همه چیز در مورد واریکوسل و روش‌های درمان آن

نشانه ها و روش های درمان واریکوسل

واریکوسل و راه‌های تشخیص و درمان آن

واریکوسل(Varicocele) به‌صورت یک رگ در داخل کیسه بیضه قرار دارد. در اکثر مواقع در بیضه چپ و گاهی در سمت راست دیده می‌شود. به گفته پزشکان احتمال اینکه واریکوسل در هر دو طرف کیسه بیضه باشد، کم است. بیماری واریکوسل مانند رگ‌های واریسی پا است. این بیماری در افراد زیر ۱۵ سال نادر بوده اما در ۴۰ درصد از مردان بالغ اتفاق می‌افتد و در ۹۰ درصد موارد در سمت چپ قرار دارد و ۱۰ درصد در دو طرف بیضه. بهتر است بدانید که آناتومی سمت چپ بیضه و راست آن با یکدیگر متفاوت است.

زمانی که فردی مبتلا به واریکوسل در ناحیه اسکروتوم یا کیسه بیضه (Scrotum) می‌شود، دریچه وریدی او عملکرد خود را از دست می‌دهد و گردش خون او به سمت بالا به طرف قلب متوقف و خون در آن ناحیه جمع می‌شود. این اتفاق باعث تورم، کوچک شدن بیضه، ناباروری و درد در ناحیه شکم فرد می‌شود.

متخصص آنلاین کلیه و مجاری ادرار

علل واریکوسل

واریکوسل چیست؟

واریکوسل بیضه یک بیماری شایع در بین مردان است. این بیماری ممکن است در ۴۰ درصد از آن‌ها عامل ناباروری شود. در برخی از آن‌ها نیز تعداد اسپرم کم می‌شود. واریکوسل و بارداری یکی از موضوعات مهمی است که محققان آن را مورد بررسی قرار داده‌اند. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۶ به عمل آمده، درمان واریکوسل و بررسی اختلالات باروری ناشی از این بیماری موردتوجه بسیاری از پزشکان و محققان بوده است. برای اطمینان از این‌که دچار این بیماری هستید یا نه بهتر است با یک متخصص اورولوژی (Urologist) دیدار کنید تا از وضعیت خود و احتمال ناباوری اطمینان حاصل کنید. در صورتی که به وجود این بیماری در خود شک دارید، می‌توانید با مشاوره آنلاین با متخصص آنلاین کلیه و مجاری ادراری سایت پذیرش ۲۴ ، شرایط خود را شرح داده و از نتیجه مطلع شوید.

راه‌های تشخیص واریکوسل بیضه در مردان

تشخیص واریکوسل

گاهی ممکن است واریکوسل علائمی نداشته باشد و فرد تا تجربه نکردن ناباروری خود از وجود این بیماری مطلع نشود. این افراد بعد از مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشات لازم به بیماری خود پی می‌برند.

در برخی از افراد دیگر نیز علائم ظاهری واریکوسل افزون بر ناباروری دیده می‌شود. این علائم شامل موارد زیر می‌شود:

احساس درد شدید در ناحیه بیضه در اثر واریکوسل

بروز درد در ناحیه بیضه می‌تواند در اثر ایستادن‌های طولانی، ورزش یا فعالیت زیاد باشد. اگر فردی در ناحیه اسکروتوم یا کشاله ران احساس درد داشت، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند. جریان خون در بیضه مردان توسط طناب اسپرماتیک اتفاق می‌افتد. پزشکان متخصص علت درد این امر را اختلال در جریان خون دریچه‌های وریدی می‌دانند. به شکلی که با تجمع خون در آن ناحیه رگ‌های وریدی گشاد می‌شوند. تغییر در ظاهر رگ‌ها به‌سادگی قابل‌مشاهده است.

فرد باید به مدت‌زمان درد نیز توجه داشته باشد؛ واریکوسل به طور معمول از دوران بلوغ آغاز می‌شود و احتمال اتفاق افتادن آن در دوران قبل از بلوغ خیلی کم است. همچنین امکان ابتلای مردان مسن نیز به این بیماری کم است.

تغییر اندازه ظاهری بیضه در اثر واریکوسل

افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، خودشان نیز می‌توانند تغییر اندازه بیضه خود را متوجه شوند. در این مواقع اندازه بیضه کوچک‌تر می‌شود. با دیدن این علائم ظاهری بهتر است به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. پزشکان توصیه کرده‌اند برای درمان این عارضه باید به‌موقع اقدام کرد؛ در غیر این صورت درمان طبیعی برای برعکس کردن روند آتروفی وجود نخواهد داشت. واریکوسل و کوچک شدن بیضه در مراجعه به‌موقع فرد به پزشک قابل‌درمان است.

ایجاد تورم در ناحیه بیرونی بیضه

تورم در ناحیه بیرونی بیضه به معنی بزرگ‌تر شدن کیسه اسکروتوم است. آب آوردن بیضه، التهاب آن و تومور غیرطبیعی در آن ناحیه از جمله عوامل تورم بیضه است که در اکثر مواقع با درد نیز همراه است. گاهی نیز درد در این ناحیه ممکن است وجود نداشته باشد. زمانی که احساس کردید این ناحیه از بدن شما ورم کرده و با درد شدیدی همراه است، باید هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام کنید.

پیچ خوردگی شاهرگ‌های داخل اسکروتوم

پیچ خوردگی بیضه یک بیماری شایع در بین مردان است. اگر خون‌رسانی در کیسه بیضه دچار اختلال شود و کورد داخل بیضه به دور خود بچرخد، بافت بیضه به‌مرور زمان از بین می‌رود. گاهی ممکن است این پیچ خوردگی به وارد شدن ضربه به ناحیه کشاله ران در بدن به وجود بیاید. البته پیچ خوردگی شاهرگ‌های داخل بیضه اکثراً فقط در یک بیضه اتفاق می‌افتد و پیچ خوردگی هر دو بیضه خیلی نادر است.

پزشک متخصص با معاینه فرد می‌تواند متوجه این امر شود. چرا که در این حالت بیضه‌ای که پیچ خورده از بیضه دیگر بالاتر است و فرد در هنگام لمس آن درد زیادی را حس می‌کند.

تشخیص واریکوسل بیضه

تشخیص این بیماری با معاینه بدنی اتفاق می‌افتد. هنگام مراجعه به متخصص اورولوژی، پزشک با معاینه بیضه‌های شما می‌تواند تشخیص دهد که شما مبتلا به واریکوسل هستید یا نه. پزشک از شما می‌خواهد که سر پا بمانید؛ زیرا در این حالت وزن شما به روی پاهایتان می‌افتد و در این صورت اندازه واریکوسل بزرگ‌تر شده و وجود آن راحت‌تر حس می‌شود. همچنین می‌تواند با دراز کشیدن شما نیز متوجه این قضیه شود. واریکوسل در حالت درازکش و افقی ناپدید می‌شود.

تشخیص واریکوسل با سونوگرافی

در برخی از مواقع نیز پزشک با معاینه بدنی نمی‌تواند متوجه وجود واریکوسل در بدن شما شود. در این زمان باید سونوگرافی انجام شود. در سونوگرافی وجود واریکوسل در بیضه و همچنین اندازه آن مشخص می‌شود. اگر واریکوسل درد نداشته باشد و مشکلات باروری را با خود به همراه نیاورد، می‌تواند بی‌ضرر به حساب بیاید. اما همیشه تصور نکنید که وجود هر توده در ناحیه بیضه شما مربوط به واریکوسل است. گاهی این توده‌ها خطرناک‌تر از این بیماری هستند و نیاز به معالجه فوری دارند.

واریکوسل و ناباروری

برخی افراد مبتلا به این بیماری دچار عارضه ناباروری می‌شوند. علت این امر به‌درستی مشخص نشده است اما نظرات احتمالی در مورد آن وجود دارد. نظریه رایج در مورد این مسئله بالا رفتن دمای بیضه بر اثر تجمع خون در این ناحیه و جریان نیافتن آن در بدن است. بالا رفتن گرمای اسکروتوم برای اسپرم‌ها مضر است. این عامل گاهی باعث کاهش تعداد اسپرم‌ها، حرکت ضعیف آن‌ها و یا زیاد شدن اسپرم‌های آسیب دیده می‌شود.

یکی دیگر از نظریه‌هایی که در مورد واریکوسل و ناباروری ارائه شده این است که اختلال در گردش خون داخل کیسه بیضه، میزان سموم را در آن ناحیه افزایش می‌دهد و این کار سلامتی منی را کاهش می‌دهد. نظریه بعدی نیز کاهش اکسیژن‌رسانی بیضه‌ها است.

واریکوسل و ناباروری

علل افزایش خطر واریکوسل

همان‌طور که گفته شد علل ایجاد واریکوسل به طور دقیق مشخص نشده است. اما بروز آن در مردان ۱۵ تا ۳۰ ساله بیشتر دیده می‌شود. چاقی مفرط در مردان ابتلا به واریکوسل را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

در مردان مجرد واریکوسل قبل از ازدواج آن‌ها باید درمان شود. هر اندازه که در درمان این بیماری دیرتر اقدام شود، اثرات آن بر روی بدن و اسپرم‌ها بیشتر می‌شود. با افزایش تاثیرات واریکوسل بر روی بدن، حرکت اسپرم‌ها و سپس شکل آن‌ها نیز دچار تغییر شده و فرد توانایی باروری خود را از دست می‌دهد. ناتوانی باروری توسط این بیماری را واریکوسل عقیمی می‌گویند.

برخی از افراد نیز بدون نشانه‌ای از عوامل ذکر شده دچار ناتوانی در باروری می‌شوند. این افراد باید در سریع‌ترین زمان ممکن برای درمان اقدام کنند تا علت شناسایی شود.

زمان ناباروری در مردان

مردان نابارور در حالت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • مردانی که ناباروری آن‌ها قبل از زمان ازدواج مشخص شده است.
  • مردانی که بعد از به دنیا آمدن یک یا چند فرزند به این بیماری مبتلا می‌شوند. در این صورت نیز تمامی موارد گفته شده در بالا و آزمایش‌های مربوطه بر روی این افراد انجام می‌گیرد.

مردانی که می‌خواهند قبل از ازدواج از سلامتی کامل خود در این زمینه اطمینان حاصل کنند، می‌توانند با انجام آزمایش‌های مخصوص نتیجه را مطلع شوند. اگر سلامتی آن‌ها در باروری تأیید نشد، می‌توانند قبل از ازدواج کارهای لازم برای درمان را انجام دهند. خوشبختانه امروزه با وجود سامانه‌هایی مانند پذیرش ۲۴، تفسیر آزمایش به‌صورت اینترنتی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و نیازی به انتظارهای طولانی‌مدت در صف‌های آزمایشگاه و مطب‌ها نیست.

عوارض واریکوسل کدام‌اند؟

از شایع‌ترین عوارض واریکوسل می‌توان به کاهش کیفیت و اندازه اسپرم در بدن مردان اشاره کرد. همچنین به این مورد می‌توان اشاره کرد که میزان تستسترون موجود در بدن افراد مبتلا به واریکوسل، کم می‌شود و در برخی مواقع رشد طبیعی بیضه‌ها را متوقف می‌کند. این عوامل و عارضه‌های اصلی دیگر دست به دست هم داده و باروری فرد را دچار اختلال می‌کنند. البته باید متذکر شد که در همه موارد واریکوسل بر روی اسپرم و میزان تولید آن اثرگذار نیست.

آیا واریکوسل باعث زود انزالی می‌شود؟

نظریه ثابتی در مورد واریکوسل و زود انزالی ارائه نشده است. برخی پزشکان در مورد این سؤال نظرهایی داده‌اند و به گفته آن‌ها واریکوسل و عمل آن ارتباطی به رابطه جنسی و انزال در مردان ندارد.

واریکوسل و زودانزالی

آیا درمان واریکوسل با طب سنتی امکان‌پذیر است؟

واریکوسل در طب سنتی نیز مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه ادامه مقاله می‌توانید به روش سنتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید یک رژیم غذایی مناسب برای خود تهیه کنید. بهتر است از فست‌فودها، غذاهای سرد و یخ زده، سوسیس، کالباس، بادمجان و برخی غذاهای دیگر که عامل سردی در بدن هستند، استفاده نکنید.

مصرف مواد نام برده شده در بالا سبب افزایش تولید خلط سودا (Soda sputum) شده و غلظت خون بدن را بالا می‌برد. افزایش غلظت خون نیز واریس بیضه را در بدن به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این منظور بهتر است خوراکی‌های سودازا را کنار بگذارید. در ادامه این مطلب برخی از خوراکی‌های مفید برای واریکوسل آورده شده است.

شربت خاکشیر برای واریکوسل

یک قاشق خاکشیر را در یک لیوان آب جوش که ولرم شده است، هم بزنید. برای شیرین کردن این شربت بهتر است از عسل طبیعی استفاده کنید. روزانه یک لیوان از این شربت را به‌صورت ناشتا به مدت سه ماه میل کنید. این روش و استفاده از این شربت میزان ابتلا به بیماری واریکوسل را کاهش داده و بیماری افراد مبتلا را نیز تا حدودی درمان می‌کند.

زالو درمانی برای واریکوسل

زالو درمانی نیز یکی دیگر از روش‌های درمان این بیماری به روش سنتی است. بهتر است این کار توسط پزشک متخصص طب سنتی انجام پذیرد. برای زالو درمانی فواید زیادی ذکر شده است که جلوگیری از غلظت خون از مهم‌ترین آن فواید به شمار می‌رود.

روش‌های درمان واریکوسل

تاکنون داروی خاصی برای درمان واریکوسل معرفی نشده است. فقط برخی از مسکن‌ها برای از بین بردن درد ناشی از آن کارساز هستند. بهترین روش برای درمان و از بین بردن این بیماری، جراحی است. این روش نیز با تشخیص پزشک اورولوژی انجام می‌گیرد. سه روش کلی برای جراحی واریکوسل وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جراحی واریکوسل

جراحی واریکوسلکتومی

این روش از جراحی واریکوسل در اتاق عمل و با بی‌حسی یا بی‌هوشی انجام می‌شود. جراح از طریق کشاله ران و یا زیر شکم جراحی را انجام می‌دهد. درد حاصل از این عمل جراحی به‌صورت خفیف است و بیمار می‌تواند پس از چند روز استراحت فعالیت‌های خود را انجام دهد.

جراحی لاپاراسکوپیک

جراح متخصص در این روش از عمل جراحی واریکوسل، برش کوچکی در ناحیه شکم ایجاد می‌کند و ابزار مخصوص جراحی را در آن برش وارد می‌کند. سپس درمان گرفتگی رگ‌ها و اعمال دیگر را انجام می‌دهد.

آمبولیزاسیون پوستی

این روش از جراحی توسط رادیولوژیست انجام می‌شود. برای این کار یک لوله باریک و مخصوص وجود دارد که رادیولوژیست آن را وارد رگ کشاله ران یا گردن می‌کند و سپس از اشعه ایکس استفاده می‌کند تا رگ‌های بزرگ شده را مشاهده کند. بعد از مشاهده رگ‌ها، فنر مخصوص داخل لوله باز می‌شود تا رگ‌های تشخیص داده شده توسط پزشک بسته شوند. با این عمل واریکوسل بیمار کوچک‌تر می‌شود.

رادیولوژیست برای انجام این عمل، بیمار را بی‌هوش می‌کند. عوارضی نیز برای آمبولیزاسیون نام برده شده است که در زیر مشاهده می‌کنید.

  • احتمال بازگشت واریکوسل
  • تکان خوردن فنر در داخل آن و حرکت به جای دیگر در بدن
  • عفونت آن قسمت از بدن بیمار که لوله در آنجا قرار گرفته

این روش از روش‌های کم کاربرد است و بیشتر مراکز درمانی از این روش استفاده نمی‌کنند.

 

خدمات پزشکی با پذیرش۲۴

امروزه با وجود مشغله‌های گوناگون و تنگی وقت، وجود مراکز درمانی و پزشکی آنلاین می‌تواند تا حدود بسیار زیادی در کمک به بیماران و روند درمان آن‌ها موثر باشد. پذیرش ۲۴ یکی از این سامانه‌های آنلاین است که با مراجعه به آن می‌توانید به راحتی مشاوره‌های پزشکی مانند مشاوره دوران بارداری و رژیم انجام دهید، از تفسیر آزمایش‌های خود مطلع شوید و در مورد بیماری‌های مختلف با پزشک متخصص مشورت کنید. می توانید برای درمان واریکوسل با بهترین متخصص اورولوژی آنلاین سایت پذیرش ۲۴ گفت و گو کنید .

فوق تخصص اورولوژی

۳.۳/۵ (۶ نظر)

منبع
mayoclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
34 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهد
مهد
4 روز قبل

سلام من سمت راسته بیضم بالاطرفش باد میشه وقتی بیضه هام جمع میشن دست میزنم انگار رگ هس دردیم نداره ولی وقتی پایین میان سالم میشه میشه بم بگین وارکوسل هس یا ن ؟

الی
الی
20 روز قبل

سلام میشه لطفا بهم‌ بگید چه خوراکی هایی برای واریکوسل مضره؟

mra
mra
2 ماه قبل

سلام ببخشید من ۱۷سالمه و تقریبا ۵سال قبل عمل انجام دادم و هنوز مثل اوله و تغییر نکرده و حالت واریسی داره ولی درد نداره نگران کننده هست؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط mra
امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام من سه روز هست دارم با داره رفع نمیشه سونوگرافی واریکوسل نشون داده میشه راهنمای کنین

محمدر
محمدر
2 ماه قبل

سلام ببخشید من ۱۷سالمه و تقریبا ۵سال قبل از عمل انجام دادم و هنوز مثل اوله و تغییر نکرده و متورمه ولی درد نداره نگران کننده ست؟

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام و درود
من سه ماه پیش جراحی واریکوسل دوطرفه داشتم بعد ماه چند روز حرکات کششی کمر و لگن انجام دادم که الان باعث درد در ناخیه عمل و بیضه ها شده.آیا این مورد در روند درمان مشکلی ایجاد میکنه و باعث بازگشت بیماری میشه؟!

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلان و درود
من سه ماه پیش جراحی واریکوسل دوطرفه داشتم الان بعد ماه حرکات کششی کمر و لگن انجام دادم بعد چند روز در ناحیه جراحی و بیضه احساس درد دارم آیا طبیعی هست؟!

عبدالصیر نوابی
عبدالصیر نوابی
پاسخ به  محمد
23 روز قبل

عالی

نادر
نادر
4 ماه قبل

سلام من تازه فهمیدم با طب سنتی بیماری واریکوسل دارم ی تعداد دارو کیاهی کرفتم ایا درمان خواهد شد یا ب پزشک مراجعه کنم ولی قبلا مراجعه کردم کفته بودن کیست کلیه سمت راست دارین با ازمایش سونی وقرص دادن بهم لطفا راهنمای کنین ممنون

Milad
Milad
5 ماه قبل

سلام عمل وایکوسل را انجام دادم بعد دو روز انزال داشتم آیا کدام مشکل داره

ابراهیم اسدی
ابراهیم اسدی
6 ماه قبل

باعرض سلام وخسته نباشید من بعدازمایش فهمیدم که واریکوسل دارم هر دوطرف دیده میشود سمت راست۴’۲سمت چپ۳دیده میشود اگر بخوام ازبین بره باید عمل کنم تا که چیکارکنم راهنمایی کنید ممنون

اردلان
اردلان
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من واریکوسل گرید سه یک طرفه دارم والان یه چندروزدیگه میرم خدمت می خواستم بدونم توی آموزشی مشکلی برایم پیش نمیاد الان هرروزباراه رفتن کمی درداحساس می کنم وزیادنمی تونم راه برم آیابعدازسه یاچهارماه عمل بشه تا اون موقع اتفاقی پیش نمیاد
باتشکر

Amir
Amir
پاسخ به  اردلان
6 ماه قبل

تو آموزشی رژه بهت خیلی فشار میاره و گریدش بالا میره.شاید بتونی معاف از رزم بگیری تو رژه نری

