خصوصیات کارشناس فروش درجه یک از نگاه خانم بهمنی

خانم “سپیده بهمنی” یکی از پرسنل بخش بازرگانی و فروش شرکت سپهر سلامت اند که ۳ سال سابقه فروش دارن و تجربه های خوبی در این حوزه تونستن کسب کنن. در شرکت سپهر سلامت کارشناس مسئول فروش خرد هستند و فرایند فروش خرد سامانه نوبت دهی پذیرش۲۴ رو بر عهده دارند. در ادامه یک گفت وگوی صمیمانه با ایشون ترتیب دادیم که شما رو دعوت به خواندن اون میکنم.

خانم بهمنی برای ما از کارتون بگید و اینکه چه وظیفه ای رو در شرکت عهده دار هستید؟

کار ما فروش سامانه نوبت دهی پذیرش۲۴ به پزشکان محترم هست. از چند طریق این کار رو تو شرکت پیگیری می کنیم، حضور در نمایشگاه ها و همایش های تخصصی یکی از مواردی هست که اونجا مستقیم با پزشک مواجه میشیم.

مراکز درمانی که قبلا سامانه نوبت دهی براشون راه اندازی شده برنامه دیگه ای هست که برای فروش ازش استفاده می کنیم، به این صورت که پزشکان اون مرکز با مزایای محصول ما به این واسطه آشنا هستن، با برقراری ارتباط با پزشکان نسبت به فروش محصولمون اقدام می کنیم.

چطور پیگیری مشتریانتون رو انجام میدین؟

واحد ما کلیه امور پزشکان که مایل به دریافت محصول پذیرش۲۴ هستند رو انجام میده. از ثبت نام پزشک گرفته تا تنظیم قرار دادها و پیگیری های بعدی نصب و راه اندازی، این موارد خلاصه ای از وظایفی هست که انجام میدم.

خانم بهمنی لازمه کار فروش چیه و اینکه افراد باید چه خصوصیاتی داشته باشن تا بتونن کار فروش رو به خوبی انجام بدن؟

اول باید نسبت به محصولی که قراره به فروش برسونیم آگاهی لازم رو داشته باشیم. هرچقدر آگهی ما بیشتر باشه، بهتر میتونیم محصولمون رو برای مشتری توضیح بدیم و این مهم ترین موضوع در متقاعد سازی مشتری در تصمیم گیری برای خرید هست. داشتن روابط عمومی بالا دومین خصلتی هست که یک کارشناس فروش باید داشته باشه. فرد باید توانایی ارتباط برقرار کردن با مشتری رو در شرایط مختلف داشته باشه و بتونه در مقابل انواع برخوردهای احتمالی، واکنش های مناسب رو اتخاذ کنه.

پیگیری مستمر به نظرم در بحث فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و می تونیم اونو در مرحله سوم از اهمیت قرار بدیم. اینکه ما برای فروش محصولمون ارتباط برقرار کنیم و بعد داستان رها بشه کار بیهوده ای هست و باید با پیگیری های بجا و زمانبندی شده تا کسب نتیجه تلاشمون رو ادامه بدیم.

 در پایان هم میتونم بگم داشتن اعتماد به نفس به عنوان شاکله ای که تمام این موارد رو در برمیگیره، برای یک کارشناس فروش لازم و ضروری هست.

ممنونم خانم بهمنی که وقتتون رو به ما دادید و ما رو از تجارب ارزنده خودتون بهره مند کردید. موفق باشید.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا