دلایل درد پهلو در بارداری چیست و چطور درمان می‌شود؟

درد پهلو در بارداری نشانه چیست؟

همه چیز درباره درد پهلو در بارداری

دوره بارداری یکی از شیرین‌ترین و در عین حال سخت‌ترین بازه‌های زمانی زندگی هر خانمی است. در این دوره امکان دارد مشکلات زیادی برای مادر و فرزند به وجود آید که بعضی خطرناک هستند و بعضی دیگر سلامت مادر و جنین را چندان به خطر نمی‌اندازند.

یکی از مشکلات رایج به‌ویژه در خانم‌هایی که بارداری اول را تجربه می‌کنند، ایجاد درد پهلو و بدن درد است. این دردها دلایل متعددی دارند و اکثرا برای آن‌ها درمان‌های خانگی معرفی شده است. گاهی این درد با درمان خانگی رفع نمی‌شود و نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت.

در این مطلب قصد داریم دلایل اصلی بدن درد در بارداری مورد بررسی قرار دهیم و درما‌ن‌های خانگی موثر را پیشنهاد کنیم. اگر شماش دوره بارداری را می‌گذارنید و هر از گاهی با دردهایی در ناحیه شکم، پهلو، دور ناف و بخش‌های مجاور مواجه می‌شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. می توانید با متخصص زنان صحبت کنید .

مشاوره آنلاین پزشک زنان

دلایل درد پهلو در بارداری چیست؟

همان‌طور که گفته شد، دلایل متعددی را می‌توان باعث پهلودردهای تکراری در دوره بارداری دانست. در زیر، به بعضی از اصلی‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مشکلات گوارشی

تغییر هورمون‌های مادر در دوره بارداری و به هم خوردن عملکرد صحیح بدن، گاهی منجر به مشکلات گوارشی می‌شود که بعضی از آن‌ها عبارت هستند از:

یبوست بارداری

یبوست رایج‌ترین مشکل گوارشی در دوران بارداری است که به خاطر مصرف مکمل‌های مختلف از قبیل آهن و مکمل‌های مشابه به وجود می‌آید.

نفخ

مشکل گوارشی دیگر نفخ است که دلیل آن را می‌توان اختلال در هضم غذا دانست. البته افزایش وزن جنین و فشار وارده بر معده و روده تا حدی مزید بر علت خواهد شد.

عوامل ایجاد درد پهلو در بارداری

دردهای خفیف رحم

یکی از دردهایی که در فواصل نزدیک به هم اتفاق نمی‌افتد و شدت پیدا نمی‌کند، مربوط به انقباضات رحم در اوایل بارداری است که منجر به دردهای خفیف می‌شود. این دردها اصطلاحا براکستون هیکس نامیده می‌شوند که درمان آن‌ها با استراحت امکان‌پذیر نیست.

درد رباط حلقوی

طناب‌هایی که در واقع نقش آن نگه داشتن رحم است و در دوران بارداری به دو دلیل افزایش وزن جنین و مایعی به نام آمینوتیک تحت فشار قرار می‌گیرند، رباط حلقوی نامیده می‌شوند.

حرکت‌های ناگهانی، عطسه، سرفه و اعمال مشابه، منجر به ایجاد درد در رباط حلقوی خواهند شد و اکثرا مادرهای باردار این درد را در ماه سوم تا ششم بارداری احساس خواهند کرد.

فشارهای وارده بر عضلات

فشارهای وارده بر عضلات رابطه مستقیمی با اضافه وزن مادر در دوران بارداری دارند که عموما در سه ماهه دوم و سوم بارداری اتفاق می‌افتند.

زمانی که مادر با افزایش وزن جنین اضافه وزن پیدا می‌کند، طبیعی است که عضلات او تحت فشار قرار بگیرد. این فشارهای وارده باعث ایجاد دردهای شکمی، پهلو درد، درد دور ناف در بارداری خواهد شد.

ایجاد سنگ صفرا

از دیگر دلایلی که سبب ایجاد درد در ناحیه شکمی و پهلوی مادر باردار می‌شود، سنگ صفرا است. زمانی که درد ناشی از سنگ صفرا باشد، مادر علائمی از قبیل حالت تهوع، کاهش اشتها، تب و استفراغ را تجربه خواهد کرد.

