مکیدن دیگه عین گچ سفید شدم و نمیدونم دیگه چیکار کنم من نمیتونم به پزشک مراجعه کنم چون موقعیتش ندارم لطفا یه راهکار بهم پیشنهاد کنید خیلی ممنون میشم

م.م
م.م
پاسخ به  Asal
3 ماه قبل

ازشامپو لیندان استفاده کنید

عاطی
عاطی
پاسخ به  Asal
2 ماه قبل

از داروخانه سِرُم پرایمر تهیه کنید

الهام
الهام
پاسخ به  Asal
2 ماه قبل

سلام
اگه بزرگسال هستید حدود یک ساعت سرتون رو باالکل اسپری شده ب مو با نایلون ببندید بعد باز کردن نایلون گازی ک از طریق الکل تولید شده آزاردهنده س، بلافاصله شونه کنید دیگه اثری لز شپش نیست
من خودم دوبار انجام دادم نتیجه گرفتم

صغری و کبری
صغری و کبری
پاسخ به  الهام
24 روز قبل

شامپو وقت وقت

النا
النا
پاسخ به  Asal
2 ماه قبل

سلام شامپو پرمترین رو از داروخانه بگیرید
تنها راه حلش همین شامپو هست
روش استفاده شم روی جعبه نوشته
و با اتو مو حتما تو کشی کنید
چون با حرارت تخم شپش ازبین میره

اسما
اسما
پاسخ به  Asal
1 ماه قبل

برو داروخونه تعریف کن شامپو ضد شپش میده یه کف بشوری گم میشن.شامپو با شونه باهمن تو جعبه قشنگ زیر دوش آب داغ شامپو بزن و شونه همشون ازبین میرن

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  Asal
1 ماه قبل

فقط با شامپو نرم کننده به تمام موهات بمال بعد با شانه شپش شانه بزن همه جای موهاتو و آبکشی کن هفته ای دوبار انجام بدی خوب میشی

زهره
زهره
پاسخ به  Asal
1 ماه قبل

عزیز طبق تجربه خدمت عرض میکنم هیچ راهی نداره مگر چند مرتبه رنگ و اکسیدان رو مخلوط کنید و روی موها و ریشه و کف سر بمالید،یا با موزر از ته موهارو ماشین کنید بعد سرکه سفید و جوش شیرین چند دقیقه بمالید و بشویید

زهرا
زهرا
پاسخ به  Asal
24 روز قبل

سلام منم همینطور بودم یه راه کار هست سیاه دانه رو آسیاب کن و بعد با سرکه سیب مخلوط کن هر روز باید این دارو رو ۴تا ۵ ساعت روی سر باشد تا ۱۰ روز بعد خوب میشه

حنا
حنا
3 ماه قبل

سلام لطفا لطفا نیاز به راهنمایی دارم
دو روز هست متوجه شدم ک شپش دارم از شامپو ضد شپش هم استفاده میکنم و خیلی میترسم درمان نشه لطفا راهنمایی کنید موهامم بلنده اگ مصری کوتاه کنم درمان میشه و اینکه چقد طول میکشه کامل از بین بره؟؟؟؟ میشه محصول بهداشتی برای درمانش معرفی کنید

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

من سر خارش داره و وقتی شوند میکنماز سرمی یک دونه چیز قهوه کوچک پایین میفتن چه کارکنم

کیانا
کیانا
3 ماه قبل

سلام من و خواهرم حدود چندماه پیش شپش گرفتیم ولس بعد درمان کردیم و حتی یدونه رشک هم توی سرمون نبود
امروز که من از خواب بیدار شدم روی بدنم یک شپش مرده دیدم
سرم نمیخاره بارها هم چک کردم دارم دیوونه میشم چیکار کنم
درضمن من مدرسه میرم امکان داره از مدرسه باشه؟

مخاطب ناشناس
مخاطب ناشناس
پاسخ به  کیانا
3 ماه قبل

اره امکان داره حتمن هست موهاتو با روغن یا سس مایونز اغشته کن و با شونه مخصوص شپش شونه بزن هر روز هم بده کسی چک کنه و تخم هارو برداره

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام دوستان اگه دوستی از افغانستان دارین بهش بگین براتون وترنری “یا دوا گرگی” بیاره خیلی تاثیر گذاره موفق باشید

بدون نام
بدون نام
4 ماه قبل

من چند وقت پیش شپش گرفتم بعد با ماشین زدم،الان دوباره احساس خارش میکنم و انگار یه چیزی تو سرم راه میره وقتی موهامو شونه میکنم چندتا دونه قرمز مثل شوره تو سرم میبینم و سرم میخاره،ممکنه شپش باشع؟

اهم
اهم
پاسخ به  بدون نام
3 ماه قبل

اره

آیلا
آیلا
پاسخ به  بدون نام
1 ماه قبل

بله میشه شپش باشه باید با استفاده از روغن زیتون و سس مایونز از بین میره باید شانه ی شپش هم بزنی .

