بدن درد و کوفتگی | علت بدن درد و کوفتگی و درمان آن

درمان گیاهی خستگی و کوفتگی بدن، علت بدن درد صبحگاهی

بدن درد و کوفتگی و راه های درمان آن

بدن­ درد یا درد عضلانی (Body Ache)، با نام علمی Myalgia، نشانه رایج بسیاری از بیماری‌هاست. بدن‌ درد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی به‌خاطر کم‌آبی یا کمبود خواب پیش می‌آید، گاهی هم به‌خاطر استرس یا حتی وجود عفونت در بدن! بنابراین، باید بدن‌ درد را جدی گرفت و در موارد خاصی، برای درمان آن و تشخیص علت بدن­ درد، لازم است حتماً به پزشک مراجعه کرد. برای این‌که همه چیز را درباره بدن‌ درد، علت‌ها و راه‌های درمان آن بدانید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید!

علائم بدن‌ درد و کوفتگی

نشانه اصلی بدن ­درد، همان­طور که از اسم آن پیداست، درد شدید در عضلات بدن و استخوان­هاست؛ اما این درد معمولاً علائم دیگری هم دارد که از میان آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ‌پریدگی در چهره و پوست
  • احساس ضعف
  • صدا دادن استخوان‌ها در هنگام راه‌رفتن
  • نامنظم شدن خواب
  • گاهی کبودی و ورم در بافت
  • سردشدن دست‌ها یا پاها
  • احساس بدن‌درد و کوفتگی در یک یا چند عضو

علل بدن‌ درد و استخوان‌درد

درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را درگیر می‌کند، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن عضو یا رسیدن یک آسیب جزئی به آن است. مثلاً وقتی یک جعبه سنگین را با خودتان حمل کنید، دست‌ها یا بازوهایتان درد می‌گیرد؛ اما وقتی در سراسر بدنتان درد را احساس می‌کنید، باید آن را جدی بگیرید. علت­های شایع بدن ­درد در زیر آورد­ه شده­اند:

۱. تصلب شرایین

اگر بازوها، پاها، یا هر دوی آنها درد دارند، ممکن است به این دلیل باشد که عضلاتتان خون کافی دریافت نمی‌کنند. در ابتدا، شاید فقط موقع ورزش‌کردن این مسئله را متوجه شوید، اما این موضوع به دلیل وضعیتی به نام تصلب شرایین ایجاد می‌شود که در صورت انسداد لوله‌هایی که خون را به ماهیچه‌های شما می‌رسانند، رخ می‌دهد.

۲. کم‌کاری تیروئید

اگر غده‌ی تیروئید شما کم‌کار باشد، می‌تواند باعث ایجاد دردهای عضلانی و مفصلی و همچنین تورم و حساسیت شود. پزشک با تجویز و بررسی یک آزمایش خون ساده، تشخیص می‌دهد که آیا بدن‌ درد شما به‌خاطر کم‌کاری تیروئید است یا علت دیگری دارد؟

۳. آنفولانزا یا سایر عفونت‌ها

وقتی ویروس آنفولانزا وارد بدن می‌شود، بیماری انفولانزا، تب و احتقان ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث دردهای عضلانی شود؛ مخصوصاً در پاها، کمر و بازوهایتان. این دردها معمولاً ظرف مدت یک هفته به‌خودی‌خود بهبود می‌یابند؛ اما اگر این دردها، با سرفه‌ای که از بین نمی‌رود همراه بود، ممکن است covid-19 باشد و باید حتماً به پزشک عفونی مراجعه کنید.

مشاوره آنلاین عفونی

۴. داروها

گاهی برای کنترل کلسترول، داروهایی به نام استاتین تجویز می‌شوند که حدود ۳۰ درصد از افرادی که این دارو را مصرف کرده‌اند، درد عضلانی را گزارش کرده‌اند. اگر این اتفاق برای شما هم رخ داده است، با پزشکتان مشورت کنید تا داروی متفاوتی را برایتان تجویز کند.

۵. سندروم خستگی مزمن (CFS)

این سندروم، باعث یک نوع خستگی مفرط می‌شود که استراحت باعث بهترشدن آن نمی‌شود. این دردها معمولاً شامل دردهای عضلانی، مشکلات حافظه، درد مفاصل و سردرد هستند و دارو و فیزیوتراپی می‌تواند به مدیریت آنها کمک کند.

علل بدن درد

۶. کم‌خونی و بدن ­‌درد

کم‌خونی به علت کاهش عملکرد گلبول‌های قرمز خون رخ می‌دهد. در کم‌خونی، بافت‌های بدن اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند و در نتیجه، بسیاری از قسمت‌های بدن درد می‌گیرد. کم‌خونی ناشی از علت‌های زیادی است که از شایع‌ترین آنها می‌توان به کم‌خونی ناشی از فقر آهن، فولات یا ویتامین B۱۲ اشاره کرد. با مصرف مکمل‌های دارویی، این کمبودها قابل‌درمان است.

