علائم غلظت خون و راه‌های درمان آن

از کجا بدانیم غلظت خون داریم؟ آیا غلظت خون خطرناک است؟

انواع غلظت خون و روش‌های درمان

غلظت خون چیست؟ غلظت خون با نام علمی پلی‌سیتمی (Polycythemia) و اریتروسیتوز (Erythrocytosis)، نوعی بیماری است که در آن تعداد گلبول‌های قرمز خون زیاد می‌شوند. این افزایش به نفع بافت‌ها و ارگان‌های بدن نیست و می‌تواند باعث بروز علائم و عوارض خطرناکی در فرد شوند. بسیاری از افراد، به اشتباه، غلظت خون را به روشن‌بودن یا تیره‌بودن رنگ خون نسبت می‌دهند؛ اما این تصور اشتباه است و منظور از غلظت خون‌، بالا بودن میزان هموگلوبین خون است. برای اینکه همه چیز را درباره‌ی غلظت خون بدانید، با ما همراه باشید!

انواع غلظت خون یا پلی­ستیمی

افزایش غلظت خون انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن­ها اشاره می­‌کنیم:

پلی­سیتمی اولیه

پلی­سیتمی اولیه به علت عامل­‌های ذاتی سلول­‌های قرمز رخ می­‌دهد و زمانی اتفاق می­‌افتد که به دلیل وجود اختلالات در مغز استخوان، سلول­‌های قرمز اضافی در خون تولید می‌­شود.

پلی سیتمی ثانویه

پلی­سیتمی ثانویه، به علت افزایش طبیعی و یا ساختگی سطح رشد اریتروپویتین­‌ها رخ می‌­دهد و منجر به افزایش تولید اریتروسیکل­‌ها در بدن می­‌شود. در این شرایط، تعداد اریتروسیکل­‌ها می‌­تواند از ۶ تا ۸ میلیون شروع شود و گاهی حتی به ۹ میلیون عدد هم برسد.

پلی­ستیمی مطلق

اگر تولید گلبول­‌های قرمز، به علت فرآیندهای صورت گرفته در مغز استخوان و یا فرآیندهای دیگری که باعث تولید گلبول­‌های قرمز اضافی می‌­شود، متوقف نشده و ادامه یابد، به این حالت پلی­سیتمی مطلق گفته می‌­شود.

علائم بیماری غلظت خون

موارد زیر علائم غلظت خون در مردان و زنان است و اگر این علائم را دارید ممکن است به غلظت خون مبتلا شده باشید:

  • ضعف، بی‌حالی و خستگی در بیمار
  • سردرد و سرگیجه
  • سبکی سر
  • اختلالات بینایی مثل تاری دید
  • تنگی نفس
  • خارش‌های پوستی بعد از حمام‌رفتن
  • بزرگی کبد و طحال
  • زخم معده
  • دردهای استخوانی
  • سنگ کلیه
  • نقرس
  • بنفش‌شدن قسمت‌هایی از بدن مثل لب، زیر ناخن‌ها و انگشتان دست و پا
  • برجستگی وریدهای چشم
  • احساس گِزگِز در دست و پا (علائم غلطت خون در پاها)

علت‌های ابتلا به غلظت خون

  • استعمال دخانیات و کشیدن سیگار
  • زندگی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی (به‌خاطر کمبود اکسیژن در آنجا)
  • مشکلات خونی
  • بیماری‌های قلبی و ریوی
  • مسمومیت با مونوکسیدکربن
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • تعریق و اسهال‌های شدید
  • تورم‌های بدخیم کلیوی و کبدی در بزرگسالان
  • فیبروم‌های رحمی در زنان
  • کیست‌های متعدد کلیه
  • استرس و فشارهای روانی

عوارض غلظت خون

در پاسخ به اینکه آیا غلظت خون خطرناک است؟ باید گفت غلظت خون عوارض بسیار زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش غلظت خون در بدن باعث کندشدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که باعث گرفتگی اندام‌هایی مانند دست و پا یا سکته مغزی خواهد شد.
  • افزایش غلظت خون، می‌تواند باعث آمبولی ریوی شود.
  • باعث خونریزی از بینی می‌شود.
  • باعث می‌شود که کبد و طحال بزرگ شوند.

غلظت خون نرمال چند است؟

به میزان درصد گلبول‌های قرمز در واحد حجم، هماتوکریت یا غلظت خون می‌گویند. با زیادشدن تعداد گلبول‌های قرمز در واحد حجم خون، فرد دچار غلظت خون می‌گردد. مقدار غلظت خون طبیعی در میان مردان و زنان متفاوت است. غلظت خون نرمال برای آقایان از ۴۲ تا ۵۲ درصد، و در خانم‌ها از ۳۸ تا ۴۶ درصد طبیعی به حساب می‌آید و جای نگرانی را ایجاد نمی‌کند.