مائده
مائده
4 ماه قبل

من هر شب سرکه میزنم ب موهای چقد طول میکشه شپشا گم شن از تو سرم؟

Asal
Asal
پاسخ به  مائده
3 ماه قبل

من هم شپش گرفتم و هر راهکاری رو امتحان کردم سرکه هم امتحان کردم اما جواب نمیده به نظرم موهاتو کوتاه کن و بعد کل خونه رواز اول ضد عفونی کنید و لباساتونو با مایع کاملا پاک سازی کنید و بعد اگر که بازهم احساس کردید تو سرتون شپش هست زود با شانه دانه ریز شونه کنیدو بهتر است شانه زدن را در حمام انجام دهید و اگر انجام می‌دهید قبل از شانه زدن به موهایتان نرم کننده بزنید و با نرم کننده شانه کنید و پس از حمام همیشه موهایتان را سشوار کنید وگرنه دوباره برمیگردن

سلسله
سلسله
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر چطور از شر شپش دور شویم

Asal
Asal
پاسخ به  سلسله
3 ماه قبل

Bhy
Bhy
5 ماه قبل

حتما تا روزی که هیچ تخم شپشی تو سرتون نباشه ،هر روز موهاتون رو از اون تخمها ب کمک اون فرد دلسوز پاکسازی کنید تار به تار این خیلی مهمه ،دقت کنید هر روز این تایم رو بذارید وگرنه او تخمها دوباره تبدیل به او‌ن حشره بالغ میشن و تخمک گذاری می کنند،ابن مدت هم خواهش می کنم جایی نرید [باشگاه ،مهمونی ،خونه خاله فامیل هیشکی و…..]اگرهم سر کار میرید خواهشا از یه لجک محکم ایتفاده کنید و موهاتونو کاملا بپوشونید .

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  Bhy
4 ماه قبل

از قطره ی شپش کیمیا استفاده کن

اهم
اهم
پاسخ به  نفیسه
3 ماه قبل

از بین میره؟

Bhy
Bhy
5 ماه قبل

سلام دوستان ،برای از بین بردن شپش ،اول تمام لباسهای استفاده شده و ابزارالات رو با اب خیلی خیلی داغ بشورید اتو کنید با دمای بالا داخل یه کیسه بدون هوا بذارید و خوب گره بزنید تا ۷/۱۰روز اصلا در کیسه رو باز نکنید .
برای کله خونه هر جایی که تردد داشتد حتی درزهاخوب جارو کنید تمیز کنید سپس از اسپری دِرمین از. داروخانه تهیه کنید و همه جا با دستکش اسپری کنید هر هفته انقدر قوی هست که اثرش یک هفته باقی میمونه ،اگر هم وسواس دارید بیشتر اسپری کنید .در درجه اول به دکتر پوست مو‌ مراجعه کنید ، شامپوی مخصوص رو تهیه کنید تا اول شپش های بالغ و زنده نابودشن ،بعداز طی کردن دستور شامپو مدتی حموم نباید برید تا سم مخصوص شپش اثرش رو بزاره ،با سشوار وباد گرم زیاد موهاتونو برس زیاد کنید و زیاد خشک کنید و اتو بکشید ،از یک فرد کمکی کمک بگیرید و ملافه ای تعبیه کنید موهاتون رو از پشت تقسیم بندی کنه و تار ب تار تخم هایی که چسبیده موهاتون رو دربیار و داخله ملافه بریزه ، بعد از طی کردن مراحل پزشکی و استفاده از شامپوی شپش و پاکسازی تخم ها از سر ،(با روغن زیتون و شونه مخصوص شپش یا استفاده ازمحلور سرکه و آب برای شل کردن تخم ها از چسبیدن به ساقه مو استفاده کنید )،سپس طی حمام رفتنهاتو از نرم کننده ی موی فراوان به کف سر و ساقه مو استفاده کنید و با شونه ریز که همون شونه مخصوص شپشووهارو کمی بعد از برس کشیدن و گره باز کردن مو از کف سر شونه بکشید .من دیر متوجه شدم اما با رعایت کردن همه اینها خلاص شدم از این بیماری آزاردهنده .فقط بعد از درمان از ماسک موهای مراقبتی و ترمیمی تقویتی استفاده کنید .چون شامپوی شپش بسیار موها و زبر خشک و آسیب پذیر می کنه .سی مایونز و وازلین و ا. این قبیلم نزنید غیر از اینکه سرگیجه و بوی مشمئزه کنندش اذیتتون کنه تاثیری نداره .من این عذابمو کشیدم تا ۲ماه امیدوارم واقعا کسی اذیت نشه.حتما پزشک برید و راستش رو بگید پزشک حازق واقعا راهنمایی و کمکتون میکنه و سپی این مراحل پاکسازی و انجام بدید تا خلاق شین .

.bm
.bm
5 ماه قبل

سلام من دیروز رفتم خونه یکی از دوستام اونجا با شونش موهام رو شونه کردم امروز یه دونه شپش پیدا کردم از تو سرم دارم دیونه میشم هر چی شونه میکنم ولی چیزی پیدا نمیکنم دیگه باید چیکار کنم که نگیرم

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  .bm
4 ماه قبل

از قطره ی شپش کیمیا استفاده کن

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  .bm
2 ماه قبل

سلام قطره گیاهی شپش کاملا تضمینی خواستی. معرفی کنم

ارزو
ارزو
6 ماه قبل

سلام ما الان دوماهه شپش گرفتیم یه خانواده ۴,نفره هر راهی رو رفتیم دکتر پوست سس مایونز سرکه اسفند انواع روغن ها اما هنوز خوب نشدیم چکار کنم خسته شدم دخترم موهاشو بلند بودکوتاه کردم همچنین خودم

مائده
مائده
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

سلام برای از بین رفتن شپش سر حنا را با سرکه مخلوط کنید و یک الی دو ساعت ب سرتون بزارید و بشورید و بعد با سشوار موهاتونو خشک کنید ترجیحن این کارو داخل خونه انجام ندید چون اگر شپش بازهم تو سرتون باشه اون رو از سر خارج میکنه و داخل خونه میوفته و بازم هم مبتلا میشید

سعید
سعید
پاسخ به  مائده
28 روز قبل

سلام با تاید سرتو بشور

سحر
سحر
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

من دستگاهش رو میفروشم

مارب
مارب
پاسخ به  سحر
5 ماه قبل

دستگاه چی؟

محدثه
محدثه
پاسخ به  سحر
3 ماه قبل

سلام دستگاه شپش شمامیفروشید

عباس
عباس
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

باسلام واحترام دوست من لطفا از لوسیون LSکه در داروخانه ها است وبه نام لوسیون ضد شپش است استفاده کنید من دخترم در مدرسه مبتلا شده بود. بعد از استفاده یکبار از لوسیون برای همیشه از شرش شپش خلاص شدیم ومطابق دستورالعمل لوسیون LSعمل کردیم. مطمن باشید نابود می‌کند. گیاهی است وهیچ جای نگرانی در مورد مصرف ندارد قیمت ۲۵۰ هزار تومانی است لطفا خودتون رو اذیت نکید دوستان ما سس مایونز تا هر چیزی فکر کنید زدند خلیلی اذیت شدند. اما با لوسیون LS فکر کنم نهایتا ۲بار وبرای همیشه نابودی کامل. برای ما که اینطور بود شکر خدا

سوگند
سوگند
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

یه شامپو هست فوق العادس شپش و تو ۵۸ ثانیه و تخمشو تو ۸ ساعت نابود میکنه واقعا عالیه
۲۳۷ تومنه اسمش پریمه

مریم
مریم
پاسخ به  سوگند
3 ماه قبل

ما یکی از اعضامون شپش گرفته برا روی مبلا چه چیزی استفاده کنیم که بقیه نگیرن یا دستگیره ها؟؟؟

Hasti
Hasti
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

سلام بهترین‌کاراینه که وازلین بزنین به سرتون وروش روبانایلون‌ کیپ کنید۳۰دقیقه‌بمونه بعدباشانه دندان ریزبکشدتوسرتون وشپش های مرده بیرون بکشیدوبراازبین بردن چربی وازلین ازپودردستی لباسشویی استفاده کنید

سارا
سارا
پاسخ به  ارزو
5 ماه قبل

سلام اگه تهرانید من یجا رو می‌شناسم طی یک جلسه رفع میکنه. پارسال پیسش رفتم عالی بود خیر ببینه

بهاره
بهاره
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

کجاس؟

Mohammad
Mohammad
پاسخ به  ارزو
4 ماه قبل

سم مورچع بزن

هلیا
هلیا
پاسخ به  Mohammad
3 ماه قبل

تو زدی خوب بود؟؟

بختیاری
بختیاری
پاسخ به  Mohammad
3 ماه قبل

خیلی نادانی

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  ارزو
4 ماه قبل

توی اینترنت بزن قطره ی شپش کیمیا معجزه می کنه

سعادت
سعادت
پاسخ به  نفیسه
3 ماه قبل

نه

سعادت
سعادت
پاسخ به  نفیسه
3 ماه قبل

نه من زدم اصلا فایده ندارع

صدیقه ام
صدیقه ام
پاسخ به  ارزو
3 ماه قبل

عزیزم اینا همش حرفه سرکه و سس مایونز البته برای شپش خوبه ولی برای رشک خوب نیست تنها راهش یا از ته بزنی یا با دست بکشیش

صدیقه ام
صدیقه ام
پاسخ به  صدیقه ام
3 ماه قبل

می تونی اتو مو هم اول بکشی بعد بگردی

فاطمه م
فاطمه م
پاسخ به  صدیقه ام
1 ماه قبل

دقیقا

الهه
الهه
پاسخ به  ارزو
2 ماه قبل

سلام موهاتون رو رنگ بزنید اکسیدان خیلی خوبه برای ازبین رفتن شپش

فاطمه م
فاطمه م
پاسخ به  ارزو
1 ماه قبل

سلام زدم داخل گوگل ایت الله تبریزیان گل ختمی رو گفت خوبه با حنا و سرکه سیب قاطی کنید به موهاتون بذارید بعدم تا میتونید تخم شپش ها رو در بیارید و پتو و لباسا تون رو با اب داغ بشورید و اتو کنید یا هم که اگه نگران پتوهاتون هستید که ابجوش خراب کنه سم مورچه بزنید داخل پلاستیک زباله بذارید دو سه هفته دست نزنید بعد در بیارید و بشورید

زهره
زهره
پاسخ به  ارزو
1 ماه قبل

همگی موهاتون رو رنگ کنید

محسن
محسن
6 ماه قبل

فقط کافیه از تافت یا چسب مو استفاده کنید و بعد بشورید و سشوار کنید به مدت دو هفته هر سه روز تکرار کنید هرگز شپش نمیگیرید و اگر هم دارید نابود میشه

سوگند
سوگند
6 ماه قبل

سلام. دوستانی که با شپش درگیر هستند حتما حتما این روش رو امتحان کنند. اگر مشکلشون حل شد من رو هم دعا کنند.
اول اینکه کف سر و موها رو با روغن،
ترجیحا‌ روغن زیتون آغشته کنند طوری که روغن از سر چکه کنه. بعد یه کلاه رنگ مو روی سر بگذارید و برای اینکه روغن بیرون نریزه اطراف اون رو پنبه بگذارید‌. چند ساعت که روی سر موند (ترجیحا یک شب تا صبح) در حمام با شانه شپش حسابی شانه کنید‌. اگر یک فرد کمکی پشت موهای شما رو شانه کنه خیلی بهتره. با این روش همه شپش های زنده از مو جدا میشن. ولی یادتون باشه یک نفر باید تخم شپش هایی که باقی موندند از سر شما جدا کنه. اگر بعد از حمام هم از اتوی مو استفاده کنید خیلی بهتره.
اگر مشکل شما حل نشد یک بار دیگه مراحل بالا رو تکرار کنید.
این خیلی مهمه که یک نفر باید تخم شپش هایی که باقی موندند از سر شما جدا کنه. چون ممکنه شپش ها از بین برن ولی یک تخم شپش دوباره تبدیل به شپش بشه

عباس
عباس
پاسخ به  سوگند
5 ماه قبل

باسلام واحترام دوست من لطفا از لوسیون LSکه در داروخانه ها است وبه نام لوسیون ضد شپش است استفاده کنید من دخترم در مدرسه مبتلا شده بود. بعد از استفاده یکبار از لوسیون برای همیشه از شرش شپش خلاص شدیم ومطابق دستورالعمل لوسیون LSعمل کردیم. مطمن باشید نابود می‌کند. گیاهی است وهیچ جای نگرانی در مورد مصرف ندارد قیمت ۲۵۰ هزار تومانی است لطفا خودتون رو اذیت نکید دوستان ما سس مایونز تا هر چیزی فکر کنید زدند خلیلی اذیت شدند. اما با لوسیون LS فکر کنم نهایتا ۲بار وبرای همیشه نابودی کامل. برای ما که اینطور بود شکر خدا

اریکا
اریکا
6 ماه قبل

چند تا ست ۹ تایی سوره کوثر بخونیدبرای دور شدن شپشها وسرتون با شامپو درخت چای برای موهای چرب بشورید ولباساتونم با مایع لباسشویی بشورید ؛نرم کننده هم کلا استفاده نکنید چه برای لباس چه برای مو،.

عباس
عباس
پاسخ به  اریکا
5 ماه قبل

باسلام واحترام دوست من لطفا از لوسیون LSکه در داروخانه ها است وبه نام لوسیون ضد شپش است استفاده کنید من دخترم در مدرسه مبتلا شده بود. بعد از استفاده یکبار از لوسیون برای همیشه از شرش شپش خلاص شدیم ومطابق دستورالعمل لوسیون LSعمل کردیم. مطمن باشید نابود می‌کند. گیاهی است وهیچ جای نگرانی در مورد مصرف ندارد قیمت ۲۵۰ هزار تومانی است لطفا خودتون رو اذیت نکید دوستان ما سس مایونز تا هر چیزی فکر کنید زدند خلیلی اذیت شدند. اما با لوسیون LS فکر کنم نهایتا ۲بار وبرای همیشه نابودی کامل. برای ما که اینطور بود شکر خدا

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  اریکا
1 ماه قبل

سوره چی کوثر خنده دار هست برای منم بخوان پولدار بشم

تینا
تینا
6 ماه قبل

سلام من یک هفته بود که سرم به شدت خارش داشت و متوجه شدم شپشه
تو مراحل اولیش هم متوجه شدم از سرکه و شامپو استفاده کردم اما رشک پشت گوشام هنوز هست و از بین نمیره میشه راهنمایی کنید که چطور از بین ببرمشون؟

پری
پری
پاسخ به  تینا
6 ماه قبل

از سرم موی پریم استفاده کنید

afra
afra
پاسخ به  تینا
6 ماه قبل

سلام تا زمانی که درمان دارویی نکنید، حتی اگر بتونید، انگل های زنده شپش رو با درمان خانگی از بین ببرید، رشک ها همچنان میمونن و چند روز بعد تمامی اون رشک ها تبدیل به نمف و دوباره انگل زنده شپش میشن، و این چرخه همچنان تا جایی ادامه پیدا میکنه که تمامی اعضای خانواده درگیر میشن.

عباس
عباس
پاسخ به  تینا
5 ماه قبل

باسلام واحترام دوست من لطفا از لوسیون LSکه در داروخانه ها است وبه نام لوسیون ضد شپش است استفاده کنید من دخترم در مدرسه مبتلا شده بود. بعد از استفاده یکبار از لوسیون برای همیشه از شرش شپش خلاص شدیم ومطابق دستورالعمل لوسیون LSعمل کردیم. مطمن باشید نابود می‌کند. گیاهی است وهیچ جای نگرانی در مورد مصرف ندارد قیمت ۲۵۰ هزار تومانی است لطفا خودتون رو اذیت نکید دوستان ما سس مایونز تا هر چیزی فکر کنید زدند خلیلی اذیت شدند. اما با لوسیون LS فکر کنم نهایتا ۲بار وبرای همیشه نابودی کامل. برای ما که اینطور بود شکر خدا

مریم
مریم
7 ماه قبل

فقط شانه شپش امتحان کنید تا ۱۰ روز کاملا جواب میده

مریم
مریم
7 ماه قبل

فقط با شانه ضد شپش میره دندانه های ریز داره

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
7 ماه قبل

خیلی خیلی جواب میده هر روز شانه میکنید تا ۹ یا ۱۰ روز کاملا از بین میره

حسین
حسین
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام مدتی هست که متوجه شدم توسر پسرم که اول ابتدایی هست شپش کرده ومتاسفانه چون شب کنار داداش دوساله اش می‌خوابه اونو هم درگیر کرده میشه اون شونه ضد شپش که گفتین رو بفرمایین از کجا باید تهیه کنم ممنونم از شما

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

سلام‌عزیزم داروخونه

هما
هما
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

شامپو شپش رو بگیرد روش شونه داره

عباس
عباس
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

باسلام واحترام دوست من لطفا از لوسیون LSکه در داروخانه ها است وبه نام لوسیون ضد شپش است استفاده کنید من دخترم در مدرسه مبتلا شده بود. بعد از استفاده یکبار از لوسیون برای همیشه از شرش شپش خلاص شدیم ومطابق دستورالعمل لوسیون LSعمل کردیم. مطمن باشید نابود می‌کند. گیاهی است وهیچ جای نگرانی در مورد مصرف ندارد قیمت ۲۵۰ هزار تومانی است لطفا خودتون رو اذیت نکید دوستان ما سس مایونز تا هر چیزی فکر کنید زدند خلیلی اذیت شدند. اما با لوسیون LS فکر کنم نهایتا ۲بار وبرای همیشه نابودی کامل. برای ما که اینطور بود شکر خدا

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

از قطره کیمیا ضد شپش استفاده کنید

علی
علی
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

داروخانه

لنا
لنا
7 ماه قبل

سلام من قبلا شپش زیاد داشتم سس مایونز زدم حنا کردم سرکه ریختم شامپوی مخصوص از داروخانه گرفتم موهامو شونه زدم ولی یه مدت رفت و اما برگشته ولی خب راه حل های خوبین اینا ولی برا من برگشت