دلیل ایجاد سنگ صفرا در دوران بارداری و ایجاد درد در ناحیه پهلو را می‌توان هضم آهسته‌تر غذا در سیستم گوارشی در این دوره دانست.

بارداری خارج از رحم

برای این‌که بارداری اتفاق بیافتد، لقاح باید در داخل رحم انجام شود. اما زمانی که تخمک و اسپرم در لوله رحم عمل لقاح را انجام دهند، بارداری خارج از رحم رخ خواهد داد که برای مادر و همچنین جنین او بسیار خطرناک است و درنگ در درمان سریع آن ممکن است موجب مرگ هر دو آن‌ها شود.

حاملگی خارج از رحم در سه ماهه اول بارداری خود را نشان می‌دهد و بنابراین، دردهای مربوط به آن در همان محدوده زمانی بروز پیدا خواهند کرد.

علائم درد پهلو در بارداری

پاره شدن جفت

اگر قبل از به دنیا آمدن جنین، جفت به‌صورت کامل یا قسمتی از آن از رحم جدا شود، دردهای عجیب و غیرقابل تحملی توسط مادر در ناحیه شکم و پهلو احساس می‌شود. نشانه‌های پارگی جفت را می‌توان خونریزی، لکه‌بینی، کمردرد، انقباض رحم و موارد مشابه بیان کرد.

مسمومیت بارداری

مسمومیت دوران بارداری که با عنوان پره ‌اکلامپسی شناخته می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که در فشار خون مادر باردار اختلالاتی ایجاد شود. به‌طور کلی این مورد مربوط به سه ماهه دوم یا سوم بارداری است و اگر سریعا درمان نشود، احتمال بروز سرطان مغزی در مادر را به‌شدت افزایش می‌دهد.

خانم‌ها باید بدانند یکی از دلایل درد پهلو راست در بارداری و زیر دنده‌ها مرتبط با مسمومیت است. اگر این درد با نشانه‌هایی از قبیل تاری دید، سردرد، خستگی، تب، استفراغ، کبود شدن پوست، متورم شدن پاها و مشکلات مشابه همراه بود، سریعا باید به پزشک آنلاین متخصص زنان مراجعه کنند تا از بروز خطرات احتمالی سریعا جلوگیری شود.

آپاندیس

یکی از دلایل درد پهلو راست در بارداری، آپاندیس است. شاید این موضوع در میان خانم‌های باردار چندان رایج نباشد اما غیرممکن نیست و بهتر است تحت عمل جراحی قرار بگیرند.

برای تشخیص دردهای شکمی و پهلو که همراه با تب، استفراغ، حالت تهوع و مسائل مشابه است باید از سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن کمک گرفت.

دلایل درد پهلو در بارداری

عفونت‌

از دیگر دلایل ایجاد درد پهلو در اواخر بارداری یا اوایل آن، مربوط به عفونت‌هایی از قبیل عفونت ادراری است. گرچه باید اشاره کنیم خانم‌ها در این دوره ممکن است به عفونت‌های متعددی دچار شوند اما عفونت ادراری در آن‌ها رایج‌تر خواهد بود. از علائم این عفونت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کدر شدن ادرار
  • بد بو شدن ادرار
  • تکرر ادرار غیر قابل کنترل
  • سوزش هنگام ادرار
  • دردهایی در قسمت لگن
  • درد در قسمت بالای استخوان عانه (استخوان شرمگاهی)

انواع راه‌های درمان

به کمک مطالب بالا باید با علت درد پهلو و کمر در بارداری آشنا شده باشید و در ادامه می‌خواهیم در مورد انواع روش‌های درمان آن صحبت کنیم. اصولا راه و روش‌های درمان برای بهبود بدن درد در بارداری زیاد است که آن‌ها را در دسته‌های زیر قرار می‌دهیم.

درمان درد پهلو در بارداری

درمان خانگی درد پهلو در بارداری

توجه به این نکته که درد پهلو و کمر در دوران بارداری ریشه در چه چیزی دارد، در انتخاب روش درمان بسیار موثر است. اما در حالت کلی، درمان خانگی درد پهلو در بارداری را می‌توانیم این‌طور توضیح دهیم:

  • تغییر موقعیت دهید و در یک حالت راحت‌تر قرار بگیرید.
  • دراز بکشید و اجازه دهید عضلات در حالت عادی قرار داشته باشند.
  • آرام و آهسته قدم بزنید و راه بروید.
  • کیسه‌های آب گرم را در محل درد قرار دهید.
  • دوش آب گرم بگیرید یا کمی در وان حاوی آب گرم استراحت کنید.
  • ماساژهای مخصوص دریافت کنید.

درمان گیاهی درد پهلو در بارداری

قبول داریم که درمان گیاهی نسبت به درمان دارویی برای رفع درد پهلو در بارداری بهتر خواهد بود اما خانم‌ها در این دوره باید با وسواس بیشتری از گیاهان دارویی استفاده کنند.

چون داروهای صنعتی از یک دوز مشخصی برخوردار هستند و همین موضوع باعث می‌شود مقدار مصرف آن‌ها کاملا آشکار باشد. اما داروهای گیاهی هیچ دوز مشخصی ندارند و مصرف بی‌رویه آن‌ها تنها مشکلات را ممکن است بدتر کند.

عرقیات و دمنوش‌های گیاهی زیادی برای رفع درد دور ناف در بارداری، درد پهلو در اواخر بارداری و دردهای مشابه این دوران، وجود دارند که در زیر، به بهترین و کم‌خطرترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

دمنوش گیاه گزنه

مواد مغذی از قبیل ویتامین‌ها که در دمنوش گیاه گزنه وجود دارند باعث می‌شوند تا خانم‌های باردار از شر بدن درد در بارداری خلاص شوند. علاوه بر این، دمنوش گزنه باعث سمزدایی بدن می‌شود و انعقاد خون را به همراه دارد.

استفاده از این دمنوش بعد از زایمان به خانم‌های باردار توصیه می‌شود. چراکه این دمنوش به افزایش میزان شیر مادر کمک شایانی خواهد کرد.

دمنوش برای تسکین درد پهلو در بارداری

دمنوش گیاه زعفران

درست است که این دمنوش یکی از دمنوش‌های مفید برای قطع شدن درد بدن در بارداری محسوب می‌شود اما نباید در ماه‌های اول بارداری مورد استفاده قرار گیرد. جدا شدن جفت از رحم، سقط جنین و موارد مشابه از جمله مضرات مصرف دمنوش زعفران در ماه‌های اول بارداری است.

بهتر است با مشورت پزشک این دمنوش را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید و در صورت امکان از دیگر خواص آن یعنی شادی‌آور بودن، بهبود سرماخوردگی، تقویت عملکرد قلب و … بهره‌مند شوید.

دمنوش گیاه بابونه

همان‌طور که گفته شد، افزایش وزن در دوران بارداری دلیل ایجاد بسیاری از دردهای شکمی و پهلوی خانم‌های باردار است. با مصرف دمنوش بابونه به مقدار مشخصی در روز، به درمان این دردها کمک خواهید کرد.

البته بد نیست بدانید این دمنوش از خواص و فواید بسیار دیگری برخوردار است که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • کاهش التهاب بدن در دوران بارداری
  • رفع کم‌خوابی
  • رقیق‌سازی خون

همچنین این دمنوش مانند دمنوش زعفران بهتر است در ماه‌های اول بارداری مصرف نشود، مگر به تجویز پزشک.

دمنوش عناب

عناب به عنوان منبع غنی ویتامین سی شناخته می‌شود و به همین خاطر، مصرف دمنوش آن را برای رفع دردهای شکمی بسیار توصیه می‌کنیم.

دمنوش عناب در کنار بهبود درد ناشی از انقباضات رحم در اوایل بارداری، می‌تواند به بهتر شدن حالت تهوع، افت فشار خون، احساس خستگی، افسردگی و مشکلات مشابه کمک بسیاری کند.

حتی خانم‌هایی که قصد بارداری دارند و تا به حال موفق نشده‌اند، می‌توانند به اندازه مشخصی در روز دمنوش عناب مصرف کنند.

دمنوش رزماری

یکی دیگر از دمنوش‌های فوق‌العاده مفید برای درمان دردهای ناحیه شکم و پهلو در دوران بارداری، دمنوش رزماری است. این دمنوش به خاطر خواصی که دارد، درد عضلات و ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد.

چون همان‌طور که گفته شد، دردهای ناشی از فشار وارده بر عضلات و ماهیچه‌ها در دوران بارداری رایج است و دلیل آن چیزی نیست جز رشد جنین که منجر به افزایش وزن مادر و بزرگ شدن شکم او می‌شود.

درمان دارویی درد پهلو در بارداری

درمان دارویی مطرح شده در تاپیک درد پهلو در بارداری نی نی سایت به‌ویژه بدون تجویز پزشک معالج اصلا توصیه نمی‌شود. البته خانم‌های باردار در این حالت مجاز هستند تا از داروهای مسکنی که خرید آن‌ها نیازی به نسخه ندارد استفاده کنند. این داروها عبارت هستند از:

اگر نمی‌دانید و مطمئن نیستید که چه دارویی برای رفع درد پهلو در بارداری مصرف کنید، توصیه ما مشورت با متخصصان مشاوره زنان و زایمان آنلاین پذیرش ۲۴ یا ماما است که در هر ساعت از شبانه‌روز به سوالات شما کمک خواهند کرد.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید دوران بارداری علاوه بر شیرینی‌های فراوان، سختی‌ها و مشکلات متعددی برای مادر به وجود خواهد آورد که خیلی از آن‌ها تا همیشه همراه او خواهند بود.

مراجعه به پزشک برای درد پهلو بارداری

بدن درد در بارداری یکی از مشکلات رایجی بود که در این مطلب پیرامون آن صحبت شد و مجموعه سعی کردیم تا به‌صورت کامل و جامع، دلایل پیش‌ پا افتاده یا جدی‌تر این درد را مورد بررسی قرار دهیم و از این طریق آگاهی مادران باردار را بالا ببریم.

در بالا نیز اشاره کردیم در بسیاری از حالت‌ها می‌توان با تغییر موقعیت، دراز کشیدن، نوشیدن دمنوش‌های آرام‌بخش یا مصرف داروهای مسکن مناسب در بارداری به کاهش یا درمان این درد کمک کرد. اما لازم است بدانید گاهی این درد با چنین درمان‌هایی بهبود نمی‌بخشد و در آن زمان باید به پزشک معالج مراجعه شود.

در صورتی که موارد زیر در کنار درد شکم و پهلو اتفاق بیفتد، مراجعه به پزشک در سریع‌ترین زمان ممکن لازم خواهد بود:

  • درد همراه با خون‌ریزی یا لکه‌بینی باشد.
  • درد با انجام درمان‌های خانگی، گیاهی و طب سنتی بهبود پیدا نکند.
  • در تنفس اختلال ایجاد شود.
  • سردرد با تاری دید همراه باشد.
  • درد به‌صورت لحظه‌ای نباشد و به یک درد مداوم تبدیل شود.
  • قرمزی و تورم در ناحیه درد یعنی شکم و پهلو دیده شود.
  • با فرارسیدن شب، درد شدت پیدا کند و در هنگام خوابیدن غیرقابل تحمل شود.
  • تب، حالت تهوع و استفراغ مکرر با درد پهلو همراه باشد.

اگر هر کدام از مشکلات بالا را تجربه می‌کنید و به پزشک دسترسی ندارید یا به هر حال امکان مراجعه حضوری به دلیل شرایط خود ندارید، توصیه ما مشورت با پزشک آنلاین متخصص زنان پذیرش ۲۴ است که همیشه آنلاین هستند و می‌توانند برای درمان درد پهلو در بارداری به شما کمک کنند.

فراموش نکنید کوچک‌ترین دردها را باید در این دوران جدی گرفت، چون اقدام برای درمان آن‌ها تضمینی برای سلامت جنین و خودتان است. بنابراین زندگی سالمی را به کودک خود هدیه دهید.