چه زمانی میزان هموگلوبین خون غیرطبیعی است؟

درباره غلظت خون در مردان و غلظت خون در زنان، اگر میزان هموگلوبین خون در زنان از ۵۲، و در آقایان از ۵۶ بیشتر شود، در این صورت بیمار دچار پرفشاری و غلظت خون شده است.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به غلظت خون

اگر برای غلظت خون چه بخوریم؟ سوال شما هم هست، درمان‌های خانگی غلظت خون به شرح زیر است:

۱. زیاد سیر بخورید

سیر یکی از مواد غذایی شفابخش است که خاصیت رقیق‌کنندگی خون هم دارد. مصرف سیر به‌صورت روزانه، باعث جلوگیری از لخته‌شدن خون می‌شود.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به غلظت خون

۲. ویتامین E مصرف کنید

ویتامین E باعث جلوگیری از تشکیل لخته خون می‌شود و از موادی است که اصطلاحاً خون را رقیق می‌کند. این ویتامین، هم به‌صورت دارویی در داروخانه‌ها، و هم به شکل طبیعی در مواد غذایی متنوعی مانند بادام، تخم آفتاب‌گردان، تخم‌مرغ و آجیل یافت می‌شود.

۳. روغن زیتون را جایگزین روغن‌های دیگر کنید

یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به غلظت خون، مصرف روزانه روغن زیتون است. فنول‌های موجود در روغن زیتون، خطر لخته‌شدن خون را کاهش می‌دهند. این روغن، چسبندگی پلاکت‌های خون را نیز به تأخیر می‌اندازد و روی پلاکت‌های خون هم اثر مثبتی دارد.

۴. زنجبیل بخورید

زنجبیل هم یکی دیگر از مواد غذایی مفیدی است که در درمان و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. «سالیسیلات اسید» موجود در زنجبیل، باعث کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی می‌شود؛ مصرف منظم آن هم، باعث کاهش غلظت خون می‌گردد.

۵. خون بدهید

کسانی‌که غلظت خون دارند، می‌توانند خون بدهند اما خون آن‌ها قابلیت استفاده ندارد و باید دور انداخته شود. چون خون کسانی که غلظت خون دارند، در کیسه‌های جمع‌آوری خون، به‌سرعت لخته می‌شود. اما اگر می‌خواهید از ابتلا به غلظت خون پیشگیری کنید، با تشخیص پزشک، خون بدهید. خانم‌ها بهتر است هر ۴ ماه یک‌بار و آقایان هر ۳ ماه یک‌بار خون بدهند.

۶. سیگار نکشید

مصرف دخانیات و کشیدن سیگار، یکی از دلایل اصلی ابتلا به غلظت خون است. برای پیشگیری از آن، سیگارکشیدن را متوقف کنید.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به غلظت خون

۷. پرخوری نکنید

پرخوری و کم‌تحرکی، دو عامل اصلی ابتلا به غلظت خون هستند. اگر می‌خواهید از غلظت خون و عوارض مرگ‌بار ناشی از آن مصون بمانید:

  • به اندازه غذا بخورید و هرگز پرخوری نکنید.
  • اگر در رژیم غذایی، فست‌فودها و غذاهای ناسالم زیاد به چشم می‌خورد، در آن تجدید نظر کنید.
  • میوه‌ها و سبزیجات تازه مصرف کنید.
  • روزه بگیرید و گاهی به معده‌تان استراحت بدهید.
  • ورزش‌های سبک یا پیاده‌روی روزانه را حتماً در برنامه‌تان جا دهید.

قرص کاهش غلظت خون

داروی غلظت خون

پزشک برای کاهش غلظت خون، داروهای رقیق‌کننده خون را به شما پیشنهاد می‌کند که این داروها را باید درست طبق دستورالعمل و تجویز پزشک متخصص مصرف کنید. مصرف بی‌اندازه این داروها، باعث خونریزی شدید می‌شود. این داروها معمولاً عبارت‌اند از:

درمان غلظت خون تبریزیان

تبریزیان یکی از اساتید طب سنتی بوده است که در زمینه‌ی درمان بیماری‌های مختلفی از جمله غلظت خون، نسخه‌های شفابخش بسیاری را تجویز کرده است. در اینجا به یک نسخه­های او برای درمان غلظت خون اشاره می‌کنیم:

داروی صاف‌کننده‌ی خون: پنج مثقال کاهو، پنج مثقال برگ چغندر، پنج مثقال کاسنی، سه مثقال آلو بخارا، سه مثقال عناب، دو مثقال ترنجبین و پنج مثقال دانه‌ی انار شیرین را باهم آسیاب و الک می‌کنیم. یک ساعت قبل از شام یا قبل از ناهار، به اندازه‌ی یک قاشق مرباخوری از این معجون مصرف شود.

حجامت برای غلظت خون

حجامت یا فصد خون، نوعی روش خون‌گیری برای درمان غلطت خون در طب سنتی است. در این روش، در جداره رگ، شکاف کوچکی ایجاد می‌کنند و از این طریق مقداری خون را از بدن فرد خارج می‌سازند. هدف از این کار، کاستن حجم خون بیمار به‌منظور کاهش غلظت آن و یا انحراف خون به یک مسیر دیگر برای درمان بیماری خاصی است. امروزه حجامت به شکل کاملاً بهداشتی و به‌وسیله سوزن و کیسه مخصوص، انجام می‌شود و باعث دفع بسیاری از سموم بدن، تعادل در اخلاط چهارگانه و رقیق‌کردن خون می‌شود. فصد خون در کاهش غلظت خون، مفیدتر و قوی‌تر عمل می‌کند و حجامت در کاهش چربی خون، کلسترول و تری‌گلیسرید مؤثرتر است.

روش‌های درمان خانگی غلظت خون

برای غلظت خون چه بخوریم

۱. آب انار

آب انار طبیعی، به جریان و گردش خون و کنترل غلظت خون کمک شایانی می‌کند. اما دقت کنید که مصرف زیاده از حد آب انار، می‌تواند برای سلامتی‌تان خطرناک باشد؛ پس آن را زیر نظر پزشک متخصص مصرف کنید.

