وقت دور ریختن دغدغه های پزشکی فرا رسیده

پزشکان ازجمله پرمشغله ترین افراد جامعه هستند. این مشغله باعث شده تا آن ها نتوانند در خصوص نکات پیرامون مطبشان درست تمرکز کنند. تمرکز بر محیطی که روزانه چندین بیمار به آن مراجعه می کنند امر مهمی است. نوع  برخورد کادر درمان با بیماران، مدیریت زمان ویزیت ها، کنترل ساعت کاری، دکوراسیون مطب و .. از عواملی هستند که توجه به آن ها برای پزشکان به دغدغه تبدیل شده است.

با توجه و به کارگیری موارد فوق وقت آن رسیده تا با این دغدغه ها خداحافظی کنید.

برنامه ریزی روزانه و ماهانه داشته باشید

مگر بدون برنامه ­ریزی می توان به اهداف مورد نظر دست یافت.؟ این صحبت هرچند ظاهرا به شعاری کلیشه ای بدل شده ولی یک حقیقت انکار ناپذیر است که بدون برنامه ریزی نمی توان به اهداف خود دست یافت. کسانی مثل پزشکان که دغدغه های بیشماری در دنیای شغلی خود دارند باید برای خود یک برنامه روزانه داشته باشند. برنامه ریزی صحیح نه تنها شما را در کارتان موفق می کند بلکه زمان کافی برای رسیدن به امورات شخصی را به شما خواهد داد.

منشی، “قلب تپنده” مطب خود را با دقت انتخاب کنید

چه بسا پزشکان خوب و بنامی که مردم به دلیل وجود یک منشی عبوس، رغبتی برای مراجعه به آن مطب نمی کنند. مردم قبل از دریافت هرنوع خدمتی نیازمند کسب احترام اند. اگر این نیاز اولیه در افراد برطرف نشود، فرد دلیلی برای مراجعه مجدد به آن محل را در خود احساس نخواهد کرد. از این رو انتخاب منشی، انتخاب قلب تپنده مطب است. منشی که از اطلاعات پزشکی نسبتا خوبی جهت راهنمایی بیماران برخوردار بوده و روابط اجتماعی قوی داشته باشد بهترین گزینه برای اعتماد است.

از تعداد ویزیت های روزانه خود مطلع باشید

بدون آگاهی از تعداد ویزیت های روزانه، پزشک نمی تواند برنامه کاری خود را بداند. بررسی تعداد ویزیت های روزانه، وقت هایی که برای هفته و ماه های آتی داده شده، مواردی است که اطلاع داشتن از آن، پزشک را در مدیریت زمان خود یاری می دهد.

مطب خود را جذاب کنید

از دکوراسیونی استفاده کنید که فضای دلنشین و آرام بخشی به بیماران هدیه دهد. اگر می توانید از یک موسیقی سنتی آرام در فضای مطب، هر ازگاهی استفاده کنید. حتی می توانید برای پر کردن اوقات فراغت بیماران خود علاوه بر در دسترس قرار دادن مجلات و روزنامه ها، امکان دسترسی به اینترنت wifi را برای آن ها ایجاد کنید. تمام این موارد مزیت هایی است که نبودشان آزار دهنده نیست ولی بودنشان بر جایگاه شخصیتی شما بر ذهن بیمار تاثیرگذار خواهد بود.

مطبتان را تخصصی کنید

اگر پزشک اطفال هستید، از چند قاب عکس نوزاد بر روی دیوارهای مطبتان حتما استفاده کنید. چند وسیله بازی برای سرگرم شدن کودکان در صف انتظار در مطب داشته باشید. رنگ آمیزی درو دیوارها را کودکانه طراحی کنید.

 

نرم افزار مدیریت درمانگاه ، نرم افزار مدیریت مطب و درمانگاه ، همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۲/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا