هر چیزی که راجع‌به درد ساق پا لازم دارید بدانید.

عوامل ایجاد درد ساق پا و راه های درمان آن

درد ساق پا

دردهایی که درطول استخوان قدامی جلوی پا یعنی درشت نی ایجاد می‌شود به عنوان درد ساق پا شناخته می‌شود. علت درد ماهیچه ساق پا، فعالیت و درگیری ماهیچه‌های پا در افرادی مثل ورزشکاران، دونده‌ها و سربازان است و در مواردی التهاب و کشش استخوان‌های اطراف پا و تاندون‌ها موجب درد ساق پا می‌شود.

علائم درد ساق پا

معمول‌ترین نشانه درد ساق پا، امتداد یافتن درد در ناحیه درشت نی و تورم در این ناحیه است.

  • درد خفیف و کند یا شدید و خنجری در ماهیچه‌های ساق پا
  • درد در ناحیه داخلی و خارجی ساق پا
  • با لمس کردن قسمتی از ساق درد تشدید می‌شود.
  • ورم خفیف در اطراف ساق پا
  • بی‌حسی، کرخت شدن و ضعف در ساق پا
  • ممکن است درد در حین انجام تمرینات ورزشی یا بعد از انجام تمرینات باشد.

علت‌های درد ساق پا

اگر عضلات ساق پا تحت فشار قرار بگیرد یا ضربه‌ای به آن وارد شود که موجب آسیب دیدن تاندون‌ها شود اولین واکنش التهاب و درد است. در مواردی ساق پا ورم می‌کند. علت‌هایی که می‌تواند موجب درد ساق پا و ورم ساق پا شود را در ادامه بررسی می‌کنیم.

  • ورزش کردن: فشار بیش از حد به ساق پا در اثر دویدن و یا فعالیت کردن در سراشیبی و زمین ناهموار یا رکاب زدن با دوچرخه یا وسایل ورزشی، شرکت کردن در ورزش‌های با شروع و پایان ناگهانی علت درد ساق پا است.
  • استفاده از کفش نامناسب: کفش نامناسب که پا در آن راحت نباشد و به‌خصوص اگر با آن کار کنید یا ورزش کنید، حتما شما را بادرد ساق پا مواجه خواهد کرد.
  • کسانی که کف پای صاف یا قوس بلند دارد به هنگام فعالیت با درد ساق پا مواجه می‌شوند.
  • اسپاسم عضلات: درد ناگهانی و شدید در ساق پا ممکن است به علت گرفتگی عضلات در اثر کم آبی بدن، کمبود مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم و استرس  باشد. همچنین در افرادی که قبلا فعالیت نداشته‌اند با فعالیت کردن گلیکوژن در عضلات ساق پا تجمع پیدا می‌کند و موجب گرفتگی و درد ساق پا شود.
  • شکستگی استرسی: در مواردی ترک‌ها و شکستگی‌های خیلی ریز در اثر فعالیت‌های مداوم و یا کارهای سنگین روی ساق پا ایجاد می‌شود که شاید خود فرد هم متوجه آن نشود ولی با استراحت خود به‌خود ترمیم می‌شود. در صورتی که این شکستگی‌ها ترمیم نشود درد ساق پا بروز می‌کند و معمولا هم روز به‌روز شدیدتر می‌شود.
  • التهاب تاندون: عضلات به وسیله‌ی تاندون به استخوان‌ها متصل می‌شوند. این عارضه که به آن تاندونیت گفته می‌شود یک علت درد استخوان ساق پا است.
  • سندرم کمپارتمان مزمن: بروز این سندروم رایج نیست ولی علائم آن بسیار شبیه درد ساق پا است و علت آن افزایش فشار بین عضلات است. هنگامی که عضله‌های پا در اثر فعالیت زیاد یا ورزش کردن تحت فشار قرار بگیرد این حالت ایجاد می‌شود و با توقف فعالیت درد برطرف می‌شود.

علائم درد ساق پا

در خانم‌های باردار ورم و درد ساق پا نشانه چیست؟

ورم پاها یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است که به‌علت تجمع مایعات در بدن ایجاد می‌شود. همچنین تغییر در میزان غلظت کلسیم و خسته شدن عضلات ساق پا در اثر اضافه وزن علت درد است. در صورتی که درد و ورم ساق پای شما زیاد است و باردار هستید، چند توصیه به شما داریم. اول اینکه نمک کمتر مصرف کنید، پاهایتان را آویزان نکنید و با پزشکان آنلاین ماما در پذیرش ۲۴ تماس بگیرید تا شما را برای رفع مشکل راهنمایی کنند.

مشاوره آنلاین مامایی

علت درد ساق پا هنگام خواب چیست؟

شاید تجربه کرده باشید که درد ساق پا شما را از خواب بیدار کند و درد اینقدر شدید باشد که نتوانید پای خود را حرکت دهید یا روی پا بایستید. اینوع از درد یک علت واحد ندارد و به‌علت کمبود آب در بدن، بیماری پارکینسون، دردهای عصبی، فشار بیش از حد به ماهیچه‌های ساق پا ایجاد می‌شود.

علت درد ساق پا هنگام پریود چیست؟

خانم‌ها در دوران عادت ماهیانه یا پریود در ناحیه‌ی ساق پا درد احساس می‌کنند. علت این درد مستقیما به عادت ماهیانه و تغییرات هورمونی متناسب با آن بر می‌گردد. با فعال شدن پروسه‌های التهابی در بدن و تغییرات هورمونی یعنی کاهش استروژن در بدن، آستانه درد در بدن کاهش می‌یابد و به دلیل ارتباط اعصاب نخاعی درد از کمر تا ساق پا منتشر می‌شود.

تشخیص علت درد ساق پا

در مواردی که درد ساق پا با استراحت کردن و درمان‌های مراقبتی و یا مسکن التیام نیابد تشخیص علت درد ساق پا باید توسط پزشک متخصص ارتوپد انجام می‌شود. در این موارد پزشک ابتدا وضعیت بالینی بیمار را بررسی می‌کند و سپس ممکن است برای بررسی میزان مواد معدنی درخواست آزمایش کند. همچنین برای مطمئن شدن از نبود شکستگی روی استخوان می‌توان درخواست عکس رادیولوژی نمود. سی‌تی اسکن و MRI هم سایر روش‌های تشخیصی مطابق نظر پزشک است.

مشاوره آنلاین متخصص استخوان و ارتوپدی

تشخیص درد ساق پا

آیا درد ساق پا و سرطان ارتباطی باهم دارند؟

تغییر در سلول‌های استخوان می‌تواند باعث بروز سرطان شود. در مواردی هم ممکن است سرطان در نواحی دیگر مثل کبد، کلیه و یا روده باشد و به استخوان متاستاز دهد. درد و التهاب اولین علامتی است که در صورت ابتلا به سرطان استخوان بروز می‌کند البته درد در اوایل بیماری فقط شبانه است اما بعد از مدتی ساعات درگیری با درد بیشتر می‌شود. درصورتی که استخوان درشت‌نی یعنی استخوان مابین مچ و زانو درگیر سرطان شود درد آن در ساق پا و مچ احساس می‌شود.

راه‌های درمان درد ساق پا چیست؟

درمان درد ساق پا بستگی به میزان شدت درد دارد. در موارد خفیف درد با درمان‌های خانگی با راهکارهای طب سنتی و خود مراقبتی تسکین می‌یابد. اما در موارد شدیدتر و یا آسیب‌های که به دنبال سوانح رانندگی یا پرت شدن از بلندی ایجاد می‌شود باید تحت نظر دکتر مچ پا درد را مداوا نمود.

درمان درد ساق پا با طب سنتی

 درمان درد ساق پا در طب سنتی شامل روش‌هایی است که فرد بدون نیاز به مصرف دارو با تغییر سبک زندگی و تغذیه‌ای می‌تواند درد را تسکین دهد. راه‌کارهای طب سنتی را در دو گروه بیان می‌کنیم.

گروه اول: دلیلی که متخصصان طب‌سنتی برای درد ساق پای شبانه مطرح می‌کنند سوءهاضمه است. مطابق توصیه آن‌ها برای رفع این درد باید:

  • غذا خوب جویده شود.
  • همراه با غذا آب، نوشابه، دوغ ننوشید.
  • بین زمان خواب و شام حداقل سه ساعت باید فاصله باشد.
  • همچنین ساق پا در معرض سرما قرار نگیرد و با ساق‌بند گرم نگه داشته شود.

گروه دوم: در طب سنتی به گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی و یا استفاده از مواد طبیعی به صورت ضماد روی محل درد بسیار توصیه می‌شود. در ادامه چند نمونه از این موارد را نام می‌بریم.

  • آب آلبالو:

آلبالو خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و نوشیدن آن درد ساق پا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

  • لیمو:

 لیمو به تنظیم سطح PH بدن کمک می‌کند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از این طریق می‌تواند درد را تسکین دهد. لیمو را هم می‌توانید به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مصرف کنید. مصرف روزانه دو مرتبه آب‌لیمو و عسل درد را کاهش می‌دهد. همچین ماساژ شبانه محل درد با لیمو و روغن کرچک یا روغن زیتون نیز تا حد زیادی تاثیر گذار است.

  • زردجوبه:

 این ماده خاصیت ضد التهابی دارد و حاوی کورکومین است. برای استفاده باید دو قاشق غذاخوری از آن را با یک روغن کنجد یا روغن زیتون ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی محل درد بگذارید.

  • روغن خردل

یکی از روش‌های درمان استفاده از روغن‌های موضعی برای ماساژدادن محل درد است. روغن خردل خاصیت التیام‌دهندگی درد دارد. برای استفاده از آن چند قطره روغن خردل را روزی دو مرتبه روی محل درد ماساژدهید.

درمان درد ساق پا با استفاده از کمپرس سرد

یکی از راه‌کارهای خانگی استفاده از کمپرس سرد برای کاهش التهاب و درد است. در این روش باید مقداری یخ را داخل پلاستیک بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه روی محل قرار دهید. در مواقعی که پا هنگام ورزش کردن یا بر اثر سانحه  آسیب ببیند انجام فوری این روش بسیار موثر است.

درمان درد ساق پا

درمان درد ساق پا توسط پزشک

پزشک با تجویز داروی مسکن سعی می‌کند درد را کاهش دهد. داروهای مسکن شامل قرص ضد درد مثل ایبوپروفن، استامینوفن یا ناپروکسن و پاراستمول است. به جز ناپروکسن و پاراستمول موارد دیگر را می‌توانید  بدون نسخه هم از داروخانه تهیه کنید ولی درصورتی که به پرفشاری خون مبتلا هستید، آسم یا ناراحتی قلبی دارید حتما تحت نظر پزشک دارو مصرف کنید. پمادها هم می‌توانند التهاب را کاهش دهند و درد را تسکین دهند. بهترین پماد برای درد ساق پا پمادهای موضعی است که ترکیبات گیاهی در آن‌ها به کار رفته است.

در مواردی هم دکتر فیزیوتراپ مچ دست و پا توصیه می‌کند بیمار از ساق‌بند طبی استفاده کند.

درمان درد ساق پا با ورزش کردن

ورزش کردن باعث تقویت عضلات و افزایش انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود. عضلات قوی در مقابل کشش و یا ضربه مقاومت بیشتری دارند. در ادامه چند تمرین ورزشی برای درمان دردهای ساق پا پیشنهاد می‌کنیم. دکتر فیزیوتراپ ورزشی میتواند در مسیر درمان درد ساق پا با ورزش با معرفی حرکات ورزشی بیشتر به شما کمک کند.

  • کشیدن ساق پا با پارچه یا حوله

در این روش برای درمان باید روی سطح صاف بنشینید و پاهایتان را دراز کنید. یک حوله یا پارچه ضخیم را دور پای آسیب دیده بیندازید و گوشه‌های حوله را در دست داشته باشید و آن را به سمت خود بکشید. پایتان باید صاف باشد و آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه  در این حالت نگه دارید. این حرکت را تا سه مرتبه در روز می‌توانید تکرار کنید.

  • کشیدن ساق پا در حالت ایستاده

در این روش باید رو به دیوار بایستید و دست‌ها را به دیوار تکیه دهید. پای آسیب دیده را عقب برده و پای سالم را خم کنید بعد پای آسیب دیده را جلو بیاورید و پنجه‌ی آن را به دیوار تکیه دهید طوری که کشش را در عضله‌های ساق پا احساس کنید. این کار را به مدت۲۰ تا۳۰ ثانیه و روزانه ۳ بار انجام دهید.

  • بالا بردن پاشنه‌ی پا

این روش را در حالی باید انجام دهید که به دیوار یا صندلی تکیه کرده باشید ولی کف پا کاملاُ روی زمین باشد. بعد به مدت ۵ ثانیه روی پنجه‌ی پا بلند شوید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.

درمان درد ساق پا با جراحی

چون علت درد ساق پا به کشیدگی ماهیچه‌ها و یا ضربه ارتباط دارد معمولا نیاز به جراحی پیدا نمی‌کند و با درمان‌های خانگی و یا مصرف داروهای مسکن بهبود می‌یابد. اما اگر تاندون یا رباط آسیب دیده باشد ممکن است نظر متخصص ارتوپد بر جراحی باشد.

چگونه از بروز درد ساق پا پیشگیری کنیم؟

برای پیشگیری از درد ساق پا می‌توان عواملی را که سبب ایجاد آن می‌شود را با رعایت موارد زیر کنترل کرد.

  • پوشیدن کفش مناسب: کفشی که سایز پای شما باشد و پا را اذیت نکند در دوران بارداری و موقع ورزش کردن بسیار مهم است.
  • استفاده از محافظ قوس‌پا یا کفی کفش مناسب به‌خصوص در افرادی که کف پای صاف دارند.
  • مدت زمان ورزش‌هایی را که موجب درد ساق پا می‌شود به‌تدریج افزایش دهید مثل دوچرخه سواری و وزنه‌برداری. حتی می‌توانید ورزش‌هایی مثل شنا و پیاده‌روی که سبک هستند را جایگزین آن کنید.
  • قبل از ورزش کردن حتماُ بدن خود را گرم کنید.

زمان مراجعه به پزشک

در موارد زیر حتما به پزشک مراجعه کنید.

  1. اگر ساق پا به‌دلیل سانحه آسیب دیده است.
  2. اگر کف پای شما صاف است.
  3. اگر شدت درد طی یک دوره‌ی زمانی بیشتر شده است.
  4. و در نهایت اگر با استراحت کردن و درمان‌های خانگی درد تسکین نیافت حتما برای پیدا کردن علت آن با دکتر ارتوپد مچ دست و پا مشورت کنید. به صورت تلفنی یا آنلاین با پزشکان و متخصصان ارتوپد پذیرش ۲۴ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

مشاوره آنلاین متخصص استخوان و ارتوپدی

۳.۹/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.todayifoundout.comwww.health.harvard.eduwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
58 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وهاب
وهاب
29 روز قبل

سلام من هفته پیش انفولانزای شدید گرفتم از امروز هنگام ایستادن و زامانی که ایستادم و حرکت نمیکنم زیر یک دقیقه درد بسیار شدیدی در ناحیه هر دوپا پشت ساق ایجاد میشه

خسرو
خسرو
پاسخ به  وهاب
3 روز قبل

سلام مدتیست هر دوتا پای من از زانو به پایین درد می‌کنه و حالت بی حسی میشه که حتی توان ایستادن روی پاهام نیستم لطفاً راهنمایی بفرمایید با تشکر

مبینا
مبینا
1 ماه قبل

بسکتبالیست هستم ساق درد چیکار کنم

روم
روم
پاسخ به  مبینا
1 ماه قبل

ت

احمدرضا
احمدرضا
1 ماه قبل

سلام من دوسال پیش توفوتبال ساق پام آسیب دید دکتررفتم عکس گرفتن گفتن چیزی نیست بعدتوخونه با تخم مرغ بستیم درد بعد مدت ها کم شد ولی تا الان ادامه داره .پام درد میگیره یکم میگردونمش یه صدایی شبیه قولنج میده دیگه راحت میشه.دیگه داشت اذیتم میکرد که رفتم دکتر ام آر ای دادپامو اونجا گفته عضله پام داره ازبین می‌ره ممنون میشم شماهم راهنماییم کنید که چه باید بکنم….وبعد تازه گیاه داخل زانوم گرفتگی ایجاد میشه اونم میگردونمش یه قولنجی می‌شکنه راحت میشم اینو دیگه نمی‌دونم چی کارکنم واقعا خیلی ناراحتم لطفا ،یه راهنمایی خوب احتیاج دارم

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط احمدرضا
علی
علی
1 ماه قبل

فقط پشت ساق در حالت استاده خیلی درد داره

روشنک
روشنک
2 ماه قبل

تشکر ، منتظر راهنمایی‌ شما هستم آیا متو کاربامول ومنیزیوم ب۶ دربهبود اثری دارد ویتامین دی وکلسیم مصرف کنم. روشنک

روشنک
روشنک
پاسخ به  روشنک
1 ماه قبل

درود،درد زانوم بهتر شده فقط گاهی اوقات پای راستم از درون یخ میکنه تا زانو، نرمش هم انجام میدم روزانه،باز گه گاهی درد ساق وپاشنه سراغم میاد، ،،،بدرود

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

فاطمه

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

دیگه تو رو خدا جوک ننویسید. آدم بیسواد هم میفهمه سرطان ربطی به درد ساق پا نداره

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام جناب دکتر از درد ماهیچه پا دارم میمیرم لطفا راهنماییم کن

مهدی
مهدی
2 ماه قبل

سلام دوماه هستش که ماهیچه پام درد میکنه درد شدیدی داره وقتی راه میرم درد نداره زمان استراحت درد خیلی شدیدی داره زردچوبه با روغن زیتون و نمک گذاشتم خوب نشد چکار کنم که از این درد راحت شم ممنونم از راهنماییتون

بورقی
بورقی
3 ماه قبل

ت

نصیر
نصیر
3 ماه قبل

سلام.یک.ماهه۱۰سانت.بالای.پای.چپم.تیر.میکشه.دوسال.پیش.تورفتگی.مهره.۵و۶باعمل.بازپلاتین.گذاشتن.سن۶۰سال.کآرام.نمکنم.علت

محمد باقر پرتوبخش
محمد باقر پرتوبخش
4 ماه قبل

سلام من بعضی وقتا تو خواب ماهیچه پام درد شدید میگیره دیشب دوتا پام درد گرفت علت و درمانم چیه ممنون میشم بفرمائید

دوست عزیز
دوست عزیز
پاسخ به  محمد باقر پرتوبخش
2 ماه قبل

اگه ورزش کردن رو خیلی وقته کنارگزاشتی وتوخواب ماهیچه پات میگیره یه سربه ازمایشگاه بزن ویه تست قندخون بده.

بهروز
بهروز
5 ماه قبل

سلام اقای دکتر هر موقعی که کوهنوردی میرم بالای دوساعت یا زمان بیشتری که راه میرم سربالاییهای تند عضلات پشت ساق پا وجلو ران پا شروع میکنه به گرفتن والیبالم بازی میکنم اگه زیاد پرش کنم همین اتفاق میفته کنترلش میکنم وسابقه یکبار دیسک کمرم دارم ممنونم

مهدی قدسیان
مهدی قدسیان
5 ماه قبل

سلام آقای دکتر قدسیان هستم شش روز هست که من بابیل مکانیکی تصادف کرده وسایل پای من دچارجراهت دردشدید همراه است وآرامش را بکلی ازمن سلب کرده است ودر عکس ارتیبتی چیزی نشان نمی دهد

خادمی فرذانه
خادمی فرذانه
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ده سال قبل جراحیه سینه انجام دادم بعد از شیمی درمانی قسمت ماهیچه پام کمی ورم داره اذیتم نمی کنه ولی هرز گاهی باه سمته چپ رعشه میگیره مثل برق گرفتگی رد میکنه ولی دردش خیلی زیاد ،،،،علت چیه سپاسگزارم

اقاپور
اقاپور
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من روی ساق پام خیلی دردمیکن هنوزبه پزشک مراجعه‌ نکردم دلیلش چیست دقیقااستخوان روی پام هستش

حسین
حسین
پاسخ به  اقاپور
5 ماه قبل

سلام مادربنده یک هفته است که دردشدیدساق پادارد آزمایش وسونو ازشریانها ووریدی پاخوب بوده زالودرمانی هم انجام داده ولی هنوزدردمیکندعلت چیست دردهم بیشتردرشب تشدیدمیشود

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

و میخوام بدونم علت این غده ها چیه که رونامم درگیر کرده

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر من یه چند ماهی هستش که درد ساق پا دارم نمیتونم پاهامو به راحتی بکشم و یه غده هایی تو پاهام مشخص شده هنوز به پزشک مراجعه نکردم آیا با سونو و ام آر آی مشخص میشه مشکلم چیه؟

نگا
نگا
8 ماه قبل

سلام دوما پیش تصادف کردم ساق پام کبود شد درد داشتم الا کبودی رفته ولی یه درد خفیف در استخوان ساق پام حساس میکنم علتش چیه

محمد حسن
محمد حسن
8 ماه قبل

سلام اول یه مدت سرپاکه می ایستادم پاشنم درد میکرد ولی این اواخر به ساق پام درشت نی هم سرایت کرده علت چیست

زینب جمادی
زینب جمادی
10 ماه قبل

سلام ،من ۳۶سال سن دارم ساق پاهام در دمیکنه ازمچ تازانو،،صبحگاهی که ازخواب بلند میشم مفاصلم خشکه واذیت میکنه،خواستم ببینم این دردپاهاخطرناک نیست،،چکاب هم کردم همه چیزم خوبه،،لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

شهربانو زربانی
شهربانو زربانی
پاسخ به  زینب جمادی
7 ماه قبل

سلام همسرم مدتیه کمرش باپاهاش صاف ممیشه درست ۴۳ سالشه کارش توریخته گری صنعتیه به مدت ۲۲سالم هست تریاک شیره مصرف داشت الان سه ماهیه با کمک متادون که یه دکتر تجویز کرده کنار گذاشته ولی خشکی عظله پاداره انگار علتش چیه

مهدی
مهدی
پاسخ به  شهربانو زربانی
7 ماه قبل

سلام؛ متادون از شیره و تریاک صد درجه بدتر است توصیه میکنم بیش از بیست روز متادون مصرف نکنه و گرنه اثرات متادون به شدت بدتره

صبا
صبا
پاسخ به  شهربانو زربانی
2 ماه قبل

اری

Ali
Ali
10 ماه قبل

سلام من چند وقتی هست سالن فوتسال میرم چند دیقه که بازی میکنم ساقای هردو پام شدید درد میگیره طوری که نمیتونم راه برم وقتس میام بیرون تا پنج دیقه کم کم اروم میشه دردش و میتونم بازی کنم ولی دوباره همون درد تکرار میشه علتش چی میتونه باشه!؟

دوست عزیز
دوست عزیز
پاسخ به  Ali
2 ماه قبل

ورزش کردن رو یواش یواش انجام بده بعدازمدتی بهبودپیدامیکنی

جبراییل
جبراییل
پاسخ به  Ali
2 ماه قبل

منم اینجوریم والا

حسین
حسین
11 ماه قبل

عرض سلام و درود
آقای دکتر چندوقته که استخوان ساق پای راستم دقیقا چهار انگشت بالاتر از مچ پا گود شده به اندازه تقریبا یک سانتیمتر از خط طولی ساق پا به سمت پایین گود شده ،اصلا درد ندارم فقط خیلی ترسیدم که نکنه اتفاق خیلی بدی باشه دکتر هم نرفتم، البته یه مقدار کوتاهی توی پای راستم از مادر زادی بوده که تقریبا دو سال خودم متوجه اون شدم از بد راه رفتنم و اینکه همه میگن چیه پات درد میکنه چرا شل میزنی…

خانم قاراخانی
خانم قاراخانی
11 ماه قبل

سلام باعرض پوزش ،پسر م حدود ۱۰ سالش هست و از ساق پا درد شدید دارد که همراه باتب هست بیشتر مواقع پادردشون شب ها میگیره موقع خواب ، الان هم پادرد و تب داشتند پیش همکاراتون بردم براش آزمایش نوشتند و گفتند به خاطره رشدش هست البته متخصص نبردم پیش دکترای عمومی بردم و آزمایش هم نوشتند،امانمیدونم چرا آقای دکتر استرس شدید گرفتم ممکن هست بسیاری خاص باشد آخه هنوز آزمایش نداد که بفهمم مشکل خاصی هست

ملیحه
ملیحه
11 ماه قبل

سلام اقای دکتر
من ساق پاهام خیلی درد میکنه ااینقد که تحملش سخت شده کپسول (کلسیم ؛منیزیم و ویتامینD) گرفتم میتونه موثر باشه و اینکه شبها با باند کشی ببندم
البته شغلم طوری هست که خیلی سرپا هستم

ناصر
ناصر
11 ماه قبل

سلام اقای دکتر بنده ۴۳سالمه همیشه درد استخوان از کف پا تا زانو را دارم وهمیشه کف پاهام داغ میشه /روی پنجه پای راستم واریس رگهای ریز داره لطفا راهنماییم کنید چکار کنم ممنون

سلام چند وقتی ساق پای چپم داغ میشه علتش چیه میتونه
سلام چند وقتی ساق پای چپم داغ میشه علتش چیه میتونه
پاسخ به  ناصر
5 ماه قبل

سلا

جلالا
جلالا
11 ماه قبل

سلام.دوماهه ساق پام از زانو به پایین تا مچ پام درد میکنه.درد بیشتر در ماهیچه احساس میشه.نصف شب از درد شدید بلندمیشم.فقط هم پای سمت راست درد دارم.بایدچیکارکنم؟درمان میشه؟

مجتبی
مجتبی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشد من موقع خواب بیشتر شب از زانو به پایین درد زیادی داره باید چکار کنم ممنون ۱۴سال هم بیشترندارم دکتر هم زیادرفتم باید چکارکنم

مجتبی
مجتبی
11 ماه قبل

شب موقع خواب اونم شب ساغ پا ازداخل درد زیاد میکند

نگار حسینی
نگار حسینی
1 سال قبل

سلام. وقت بخیر. ساق پای دخترم ( ۱۴ ساله) دوسانت با هم متفاوته (عضله ی زیر زانو به پایین) وبا چشم قابل رویت می باشد ممنون

سما
سما
1 سال قبل

سلام من چند سالیه که یهو ساق پام میشه گف استخون ماهیچم درد میکنه یهویی و با ماساژ اینا م خوب نمیشه یجوری میشه که یهو از خواب بیدارم میکنه دردش
راه درمانش چی

بابک
بابک
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دوروز پیش داشتم فوتبال بازی میکردم که وقتی اومدم توپ و ازروهوا شوت کنم دوستم همزمان بازانو اومدسمتم ک مانع من بشه و من همینطور که داشتم توپ و شوت میکردم همزمان اونم بازانوش زد تودماهیچه پشت ساق پام و الان ورم کرده و یکمم کبود شده و سفت سفت شده و نمیتونم درست راه برم یا پامو صاف بزارم زمین لنگ میزنم و همین پایی ک آسیب دیده ساق پام یک سره سرده ولی اون یکی پام نه عادیه علتش چیه ایا لازمه حضوری برم دکتر یا چون ماهیچه هست کوفتگی سادس و خوب میشه؟

امیر
امیر
پاسخ به  بابک
3 ماه قبل

سلام خوبین شما خوب شدین؟ و اگر خوب شدین چیکار کردین منم دردم عین شماست

سیندرلا
سیندرلا
1 سال قبل

سلام ببخشین من یه مدته ساق پام کنار استخوان جلوی ساق پام یهو درد شدیدی میگیره و اون قیمت که درد میگیره گود میشه .اون گودی کم کم حرکت میکنه و همراه با گودی درد هم حرکت میکنه.خیلی عذاب اوره جوری ساق پام میگیره که نه میتونم درازش کنم نه روش بایستم .

