تیر کشیدن واژن در بارداری نشانه چیست و درمان آن

چرا در زمان بارداری واژن تیر می‌کشد؟

آشنایی با تیرکشیدن واژن و دلایل آن

بیشتر خانم‌های باردار اولین بار که تیر کشیدن زیر دل در اوایل بارداری را تجربه می‌کنند از خود می‌پرسند که آیا این درد عادی است؟ چه چیزی باعث این درد می‌شود؟ آیا باز هم تکرار می‌شود؟ آیا باید نگران باشم؟ و سوال‌های بسیار زیاد دیگر. بارداری دورانی است که شما احتمالاً دردهای جدید و ناآشنای زیادی را تجربه می‌کنید. یکی از دردهایی که در بیشتر مادران دیده می‌شود تیر کشیدن زیر شکم در بارداری است.

آیا تاکنون تیرکشیدن واژن را تجربه کرده‌اید؟ تیر کشیدن واژن در بارداری چیست؟ چرا به آن دچار می‌شویم؟ نشانه‌های آن چیست؟ و در آخر درمان آن چگونه است؟ در این مطلب می‌خواهیم به همه این سوالات پاسخ بدهیم و دلایل این درد و راه‌حل‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر می‌خواهید با تیر کشیدن زیر دل در بارداری بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

تیر کشیدن واژن چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

تیر کشیدن ناحیه واژن که به آن lightning crotch گفته می‌شود در قسمت‌های مختلفی مانند زیر شکم، واژن، در لگن یا بخش راست روده احساس می‌شود. دردی ناگهانی و تیز شبیه سوزش، شوک الکتریکی یا لرزش شدید است. تیرکشیدن زیرشکم در بارداری تنها چند ثانیه طول می‌کشد و اگر دردی طولانی‌تر از این مدت را احساس کردید باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

مشاوره آنلاین دکتر زنان

تیر کشیدن واژن در دوران حاملگی دردی سریع و تیز است که گاهی ممکن است به سمت پاها نیز کشیده شود. این درد با نزدیک شدن به زمان زایمان بیشتر می‌شود. به طور کلی به دردهایی شبیه سوزن سوزن شدن یا دردهای ناگهانی تیز که در قسمت لگن، بخش راست روده، واژن و رحم اتفاق می‌افتد تیر کشیدن واژن گفته می‌شود. بسیاری از افراد حتی ممکن است ندانند که با چه دردی روبرو می‌شوند و با آن آشنایی نداشته باشند.

در دوران بارداری دردهای متفاوتی را در قسمت تحتانی بدن خود احساس خواهید کرد اما این دردها با همدیگر متفاوت هستند و نباید با درد تیر کشیدن زیر شکم اشتباه گرفته شوند. بنابراین اگر پس از مطالعه این مطلب موفق به تشخیص این درد نشدید حتماً برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید یا با یک متخصص مشورت کنید.

تیر کشیدن واژن چه زمانی رخ می‌دهد؟

تیر کشیدن واژن ممکن است در هر زمانی از بارداری رخ دهد، از اوایل بارداری تا اواخر آن. اما بیشتر از همه ممکن است در سه ماهه سوم بارداری اتفاق بیفتد. یعنی در زمانی که جنین در رحم شما بزرگتر شده و به زمان زایمان نزدیکتر می‌شود. در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا با نزدیک شدن به روزهای پایانی این درد بیشتر احساس می‌شود.

تیر کشیدن زیر شکم در بارداری معمولاً چه زمانی پایان می‌یابد؟

این درد با انجام زایمان و پس از تمام شدن دوره بارداری و متولد شدن نوزاد شما خاتمه می‌یابد. قابل درک است که این درد می‌تواند ناخوشایند و آزادهنده باشد اما غیرقابل اجتناب بوده و یکی از عوارض بارداری است. بنابراین باید تلاش کنید از راه‌های مختلف آرامش خود را حفظ کنید و با این درد کنار بیایید تا زمانی که فرزند دلبندتان به دنیا بیاید. در ادامه راه‌هایی را بیان می‌کنیم که می‌توانند در کاهش این دردها به شما کمک کنند.