امیر رضا
امیر رضا
7 ماه قبل

برای بیماران کلیوی نایلیس ضرر دارد

حسینی
حسینی
7 ماه قبل

سرم خارش دارد و پوست سر ،دو تا سه تاهم شپش نیود کوچک تر از شپش بود ولی میگفتن شپشه برای درمانش باید چیکارکنم

یاسمن
یاسمن
پاسخ به  حسینی
6 ماه قبل

سلام من محصول ضد شپش دارم ۰۹۳۹۵۷۶۸۸۶۳

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  یاسمن
5 ماه قبل

سلام چ قیمتی هیت

حسین
حسین
پاسخ به  یاسمن
5 ماه قبل

سلام داروی شپش که گفتین دارین مبلغش چقدره وبطور استفاده میشه وبرای بچه دوساله وهفت ساله محدودیتی نداره….ممنون

مریم
مریم
پاسخ به  یاسمن
5 ماه قبل

سلام من حسینی هستم شباانمیتونم ازخارش سر بخوابم خسته شدم هرچی استفاده کردم جواب ندادچکارکنم کمکم کنیدحتادخترم هم ازم شپش گرفت

عباس
عباس
پاسخ به  یاسمن
5 ماه قبل

باسلام واحترام دوست من لطفا از لوسیون LSکه در داروخانه ها است وبه نام لوسیون ضد شپش است استفاده کنید من دخترم در مدرسه مبتلا شده بود. بعد از استفاده یکبار از لوسیون برای همیشه از شرش شپش خلاص شدیم ومطابق دستورالعمل لوسیون LSعمل کردیم. مطمن باشید نابود می‌کند. گیاهی است وهیچ جای نگرانی در مورد مصرف ندارد قیمت ۲۵۰ هزار تومانی است لطفا خودتون رو اذیت نکید دوستان ما سس مایونز تا هر چیزی فکر کنید زدند خلیلی اذیت شدند. اما با لوسیون LS فکر کنم نهایتا ۲بار وبرای همیشه نابودی کامل. برای ما که اینطور بود شکر خدا

مهدی سالک
مهدی سالک
7 ماه قبل

با سلام خدمت همه دوستان.یک روش بهتون میگم که جواب داده.نیم ساعت قبل از حموم رفتن به موهای سرتون سس مایونز به مقدار زیاد بمالید،بعد صبر کنید و نیم ساعت بعد حمام بروید و با شانه ریز شانه کنید زیر دوش آب و بعد با سرکه و تاید هر دو را باهم سر را آبکشی کنید ۲ یا ۳ بار
۲ روز یک بار این عمل رو انجام بدید

وحید نظرزاده
وحید نظرزاده
پاسخ به  مهدی سالک
7 ماه قبل

داداش با شامپو ضد شپش از بین میرن؟؟

afra
afra
پاسخ به  وحید نظرزاده
6 ماه قبل

شامپوی زرفع کننده شپش میتونه انگل زنده شپش رو رفع کنه، عموماً رو رشک ها تاثیری نداره

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  مهدی سالک
7 ماه قبل

سرکه و تاید؟ تاید چجوری؟ فقط سرکه میشه؟

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام دخترم دو ساله شپش سر داره خوب نمیشه لطفن راه درمان

الی
الی
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

باسرکه توحموم سرشو بشور باربیرون سشوارکن‌موهاشو یااتو بکشی بهتره بعد روموهاشو ادکان یا الکل اسپری کن

خانم شاهمردی
خانم شاهمردی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام هرروزموهاشوببین وتخم روازرویساقه ی موباقیچی بچین وازشامپوشپش استفادکن هرروزبایدموروببینی وتمیز کنی