سیندرلا
سیندرلا
1 سال قبل

سلام ببخشین من یه مدته ساق پام کنار استخوان جلوی ساق پام یهو درد شدیدی میگیره و اون قیمت که درد میگیره گود میشه .اون گودی کم کم حرکت میکنه و همراه با گودی درد هم حرکت میکنه.خیلی عذاب اوره جوری ساق پام میگیره که نه میتونم درازش کنم نه روش بایستم

فرشته
فرشته
پاسخ به  سیندرلا
11 ماه قبل

سلام من چند وقت پیش از ی ارتفاع افتادم که پای چپم اصلا تکون نمیدادم بعد اینکه دکتر رفتم گفت چیزی نیست وبرا دردم فقط آتن بستن الان بعد ی هفته گرفتم ولی پشت زانوم ماهیچه ها به قدری درد میگیره که هر لحظه راه میرم فکر میکنم الان پیچ میخوره زانوم و می افتم .و موقع راه رفتن میلنگم نمیتونم کامل راه برم ..یعنی امکان دوباره عکس و آزمایش هست ومراجعه به دکتر

مدینه
مدینه
1 سال قبل

سلام آقای دکتر خوبین .من دیسک کمر ستون فقرات ال ۴ و ۵ فاصله پیدا کرده ک با دارو یکم بهتره ولی سه ماهه انداخته ب پای راستم .پشت ساق پایم خیلی درد میکنه تا حالا هفت متخصص مغز و اعصاب و ارتوپد رفتم ولی فایده ی نداشت الانم کاملا در حال استراحتم …کمکم کنین

ساغر خیو ه ای
ساغر خیو ه ای
پاسخ به  مدینه
1 سال قبل

یک ماه درد سیاتیک و درد شدید ساق پا و بی حسی ساق پا و کف پا دارم ازون هم تزریق کردم فایده ای نداشته

روشنک
روشنک
پاسخ به  ساغر خیو ه ای
2 ماه قبل

درود فکر کنم بدلیل بد نشستن چهارزانو روی زمین زانو درد گرفته که شاید گرفتگی ماهیچه هم باشد یک ماه درد پاشنه وزانو دارم کف پا داغ وسوزش داره لطفن راهنمایی بفرمایید در صورت امکان سپاس

همتی
همتی
2 سال قبل

سلام.چندسال‌است.وقتی‌حرکت‌میکنم.حدودا.بیست.دقیقه.پشت.پای.راستم.درد.میگیرد..و اصلا.دردش.قابل.تحمل.نیست…باید.بنشینم.تادردان.کم.میشود.ولی.دوباره.را.میافتم.دوباره.درد.میگیرد

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام مدت دوهفته اس پای چپم دردمیکنه اول درددرران بود بعددردحرکت کرده وساق پام درگیره گاهی روی ساق وگاهی پشت ساق پام دردش اصلا قابل تحمل نیس موقع ایستادن وراه رفتن درد بیشتره لطفاراهنماییم کنید ارتوپدهم رفتم قرص کلسیم سلوکسیب وپارکیسول دادن ولی اثری نداشت

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز شما میتوانید از طریق لینک زیر از بهترین متخصصان اورتپد مشاوره دریافت کنید :
دریافت مشاوره آنلاین با متخصص اورتپد

حمید
حمید
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

من ۳روز پشت ماهیچه پای چپم درد میکنه علت چیست

فیروزی
فیروزی
پاسخ به  حمید
3 ماه قبل

درود. منم گاهی پشت ساق پام درد میگیره و گاهی میره معمولا بعد از کمی راه رفتن درد شروع میشه و با استراحت رفع میشه. خودم فکر میکنم برای کم کاری تیروییده

سنگستانی
سنگستانی
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

اگه مایل باشید میتونید مشاوره بگیرید و درمان بشید اطلاع بدهید برام

زربانو
زربانو
2 سال قبل

سلام خانمی ۵۱ساله هستم چندین ساله که روماتیسم دارم قسمت ساق پایم دارای کیست می باشد چند روزی است که مچ پایم درد می گیرد مخصوصا در هنگام استراحت الان درد به ساق وکشاله ی رانم کشیده شده باید چکار کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زربانو
2 سال قبل

نیاز به شر حال بیشتری از شما هست .

دکمه بازگشت به بالا