دلایل تیرکشیدن واژن در بارداری

علت تیر کشیدن واژن در بارداری چیست؟

چرا مادران به چنین دردی دچار می‌شوند؟ دلیل این امر به طور واضح مشخص نیست اما نظریه‌های مختلفی درباره علت اتفاق افتادن این درد وجود دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بزرگ شدن جنین در رحم

در حالی که کودک کوچک شما هر روز بیشتر رشد می‌کند و بزرگتر می‌شود فضای بیشتری را در رحم اشغال می‌کند می‌تواند به رشته اعصابی که به دهانه رحم یا اطراف آن می‌رسد فشار وارد کند که این امر موجب تیر کشیدن واژن در اوایل بارداری می‌شود. هم‌چنین با نزدیک شدن به زمان زایمان، فشار سرِ کودک ـ که در حال بزرگتر شدن است ـ به ناحیه لگن و دهانه رحم افزایش پیدا می‌کند که این امر موجب ایجاد درد ناگهانی در ناحیه واژن یا رحم می‌شود.

حرکت جنین

جنین با حرکت کردن در رحم و تغییر وضعیت، حالت‌های مختلفی به خود می‌گیرد. ممکن است به حالت کشیده دربیاید یا لگد بزند که هر کدام از این حالت‌ها می‌تواند به دیواره رحم و اعصاب آن فشار وارد کند و دردهایی ناگهانی را منجر شود. این فشار زمانی بیشتر می‌شود که سر جنین در هفته‌های آخر حاملگی یا در هنگام زایمان وارد ناحیه لگن می‌شود.

وجود رگ‌های واریسی

همه ما از وجود دردهای ناخوشایندی که رگ‌های واریسی به دنبال دارند آگاهیم. در دوران بارداری نیز احتمال بروز واریس در ناحیه واژن نیز وجود دارد که می‌تواند موجب دردهای لگنی می‌شود. این امر به دلیل جمع شدن خون در اندام‌های پایینی است و درد آن شبیه تیر کشیدن است.

کمبود مواد معدنی مانند منیزیم

متأسفانه بسیاری از افراد جامعه دچار کمبود منیزیم در بدن هستند. حال تصور کنید که اگر بدن بخواهد این ماده معدنی را برای دو نفر تأمین کند حتی اگر میزان مناسبی ذخیره داشته باشد ممکن است به کمبود آن دچار شود. یکی از فواید مهم منیزیم بهبود کارکرد اعصاب بدن است. اگر در فردی منیزیم به اندازه کافی وجود نداشته باشد می‌تواند منجر به بروز دردهای عصبی مانند تیر کشیدن رحم در بارداری یا گرفتگی عضلات و دردهای سیاتیک شود.

درد در رباط گرد رحمی

در زمان بارداری رباط‌های محافظ لگن و رحم برای این‌که با رشد فزاینده جنین سازگار شوند کشیده می‌شوند. در برخی از زنان بیشتر از دیگران هورمون‌های رلاکسین و پروژسترون تولید می‌شود. این هورمون‌ها سبب کش آمدن و شل شدن این رباط‌ها می‌شود. زمانی که این رباط‌ها خیلی زیاد یا خیلی سریع کشیده شوند موجب بروز تیر کشیدن زیر شکم در بارداری می‌شود.

دردهای مربوط به رباط گرد رحمی معمولاً بین هفته شانزدهم تا هفته بیستم اتفاق می‌افتند. البته اگر این بارداری اول شما نیست ممکن است این درد را زودتر نیز احساس کنید.

درمان تیرکشیدن واژن در حاملگی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

آیا در مورد این‌که دچار تیر کشیدن واژن شده‌اید اطمینان دارید؟ آیا مطمئن هستید که درد دیگری را تجربه نکرده‌اید؟ لازم است بدانید که تیر کشیدن واژن در ماه اخر بارداری یا تیر کشیدن زیر شکم در اوایل بارداری خطرناک نیست و برای سلامتی شما یا جنین خطری به همراه ندارد. از طرف دیگر حتی اطمینانی برای سلامت کودک است. اما اگر این دردها بیشتر از چند ثانیه طول بکشند یا به همراه آن‌ها نشانه‌هایی مانند خونریزی واژینال، تب یا انقباض همراه باشد یا ادامه‌دار باشد حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و عبارت‌هایی مانند تیر کشیدن رحم در بارداری نی نی سایت یا تیر کشیدن واژن در بارداری نی نی سایت را جست‌وجو نکنید و به دنبال راه‌حلی در اینترنت نگردید. این علائم می‌توانند خطرناک باشند و ضررهای جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشند.

آیا تیر کشیدن واژن در ماه اخر بارداری نشانه زایمان است؟

می‌توان گفت که تیر کشیدن واژن نشانه بارداری است اما این درد لزوماً نشانه زایمان نیست. گفتیم که با فشارهایی که جنین به اعصاب رحم وارد می‌کند یا با حرکت جنین به سمت پایین و وارد شدن فشار به ناحیه لگن تیر کشیدن واژن اتفاق می‌افتد. زمانی این درد می‌تواند نشانه زایمان باشد که با علائم دیگر نیز همراه باشند. علائمی که حاکی از اتمام بارداری شماست.

درمان تیر کشیدن واژن در بارداری

ممکن است شما نیز به دنبال درمان خانگی تیر کشیدن واژن در بارداری باشید. در ادامه مواردی را بیان می‌کنیم که می‌توانند در تسکین تیرکشیدن رحم کمک کننده باشند.

تغییر وضعیت

برخی از مادران در برخی از حالت‌های بدن مانند وضعیت نشستن یا غیره متوجه تشدید این درد می‌شوند. اگر برای شما نیز چنین مطلبی صادق است بهتر است در وضعیت‌هایی قرار بگیرید که اندامتان در حالت آرامش بیشتری قرار داشته باشند. تغییر موقعیت می‌تواند به جابه‌جایی کودک کمک کند و فشار را از روی عصب‌ها کم کند.

حمام آب گرم

حمام گرم می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌های دوران حاملگی را مانند استرس یا دردهای بدنی را کاهش دهد. هم‌چنین درد رباط را کاهش می‌دهد. البته مطمئن شوید که آب بیش از اندازه گرم نباشد تا درجه حرارت بدن‌تان را بالا نبرد.

استفاده از بند حمایت کننده شکم

لباس‌های مخصوصی برای خانم‌های باردار وجود دارد که در بسیاری از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. آن‌ها با کاهش وزن از روی لگن می‌توانند مقدار فشار روی عصب‌ها را کاهش دهند و در نتیجه از درد استخوان ناحیه تناسلی در بارداری بکاهند. شما می‌توانید این کمربندها را زیر یا روی لباس خود بپوشید.

انجام ماساژ پیش از تولد

درست است که انجام ماساژ پیش از تولد نمی‌تواند مانعی برای بروز تیر کشیدن واژن باشد اما می‌تواند باعث شل شدن و ریلکس شدن عضلات شود و بسیاری از دردهای بارداری را تسکین دهد.

مصرف مکمل منیزیم

همان‌طور که اشاره کردیم کمبود منیزیم در بدن می‌تواند سبب بروز گرفتگی‌های عضلات و افزایش یافتن درد لگن در دوران حاملگی شود. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی خود و کودکتان هم‌چنین کاهش انواع دردها، در صورت کمبود منیزیم در بدن و با تشخیص پزشک متخصص از این ماده معدنی مصرف کنید.

تشخیص این‌که بدن شما دچار کمبود منیزیم است یا خیر از عهده شما خارج است. در دوران بارداری باید انواع مکمل‌ها را مصرف کنید اما باید همه آن‌ها را تحت‌نظر پزشک متخصص مصرف کنید تا خطری برای سلامتی شما و کودک ایجاد نشود. برای تشخیص کمبود منیزیم پزشک ممکن است آزمایش‌های مختلفی را برای‌تان تجویز کند.

ورزش کردن و تحرک

انجام فعالیت‌های ورزشی و تحرک داشتن در دوران بارداری فایده‌های بسیار زیادی دارد. البته واضح است که این تمرینات نباید خودسرانه باشد بلکه باید با مشورت با متخصصان صورت بگیرد. انجام ورزش در این دوران سبب کاهش استرس‌های بارداری و هم‌چنین قرار گرفتن نوزاد در بهترین حالت و کاهش تیر کشیدن زیر شکم سمت چپ در بارداری می‌شود.

کاهش میزان فعالیت‌های سنگین و طولانی

تحقیقات نشان داده است که ساعت‌های کاری طولانی مدت می‌تواند موجب بروز درد در ناحیه لگن شود. اگر کار دستی، عملی یا ساعات طولانی مشغول به فعالیت هستید از این میزان کم کنید تا به دردهای گوناگون در بارداری دچار نشوید. انجام فعالیت‌های سنگین یا طولانی مدت در این دوران می‌تواند علت درد استخوان واژن در بارداری باشد.