۲. سیر

سیر خاصیت رقیق‌کنندگی و تصفیه خون را دارد. این گیاه، با تولید «اکسید نیتریک»، رگ‌های خونی شما را باز کرده و خطر لخته‌شدن خون را هم کاهش می‌دهد.

۳. دارچین

دارچین هم ادویه‌ای است که رقیق‌کننده‌ی خون است و می‌تواند به بهبود گردش‌خون کمک کند.

۴. چای سبز

چای سبز از گیاهانی با خواص شفابخش است. ترکیب EGCG موجود در چای سبز، می‌تواند غلظت خون را رقیق نگه دارد و باعث منظم‌شدن جریان گردش خون شود.

روش‌های درمان خانگی غلظت خون

۵. پیاز خام سفید شیرین

پیاز خام سفید هم در درمان غلظت خون مؤثر است اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

۶. آویشن

آویشن یکی از گیاهان دارویی است که خواص فراوانی دارد. در منابع آمده است که آویشن، باعث کاهش غلظت خون و تقویت و تحریک سیستم گردش خون می‌شود.

۷. فلفل قرمز

فلفل قرمز، یکی دیگر از ادویه‌های مفید برای مدیریت غلظت خون است. ترکیبات موجود در فلفل قرمز، باعث تحریک جریان خون و منظم‌کردن گردش خون می‌شوند.

درمان­ های دارویی غلظت خون

روش­های درمانی زیادی اعم از روش‌­های دارویی و گیاهی برای درمان غلظت خون وجود دارد. در اینجا، به برخی از این روش­‌ها اشاره می­‌کنیم:

داروی Hydroxyurea

برای این­که میزان گلبول قرمز خون شما کاهش یابد، ناچارید یکی از داروهایی که برای کاهش تولید گلبول‌­های قرمز جدید در مغزاستخوان تجویز می­‌شوند، مصرف کنید.

Hydroxyurea یک داروی درمان سرطان است که باعث کاهش رشد سلول­‌های جدید در بدن شما می‌­شود. این دارو، تعداد گلبو­ل­‌های قرمز خون و پلاکت­‌ها را کاهش می‌­دهد.

اینترفرون -آلفا (اینترون آ-روفرون آ)

این دارو برروی سیستم ایمنی بدن شما کار می­‌کند و به سرعت شروع به تجزیه سلول­‌های قرمز خون می‌­کند.

آسپیرین

آسپرین خون شما را رقیق می­‌کند و از لخته شدن آن جلوگیری می‌­کند. آسپرین می­‌تواند برخی از عوارض غلظت خون مانند:

  • احساس گزگز کردن و سوزش دست­‌ها و پاها
  • خارش و درد استخوانی را کاهش دهد.
  • با این حال، مصرف روزانه آسپیرین دارای خطراتی است و می‌­تواند باعث خون­ریزی در معده و سایر قسمت­‌های دستگاه گوارش شود.

بنابراین، قبل از مصرف خودسرانه هر نوع دارویی و به­‌خصوص داروهای غلظت خون، حتماً با پزشک معالجتان مشورت کنید و هرگز با تشخیص خودتان یا فردی غیرمتخصص دارویی مصرف نکنید. چون این کار می­‌تواند برای سلامتی شما بسیار خطرناک باشد.

غلظت خون در آزمایش

آزمایش غلظت خون

برای آزمایش غلظت خون، از بیمار تست CBC گرفته می­‌شود. این تست، یکی از پرکاربردترین تست­های خونی آزمایشگاهی است که در آن، وضعیت تمام سلول­‌های خونی مانند گلبول­‌های سفید، گلبول­‌های قرمز، پلاکت­‌ها، مقدار هموگلوبین (یعنی پروتئینی که اکسیژن را حمل می­کند)، هماتوکریت یعنی فضایی که گلبول­‌های قرمز خون اشغال می­‌کنند و نسبت این سلول­‌ها با یکدیگر تعیین می­‌شود. آزمایش­‌های منظم خون، می­‌تواند خیلی زود علائم هشداردهنده هر بیماری را نشان دهد و با استفاده از آزمایش خون، می‌­توان بسیاری از بیماری‌­های قلبی­، ریوی و کلیوی را تشخیص داد.

مشاوره آنلاین پزشک متخصص عفونی

اجزای تست CBC:

۱. گلبول‌های سفید خون- شمارش لوکوسیت‌ها (WBC)

محدوده طبیعی: ۴۳۰۰ تا ۱۰۸۰۰ سلول در هر میلی‌متر مکعب

۲. گلبول‌های قرمز خون – شمارش اریتروسیت‌ها (RBC)

محدوده طبیعی: ۴.۲ تا ۵.۹ میلیون سلول در هر میلی‌متر مکعب

۳. هموگلوبین (Hb)

محدوده طبیعی: ۱۳ تا ۱۸ گرم در هر دسی‌لیتر برای آقایان و ۱۲ تا ۱۶ گرم در دسی‌لیتر برای خانم­ها.

۴. هماتوکریت (Hct)

محدوده طبیعی: ۴۵ تا ۵۲ درصد برای آقایان و ۳۷ تا ۴۸ درصد برای خانم‌ها.

