بوی بد بدن نشانه چیست؟ علت بوی بد نقاط مختلف بدن

بوی بد بدن نشانه چه بیماری است؟ دلیل تغییر بوی عرق بعد از کرونا چیست؟

بوی بد بدن نشانه چیست؟

اگر شما هم از افرادی باشید که معمولا در فصل گرما آب زیادی از طریق عرق کردن از دست می‌دهید، احتمالا با مشکل بوی بدی که از آن متصاعد می‌شود مواجه شده‌اید. قبل از آن که به بررسی علت‌ها و راه‌های درمان بوی بد بدن برسیم جالب است بدانید بوی بد بدن به وسیله‌ی باکتری‌هایی ایجاد می‌شوند که روی پوست ما وجود دارند و ما آن‌ها را از اجدادمان به ارث برده‌ایم

کمبود کدامویتامین باعث بوی بد عرق می شود؟

آخرین تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، علت بوی بد بدن را ترشح یک آنزیم (موادی که در بدن موجوات زنده باعث افزایش سرعت واکنش‌های شیمیایی می‌شود) به نام «بو» می‌داند. این آنزیم از یک باکتری ترشح می‌شود که روی پوست انسان و به خصوص در ناحیه‌ی زیر بغل رشد می‌کند. وقتی که شما در اثر فعالیت‌های روزانه یا ورزش کردن آب بدنتان را از دست می‌دهید، این باکتری با ترشح آنزیم «بو» منجر به تغییراتی شیمیایی روی پوست شما می‌شود و بوی تند بدن شما را ایجاد می‌کند.

بوی بد بدن نشانه چه بیماری است؟

بوی بدن عمدتابیماری پوست نمیباشد و بیشتر به اختلالات داخلی مربوط هست.

بوی بد بدن چرا ایجاد می‌شود؟

پدیده‌ی بوی بد بدن (bromhidrosis) در اثر:

  • عادات غلط بهداشتی
  • رعایت نکردن بهداشت فردی
  • استحمام نکردن
  • استفاده نکردن از مواد شیمیایی بوگیر ممکن است باعث آزار اطرافیان ما شود.

بوی بد بدن که اصطلاحا عرق نامیده می‌‌شود به دلیل ترکیب آب تبخیر شده از پوست و مواد شیمیایی روی پوست به مشام می‌رسد و در افراد مختلف شدت مختلفی دارد. بوی بد بدن برخی ممکن است بسیار آزاردهنده باشد.

غددی که در بدن انسان در مناطقی مثل زیر بغل، ران و پستان‌ها قرار دارند موادی تولید می‌کنند که در علم زیست‌شناسی به آن‌ها فرومون گفته می‌شود.

چرا عرق می‌کنیم؟

عرق کردن به خودی خود بد نیست. در واقع عرق کردن واکنش دفاعی بدن شما در برابر موقعیت‌هایی است که دمای بدن شما را افزایش می‌دهند. در این حالت بدن با تبخیر آب خود از سطح پوست، دمای بدن را ثابت می‌کند.

علل بوی بد بدن

علاوه بر ورزش کردن و کارهای روزمره، بیماری‌های مختلف مانند آنفولانزا، افسردگی و … نیز ممکن است باعث عرق کردن شما شوند. البته زمانی که بیمار شده‌اید و عرق می‌کنید کمی متفاوت از حالتی است که ورزش می‌کنید. بدن شما برای مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها مجبور است دمای خود را بالا نگه دارد تا عوامل بیماری‌زا راحت‌تر کشته شوند. پس بدن آب اضافی را تبخیر می‌کند تا دمای بدن متعادل باقی بماند.

علت بوی بد بدن چیست؟

.قسمتی که مربوط به پوست نیشود، ناشی از نوع ترشحات غدد عرق یا غدد گربی هست که آن هم ناشی از بهداشت ضعیف بیمار یا ناشی از نوع مواد غذایی که شخص مصرف میکند یا ناشی از اختلالات داخلی مانند افزایش سطح اوره خون میباشد.

علت بوی بد عرق زیر بغل

همانطور که گفتیم اگر به صورت طبیعی عرق می‌کنید و به دنبال آن زیر بغلتان بوی ناخوشایندی دارد، نباید نگران شوید. شما تنها با رعایت بهداشت می‌توانید این مشکل را حل کنید. اما اگر زیاد عرق می‌کنید و عرق کردن شما ناشی از بیماری، ورزش یا فعالیت نیست، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

اگر در خانواده سابقه‌ی ابتلا به مشکلات هورمونی دارید کافیست برای رفع نگرانی با پزشکان آنلاین متخصص داخلی پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

مشاوره آنلاین داخلی

مشکلات هورمونی، اضطراب و افسردگی و فشارهای عصبی می‌توانند سبب عرق کردن و سپس بوی بد بدن شما شوند.