جلوگیری از تیرکشیدن واژن در حاملگی

آیا می‌توان از بروز این درد جلوگیری کرد؟

متأسفانه راهی برای پیشگیری از این درد وجود ندارد و با جست‌وجوری عبارتی مانند تیر کشیدن زیر شکم در اوایل بارداری نی نی سایت نمی‌توانید راه‌حل قطعی برای جلوگیری از این درد پیدا کنید. تیر کشیدن زیر شکم یک امر اجتناب‌ناپذیر است اما نکته مهم این است که بدانید علت تیر کشیدن واژن بعد از اقدام به بارداری هر چه که باشد نباید در زندگی و فعالیت روزمره شما اختلال ایجاد کند و با نشانه‌های دیگری مانند ترشحات غیرطبیعی یا خون‌ریزی همراه باشد.

دوران بارداری می‌تواند گاهی سخت و خسته‌کننده باشد و به صورت مداوم برای شما این سوال را ایجاد کند که آیا باید نگران این مسئله باشم؟ آیا این مسئله خطرناک است؟ در هر صورت آرامش خود را حفظ کنید و به جای بیان کردن مشکل خود با افراد ناآگاه آن را با متخصصان درمیان بگذارید تا خیال‌تان آسوده شود.

دریافت مشاوره در زمینه‌ی تیر کشیدن واژن در بارداری

در این مطلب سعی کردیم شما با تمام نکات مربوط به تیر کشیدن زیر شکم و واژن در بارداری آشنا کنیم. بی‌شک امکان‌پذیر نیست که همه‌چیز را در یک مقاله و تنها در این سطرها گنجاند. فراموش نکنید که برای افزایش اطلاعات خود در این حوزه به مطالعه‌ی بیشتر و مشورت با افراد متخصص بپردازید. بدیهی‌ست که مراجعه به پزشک یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع مشکلات جسمی‌ست. اما گاهی ممکن است شرایط آن برای افراد وجود نداشته باشد. به‌ویژه رفت‌وآمد مداوم برای بانوان باردار می‌تواند دردسرهای خاص خودش را داشته باشد.

لذا اگر شما نیز با چنین مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، تلاش کنید در دروان حاملگی با انجام فعالیت‌های آرامش‌بخش بر ذهن و بدن خود تسلط داشته باشید. در صورت نیاز به مشورت با یک متخصص دارید می‌توانید با کارشناسان ما در پذیرش ۲۴ بخش مشاوره آنلاین زنان و زایمان تماس بگیرید و از متخصصان ما راهنمایی بگیرید. به این طریق دیگر نیازی به حضور در مطب نخواهید داشت.

در مشاوره‌ی آنلاین و یا تلفنی شما می‌توانید مشکلات خود و جزئیات تجربیاتی که دارید را با متخصص مورد نظرتان در میان گذاشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

ویزیت آنلاین متخصص زنان و زایمان

۴.۱/۵ (۱۲ نظر)

منبع
www.mamanatural.comimg.huffingtonpost.comcdn-prod.medicalnewstoday.comwww.all4women.co.za

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
48 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hair transplant in turkey
hair transplant in turkey
3 ماه قبل

cheap and quality clinic for hair transplant in turkey

سعیده
سعیده
1 سال قبل

سلام من هفته ۲۲ بارداری هستم و۲۴ ساعته که درد شدید در واژن دارم درد مداوم هم هست باید چه کاری انجام بدهم

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام هفته نهم بارداری هستم درد پای سمت چپ دارم وتخمدان چپم هم تیر میکشه در حد چند ثانیه وقطع شدوواژنم حالت نبض داشت.نگرانم تا یک هفته پیش لکه بینی داشتم ولی بادارو رفع شد

مرضی
مرضی
پاسخ به  نرگس
10 ماه قبل

سلام ببخشید بارداریتون ایمن پیش رفت

معصوم
معصوم
1 سال قبل

واینکه ۲۸هفته هستم

معصوم
معصوم
1 سال قبل

سلام من خیلی نشستم حدود هفت ساعت والان اصلا نمیتونم بشینم درد شدیدی دارم در ناحیه پشت خطرناک هست

انسیه
انسیه
1 سال قبل

سلام خانم دکترمن ۳۷ دوروزهستم خیلی دردواژن دارم وقتی درازکشیدم بعدش ک بلندمیشم میشینم روی شکمم دردبدی میگیره تا ۲۰. ۳۰ثانیه ایا خطرناکه یادردزایمانه

ماریا
ماریا
1 سال قبل

اگه میشه بهم جواب بدین خیلی بیقرار بچه هستم زیر نظر دکتر هم هستم مگه هیچ مشکلی نداری چهارده سال هم سن دارم

ماریا
ماریا
1 سال قبل

سلام من پنج روز از زمان پریودم مگذره و دل درد کمر درد تیرکشیدن واژن دارم ایا از علاعم بارداری هست

سکینه
سکینه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید درد واژن دارن ترشح خیلی دارم درد لگن دارم ۲۶هفته بارداری ام

قربانپور
قربانپور
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من در هفته ی۳۷بارداری هستم سمت چپ واژنم درد زیادی احساس میکنم میخواستم ببینم مشکل از چیست آیا برای جنین خطر داره

قربانپور
قربانپور
1 سال قبل

سلام من هفته‌ی ۳۷بارداری هستم سمت چپ واژنم هم تیر می‌کشه هم درد زیادی دارم علت چیست

مهری نوایی
مهری نوایی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه چند وقتی خیلی دد ناحیه واژن زیرشگم درد شدیدی دارم امروز درد واژن خیلی شدیدتر شده که حتی نمیتونم راه برم هفته ۲۴ بارداری هستم راهنمایی کنید چکار کنم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من سه ماهه باردارم وزیاددرد واژن دارم بیشترموقع ادراریعنی وسط ادرار که میرسه انگاری یه چیزی میخواد بیاد پایین لطفا کمکم کنید

یاوری
یاوری
1 سال قبل

سلام ببخشید دل درد در ماه پنجم وتیر کشیدن داخل رحم دلیل چیه

ارزو
ارزو
پاسخ به  یاوری
1 ماه قبل

ازمنم

فاطمع
فاطمع
1 سال قبل

سلام خسته نباشید هفته ۶ بارداری هستم زیر شکم وانتهدی کمرم درد میکنه وگاهی واژنم تیر میکشه قبلا یک سقط داشتم خیلی میترسم ایا این خطر ناکه

مطهره
مطهره
1 سال قبل

من اول ماه هشتم زیاد داخل واژن تیر میکشه

عاطفه
عاطفه
1 سال قبل

سلسلام خوبین
خسته نباشین تو هفته ۱۲ام بارداریم
دیروز صبح مجبور شدم حدود ۳ساعت چهار زانو یجا بشینم
از همون موقع درد شدید تو پهلوی چپم ایجاد شده ک الان دو روز تمومی ندارد دردش..
حس میکنم تب دارم با سردرد شدید
چیکار کنم؟

کوثر
کوثر
1 سال قبل

سلام من ۳۵ هفته بارداریم که زیر شکمم درد میکنه از امروز بعد یه دور بند نافم دور گردن بجه پیچیده خیلی نگرانم بعد اینکه ناراحت میشم دردم شدتت پیدا میکنه درد زایمانه یعنی.

قربانپور
قربانپور
پاسخ به  کوثر
1 سال قبل

سلام من هفته‌ی ۳۶ بارداری هستم سمت چپ واژنم خیلی درد می‌کنه میخواستم ببینم خطری برای جنین داره یانه

ملازهی
ملازهی
1 سال قبل

سلام من ماه هشتم بارداری هستم استخوان های واژنم خیلی درد میکنه

بابای چکینی
بابای چکینی
2 سال قبل

سلام من ۲۰ هفته ام ناحیه تناسلی درد میکنه شکمم خواستم ببینم خطر دارد

زیبا
زیبا
پاسخ به  بابای چکینی
1 سال قبل

سلام هفته ده بارداری م عفونت شدید دارم با کمرد درد باید چیکار کنم

مری
مری
پاسخ به  بابای چکینی
10 ماه قبل

سلام چند روز از پریودی من گذشته و الان هم سمت راست زیر شگم من درد و تیر میکشه برای چه اینطور شدچه کنم

