سوالات مربوط به بخیه زایمان طبیعی و سزارین

همه چیز درباره بخیه پس از زایمان

همه چیز در رابطه با بخیه های پس از زایمان

مسلما هر دو روش زایمان طبیعی و سزارین، هدفی جز بیرون کشیدن نوزاد از فضای درون رحم ندارند. اما اینکه چگونه فرآیند زایمان انجام شود، بستگی به انتخاب شخصی مادر و ضرورت پزشکی دارد. اگر دوران بارداری خود را سپری می‌کنید، بر سر دوراهی انتخاب یکی از این دو گزینه قرار دارید و بایستی در مورد انتخاب هر یک، تصمیم درستی بگیرید. در این میان، چندین تفاوت اساسی بین زایمان واژینال و سزارین وجود دارد که باید آن‌ها را هم در نظر بگیرید. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به بخیه زایمان طبیعی و بخیه سزارین اشاره کرد که در بیشتر مواقع، نگرانی زیادی را با خود به همراه دارند.

اگر به دنبال پایان دادن به نگرانی‌های خود در مورد بخیه زایمان طبیعی و سزارین هستید، پس بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تفاوت زایمان طبیعی با سزارین

در ابتدا اجازه دهید تا به صورت جزئی‌تری شما را با این دو نوع عمل آشنا کنیم. به طور معمول، زایمان واژینال یا همان طبیعی، به مدت زمان کمتری برای بستری شدن در بیمارستان نیاز داشته، با تزریقات وریدی کم‌تر و در نتیجه بهبودی سریع‌تری همراه است. برخی از زنان، بدون هیچ مداخله پزشکی نوزاد خود را به دنیا می‌آورند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به نوعی مداخله نیاز داشته باشند یا درخواست کمک کنند. برخی از مواردی که ممکن است به دنبال زایمان واژینال به وجود بیاید، عبارت‌اند از:

  • تزریق دارو برای القای زایمان
  • اپیزیوتومی (یک برش جراحی) برای عبور سر کودک بدون پاره شدن پوست ناحیه واژن
  • آمنیوتومی یا پارگی مصنوعی غشاء آمنیوتیک
  • زایمان به کمک فورسپس یا وکیوم

گزینه دیگر، زایمان سزارین بوده که یک روش جراحی برای خارج کردن نوزاد است و در صورت عدم امکان زایمان واژینال، یا به درخواست خود مادر انجام می‌شود. بنابراین زایمان سزارین می‌تواند از قبل برنامه‌ریزی شده یا به صورت یک فوریت پزشکی انجام شود.

برخی از نگرانی‌های پزشکان که می‌تواند باعث تصمیم به عمل سزارین شود، شامل موارد زیر خواهد بود:

مقایسه روش انجام زایمان طبیعی و سزارین

برای انجام زایمان واژینال می‌توانید بیمارستان، یک مرکز زایمانی یا حتی خانه خود را انتخاب کنید. برخی از زنان، برای کمک به کنترل درد زایمان خود، درخواست تزریق داروهای ضد درد مانند اپیدورال دارند.

شما بایستی انتظار سه مرحله زایمانی برای حرکت جنین به سمت بیرون را داشته باشید: مرحله اولیه، مرحله فعال و انتقالی. یک پزشک ماما یا پزشک متخصص زنان، به‌طور دوره‌ای شما را مورد معاینه قرار می‌دهد و با اندازه‌گیری دهانه رحم، نوع مرحله زایمانی که در آن قرار دارید را تشخیص می‌دهد.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

زمانی که دهانه رحم به اندازه ۱۰ سانتی‌متر باز شد، وقت آن رسیده تا فشار دادن خود را آغاز کنید. همزمان با فشار دادن و حرکت کردن نوزاد به سمت انتهای کانال زایمانی، تیم پزشکی برای خارج کردن جنین به شما کمک خواهد کرد. پس از خارج شدن کف سر و سپس تمامی بدن نوزاد، فرآیند زایمان طبیعی به اتمام می‌رسد. البته بعد از تمام ‌شدن زایمان طبیعی، کمی انقباضات خفیف برای خارج شدن جفت از بدن مادر احساس خواهد شد.