تغییر بوی عرق بعد از کرونا به علت چیست؟

کرونا به عنوان یک بیماری مرموز و ناشناخته از وقتی مردم جهان را درگیر کرده است هر روز علائم جدیدی از خود بروز می‌دهد. سرفه، درد قفسه‌ی سینه، تغییر رنگ پوست و … تاکنون نشانه‌هایی بوده‌اند که در بیماران گزارش شده است. با این وجود برخی از بیماران بعد از ابتلا به ویروس کرونا بویایی و چشایی‌شان را از دست دادند. با این وجود نشانه‌های دیگری نیز هستند که کمتر گزارش شده‌اند. اگر دچار ویروس کرونا شده اید حتما در رابطه با بویایی یبا پزشکان آنلاین کرونا در پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

مشاوره آنلاین کرونا

برخی از افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند ممکن است متوجه تغییر بوی بدن خود شوند. اگرچه این نشانه تایید نشده است اما به هر ترتیب ممکن است در اثر فعل و انفعلاتی که در دوره‌ی نقاهت ویروس کرونا در بدن ایجاد می‌شود، بوهای نامطبوعی از بدن به مشام برسد.

فراموش نکنید که ویروس کرونا دستگاه ایمنی بدن را بیش از هر دستگاه دیگری در بدن تحت تاثیر قرار می‌دهد و تلاش بدن برای کشتن یک ویروس ناشناخته ممکن است بدن را به شدت درگیر کند.

عرق کردن بیش از حد در دوره‌ی نقاحت به همراه عفونت‌های مختلف بدن ممکن است عامل ایجاد بوی نامطبوع بدن بعد از ابتلا به کرونا باشد.

علت بوی بد پشت گوش چیست؟

گوش‌های شما به سبب آنکه به دلیل محافظت از خود نوعی مخاط زرد رنگ ترشح می‌کنند و دائما در معرض هوای اطراف هستند ممکن است گاهی دچار عارضه شوند. یکی از این عوارض بوی ناخوشایندی است که پشت گوش‌های شما را درگیر می‌کند. این ناحیه از بدن به واسطه‌ی آن که پشت موها قرار دارد و با شیوع کرونا در تماس مستقیم با بند ماسک‌های بهداشتی نیز قرار گرفته است، گاهی در اثر عرق بیش از حد دچار سوختگی و درد می‌شود و ممکن است بوی بدی هم بگیرد.

از طرفی نباید فراموش کنید که روی پوست پشت گوش نیز مانند پوست هر جای دیگری از بدن غده‌های ترشح‌کننده‌ی چربی وجود دارد و در صورت فعالیت روزانه می‌توانند عرق ترشح کنند و موجب تجمع چربی شوند.

بوی بد پشت گوش

خانم‌ها در ایران هم به دلیل آنکه مجبورند از روسری و مقنعه استفاده کنند گاهی با بوی بد پشت گوششان مواجه می‌شوند. در این حالت نرسیدن هوای لازم به پشت گوش می‌تواند عامل ایجاد بوی بد باشد.

علاوه بر این عفونت بخش‌های مختلف گوش یا بیماری‌های پوستی نیز می‌تواند بوی ناخوشایندی در این ناحیه از بدن ایجاد کند.

برخی از پزشکان متخصص پوست و مو وجود اضطراب شدید در فرد را در به وجود آمدن این بوی ناخوشایند بی‌تاثیر ندانسته‌اند. وقتی که استرس شدیدی را تحمل می‌کنید، بدن عرق می‌کند و در نواحی مختلف بوی ناخوشایندی از سطح پوست شما به مشام می‌رسد.

راه‌های درمان بوی بد پشت گوش

اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید نیازی نیست نگران باشید. عرق کردن پشت گوش مشکلی نیست که نتوان حلش کرد. برای همین بهتر است با چند درمان موثر خانگی خودتان از این اتفاق جلوگیری کنید.

در نوبت‌های استحمام هفتگی همه‌ی نقاط کور بدن از جمله پشت و زیر گوش‌هایتان را با شامپو بشویید تا این مناطق از بدن دائما تمیز باقی بمانند.

اگر به صورت موروثی حساسی پوستی دارید می‌توانید از داروهای کنترل‌کننده‌ی حساسیت مانند کرم‌های پوستی و پودرهای ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

علاوه بر این اگر موهای بلندی دارید سعی کنید آن‌ها را به وسیله‌ی گیره‌ی سر ثابت نگه دارید و موها را پشت گوش ثابت نکنید.

علت بوی بد مقعد چیست؟

 بوی بد مقعد که ممکن است در افراد مختلفی مشاهده شود دلایل متعددی دارد. عفونت‌های داخلی، اختلالات دستگاه گوراش، مشکلات روده‌ی بزرگ و سایر عوامل می‌توانند زمینه‌ساز بوی بد مقعد باشند.

اما یکی از دلایل عمده‌ی بوی بد مقعد در افراد مختلف عارضه‌ای به عنوان فیستول مقعدی (Fistula) است. عفونت‌های حاصل از فیستول مقعدی زمانی ایجاد می‌شوند که اتصال میان روده‌ی بزرگ و راست‌روده با دیواره‌های مقعد به خوبی انجام نشده باشد. این عارضه سبب می‌شود عفونت‌های این ناحیه به سطح پوست راه پیدا کند و بویی ناخوشایند را به مشام برساند.

بوی بد معقد

فیستول مقعدی را می‌توان از دو راه لیزردرمانی و جراحی درمان کرد. بسته به اینکه فرد با کدام روش راحت باشد، یا بیماری او چقدر پیشرفته باشد پزشکان یکی از این دو روش را پیشنهاد می‌کنند. جراحی مقعد به مراتب از لیزردرمانی سخت‌تر است و ممکن است فرد مدت‌ها در بستر بیماری نگه دارد.

معمولا بیماری یبوست (Constipation) می‌تواند عوارض حاصل از فیستول مقعدی را تشدید کند. بنابراین افرادی مبتلا به فیستول بهتر است سبزیجات و مسهل‌مننده‌های بیشتری مصرف کنند تا عمل دفع به سادگی انجام شود.

افرادی که از فیستول و عوارض حاصل از آن رنج می‌برند بهتر است ناحیه‌ی آسیب‌دیده را با آب گرم بشویند و از تماس آب خیلی سرد با این ناحیه خودداری کنند.

چرا بوی سیر در مدفوع به مشام می‌رسد؟

اگر روده‌های شما و نواحی مرتبط با مقعد درگیر عفونت‌های خاصی باشد یا در اثر اختلال دستگاه گوراش موارد غذایی به خوبی جذب بدنتان نشوند، بوی بد مدفوع شما می‌تواند به دلیل این عفونت‌ها باشد. یکی از بوهای شایعی که در این موارد گزارش شده است، بویی شبیه بوی سیر در مدفوع است.

ویروس‌ها و انگل‌های موجود در دستگاه گوارش نیز ممکن است عامل بوی بد مدفوع باشند. معمولا با روش‌هایی می‌توان این عارضه را کنترل کرد اما اگر عوارض حاصل از آن ادامه‌دار باشد برای درمان‌های تکمیلی حتما باید به متخصص گوارش مراجعه شود.

معمولا اگر این عارضه ادامه‌دار باشد پزشک گوارش برای شما یک برنامه‌ی غذایی تعریف می‌کند تا موادی که با دستگاه گوارش شما سازگار نیستند و جذب آن‌ها برایتان سخت است، موجب عوارض گوارشی نشوند.

بوی ترشیدگی دهان ناشی از چیست؟

بوی بد دهان نیز از آن عوارضی است که می‌تواند فرد را بسیار شرمنده کند، اعتماد به نفس او را پایین آورد و روابط اجتماعی او را خدشه‌دار کند. باور عمومی این است که بوی بد دهان معمولا به علت خرابی دندان، یا نخوردن غذا است. اما بوی ترشیدگی یا زنگ‌زدگی دهان علت‌های بسیاری می‌تواند داشته باشد.

آنطور که گزارش شده است وجود طعم ترشیدگی در دهان به دلیل اختلالات کبد است. وقتی که کبد نمی‌تواند مواد را به خوبی پردازش کند، ممکن است انعکاس آن از طریق بوی بد دهان مشخص شود.

بوی بد دهان

نه تنها مشکلات گوارشی بلکه عفونت‌های مربوط به لوزه‌ها در ته حلق نیز ممکن است عامل بوی بد دهان باشد.

بیماری سینوزیت (Sinusitis) نیز که ناشی از التهاب و عفونت سینوس‌های شماست می‌تواند در بوی بد دهانتان بی‌تاثیر نباشد. سینوس‌ها در اطراف بینی و پشت گونه‌ها قرار دارند و بوی عفونت حاصل از آن‌ها می‌تواند عامل بوی بدی باشد که از دهان به مشام می‌رسد.

در کسانی که دریچه‌ی ورودی معده نمی‌تواند خوب باز و بسته شود، معمولا اسید معده به درون مری یا همان لوله‌ی گوارشی باز می‌گردد. مواد اسیدی معده می‌توانند عامل ایجاد بوی تندی در دهان شوند.

اگر فردی دچار بیماری دیابت (Diabetes) باشد و از کمبود هورمون انسولین رنج ببرد، بدنش برای جبران انرژی به جای قند شروع به سوزاندن چربی‌های بدن می‌کند. در اثر سوختن چربی‌ها در بدن نوعی مواد شیمیایی به خون آزاد می‌شود که می‌توانند به بوی بدن دهان دامن بزنند.

در دوره‌ی قاعدگی زنان، به دلیل آنکه خون بسیاری از دست می‌رود و سطح بزاق دهان نیز کاهش می‌یابد ممکن است دهان بویی مثل بوی ماندگی یا فاسد شدن بگیرد.

بوی بد دهان را چگونه از بین ببریم؟

درمان بوی بد دهان در طب سنتی

اگر دندان‌پزشک دندان‌های شما را معاینه کرده است و دندان خرابی ندارید و وجود بیماری‌های داخلی عامل بوی بد دهان شماست، پیش از مراجعه به دکتر می‌توانید چند راه ساده را امتحان کنید و منظر نتیجه بمانید.

* استفاده از دهانشویه: سعی کنید هر شب قبل از آنکه بخوابید و بعد از مسواک زدن دهان خود را به وسیله‌ی دهانشویه‌های صنعتی یا خانگی ضدعفونی کنید. ترکیب سرکه‌ی سیب با آب یا جوش شیرین و آب می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی‌کننده‌ی بسیار خوب استفاه شود.

