علل و انواع ترشحات واژن که باید بشناسید.

بررسی تمامی علل ترشحات واژن به همراه علائم و گزینه‌های درمان

علت انواع ترشحات واژن

بخش مهمی از عملکرد سیستم تولیدمثل زنان در ارتباط با ترشحات واژن است. مایعی که توسط غدد داخلی واژن و دهانه رحم ساخته می‌شود، باکتری‌ها و سلول‌های مرده را به خارج از بدن هدایت می‌کند. این فرآیند باعث تمیز نگه داشتن رحم شده و به جلوگیری از بروز عفونت کمک می‌کند.

بنابراین ترشحات واژن اغلب یک اتفاق طبیعی و معمول در زندگی به شمار می‌روند. با این حال، انواع خاصی از ترشحات می‌توانند حاکی از وجود یک عفونت در بدن باشند. ترشحات غیرطبیعی ممکن است به رنگ زرد یا سبز، با غلظت بالا یا بوی بد دیده شوند. قارچ‌ها و یا عفونت باکتریایی از عمده دلایل ترشحات غیرطبیعی واژن به حساب می‌آیند.

اگر ترشحاتی با ظاهر غیر‌معمول یا با بوی بد را مشاهده کردید، بهتر است به‌منظور تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید. در ادامه شما را با انواع ترشحات واژن و علل آنها بیشتر آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

ویزیت آنلاین متخصص زنان

انواع ترشحات واژن

ترشحات واژن انواع مختلفی دارند که بر اساس رنگ و غلظت طبقه‌بندی می‌شوند. برخی از انواع ترشحات واژن طبیعی هستند ولی برخی دیگر ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه‌ای باشد که نیاز به انجام اقدامات درمانی دارد. برخی از انواع ترشحات واژن عبارتند‌از:

ترشحات سفید واژن

کمی ترشحات سفید واژن، به‌خصوص در ابتدا یا انتهای چرخه قاعدگی، یک پدیده کاملاً طبیعی محسوب می‌شوند. با این حال، اگر ترشحات همراه با خارش و دارای قوام یا شکل ظاهری غلیظ و ترشحات پنیری شکل باشد، طبیعی نبوده و نیاز به درمان دارند. این نوع از ترشحات سفید واژن می‌توانند نشانه‌ای از عفونت قارچی باشند.

ترشحات آبکی و صاف

ترشحات شفاف و آبکی کاملاً طبیعی هستند. ممکن است در هر زمان از ماه و حتی بعد از ورزش به‌ویژه فعالیت‌های سنگین رخ دهند.

ترشحات شفاف و کشدار

زمانی که ترشحات شفاف اما به صورت کشیده و مخاطی باشند، نشانگر زمان تخمک‌گذاری هستند؛ بنابراین ترشحات بی‌رنگ واژن طبیعی تلقی می‌شوند.

ترشحات قهوه‌ای یا خونی

ترشحات قهوه‌ای یا خونی معمولاً طبیعی به شمار می‌روند، خصوصاً وقتی در چرخه قاعدگی یا بلافاصله بعد از آن اتفاق بیفتند. ترشحات دیررس یا انتهایی در پایان دوره قاعدگی می‌تواند به‌جای لکه قرمز، به‌صورت قهوه‌ای دیده شوند. همچنین این احتمال وجود دارد که در دوره‌های پریود خونریزی کمی وجود داشته باشد که به این حالت لکه بینی می‌گویند.

اگر اخیراً رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اید و لکه بینی در زمان عادی قاعدگی شما رخ داده، این علامت می‌تواند نشانه بارداری باشد. البته لکه بینی در مراحل اولیه بارداری می‌تواند نشانه سقط جنین نیز باشد، بنابراین بهتر است در این مورد حتماً با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

ترشحات واژن در بارداری

در برخی موارد نادر، ترشحات قهوه‌ای یا خونی می‌تواند نشانه‌ای از سرطان آندومتر یا دهانه رحم باشد. وجود ترشحات واژن به رنگ قهوه‌ای یا با رگه‌های خونی می‌تواند مشکلات دیگری مانند فیبروم یا دیگر مسائل مرتبط با رشد غیر‌طبیعی سلول‌ها را نشان دهد. به همین دلیل انجام معاینات سالیانه لگن و تست پاپ اسمیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک متخصص زنان زایمان قادر است با استفاده از این روش‌ها، ناهنجاری‌های مربوط به دهانه رحم را مورد ارزیابی قرار دهد.

ترشح زرد یا سبز واژن

ترشحات زرد یا سبز واژن، به‌خصوص هنگامی که غلیظ یا همراه با بوی نامطبوع باشند، طبیعی نیستند. ترشح زرد واژن ممکن است نشانه‌ای از ابتلا به عفونت تریکومونیازیس باشند. این عفونت معمولاً از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود.