۷. بدن‌ درد و ویروس کرونا

خستگی و کوفتگی بدن در کرونا

بدن‌ درد و کوفتگی یکی از علامت‌های بیماری کرونا یا covid-19 است. درد عضلانی ناشی از عفونت کرونا ویروس، در اثر آسیب به فیبرهای ماهیچه‌ای توسط خود ویروس ایجاد می‌شود. درد عضلانی کرونا، معمولاً با حساسیت به لمس همراه است یا وقتی عضله حرکت می‌کند، درد در آن احساس می‌شود. اما بدن‌ دردهایی که به علت‌های دیگری ایجاد شده‌اند، در یک عضله خاص متمرکز هستند و مدام درد می‌کند.

۸. کم‌آبی و بدن­ درد

کم‌آبی بدن به علت ازدست‌دادن آب بدن رخ می‌دهد. کم‌آبی باعث می‌شود که عضلات به‌سختی کار کند و شما را دچار گرفتگی و کرامپ‌های عضلانی کنند.

علت بدن‌ درد و کوفتگی در کودکان

کودکان و نوجوانان معمولاً در قسمت ساق، جلوی ران و پشت زانوها دچار درد عضلانی می‌شوند. این دردها در هنگام ظهر یا عصر شدت می‌یابند و باعث بیدارشدن کودک از خواب می‌شوند. این دردها، دردهای رشد کودک هستند و معمولاً باعث ناتوانی جسمی کودک نخواهند شد اما اگر کودک یا نوجوان به طور مداوم بدن‌ درد داشته باشد و طی چند روز این بدن‌ درد بهبود نیابد، ممکن است این درد علامت عفونت باشد و بهتر است به متخصص کودکان مراجعه شود.

درمان‌های خانگی بدن‌ درد

درمان‌های زیادی برای درمان بدن‌ درد وجود دارند که به برخی از ساده‌ترین آن‌ها در زیر اشاره می‌کنیم:

۱. حمام آب گرم

حمام آب گرم نقش بسیار مهمی را در تسکین درد عضلات و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا ایفا می‌کند.

۲. کمپرس یخ

کمپرس یخ، فعالیت عصبی بدن را به طور موقت کاهش می‌دهد و باعث کاهش بدن‌ درد می‌شود. تنها کافی است که یک بسته یخ را روی قسمت‌های دردناک بدنتان قرار دهید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی آن قسمت بگذارید و ۲ تا ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید.

۳. زردچوبه

زردچوبه یکی از موادی است که دارای خاصیت ضد درد و ضدالتهابی است و یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان دردهای بدن است. یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ و مقداری عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این محلول را حداقل روزی یک‌بار و قبل از خواب مصرف کنید تا تأثیر آن را بر روی کاهش دردهای عضلانی‌تان ببینید.

۴. دارچین

دارچین یکی از مواد شفابخشی است که دارای خاصیت ضدالتهابی و ضد درد است که آن را به یک ماده مناسب برای معالجه‌ی دردهای بدن تبدیل کرده است. یک قاشق چای‌خوری دارچین پودر شده را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. کمی عسل هم به آن اضافه کنید و این مخلوط را یک‌بار در روز بنوشید.

درمان بدن درد

۵. روغن خردل

روغن خردل دارای ترکیبی به نام «آلیل ایزو تیوسیانات» است که به کاهش درد ناشی از التهاب در بدن کمک می‌کند. مقداری روغن خردل را روی تمام بدن خود ماساژ دهید. بعد به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آن را به همان حال بگذارید و بعد دوش بگیرید. اگر روزی یک‌بار این کار را تکرار کنید، بدن‌ دردتان به‌سرعت از بین خواهد رفت.

۶. موز

در بیشتر موارد، دردهای بدن و ماهیچه‌ها ناشی از کمبود پتاسیم است. موز، منبعی سرشار از پتاسیم است و برای کاهش دردهای عضلانی و همین‌طور پیشگیری از وقوع آن‌ها، موز را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید.

۷. نمک اسپوم

نمک اسپوم نیز از موادی است که دارای خاصیت ضدالتهابی است و به همین دلیل باعث تسکین دردهای عضلانی می‌شود. یک لیوان نمک اسپوم را به وان حمام آب گرم اضافه کنید. اجازه دهید نمک ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آن حل شود؛ سپس خود را در آن خیس کنید. در هنگام دچار شدن به دردهای عضلانی، یک‌بار در روز یا یک روز در میان این کار را تکرار کنید.

نوشیدنی‌های مفید برای بدن‌ درد

چای زنجبیل یکی از نوشیدنی‌های بسیار مفید برای تسکین درد و کوفتگی است.