۵. متوسط حجم سلولی (MCV)

محدوده طبیعی: ۸۰ تا ۱۰۰ فمتولیتر

۶. متوسط هموگلوبین سلولی (MCH)

محدوده طبیعی: ۲۷ تا ۳۲ پیکو گرم

۷. متوسط غلظت هموگلوبین در هر گلبول قرمز (MCHC)

محدوده طبیعی: ۲۸ تا ۳۶ درصد

۸. گستره توزیع گلبول‌های قرمز (RDW یا RCDW)

محدوده طبیعی: ۱۱ تا ۱۵ درصد

۹. تعداد پلاکت‌ها (Platelet Count)

محدوده طبیعی: ۱۵۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ میلی‌لیتر

۱۰. متوسط حجم پلاکتی (MPV)

محدوده طبیعی: ۷.۵ تا ۱۱.۵ فمتولیتر

اگر غلظت خون داشته باشید، احتمالاً تعداد گلبول­‌های قرمز، هموگلوبین و هماتوکریت شما بیشتر از حد طبیعی است. همچنین ممکن است تعداد پلاکت‌­ها و گلبول­‌های سفیدتان هم غیرطبیعی باشد.

اگر نتایج تست غلظت خون در آزمایش CBC غیرعادی باشد، پزشک احتمالاً جهش Jak2 خون شما را بررسی خواهد کرد. افرادی که دارای این نوع جهش هستند، آزمایش غلظت خونشان مثبت می­‌شود.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنیم؟

غلظت خون بیماری خطرناکی است که اگر به‌موقع مداوا نشود، می­‌تواند آسیب‌­های جدی را به بقیه عضوها و ارگان‌­های حیاتی بدن وارد کند. از طرفی، علائم غلظت خون به‌ندرت ظاهر می‌­شوند. به همین دلیل، بهترین راه تشخیص غلظت خون، مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های علمی است. علائم ابتدایی غلظت خون که باید آن­ها را جدی بگیرید، در ابتدای بحث آورده شدند اما چنانچه آن علائم را جدی نگرفتید و به پزشک مراجعه نکردید، دست‌ه­ای دیگر از علائم هشداردهنده وجود دارند که نشان­‌دهنده پیشرفت بیماری هستند و باید به‌محض مشاهده هریک از آن­ها به‌سرعت به پزشک عفونی مراجعه کنید و تحت مداوا قرار بگیرید. این علائم عبارت‌­اند از:

  • خونریزی شدید
  • تورم مفاصل
  • احساس درد استخوان­‌ها
  • قرمزشدن رنگ پوست
  • خونریزی لثه
  • احساس سوزش در دست و پا

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه غلظت خون و راه‌های درمان آن، با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ یا نصب اپلیکیشن آن، با پزشکان آنلاین متخصص عفونی و یا پزشکان آنلاین متخصص داخلی مشورت کنید و از راهکارهای ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین متخصص عفونی

۳.۷/۵ (۴۷ نظر)

منبع
jamanetwork

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
230 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
27 روز قبل

سلام من‌ وقت بخیر من همیشه سردرد دارم که پیشونی تا انتهای شعیقه وضعف پا شدید موقع خواب خواستم بدونم علت غلظت خونه یا نه مچکرم

حامد
حامد
1 ماه قبل

سلام دکتر من مثلا دستم یا پام یه زره کم زخم میشه خون میاد خونم چسبیده هست خیلی کش میاد مث چسب باید چیکارکنم

سهراب فتح الهی
سهراب فتح الهی
1 ماه قبل

سلام غلظت خون دارم سیگاروقلیان نمیکشم چکاربکند غلظت خونم ازبین بره

کامران
کامران
پاسخ به  سهراب فتح الهی
14 روز قبل

خون بده ،حجامت فایده نداره

ستاره
ستاره
1 ماه قبل

وای‌همه‌ی‌بدنم‌‌درد‌گرفت‌‌عکس‌خون‌دیدم

رضا
رضا
1 ماه قبل

اینا کلا عوارض واکسن چینی کرونا است این مسوولان از اسرائیل هم جنایتکار هستند

کاوه سجادی
کاوه سجادی
1 ماه قبل

کاو

وحید
وحید
2 ماه قبل

سلام خسته نباشد .غلظت خون دارم نه سیگار نه قلیون میکشم .ی فست دادم بهترم درمان بهترشو بهم بگی ممنون

مجتبی
مجتبی
2 ماه قبل

درد دست و پا گز گز طوری که از خواب بیدارت کنه علتش فقط آلوده بودن خون و غلظت بالای خون هست درمانش شربت مصفی خون هر شب بخورید با حجامت یا فصد انجام بدین یه هفته ای خوب میشید

آرش
آرش
3 ماه قبل

باسلام، علت کبود شدن پشت کمرم سر کلیه بخاطر چیست از سیگار و تریاک هم استفاده می‌کننم

اصغر
اصغر
3 ماه قبل

نام ازمایشی که در اثر زیادی اسپرم در خون را مشخص میکند چیست که باعث غلظت خون میشود

امیر
امیر
5 ماه قبل

سلام من خونم غلیظ شده
جوش میزنم چیکار کنم

محمدی
محمدی
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز اهل دود هستین یا ورزش سنگین انجام میدین؟