علت ترشحات واژن

ترشحات طبیعی واژن نشان‌دهنده عملکرد سالم بدن هستند. از طرفی نوعی پاک‌سازی بدن برای محافظت از واژن به حساب می‌آیند. به‌عنوان مثال، ترشح زیاد واژن هنگام نزدیکی و تخمک گذاری، امری طبیعی است. ورزش، استفاده از قرص‌های پیشگیری از بارداری و استرس عاطفی نیز ممکن است به ترشح زیاد واژن دامن بزنند. اما ترشحات غیرطبیعی واژن معمولاً در اثر عفونت ایجاد می‌شوند. مواردی از قبیل:

واژینوز باکتریایی

واژینوز باکتریال (Bacterial vaginosis) یک عفونت باکتریایی کاملاً شایع است. این عامل باعث افزایش ترشحات زنانه شده که با بوی شدید، متعفن و گاهی بوی ماهی همراه است. اگرچه در برخی موارد نیز ممکن است هیچ گونه علائمی ایجاد نکنند. احتمال ابتلا به این عفونت در زنان با رابطه جنسی دهانی یا چندین شریک جنسی بیشتر است. برخی از علائم شایع واژینوز باکتریایی عبارت‌اند از:

  • ترشحات سفید واژن، خاکستری یا مایل به زرد
  • بوی ماهی که بعد از رابطه جنسی یا بعد از شستن با صابون شدت می‌یابد.
  • خارش یا سوزش
  • قرمزی و کمی ورم در ناحیه واژن یا فرج

بوی بد ترشحات واژن

تریکومونیازیس

تریکومونیازیس (Trichomoniasis) نوع دیگری از عفونت است. این عفونت توسط عامل تک‌سلولی ایجاد می‌شود. تریکومونیازیس معمولاً در اثر رابطه جنسی محافظت نشده منتقل شده، اما همچنان احتمال ابتلای افراد حتی با حوله یا لباس حمام نیز وجود دارد. در نتیجه ابتلای به عفونت تریکومونیازیس ترشحات زرد یا سبز واژن ایجاد می‌شوند که می‌توانند بوی بدی را با خود در پی داشته باشند. اگرچه برخی از افراد ممکن است هیچ علائمی را تجربه نکنند، ولی برخی از علائم شایع تریکومونیازیس عبارت‌اند از:

  • ترشحات آبکی واژن، متمایل به رنگ زرد یا سبز
  • بوی نامطبوع
  • درد و خارش هنگام ادرار کردن
  • ترشحات زیاد واژن بعد از پریود

عفونت مخمری

عفونت مخمر نوعی عفونت قارچی است که علاوه بر سوزش می‌تواند علت خارش واژن با ترشحات سفید و پنیری شکل باشد. وجود مقداری مخمر در واژن طبیعی است، اما در برخی شرایط خاص ممکن است رشد خارج از کنترل و چندین برابر شدن آنها اتفاق بیفتد. برخی از علائم عفونت مخمری عبارت‌اند از:

  • ترشحات سفید و پنیری
  • ورم و درد در اطراف فرج
  • خارش شدید
  • رابطه جنسی دردناک

توجه داشته باشید که وجود موارد زیر ممکن است احتمال ابتلای به عفونت‌های مخمری را دو‌چندان کند:

سوزاک و کلامیدیا عفونت‌های مقاربتی یا منتقله از راه جنسی (STI) هستند که می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد ترشحات غیرطبیعی باشند. در این شرایط رنگ ترشحات واژن اغلب زرد، متمایل به سبز یا کدر خواهد بود.

بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) عفونتی است که اغلب در اثر تماس جنسی منتقل می‌شود. زمانی که باکتری‌های موجود در واژن به سایر اندام‌های تولیدمثلی منتشر شوند، می‌توانند عفونت لگنی ایجاد کنند. در این شرایط ترشحات واژن ممکن است به‌صورت غلیظ بوده و بوی بد داشته باشند.

ویروس پاپیلومای انسانی یا سرطان دهانه رحم

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. این ویروس قادر است سرطان دهانه رحم را ایجاد کند. اگرچه ممکن است هیچ علائمی در شخص مشاهده نشود، اما این نوع سرطان توانایی ایجاد ترشحات خونی، قهوه‌ای یا آبکی با بوی نامطبوع دارا می‌باشد. انجام روش تشخیصی پاپ اسمیر به‌صورت سالیانه می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای برای بررسی سرطان دهانه رحم مورداستفاده قرار گیرد.

علت ترشح زیاد واژن دختر مجرد

ترشحات واژن گاهی ناشی از تغییرات سنی هستند. علت ترشح زیاد واژن دختر مجرد ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

  • عفونت ناشی از باکتری‌های موجود در دستگاه گوارشی
  • مواد شیمیایی موجود در حمام‌های حباب‌دار یا صابون‌ها
  • یک شی خارجی (مانند یک تکه دستمال توالت یا گاهی اوقات یک اسباب بازی) در واژن

احتمال رخ دادن عفونت به علت عدم رعایت بهداشت، وجود دارد. به‌عنوان مثال، دختران جوان، به‌ویژه دخترانی که در بازه سنی ۲ تا ۶ سال قرار دارند، ممکن است باکتری‌ها را از دستگاه گوارش خود به ناحیه تناسلی منتقل کنند. این عفونت‌ها به دلیل پاک کردن خود از قسمت پشت به جلو و یا عدم شستشوی دست‌ها ممکن است اتفاق بیافتند.

در صورتی که علت ایجادکننده این ترشحات دخترانه به دلیل وجود شی خارجی در رحم باشد، ممکن است ترشحات همراه با مقدار کمی خون دیده شوند.

ترشحات واژن بعد از یائسگی

بعد از یائسگی، بسیاری از زنان ترشحات غیرطبیعی دارند. دلیل بروز این شرایط به‌خاطر کاهش سطح استروژن است که باعث نازک شدن و خشکی واژن می‌شود. نازکی و خشکی متوسط تا شدید، واژینیت آتروفیک  (atrophic vaginitis)نامیده می‌شود. واژن نازک و خشک بیشتر مستعد تحریک و ملتهب شدن بوده و می‌تواند منجر به ترشحات واژن شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر ترشحات غیرمعمول واژن در کنار برخی از علائم خاص تجربه می‌کنید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. علائمی که باید مراقب آنها باشید عبارت‌اند از:

اگر در مورد طبیعی بودن ترشحات واژن هم نگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق دکتر آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ به نگرانی خود خاتمه دهید.

تشخیص ترشحات واژن

زمانی که برای تشخیص علت ترشحات غیرطبیعی واژن به پزشک زنان مراجعه می‌کنید، تحت انجام یک معاینه بالینی از جمله معاینه لگن توسط پزشک قرار خواهید گرفت. علاوه بر این پزشک سؤالاتی درباره علائم، چرخه قاعدگی و فعالیت جنسی از شما خواهد پرسید. برخی از سؤالاتی که ممکن است از شما در طی فرآیند معاینه پرسیده شود عبارت‌اند از:

  • ترشحات غیرطبیعی از چه زمانی آغاز شدند؟
  • ترشحات واژن چه رنگی دارند؟
  • آیا ترشحات واژن همراه با بو هستند؟
  • آیا در داخل یا اطراف واژن خارش، درد و سوزش احساس می‌کنید؟
  • آیا بیش از یک شریک جنسی دارید؟
  • آیا از دوش واژینال استفاده می‌کنید؟

در بسیاری از موارد، با یک معاینه بالینی یا لگنی می‌توان عفونت را تشخیص داد. اگر پزشک بلافاصله قادر به تشخیص مشکل نباشد، ممکن است آزمایشاتی را به‌منظور تشخیص دقیق‌تر درخواست نماید.

این احتمال وجود دارد که پزشک بخواهد از دهانه رحم نمونه‌برداری کند تا وجود HPV یا سرطان دهانه رحم را مورد بررسی قرار دهد. همچنین ممکن است برای بررسی دقیق‌تر و تشخیص عوامل عفونی احتمالی، ترشحات واژن در زیر میکروسکوپ مشاهده شوند. با تشخیص دقیق علت ترشحات واژن، اقدامات و گزینه‌های درمانی توسط پزشک ارائه خواهد شد.

درمان ترشحات غیرطبیعی واژن

نحوه درمان ترشحات واژن بستگی به علت ایجادکننده آن دارد. به‌عنوان مثال، عفونت‌های مخمری معمولاً با داروهای ضدقارچی که به‌صورت کرم یا ژل وارد واژن می‌شوند، به‌راحتی قابل‌درمان هستند. قرص یا پمادهای آنتی بیوتیکی قادر به درمان واژینوز باکتریایی هستند. معمولاً برای درمان تریکومونیازیس از داروی مترونیدازول (Flagyl) یا تینیدازول (Tindamax) استفاده می‌شود.

آیا بایستی شریک جنسی هم درمان شود؟

بایستی گفت، گاهی اوقات احتمال انجام چنین درمان‌هایی وجود خواهد داشت. اگر از لحاظ داشتن رابطه جنسی فعال هستید، بهتر است این موضوع را با پزشک خود مطرح سازید. در برخی موارد ممکن است تا درمان کامل، از داشتن رابطه جنسی و یا استفاده از کاندوم منع شوید.