۱. قهوه

خستگی بدن باعث به‌وجودآمدن بدن‌ درد می‌شود. برای کاهش احساس خستگی، نوشیدن قهوه بسیار مهم است؛ اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

۲. چای

چای هم یکی دیگر از نوشیدنی‌های کافئین‌دار است که در درمان بدن‌ درد تا حد زیادی مؤثر است. چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به کاهش التهاب بدن هم کمک می‌کند.

۳. آب پرتقال

در آب‌پرتقال آنتی‌اکسیدانی به نام «بتا کریپتوزانتین» وجود دارد که در کاهش ابتلا به بیماری‌های التهابی بسیار مفید است؛ بنابراین نوشیدن آب‌پرتقال طبیعی برای تسکین بدن‌ درد، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

۴. آب

۷۰ درصد از بدن ما را آب تشکیل می‌دهد. وقتی بدن ما با کمبود آب مواجه می‌شود، عملکرد مفصل دچار اختلال می‌گردد و مفاصل به‌مرورزمان درد می‌گیرند. به همین خاطر، لازم است که در طول روز حداقل روزی ۸ لیوان آب بنوشید تا سموم موجود در بدن دفع شود و بدن‌ درد به حداقل برسد.

۵. چای سبز

چای سبز حاوی «فلاوونوئیدها» است که خواص ضد التهابی دارد و به کاهش ترکیبات التهاب‌زای موجود در بدن کمک شایانی می‌کند.

۶. آب گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی‌کسیدان‌هایی مانند «آنتو سیانین‌ها» است که خواص ضد التهابی بالایی دارند و در کاهش دردهای مفاصل یا بدن‌درد ناشی از بیماری‌های التهابی بسیار مفید است.

درمان بدن درد

۷. آب زغال‌اخته

آب زغال‌اخته نیز دارای ترکیبات آنتوسیانین است که به پیشگیری از التهاب و درد استخوان‌های بدن کمک زیادی می‌کند. آب زغال‌اخته، هم‌چنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار زیادی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

داروهای درمان بدن‌ درد

پزشکان برای درمان بدن‌ درد، معمولاً داروهای زیر را تجویز می‌کنند:

  • داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDS)
  • گلوکوکورتیکوئیدها
  • داروهای غیررماتیسمی
  • داروهای مخدری (استامینوفن کدئین یا مورفین)
  • مهارکننده پمپ پروتون (PPI)

راه‌های پیشگیری از بدن‌ درد

دردهای بدن به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند و راه‌های مختلفی برای درمان آن‌ها وجود دارد اما همیشه گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابراین ما چند راه را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با آنها کمتر دچار بدن‌ درد شوید:

۱. به عضله‌هایتان استراحت دهید

در حین انجام فعالیت‌های بدنی، گاهی چند دقیقه به عضله‌هایتان استراحت دهید. قبل از ورزش آن‌ها را گرم کنید و بعد از ورزش هم کار سردکردن را حتماً انجام دهید.

۲. رژیم غذایی سالمی داشته باشید

در رژیم غذاییتان حتماً از کلسیم و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده کنید. میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری کنید.

۳. هرروز پیاده‌روی کنید

بسیاری از دردهای عضلانی به این دلیل برای ما رخ می‌دهند که فعالیت جسمی منظمی نداریم. گاهی هیچ تحرک جسمانی نداریم و بعضی از روزها، به شدت فعالیت می‌کنیم. اما اگر هر روز به مدت نیم ساعت پیاده‌روی کنیم، می‌توانیم خود را از ابتلا به دردهای استخوانی مصون نگه داریم.

۴. پروتئین مصرف کنید

پیشگیری از درد عضلات با مصرف برخی از پروتئین‌ها امکان‌پذیر است. آزمایشات نشان داده‌است که مکمل‌های پروتئینی به کاهش درد عضلات پس از تمرین‌های سخت، کمک زیادی کرده‌اند. اما حتماً قبل از مصرف هر نوع مکمل دارویی با پزشکتان مشورت کنید.

۵. آب و مایعات زیاد بنوشید

همان‌ظور که گفته شد، کم‌آبی یکی از دلایل ابتلا به بدن‌ درد است. نوشیدن روزی ۸ لیوان آب را حتماً در برنامه روزانه‌تان قرار دهید و مایعاتی مثل شربت‌های آب‌لیمو، شربت بهارنارنج و بیدمشک و همین‌طور آب‌میوه‌های طبیعی را  حتماً به طور روزانه مصرف کنید.

۶. استراحت کافی داشته باشید

برای اینکه عضلات و ماهیچه‌های شما استراحت کنند، باید در شبانه‌روز حداقل ۸ ساعت خواب کافی داشته باشد. برای انجام کارهایتان، هیچ‌وقت از خوابتان نزنید چون می‌تواند باعث بدن‌ درد و کوفتگی شما در طول روز شود.