* آدامس و آبنبات: آدامس‌ها و آبنبات‌هایی که قند کمی دارند و به دندان‌های شما آسیب نمی‌‎زنند، باعث می‌شوند غده‌های ترشح‌کننده‌ی بزاق دائما بزاق ترشح کنند و از به این ترتیب محیط دهان شما همیشه ضدعفونی‌شده باقیب بماند.

* چای سبز بخورید: دمنوش‌ها و به ویژه چای سبز می‌توانند با رایحه‌ی خوبی که دارند بوی بد دهان شما را بهبود دهند. دمنوش‌ها علاوه بر این خاصیت برای مشکلات قلبی و خونی نیز بسیار مفید هستند.

* با دارچین، عسل و لیمو مسواک بزنید: ترکیب این سه ماده‌ی غذایی به خودی خود به دلیل بوی خوشی که هر سه دارند بسیار لذت بخش است. حال تصور کنید که وقتی آن‌ها را با آب داغ ترکیب کنید و دندان‌ها و دهانتان را با آن بشویید دهانتان ممکن است چه رایحه‌ی خوشی بگیرد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

به صورت کلی اگر دهانتان به صورت پیوسته و همیشگی بوی بد نمی‌دهد و فقط زمانی که گرسنه‌اید یا از خواب برخاسته‌اید بوی بد دهانتان را حس می‌کنید نیازی به مراجعه به پزشک نیست. اما اگر این مشکل همیشگی است و دائما شما را عذاب می‌دهد بهتر است به دانپزشک مراجعه کنید یا از مشاوره انلاین دهان و دندان پذیرش ۲۴ کمک بگیرید تا علت اصلی آن مشخص شود.

مشاوره آنلاین دهان و دندان

دکتر یاسر عسکری

دکتر یاسر عسکری، متخصص و جراح پوست، مو، زیبایی و لیزر و عضو انجمن متخصصین پوست ایران هستند. فعالیت و
مشاوره‌های ایشان در در زمینه های :
کاشت مو و ابرو، درمان جوش صورت و بدن، لکه‌های مقاوم صورت و انواع ریزش مو، میکرونیدلینگ، لیفت صورت و
هایفوتراپی، مشاوره زیبایی و جوانسازی پوست شامل میکرودرم، اسکار و جای انواع زخم‌ها و عفونت‌ها و سرطان‌های
پوستی، لیزر موهای زاید، جراحی‌های پوست و اصلاح بافت اضافه پلک، انجام عمل‌های زیبایی شامل ژل، بوتاکس، تزریق
چربی، مزوتراپی، PRP، انواع زگیل‌های پوست و سوختگیها و انجام کرایوتراپی یا سرمادرمانی پوست در درمان زگیل‌های
پوستی، معرفی درمان‌ها و روش‌های جدید در درمان بیماری‌های پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی و شادابی پوست و
مو و ناخن و… است.

۱.۶/۵ (۷ نظر)

منبع
mayoclinicclevelandclinicnhs

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
80 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بردیا
بردیا
5 روز قبل

بوی بدن زیر بغل زیاد بو میده خیلی عرق میکنم خود بخود عرق میکنم من علتشو بگین خیلی خجالت آور هست

nashenas
nashenas
1 ماه قبل

بوی بد بدن یا عرق؟؟!!!!! واقعا چه متن علمی!!!!!!!!

رسول عباسی
رسول عباسی
3 ماه قبل

سلام من زیر بغل من ۳ساعت طول نمی کشه بوی بد میده

شبنم
شبنم
پاسخ به  رسول عباسی
2 ماه قبل

چندسالتونه؟

محمد "امیری"
محمد "امیری"
4 ماه قبل

سلام ، من همین مشکل بوی بد بدن را دارم اگر روز دو بار هم دوش بگیرم باز هم بوی بد بدنم از بین نمیرود طلفٲ مشوره بدهید چی کار کنم ؟ و از کدام دارو ها استفاده کنم؟

نصیری
نصیری
پاسخ به  محمد "امیری"
5 روز قبل

حسین

عالیه مهری
عالیه مهری
4 ماه قبل

۱۲ساعت بعدحمام سروبدنم بوی بدمیده پنج ساله حالا علت آن چیه?

الهه
الهه
5 ماه قبل

سلام
من در فضا های بسته و هوای داخل اتاق هم گرم باشه خیلی بو میدم.حتی اگه قبل رفتن حموم هم برم بازم بو میدم.
به طوری که الان دو هفته است دانشگاه نمی رم.خیلی خجالت می کشم لطفا کمکم کنید

فریا
فریا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشین من.هروقت آمپول B12میزنم عرق نمیکنم ولی ۱۰ رو نمیزنم عرق بعدبودارم

معصومه عباسی
معصومه عباسی
7 ماه قبل

سلام بدن من بوی بدی از خودش ترشح میکنه که حتی نیم ساعت بعد از حمام دوباره بدنم بوی بد میده حتی با استفاده ازاسپره زیر بغل بازهم بو میده