ولی‌ملک‌محمودی
ولی‌ملک‌محمودی
5 ماه قبل

سلام‌ازمایشم‌غلظت‌خون‌دادم‌مثبت‌پاهام‌زخم‌شدن‌حالت‌تاول‌دایره‌ای‌اند‌بعدخشک‌میشن‌خشکی‌میزنز‌زیاد‌مه‌خارش‌دارن‌پاهام‌‌سیگار‌نمیکشم‌،چای‌،قهوه‌هم‌نمی‌خورم‌در‌معدن‌کار‌میکنم‌‌یکی‌دو‌ماه‌هم‌قرص‌اسپرین‌خوردم‌فایده‌نداشت،خون‌هم‌دادم‌سالی‌دو‌بار‌‌چکار‌کنم‌تا‌خوب‌بشم‌داروی‌گیاهی‌هم‌استفاده‌میکنم‌مثل‌زنجبیل‌،داچین،چیزهای‌ترش
باتشکر‌جواب‌درست‌رو‌بهم‌بدید‌

جاسم
جاسم
پاسخ به  ولی‌ملک‌محمودی
5 ماه قبل

سلام

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ولی‌ملک‌محمودی
2 ماه قبل

از دارچین استفاده نکنید و فقط از مواد غذایی که حالت اسیدی دارند مثل آبلیمو و سرکه استفاده کنید و چای سبز هم باعث کاهش غلظت خون می شود دارچین برای غلظت خون اصلا خوب نیست

محمد مبین فر
محمد مبین فر
5 ماه قبل

باعرض سلام وتشکرازسایت بی نظیر تون
من ۴۳سالمه خونم به نظر میرسه سیاه شده وبعدپاشدن ازخواب خیلی مواقع دست و پاهام خواب میرن وسیگاری هم هستم ومصرف متادون هم دارم دوسال پیش که آلمان بودم رفتم دکتر ولی جواب منفی بود البته تواین دوسال هم مصرف متادون دارم وهم خواب رفتن دست و ام زیادشده آیا مبتلا به غلیظی خون شده ام ممنون از راهنماییتون

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط محمد مبین فر
مسعود
مسعود
پاسخ به  محمد مبین فر
3 ماه قبل

سلام حجامت کن خوب میشی

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  محمد مبین فر
2 ماه قبل

متادون نخور نابود میشی به جاش تریاک مصرف کن عوارضش کمه و ترکش اسونتره

محمدی
محمدی
پاسخ به  محمد مبین فر
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز بله غلظت خون دارین و کسلی و خواب رفتن دست و پاهاتون دلیلش همین سیگار و متادونیه که مصرف میکنین باید خون تون رو تصفیه کنید .

جلال
جلال
پاسخ به  محمد مبین فر
2 ماه قبل

سلام سیگارومتادن وقتی مصرفش بصورت مداوم باشه چربی کبدوغلظت خون میاره برو حتما یه ازمایش LFTیاکبد بده مطمئنم کبدت چرب وغلظتتم بالاس
خداکمکت کنه حتی فرداهم دیره زودبرو پیش متخصص

مرادی
مرادی
پاسخ به  محمد مبین فر
2 ماه قبل

با سلام متادون را نمیشه یکهو کنار گذاشت هر چند روز یا هفته ای مقداری کم کنید تا اذیت نشید ممکن طول بکشه ولی راه قطعیش همینه ولی استمرار و اراده در این موضوع دخیل است متأسفانه مصرف تریاک از متادون بسیار خوبه و باید دولت برای سنین بالا فکری بکنه مثل حکومت قبل که کوپنی کرده بود باز قدیمی ها میگفتن تریاک دوای درده ولی دردی هست که دوا نداره به امید روزی که در ایران عزیز معتادی نباشه مخصوصا جوان‌ها چون جوان احتیاج به چیزی نداره فقط ورزش و زندگی سلامتی

راضیه
راضیه
5 ماه قبل

عوارض واکسن کرونا غلظت خونه که بعداز تزریق واکسن گریبانگیر جوانها شده

لیلا از تبریز
لیلا از تبریز
پاسخ به  راضیه
3 ماه قبل

منم غلظت خون دارم من قبل رفتن آزمایش عسل با خامه خوردم و ساعت ۱۰بستنی خوردم تو آزمایش قندم بالا شده چیکار کنم

محمدی
محمدی
پاسخ به  لیلا از تبریز
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز
اول خون تون رو تصفیه کنید بعد اینکه برای قندخون تون ببینید لازمه که قرص مصرف کنید یا انسولین

مهدی
مهدی
پاسخ به  لیلا از تبریز
1 ماه قبل

بکش پایین خوب میشه

مهدی
مهدی
پاسخ به  راضیه
2 ماه قبل

درود بر شما گل گفتی

مهدی
مهدی
پاسخ به  راضیه
1 ماه قبل

کوس نگو

مسیحا
مسیحا
6 ماه قبل

سلام من هم کم خونی دارم هم غلظت خون الان باید چکار کنم

محمد
محمد
پاسخ به  مسیحا
3 ماه قبل

منم همین جورم

محمدی
محمدی
پاسخ به  مسیحا
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز
هر دو عامل رو با هم دارید اول پاکسازی و تصفیه خون بعد اینکه کم خونی تون رو رفع کنید . راه درمان هم داریم

افروز
افروز
6 ماه قبل

سرطان معده چه جوری پیشرفت میکند

کیان
کیان
پاسخ به  افروز
5 ماه قبل

سبک زندگی و تغذیه نامناسب، و در صورت زخم معده و… باید دارو مصرف بشه و رعایت بشه تا جلوش گرفته بشه.

