راهکار های ساده برای از بین بردن جوش روی بینی

درمان سریع و یک شبه جوش بینی، از بین بردن جوش برای همیشه

روش های از بین بردن جوش روی بینی چیست؟

جوش و آکنه یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی هستند. در حالی که آکنه تقریباً در هر نقطه از بدن ظاهر می‌شود، بینی یکی از مستعدترین مناطقی است که جوش روی آن بروز می‌یابد. افراد می‌توانند با یافتن علت و انواع جوش روی بینی از بروز آن جلوگیری کرده و نسبت به درمان آن اقدام کنند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به روش های از بین بردن جوش روی بینی بپردازیم.

جوش روی بینی چیست؟

جوش روی بینی یک بیماری مزمن پوستی است و زمانی بروز می‌یابد که فولیکول‌های مو و غدد مرتبط با آن متورم یا با چربی اضافی یا سبوم مسدود شوند. جوش روی بینی می‌تواند به دلیل آکنه ولگاریس (Vulgaris acne) یا آکنه روزاسه (Rosacea acne) به وجود بیاید. داشتن یک روتین مراقبت از پوست می‌تواند به جلوگیری از هر دو نوع جوش روی بینی کمک کند.

آکنه روزاسه یک بیماری پوستی شایع بوده که همراه با قرمزی و التهاب است. این نوع جوش می‌تواند به‌سرعت از بین برود تا ماندگار باشد. روزاسه اغلب با جوش‌های چرکی یا جوش‌های کوچک متورم و بدون چرک نمایان می‌شود. علائم جوش روی بینی از نوع روزاسه بسیار شبیه به ولگاریس است. به همین دلیل اغلب تشخیص تفاوت آن‌ها دشوار است. در ادامه تفاوت‌های آکنه ولگاریس را با آکنه روزاسه بیان خواهیم کرد.

معمولاً آکنه ولگاریس با جوش‌های سرسیاه یا سرسفید نمایان می‌شود. در برخی موارد نیز مانند کیست دیده می‌شود. آکنه روزاسه معمولاً با قرمزی، تورم و التهاب پوست همراه است. اغلب از بینی شروع می‌شود و می‌تواند به مناطق مجاور آن مانند گونه‌ها نیز سرایت کند. در برخی موارد نیز ممکن است بینی بزرگ‌تر به نظر برسد.

علائم جوش روی بینی چیست؟

جوش روی بینی اغلب موارد به شکل جوش سرسیاه یا جوش سرسفید نمایان می‌شود. همچنین ممکن است مانند پاپول‌های بدون چرک و ملتهب نیز پدید آید. جوش روی بینی در اغلب موارد با چرک همراه است و همانند کیست به نظر برسد. این عارضه می‌تواند دردناک و تا چند روز ماندگاری داشته باشد.

علل جوش روی بینی چیست؟

غدد چربی با تولید ماده‌ای روغنی به نام سبوم، از پوست در برابر عوامل زیست‌محیطی محافظت می‌کنند. در برخی مواقع ممکن است این غدد به ترشح بیش از حد سبوم بپردازند. سبوم زیاد می‌تواند سلول‌های مرده پوست یا باکتری‌ها را در منافذ پوستی به دام بیندازد و شرایط را برای ایجاد جوش روی بینی فراهم سازد.

از آنجایی که منافذ روی بینی نسبت به سایر نقاط پوستی تمایل به بزرگ‌تر شدن دارند، بیشتر در معرض بروز جوش قرار می‌گیرند. چرا که هر چه اندازه منافذ پوستی بزرگ‌تر باشد، امکان به دام افتادن سلول‌های مرده پوست و همچنین باکتری در آن بیشتر است. علاوه بر این، برخی دیگر از شرایط زمینه‌ای و بیماری‌های مختلف نیز در پیدایش جوش روی بینی مؤثر هستند. به طور مثال، مشکلات گوارشی یکی از علل شایع بروز جوش روی بینی است. نوسانات هورمونی، افزایش استرس و اضطراب و همچنین داشتن سابقه خانوادگی نیز در پیدایش جوش روی بینی مؤثر هستند.