۷. دمای بدنتان را با گرم‌شدن و سردشدن هوا تنظیم کنید

یکی از دلایل بدن‌ درد این است که دمای طبیعی بدن شما با دمای محیط سازگار نیست و اصطلاحاً به آن عادت نکرده است. اگر در سرما، لباس کم بپوشید و در معرض باد سرد قرار بگیرید، دچار بدن‌ درد می‌شوید. به این نکته بسیار دقت کنید و در محیط‌هایی که با دمای آن آشنا نیستید، به‌صورت لایه‌ای لباس بپوشید و اگر گرم بود، لایه‌های بالایی را از تن خارج کنید.

بدن درد و گردن درد در کرونا

سلام وقتتون بخیر.من از دیروز به طور ناگهانی دچار بدن درد شدم یکمی هم تب کردم.شب بهترشدم اما امروز باز بدن درد دارم و گلودرد.ولی تب ندارم.سرفه هم نمیکنم.تموم بدنم درد میکنه مخصوصا پهلو هاو گردنم.به پزشک مراجعه کنم؟
سلام در حال حاضر با استراحت کافی و رعایت توصیه های بهداشتی جای نگرانی نیست. اما اگر علایمتون رو به بهبودی نرفت و یا علایم تنفسی به ویژه تنگی نفس اضافه شد جهت بررسی میزان اکسیژن خون و سایر موارد به پزشک مراجعه کنید.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر درد عضلانی به خاطر واردشدن فشار ماهیچه‌ها یا آسیب به آن‌ها باشد، با استراحت‌دادن به آن عضله و مصرف داروهای ضد التهاب یا درمان‌های خانگی، این درد تا ۷۲ ساعت بعد کاهش پیدا می‌کند. اما اگر دلیلی برای درد عضلانی وجود ندارد و درد بیش از ۳ روز طول کشیده است، بهتر است به دکتر ارتوپد مراجعه کنید.

چنان‌چه بدن‌ درد با علائمی مانند تنگی نفس، سرفه‌های خشک و تب و لرز همراه است، بهتر است با پزشک درباره این‌که آیا ممکن است به کرونا مبتلا شده باشید یا خیر، مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ یا نصب اپلیکیشن آن، با پزشک آنلاین متخصص استخوان و ارتوپدی مشورت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص استخوان و ارتوپدی

۳.۶/۵ (۳۶ نظر)

منبع
medicinenetsymptomchecker

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
133 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین علی
حسین علی
1 روز قبل

سلام من سال نودوشش کلیه ام تومور داشته ورش داشتم درضمن اسید معده ام هم زیاده من داروی خاصی هم استفاده نمکنم از نودوشش تا حالا فقط تمام بدنم درد میکند وهیچ کاری نمتونم انجام دهم اگه دو ساعت یه روز برم با ماشین کار کنم باید روز بعد تا غروب بخوابم خواهشاً راهنمایی کنید ممنون

غلامرضا
غلامرضا
19 روز قبل

سلام
حدوداً یک هفته میشه که دست وپاهام درد میکنه واحساس کوفتگی بدن دارم رفتم پیش پزشک گفتن این دردها به علت یک نوع آنفولانزا میباشد که هیچ علایم دیگری ندارد لطفاً……. ممنونم

ویهان
ویهان
1 ماه قبل

سلام من یک هفته هست بدن درد شدید گرفتم علت چیه

طاهره
طاهره
2 ماه قبل

سلام مادرم حدود یک ماهی میشه که سرگیجه داره بعدسرگیجه مشکل تپش قلب شدید ویک دو روز هم هست بدن درد شدید در ناحیه پشت کتف و شانه و دست ها داره علتش چی میتونه باشه؟

رؤیا
رؤیا
پاسخ به  طاهره
1 ماه قبل

من هم ۵۵ سالمه یکماهه که بدن درد و خصوصاً پا درد و تپش قلب دارم ریه هامم مشکل پیدا کرده، صدرصد کروناست…. صد مدل دارو خوردم اما اصلأ خوب نمیشم

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام
مدتی هست که هر چند روز یه باردچار بدن درد و کوفتگی بدن میشوم که با استراحت بدتر می‌شدولی دو سه روز که مداوم شده وبیشتر روز درد دارم خواستم علت را بپرسم ممنون و متشکر

رقیه
رقیه
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

ر

فاطمه آبکرمی
فاطمه آبکرمی
3 ماه قبل

من سقم درد میکنه باید چکتر کنم تا زود خوب بشه

محمد ناصر انوری
محمد ناصر انوری
4 ماه قبل

سلام آرز آدب خدمت دکتور عزیز : ببخشید من دو هفته پیش شب ها بدنم داغ میومد و اصلا خواب نداشتم تا اینکه رفتم دکتور و به دو تا آمپول با ی
سرم دادن که تزریق کردم به بدنم و اینکه ی دوتا
دادان اونا رو هم استفاده کردم و بعد از این که دارو هارو استفاده کردم یکی دو شب راحت خوابیدم بعد از اون دوباره احساس میکنم
در طول شب بدنم داغ میاد و اینکه دچار تیرگی
پوستی شدم و زیر چشام کلا سیاه شده از شما
میخام تا کمکم کنید تا به چه جور متخصصی
مراجعه کنم اگر راهنمایی ام کنید ممنوننتون میشم