اما روند انجام شدن زایمان سزارین با زایمان طبیعی کاملاً متفاوت است. به‌طور کلی، سزارین یک عمل جراحی است که حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد، در حالی که زایمان از طریق واژن می‌تواند ساعت‌ها به طول بینجامد. برای این نوع تولد، پزشک شما شکافی را در طول شکم و رحم ایجاد کرده تا نوزاد را از بدن خارج کند.

پس از بیرون آوردن نوزاد، پزشک بند ناف را بریده، جفت را برداشته و برش ایجاد شده را بخیه می‌زند. از آنجایی که این روش نوعی عمل جراحی باز به حساب می‌آید، در نتیجه قبل از انجام آن شما یک بی‌حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد. در بیهوشی عمومی، شما همانند خوابیدن متوجه انجام هیچ گونه اتفاقی در بدنتان نخواهید بود. برعکس آن، در بی حسی اپیدورال، قسمت تحتانی بدن شما به طور کلی بی‌حس شده و این امکان را به شما می‌دهد تا در طول عمل بیدار باشید.

پس از زایمان سزارین، تیم پزشکی نوزاد تازه متولد شده را از لحاظ تمیز بودن مجرای هوایی مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌دهد.

سوالات رایج درباره بخیه زایمان طبیعی

سوالات رایج بخیه زایمان طبیعی

آیا به بخیه زایمان طبیعی نیاز خواهم داشت؟

کاملاً طبیعی است که پس از تولد، کمی نیاز به بخیه داشته باشید، سعی کنید نگران این مسئله نباشید. زنان متفاوت هستند و همه زنان به بخیه زایمان طبیعی نیاز پیدا نخواهند کرد. اگر در مورد زایمان طبیعی بدون درد و بخیه به مشاوره یا اطمینان بیشتری نیاز دارید، از صحبت با پزشک آنلاین ماما یا پزشک زنان خود نترسید.

مشاوره آنلاین پزشک ماما

چرا احتمال بخیه پس از زایمان وجود دارد؟

برای زایمان طبیعی، بدن شما باید با انجام حرکات کششی مناسب سازگار شود. در حین زایمان طبیعی، ممکن است ناحیه بین واژن و مقعد (معروف به پرینه) تحت فشار بیشتری قرار گیرد. از آن‌جا که این ناحیه از بدن، هنگام عبور سر کوچک نوزاد بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرد، بنابراین در برابر پارگی احتمالی آسیب‌پذیرتر است.

در برخی شرایط بحرانی که نوزاد تحت فشار بیشتری قرار می گیرد، نیاز به زایمان فوری خواهد بود. این شرایط می‌تواند شامل بریچ بودن جنین (بدین معنی که سر کوچک او ابتدا بیرون نمی‌آید) یا در زمان نیاز به استفاده از فورسپس برای بیرون کشیدن نوزاد باشد. در چنین مواردی، احتمال وارد آمدن فشار بیشتر به پرینه و پارگی آن وجود دارد، در نتیجه برای پیشگیری از بروز این پارگی و برای ایجاد فضای بیشتر برای خروج نوزاد، شما به برش اپیزیوتومی نیاز خواهید داشت. در صورت داشتن عمل جراحی سزارین، به این بخیه نیاز نخواهید داشت.

صرف‌ نظر از اینکه چرا ممکن است بخیه بخورید، مهمترین نکته این است که چگونه از آنها مراقبت کرده و به بهبودی سریع‌تر بخیه‌ها کمک کنید.

اپیزیوتومی چیست و چرا ممکن است به آن نیاز داشته باشم؟

اپیزیوتومی (episiotomy) روشی است که برای جلوگیری از پاره شدن ناحیه پرینه و یا سرعت بخشیدن به فرآیند زایمان طبیعی صورت می‌گیرد. ماما یا متخصص زنان در صورتی که نیاز به زایمان سریع کودک باشد، یک برش کوچک در ناحیه پرینه ایجاد می‌کنند. برای انجام اپیزیوتومی یا همان بخیه زایمان طبیعی، از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن محل استفاده می‌شود تا هیچ گونه دردی در حین انجام آن احساس نشود.