راهکارهای پیشگیری از بروز جوش روی بینی

به طور کلی برای پیشگیری از بروز جوش روی بینی باید روتین مراقبت از پوست روزانه را رعایت کنید. برای این کار باید صورت خود را روزی دو بار با شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست شستشو دهید. برای کاهش منافذ باز پوستی خود می‌توانید از انواع تونرها و کرم‌های حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید. پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید و از انواع مرطوب‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید.

برای پیشگیری از جوش روی بینی می‌توانید از انواع ماسک‌های صورت نیز استفاده کنید. همچنین باید از پوست در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت کنید. برای این منظور، ۱۵ دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. استفاده از کلاه نیز کمک زیادی به محافظت از پوست در برابر نور خورشید می‌کند.

درمان جوش روی بینی

انواع راهکارهای درمان جوش روی بینی

جوش روی بینی ممکن است علائم التهابی یا غیرالتهابی داشته باشد که این موارد نیاز به درمان‌های مختلف دارند. در بیشتر موارد، راه‌حل‌های بدون نسخه و خانگی برای درمان آکنه و جوش روی بینی کافی هستند. درمان سریع جوش روی بینی را می‌توان با استفاده از راهکارهای زیر انجام داد:

  • شستشوی صورت با آب ولرم و پاک‌کننده مناسب
  • استفاده از بخور گرم برای مرطوب کردن پوست و بیرون کشیدن روغن اضافی
  • استفاده از یخ برای کاهش تورم و التهاب پوست
  • استفاده از کرم‌های بدون نسخه که حاوی بنزوئیل پراکسید هستند
  • استفاده از پاک‌کننده‌های صورت دارویی

برای موارد شدیدتر جوش روی بینی ممکن است لازم باشد به یک متخصص پوست مراجعه کنید. متخصص پوست برای کمک به پاک‌سازی پوست و درمان جوش روی بینی، داروهای قوی‌تری را تجویز خواهد کرد.

برای درمان جوش روی بینی که غیر التهابی هستند، می‌تواند از داروها و محصولات حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کرد. این ماده در از بین بردن پوست مرده و از بین بردن چربی اضافی تأثیرگذار است. اسید سالیسیلیک را می‌توان در انواع کرم‌ها، پماد، تونر، اسکراب و پاک‌کننده‌ها یافت. استفاده از این محصولات به پاک‌سازی چربی از روی پوست کمک کرده و از مسدود شدن منافذ باز پوست جلوگیری می‌کند. همچنین باکتری‌های محبوس شده در پوست را از بین می‌برد.

برخلاف آکنه ولگاریس که معمولاً در خانه و با استفاده از محصولات بدون نسخه درمان می‌شوند، برای از بین بردن آکنه روزاسه حتماً باید به دکتر بیماریهای پوست مراجعه کرد. درمان آکنه روزاسه توسط پزشک و معمولاً با داروهای زیر انجام می‌شود:

علاوه بر این، ممکن است دکتر جوش درمان‌های جایگزین را برای از بین بردن جوش روی بینی تجویز کند. از جمله این درمان‌ها می‌توان به درم ابریژن، ماساژ تخصصی، لیزر درمانی و … اشاره کرد.

درمان جوش روی بینی

برای درمان جوش روی بینی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

به طور کلی، زمانی که مدت‌زمان زیادی از بروز جوش روی بینی گذشته و به‌سرعت از بین نرفته یا همراه با درد و تورم شدید است، باید به پزشک مراجعه کرد. معمولاً آکنه روزاسه که همراه با قرمزی، درد، التهاب و تورم است، برای درمان نیاز به معاینه و تجویز دکتر پوست دارد. در صورتی که آکنه ولگاریس و روزاسه به طور هم‌زمان نمایان شوند نیز باید به متخصص پوست مراجعه شود تا روش‌های درمان اصولی در پیش گرفته شود. می‌توانید با مشاوره آنلاین پزشک متخصص پوست در سایت پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید تا به‌راحتی و با سرعت این مشکل خود را برطرف نمایید.

چگونه از شر دانه‌های سرسیاه روی بینی خلاص شویم؟

جوش سرسیاه یکی از شایع‌ترین عارضه‌های پوستی در بین افراد است. این نوع جوش، برجستگی‌های کوچکی است که به دلیل مسدود شدن فولیکول‌های مو روی پوست ظاهر می‌شود. به دلیل این‌که سطح این نوع جوش تیره است، به آن جوش سرسیاه گفته می‌شود. جوش سرسیاه نوعی آکنه است که معمولاً روی بینی و سایر نقاط صورت و بدن ایجاد می‌شود.

برای از بین بردن جوش سرسیاه می‌توان از درمان‌های بدون نسخه استفاده کرد. این داروها اغلب

داروهای جوش سرسیاه با از بین بردن باکتری‌ها، کنترل ترشح سبوم پوست و همچنین وادار کردن پوست به از بین بردن سلول‌های مرده، منجر به درمان جوش سرسیاه می‌شوند. این نوع داروها در انواع کرم، ژل و پد در داروخانه‌ها موجود هستند و برای تأثیرگذاری بیشتر مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرند.

اگر داروهای بدون نسخه منجر به بهبود جوش روی بینی شما نشد، ممکن است لازم باشد به پزشک مراجعه کنید. پزشک معمولاً داروهای قوی‌تری را برای درمان جوش سرسیاه روی بینی تجویز می‌کند. این داروها نیز مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرند و می‌توانند شامل ترتینوئین، تازاروتن یا آداپالن باشند. همچنین، پزشک ممکن است نوع دیگری از داروهای موضعی را تجویز کند که حاوی بنزوئیل پراکسید و آنتی بیوتیک است. اگر علاوه بر جوش سرسیاه، آکنه کیستی نیز دارید، این نوع داروها برای شما مؤثر واقع خواهند شد.

آیا از بین بردن جوش سرسیاه با خمیردندان امکان پذیراست؟

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خمیر دندان

یکی از روش‌های سریع و در دسترس برای از بین بردن و درمان جوش سرسیاه روی بینی استفاده از خمیردندان است. شما می‌توانید برای این کار از خمیردندان به‌تنهایی یا ترکیب آن با سایر محصولات استفاده کنید. یک روش برای از بین بردن جوش سرسیاه با خمیردندان این است که مقداری خمیردندان را در ظرف کوچکی بریزید و با مسواک کمی مخلوط کنید تا نرم‌تر شود. سپس مسواک آغشته به خمیردندان را روی پوست تمیز بینی ماساژ دهید تا محتویات جوش سرسیاه به‌خوبی تخلیه شوند. اجازه دهید خمیردندان به مدت ۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

روش دیگر از بین بردن جوش سرسیاه با خمیردندان این است که خمیردندان و نمک دریایی را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و مخلوط به دست آمده را به‌آرامی روی پوست تمیز بینی بکشید. انجام این کار باعث اسکراب ملایم سطح پوست شده و سلول‌های مرده آن را از بین می‌برد. همچنین، پوست را از جوش سرسیاه تمیز و پاک‌سازی می‌کند. پس از این‌که خمیردندان به مدت ۵ دقیقه روی پوست ماند، آن را آبکشی کنید. ماسک خمیردندان را می‌توانید تا دو بار در هفته نیز مورد استفاده قرار دهید.

جوش روی بینی

معرفی کرم برای جوش های سرسیاه روی بینی

محصولات مختلفی برای درمان جوش سرسیاه وجود دارند که کرم و ژل از جمله رایج‌ترین آن‌ها هستند. کرم برای جوش های سرسیاه از برند پایوت تأثیر زیادی در از بین بردن انواع جوش و آکنه از جمله جوش‌های سرسیاه دارد. این محصول با کنترل چربی و از بین بردن میکروب‌های سطح پوست، مانع از بروز جوش سرسیاه می‌شود.

کرم برای جوش سرسیاه باید قادر به بستن منافذ باز پوست باشد. همچنین ترشح چربی طبیعی پوست یا همان سبوم را کنترل کند. علاوه بر این باید ضدالتهاب و آنتی باکتریال باشد تا مانع از تجمع میکروب در منافذ پوستی و ایجاد جوش شود.