میعاد مرادی
میعاد مرادی
4 ماه قبل

من کل بدنم درد میکنه هرچی دارو میخورم خوب

امیر
امیر
4 ماه قبل

سلام اول گلوم سوزش میومد بعد سه روز طب و لرز کردم الان پنج روز میگزره از این ویروس باسد چیکار کنم. به پزشک هم مراجع کردم جوابی نداد؟

ایلسن
ایلسن
5 ماه قبل

با سلام و عرض ادب �‌خواستم از مسئولین محترم بپرسم آخه چرا داروهای من ثبت نمیشه دارویی که کاملاً ارگانیک و گیاهیه و زیر دو ساعت بدترین نوع ویروس سرماخوردگی و کرونا را جواب میده �ا ثبتش نمی‌کنید که ما راحت شیم همین که مردم این همه درد نکشن

رضا
رضا
پاسخ به  ایلسن
3 ماه قبل

اقلا اینجا میگفتی ما استفاده میکردیم

ایلسن
ایلسن
5 ماه قبل

با سلام و عرض ادب من از مسئولین محترم می‌خوام که بیشتر به فکر هم وطن عزیزمون باشن بالاخره هر کسی تو یه کاری مهارت و استعداد خاصی داره دکتر نیستم ولی داروساز سنتی هستم که تا حالا چندین نوع دارو ساختم ولی ثبت نشده آخه چرا داروی گیاهی که سرشار از آنتی بیوتیک ضد ویروس ویتامین ۱۰۰ تضمینی و کارساز و زیر دو ساعت بدترین نوع ویروس سرماخوردگی و کرونا را زیر دو ساعت جواب میده چرا پیگیرش نیستند

رضا
رضا
پاسخ به  ایلسن
3 ماه قبل

دکترعزیزالان دیگه بافضای مجازی همه کارمیه کردمعرفی کن مردم دیدن خوبه پیگیرمیشن

نرگس
نرگس
5 ماه قبل

سلام از امروز صبح به طور ناگهانی بدن درد به ویژه قسمت پا گرفتم و همچنین تب کردم و سرفه های حشک هم دارم این علاعم کرونا است ؟

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط نرگس
فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام من دوهفته اس بدن درد شدید دارم دکترم نرفتم علائم سرفه و تب و لرز و سرما خوردگی ندارم بیشتر پشت زانوهای پاهام درد میکنه علتش چیست

امیر
امیر
پاسخ به  فاطمه
13 روز قبل

احتمالن خواب کافی نداری و آب اصلا نمیخوری و ادم خیلی استرسی هستی که اینحوری بدن درد میگیری

سمیه
سمیه
6 ماه قبل

سلام خسته نباشین من الان ۹ روزه مریض شدم سرماخوردگی الان چند روزی هم کل بدنم درد میکنه خیلی بد سرفه هم میکنم چیکار کنم تورا خدا راهنماییم کنید خیلی درد درارم

هلنا
هلنا
پاسخ به  سمیه
6 ماه قبل

سلام منم یکماهه ک بدن درد و سرفه وتنگی نفس دارم دکتر گفت کرونا داری رفتم متخصص ریه میگه از استرسه داروی خاصی نداد واسم

دکتر سعیدی
دکتر سعیدی
پاسخ به  سمیه
5 ماه قبل

پزشک مراجعه کن

زززز
زززز
پاسخ به  دکتر سعیدی
1 ماه قبل

خسته نباشید منتظر دستور شما بود

نسرین
نسرین
6 ماه قبل

سلام ۸ماه است که از بدن درد واستخوان درد شدید دارم باهیچ دارویی جواب نمیده
تراکم استخوان انجام دادم مشکلی نداشتم باید چکار کنم خوب بشم

م،ف
م،ف
پاسخ به  نسرین
5 ماه قبل

ویتامین D مصرف میکنید؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  نسرین
25 روز قبل

سلام من تیروئد کم کاردارم نودولام بزرگ شده هرچندوقت یم بارمچ دست ورم شدید زانوودردشدیدمفصل دارم بدون علت نمیدونم چکارکنم ازمایش خونم دادم مشگلی ندارم

بیتا
بیتا
7 ماه قبل

تمام بدنم دردمیکنه موقع کار در استراحت خیلی کمتر مخصوصا بازو هام

مناممم
مناممم
پاسخ به  بیتا
7 ماه قبل

قرص منیزیم ۱۰ میلی گرم بخور عزیزم

Zakaria
Zakaria
10 ماه قبل

سلام‌ شما‌ یه‌ چیز‌ هایی‌ میگین‌ که‌ خرج‌ داره‌ نمیشه‌ خورد‌ ما‌ موز‌ نهایت‌ تو‌ عروسی گیرش‌ بیاریم‌ گیلاس‌ هم‌ سالی یه‌ بار‌ شاید