بخیه زایمان طبیعی چند روزه خوب می‌شود؟

بهبودی بخیه زایمان

مدت زمان بهبودی بخیه‌ها به شرایط بدنی شما بستگی دارد. به‌طور متوسط، بهبودی بخیه زایمان طبیعی مابین واژن و پرینه بین ۲ تا ۴ هفته به طول می‌انجامد. اما همه زنان متفاوت هستند و در برخی هم ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد.

بخیه‌های اپیزیوتومی معمولاً در اولین ماه یا حدوداً پس از تولد کوچولوی شما بهبود می‌یابند، اما برای کبودی و ورم احتمالی آماده باشید، که هر دو بسیار طبیعی هستند.

بخیه بعد از چند روز جوش می‌خورد؟

به‌طور کلی، برای بهبودی بخیه زایمان سزارین به حدود ۶ هفته زمان نیاز دارید. اما باز هم در موارد خاص، ممکن است این فرآیند تا ۱۲ هفته طول بکشد که چندان غیر معمول نیست.

چه عواملی باعث ایجاد پارگی در هنگام زایمان طبیعی می‌شود؟

بدن هر زن نسبت به زایمان عکس‌العمل متفاوتی نشان می‌دهد و تشخیص اینکه آیا احتمال پاره شدن هنگام زایمان طبیعی وجود دارد یا نه، دشوار است. با این حال، عوامل زیر می‌توانند شما را مستعد پارگی پرینه کنند:

  • اگر اولین زایمان طبیعی خود را سپری می‌کنید.
  • اگر مرحله هل دادن زایمان شما بیش از حد انتظار طول کشیده.
  • اگر نوزاد شما برای به دنیا آمدن در وضعیت بریچ قرار گرفته.
  • اگر برای به دنیا آمدن نوزادتان نیاز به استفاده از تجهیزاتی مانند فورسپس است.
  • اگر قبلاً پارگی پرینه را تجربه کرده‌اید.
  • اگر وزن نوزاد شما بیش از ۴ کیلوگرم است.

بخیه زایمان طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

در موارد پارگی جزئی پرینه، معمولاً در اتاقی که زایمان کرده‌اید، بخیه می‌خورید. ماما یا متخصص زنان از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن منطقه استفاده کرده و با استفاده از سوزن مخصوص، با دقت پارگی را بخیه می‌زند. خوب است بدانید که بیشتر بخیه‌های زایمانی از نوع بخیه‌های محلول است که نیازی به برداشتن آنها نیست.

در موارد پارگی شدیدتر پرینه، ممکن است به اتاق عمل بیمارستان ارجاع داده شوید. در آنجا تحت یک بی‌حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی، پزشک زنان برش‌های شما را بخیه خواهد زد.

اگر قصد انجام زایمان طبیعی در خانه دارید، در مورد گزینه‌های پیش روی خود با ماما یا مشاور زایمان صحبت کنید.

مشاوره آنلاین زایمان

چگونه از بخیه زایمان طبیعی مراقبت کنیم؟

بهترین روش مراقبت از بخیه‌ها، تمیز و خشک نگه‌داشتن آنها است. سعی کنید ناحیه پرینوم خود را با استفاده از آب گرم شسته و با دستمال توالت به آرامی محل را خشک کنید. همچنین باید هدف شما این باشد که نوار بهداشتی خود را مرتبا عوض کنید تا این منطقه خشک و راحت باشد.

چگونه درد بخیه زایمان طبیعی را تسکین دهیم؟

بخیه‌های بعد از پارگی در حین زایمان یا اپیزیوتومی، در ابتدا می‌توانند کاملاً دردناک باشند، اما مواردی وجود دارد که می‌توانید برای تسکین درد انجام دهید.

تسکین درد بخیه زایمان

دمای سرد به کاهش درد و ورم این ناحیه کمک می‌کند. یکی از روش‌های انجام این کار، نشستن در یک حمام کم عمق با آب سرد است. فقط بعد از انجام این کار باید از خشک کردن کامل بخیه‌ها با حوله تمیز مطمئن شوید. همچنین می‌توانید از یک بسته ژل خنک‌کننده که در یک پارچه تمیز بسته شده، برای سرد کردن موضع استفاده کنید. اما بیش از نیم ساعت آن را روی منطقه پرینه قرار ندهید و بین دوره‌های مصرف یک ساعت فاصله بدهید.