پیشگیری از تبخال تناسلی

در ادامه بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به عفونت واژن چند نکته ساده و کلیدی را رعایت کنید. این کار تا حدودی مانع از بروز ترشحات غیرطبیعی واژن خواهد شد:

  1. با استفاده از صابون ملایم و آب گرم و با شستن ملایم، خارج واژن را تمیز نگه دارید. نیازی به وارد کردن مستقیم صابون در واژن نیست.
  2. هرگز از صابون‌های معطر، محصولات زنانه یا دوش واژینال استفاده نکنید. همچنین از اسپری زنانه و حمام حباب دار خودداری کنید.
  3. پس از رفتن به دستشویی، همیشه از جلو به عقب خود را تمیز کنید. این کار مانع از ورود باکتری به واژن و ایجاد عفونت‌های بعدی می‌شود.
  4. لباس زیر صد در صد نخی بپوشید و از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ خودداری کنید.
  5. از استفاده طولانی‌مدت شلوارهای تنگ، جوراب شلواری، لباس شنا و شورت دوچرخه‌سواری اجتناب کنید.
  6. اگر تصور می‌کنید مواد شوینده یا نرم‌کننده پارچه باعث تحریک ناحیه تناسلی شما می‌شوند، آنها را تغییر دهید.
  7. از وان آبگرم خودداری کنید.
  8. به‌صورت روزانه ناحیه تناسلی خود را شسته و آن را خشک کنید.
  9. لاتکس کاندوم و ژل‌های اسپرم کش که به‌منظور پیشگیری از بارداری استفاده می‌شوند، می‌توانند برای برخی از زنان تحریک‌کننده باشند. اگر فکر می‌کنید استفاده از این مواد برایتان مشکل‌ساز شده است، در مورد انتخاب بهترین روش‌های جایگزین پیشگیری از بارداری با پزشک زنان مشورت کنید.

مشاوره انلاین دکتر زنان

۳.۷/۵ (۲۷ نظر)

منبع
www.msdmanuals.comfamilydoctor.orgwww.webmd.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
418 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hunia
Hunia
19 ساعت قبل

سلام ۱۳ سالمه
۱۶ روز از پریودم میگذره و همراه ترشحات یکم خون بود علتش چیه

Hunia
Hunia
19 ساعت قبل

سلام ۱۳ سالمه
۱۵ روز از پریودم میگذره و. همراه ترشحات کمی خون بود علتش چیه؟

پرند
پرند
3 روز قبل

سلام من معمولا خیلی از واژنم آب میاد که بی رنگه و بعد از رابطه به شد آب زیادی میاد دلیلش چیست. ۲۳ سالم هست.

ناشناس
ناشناس
7 روز قبل

سلام ببخشید تحریک شودن و بعد آب آمدن از بدن برای دختر مجرد ضرر ندارد؟ لطفا جواب بدید

ناشناس
ناشناس
7 روز قبل

سلام خسته نباشید ، من پریودم منظم بود ولی الان یه یک ماهی میشه که پریود نشدم ترشحات پنیری رنگ هم دارم علتش چی میتونه باشه

آیدا
آیدا
14 روز قبل

سلام من همیشه واژنم خیسه و حتی بدون تحریک شدن همیشه آبم میاد ایا قرصی چیزی هست بخورم کمترخیس بشم

اتی
اتی
21 روز قبل

سلام.درحالت عادی هیچ ترشح غیر نرمالی ندارم طبیعیه همه چیم. ولی گاهی توی رابطه جنسی بعد از دخول روی آلت مرد تیکه های سفیدی میبینم ک از واژنم خارج شدن. مثل تیکه های پنیر ریز شده. علتش چی میتونه باشه؟ دردو سوزشم ندارم

غزل
غزل
23 روز قبل

سلام من چیزا سفید از واژنم میاد بیرون علت چیه

معصومه
معصومه
24 روز قبل

سلام من ۱۵ سالمه و با اینکه تو دوره قائدگی نیستم ولی ترشحات خونی تیره و قهوه ای رنگ از واژنم خارج میشه یه دوهفته ایم میشه که ترشحات غیر معمول ازم میاد دلیلش چی میتونه باشه؟و اینم اضافه کنم متاهلم

صادقی
صادقی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید.۴ ساله که سزارین کردم تقریبا میشه گفت همیشه قارچی میشم.۵ بار هم ای وی اف کردم.الان خیلی اذیت میشم خارش و سوزش زیادی دارم.ترشح زیادی ندارم .ولی خیلی انتی بیوتیک استفاده کردم انگار دیگه بدنم مقاوم شده اثری نمیکنه.لطفا بگین چه کنم.درد و قرمز شدن ناحیه واژن هم دارم

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام حدود هشت ساله که یائسه شدم درطول این مدت ترشح چرک مانندی دارم اماسوزش وخارش ندارم وترشحم رنگ خاصی نداره ولی کمی بوداره آیا مشکل خاصی دارم؟

سپیده نامداری
سپیده نامداری
2 ماه قبل

سلام من ب تازگی دچار بیماری آنفولانزا شدم و ب شدت از ناحیه واژن مایعی خارج میشه ک هم بی رنگ و هم بی بو هستش مثل سفیده ی تخم مرغ خام لزج هم هست قبلاً تو دوران تخمک گذاری این اتفاق برام میوفتاد اما حالا یک هفته ای هست ک ب طور مداوم این مایع از بدنم خارج میشه و دائما پدی ک می‌زارم خیسه هر چقدرم میشورم باز هست چیکار باید کرد

Dr n
Dr n
پاسخ به  سپیده نامداری
2 ماه قبل

چند سال سن دارید

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام من یه مدتی میشه که ترشحات لزج و تقربا قهوای از قسمت واژنم میبینم
۱۳ساله مه و پریود هم نشدم
میشه راهنمایی کنید که علتش چی هست

Dr.mz
Dr.mz
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

ترشحات سفید واژن اغلب به دلیل تغییرات هورمونی قبل از قاعدگی، تخمگذاری و بارداری در زنان رخ می دهد

زهرا
زهرا
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

ترشحات سفید واژن اغلب به دلیل تغییرات هورمونی قبل از قاعدگی، تخمگذاری و بارداری در زنان رخ می دهد

شادی
شادی
2 ماه قبل

سلام من هنگام ادرار سوزش شدید واژن دارم و مقداری ترشحات زرد بی بو میشه تشخیص داد نشونه چی هستن؟

شیما
شیما
پاسخ به  شادی
1 ماه قبل

اگر موقع ادرار سوزش داری می‌تونه عفونت ادراری باشه که با آزمایش کشت ادرار معلوم میشه.و. اگر ترشحات زرد رنگ همراه با خارش باشه عفونت واژن هست.باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد

صدیقه
صدیقه
3 ماه قبل

سلام یه مدت هستش که ترشح زیادی دارم تقریبا سبزرنگ وبدون بو اما زیاد میشه راهنمایی کنید

مریم
مریم
پاسخ به  صدیقه
22 روز قبل

گر

زهرا بشیری
زهرا بشیری
3 ماه قبل

سلام من الان چند روزی هست که واژنم سوزش‌ و خوارش و ترشح پنیری شکل و سفید رنگ داره و ادرارم بو دار است وعلاوه بر ای،گلو و بینیم درد میکنه و خلط دارد،واژن و گلوم دردشون باهم شروع شده به نظرتون مشکلم چیه و چیکار کنم؟لطفا راهنماییم کنید

ستایش
ستایش
3 ماه قبل

یه مدت هم هست که تکه های کاملا جامد و سفت چسبناکی ازم خارج میشه

سجاد
سجاد
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

راهنمایی در شادyoung15

ستایش
ستایش
3 ماه قبل

وقتی رفتم دستشویی یه ماده لزجی که کش می اومد ازم خارج شد زرد و سفید بود و انقدر لزج بود که با آب نه جدا شد و نه پاک من با دستم خودمو تمیز کردم
من ۱۴ سالمه و هنوز پریود نشدم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط ستایش
سجاد
سجاد
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

سلام عزیزم اون تحریک جنسی شدی مایع منی هست راهنمایی بیشتر در شادyoung15

Rianeh
Rianeh
پاسخ به  سجاد
2 ماه قبل

مگه دخترا هم ترشح مایع منی از واژن دارن

Dr.mz
Dr.mz
پاسخ به  Rianeh
2 ماه قبل

چه زن چه مرد ترشحات از قسمت واژن و آلت دارند…

Dr.mz
Dr.mz
پاسخ به  ستایش
2 ماه قبل

ترشحات سفید واژن اغلب به دلیل تغییرات هورمونی قبل از قاعدگی، تخمگذاری و بارداری در زنان رخ می دهد

منصوره
منصوره
4 ماه قبل

سلام الان حدودیکهفته اس ک دردزیرشکم ولگن دارم چندسال پیش کیست داشتم وباقرص ضدبارداری بهترشدم دچارفیبروم هم هستم والان یکسال میشه ک یائسه شدم ۴۳ساله ومجردهستم ترشحات زیادی هم دارم ایاممکنه دوباره وجودکیست باشه؟

Rianeh
Rianeh
4 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالمه و تا بحال پریود نشدم
ولی ترشحات سفید رنگ از واژن هست
بالا دیدم این ترشحات بعد از پریود هست ولی من تا حالا پریود نشدم پس علتش چی میشه بهم بگین

سجاد
سجاد
پاسخ به  Rianeh
3 ماه قبل

سلام اون ترشحات جنسی هست مایه منی
رانهنمایی بیشتر در شادyoung15

کیان
کیان
پاسخ به  سجاد
1 ماه قبل

اخه حروم لقمه من که میدونم هدف تو چیه اشغال

Dr.mz
Dr.mz
پاسخ به  Rianeh
2 ماه قبل

ترشحات جنسی یا پیش از قاعدگی می‌تونه باشه ، جهت اطلاعات بیشتر از مشاور ها کمک بگیرید

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

لطف کنین منو راهنمایی کنین ،بیزحمت بگین مشکل من چیه وپیش چه دکتری برم؟

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

لطف کنین منو راهنمایی کنین ، بیزحمت بگین من چی کار کنم پیش چه دکتری برم ؟

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

سلام من رحمم مشکل داشت سه سال پیش برداشته شده بعدازاون مشکل خاصی نداشتم الان دوسه روزه کمردرددارم وگاهی درد زیر شکم ازدیروزم ترشح زردرنگ دارم ممنون میشم منو راهنمایی کنین

منصوره
منصوره
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

من یباراینجوربودم دکتربهم گفت عفونت داری حتمابرودکتر

ممم
ممم
4 ماه قبل

سریع جواب بدید خیلی نگرانم

ممم
ممم
4 ماه قبل

سلام من ترشح زرد دارم همراه خون رابطه مقعدی هم داشتم

مادر نمونه
مادر نمونه
5 ماه قبل

سلام من این ماه پیشگیری نداشتم الان وقت پریودم هست بخاطر کار سنگین که داشتم الان ترشح با یه کم لکه بینی دارم لکه بینی درحدی که وقتی دست میزنم یه کم دستم صورتی میشه سوزش هم دارم آیا بارداری هست یا عفونت رحم دارم

بی نام
بی نام
پاسخ به  مادر نمونه
4 ماه قبل

حتما یک دوره چکاپ برید چون لکه های بینی بسیار خطر ناکه شوخی هم اصلا ندارم یا سر به سرم نمیذارم

طاهره افشار
طاهره افشار
5 ماه قبل

سلام من تر شح زرد رنگ آبکی دارم با خارش و کناره های واژنم زخم شده چیکار کنم

نرگس
نرگس
پاسخ به  طاهره افشار
4 ماه قبل

برو دکتر عفونت کردی

مينا
مينا
6 ماه قبل

سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز،
من ٢۶ سالمه و به تازگی رابطه جنسی داشتم..
متاسفانه ٢.٣ روز ترشح شیری رنگ مایل به زرد و کمی غلیظ از بدنم خارج میشه بوش رو گاهی حس میکنم و گاهی بی بو هست .. عفونت گرفتم و باید به پزشک مراجعه کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

مصی
مصی
6 ماه قبل

سلام ۲ ساله متاهلم ۲۰ سالمه بعد از رابطم الان سه روزه ترشحات کاملا ابکی و خیلی زیادی دارم ابکی و شفاف و کم بو‌ آیا نشونه ی بارداریه؟

محدثه
محدثه
پاسخ به  مصی
4 ماه قبل

نه بارداری نیست

****
****
6 ماه قبل

۰۰۹۰

به تو چه
به تو چه
6 ماه قبل

اینجور که من فهمیدم این پزشک این سایت قلابی هست و برعکس جواب میده. و چرت و پرت میگه. برو خجالت بکش. اونی که طبیعیه رو میگی نیس اونی که طبیعی نیست را میگی طبیعیه. و احتمالا هم مرده همتون را سرکار گذاشته

نرگس
نرگس
پاسخ به  به تو چه
4 ماه قبل

سلام خودمون هرچی میدونیم به بقیه بگیم بهتره راهنمایی میکنیم تا دکتر

سمیه
سمیه
6 ماه قبل

من یک ماه هست که ترشح لزج دارم چیزهای مثل پنیر تیکه تیکه وچرب خیلی سوزش دارم واگر از این ترشح به بدنم بریزه قرمز اش میکنه چیکار کنم

بی نام
بی نام
پاسخ به  سمیه
4 ماه قبل

حتما چکاپ بشید

سسسس
سسسس
پاسخ به  سمیه
2 ماه قبل

قارچ هست

انیتا
انیتا
6 ماه قبل

سلام چند روزه تب دارم و مایع سفید از واژنم خارج میشه بو نداره و خود به خود میاد بیرون و واژن هم چون تب دارم خیلی داغه و اینکه ۱۵ سالمه نمیتونم به مامان و بابام بگم کاری کنن چون روم نمیشه عادیه یا نه؟؟؟

صفورا
صفورا
پاسخ به  انیتا
6 ماه قبل

س خوبی که بعد پریودیک ترششح آبکی وکشدار دارم و همیشه رابطه محافظت نشده دارم علت چیست

نرگس
نرگس
پاسخ به  صفورا
4 ماه قبل

تخمک آزاد میشه ترشح آبکی کشدارازت میاد طبیعی هست

سجاد
سجاد
پاسخ به  صفورا
3 ماه قبل

سلام خبی کمک خواستی بیا شادyoung15

سام
سام
پاسخ به  انیتا
6 ماه قبل

نه حتمن برو دکتر

دکترکش قلابی
دکترکش قلابی
پاسخ به  سام
5 ماه قبل

اره بی بته می‌ره

نرگس
نرگس
پاسخ به  انیتا
4 ماه قبل

بگو برو دکتر عفونت داری به مامانت بگو تابدترنشدی

باتجربه
باتجربه
پاسخ به  انیتا
3 ماه قبل

چون تب کردی خطرناکه. حتما دکتر برو!

سجاد
سجاد
پاسخ به  انیتا
3 ماه قبل

سلام کمک خواستی بیا شادyoung15

۱۲۳
۱۲۳
6 ماه قبل

ببخشید من ۱۳ سالمه و بعضی مواقع البته نه همیشه یک سری ترشحات ابی رنگ میاد این طبیعیه؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  ۱۲۳
4 ماه قبل

طبیعی هست

بی نام
بی نام
پاسخ به  ۱۲۳
4 ماه قبل

یک دوره چکاپ نزد متخصص زنان برو

سجاد
سجاد
پاسخ به  ۱۲۳
3 ماه قبل

سلام کمک خواستی بیا شاد young15

فریبا
فریبا
7 ماه قبل

سلام من خانمی ۳۱سالع هستم و مادر یه فرزند یه رابطه دردناک داشتم و طولانی . از چند اون ب بعد عفونت سفید وپنیری شکل دارم سوزش وخارش .قسمت بخیه هایه زایمانم ورم کرده .علت چیه . تشک از وقتی ک میزارید

نرگس
نرگس
پاسخ به  فریبا
4 ماه قبل

برو دکتر عفونت داری

سجاد
سجاد
پاسخ به  فریبا
3 ماه قبل

میگفتی اروم تر بکنه خارت گاییده نشه کمک خواستی بیاد شاد خودم یع جور بکنم چیزیت نشه عچقمyoung15

.m.sa
.m.sa
پاسخ به  سجاد
3 ماه قبل

خیلی اشغالی بدبخت بی ناموس

ملی
ملی
پاسخ به  سجاد
2 ماه قبل

یکی این بیشعورو جمع کنه! اینجا ادمین نداره؟؟

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام من ۴ روز از وقت پریودم گذشته دو هفته قبلش همش حالت تهوع اسهال شکم درد سر گیجه داشتم بعدش اومدم قرص اپتی وومن مصرف کردم بعد خوردن قرص همش ازم ترشحات خونی میاد میگم امکانش هست باردار باشم ؟؟؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

برو دکتر

...
...
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید. من ۱۷سالمه رابطه جنسی داشتم اما بدون دخول ولی ازم خون امد فک کردم پ ده رفته دفعه دوم خواستم رابطه برقرار کنم بازم خون امد هرکار کردیم داخل نشد میتونه پرده رفته باشه …چون هچ دردی احساس نکردم

نرگس
نرگس
پاسخ به  ...
4 ماه قبل

برو دکتر

سجاد
سجاد
پاسخ به  ...
3 ماه قبل

سلام منم با رلم رابطه داشتم چیزیش نشد نترس چیزی نیست کمک خواستی بیا شادyoung15

بچاری
بچاری
9 ماه قبل

سلام ببخشید این چند روز زیر شکمم خیلی درد دارم وترشحات آبکی کشدار همراه با خون دارم وبعضی وقتی هم قهوهای این علایم چه بیماری ممنون

زهره
زهره
9 ماه قبل

سلام من به تازگی ۱۳ سالم شده امسال میرم کلاس هشتم من از کلاس ششم یه مایه از واژنم خارج میشه که بعضی از وقت هاسفیدو بعضی وقت ها بدون رنگ هست بعضی وقتاهم اثلا نیست میشه بگید ایا طبیعی هست یا نه

نرگس
نرگس
پاسخ به  زهره
4 ماه قبل

طبیعی هست

سجاد
سجاد
پاسخ به  زهره
3 ماه قبل

کمک خواستی بیا شادyoung15

zahra
zahra
9 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه و ۴ ساله ک پریود میشم ولی کاملا نا منظمه یدفع چرخه ۳ ماهه میشه یدفع ۲ و چندباری هم یک ماهه بوده ولی دوره پریودم منظمه ۶ روزه با درد طبیعی
الان هم یک ماهو نیمه ک پریود نشدم ولی حدود یه هفتس ک ترشحات شفاف کشدار بدون بو دارم
میشه بگین مشکل من چیه دکتر ؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  zahra
4 ماه قبل

برو دکتر قرص میده تنظیم میشه

جعفر کور
جعفر کور
9 ماه قبل

سلام خویین
ممنون دکتر پاسخگوی سوالم بودین

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

سلام
مممون خوبم
خواهش میکنم عشقم

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  دکتر هستونی
9 ماه قبل

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط دکتر هستونی
جعفر کور
جعفر کور
پاسخ به  دکتر هستونی
9 ماه قبل

خانم دکتر میشه شمارتو بدی سک س کنیم
چون من بخاطر بیحجابیت دارم دوس میشم
مرگ بر مهسا و بی حجاب

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

۰۹۳۷۷۳۶۴۶۶

جعفر کور
جعفر کور
پاسخ به  دکتر هستونی
9 ماه قبل

مممون

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بلع

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

ژونننننننن

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله
اسمو

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله
اسمت خیلی قشنگه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

مرگ بررمهسا

دکترکش قلابی
دکترکش قلابی
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

کور اب.نه ای تو چرا فاز برداشتی تو که مامانت از زیر افغانیها راحت نداره گمش.ووو چونی میبرن مث خواهرت بهت تج.اوز میکنند توام یه حرو.می مثل خودت درمیاری

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

۷بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

بهت پیم میدم .بله

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جعفر کور
9 ماه قبل

منم مانتو جلوباز وقتی میموشن اون خوگلا دیده میشن چول مه مه
وای حل میده بخوریش ❤

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل
ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

باتجربه
باتجربه
پاسخ به  جعفر کور
3 ماه قبل

خاک بر سرت بیشعوره مُتِحَجر !

خام
خام
9 ماه قبل

سلانم مت تشحران سفقد دارم یوونمیده آیا این طبیعیه؟

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  خام
9 ماه قبل

سلام خیر عزیزم
لطفا هرچه زودتر ب پزشک مراجعه کنید

نرگس
نرگس
پاسخ به  خام
4 ماه قبل

طبیعی

عاطفه
عاطفه
9 ماه قبل

سلام من ۱۳سالمه
و دو سه روزه که ترشحات سفید و ابکی
دارم و بوش زیاد نیست
و بعد دو سه هفته بعد پریودیم این اتفاق افتاد دلیلش چیه و ایا طبیعیه

نرگس
نرگس
پاسخ به  عاطفه
4 ماه قبل

طبیعی

چه فرقی داره
چه فرقی داره
9 ماه قبل

من ۱۱ سالمه پریود نشدم خیلی وقته ی ترشحات سفید براق ازم میاد که کش دار هم هست چی کار کنم هنوز به مامانم نگفتم خیلی وقته شاید مثلا ۱ یا ۲ سال باشه خیلی میترسم

چه فرقی داره
چه فرقی داره
پاسخ به  چه فرقی داره
9 ماه قبل

ی کم هم بو میده

چه فرقی داره
چه فرقی داره
پاسخ به  چه فرقی داره
9 ماه قبل

تو لباس زیرم هم میریزه
ممکنه عفونت باشه؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  چه فرقی داره
4 ماه قبل

طبیعی هست هنوز زوده تا عادت ماهیانه بشی

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

سلام من دختره ۱۵ ساله هستم پریودم نامنظم شده و همچنین وقتی پریود نیستم لخته خون و گوشتی قرمز در لباس زیرم دیدم که بوی بد داره طبیعیه ؟؟؟
خیلی نگرانم لطفا جوابمو بدید ممنون

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط ناشناس
نرگس
نرگس
پاسخ به  ناشناس
4 ماه قبل

برو دکتر

مریم
مریم
9 ماه قبل

میشه زود تر جواب بدین خیلی نگرانم

مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام من ی ماه میشی واژنم میخاره بعدش انجام دادم چند تکه خون امد طبیعی هس یا ن

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  مریم
9 ماه قبل

بله عزیزم

تخس خدا
تخس خدا
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

این مثلا دکتر مریضه دروغ میگه طبیعی نیست

دکترکش قلابی
دکترکش قلابی
پاسخ به  تخس خدا
5 ماه قبل

این اشغال رو گزارش بدین مرد داره کلاهبرداری می‌کنه دکتر نیست

نرگس
نرگس
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

برو دکترعفونت داری

جزینی
جزینی
9 ماه قبل

سلام من ۱۱ و خورده ای سالمه. یه چند روز ترشحات سفید از واژنم میاد نه بو داره نه خارش و نه سوزش یک کم کش میاد.
میخام پریود بشم؟؟

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط جزینی
دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  جزینی
9 ماه قبل

طبیعی نیس ب پزشک مراجعه کنید

نرگس
نرگس
پاسخ به  جزینی
4 ماه قبل

نه

یا حسین
یا حسین
9 ماه قبل

سلام من ۱۱ سالمه چند روزه ترشحات سفید دارم
بو نداره سوزش و خارش هم ندارم یک کم کش میاد
میخام پریود بشم؟؟

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  یا حسین
9 ماه قبل

سلام طبیعی میس ب پزشک مراجعه کنید

آرنیکا
آرنیکا
9 ماه قبل

سلام من از واژنم گاهی ترشحات سفید میاد ک دس میزنی چیزی معلوم نیس انگار ادرار طبیعی هس

دکتر هستونی
دکتر هستونی
پاسخ به  آرنیکا
9 ماه قبل

طبیعی میس ب پزشک مراجعه کیند

دکمه بازگشت به بالا