پارمیدا
پارمیدا
پاسخ به  Zakaria
5 ماه قبل

بدبخت

داریوش فانی
داریوش فانی
10 ماه قبل

سلام من مدادم بدن درد دارم قرص پرید نیزولون ودیگنوفک مصرف میکنم بیشتر هم دست پاهم درد میکنه مخصوصآ سر مفضل ها

قدرت
قدرت
10 ماه قبل

سلام وقتی بلند میشم سرم گیج میره و دیگه جایی را نمی بینم و دوباره بعد از یکی دو دقیقه همه جارو میبینم لطفا راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  قدرت
7 ماه قبل

کمتر بزن

وحید
وحید
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

دهنت سرویس

سارا
سارا
پاسخ به  قدرت
7 ماه قبل

شاید کم خونی داشته باشید

رضایی
رضایی
پاسخ به  قدرت
3 ماه قبل

منم همینطور چیکار کردین آخر؟

زهرا هستم
زهرا هستم
10 ماه قبل

سلام حدود ۱۰ روز است که ضعف بدن دارم مثل آدمهای سرما خورده گاهی اوقات آبریزش بینی دارم و بعضی وقتها بصورت چرکی خلط سینه و بینی دارم و سوزش ادرار.از امروز صبح هم درد پشت کتف و همچنین ضعف پا وبیحالم .خانوم خانه دار و۵۰ ساله هستم .لطفا راهنمایی کنید

رضایی
رضایی
پاسخ به  زهرا هستم
3 ماه قبل

منم همین علائم هارو دارم چیکار کردین آخر؟

مینا
مینا
10 ماه قبل

سلام من مادرم چند وقتیه که کل بدنو استخونش درد میکنه هرقرصیم ام میندازه خوب نمیشه اونو چه کارش کنیم؟

عزیزه
عزیزه
10 ماه قبل

سلام خوبین من بدجوری کمردردگرفتم ستون فقراتم خیلی دردمیکنه اگه نشسته باشم نمیتونم درست درازبکشم تقریباتاده دقه بدجوری دردداره کمرم ک به یه بدبختی راست میکنم خیلی دردداره کمرم لطفن یه راهی واسه نشون بدین ممنون میشم

امیر
امیر
پاسخ به  عزیزه
13 روز قبل

احتمالن یا ساییدگی مهره کمر پیدا کردید یا اینکه مایع مفصلی کمرتون خشک شده با دکتر مفاصل هماهنگ کنید

Gulbdinezdyar@gmail.com
Gulbdinezdyar@gmail.com
10 ماه قبل

سلام گلبدین هستم جان دردلای کسالت دارم خوابم غیر منظم است خیلی خسته وپریشان توسعه شما چی است

امیر
امیر
پاسخ به  Gulbdinezdyar@gmail.com
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من اول رفتم دکتر گفتن آنفولانزا گرفتم دارو مصرف کردم خوب شدم الان از دیروز بدن درد دارم بیشتر توی شانه‌ها وکتفمهست خلط سینه دارم مسکنم میخورم یکم خوب میشه بازم همین طوری میشه پاهام درد میکنه وگاهی سرفه دارم الان چه کار کنم

امیر
امیر
پاسخ به  امیر
13 روز قبل

سلام بابونه رو دم کن روزی ۳تا لیوان بخور یخورده ام نبات بنداز داخلش دم بکشه معجزه میکنه

سارینا
سارینا
11 ماه قبل

من فقط معده درد دارم چیکار کنم

رها
رها
11 ماه قبل

تمام بدنم و استخونام درد میکنن و موقع حرکت صدا میدن ،۳۳ سالمه و در روز بالای ۱۴ ساعت سرپا هستم بخاطرشغلم

امیر
امیر
پاسخ به  رها
13 روز قبل

دوست عزیز سیاه دونه مصرف کن یه قاشق سیاهدونه رو آسیاب کن با عسل بخور مشکلت حل میشه اگه احیاس خستگی میکنی در کنارش گیاه بومادران دم کن بخور تلخ هستش با نبات بخور معحزه میکنه

ذبیح الله
ذبیح الله
11 ماه قبل

سلام مشکل درد شانه بعد از خواب بیدار شدن چیست؟

امیر
امیر
پاسخ به  ذبیح الله
13 روز قبل

روغن سیاهدونه بگیر روزی ۲بار بزن و ماساژ بده مشکلت برطرف میشه

نازنین
نازنین
11 ماه قبل

سلام من چند روز است که بدن درد دل درد وسر درد هستم واسهال گردن درد وکمر درد هم هستم

امیر
امیر
پاسخ به  نازنین
13 روز قبل

عزیزم ویروس گرفتی با دکتر هماهنگ کن

زهرا
زهرا
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من از ظهر احساس بدن درد میکنم پهلوی سمت راستم خیلی درد میکنه هیچ علائم سرماخوردگی و تب و لرز هم ندارم
به نظر شما چیکار باید بکنم بندبند استخوان هام درد میکنه
ممنون از شما