Nasrin
Nasrin
2 سال قبل

سلام هفته ۱۱,هستم و از ۶هفته دردهای دل و کمر دارم دو روزه که زیر دلم و ناحیه واژنم درد می‌کنه و تیر می‌کشه ممکنه خطر ناک باشه؟
با تشکر

عصمت مستعان
عصمت مستعان
پاسخ به  Nasrin
1 سال قبل

سلام هفته ۱۶بارداری هستم،دو روز هست در قسمت پایین کمر درد شدید دارم و واژن هم بعضی وقتا تیر می کشه ،علتش چیست

معصومه رجبی
معصومه رجبی
2 سال قبل

سلام باردارنیسنم ولی استخوان واژنم تیرمیکشه نمیتونم سرپاوایستم

اتنا
اتنا
2 سال قبل

سِلام واژنم درد میکنه وکشاله رانم وزیرسینه سمت چپم ماه ۳۰ بارداریم ‌ایاخطرناکه؟؟؟؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  اتنا
1 ماه قبل

سلام
درد زیر سینه سمت چپ
منم این مورد رو دارم دکتر گفت بخاطر اینه بچه داره جا می‌کنه ماهیچه های قلب تحت فشار است

فریبا
فریبا
2 سال قبل

سلام شنبه همین هفته یه خون صورتی از واژانم اومد وامروز درد یهویی کمرو دل دارم و تیرکشیدن زیر دل وپهلوهاو رون پاها دارم فردا وقت عادت ماهانه ام هست امکانش هست که باردار باشم.

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فریبا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

فریبا
فریبا
2 سال قبل

سلام شنبه همین هفته یه خون صورتی از واژانم اومد وامروز درد یهویی کمرو دل دارم و تیرکشیدن زیر دل وپهلوهاو رون پاها دارم فردا وقت عادت ماهانه ام هست امکانش هست که باردار باشم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فریبا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

یاوری
یاوری
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

دل درد شدید در بارداری و انگار یه چیزی توی وازنم داره میاد پایین

سودابه
سودابه
پاسخ به  یاوری
1 سال قبل

سلام هفته ۲۳ بارداریم سوزش ودرد واژن دارم قرص پماد واژینال استفاده کردم خوب نمیشم موقعه دفع اداردرد دارم چکار کنم

اسرا
اسرا
پاسخ به  یاوری
1 سال قبل

سلام ببخشید من دیروز بهم اضطرس وارد شد الان از ناحیه کارت درد دارم وبهم فشار میاد چکار کنم

انیس
انیس
پاسخ به  یاوری
1 سال قبل

منم هفته ۳۸ همین حالت دارم

سهراب زهی
سهراب زهی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
5 ماه قبل

سلام خسته نباشی من توهفته ۳۳هستم خیلی به واژنم فشارمیادهمش میرم دستشویی دردهم میکنه میشه راهنمای کنید

رحمانی
رحمانی
2 سال قبل

سلام،هفته ۲۷ام هستم،به شدت واژنم تیر میکشه و احساس سوزش دارم،در کل همه ناحیه تناسلیم مخصوصا واژن و استخوان شرمگاهیم درد میکنه،میخواستم ببینم علتش زایمان زودرس هست؟در ضمن مقدار آب دور جنین در سونوگرافی بیشتر از حد نرمال بوده…

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  رحمانی
2 سال قبل

سلام
از نظر وجود عفونت بررسی انجام شود. علایم مشابه زایمان زودرس نیست .

سهیلا
سهیلا
2 سال قبل

سلام هفته ی ۳۸ باردار هستم سمت راست شکمم خیلی تیر میکشه ممکنه درد زایمان باشه ؟ممنون

دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  سهیلا
2 سال قبل

سلام
درد زایمان نیست ، اصطلاحا ماه درد می گیم که چیز خاصی نیست

مرجان
مرجان
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من امروز مثانه ام خیلی تیر میکشه و درد شدید دارم

ارزو
ارزو
پاسخ به  مرجان
1 سال قبل

سلام خانم دکتر هفته دوم بارداریم واژنم به شدت سوزش داره چیکارکنم

راهیل
راهیل
پاسخ به  ارزو
3 ماه قبل

دقیقا من هم ۳۴ روز باردار هستم و شب ها من و شوهرم میکنیم

راهیل
راهیل
پاسخ به  راهیل
3 ماه قبل

من درد بدی دارم

دکمه بازگشت به بالا