بهترین راه‌های درمان خانگی استرس با طب سنتی

درمان فوری استرس و افسردگی، درمان استرس و تپش قلب

درمان خانگی استرس چیست؟

زندگی در دنیای مدرن به‌گونه‌ای است که فعالیت‌ها با سرعت و شتاب در حال انجام است و اغلب پیشرفت تکنولوژی به‌جای این‌که باری از روی دوش بشریت بردارد، وی را درگیر تکاپو و استرس کرده است. حتماً شما هم در طی فعالیت‌های روزانه استرس را تجربه کرده‌اید و متوجه شدید برای بهبود عملکرد خود ناگزیر از کنترل استرس هستید. امروزه به برکت پیشرفت علم پزشکی داروهای شیمیایی مختلف و مؤثری برای کنترل استرس موجود است، با این حال مصرف کنندگان این داروها همیشه از عوارض جانبی نگران هستند و حتی در برخی موارد از مصرف ناراضی هستند. اما یک راه جایگزین دیگر نیز وجود دارد. روش درمان خانگی استرس  با تغییر سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی میزان استرس را کنترل می‌کند. همچنین اگر استرس و اضطراب مشکل بی‌خوابی برایتان ایجادکرده،  گیاهان دارویی برای خواب بهتر نیز توصیه می‌شوند. در صورتی که تمایل به مدیریت استرس با روش درمان خانگی دارید، همراه ما باشید تا هرآن‌چه نیاز دارید در این مقاله بخوانید. می توانید با متخصص روانشناس گفت و گو کنید .

درمان خانگی استرس تغییر سبک زندگی و استفاده از گیاهان دارویی ضد استرس است.

مشاوره آنلاین روانشناس

درمان خانگی استرس با تغییر سبک زندگی

استرس نوعی احساس طبیعی است که در موقعیت‌های تهدیدکننده تجربه می‌شود و بر فیزیولوژی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. برخی از این موقعیت‌ها تحت کنترل ما هستند، یعنی بدون اینکه نیاز به مصرف داروی ضد استرس قوی داشته باشیم و فقط با تغییر شرایط و سبک زندگی و با استفاده از گیاهان دارویی می‌توانیم هم از بروز استرس جلوگیری کنیم و هم بر آن غلبه کنیم.

رژیم غذایی سالم

تغذیه صحیح یکی از مهم‌ترین مواردی است که کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، رعایت رژیم غذایی سالم نه‌تنها به‌عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده از بیماری و مشکل، بلکه در درمان بسیاری مشکلات نیز راه‌گشا است. شما باید به‌طور روزانه از غذاهای سالم که شامل موادی مانند:

  • پروتئین
  • کربوهیدرات
  • چربی‌های اشباع نشده
  • ویتامین و مواد معدنی هستند، تغذیه کنید.

در صورتی که نیازهای بدن شما از طریق غذا تأمین نشود، باید از مکمل‌ها برای تأمین ویتامین‌ها و مواد مغذی استفاده کنید. هنگامی که تحت استرس هستید،  رژیم غذایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، چون شما در شرایط خاصی هستید که نیاز به مراقبت دارید.

اگر تحت فشار هستید حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

  • از خوردن غذاهای سرخ شده پرهیز کنید.
  • از استعمال سیگار و الکل به دلیل خاصیت اعتیادآوری بپرهیزید.
  • مصرف کافئین در درازمدت میزان استرس را افزایش می‌دهد. پس چای و قهوه زیاد مصرف نکنید.
  • از میوه‌ها و سبزیجات تازه به طور روزانه استفاده کنید. زیرا آنتی‌اکسیدان موجود در سبزیجات و میوه‌ها ترشح هورمون‌های مربوط به استرس را به میزان زیادی در بدن کاهش می‌دهند.
  • ویتامین‌های گروه B سبب بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی می‌شوند. پس غذاهای غنی از ویتامین B مانند: غلات سبوس‌دار، نخود، لوبیا، بادام زمینی، اسفناج، سیب زمینی، موز، تخم مرغ و حبوبات استفاده کنید.

ورزش کردن

ورزش یک راهبرد بسیار مناسب برای سلامتی جسم و روح است. به‌خصوص اگر ورزش دسته جمعی را انتخاب کنید، در گروه بودن به شما این امکان را می‌دهد که خود را متعلق به آن جمع حس کنید، با آن‌ها معاشرت کنید و از این طریق عواملی را که سبب استرس شما می‌شود را فراموش و کنترل کنید. حدس می‌زنید چه ورزشی را به عنوان روش درمان خانگی استرس به شما پیشنهاد می‌کنیم؟ واقعیت این است که اصلا فرقی نمی‌کند چه ورزشی انجام دهید، هر فعالیتی که ضربان قلب شما را بالا ببرد و جریان خون را در بافت‌های بدن بیشتر کند، ارتباط با دیگران را افزایش دهد، می‌تواند در کنترل استرس کمک کند. با این‌ حال چند ورزش به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • پیاده‌روی
  • کوهنوردی
  • شنا
  • دوچرخه‌سواری
  • یوگا

درمان استرس

ورزش یکی از مؤثرترین راه‌های درمان خانگی استرس است.