ایلیا
ایلیا
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

موهاشو ماشین بزن تنها راه

دکتر
دکتر
7 ماه قبل

در دوران شپش از حیوان خانگی دوری کنید

متخصص
متخصص
7 ماه قبل

نیکسترین هم برای شپش و شوره خوبه

متخصص
متخصص
7 ماه قبل

نیکو لایس فقطططططط

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  متخصص
7 ماه قبل

چیه؟ ازکجا بخریمش؟

ارزو
ارزو
پاسخ به  متخصص
6 ماه قبل

از کجا تهیه کنیم

متخصص
متخصص
7 ماه قبل

مو های کوتاه می تواند خیلی کمک کند

پزشک متخصص
پزشک متخصص
7 ماه قبل

اسپند رو دم کنید و هر شب به مو اسپری کنید

وحید نظرزاده
وحید نظرزاده
پاسخ به  پزشک متخصص
7 ماه قبل

سلام چجوری دم کنیم ؟ اسپند رو مثل چایی دم کنیم یا روش دیگری داره ؟؟

پزشک
پزشک
7 ماه قبل

اگر خارش شدید نارین از نایلیس استفاده کنید
و سعی کنید که نخارونید

پزشک
پزشک
7 ماه قبل

روغن بادام

پزشک
پزشک
7 ماه قبل

شامپوی ضد شپش فقط پترین و نولایس
از سرکه غافل نشین

پزشک
پزشک
7 ماه قبل

سلام من پزشک پوست و مو هستم
و روغن نولایس و شامپوی پترین رو توصیه میکنم ولی بیشتر درمان با شانه مخوص شپش انجام میشود
این رو هم بگم که رو سطوحی مانند مبل و فرش نمیتواند زندگی کند چون به خون نیاز دارد
بعضی عزیزان میگن با رنگ مو میره ولی درست نیست چوم رنگ پوست سر رو تحریک کرده و به تکسیر شپش کمک میکند

وحید نظرزاده
وحید نظرزاده
پاسخ به  پزشک
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر!! ببخشید تکثیر درست است نه تکسیر!!!‍♂️‍♂️‍♂️

محمد
محمد
پاسخ به  وحید نظرزاده
6 ماه قبل

سلام میرزا غلط گیر

فریبا
فریبا
پاسخ به  پزشک
4 ماه قبل

سلام.من دو سال ک درگیر شدم‌.خیلی هم درمان خانگی کردم.جواب نگرفتم.آیا با ماشین کردن مو کامل از بین میبرن.؟

سمیه مومیوند
سمیه مومیوند
7 ماه قبل

سلام من چهل سالمه الان یک ماهه درگیر شپش هستم چند بار شامپو شپش زدم تادوروز سرم نمیخاره ولی باز شروع میشه بالشت هامو سمپاشی کردم دیگه نمیدونم چکارکنم لطفا منو راهنمایی کنید ممنونم …..واینکه آیا استفاده ازشامپوی شپش رشد مورامتوقف میکنه

به موهای سرت حشره کش پودری بزن خیلی تاثیر داره
به موهای سرت حشره کش پودری بزن خیلی تاثیر داره
پاسخ به  سمیه مومیوند
7 ماه قبل

سلام

لیلاحاتمی
لیلاحاتمی
پاسخ به  سمیه مومیوند
7 ماه قبل

سلام تنها راهش اینه که همه اعضای خانواده سرتون رو با شامپو ضد شپش بشورید وهمه جای خانه را جاربرقی بکشید وهمه ی لباسها وملافه ها ورو بالشها رو با اب جوش طوری داغ باشه که نتونی دست بزنی بشوری تا دو هفته هرروز خدانصیب هیچکس نکنه خیلی چیز بدی هستش نمیدونم چرا این حشره چندش ریشه کن نمیشه چرا هیچ دکتری نمیتونه براش داروی پیدا کنه که برای همیشه ریشه کن بشه

ارزو
ارزو
پاسخ به  لیلاحاتمی
6 ماه قبل

دقیقا منم خسته شدم جارو برقی روزی دوبار شستن لباس پتو هر روز حموم سرم درد می‌کنه حشره چندش کوچیک اما از هیولا بدتره دوماه خستم کرده

نفیسه
نفیسه
پاسخ به  سمیه مومیوند
4 ماه قبل

قطره ی کیمیا

زهره
زهره
9 ماه قبل

سلام. ممنون میشم یه شامپو برای موهای خشک و شپش دار معرفی کنید

رضا
رضا
پاسخ به  زهره
6 ماه قبل

سلام من میگم چیکار کن

رحمان سهادت
رحمان سهادت
10 ماه قبل

سلام من یک سال تا زندان بودم شپش گرفتم الان خارش دارم چیکار کنم

Unknow
Unknow
پاسخ به  رحمان سهادت
7 ماه قبل

دسخوش

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  رحمان سهادت
7 ماه قبل

حشره کش بزن تو سرت

Shirin
Shirin
11 ماه قبل

سلام دخترم ۲سال ونیم یکبار شپش گرفت اما زود فهمیدم وخوب شد امل باگذشت تقدیبا ۳هفته بازدوباره گرفت؟چرا دوباره گرفت ؟

ممکنه بخاطرخاکسترسیگار بوجودبیان؟
حتما باید ملحفه رو باسرکه بجوشونم
توی افتاب مستقیم باشن هم خوبه؟؟؟؟

رضا
رضا
پاسخ به  Shirin
6 ماه قبل

معلومه. تخم هاش روی سر بچه بودن بعد باز شدن

ناشناس
ناشناس
11 ماه قبل

سلام من توی سرم یه چیزی هست که وقتی لمسش می کنم مثه دانه نمک هست ورنگش زردهست آیارشکه؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
7 ماه قبل