مطهره
مطهره
پاسخ به  معصومه عباسی
4 ماه قبل

من یه محصول عالی دارم بعدازاستفاده ازشربوی بدبدن خلاص میشین@delsan.beauty

محمد "امیری"
محمد "امیری"
پاسخ به  مطهره
4 ماه قبل

سلام خانم عباسی میشه بگی چطور اون محصول رو بدست بیارم ؟ من تو افغانستان هستم

ریحون پری
ریحون پری
پاسخ به  معصومه عباسی
2 ماه قبل

سلام
من دخترم و همین طورم. ۱۶ سالم هست
پوست بندن و سرم یک روز بعد از حمام مجدد بو میگیره
اگر ۳ روز حمام نرم که واقعا بوی بدنم دیگران رو اذیت میکنه

اشکان
اشکان
10 ماه قبل

درود
ورزش کنید ، ورزش های هوازی
خوراک و نوشاک تان مناسب باشد
شکم خشکی ( یبوست ) را درمان کنید
به اندازه کافی آب بنوشید
دمنوش های مناسب بنوشید
حمام کنید
بوی بد بدن بخاطر سبک زندگی است ، همین و بس
با پزشک اگه خوب بود هم رایزنی کنید ولی شوربختانه پزشک خوب نیست ، پول می گیرند و آدم را به هزار و یک درد دیگر دچار می کنند

میم
میم
11 ماه قبل

علت بو گرفتن بدن اقایون در هنگام خواب؟

عباس
عباس
11 ماه قبل

زمستان و تابستان اصلا فرقی نمیکنه بازم بدنم بوی نامطلوب میده

مطهره
مطهره
پاسخ به  عباس
4 ماه قبل

من یه محصول عالی دارم که ازشربوی بدبدن خلاص میشین@delsana.beauty

سمکـــۆ
سمکـــۆ
1 سال قبل

بدترین ,گندترین و ناخوشایندترین بوی بدن ,متعلق بەاونایی کەمادەمخدر و روانگردان مث هروئین و شیشە و کوکائین استعمال میکنند! علل الخصوص (کریستال * شیشە) اصن طی فرایندکەازبدن باتعریق ۱۲ساعتەخارج میشە اون بوی نامطبوع لباس و بدن درگیرمیکنە و گرانبهاترین اسانس و ادکلن جوابگو نیست حتی تعویض البسە ـ کیسە زدن حمام ـ شامپو بدن ـ آدامس ـ
مام جیمبو….
کسی میتونە در این زمینە اطلاعاتی بدە
گرچەنباید در متابولیسم و سوخت ساز شاهکار خلقت دخیل شد ولی قرن ۲۱ کاشف خیلی چیزهاست
زینک رو تجویز کردن؟؟؟؟؟؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سمکـــۆ
محمد
محمد
پاسخ به  سمکـــۆ
5 ماه قبل

سلام راهی هست بعد از ۴۵ روز کنار گذاشتن و هیچی مصرف نکردن بو بده هست

Lili
Lili
1 سال قبل

خیلی بد اخلاقه و همش به فکر پوله

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

اگه انهای که مشروبات الکی میخورند وزنا کنند کلا بوی بدنشان بده میده خودشان اذیت نکنند چون دیدم میگم

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام از زمانی که کرونا گرفتم یا شایدم واکسنشا که زدم ی بوی بدی از سینه هام شایدم زیر بغلم باش که درهقته چندبارتکرار میشه خیلی ازاردهندس اگر راه حلی دارین مشاوره بدین واقعا خسته شدم

پویا
پویا
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

هر روز دوش بگیرید.مام بزنید.لباسها و ملحفه ها رو روزانه بشورید.

محمد محمدی
محمد محمدی
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

سلام منم تا ۴۱سالگی درزندگیم یکبار بوی عرق خودم رو نشنیدم ولی متاسفانه با کرونا یک بوی عجیبی پیدا کرده زیر بغلم و جالبه بویایی شده ۱۰درصد ولی بوی این عرق اذارم میده .

اسم ندارم. اوک؟
اسم ندارم. اوک؟
1 سال قبل

سلام من دختر هستم و ۱۳سالمه من همیشه بوی خیلی بدی میدم(بوی عرق) حتی اگر حمام هم برم بوی بدن فقط تا نیم ساعت اززبین میره
من کلا بوی عرقم ازربین نمیره مگر با مواد شیمیایی
میشه بگید باید چیکار کنم واقعا از اینکه اطرافیانم بهم میگن لوی عرق میوم خسته شدم. ممنون

lcapo
lcapo
پاسخ به  اسم ندارم. اوک؟
3 ماه قبل

خودکشی

سارینا
سارینا
پاسخ به  lcapo
3 ماه قبل

روانی خیلی بی شعوری که همچین حرفی میزنی

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط سارینا
کارما
کارما
پاسخ به  lcapo
3 ماه قبل