برنامه‌ریزی و مدیریت زمان

شرایط زندگی خود را بررسی کنید، چه مواقعی استرس دارید؟ چه قدر از این شرایط را می‌توانید مدیریت کنید به نحوی که با داشتن برنامه‌ریزی درست عملکرد خوبی داشته باشید، به اهدافتان برسید و از این طریق میزان استرستان کاهش یابد. به طور مثال یکی از موارد استرس‌زا، امتحان درسی است. بررسی کنید و علت استرس خود را بیابید. اگر در اثر کم‌کاری در خواندن مطلب دچار استرس می‌شوید، پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از قرص ضد استرس برای امتحان، برنامه‌ریزی دقیق و درستی داشته باشید و در نهایت اگر باز هم استرس دارید از درمان‌های خانگی با گیاهان دارویی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را مطالعه کنید.

البته یادآوری کنم اگر به دنبال روش خانگی کنترل استرس هستید و قصد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌هایتان را دارید، از اهداف دست‌یافتنی شروع کنید، زیرا برنامه‌های کمال‌گرایانه، میزان استرس شما را کاهش نمی‌دهد و حتی شرایط را برای شما وخیم‌تر می‌کند.

برای درمان استرس چه بخوریم؟

داروهای ضد استرس گیاهی، داروهای بی‌خطر و غیر اعتیادآور هستند و تنها نکته‌ی مورد اهمیت در مورد آن‌ها عدم استفاده بیش از اندازه است و  درصورتی که با دوز مناسب استفاده شوند، عارضه‌ای نخواهند داشت. همچنین خاصیت خواب آوری سبب شده، گیاهان دارویی برای خواب بهتر نیز توصیه شوند. البته اگر تحت‌نظر پزشک از داروی خاصی برای کنترل استرس استفاده می‌کنید، نباید به‌هیچ‌وجه، خودسرانه دارو را قطع کنید و اقدام به مصرف داروی گیاهی کنید. اگر تمایل به قطع داروهای خود دارید، حتماً با پزشک عمومی یا متخصص که در پذیرش ۲۴ آماده‌ی پاسخگویی به شما هستند، مشورت کنید.

سنبل الطیب (سنبل کوهی)

سنبل‌الطیب گیاهی بوته‌ای و چند ساله‌ است که بالغ بر ۲۰۰۰‌ گونه دارد و گونه‌های آن برای کاربردهای پزشکی در نواحی مختلف آمریکای شمالی، اروپا و آسیا کشت می‌شود. سنبل الطیب بعد از خشک شدن به رنگ قهوه‌ای درمی‌آید و ریشه‌ی  آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این گیاه علف گربه هم می‌گویند. علت نام گذاری سنبل الطیب به علف گربه بوی مطبوع آن است، به طوری که گربه این بو را تشخیص می‌دهد و به سمت آن می‌رود. این گیاه خاصیت آرامش‌بخشی دارد به‌طوری‌ که مدت‌زمان به خواب رفتن را تا ۲۰‌دقیقه کاهش می‌دهد و در کنترل استرس بسیار مؤثر است. اثرات درمانی این گیاه به‌قدری قوی است که از آن به‌عنوان قوی‌ترین دارو ضد افسردگی و اضطراب نام می‌برند. دمنوش سنبل الطیب را هم به شکل تنها و هم به شکل ترکیب با بادرنجویه و  بابونه می‌توان استفاده کرد.

طرز تهیه دمنوش سنبل الطیب

حدود یک قاشق چایخوری سنبل الطیب کوبیده و خشک شده را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و یک نعلبکی روی لیوان بگذارید، بعد از نیم ساعت دم می‌کشد. حالا آن را صاف کنید و در طول روز به فاصله‌ی زمانی بنوشید.

برای مصرف این گیاه چند نکته رو در نظر داشته باشید:

  • مصرف این گیاه را از مقادیر کم شروع کنید. در طول روز چند نوبت و هر بار مقدار کمی بنوشید و به مرور میزان مصرف را افزایش دهید.
  • هنگام کارهایی که نیاز به تمرکز دارد؛ مثل رانندگی یا کار با ماشین‌آلات از این دمنوش استفاده نکنید. چون ممکن است باعث خواب آلودگی شود.
  • مصرف آن برای خانم‌های باردار و شیر ده حتما باید تحت نظر پزشک باشد.

اسطوخودوس

اسطوخودوس یا گیاه لاوندر گیاهی چند ساله است که به شکل بوته می‌روید و قسمت‌های گل آن به شکل سنبله به رنگ قهوه‌ای و بیضی شکل است. قسمت‌های گل این گیاه  قابل جمع آوری و مصرف است. خاصیت این گیاه کاهش استرس و هیجانات احساسی است و به شکل‌های مختلفی قابل استفاده است. می‌توان از عرق اسطوخودوس استفاده کرد و یا گل‌های خشک آن را داخل پارچه‌ای بالای تخت خود آویزان کنید تا با  رایحه‌ی آن آرامش بگیرید. این گیاه را می‌توان به شکل دمنوش استفاده کرد و به دلیل خاصیت آرامش‌بخشی که دارد در صورت استفاده شبانه، خواب آرامی خواهید داشت.

طرز تهیه دمنوش اسطوخودوس

یک قاشق غذاخوری از سنبله‌های خشک شده گل بنفش اسطوخودوس را به همراه آب داخل قوری بریزید. فقط حواستان باشد آب جوش نباشد و دمایی حدود ۸۰‌ درجه داشته باشد . سپس حدود ‌‌‌۱۵‌دقیقه قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار بدهید تا دمنوش آماده شود.  البته این دمنوش به دلیل  ترکیبات آلکالوئید و فلاونوئید که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است ، طعم تلخی دارد و برای رفع آن می‌توانید این دمنوش را با عسل ترکیب کنید و یا با کشمش میل کنید. . اگر تمایل دارید از گیاهان دارویی برای خواب بهتر استفاده کنید، پیشنهاد ما دمنوش اسطوخودوس است. ولی فراموش نکنید در مصرف آن به خصوص در شب اعتدال را رعایت کنید، چون این گیاه خاصیت آرامش‌بخشی دارد و در صورتی که در شب به میزان بیش از اندازه مصرف شود، روز بعد ممکن است دچار سرگیجه، سردرد و سبک‌سری شوید.

موارد منع مصرف اسطوخودوس

چندگروه از افراد بهتر است از اسطوخودوس استفاده نکنند.

  • کسانی که آلرژی فصلی دارند، یا کسانی که به داروهای گیاهی آلرژی دارند.
  • کسانی که داروهای اعصاب و روان می‌خورند، حتما باید توجه کنند، مصرف همزمان دمنوش گیاهی با داروهایشان تداخل نداشته باشد. درصورتی که با مصرف همزمان داروی ضد افسردگی و دمنوش‌های گیاهی مشکلی برای شما ایجاد شده است، می‌توانید با مشاوران آنلاین استرس  پذیرش ۲۴ به صورت تلفنی یا اینترنتی مشورت کنید.
  • خانم‌های باردار و شیرده هم بهتر است از این دمنوش استفاده نکنند.

بادرنجویه  (Melissa officinalis)

بادرنجبویه و درمان استرس

بادرنجویه داروی گیاهی ضد استرس قوی است.

گیاه بادرنجبویه با نام علمی ملیسا  نام گیاهی دارویی درخانواده‌ی  نعناعیان است که قادر است بر دستگاه عصبی تاثیر بگذارد. در موارد استرس و اضطراب فرد ممکن است دچار اسپاسم‌‌های عضلانی شود. در این مواقع، گیرنده‌های گابا(GABA)  با افزایش فعالیت و اختلال در عملکرد انتقال دهنده عصبی که مسئول آرامش هستند، مانع از فعالیت درست سیستم عصبی می‌شود. همچنین استرس سبب فعال شدن و سپس رها شدن رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود، گیاهان دارویی در این موارد می‌توانند آرامش را به بدن برگردانند و یک داروی ضد استرس قوی قلمداد می‌شوند.

بادرنجویه با ایجاد آرامش عضلانی خاصیت خواب‌آوری دارد و به تنهایی با به صورت ترکیب با سنبل‌الطیب می‌تواند جایگزین قرص‌های خواب باشد. درصورتی که دچار بی‌خوابی ناشی از استرس هستید، می‌توانید از روغن بادرنجویه برای مالش عضلات پشت گردن استفاده کنید. اسانس این گیاه از گل و شاخه‌های تازه و یا خشک و برگ‌های بادرنجویه، با تقطیر بخار آب یا استخراج شیمیایی تهیه می‌شود که بوی تازه لیمو و رنگ زرد کمرنگ دارد. همچنین می‌توانید از دمنوش این گیاه استفاده کنید. طرز تهیه دمنوش بادرنجویه مانند گیاهانی است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. یک قاشق چایخوری از گیاه بادرنجویه را داخل آبی که گرم باشد ولی جوش نباشد،  بریزید و با حرارت غیر مستقیم دم کنید. استفاده‌ی چند مرتبه از این دمنوش در طول روز در کم کردن علائم استرس بسیار موثر است. این گیاه به صورت قرص و کپسول هم موجود است که معمولا در ترکیبات آن از گیاهان دیگری مثل رازک، سنبل کوهی و بابونه هم استفاده شده است.

موارد منع مصرف بادرنجویه:

  • افرادی که اختلالات تیروئیدی دارند
  • افرادی که دارای گلوکوم یا ورم سیاه هستند
  • و افرادی که دچار ورم پروستات هستند
  • مصرف بیش از اندازه بادرنجویه ممکن است استرس را بیش‌تر کند. پس بهتر است از دوزهای پایین شروع کنید.

رازک (Hope)

رازک داروی ضد استرس گیاهی است که قدمت صدساله دارد و در تنظیم خوب هم موثر است. این گیاه به دلیل طعم تلخی که دارد، معمولا آن را به همراه سنبل کوهی یا نعنا و یا بابونه مصرف می‌کنند. برای استفاده از آن مانند گیاهان دارویی که پیش‌تر اشاره کردیم باید آن را  با حرارت غیر مستقیم دم کرده، سپس صاف نمایید و داخل بطری در یخچال بگذارید و روزانه چند مرتبه میل کنید. برای هر یک لیتر آب هم حدود دوقاشق غذاخوری رازک کفایت می‌کند. بنابر خواص ضد استرس و آرامش‌بخش، رازک می‌تواند یک گیاه داروی ضد استرس برای کنفرانس و امتحان پیشنهاد شود.

درمان استرس در خانه

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

درمان خانگی استرس برای کسانی که تمایل به مصرف داروی شیمیایی ندارند توصیه می‌شود. در این مقاله سعی کردیم کامل‌ترین  روش‌های درمان خانگی استرس را بیان کنیم. امیدواریم روش‌های درمان خانگی  استرس در کاهش و درمان میزان استرس شما مفید واقع شود. درصورتی که با عمل به این توصیه‌ها بهبودی در وضعیت خود مشاهده نمی‌کنید، یا اینکه تحت استرس شدید هستیدو یا حتی با مصرف دمنوش گیاهان دارویی حالتان بدتر شد، حتما با پزشک آنلاین اعصاب و روان پذیرش ۲۴ یا به مشاوران آنلاین روانشناسی ‌تماس بگیرید و نسبت به علائم حاد بی‌تفاوت نباشید.