نه زخم سر برجسته میشه و زرد رنگ

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

دخترم نه ماه که مدرسه شپش گرفته و هر کاری که میکنم تمامی ندارند نمی‌دونم چکار کنم
از هر شامپو ضد شپش بگید استفاده کردم ؟

مهی
مهی
پاسخ به  فاطمه
10 ماه قبل

به نظرم تنها راهش اینه که رشک ها رو از سرش بکشید و تمام ملحفه ها رو بشورید ، و سرکه و سس بزنید تا زنده هاش بمیرن

به موهای سرت حشره کش پودری بزن خیلی تاثیر داره
به موهای سرت حشره کش پودری بزن خیلی تاثیر داره
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام از حشره کش پودری استفاده کن رو موهاش و در هفته دوبار بزن

مریم
مریم

این خیلی خطر داره و باعث مرگ میشه

شادی
شادی

من عموم به سر مشتری های شپشیش حشره کش یه مدت زد خود عموم سرطان ریه و خون گرفت چند وقت بعد و مرد

آیدا
آیدا
11 ماه قبل

سلام دخترم شپش گرفته الان ۳ ساله که شپش گرفته و درمان نمیشه تو سرش خونی یه و درد میکنه گریه میکنه و تا الان هر کاری کردم درمان نشد مشه لطفا کمک کنید

خانم معتمدی
خانم معتمدی
پاسخ به  آیدا
11 ماه قبل

سلام دوسه شب پشت سرهم حنابزارید روش مشمابکشید بزارید چند ساعت ویاتاصبح بمونه حتماازریشه درمان میشه برای رشد پوست وموهم تقویت کنندس

فاطی
فاطی
پاسخ به  خانم معتمدی
10 ماه قبل

نشداگه

چچچ
چچچ
پاسخ به  خانم معتمدی
5 ماه قبل

محلول ضد شپش بخر

به موهای سرت حشره کش پودری بزن خیلی تاثیر داره
به موهای سرت حشره کش پودری بزن خیلی تاثیر داره
پاسخ به  آیدا
7 ماه قبل

سلام از حشره کش پودری استفاذه کنید خیالتون راحت هیچ حساسیتی نداره

محمد
محمد

حشره کش پودری چیه و از کجا تهیه میشه کرد؟همون سوسک کش هستند اینا ؟

ماریسا
ماریسا
پاسخ به  آیدا
7 ماه قبل

سلام من فقط با نفت شپش سر دخترم یا اطرافیان درمان کردم رو کف سر اسپره میکنم و بعد پنج دقیقه با تاید میشورم عالیه

بیگدلی
بیگدلی
پاسخ به  آیدا
7 ماه قبل

سلام موهاشو یه بار باصفربزن

نسترن
نسترن
پاسخ به  آیدا
6 ماه قبل

فقط با شانه مخصوص شپش. از دیجی کالا بخر یک هفته مراب شونه کن تمام میشه

نسترن
نسترن
پاسخ به  نسترن
6 ماه قبل

هیچ دارو محلی فایده نداره فقط شانه تازه شامپو هم با همونه شانه مخصوص باهم جواب میده

رضا
رضا
پاسخ به  آیدا
6 ماه قبل

سلام بیا من برات بگم چیکار کن خیلی راحت

نسیم
نسیم
پاسخ به  آیدا
6 ماه قبل

سلام اگه اینهمه وقته درگیرشید موهاشو تیغ بزنید چون رشک تو موهاشه

بیتو
بیتو
پاسخ به  آیدا
5 ماه قبل

موی بچه رو ازته بتراش،بعدم ببرش یه دکترخوبوپیگیرباش

سارا
سارا
پاسخ به  آیدا
5 ماه قبل

سلام هنوز درگیره؟

ساغر
ساغر
پاسخ به  آیدا
4 ماه قبل

چرا سرشو ماشین نمیکنید سه ساله حاضرنشدی موهاشو از ته کچل کنی

زهرا
زهرا
پاسخ به  آیدا
4 ماه قبل

موهاش رو یک سانتی کوتاه کن که راحت تر بتونی تمیزش کنی

سادات
سادات
پاسخ به  آیدا
3 ماه قبل

سلام خیلی راحت می تونی درمونش کنی بعصی از خانم ها میاین تو خونه درمون میکنند

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دوتا دخترام سرشون ی مدت شپش داره هر کاری میکنم تمیز نمیشن ممنون میشم از راهنمایتون

فاطی
فاطی
پاسخ به  سارا
10 ماه قبل

باید نزاری پیش هم بخوابن به ملافشون پارچه بنداز از شامپو شپش استفاده
کن

دکمه بازگشت به بالا