دکتر زنان ویزیت آنلاین

۳.۴/۵ (۸ نظر)

منبع
umcvc

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
53 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
....امان
....امان
1 ماه قبل

و دکتر گفت جفتم هم پایینه به خاطر همین نگرانم

....امان
....امان
1 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه ۱۶ هفته و۴روزام دیشب دردشکم پهلو داشتم شبیهه درد پریودی هست ولی بعد از چند دقیقه رفع شد امروز این چند ساعت شد تقریبا ۵ساعت که این درد بیشتر از دیشب ودارم میخوام بدونم خطری داره یا طبیعی هست لطفا جوابم بدین اگر خطری داره برم پزشک مراجعه کنم

نسیم
نسیم
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من باردارم و امروز وارد هشت هفتگی شدم. از دیروز قسمت راست زیر شکمم درد خفیفی داره و گاهی اوقات تیر میکشه.با استراحت و تغییر وضعیت بهتر نشدم و همواره این درد رو دارم و مداومه …
اتفاقا دیروز هم اولین سونو رو رفتم و قلبش هم تشکیل شده.

سلام من ۳۱ هفته هستم وژنم یک سانت بازه
سلام من ۳۱ هفته هستم وژنم یک سانت بازه
2 ماه قبل

سلام من ۳۱ هفته هستم باردای درد زیر شکم دارم وکمر ۳۲ سالم

سلام من ۳۱ هفته هستم وژنم یک سانت بازه
سلام من ۳۱ هفته هستم وژنم یک سانت بازه
2 ماه قبل

من ۳۱هفته هستم درد زیر شکم دارم و کمر

تنها
تنها
4 ماه قبل

سلام ۱۰ روزه ازعادت ماهانه میگذره زیردلم دردمیکنه بدنم سوزن سوزن میشه اطراف سینه هامم همینطور

زری انفاق
زری انفاق
6 ماه قبل

دراخرماه شش علت دردپهلوچیست

رقیه
رقیه
9 ماه قبل

سلام.هفته ۲۳ بارداری هستم.دو شب ،درد پهلوی چپ،کلافه ام کرده و نمیتونم بخوابم.دسترسی به دکتر خودمم ندارم.چیکار کنم.ممنون

سارا
سارا
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر،من در ماه هفتم بارداری هستم درد خیلی شدید شکم دارم و درد قفسه سینه هم بهش اضافه شده،احساس میکنم بچه بافشار میخواد از شکمم بیاد بیرون استفراغ میکنم و نفس تنگی هم دارم مشکل چیه؟میتونه درد زایمان باشه؟من ۲۵سالمه

محمدحسینم
محمدحسینم
9 ماه قبل

سلام من دردپهلو سمت راست حالت تهوع و اسهال ودرددور ناف شدید دارم

محمدحسینم
محمدحسینم
پاسخ به  محمدحسینم
9 ماه قبل

۲۷هفته ام

طاها
طاها
1 سال قبل

سلام من ۳۲ هفته باردارم دوشب درد پهلو دارم نفس تنگی اصلا نمیتونم بخابم الان دو ساعته سردرد و حالت تهوع هم دارم مشکلم چیه

اوین
اوین
1 سال قبل

من شکم و پهلوم درد عجیبی داره سرگیجه دارم احساس خستگی دوس دارم زیاد بخوابم ادرار زیاد میاد رفتارم عوض شده نشانه ی چیست لطفا راهنماییم کنین

نرگس حبیبی
نرگس حبیبی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه دوهفته میشه باردار شدم ولی تو این چند روز شکم درد پهلو درد و کمر درد دارم و بعضی وقت هاهم دوره ناف هم درد میکنه الان شما میگین چیکار کنم

لاله
لاله
1 سال قبل

سلام پهلوها م درد میکنه با سرم انگار سرم سنگینی میکنه

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام من امروز ۲۰باید پریود میشدم نشدم هنوز ۴*۵روزه خیلی زیرشکممو پهلو راستم درد داره ازچی میتونه باشه