اولین قدم برای درمان استرس ،درمان خانگی استرس است.

دکتر روانشناس آنلاین

۳.۲/۵ (۲۱ نظر)

منبع
medicalnewstodaywebmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
152 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
9 روز قبل

سلام حدود دو سه ماهی میشه عرق سنبل الطیب و اسطوخودوس مصرف میکنم بهمراه قرص کلردیازپوکساید اضطرابم خیلی بهتر شده بود ولی الان چند روزی میشه قرصو کنار گذاشتم و بجای اسطوخودوس بهارنارنج مصرف میکنم که دچار گرگرفتگی و اضطراب و تپش قلب شدم، فکر میکنید بخاطر ترک قرص باشه یا مصرف بهارنارنج؟
تشکر

ترنم
ترنم
29 روز قبل

ببخشید کسایی ک دیابت دارن و کنکورین اگه قهوه با کافئین بالا مصرف کنن مشکلی واسشون پیش میاد؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ترنم
12 روز قبل

ترنم خانوم بیماریت به مقاله مربوط نمیشه کلن قهوه زیاد وکافین زیاد باعث استرس وبی خوابی میشه واسترس بی خوابی برادیابت مضر هست حتی برا یه شخص سالم اگه شکر استفاده کنی خیلی بدتر

هدیه
هدیه
1 ماه قبل

سلام
من مشکل استرس دارم که کمرم اول درد گرفت بعد دست پایم تعادل ندارد لرزش و ناتوانی چی باید کنم
داکتر هم نتوانست مشکل من را حل کند البته در کشور ما داکتر متخصص نیست میشود رهنمایی کنید؟

کاظم شیخ ابادی
کاظم شیخ ابادی
1 ماه قبل

سلام من مشکل استرس شدید دارم جوری هس که نفس تنگی میگیرم و احساس میکنم دارم تمام میکنم لطفاً راهکار بدین ممنون میشم

رقیه
رقیه
2 ماه قبل

سلام پسر ۸ سالم اضطراب داره موقع خواب دندوناش قریچ قورچ میکنه دم در مدرسه هم بعضی وقتا میگه تهوع دارم البته کلاس اول بود خیلی شدید بوددم مدرسه استفراغ هم می‌کرد ولی الان بهتر شده اما بازم اضطراب داره وشبا خیلی وقتا کابوس میبینه میاد پیش خودم می‌خوابه من چیکار کنم که اصطراب اصلن نداشته باسه به خدا خیلی ناراحت میشم ذهنم درگیر میشه خواهشن کمکی کنید بگید چیکار کنم کنترل کنم تا ازبین بره اضطراب‌ش

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  رقیه
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسر من هم ۸ سالشه و خیلی علائم بالا را دارد

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهدیه
14 روز قبل

بالا نوشتم حتما امتحان کن دو هفته نتیجه میگیری

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رقیه
14 روز قبل

سلام از عطاری اسطوخودوس ودارچیین اصل وبهار نارنج وافتیمون بگیر باهم قاطی کن با یک قاشق عسل ویک قاشق غذا خوری از گیاه دم کن هروز دو لیوان بده بخوره من امتحان کردم خوب میشه حتما

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
2 ماه قبل

سلام.من دوساله مریضیه استرس گرفتم.وروزانه یک عدد قرص سرترالین وپرگابالین مصرف میکنم.هردوماه هم پیش دکترم میرم.تحت نظر دکترهستم. ولی بعضی موقع یه حمله ی عصبی بهم دست میده که یه ترسی به بدنم میاد.سرم خیلی اذیتم میکنه.چیکارکنم که به ترسم غلبه کنم؟

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من خیلییی استرس دارم همیشه دارم دیوانه میشم چکار کنم کمتر شه

شایان
شایان
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

ورزش وپیاده روی درعین پیاده روی ذکر صلوات ایه الکرسی وگفتن چهار قل وپیش یه دعا نویس خوب هم برو انشالله خوب میشی خوردن عسل خوب ولیمو ترش (یک لیوان اب ولرم ویک قاشق عسل اصل ولیمو ترش به اندازه)

محمد رضا
محمد رضا
پاسخ به  شایان
1 ماه قبل

پیش دعانویس بره؟؟؟؟؟!!!!! ،خانم مراجعه به دعا نویس شدیدا اشتباهه و گناه داره، الکی نسخه ندید دست مردم، ولی ذکر آیات الهی و قرآنی همیشه توصیه شده

امیرصبوری
امیرصبوری
پاسخ به  شایان
1 ماه قبل

بنازم به این درمان و راهکار که دعا نویس به مردم .راهنمای میکنید..اگر دعا نویس خوب بود. پس دکترها هم برن دعا نویس بشن.خلاصه. از دوست عزیز میخوام. به هیچ وچ. نزد دعا نویس نرود. .با پزشک خودتارا درمان کن

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زهرا
14 روز قبل

اسطوخدوس بهارنارنج وافتیمون با دارچین اصل ویک قاشق عسل دم کن دوبار روزی بخور حتما این کار رو بکن حتتتما

تهمینه
تهمینه
3 ماه قبل

سلام دخترم دانشجو ترم اول موقع امتحانات استرس داره واصلا نمیتونه درس بخونه فقط موقع امتحانات اینطور میشه از پارسال تا حالا اینطور شده حالا چیکار کنم

عبدالوهاب یاراحمدی
عبدالوهاب یاراحمدی
4 ماه قبل

با سلام هنگاهی که شخص می‌تواند بدون دارو و خویشتن پذیری به آرامش برسد نیازی به داروی گیاهی هم نیست و خودمان را الکی گول نزنیم

آریا
آریا
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر
میشه از دمنوشهای گیاهی مثل اسطوقدوس و سنبل الطیب همزمان با یک چهارم قرص آسنترا ۵۰ استفاده کرد در شب ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

زینب
زینب
4 ماه قبل

سلام من از بچه گی خجالتی بودم خیلی ترس داشتم آلان ۲۰سالم فراموشی دارم استرس و بیقراری دارم خیلی زندگی سختی داشتم دیگه ناامید شدم خسته شدم نمیتونم به زندگیم ادامه بدم شبا از بیقراری نمیتونم بخابم چند باررفتم دکتر ولی فایده نداشت چون هر روز برام تو زندگی اتفاق های وحشت ناک میوفته دیگه به آخر خت رسیدم

مهسا
مهسا
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

سلام عزیزم ازیک روانشناس خوب کمک بگیر

محمودی
محمودی
پاسخ به  زینب
27 روز قبل

خودکوشی بهترین راه است

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام من چن وقتی هست بی قرارم

مهسا
مهسا
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

واسه کدوم شهرهستید؟

ابراهیم
ابراهیم
4 ماه قبل

سلام، من اختلال پانیک و افسردگی فصلی دارم ، پزشک متخصص خوب تو تبریز می‌شناسین به من معرفی کنید ممنون میشم

‌رحیم ‌ترفیعی
‌رحیم ‌ترفیعی
پاسخ به  ابراهیم
4 ماه قبل

‌دکتر‌جمشید ‌پور‌سیف

مهدی
مهدی
پاسخ به  ابراهیم
3 ماه قبل

بهترین دارو برای کنترل.آسنترا

ستاره
ستاره
پاسخ به  ابراهیم
11 روز قبل

سلام لطفا پیش روانپزشکا نرین،طب ایرانی اسلامی خیلی بهتون میتونه کمک کنه.
یه آقایی هست به اسم عبدالمجید احمدی توی اینستا دنبال کنید دوره رایگان داره برای آرام کردن ذهن های شلوغ

ستاره
ستاره
پاسخ به  ابراهیم
11 روز قبل

دکتر سجاد شاهمرادی ، متخصص طب ایرانی اسلامی،تهرانم میاد

سلام من باردارم استرس شدید دارم چکار کنم
سلام من باردارم استرس شدید دارم چکار کنم
6 ماه قبل

سلام من باردارم استرس شدید دارم چه کار کنم

شایان
شایان

استرس دعا داره با دعا خوب میشی بعدازظهره نخواب وهنگاه غروب وشب اب داغ نریزوحمام نرو اگرتونستی پیاده روی وصلوات خوب میشی انشالله خواهر

سمانه
سمانه
پاسخ به  شایان
29 روز قبل

به این دعا ها اعتقاد نداشته باش خانم دکتر چون گناهه،فقط به خدا اعتقاد داشته باش انشالله خودش مشکلو حل میکنه

اعظم
اعظم
6 ماه قبل

من ۳۵سالمه تنگی نفس داشتم کله بدنم عرق میکرد سرگیجه داشتم دکتر بهم گفته فشار خون اعصاب استرس داری آلان قرص لوازتن نصفی میخورم صبح فقط ولی شب که میشه تنگی نفس میاد سراغم دهنم خشک میشه چکار کنم یکی جواب منو بده لطفن

محمد
محمد
پاسخ به  اعظم
4 ماه قبل

سلام بهترین راهکار برای شما مراجعه به روانپزشک است

حمید
حمید
پاسخ به  اعظم
3 ماه قبل

ایراد از صفرا است سونوگرافی برو

محمد مهدی آمین زاده
محمد مهدی آمین زاده
6 ماه قبل

سلام ببخشید من اعصابم خراب است و استرس زیاد دارم چه کار کنم

ستایش
ستایش
7 ماه قبل

سلام من دختر ۱۲ دارم که بیشتر مواقع استرس داره نگران هستش اگه چیزی رو میخاد فراهم نشه استرس میگیره زیاد عصبانی میشه حرفهای رکیک میزنه موقعی هم که استرس داره زیاد حرف میزنه بعد مدتی که میگذره از این رفتار خودش ناراحت میشه وپیمان میشه بارها بردم روانپزشک داروهاشونمیخوره مشاوره هم بردم اصلا فرق نمیکنه شما بگید چه کار کنم وضعیت درسش هم از قبل بدتر شده علاقه به درس ومدرسه نداره

پزشکیار
پزشکیار
پاسخ به  ستایش
4 ماه قبل

سلام،دختر شما تداخل هورمونی پیدا کرده و باید هورمونهای بدنش چک بشن ،به احتمال زیاد با افرادی برخورد دارید باید روابط خود رو کاهش بدید و از این افراد دوری کنید،در نود درصد استرس ها از تعادل خارج شدن هورمونها در بدن می‌باشد و تا حالا با داروهای روان شناسی و آرامبخش هیچ فردی درمان نشده و فقط تسکین میابند