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

منم دقیقا امروز اینجوری شدما دلیلیش چی میتونه باشه

امیر
امیر
پاسخ به  زهرا
13 روز قبل

زردچوبه باشیر با عسل مخلوط کن بخور سیاهدونه روغنشو بگیر بمال به بدنت بذار ۱ساعت بمونه بعدش برو دوش آب ولرم بگیر بابونه دم کن شفا میده

هلنا
هلنا
11 ماه قبل

سلام من چند روزیه بدن درد دارم امروزم تب کردم به سختی میتونم از جام بلند شم دلیلیش چیه

مرسا
مرسا
پاسخ به  هلنا
5 ماه قبل

کم خونی داری

مهدی ترکمن
مهدی ترکمن
11 ماه قبل

سلام من ۲۵روزه بدن درد شدید دارم جوری که شبها خواب ندارم ۴روزم بستری شدم بیمارستان ولی خوب نشدم چکار کنم؟

امیر
امیر
پاسخ به  مهدی ترکمن
13 روز قبل

داداش فقط بابونه با نبات دم کن روزی ۳لیوان بخور ۳روزه خوب میشی منم دعا میکنی تخم سیاهدونه رو آسیاب کن با عسل صبح به صبح ۱قاشق بخور

زهرا عساکره
زهرا عساکره
11 ماه قبل

من همیش بدن درد دارم خستگی سردرد

امیر
امیر
پاسخ به  زهرا عساکره
13 روز قبل

کمخونی داری از مایعات استفاده کن اسفناج زیاد مصرف کن خون ساز و آهن سازه جگرخام بخور یتیکه بانمک

جمیله
جمیله
1 سال قبل

سلام صبعتون بخیر سرشانه من هر روز درد میکنه دست هام موقه که میخوابم خواب میره

امیر
امیر
پاسخ به  جمیله
13 روز قبل

آهن بدنت پایینه و کم خونی ام دارید

حوا
حوا
1 سال قبل

سلام من حدود دوهفته پیش کرونا گرفتم کمی بهتر شدم دو روز پیش رفتم حمام الان به شدت بدن درد دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

امیر
امیر
پاسخ به  حوا
13 روز قبل

سیاه دونه رو آسیاب کن باعسل بخور بابونه دم کن هر روز ۳لیوان بخور اوکی میشی

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم من برادرم دچار سرماخوردگی شدن گرفتگی صدا پیدا کردندوهفته پیش مریض شدن دارو مصرف کردن صداشو بهتر شده یکم ولی میگن هنوزم گلو درد هستم گلوم خشکه و جدیدا دوسه روز هستش میگن بدن درد شدید دارن باید چی کنم آیا در اثر سرماخوردگی هستش یا مشکل جا دیگه هست؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط فاطمه
امیر
امیر
پاسخ به  فاطمه
13 روز قبل

پونه دم کن بخور بابونه دم کن شیرو زرد چوبه با عسل مخلوط کن بخور اوکی میشی

محدثه
محدثه
1 سال قبل

ایا من ام اس دارم چون درد در تمام بدنم هست و تحملش غیر قابل باور

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محدثه
1 سال قبل

سلام ببخشید کی جوابشو میدن بهم ؟

امیر
امیر
پاسخ به  محدثه
13 روز قبل

خیر ربطی نداره شما فسفر و آهن بدنت پایین هستش و کم خونی داری اگه احساس خستگی زیاد میکنی ویتامین بدنت پایینه

سیدی
سیدی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بعد از دوروز گارگردم سرم گلویم همه بدنم درد داره جیگارگنم

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام.بعد از مدتی استراحت یک روز کار کردم ولی تمام بدنم درد میکند لطفا کمکم کنید

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام من همیشه دردبدن وکوفتگی دارم قدم بلنده حدودا۱۷۰ هست دخترم، گرفتگی شانه ها وران پا و بیشتر درد پاهام اذیتم میکنه باگرفتگی عضله هاکمرم علتش چیه؟

رضا
رضا
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

بدن درد دارم.بعداز مدتی استراحت یک روز کتر کردم.و الان بدن دارم

علی
علی
پاسخ به  رضا
10 ماه قبل

فدات شم سارا خانوم عشقم شما باید حضوری خدمت برسم خودم مداوات کنم

امیر
امیر
پاسخ به  سارا
13 روز قبل

سیاه دونه آسیاب کن با عسل بخور چند روز هر ۸ساعت از روغن سیاهدونه ام واسه ماساژ استفاده بکن زرد چوبه باشیر ولرم با عسل مخلوط کن بخور شما سردی بدن دارید دارچین با آب ولرم مخلوط کنید بخورید

ستایش
ستایش
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من۱۴سالمه و بدنم ۲,۳هفته هست که درد می‌کنه چیکار کنم ؟عادیه؟