سعید
سعید
6 ماه قبل

سلام ،من غلظت خون دارم با چند نفر متخصص صحبت کردم علت غلظت خون رو خوردن زیاد قهوه تشخیص دادن

محمدی
محمدی
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز
مشکلی نیست خون تون رو تصفیه کنید میتونید از قهوه استفاده کنید با خیال راحت

عز ت الله
عز ت الله
9 ماه قبل

سلام پای من داغ می شود سرگیچه و حالت تهو ه دارم تهاد لت ضعیف شد به پژشک ها مختلف رفتم علت را تشخیص ندادن علت غلظت خون هست باید چه کار کنم به هر دکت رمی روم فقط ازمایش می نویسه

علی
علی
پاسخ به  عز ت الله
3 ماه قبل

سلام حجامت کت

محمدی
محمدی
پاسخ به  عز ت الله
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز
خون تون رو باید پاکسازی کنید .راه درمان هم داریم

فرهاد
فرهاد
10 ماه قبل

سلام دکتر جان من شب ها دست وپا درد دارم قلیان هم میکشم آیا از غلظت خون است مرسی

مرتضی مقصودلو
مرتضی مقصودلو
10 ماه قبل

سلام دکتر جان من با انجام آزمایش و تشخیص پزشک غلظت خون بالایی دارم و گلبولهای قرمزم بالاس و از خارش و مخصوصا درد دست و پا نمیتونم شب بخابم و همش باید پنکه روشن کنم یا پاهامو آب بزنم دکتر دستور داد ک ب یک دستم سرم نمکی وصل کردن و از یکی دیگ دستم ۱۵۰ سی سی خون گرفتن ولی بازم علائم دارم ب نظر شما راه کار چیست؟

رسول
رسول
پاسخ به  مرتضی مقصودلو
27 روز قبل

سلام دادا. خون ندید . وقتی خون میدید خون تمیز و ازتون میگیرن و خونی که کثیفه برای خودتون میمونه … در عوض حجامت کنید که هم خون تمیزتون بمونه و هم خون کثیفتون کم بشه و به جایش خون تمیز بیاد

بهزاد
بهزاد
1 سال قبل

سلام دکتر من شب ها برای خوابیدن وهنگام دراز کشیدن مشکل دارم احساس مرگ بهم دست میده می‌شینم خوب میشم دوباره دراز میکشم همون مشکلو دارم شاید تا یکی دو ساعت ادامه داره واینکه کف پا هام هم احساس داغی داره لطفاً راهنمایی بفرمایید که علت چی میتونه باشه

یونس
یونس
پاسخ به  بهزاد
1 سال قبل

سلام شما پانیک دارین دگتر متخصص مغز اعصاب برین پانیکم خطر نداره نگران نباش

کیان
کیان
پاسخ به  بهزاد
5 ماه قبل

بعد از مراجعه به پزشک اعصاب حتما سبک زندگیتون رو بررسی کنید و استرس ها و فشارهای کار و زندگی رو کمتر کنید.

پرستو
پرستو
1 سال قبل

سلام آیا با رعایت کردن درمان می‌شود یا باید تا آخرعمر رعایت شود؟

سمکـــۆ
سمکـــۆ
1 سال قبل

گروە خونی A+ وزن ۸۳Kg ورزشکار بدنسازی ـ
بدون سابقە جراحی و بیماریهای موروثی
الکلی و دخانیات ـ مصرف سیرتازە و لیمو هرروز و حجامت سالی دوبار
تازە اینسری فهمیدم کە پزشک متخصص گفتەغلظت خون بالاست
دست مور مور گز گز
تنگی نفس در رختوخواب و قبل خواب

امیر
امیر
پاسخ به  سمکـــۆ
1 ماه قبل

خوردن خرما و تخم مرغ و گوشت زیاد و چای باعث غلظت خون میشه و همچنین آلودگی هوا و زیاد نشستن.

شمتل
شمتل
1 سال قبل

چهره هم سرخ می‌شود هنگامی که سرمه پاین میکنم

علی
علی
1 سال قبل

سلام من اکثر مواقع خواب آلود هستم وبدنم سست وکوفته است آیا غلظت خون دارم

محمدی
محمدی
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز
بله دلیلش غلظت خون است راه درمان قطعی هم داریم

نصورمرودی
نصورمرودی
1 سال قبل

سلام آزمایش دادم غلظت خون دارم چکارکنم سه ماه پیش خون دادم دوباره غلیظ شده هیچ دودی مصرف نمیکنم راهنمایی کنید

َسعید
َسعید
پاسخ به  نصورمرودی
1 سال قبل

سلام من بعداز نشستن چنددقیقه بعد پام خواب میره

سلام من چشم وقتی بیدار شدم خیلی فشار می گیرد و ورم
سلام من چشم وقتی بیدار شدم خیلی فشار می گیرد و ورم
1 سال قبل

سلام من مدتی است چشمم خیلی فشار دارد وورم می کند چنان زیاد است که موقع خواب دنداندنم چنان فشار می گیرد که موجب فشار سر وچشم می شود هر چه دکتر می روم جواب نمی گیرم

مهران
مهران

سلام من ۲۲ سالمه متاسفانه خونم غلیظه لیا خطر ناک هست ولی زیاد غلیظ نیس

محمد
محمد
1 سال قبل

ا
من هرموقع یه مدت سیگار میکشم غلظت خونم بالا میره و زیر پاهام به شدت داغ میشه حوری ک شبا پاهام رو خیس میکنم ک خنک بشم