داروهای مسکن قادر به کاهش ناراحتی هستند. بهتر است با پزشک خود در مورد بهترین مسکن‌ها صحبت کنید، چرا که برخی از آنها برای استفاده در هنگام شیردهی مناسب نیستند.

زمان دفع مدفوع ممکن است برای شما با درد همراه باشد، بنابراین سعی کنید یک بالشتک تمیز را روی برش قرار دهید و هنگام دفع مدفوع به آرامی آن را فشار دهید. اگر دفع ادرار شما دردناک است، سعی کنید زیر دوش بروید یا آب روان را روی منطقه بریزید تا سوزش آن را تسکین دهید.

اگر نشستن برایتان دردناک است، می‌توانید از یک بالشتک بدین منظور استفاده کنید. این بالشتک‌های بادی مخصوص، برای نشستن راحت‌تر طراحی شده‌اند.

بسیاری از تازه مادرانی که بخیه زایمان طبیعی دارند، رابطه جنسی چند ماه اول بعد از زایمان را دردناک می‌دانند. اگر چنین موردی در شما هم ایجاد شده، با شریک زندگی خود در این باره صحبت کنید و قبل از برقراری دوباره رابطه جنسی، مدت زمان لازم تا بهبودی کامل را صبر کنید. شما نباید در منطقه پرینه احساس فشار داشته باشید.

چگونه بخیه زایمان را سریع‌تر ترمیم کنیم؟

تمیز و خشک نگه‌داشتن منطقه بخیه به بهبودی سریع آن کمک می‌کند. یکی از راه‌های انجام این کار، شستشوی سریع خود با یک بطری اسپری، پر از آب است. نگران نباشید، روزانه چندین نوبت با بطری آب بخیه‌ها را اسپری کنید و سپس خود را به آرامی خشک کنید. همچنین بهتر است در هنگام تمیز کردن خود، این کار را به آرامی از جلو به عقب انجام دهید تا خطر عفونت کاهش پیدا کند.

تا جایی که می‌توانید تمرینات تقویتی کف لگن را انجام دهید، این کار باعث افزایش جریان خون در ناحیه شده و فرآیند بهبودی را تسریع می‌بخشد.

فیبر زیادی بخورید و با مایعات فراوان، آب بدن خود را تامین کنید. این کار از بروز یبوست جلوگیری کرده، بنابراین در هنگام دفع مدفوع نیازی به فشار بیشتر ندارید.

در آخر، پد بهداشتی خود را مرتبا تعویض کنید و مطمئن شوید که روی بخیه‌های شما ساییده نمی‌شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی اوقات، صرف نظر از اینکه به خوبی از بخیه‌ها مراقبت می‌کنید، ممکن است بخیه‌ها عوارضی مانند عفونت یا پاره شدن داشته باشند. اگر احساس درد، ناراحتی بیش از حد یا علائم زیر را تجربه کردید، بهتر است در اسرع وقت با پزشک زنان یا ماما صحبت کنید:

  • درد غیر معمول یا بوی بد در منطقه بخیه
  • تب بالا
  • درد شدید زیر شکم
  • سوزش شدید در هنگام دفع ادرار
  • عدم کنترل در هنگام عبور نفخ
  • خونریزی بیش از حد انتظار، یا دفع لخته

مهم‌ترین مسئله‌ای که رعایت آن می‌تواند به شما کمک کند، استراحت کردن است. بنابراین سعی کنید در حالی که منتظر بهتر شدن بخیه زایمان خود هستید، توقع زیادی از خود نداشته باشید. چنان‌چه علائم نگران‌کننده‌ای مانند پاره شدن بخیه زایمان را در خود مشاهده کردید، می‌توانید با متخصصین آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ در این باره صحبت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۳.۴/۵ (۱۴ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.cgbabyclub.co.ukimages.app.goo.gl

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
47 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محدثه
محدثه
24 روز قبل

سلام خوبین ۵۰ روزه زایمان کردم سزارین بخیه هام باز شده و چرک میده بو هم داره و حتی از داخل بخیه هام دست ک میزنم مثل سنگه و خیلی درد داره چکار کنم خوب شه؟چه مشکلی میتونه باشه ،؟