اناهیتا
اناهیتا
پاسخ به  ستایش
1 سال قبل

سلام خوبید من بدندردم زیاد دار چی بخرم ریس

اقدس غفوری
اقدس غفوری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید خانمی ۵۱ سال دارم حدود ۳سال هس که درد زانو دارم ۲ سال هس که کل بدنم درد میکنه وخواب خوبی ندارم شبها وقتی میخوابم دست چپم خواب میره وبعضی وقابدن خواب میره خیلی بدن درد دارم ۲ هفته هس که قفسه سینم درد داره که نمتوانم بخوابم یا از درد از خواب بیدار میشم ناراحی اعصاب دارم قرص الونتا ۷۵ ولبان ۱۵۰ می خورم حدود ۳ ال هس که میخورم خیلی خواب میبینم ممنونم ازشما

الینا
الینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من از امروز احساس خستگی و بدن درد و کوفتگی میکنم ، دیروز ۱۲ ساعت تو راه ( با ماشین ) بودم و وقتی رسید ساعت ۳ بود و ۳ ساعت بیشتر نتونستم بخوابم ، یکمم سرفه میکنم . میتونه کرونا باشه ؟

امیر
امیر
پاسخ به  الینا
13 روز قبل

کرونا خیر اما ویروس دوباره پخش شده علائمش بدن درد خستگی کوفتگی بدن و تب سرد هستش
فقط روزی ۳بار بابونه با نبات دم کن بخور اگه مفصل درد داری سیاهدونه آسیاب کن با عسل مخلوط کن بخور اوکی میشی

سهیل
سهیل
1 سال قبل

سلام خسته نباشد
من خیلی به سرما حساسم و موقع فصل سرما همیشه بدن درد و کوفته گی دارم ، صبحا نمیتونم پاشم از شدت بدن درد
خواستم بدونم درمانش چیه و چیکار کنم بدنم گرم بمونه

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن امروزبه طورناگهانی یهوبدن وگلووگردن دردگرفتم وبدنم لرزکرده خیلی حالم بده بدن دردکلی دارم ولی گردن وگلوم خیلی دردمیکنه خیلی هم سردمه

لیدا
لیدا
1 سال قبل

.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط لیدا
پاپی
پاپی
1 سال قبل

سلام خانم دکتر خسته نباشی من خانومی ۴۱ساله هستم بدن درد شدیدی دارم البته دارم هسپرتین میزنم بعد شیمی درمانی نمی‌دونم از این دارو هست درد بدنم یا ن خیلی اذیتم ممنون میشم جواب سوالم بدی

امیر
امیر
پاسخ به  پاپی
13 روز قبل

شما سیاهدونه رو آسیاب کن با عسل بخورید

سهام
سهام
1 سال قبل

سلام من تمام روز بدن درد دارم استخان درد ولی شب ها دیگه بدتر و بدتر میشه شب دیگه عصب بدنم هم اضافه میشه درد اش نمی تونم بخوابم

کانی فرجی
کانی فرجی
1 سال قبل

سلام بدن دارم و گلو درد

Khosro1365@gamel.com
Khosro1365@gamel.com
پاسخ به  کانی فرجی
1 سال قبل

ما هم بدن داریم

ابراهیم محمدی
ابراهیم محمدی
1 سال قبل

سلام اقای پزشگ چندوقتی هست اسخوانهایدستم ازتو کتف تاانگشتهایم بقدری درد میگندتا بندهی انگشتهایدستم که دستهایم را بسختی بالا میبرم خواب رفتگی انشتهای دستم بیشتر دست راستم چکار کنم خیلی زرج میگشم

امیر
امیر
پاسخ به  ابراهیم محمدی
13 روز قبل

کم خونی دارید شما خواب منظم نداری ادم استرسی هستی بیشک اب بدنتون کم شده اینارو رعایت کنید درست میشه

اسم ندارم. اوک؟
اسم ندارم. اوک؟
1 سال قبل

سلام من ۱۳ سالمه و دخترم و دیشب قبل از خواب خیلی دل درد داشتم ولی صب که پاشدم همه جای بدن ناجوردرد میکرد الانم میکنه لرز هم دارم مشکلات گوارشی هم مثل حال تهوع و اسهال هم دارم
دارمکلافه میشم کلیرلباس پوشیدم و پتو رو خودم انداختمو بازم سردمه
سرمم همش گیج میره انقدر گیجمیره که نمیتونم رو پاهام وایسم
خیلیحالم بده لطفا یه کاری بهم پیشنهاد کنید

اکرم
اکرم
پاسخ به  اسم ندارم. اوک؟
1 سال قبل

سلام دکتر من ساده‌گی لکن دارم

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام عذر می‌خوام من پریود نشدم دوماه به علت سقط و ترک داروی اعصاب به شدت بدن درد دارم چی کار کنم

دکمه بازگشت به بالا