بهرام
بهرام
1 سال قبل

کسی که غظلت خون داره خوابش زیادمیشه وزیادخسته میشه

حسن
حسن
1 سال قبل

باسلام خدمت شما من ۴۴سال دارم چندروز پیش خواستم خون بدم به سختی ۱۰۰سی سی خون ازم گرفت که خون در کیسه ونیدل لخته شود چه راهکاری پیشنهاد میکنید

دکتر جوزکی
دکتر جوزکی
پاسخ به  حسن
1 سال قبل

یک هفته ورزش هوازی انجام بده بمدت نیم ساعت

حیدری
حیدری
1 سال قبل

سلام وقت به خیرمن، پاهام خیلی گزگز میشه طوری که موقع ب همش باید تکون بدم بعضی مواقع توخواب بیدارم میکته بایدراه برم دکتراعصاب میگه پای بی قرار داری ایا درمانی داره یانه

پریسا جدیری
پریسا جدیری
1 سال قبل

باسلام من خانم ۲۴ هستم و hb خونم ۱۵.۵ هست . آیا این مقدار نرمال هست یا نه؟

رنجبر
رنجبر
1 سال قبل

سلام خونم ۵۰۰ هستش خیلی سردرد میشم حالت تهوع دارم چکار کنم

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

سلام‌من‌چند‌شب‌احساس‌میکنم‌موقع‌خواب‌احساس‌بی‌حسی‌در‌کل‌بدنم‌دارم‌نشانه‌چیست

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من فعالیتم کند شده بعضی مواقع بدنم خیلی خارش داره و صبح ها دیر از خواب بیدار میشم و شب ها خون دماغ میشم در حد ۳تا ۴ قطره سریع بند میاد البته دماغم میخواره بعدش بعضی مواقع بی حال و زود پاهام خواب میره گزگز میکنه علتش همین خون غلیظه

حسین عرب
حسین عرب
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام من چهل وهشت سالمه پنج ساله پیش قلبم را آنژیو کردم ولی فشارخون بالا نداشتم از یک سال قبل فشارخونم بالا میره تقر یبا هرسه تاچهار ماه یکبار پیش میاد وحدودا ده تاپانزده روز طول میکشه تانرمال بشه وهر داروی کاهنده فشار اعم از قرص وامپول تاثیر چندانی نداره فشارم پایین نمیاد والان هم درگیر فشاربالا شدم معمولا ۱۶رو۱۰ میباشد پاهام بعضی اوقات دچار سردی ،دردوسوزش میشود دستهام هم مورمور وبی حس میشه ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  حسین عرب
1 سال قبل

سلام چهلوهشت سالمه فشارخون بالا دارم البته فشارخونم نوسان داره همیشه بیحالم شبها ساق پام یخ ولی کف پام احساس داغی میکنم چربی خون دارم حدود۲۵ ساله قرص پرانول استفاده میکنم تمام مفاصلم مخصوصا پاهام دردمیکنه رمق بلند شدن ندارم خیلی کم خوابم گاهی گر میگیرم .لطفا راهنمایی کنید.ممنون

نسرین
نسرین
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدشوهرم غلظت خون داره ی دفعه سرگیجه میادسراغش تپش قلبش میره بالادست وباهاش سرمایه بایدچیکار کنم

میثم
میثم
پاسخ به  نسرین
1 سال قبل

چربی خون داره تخم شوید دم کن بده بهش

فرهادمحمدی
فرهادمحمدی
1 سال قبل

با عرض سلام وخسته نباشید همسر من دوروز پیش دچار یک حمله تشنج شدید به صورتی که براچند دقیقه دیگه نفس نکشید خودمو انداختم روقلبش فشاراوردم تا نفس اش برگشت صورتش کبود شده بود اون لحظه دست وپاهاش سفت شده بود وقتی به بیمارستان رسیدیم فشارش بالابود رو۱۶بود خونش ام غلیظه میشه بگید دلیل این حمله چی بوده اولین بارش بود که این جوری شده

علی
علی
پاسخ به  فرهادمحمدی
1 سال قبل

سلام جناب دکتر من مدتی است که آزمایش دادم فرمودند غلظت خون دارید هفته قبل ۱۳۰ccخون دادم کمی بهتر شدم هرشب آسپرین می خورم ولی همیشه خسته ام ودست وپام می گیره و کف پاهایم می سوزه بعد از حمام نیز بیشتر بدنم پاهایم خارش دارند وتاری چشم و سردرد سرگیجه خیلی نگران هستم ممنونم اگر پاسخ دهید ضمنا سیر خام را ببلعم متشکرم

فرهادمحمدی
فرهادمحمدی
پاسخ به  علی
1 سال قبل

با عرض سلام وخسته نباشید همسرمن برای بار دوم دچار تشنج شد به طوری که برای چند دقیقه نفس نکشید خودمو روقلبش انداختم تانفسش برگشت اما اون لحظه بدنش سفت شده بود وحرف نمیزد تا رسوندیمش بیمارستان اونجا بستری کردن وازمایش گرفتن وگفتن هموگلوبین خون اش رو ۲۱هست خونش بشدت غلیظه باید چکارکنم

محمدعلی
محمدعلی
پاسخ به  فرهادمحمدی
1 سال قبل

سلام من مفصل انگشت شصت دستام درد میکنه سرانگشتهای دستم سوزس داره طوری است که رگهای مچ دستم درد میکنه مشکلم چی استمح

کبری پورحسن
کبری پورحسن
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام منم غلظت خون دارم هر ۴ تا ۶ ماه یکبار خون میدم شب ها حالت تیک دارم ونفس تنگه چندنفر دیگه هم درخانواده غلظت خون دارن چکاربایستی بکنم

عبدالله
عبدالله
1 سال قبل

سلام من احساس سبکی سر و سردرد و درد مفاصل و یکم تنگی نفس دارم دست و پا ها احساس گزگز میکنه رگ های دستم احساس سفتی و گزگز میکنه سیگار هم میکشم تحرک کلا روزانه ۱۰۰قدم خواب هم شب ها بیدارم روزا خواب قبلا دکتر داروی ائوترولستاتین داد مصرف نکردم

فاطمه حسینی
فاطمه حسینی
1 سال قبل

سلام من خانم ۳۵ ساله هستم افتادگی دریچه دارم ۳ سال حالم خیلی بد به طور مداوم مریضم سرگیجه تپش قلب یا کند شدن بطوری که میگم سکته میکنم وقتی من میخواد درد بگیره دستامتعریق
میکنه و حالم بد میشه قلبم درد میگیره بعد دست و پا سست و بیحال میشه هر چی وکتر میرم خوب نمیشم چیکار کنم

هادی
هادی
1 سال قبل

سلام …من چند روزی است که سرم منگ و احساس خواب گاهی بهم دست میده بعضی مواقع هم اساس میکنم خواب میره از غلظت خونه

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  هادی
1 سال قبل

سلام ایا غلضت خون باعث یاد نگرفتن درس میشود

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من وقتی کار میکنم دستام یک دفعه بسته میشه و نمیتونم باز کنم به مدت ۵،۱۰دیقه آیا از غلظت خون بالاست چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید واقعا موقع کار خیلی اذیت میشم

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن بدنم بی حیس میشه ازمچ دستام تاسرانگشتای دستام دردمیکنه میسوزه نوک انگشتای پاهام هم میسوزه دردمیکنه هرچی آزمایش میدم میگن سالمی آیاغلظت خون دارم

نشناس
نشناس
پاسخ به  ناشناس
1 سال قبل

سلام روز بخیر ،من خیلی سردرد شدید پیدا کردم خونم هم خیلی رنگ تیره داره ،پادردی و کمردرد دارم لطفا راه حل رادبگوید

سپیده
سپیده
1 سال قبل

سلام من ۲۳ سال دارم رفتم دکتر گفته غلظت خون داری باید چیکار‌ کنم آیا غلظت خون خطرناکه

رباط میلی
رباط میلی
1 سال قبل

سلام وعرض ادب وخسته نباشیدببخشیدمیخواستم بدونم کسی که غلظت خون داره وخون به مغزش نمیرسه میتونه ازکسی خون بگیره؟

محبوبه پورمحمد
محبوبه پورمحمد
1 سال قبل

سلام من پاهام خیلی داغ میشه

اورجعلی آبه
اورجعلی آبه
پاسخ به  محبوبه پورمحمد
1 سال قبل

سلام دکتر جان من هم بعضی وقتا کف پاهام خیلی داغ میشه لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

سینا
سینا
1 سال قبل

اقا سیگار نکشین اخه چیه اون زهرماری عین کثافت میمونه سیگار یعنی چی اخه تورو خدانکشین هر کوفتو زهرماری میاد از این سیگار لعنتیه نکش برادر من خواهر من نکش دیگه عع

قربان مالکی
قربان مالکی
1 سال قبل

سلام زیر قفسه سمت قلب گرفتگی بعضی مو قه درد وسوزش دارم

مینایی
مینایی
1 سال قبل

سلام من چندروزپیش دستم برید و سریع لخته شد ایا نشانه غلظت خون هست همش هم خستم

حسین
حسین
پاسخ به  مینایی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدببخشیدراه درمان غلظت خون که باعث افتادن اکسیژن میشودچیست ؟

نسرین
نسرین
پاسخ به  مینایی
1 سال قبل

باسلام ، همسر من هر وقت برای فست خون میره به سختی خون از رگش خارج میشه آیا غلظت خون داره و اگر جواب مثبته چکار کنیم ؟ با تشکر

حسن
حسن
پاسخ به  نسرین
1 سال قبل

باسلام من چندروز پیش خون دادم ولی ۱۰۰سیسی بیشتراز سوزن رد نشد خون درکیسه لخته شدوراه سوزن بند اومد چکارباید بکنم

حیدررمضانی نژاد
حیدررمضانی نژاد
1 سال قبل

باسلام واحترام/ چند روزی است بندهای انگشتانم درد میکند نتیجه آزمایشاتم همگی نرمال هستند فقط در نوار عصب وعضله که گرفته شده گفتند مچ دستت کمی اعصابش درگیره چه باید بکنم

گودرزی
گودرزی
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۸ سالش غلظت خون داره چی بخوره ممنون

حقیقی
حقیقی
پاسخ به  گودرزی
1 سال قبل

سلام پسرم غلظت خون داره چه چیزایی براش ضررداره ممنونم

دکتر جوزکی
دکتر جوزکی
پاسخ به  گودرزی
1 سال قبل

بگو قلیان نکشه

دکمه بازگشت به بالا