ژل‌های ضد جوش نیز از همین قابلیت‌ها برخوردار هستند. این محصولات با کنترل چربی و آلودگی سطح پوست، از ایجاد جوش سرسیاه و جوش سرسفید جلوگیری می‌کند. در ترکیبات ژل ضد جوش از عصاره طبیعی گیاهان مؤثر در پیشگیری از جوش و آکنه مانند آلوئه ورا نیز استفاده می‌شود. ژل ضد جوش حاوی مرطوب کننده و آب‌رسان است تا علاوه بر پیشگیری و درمان انواع جوش، از خشکی و دهیدراته شدن پوست نیز جلوگیری کند.

ماسک برای کندن جوش سرسیاه

ماسک برای جوش سرسیاه بینی

امروزه زغال فعال به یک ماده مؤثر و محبوب در دنیای زیبایی و مراقبت‌های پوستی تبدیل شده است. زغال فعال می‌تواند باکتری‌ها و ناخالصی‌ها را از لایه زیرین پوست خارج کند. به همین دلیل از ترکیبات آن در ساخت انواع ماسک صورت بخصوص ماسک‌های لایه بردار و مؤثر در درمان جوش استفاده می‌شود. زغال فعال که کربن فعال نیز نام دارد، یک پودر سیاه‌رنگ است که از حرارت زیاد زغال معمولی به دست می‌آید.

جوش روی بینی را چطور درمان کنیم

زغال فعال قادر به جذب باکتری و سموم بدن است؛ به همین دلیل می‌تواند تمام ناخالصی‌ها را از سطح زیرین پوست جذب کند. این کار به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک می‌کند. چرا که اغلب آلودگی‌ها و پسماندهای آرایشی را از زیر پوست به دام انداخته و از بین می‌برد. همان‌طور که می‌دانید، جوش و آکنه در اثر تجمع سلول‌های مرده پوست، چربی و باکتری ایجاد می‌شود که در منافذ باز پوست گیر می‌افتند. ماسک زغال به از بین بردن این مواد کمک کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از ماسک‌های مؤثر در پیشگیری و از بین بردن انواع جوش، ماسک خاک رس است. ماسک خاک رس توانایی جذب سبوم از سطح پوست را داشته و از بروز جوش‌های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، آلودگی و گردوخاک را از منافذ باز پوستی برطرف می‌کند که این کار در پیشگیری از بروز جوش سرسیاه بسیار مؤثر است.

ماسک خاک رس برای از بین بردن جوش روی بینی بسیار تأثیرگذار است؛ چرا که قادر به درمان انواع جوش بخصوص روزاسه خواهد بود. ماسک خاک رس در درمان برخی دیگر از بیماری‌های پوستی مانند درماتیت، اگزما و پسوریازیس نیز کاربرد دارد. برای این کار کافی است ماسک خاک رس را از داروخانه‌ها خریداری کرده و با توجه به دستورالعمل‌های درج شده روی آن، مورد استفاده قرار دهید.

مشاوره آنلاین پوست و مو

۳.۶/۵ (۱۲ نظر)

منبع
www.google.commedicalnewstodaytiege

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
136 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
27 روز قبل

و البته هیچ کثیفی و یا چرکی هم نداره؟

زهرا
زهرا
27 روز قبل

سلام من حدود چند ماهی هست که یه جوش زیر پوستی روی بینیم زدم اوایل خیلی درد می کرد اما العان هیچ دردی نداره اما مشکل اینجاست که هم لک جوش افتاده و هم اون یه طرف بینیم که جوش زده بود از اون طرف بینیم بزرگتر هست العان باید چیکار کنم؟

ترنم
ترنم
1 ماه قبل

سلام من ۱۱سالمه و صورتم خیلی جوش داره من روی بینیم یک جوش زدم که خیلی درد میکنه نمیتونم بهش دست بزنم و قرمز شده اگر میشه یک راه حل خونگی بدید مرسیییی

..
..
پاسخ به  ترنم
21 روز قبل

داداش کمتر بزن جوشات کمتر میشه ناراحت نشی وقت بهت گفتم موفق باشی داش گلم

ترنم
ترنم
1 ماه قبل

سلام من روی بینیم یک جوش زدم که خیلی درد میکنه و قرمز شده و نمیتونم بهش دست بزنم و چجوری میتونم که از با روش خونگی حلش کنم
ممنون میشم که بهم روشی بدید

پریناز
پریناز
پاسخ به  ترنم
1 ماه قبل

کرم زینک بزن

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط پریناز
مجیب
مجیب
پاسخ به  ترنم
13 روز قبل

یه روتین پوستی خوب داشته باش

تی تی
تی تی
2 ماه قبل

سلام من روی صورت و بینیم جوش سر سیاه زیادی دراومده باید چطوری با روش خونگی از بین بیرمشون؟

مسعود کیا
مسعود کیا
2 ماه قبل

سلام تقریبا یه ماهه روی بینیم یه جوش چربی یا چرکی نمیدونم وه خیلی متورم میشه چند بار تخلیه شده خود به خود اما زخمش که خوب میشه انگار دوباره پر میشه لطفا یه راهکار بدید ممنون

مهدی
مهدی
پاسخ به  مسعود کیا
1 ماه قبل

برای منم در اومده بود رفتم لیزر کردم دیگه در نیامد برو لیزر کن

رمیسا
رمیسا
3 ماه قبل

سلام دور بینیم جوش های ریز قرمز زده و پوست پوست میشه همش چیکار باید بکنم؟؟
لطفا کمک کنید

هستی
هستی
3 ماه قبل

سلام

روزگار
روزگار
5 ماه قبل

باسلام
بهترین راهکار برای تخلیه جوش مقداری آرد و خاک قند با هم مخلوط کنید وقتی که بصورت خمیری شد بذارید روی ناحیه جوش سریع تخلیه میشه البته باید دوباری بذارید

تاتا
تاتا
پاسخ به  روزگار
4 ماه قبل

بعد از روی صورت که میریزه اقای زرنگ

آقای قاضی
آقای قاضی
پاسخ به  تاتا
1 ماه قبل

.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط آقای قاضی
رضا
رضا
6 ماه قبل

سلام یه جوش گوشتی بغل بینیم درامده چند ماهه اوایل خودبخود ازش خون میامد الان بزرگتر شده چکار باید بکنم

Helena
Helena
6 ماه قبل

من کنار بینیم ی جوش کوچیک سر سفید زده و وسط پیشونیم هم همینطور هردو خیلی کوچیکو ولی خیلی تو دیدن چن روزیویشه اصلن از بین نمیرن!
حالم داره بهم میخوره!!!!
چیکار کنمممم؟؟

زینب
زینب
6 ماه قبل

درود
من چند وقت پیش با یک آقایی رابطه جنسی بدون کاندوم داشتم و بعد از اون واژن و نواحی اطراف واژنم پر جوش شده. عادیه یا پوستم حساس بوده به مایع منی اون آقا؟

رضا
رضا
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

سلام کنار دماغم ی جوش گوشی نسبتن بزرگ زده چند ماهه اوایل خودبخود خون میومد الان بزرگتر شده درد نداره فقط قرمز رنگ چکار باید بکنم

حسین
حسین
پاسخ به  رضا
5 ماه قبل

سلام قرص آسیکلویر استفاده کنید

نجیب
نجیب
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

بیچاره ایدز گرفتی نمیدادی

محمد
محمد
پاسخ به  زینب
4 ماه قبل

خب نمیدا ی قبل دادنت مشاوره خواستی

ژیپسوفیلیا
ژیپسوفیلیا
پاسخ به  زینب
4 ماه قبل

بدبخت زگیل تناسلی گرفتی خاک توسرت

هستی
هستی
پاسخ به  ژیپسوفیلیا
3 ماه قبل
م ج
م ج
پاسخ به  زینب
3 ماه قبل

باید حتماً به پزشک مراجعه کنید تبخال تناسلی میتونه باشه

کلویی
کلویی
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

یه بارم از عقب امتحان کن اگه مجدد جوش زد ایدز گرفتی!