آیلا
آیلا
1 سال قبل

سلام من دوماه باردار هستم دوروزه خیلی کلیه هام درد می‌کنه ممنون میشم یک راهی نشونم بدید

هاجر
هاجر
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من آخر هفته ۳۸ بارداری هستم از دیشب یکدفعه ای پهلوی سمت راستم درد اومد ه هنوز آروم نشده باید چکار کنم ممنون

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

واقعا در صحت مطالب نوشته شده در این مقاله تردید دارم مخصوصا وقتی لیست مسکن های تجویزی را خوندم.امکان نداره!!!مصرف ناپروکسن و بروفن در بارداری ممنوعه

فرشته
فرشته
1 سال قبل

سلام خوبین من ماه پنجم باردارم دو شب میشه اصلا از درد پهلوم خواب ندارم

رقیه
رقیه
پاسخ به  فرشته
9 ماه قبل

سلام.هفته ۲۳ بارداری ام هس.دو شب درد در پهلوی چپ کلافه ام کرده.چیکار کنم

پروین
پروین
1 سال قبل

سلام من دوروز مونده به وقت زایمانم از صبح خیلی پهلو درد وکمر درد دارم رفتم زایشگاه نوار قلب گرفتن سونو رفتم گفتن ۵ روز دیگه بیا اومدم خونه هم درد دارم بطور مداوم

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام من خانم ۳۳ساله هستم الان باردارم خیلی پهلو هام دردمیکنه سه ماه بارداری هستم خیلی اذیت میشم ممنون میشم از راهنمایتون

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام‌‌‌ خسته نباشید
منهفته ششم بودم که خونریزی کردم و سونوگرافی رفتم گفت جنین سالمه ولی خون دور کیسه جنین داره و‌پیش متخصص زنان رفتم گفتن با استراحت وشیاف پروژسترون دادن و دوشب پهلوی سمت چپم وکمرم درد شدید داشتم وباافتادن یک لخته خون قهوی ورگهای سفید داشت افتاد والان کمرم وپهلوم دردش آروم شده وخونریزیم بند آمده است من سقط کردم

حسنا
حسنا
1 سال قبل

سلام
شش ماهه حامله ام درد شدید کمر پا پهلو دارم

مامان دوقلوها
مامان دوقلوها
1 سال قبل

سلام من اخر ۴ ماه هستم یه دوساعتی است کلیه هام خیلی دردمیکنه انگاریکی داره محکم فشارمیده لطفاکمکم کنید

داروساز
داروساز
1 سال قبل

داروهای ضد التهاب مثل ناپروکسن و مفنامیک اسید قدغن میبشد

عسل
عسل
1 سال قبل

سلام من باردار هستم ماه سوم است ک پهلوی چیم ع دیشب خیلی درد میکنه ع درد زیاد دیگ زد ب لگنم باید چ کار کنم؟!

کوثر
کوثر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ۷ هفته باردارم از بعدازظهر قسمت سمت چپ شکمم قسمت پایین شروع ب درد کرد نگرانم کمک کنید

جعفر سبحانی
جعفر سبحانی
1 سال قبل

سلام من در ماه ششم بارداری هستم پهلوی راست و چپم درد میکنه وقتی که میخوابم میشه زود جواب بدین از چیه ممنون

حسینی
حسینی
پاسخ به  جعفر سبحانی
2 ماه قبل

من ششم ماه باردارم درد پهلو و شکم دارم میشه بگید از چیه

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

درد یهویی و غیر قابل تحمل در پهلوها و مداوم و گاهی تیر کشیدن زیر شکم ایا خطرناک است

رقیه
رقیه
1 سال قبل

سلام من یه حالتی مث پیچیدن باد تو پهلوگه سوزش و درد باهمه و نفسم بند میاد وقتی درد میگیره یبوست شدیدم دارم مال اونه؟؟

زهرا شهسواری
زهرا شهسواری
2 سال قبل

کمرم خیلی دردمیکنه ماه اول بارداریمه

زهرا شهسواری
زهرا شهسواری
2 سال قبل

سلام من پهلوم ضربه پادیده الان چندروزدرددارم مخصوصاشباراحت نمیتونم نفس بکشم

فایزه
فایزه
2 سال قبل

ماهه ۸ بارداریمم موقع خواب که می خوابم چون همش به پهلو می خوابم پشتم از بغله دستم تا پایین درد دارم نمیشه خوابید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فایزه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من ماه سوم بارداریم ام و موقع خواب دو طرف پهلو ها درد میگیره و نمیذاره بخوابم علتش چیه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .

نسیم
نسیم
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام من ۱۴ هفته بارداری هستم پهلوهام با زیر شکمم خیلی درد میکنه مثل کلیه درد هست چکار کنم دردم اروم شه

zahra
zahra
2 سال قبل

سلام
از اوایل بارداری در هنگام عصبانیت زیر دلم درد میگرفت تقریبا در ۴۰ روزکی بدلیل ناراحتی و عصبانیت شدید مقدار لخته خون دیدم که با سنو گفتن خون دور جنینو گرفته و استراحت مطلق شدم ولی هرروز درد داشتم مخصوصا شبا و با کمی تحرک الان هفته ۱۱بارداری هستم گفتن خون اطراف جنین جذب شده اما همچنان درد های زیر شکمی دارم که دردش پخش میشه و مدتیه پهلوی سمت چپم درد میگیره تپش قلبم میگیرم گاهی و درد قفسه سینه پیدا میکنم سرگیجه و حالت تهوه دارم و زمانیکه به پهلو میخوابم بهم فشار میاد و نمیتونم به پهلو هام بخوابم
میشه لطفا راهنمایی کنید

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  zahra
2 سال قبل

سلام بیشتر حالات شما حالات روحی و عصبی هست و دلیلی برای نگرانی از باردرایتون وجود ندارد
اگر دردتون ادامه دارد شیاف پروژسترون را تا دوهفته دیگه شبی دو عدد ادامه بدید

ثنا
ثنا
پاسخ به  zahra
2 سال قبل

سلام زهرا خانم بهتر شدین مشکلی که داشتین

مریم4
مریم4
2 سال قبل

سلام صبح بخیر
دوشب هست که میخابم فشار به کلیه ها میاد چون رو دنده راست یا چپ میخابم ولی وقتی بیدار میشم دردی ندارم چکار کنم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  مریم4
2 سال قبل

سلام اگر باردار هستید و روی دنده میخوابید و احساس درد دارید که کاملا طبیعی هست
ولی اگر باردار نیستید باید توسط پزشک بررسی بشه

مینا
مینا
2 سال قبل

سلام‌‌‌خوبین‌خسته‌نباشیدمن‌چندتاسوال‌دارم‌میشه‌خوهش‌کنم‌جوابموبدین

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام ماه ۶ بارداری هستم پهلوی راستم درد میکنه میخواستم بدونم چرا اینطوری شدم و راهش چیه

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  سمیرا
2 سال قبل

حتما مراجعه کتید چون باردار هستین بهتره از نزدیک معاینه بشین

زهرا
زهرا
2 سال قبل

ماه سوم حاملگی هستم یک هفته س پهلوی راستم زیر آخرین دنده موقع نشستن درد میکنه قبلش کمی عفونت ادراری داشتم که با چرک خشک کن برطرف شد الان علت این درد چی میتونه باشه ضمن اینکه هیچ علایمی هم ندارم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام نه ربطی به عفونت ندارد احتمالا کشش عضلانی هستش.

ذکیه هستم
ذکیه هستم
2 سال قبل

من حامله هستم ماه پنجم است دردپهلوی چپ پیدا شودخیلی دردمیکند چی کارکنم

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  ذکیه هستم
2 سال قبل

سلام
سلام دوست عزیز
حتما از لحاظ عفونت ادراری بررسی بشین(بهتره یه ازمایش آنالیز ادرار انجام بدین)، و الگوی درد مهمه که با چه شدت و تناوبی اتفاق میافته؟؟؟

محبوب
محبوب
پاسخ به  کارشناس ارشد زهرا قربانی
2 ماه قبل

سلام من خیلی پهلو درد هستم ۷ ماه حامله مخصوصا وقتی واستادم درد میکشه تو کمرم

دکمه بازگشت به بالا