Jafari
Jafari
28 روز قبل

سلام من ۲نیم ماه میشه زایمان طبیعی کردم بخیه هام باز شوده نرفتم دوباره بخیه بزنم فک کردم خوب میشهاما هنوز خوب نشوده چیکار کنم دوباره باید بخیه بزنم ؟؟؟

النا
النا
1 ماه قبل

سلام من ۸ ماهه زایمان کردم زایمان طبیعی، بعد بخیه هام خوب شده حتی جاشم معلوم نیس ولی خیلی درد میکنه وقتی میشینم اذیت میکنه راه میرم ، تو دسشویی ک خیلی اذیت میشم دلیلش چی میتونه باشه؟؟

هاجر
هاجر
1 ماه قبل

سلام من زایمانم طبیعی بود الان سه ساله میگذره و وقتی مدفوع دارم خیلی اذیت میشم و باعث میشه رودم خونریزی بگیره موقع دفع مدفوع احساس میکنم دوخت پرینه باعث این مشکل شده حالا نمیدونم چه کار کنم

منیره
منیره
2 ماه قبل

سلام من زایمان طبیعی داشتم بعد۵سال جای بخیه هام دردمیکنه ورم کرده چرا؟

منا
منا
3 ماه قبل

سلام ۴۰ روزه از زایمانم ولی داخل یکم باز واحساس در نمیکنم ایا جدی بگیرم

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام من عمل سزارین داشتم الان نه سال میگذره ولی الان چند ماه هست بخیهای زیر شکمم بو بدی میگیرن حتما دو روزی یک بار با آب صابون باید بشورم تا بو نگیرن یا در اثر خارش زیاد زخم نشن نسوزن آیا راه حلی وجود داره با تشکر

زهراااا
زهراااا
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

عزیزم اگه شکمتون افتاده شده و روی جای بخیه میوفته علتش همینه

اکرم
اکرم
4 ماه قبل

سلام من دوماه زایمان طبیعی کردم بخیه هام باز شد دوباره بخیه کردم الان بخیه هام چند وقتی جوش خورده الان زیر بخیه هام سفت شده ودست میزارم درد میکند وبعضی وقتها تیر میکشد اگر میشه ی راهنمایی بکنید ممنون

حلما
حلما
4 ماه قبل

سلام من زایمان طبیعی شدم

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط حلما
زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام من ۱۴ ماه میشه ک سزارین کردم اما ی کوچلو از جای بخیم هیچ وقت خوب نشد ظاهرش عین ی جوشه
باید ب پزشک مراجعه کنم ؟؟؟

محمدی
محمدی
7 ماه قبل

واژن بعد از زایمان پارگی نداشته باشه بازم جراحی میشه یا خیر آیا با کرم تنگ کننده میشه مثل اول بشه

سحر
سحر
7 ماه قبل

سلام قبل از جوش خوردن محل بخیه شده دوباره پاره شده چی باید کرد

ماریه
ماریه
10 ماه قبل

سلام من یک ساله زایمان طبیعی داشتم خداروشکر بخیه هام خوب شدن و دردی نداشتم الان دو روزه حس میکنم هنوز بخیه نیافتاده دارم چیکار باید بکنم ؟

اهورا
اهورا
1 سال قبل

سلام ۲۲روزه عمل افتادگی مثانه ورحم انجام دادم امروزموقع ادرارخون اومدایابخیه هام بازشدن ازبیرون همه چی خوبه ممکنه ازداخل باشه نگرانم ممنونم جواب بدین

میکائیل
میکائیل
پاسخ به  اهورا
10 ماه قبل

سلام من ۱۷روزه زیمان طبیعی داشتم هنوز بخیه هام نیوفتاده احساس میکنم بخیه های داخلی داره بازمیشه خیلی درددارم اصلأ نمیتونم بشینم

افتخاری
افتخاری
1 سال قبل

سلام‌۱۲‌سال‌سزارین‌کردم‌۳‌ماهه‌پیش‌خوردم‌زمین‌شکمم‌خورد‌به‌لبه‌‌پله‌الان‌زیر‌دلم‌درد‌میکنه‌‌‌میشه ‌راهنمایی ‌کنید‌ممنونم

اسرا
اسرا
1 سال قبل

سلام بخیه زایمان طبیعی را باید کشید یا میریزه؟

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
یهوبخیه بلندنمیشم بخیه داخل شکمم تیرمیکشه در می‌کنه سزارین طبیعیه یانه؟؟؟

ب ف
ب ف
1 سال قبل

یه مادر عزیز! یکی دو بار تحمل کنی دردش میخوابه و عادی میشه
زیاد تنگ شد.