ستاره
ستاره
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

ی آزمایشhpvبدین

ناصر
ناصر
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

لاشی زیادی کردتت بگواین بارابشوبریزه

محمد
محمد
پاسخ به  زینب
27 روز قبل

فقط ای جان

امیررضا
امیررضا
6 ماه قبل

سلام من روی آلت تناسلیم چند وقتیه که جوش میزنه‌. از ابتدا تا قبل سرش. راستش خجالت میکشم برم دکتر. میشه راهنماییم کنید ممنونم

ایه
ایه
7 ماه قبل

اممم من جوشای سر سیاه رو با ناخونم از بین بردم اما الان سایه ی قهوه ای روی بینیم هست چیکار میتونم کنم

.صورت
.صورت
7 ماه قبل

دانه.جوش

مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام، بالای بینیم جوش های خیلی بزرگ سیاه زشت در میاد دوساله یه جا که میزنه همین که این یکم خشک بشه یکی دیگه بالاترش یا کنارش میزنه و اصلنم چرکاشون در نمیان و کل بینیم سیاه شده الان پر از لکه و هنوزم جوش میزنه چکار کنم خوب میشه؟

امیر
امیر
10 ماه قبل

سلام
کنار بینی چند تا جوش نسبتا زیر پوستی زده و قرمز شده و درد می‌کنه
از چی استفاده کنم که خوب شه

دکتر محمد
دکتر محمد
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

باید از سفیده ی تخم مرغ استفاده کنی یا یک چیز گرم روش بزاری

عماد
عماد
10 ماه قبل

سلام روی بینی من دقیقا روی تیغه بینی من جوش زده الان یه ساله همش قرمزه بعد سوراخ شده عفونت میاد هی میزنه هی خوب میشه روی بینیم قرمزه بیشتر التهابی پیش دکتر پوست هم رفتم گفت کیست مویی زده حتی در اورده ولی بازم قرمزه سوراخیش هست لطفا بگو چیکار کنم

دکتر محمد
دکتر محمد
پاسخ به  عماد
10 ماه قبل

یک چیز گرم روش بزار هروز ۲ یا ۳ بار

ابوالفضل فرجی
ابوالفضل فرجی
10 ماه قبل

چیکار کنم جوش از صورت و بینیم بره آکنه و سرسیاه

دکتر محمد
دکتر محمد
پاسخ به  ابوالفضل فرجی
10 ماه قبل

باید رژیم غذا بگیری مثلا برنج کم بخوری یا هر چی که روغن نداشته باشه رو کم بخور و از ابرسان قوی

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

سلام روی بینیم جوش التهابی بزرگ میزنه جوش‌های قرمز رفتم دکترژل موضعی ادپالن داده الان یک ماه استفاده میکنم بدتر شده قرمزیشم ازبین نمیره چکار کنم الان

زینب
زینب
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام مشاوره پوست مو

Minoo
Minoo
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر من کنار بینیم چند سال بود ک یک جوش بود ک بی رنگ بود و اندازش تغییری نمیکرد هر چقدرم باهاش ور رفتم از بین نرفت تا سال گذشته لیزر کردم.الان دوباره وسط بینیم ی جوش زده ک فک میکنم قراره مثل همون قبلی بشه بنظرتون چکار کنم ک کار ب لیزر نکشه؟

نقاشی
نقاشی
11 ماه قبل

سلام من تخمه خوردم و جوش روی بینیم زده و دست میگیرم می سوزه درمان خانگی

ehsan
ehsan
پاسخ به  نقاشی
7 ماه قبل

دیگه نخورر

آخرین ویرایش 7 ماه قبل توسط ehsan
زهرا
زهرا
1 سال قبل

من دماغم جوش زده باروی گونه هام روی گونه هام میره میادولی دماغم جوش سرسیاه میشه قرمز پوستشم نازم

طیبه
طیبه
1 سال قبل

سلام چند روز هست روی بینی من جوش سر سفید زده باید چیکار کنم خوب بشه؟

محسن
محسن
پاسخ به  طیبه
7 ماه قبل

آب سیب زمینی رنده شده و آبلیمو واب پیاز بزن ولی سعی کن این ۲روزی که میزنی درمعرض آفتاب نباشی.

تاتا
تاتا
پاسخ به  محسن
4 ماه قبل

اقا من زدم صورتم خراب شد ترو خدا کمکم کن عزیزم

هستی
هستی
پاسخ به  تاتا
3 ماه قبل

چی زدی

Ana
Ana
پاسخ به  محسن
24 روز قبل

چرا ک،صشعر تفت میدی؟

sajad
sajad
1 سال قبل

سلام ، روی بینی من یه جوش سر سفید زده باید چکار کنم،.

چگونه پیش گیری کنم
ممنون

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام من کنار بینی ام جوش زده بود الان خشک شده ولی لکه اش تیره شده و مونده چیکار کنم؟

مریم
مریم
1 سال قبل

حدود یک ماهه بین ابرو رو بینی ب شدت جوش هایه چرکی زده رو لپم جوشایه ریز زیر پوستی.برای درمان چه اقدامی انجام بدم؟

ویولت
ویولت
1 سال قبل

سلام من هر مدت یک بار روی بینیم جوش میزنه که بشدت درد میکنه و بزرگ هست و خیلی دیر از بین میره چیکار کنم و به چه دلیل هست؟

⁦:-)⁩
⁦:-)⁩
1 سال قبل

سلام من یه چند وقتی بود یه جوش زیر پوستی رویه دماغم داشتم چند روز پیش دستکاری کردم و جوش در اومدخیلی بزرگ شد الان سرش سفید شده چیکار کنم؟؟؟؟

Hamed
Hamed
پاسخ به  ⁦:-)⁩
1 سال قبل

برا منم اینطوری بود ولی دست بهش نزدم خودم نشست

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

صورت من جوش های سفید زده چیکار کنم

مهی
مهی
1 سال قبل

بینی من جوش زده چند ماهی روغن استفاده کردم ماسک ذغال خریدم ولی هچی نشد چیکار کنم

komar1389
komar1389
1 سال قبل

سلام

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط komar1389
ahmadihasan065@gmail.com
ahmadihasan065@gmail.com
1 سال قبل

سلام دستم ی چیزی مثل خار فرورفته رنگش مشکی هست چ چیزی بوده ک زده دستم رو

امیر
امیر
1 سال قبل

بغل بینی من یک منطقیه ای خیلی صفت شده و متورم دست که میزنم درد میکنه چی کار کنم

مینا
مینا
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

روی بینی من یک دونه زده ومن دستکاری کردم لکش مونده چی استفاده کنم خیلی به چشم میاد

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام، من روی بینی ام جوش هایی وجود داره که حتی با وجود روتین پوستی میرن ولی باز برمیگردن، سر سیاه زیاد نیست، بیشتر قرمز اند، از روش خمیر دندان بدون مسواک استفاده مردم جواب نداد، میشه یه روشی بگین که قطعی باش

مرضیه اکبری
مرضیه اکبری
1 سال قبل

سلام
من خیلی وقته یه دونه روی بینی ام دراومده سرش سیاه یه جوریه خلاصه
میترسم این دونه بمونع چه کار باید بکنم؟!

(ع)
(ع)
1 سال قبل

سلام روی بینیم دوتا جوش زده ک یکیش درد میکنه چیکار کنم از بین بره _جوش های روی گونه ام طول میکشه از بین بره و جاش میمونه چیکار کنم؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  (ع)
1 سال قبل

باید فشارش بدی حتی اگه درد کنه . چرا ؟؟؟ چون و به خاطر اینکه اگه بزاری بمونه تعدادشون بیشتر میشه و دردش هم تموم نمیشه . فشارش بده تا بیاد بیرون البته قبلش یکم به صورتت بخور بزن تا راحت تر بیرون بیاد

حضرتی
حضرتی
پاسخ به  (ع)
1 سال قبل

سلام برا پر شدن مو چه پیشنهاد میدهید؟ واینکه من فقط روی بینی ام جوش های زیر پوستی هستش که اصلا دست نزنم هم کم نمیشه وبطور مدام هست چکار کنم.. ممنون میشم داروی خوب معرفی کنید

سما
سما
2 سال قبل

سلام من۱۲سالمه بینیم خیلی شدیدجوش سرسیاه میزنه برای درمان بایدچیکارکنم؟

Hamed
Hamed
پاسخ به  سما
1 سال قبل

ماسک صورت

حسین
حسین
2 سال قبل

سلام کنار بینی م هم قرمز شده و هم یکم گود شده هر کاری می کنم خوب نمی شه

غزل
غزل
2 سال قبل

سلام راستش من یه جوش روی بینیم زده و امشب یه مجلس مهم دعوت هستم چیکارکنم هر چه زودتر بره
جوش قرمز هست و بزرگ

محمودی
محمودی
2 سال قبل

سلام بیشتر جوش روی خط بینی و گونه در میارم ان هم سفت و بزرگ زیر پوست خیلی کم جو سر سفید روی بینی می بینم .. نمی دانم دلیل ات چیست . سن ۴۳

Niloofar
Niloofar
پاسخ به  محمودی
1 سال قبل

.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط Niloofar
پارسا
پارسا
2 سال قبل

سلام من جوش بزرگی روی دماغم هست که درد هم دارد و بزرگ است چه کنم؟

رایحه
رایحه
2 سال قبل

سلام ببخشید من مدت خیلی طولانی ای هست که روی بینیم جوش های قرمز برامده هست طوریکه بینیم سرخ هست .جوشها حتی درد هم ندارند اما از بین هم نمیرن لطفااا راهنماییم کنید

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  رایحه
2 سال قبل

سلام به مدت یک ماه محلول اِریترومایسین را هر ۱۲ ساعت یکبار روی ناحیه بمالید

مهدی
مهدی
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
2 سال قبل

سلام من می خواستم بدونم چجوری می تونم جوش سر سیاه و جوش را به مدت کم از بین ببرم

آرزو
آرزو
2 سال قبل

سلام خانم دکتر چطور میتونم این جوش را در کمترین زمان روی بینیم برطرف کنم

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  آرزو
2 سال قبل

بستگی به سایز و شدت جوش دارد، معمولا حداقل ۲ تا ۳ هفته زمان میخواهد…محلول اِریترومایسین هر ۱۲ ساعت بمالید.

مهدی
مهدی
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
2 سال قبل

سلام من جوش سر سیاه روی بینی هست ولی پاک نمیشه با هیچ چیزی چی کار کنم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط مهدی
ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

سلام من رو دماغم جوش زده چیکار کنم تا خوب شه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ابوالفضل
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

ناصر
ناصر
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.ببخشید ۸ ماهی هست روی بینیم یه خال قرمز اومده که شبیه زخمه زیاد و کم نمیشه ولی از بین هم نمیره

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ناصر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

من الان یه جوش روی بینی خود دارن و زیر پوستی است اما کوچک است.
من ترکدوندم اما کمی زخمی ایجاد نشده ولی قرمزی داره چطوری قرمزیش رو از بین ببرم

ارزو
ارزو
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

سلام چه جوری قرمزی جوش روی بینی رو از بین ببریم

مبینا‌قهرمانلو
مبینا‌قهرمانلو
پاسخ به  ارزو
2 سال قبل

قرمجوش بزرگ روی بینی را چگونه درمان کنم

محمد
محمد
2 سال قبل

سلام‌ببخشید
من‌جوش‌های‌بینی‌ام‌رو‌دستکاری‌کردم‌الان‌جای‌جوش‌ها‌‌‌سوراخ‌شده ‌وبینی‌ام‌هم‌رنگش‌قرمز‌شده‌خواهشا‌راهنمایی کنید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

علی
علی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
5 ماه قبل

سلام خوبید من کنار بینیم جوش بزرگ می زن نمی‌دانم چی

مهدیه
مهدیه
2 سال قبل

سلام ببخشید من نزدیک ۱ ماه هست ردی دماغم جوش بزرگی زده اصلانم چرکی نیس که بترکونمش قرمزه و بزرگ چه کنم؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مهدیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

مبینا فراهانی
مبینا فراهانی
2 سال قبل

فقط اگر امکانش هست زودتر جواب بدید

دکمه بازگشت به بالا