خیلی مادر جنده آیی کسکش لاشی این دختر بچه حالش بده تو بدترش می‌کنی بی همه چیز

هادی
هادی
پاسخ به  اسم ندارم. اوک؟
1 ماه قبل

پودر سنگ مرداب به نواحی که بوی بد می دهند استفاده کن

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ۴۵ سالمه خانوم هستم ۲سال یائسه شدم روزی چند بار گُر گرفتگی دارم و بوی عرقمم بده کار بیرون ندارم بیکارم‌و‌زیر کولر گازیم مشکل چی میتونه باشه

فاطمه خان محمدی هستم
فاطمه خان محمدی هستم
پاسخ به  فرزانه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من روزی دو بار حمام می روم ولی باز بدنم بوی بد می‌دهد قبلا اینطور نبودم بعد از زایمان اینطور شدم ۱۵ساله زایمان کردم این مشکل خیلی آزارم میده ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار باید بکنم؟؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فاطمه خان محمدی هستم
1 سال قبل

شرمنده چون دیدم میگم اگه شراب بخوری وزنا کنی کلا بوی بدنت بده خودت اذیت نکن

sadaf
sadaf
پاسخ به  فاطمه خان محمدی هستم
1 سال قبل

سلام یه چند وقتیه که زیربغلم بوی بدی میده هر روزم حمومم علتش چیه

هادی
هادی
پاسخ به  فاطمه خان محمدی هستم
1 ماه قبل

پودر سنگ مرداب به نواحی که بوی بد می دهند استفاده کن

عاطفه هستم
عاطفه هستم
1 سال قبل

سلام من پارسال کرونای خفیف گرفتم الان وقتی عرق می کنم بدنم بوی بد می ده قبلا اینطور نبودم

مریم
مریم
پاسخ به  عاطفه هستم
1 سال قبل

سلام منم مثل شمام راهکارشوپیداکردید،من خیلی اذیتم

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  عاطفه هستم
1 سال قبل

الان خوب شدین؟

امیر
امیر
پاسخ به  عاطفه هستم
1 سال قبل

سلام من راهکارش بلدم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط امیر
محمد محمدی
محمد محمدی
پاسخ به  عاطفه هستم
1 ماه قبل

من هم مثل شما شدم .شما پیگیر نشدید .چه دکتری باید برم

خ نادری
خ نادری
1 سال قبل

آیابوی بدبدن برای کبدنیست

جابر میراحمدی
جابر میراحمدی
1 سال قبل

برای برطرف کردن بوی بد بدن ب چه دکتری باید مراجعه کنیم؟

هوشنگ
هوشنگ
1 سال قبل

سلام. خانم من در حالت عادی بوی بدن و غرق اش بد نیست یعنی زننده و غلیظ نیست ولی هر وقت عصبانی میشود یک جور دیگه میشه بوی عرق اش

محمدطاها
محمدطاها
1 سال قبل

سلام دوستان،
یه تجربه شخصی رو میگم امیدوارم استفاده کنید.
من خودم بدنم بو میگرفت، ۲ تا کار انجام دادم. و به شدت موثر بود. الآنم طوری شده که هر چقدر عرق کنم(چه به دلیل فعالیت، چه به دلیل گرما) اصلا بو نمیدم.
۱.شروع کنید به ورزش های هوازی و حداقل هفته ای ۳ یا ۴ جلسهی حداقل ۱ساعته ورزش کنید. بطوری که واقعا خسته بشید و عرقتون دربیاد (۲۰ دقیقه بدویید، ۱۰ دقیقه گرم کنید، ۱۰ دقیقه طناب بزنید، ۲۰ دقیقه حرکات قدرتی برین، ۱۰ دقیقه هم سرد کنید).
۲. کیسه کشیدن هم خیلی تاثیر داره، هفته ای یک بار کیسه بکشید.
بعد از ۲، ۳ هفته واقعا تاثیرشون رو میبینید.
هر موقع هم قطع کنید دوباره میشه همون آشو، همون کاسه.

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من ۱۸سالمه برای اینکه عرقم بی بو بشه از پماد زینک برای زیر بقلم استفاده میکنم خیلی خوبه.بدنمم اصلا بوی عرق نمیده لباسامم همینطور اما وقتی کسی وارد اتاقم میشه بوی بدی احساس میکنه مثل بوی عرق یا بوی نا مطبوع میده چکار کنم ک خوب بشه

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من عرق نمیکنم هر روز استحمام هم میکنم ولی بدنم بوی بدی داره چکار کنم طوری ک روزی اگ دو سه بار لباس عوض کنم بازم بدن بو داره و

عباس سلاجقه
عباس سلاجقه
2 سال قبل

بعد امپول کرونا زیر بغلم بوی بد گرفته است چکار باید بکنم

غزل
غزل
پاسخ به  عباس سلاجقه
3 ماه قبل

دخترم منم ازبدکرونا اینجوری شده

محمد محمدی
محمد محمدی
پاسخ به  غزل
1 ماه قبل

متاسفانه من هم بعد کرونا اینجوری شدم .من زیر بغلم هرگز عرق نمی کرد الان زیاد عرق می کنه وبوی اذار دهنده ای برای خودم داره اطرافیان میگن اینقدر خودت اذیتی بوی بد نمیده

ابوالفضل
ابوالفضل
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من دهانم همیشه بوی بدی میده باید چکار کنم البته دکتر رفتم گفتن کبدم چرب

مریم
مریم
پاسخ به  ابوالفضل
1 سال قبل

من شوهرم همیشه همینجوری بود رفت دکتر گفت یکی از لثه های از داخل عفونت کرده فقط با عکس مشخص میشد …ویکی بزاق کمی تولید میکرد ..یه دارو داد بزاقش زیاد شد و دارو داد واسه عفونت الان خوب شده

Maiwand
Maiwand
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

چی جوری پزشک ، پزشک کدام بخش بود، جلدی بود یا نی داخله کدام بخش بود پزشک؟ اگر پاسخ دهید ممنون میشم.

منصور
منصور
پاسخ به  ابوالفضل
2 ماه قبل

با سلام برادر
دهان من هم بوی بد میداد چند بار رفتم دکتر گفتن بدلیل چرب بودن کبد هست اما رفتم دکتر دندانپزشک لثه هام رو جراحی کرد الان ۸ ساله که دیگه اصلا بوی بد دهان ندارم…

ستاره
ستاره
2 سال قبل

سلام من ۲۹سالمه و از نوجوونی بوی بد بدن داشتم به شدت. یعنی نصف روز هم از حمامم بگذره انگاره ۱ماهه حمام نرفتم. چکارکنم؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  ستاره
2 سال قبل

منم همینطورم شما چه روشی استفاده کردین خوب شدین

ستاره
ستاره
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

خوب نشدم که

عباس سلاجقه
عباس سلاجقه
پاسخ به  ستاره
2 سال قبل

سلام بعد از امپول کرونا زیر بغلم بوی بد میده وبوی بعد احساس میکنم باید چکار کنم

الهه رحمانی
الهه رحمانی
پاسخ به  ستاره
2 سال قبل

سلام من ۲۴ سالمه و دو ساعت از حمامم بگذره بدنم بو میگیره.دلیلش چیه ؟خانمم هستم

وهسود
وهسود
پاسخ به  ستاره
8 روز قبل

برو بمیر

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام دکتر جان یک ماهی قرص پرگالبتین خوردم بدنم بوی عرقم ادرارم بوی بدنم نفسم بوی خیلی بد و زننده که اصلا و اصلا خوشایند نیست .قرص ها رو هم نخوردم الان دوهفته ست بدنم همین بو را داردتازگی ها مزه و طعم بعضی عذاها هم همین شده

Atefe Torabi
Atefe Torabi
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من از بعد زایمانم هم عرق کردنم بیشتر شده هم متاسفانه عرقم بو داره قبلا اصلا به اینصورت نبود
حتى جند دقیقه بعد از استحمام بازم بو رو حس میکنم
کاهش وزن هم بعد زایمان داشتم و ادامه داره که حالا من بر حسب شیردهى گذاشتم … ممنون میشم راهنمایى بفرمایید

سبز
سبز
2 سال قبل

سلام من دخترم و ۱۷ سالمه تقریبا ۵ ساله که عرقم خیلی بوی نامطبوعی داره . واقعا نمیدونم باید چیکار کنم هر روز یا حداقل یک روز در میون حمام میکنم قبل و بعد بیرون رفتن هم حمام میکنم . لباسام هم همیشه تمیزن هیچ وقت لباس رو بدون شست و شو دوباره نمیپوشم . از مام و پودر های ضد تعریق هم استفاده میکنم ولی فایده نداره . تا بیرون میرم هم سریع عریق میکنم شاید به خاطر اضافه وزنم باشه 🙂 ولی خب به خاطر همین قضیه باشگاه رو ول کردم چون واقعا بوی بدنم اطرافیان رو خیلی اذیت میکرد .
لطفا اگه میدونید باید چیکار کنم بهم بگید ممنون .

راضیه
راضیه
پاسخ به  سبز
2 سال قبل

سلام من هفت سال ازدواج کردم اولا بدنم اصلا بو نمیداد ولی ۵ سال که زایمان کردم بلد زایمانم بدم بو میده از چی هستش

حسین خیرخواه
حسین خیرخواه
2 سال قبل

سلام من مدتی هست که زیربغلم بوی عرق میدهدقبلااینطوری نبودم علت این بودادن چیه؟

لیلا
لیلا
2 سال قبل

سلام دختر من ۱۴ ساله است ومدتی است که کل بدنش بوی خیلی بدی میدهد به طوری که وارد شدن به اتاقش خیلی سخت است بویی شبه به بدن مردها خودم وقتی باردار بودم این بورا خیلی حس می کردم واز مردها فراری بودم
متخصص داخلی و پوست بردم فایده ای نداشت راهنمایی بفرمایید
د

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  لیلا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص غدد و متابولیسم گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص غدد و متابولیسم

مرین
مرین
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
2 سال قبل

سلام خانمی هستم با ۴۳ سال سن که مدت ۹ سال است جدا شدم وازدواج نکردم اوایل شروع بیماری کرونا بود که استرس زیادی داشتم که کرونا نگیرم وبعداز چند ماه که دیگه پریود نشدم رفتم آزمایش وگفتن هورمون هامن روبه یائسگی رفتن واز اون موقع بدنم بوی بد گرفته لطفا راهنمایی کنید با تشکر از شما

پویا
پویا
پاسخ به  مرین
1 سال قبل

ورزش کردن و استحمام روزانه.زدن موهای زائد.شستشوی روزانه لباسها و ملحفه ها.

Mohana
Mohana
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

لااقل چندتارو جواب بدید بنده خداها تحریک بشن بدونن سایت صرفا جهت خالی کردن جیبشون نیست تا یچیز میگن میگید ویزیت بشید

ارزو
ارزو
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

پیش دکتر غدد و متابولیسم رفتین؟
الان خوب شده؟

توکلی
توکلی
پاسخ به  ارزو
1 سال قبل

بعدواکسن کرونا ی بوی بدتومشامم هستش که واقعااعصابموبهم ریخته بدنم بونمیده که خودم ی بوی بدی توهرغذایی ابن بورواحساس میکنم حتی نون تازه میخرم این بوروداره. خستم کرده بخداتوروخداراهنماییم کنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

مگه بدن مردان چه بویی میده که مثال عرق دخترتون به مردان ربط میدی

غزل
غزل
پاسخ به  لیلا
3 ماه قبل

عزیزم منم همچین مشکلی دارم دخترم ۱۷ سالش بدنش پاهاش بومیده وقعاشده یه موضعل نمی دونیم چیکارکنیم ازوقتی آمپول کرونا زداینطوری شده.شما فرمودین دکترهم فایده نداشته

رها
رها
2 سال قبل

سلام خدمت شما امید وارم سوال من زود جواب بدید ممنون
من یک مدت کوتاه است که واژنم بوی خیلی بدی میداد رفتم دکتر با دارو های کا داد تقریبا حل شد ولی بد اون هر روز دوش میگرم ولی اون بو رو توی دهانم یا زیر بغلم حس میکنم نمیدونم چطور بگم ولی بدنم کلا احساس میکنم اون بو رو میده حتی وقتی از حموم میام بیرون میخواستم بدونم دلیلش چیه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رها
2 سال قبل

دوست عزیز برای پاسخ به سوال شما نیاز به مراجعه حضوری و تحلیل و بررسی شرایط جسمانی شما هست. باتشکر

Polad
Polad
پاسخ به  رها
1 سال قبل

سلام نتیجه نگرفتیدچون منم مثل شمام ولی بایه تفاوت

محمد محمدی
محمد محمدی
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

اگه از کرونا به بعد اینجوری شدی از کروناست . متاسفانه اینجا فکر کنم تور پهن کردن بیمار شکار کنن اهل طبابت که نه اهل تجارت . متاسفانه الان کلاشترین دزد ترین بی ارزش ترین قشر جامعه یکیش شده همین پزشکان .از بوجه ملت درس می خونن از جسد ملت رو تشریح میکنن یاد بگیرن رگ بچه و پیر مرد پیر زن بیمار رو بی اجازه خودشون پاره می کنن امپول زدن یاد بگیرن خلاصه از مرده وزنده ملت استفاده می کنن همین که به اندازه طبابت رسیدن میرن تو تجارت . کثیف و پدر سوخته .پزشکان الان اکثریت از اخوندها کثیف تر هستند

صدیقه امین زاده
صدیقه امین زاده
2 سال قبل

سلام سوزش گلو دماغ دارم کتف درد شدیددارم د ربرگیردرد رگها گردن دارم ضعف شدید درپاهام دارم عرق زیادمیکنم بوی بدی مشامم هست بوی ادرار دکترمیگد کروناداری میشد بشمال بومال کرونا باشد

دکتر کتایون اعتمادی
پاسخ به  صدیقه امین زاده
2 سال قبل

سلام
شما مبتلا به کرونا هستید قرنطینه باشید و با پزشک تماس بگیرید

اشو
اشو
پاسخ به  صدیقه امین زاده
2 سال قبل

سلام با اجازه دکتر و تشکر از زحمتهای ایشان شما شاید چربی خون داشته باشید چربی خون باعث عرق کردن زیاد میشه و بوی بد ترش مانندی میده که لباسهارو میگیره و هیچ وقت هم حتی با شستن پاک نمیشه و لباسهای دیگه ای رو که دارید و بعد از پوشیدن این لباس و عرق کردن مجدد بوی شدید تری میگیره را هم درگیر میکنه
من با هر چی این لباسها رو میشورم دواره که میپوشم همون بو رو با عرق کردن حس میکنم منتها هر دفعه بیشترو بیشتر میشه و لباس رو غیر قابل استفاده میکنه اگه دوسان راهی برای از بین بردن داغمی این بو دارند بگن استفاده کنیم ممنون

پویا
پویا
پاسخ به  اشو
1 سال قبل

هر روز دوش بگیرید.در موقع شستشو بگذارید مواد شوینده مدتی زیر بغل و روی بدن بماند.بعد از حمام از مام های خوشبو استفاده کنید.به لباس و زیر بغل بمالید.ملحفه و لباسها رو هر روز با آب گرم و پودر خوشبو بشورید.

دکمه بازگشت به بالا