یه مادر
یه مادر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من ۵۰ روزه زایمان طبیعی کردم،بخیه اپیزیوتومی خوردم چندروز بعد از زایمان یکی از بخیه های بیرونیم نزدیک واژن باز شد ،متخصص گفت مشکلی نداره خودش جوش میخوره وباگذشت این همه مدت هنوز جوش نخورده و نتونستم نزدیکی کنم پوستم جوری کشیده میشه که مطمئنامیخواد پاره بشه و دردم میگیره الان باید چکار کنم؟؟روان کننده هم فایده نداشت چون از بیرون (پوستم)اذیت میشم.

Bahar
Bahar
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من ی ماه از زایمان طبیعیم میگذره اما بخیه ام انگار یکم باد کرده و درد میکنه…و وقتی موقع مدفوع خیلی بهم فشار میاد و دردم میاد دلیلش چیه؟

آیهان
آیهان
1 سال قبل

سلام من ۴۲روزه است سزارین کردم الان بخیه آخرسمت راستم کبودشده فقط یکی از بخیه ها خواستم بدونم دایلش چیه؟عفونت کرده؟

مسعوده یوسفی
مسعوده یوسفی
1 سال قبل

من یک برج قبل زایمان طبیعی داشتم، بخیه خوردم در زیاد داشتم نزد دوکتور مراجعه کردم. دوکتور برام گفت بخیه های بیرونی جوش کردن و بخیه‌های داخلی جوش نکردن و داور تجویز کرد ولی هیج اثری نکرده باید .حالا ادرار میکنم هیچ حس ندارم خیلی نگرانم چه کارکنم.

طاهره
طاهره
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من چهیل روز از زایمان طبیعی ام گذشته الانم بعضی وقتا جای بخیه هام خاریش داره این طبیعیه؟

شهین
شهین
پاسخ به  طاهره
2 ماه قبل

نزدیکی کنید خارش میره

عاطفه
عاطفه
1 سال قبل

سلام من یک ماه پیش زایمان سزارین کردم الان یکم ازجای بخیه هام بازشده به نظرتون دوباره باید بخیه کنم خیلی نیست اندازه یه پسته ،من دیابت هم دارم،یابایددارومصرف کنم

ب ف
ب ف
پاسخ به  عاطفه
1 سال قبل

نیاز بخیه نیست. بخش واژن گوشتی و ماهیچه ایه زود جوش میخوره

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من چهارماه پیش سزارین شدم بارداری اولم بوده
الان محل بخیه هام سر و گاهی اوقات سوزش های خفیفی دارم میخوام بدونم طبیعی یا نه
و اینکه احساس میکنم روی خط بخیه مقداری گوشت اضافه دارم

ممنون میشم جواب بدید

مریم
مریم
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام خوب شدید مشکلتون چی بود

محدثه
محدثه
1 سال قبل

سلام خانوم دکتر من ۱۰روز زایمان طبیعی کردم یه تیکه از بخیه افتاده ولی درد ندارم میتونم راحت بشینم و یا راه برم این مشکلی ندارد

سولماز
سولماز
2 سال قبل

سلام من ۲۰ سالمه ۱۰ روزه زایمان کردم و طی این ۱۰ روز ۳ مرتبه بخیه هام کنده شده و من باز مجدد رفتم دکترم بخیه کرده آیا علتش چیست که اینجوری میشه

الهه
الهه
2 سال قبل

سلام ببخشید من ۲۰روز پیش زایمان طبیعی داشتم بخیه های بیرونی همه افتادن به جز بخیه اولم که نز دیک واژن هست و پاره شده باید چیکارکنم؟ دکترمم خوب بخیه نزده انگار بغل بخیه ها ی خورده گوشت اضافه هست برای اینکه رحمم به حالت اول برگرده چیکار باید بکنم خانم دکتر ممنون میشم اگه کمکم کنید

ریسی
ریسی
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

سلام من ۲۰روزاززایمانم گذشته یکی ازبخیه هام نیفتاده کنار نخ بخیه اندازه ی یه جوش سفیدرنگ هست وخارش میده یعنی عفونت کرده چکارکنم لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

کبری میرزای
کبری میرزای
پاسخ به  الهه
1 سال قبل

سلام ببخشید من ۳۰ سالمه زایمان تو ۲۰ سالگی زایمان طبیعی داشتم بخیه هام بازشد رفتم بیمارستان کاری نکردن گفتن برای زایمان بعدی درستشون میکنیم اما من ۲ شکم دیگه هم زایمان کردم اما بخیه نزدن باید چیکار کنم چون هم چنان بازه بچه ۶ ماه هم دارم اگر برم برای عمل که بخیه برام سخت نیست

مریم شهدادی
مریم شهدادی
2 سال قبل

سلام من ۲۱روزه زایمان کردم بخیه های بیرونیم جوش خوردن ولی بخیه های داخلیم زود افتادن جوش نخوردن همش ازشون خون میاد رفتم دکتر گفت جوش میخورن بهم پماد و اسپری داد

کبری کشاورز
کبری کشاورز
2 سال قبل

سلام وخسته نباشیدببخشید خانم دکترمن ۵روزپیش عمل کردم افتادگی مثانه بداز دوروز پریدشدم نتونستم زیاد سشواربکشم ولی تند تند نواربهداشتیو عوض کردم ولی هنوز فشاربهم میاد موقع ادار فشارمیاد بدش سوزش دارم قرصامم مرتب خوردم امروز نگاه کردم ی دونه از بخیه هام افتاد نگاه کردم نزدیگ مقعدم احساس میکنم قرمز شده ایا بخیم باز شده خیلیم سوزش دارم بنظر شما عادیه چون کلا ۵روز گذشته لطفا راهنماییم کنید

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  کبری کشاورز
2 سال قبل

سلام وقت بخیر معمولا جذب بخیه ها بین هفت تا ده روز طول میکشه پس بهتره معاینه حضوری بشید یا حداقل ویزیت آنلاین بشید که بتونید عکس بفرستید

خانم احمدی
خانم احمدی
پاسخ به  دکتر راحله میرمجربیان
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ۲۷سالمه ۲۳روزمیشه زیمان طبیعی کردم بخیه خوردم روز ۱۰ دوافتاده دیگرانفتاده چیکارکنم یکم دردمیکنه خواهش میکنم جواب بدین

ثریا
ثریا
پاسخ به  خانم احمدی
1 ماه قبل

بله

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  کبری کشاورز
2 سال قبل
منیژه محمدی
منیژه محمدی
پاسخ به  دکتر راحله میرمجربیان
2 سال قبل

سلام من ۱۰ میشه زایمان طبیعی کردم وبخیه خوردم ولی تو این چند روز من میدیدم که بخیه ها افتادن این یعنی بخیه هام پاره شدن؟؟؟؟

هانیه
هانیه
پاسخ به  دکتر راحله میرمجربیان
1 سال قبل

سلام ۲۳عمل پرینه کردم یک تیکه پایین واژن نزدیک مقعدم درددارم

اندیشه
اندیشه
پاسخ به  دکتر راحله میرمجربیان
5 ماه قبل

۳۲ روز میشه زایمان کردم جای بخیه یم زیاد درد دارد چی کنم

شادی
شادی
پاسخ به  اندیشه
8 روز قبل

سلام ببخشید من هشت سال پیش سزارین کردم الان هرماه اخر پریودیم درد شدیدی در قسمت بخیه هام سمت چپ احساس میکنم جوری که انگار بخیه هام دارن کشیده میشن و پاره شدن خیلی نگرانم

فرزانه
فرزانه
2 سال قبل

سلام من ۸روزه پیش زایمان طبیعی داشتم وبخیه هام هم باز شدن پیش دکتر هم رفتم گفتن دوباره بخیه نمیزنیم برو استراحت کن خوب میشه یه مقدار هم داروی مسکن وچرک خشک کن داده والان هم خیلی درد دارم به مثانه ام فشار میاد وتیر میکشه برای نافم ممنون میشم راهنمایی وکمکم کنید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فرزانه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

دکمه بازگشت به بالا