طیبه سلیملنی
طیبه سلیملنی
7 ماه قبل

استرس دلشوره زیاد دارمقرص چی بخورم

روان پزشک
روان پزشک
پاسخ به  طیبه سلیملنی
5 ماه قبل

شکر

سمر
سمر
پاسخ به  طیبه سلیملنی
4 ماه قبل

مدیتیشن کن شبا موقع خواب استخر قرص پراپرانول قرص اهن بخور احتمالا کم خونی داری

محسن کریمی
محسن کریمی
7 ماه قبل

من خیلی استرس دارم گرفتگی عضلات ودرد معده هم گرفتم دارم از استرس میریم خواهش میکنم راهنمایم کنین

روان پزشک
روان پزشک
پاسخ به  محسن کریمی
5 ماه قبل

شلغم بخور

منصوره
منصوره
9 ماه قبل

سلام من خیلی استرس دارم واسه شروع هرکاری دیروز رفتم ازمون رانندگی از شدت استرس پا چپم شروع به لرزش خیلی شدید کرد هرکاری کردم نشد کنترل کنم به نظرتون باید چکار کنم

یک همدرد
یک همدرد
پاسخ به  منصوره
5 ماه قبل

یه نفر متخصص هول گیری پیدا کنید از این طب سنتی های قدیمی

پروین
پروین
10 ماه قبل

دندان دست مصنوعی دارم هرچی میخورم نمیجوم فقط صورت میدم. این برام مشکل ودرد معده میاره

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام من هرکاری راکه میخواهم انجام دهم زیادفکرمیکنم واسترس شدیددارم جلوجمع نمیتوانم به خوبی صحبت کنم بعضی اوقات که توجه دیگران به سمت من باشدبدنم میلرزدو
نمیتوانم خودم راکنترل کنم وتپش قلب می گیرم.

میثاق
میثاق
پاسخ به  محمد
9 ماه قبل

سلام
اختلال اضطراب اجتماعی دارید. پیشنهاد می کنم به یک روانپزشک مراجعه کنید تا مشکلتون تا حد زیادی حل بشه.

سید مریم موسوی
سید مریم موسوی
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

سلام من استرس شدید دارم خبر بدی بهم بدن خلیی بدنم ملیرزه

f.s
f.s
پاسخ به  سید مریم موسوی
2 ماه قبل

دقیقا مثل توام

جمیله‌امیری
جمیله‌امیری
10 ماه قبل

سلام ‌م‌پارسال‌بارداری‌شدم‌وقبل‌از‌زایمان‌خیلی‌فکر‌بدی‌داشتم‌وامسال‌هم‌بارداری‌هستم‌وهمین‌فکری‌را‌دارم‌وخیلی‌اذیتم‌کرد‌درمانش‌چی‌از‌دکتر‌محترم‌کمک‌می خواهم

عزیزی
عزیزی
10 ماه قبل

استرس ودلشوره بعداز زایمان خیلی اذیتم می کنه میشه لطفاً راهنماییم کنید

نه ده
نه ده
پاسخ به  عزیزی
5 ماه قبل

منم مثل شما هستم باید بیخیال شی

لیلی
لیلی
11 ماه قبل

سلام چی کنم که ترس ناگهانی از بین برود

گل زیبا
گل زیبا
پاسخ به  لیلی
5 ماه قبل

ترس ناگهانی فقط با ورزش تنفس عمیق و شبها دمنوش بخورید و احتمالا اگر زیاد باشه یک قرص خفیف دکتر بهت بده اما سعی کن بهش عادت نکنی گل

مهدی.۳۷سالم
مهدی.۳۷سالم
11 ماه قبل

من،استرس،زایاددارم

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

از موقعی که امتحانات شروع شده حالم خیلی بده میترسم خراب کرده باشم

مرتضی حسین پور
مرتضی حسین پور
1 سال قبل

من همیشه دچار اظطراب هستم در سخن گفتن هم بعضی وقتا قلبم ناخود اگاه بحیس می شود درمجالس هم همیشه وخت نمی توانم سخن نم رابیان کنم نمی فهمم چیکار کنم

مرتضی حسین پور
مرتضی حسین پور
پاسخ به  مرتضی حسین پور
1 سال قبل

پور سیدم چرا جواب نمی دهید شما

مهدی رحیمی
مهدی رحیمی
1 سال قبل

سلام من ۱۵سالم بعد دو شب نمیخابیم استرس داری ازطراب تند هر شب به خاطر استری دلم یجوری میشه میرم دشوی میام بخابم نفسم انگاری آقای دکتر دست خودم قلبمون یکم میایم کلمون میزاریم بخابیم یع دفه به چیزی تو خاب دیدنی قلبمون تن تن میزن بیدار. میشی با تنفس دهن خوب نمیش ولی با دماغم یه نفس عمیق کشیدنی بهتر میشه باز میایم بخابیم همینطوری الان سه روز اینتوریم بعد دو سه روز قبلشم به مرد دیدیم ولی دلیلی واس استرس نداریم اون مرد هم نمیاد تو خابون اینا اصنم تو فکرش نیستیم ولی بازم استرس بی دلیل

مریم هستم
مریم هستم
1 سال قبل

سلام خوبین من زیاد استرسی هستم الان ک مریض شدم غده سینه بدخیم دارم استرسم چند برابر شده تو رو خدا کمکم کنید

محمد
محمد
پاسخ به  مریم هستم
1 سال قبل

سلام الان عمل کردید یاخیر؟

عبدی
عبدی
1 سال قبل

سلام. من یه پسر ۱۲ساله دارم که از امتحان میترسه با اینکه دانش آموز خیلی باهوشی هستش ولی باز استرس خیلللی زیادی داره وعده قلب هم میگیره لطفا راهنماییم کنید. ممنون

محمد صدرا
محمد صدرا
1 سال قبل

کافیه فقط ۳۰ دقیقه بخندی حالت خیلی خوب میشه خیلی خندیدن عالیه

محمد صدرا
محمد صدرا
1 سال قبل

استند اپ کمدی مهران غفوریان در برنامه خندوانه خیلی خنده دار حتما ببینید نبینی نصف عمرت تلف شد من که وقتی کلیپ خنده دار رو دیدم از شدت خنده ماهیچه های شکمم سفت شد

محمد صدرا
محمد صدرا
1 سال قبل

خندیدن ارامبخش یکی از بهترین تمرین ها برای راحت شدن از استرس است حالا چجوری بخندیم با دیدن کلیپ خنده دار علی صبوری در برنامه خندانده شو خندوانه

اکبر
اکبر
1 سال قبل

شوهرم داری تب مالت مصرف می کند حدودن ۴ ماه است وحالا ۷ روز است دلهر واستراب و بی قراری دارد تا حد ح

میلاد مرادی
میلاد مرادی
1 سال قبل

من ۱۶ سالمه رشته تجربی میخونم احساس میکنم استرسم خیلی زیاده درسام سخته و خودمم یه اخلاقی دارم که نمره ی کم رو قبول نمیکنم و خود خوری میکنم و دنبال علتش میگردم اگه میشه کمکم کنید

علی
علی
پاسخ به  میلاد مرادی
1 سال قبل

من دانش اموز رشته تجربی هستم استرس خیلی زیاده درسام سخته میخواهم بروم بخوانم از استرس نمیتوانم بخوانم

محمد صدرا
محمد صدرا
پاسخ به  میلاد مرادی
1 سال قبل

خندیدن خیلی ارامبخشه با دیدن کلیپ های خنده دار علی صبوری در برنامه خنداننده شد و استند اپ کمدی مهران غفوریان در خندوانه ،افکار ادم روی احساس ادم تاثیر میزاره کافیه اون موقعی که دچار استرس یاد کلیپ خنده دار بیفتی اونوقت خندت میگیره و خندیدن ارامبخش و برای افزایش یادگیری خوبه و سایت الا برای عدالت اموزشی ویدیو های رایگانی گداشته حتما ببین انشاءالله دکتر بشی بعد برو بشو متخصص قلب چون طبق سازمان امار تعداد معتاد ها روز به روز به بیشتر میشه و مواد مخدر موجب بیماری قلبی میشه پس روز به روز تعداد بیماران قلبی زیاد بعد رستوران ها و فست و فودی ها هم شلوغه غداهای چرب موجب بیماری قلبی هم کار پر درامد و هو کار پر مشتری است اما زیاد خندیدن نوجب کاهش فشار خون میشه باید نمک و دارچین و زنجبیل بخوری و کتاب بخون در زمینه ی تقویت هوش خیلی بکارت میاد میدونی چرا انیشتین خیلی معروف بخاطر ضریب هوشی بالاش

محمد جهنتغ
محمد جهنتغ
پاسخ به  محمد صدرا
3 ماه قبل

زود هم به فکر جبیت شدی همه مریض بشن که جنابعالی میخواد دکتر بشه …ازدربرو از پنپچره بیا داخل….واقعا مردم بدبختی داربم …

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من میکرن عصب دارم یه مدتی هم بدنم میلرزه باید چیکار کنم ۲۴ سالمه راهنمایم کنید

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من ۲۴ سالمه میکرن عصب دارم یه ساله تعده نضره دکترم ۳ ماهیم میشه بدنم کاهی اوقات میلرزه راهنمایم کنید تورا خدا

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
من ۱۵ سالمه و از دوروز پیش یهو استرس و اضطراب شدید بهم هجوم اورد و احساس میکنم بخاطر درسا و مدرسم هست اما من با درسا اوکیم و میدونم بخونم اوکی میشم و حسم میگ بخاطر مدرسه و محیط توشه و منو واقن اذیت میکنه و یهو خوب میشه و دوباره شروع میشه و منو خیلی از کارام عقب میندازه حتی کارایی که دوست دارم رو نمیتونم انجام بدم و شبا خواب ندارم و پا میشم و توهم میزنم
واقن میخوام این وضعیتم زود تموم شه و ارامش ی هفته پیشمو داشتا باشم
میشه راهنماییم کنید و بگین مشکلم چیه؟

یکتا
یکتا
1 سال قبل

سلام پسر ۱۳ساله ای دارم که به شدت از مدرسه وامتخان می‌ترسه واسترس داره مرتب گریه می‌کنه وبغض می‌کنه لطفا راهنمایی کنید

هانا
هانا
1 سال قبل

سلام من دختر کلاس هفتمی هستم و خیلی خیلی استرس امتحانات و مدرسه رو دارم و هیچی نمیتونم بخورم لطفا راهنماییم کنید که چیکار میتونم بکنم

فارا
فارا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر خانم ۴۱سال هستم. جدیدا خیلی دچار استرس شدید هستم. در حدی که نمی تونم تمرکز داشته باشم. وقتی دچار این حالت می شم احساس می کنم شنوایی وبینایی دچار مشکل می شه. صورتم خیلی خیس می شه از استرس بالا.

احمدی
احمدی
1 سال قبل

سلام.دخترم ۸سالشه ولی ترسش زیاده،یه لحظه هم تو خونه تنها نمیمونه.باید شبا پیشش بخوابم.تا صبح هی بیدار میشه.به هیچ چیزی علاقه نداره.چیکار کنم؟

ساعدی
ساعدی
1 سال قبل

سلام من چهار ماه دچار استرس شدید شدم
به قدری که بعضی شبها اصلا نمیتونم بخوابم وقتی که استرسی میشم حالت تهو شدید اسهال … بعضی وقتا لرز میکنم و عرق سرد بعضی وقتا گرمم میشه کلا تموم گوارشمو بهم می ریزه تورو خدا چیکار کنم؟
و ایا پزشک انلاین میتونه انلاین دارو بنویسه؟
من شرایط حضوری پیش روانشناس رو ندارم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط ساعدی
محمد صدرا
محمد صدرا
پاسخ به  ساعدی
1 سال قبل

خندیدن ارامبخش مسکن دیدن کلیپ های خنده دار استند اپ کمدی مران غفوریان در خندوانه سایا الا خیلی بکارت میاد برای کنکور آماده میکنه شما تازه ویدیوهایش رایگان است

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ساعدی
6 ماه قبل

سلام منم هم تو این شرایط هستم شما خوب شدید منم حالم خیلی بد خیلی بد

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ساعدی
14 روز قبل

عزیزم روانشناس یا روانگزشک ما رفتیم نتیجه نگرفتیم بالا نوشتم ازعطاری بگیر استفاده کن حتما خوب میشی

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام م خیلی استرس دارم ب حدی ک باهمه دعوا میکنم رفتم دکتر دارو نوشت باید نداشت راهنماییم کنید لطفا

ابراهیم غلامی
ابراهیم غلامی
1 سال قبل

وقتی خواب نداشته باشم چشم هام دیدیدخوب ندارندوکف پاهام دردمیکنه سرم حالت منگی داره

ابراهیم غلامی
ابراهیم غلامی
1 سال قبل

سلام،ازبی خوابی رنج میبرم ،راحت نمی توانم بخوابم وقتی که بی خواب باشم یاکم خواب بدنم می سوزه چشم هام بادمیکننه خسته میشم خیلی زودودهانم خشک میشه رگ های تمام بدنم میزنه لطفاراهنمایی کنید

مریم
مریم
پاسخ به  ابراهیم غلامی
1 سال قبل

سلام من همیشه از بی خوابی رنج می برم لطفاً راهنمایی کنید

محسن
محسن
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام قرص خواب ملاتونین مشکلت رو حل می کنه

حسن
حسن
پاسخ به  ابراهیم غلامی
1 سال قبل

سلام اگر قهوه میخورید آن را ترک کنید وروزانه ورزش کنید

هدی
هدی
1 سال قبل

دخترم ۹ سالشه امروز استرس گرفته بود و حالش بد بود چونش میلرزید ومی گفت میترسم بالا بیارم ومیگفت منو ببرین دکتر.اخه یک ربع قبلش بستنی و روش یک لیوان شیر موز خورده بود،دوهفته پیش هم همین اتفاق افتاد اما صبح که بیدار شده بود و هیچی نخورده بود،اون موقع هم میگفت که میترسم بالا بیارم و ما بردیمش دکتر دی سیکلمین وضد تهوع دادن،نمیدونم چکار کنم،لطفا راهنماییم کنید.

الهام
الهام
پاسخ به  هدی
6 ماه قبل

براش یه سرکتاب باز کن

کبری
کبری
1 سال قبل

با سلام خدمت خانم دکتر عزیز درمان استرس واظطراب میشه بگین اصلان اینجوری نبودم بعداز بارداری چندسال قبل اینجوری شدم البته سر هر دوبارداریم اضاف وزن زیادی گرفتم میشه یکی از دلایلی اصلی باشه

هانی
هانی
1 سال قبل

من استرس خیلی شدید نسبت به هر کاری که قرار هست شروع کنم دارم مخصوصا کار با بقیه میتونم کنار بیام راجب این خیلی داغونم حالم خیلی بد میشه شبش تا صبح بیدارم قبلا سر کار میرفتم خیلی هم پیشرفت داشتم تو کارم که نامردی شد در حقم و گجبور شدم بیام بیرون از اون موقع دیگه توانایی ندارم سرکار برم همش استرس میگیرم نمیدونم چکار کنم

یک شکست خورده از استان ایلام
یک شکست خورده از استان ایلام
پاسخ به  هانی
1 سال قبل

سلام من یک پسر سی شش ساله هستم اول سر کار اداری بودم وادار ه مرا بعداز نو سال قراردادی بودم مرا جواب کردن دوست دختری فا میل بودمیخاستم اورا بگیرم آن هم رفت بایک دیگر ازدواج کرد حالا ازآن موقع نمی توانم کاری انجام بدم بی حال ولی خاب بالاست معده درد استرس شدم وخیلی هم خجالتی هستم ویر توان کلافه شدموچکار کنم شادابی روز اولم بدست بیاره امیدم ازدست دادم ممنون می شم مرا راهنمای کنید

دکمه بازگشت به بالا