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام واریکوسل ضعیف باشه باید چه داروی استفاده کرد

احسان اقسام
احسان اقسام
7 ماه قبل

سلام خسته نباشی آقای دکترموقعی که ازدواج کردم حدود۱۲سال پیش مشکل واریسکول داشتم صاحب یک دخترشدم خواستم برای فرزنددوم اقدام کنم آزمایش دادم آزمایش نشان دادحرکت بیضه هاوتحرک آن کم است الان چکاربایدکنم ممنون

محمدحمدانی
محمدحمدانی
9 ماه قبل

سلام.من درحدود۳ماهه که درددرناحیه مثانه دارم.به دکترمراجعه کردم وگفت که التهاب پروستاته وداروتجویزکردو۳ماه مرتب استفاده کردم.ولی متاسفانه خوب نشدم.
دردمن بالای آلتم هست که میزنه به کنارههای ران وبیشتردرسمت راست دردزیادی دارم البته موقع ورزش ویاوقتی که فشاربیارم.ویادرموقع کارکردن

ارش
ارش
9 ماه قبل

سلام ایابعدازانجام رابطه جنسی هم میشودسونوگرافی واریکوسل انجام داد یاخیر

Manzullah Qadery
Manzullah Qadery
9 ماه قبل

سلام داکتر صاحب
در صورت پیچ خوردگی بیضه بعد از چند ماه بیضه توان تولید سپرم را دارد ؟؟ یا سپرم مرده تولید می کند؟؟؟ آیا واریکسل و پیچدگی همزمان بوده میتواند

بهمن
بهمن
1 سال قبل

شوهر م عمل واریکوسل کردی ما کی می‌تونیم سکس کنیم

حامد
حامد
پاسخ به  بهمن
5 ماه قبل

حالا چند روز دندون رو جیگر بزار

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  حامد
3 ماه قبل
سعید
سعید
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل
حامد
حامد
پاسخ به  حامد
17 روز قبل
پیمان
پیمان
پاسخ به  بهمن
4 ماه قبل

گناه داره شوهرت بیچاره تخماش ترکاندی چیزش سوخت چند روز از برق بکشش
فعلا تا تعمیر میشه از وسایل دیگه تو خونه استفاده کن
هی تو باعث شدی موتورش گریپاچ کنه

خطری
خطری
پاسخ به  بهمن
8 روز قبل

حالا الان به شوهرت چند روز مرخصی بده بیا پیش ما

حمید
حمید
1 سال قبل

سلام اقا دکتر من ۴ماه عمل واریکس گرید ۳ انجام دادم ولی هنوز اسپرمم ضعیف هستش رفتم ازمایش دادم ولی ضعیفه میشه راهنماییم کنین

عبدالهادی
عبدالهادی
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

سلام جوروصحتمندباشید ۱۵سال پیش عملیات واریکوسل طرف چپ را درپاکستان انجام دادم وخوب نشدم بیضه خوردمانده وطفلدارنه شدیم.راه حل چیست

ahadian
ahadian
1 سال قبل

سلام.
زالو درمانی کاملاً درمان میکنه واریکوسل رو.
بنده واریکوسل گرید ۳ روی بیضه چپ و گرید ۲ روی بیضه راستم داشتم که بعد از انجام ومراحل زیر (به مدت تقریباً ۷ ماه طول کشید) خوشبختابه، گرید ۳ به گرید ۱ کاهش پیدا کرده و گرید ۲ روی بیضه راست کلاً حذف شده و الان خدارو شکر بچه دار شدم.
رفتم پیش متخصص اورولوژ. هردوشون گفتن باید عمل کنی و هیچ راهی نداره.
من خوشبختانه عمل نکردم و این مراحل رو انجام دادم:
۱-حجامت عام یک بار
۲- زالو درمانی ۶ بار ( هر بار ۸ الی ۱۰ زالو روی کیسه بیضه قرار میدادم). که دوبارشو پزشک متخصص طب سنتی انجام داد و دفعات بعدی به فاصله تقریباً ۲۰ روز خودم انجام میدادم. فقط دقت کنید که نوع زالو حتماً صیدی درشت باشه.
۳- غذاهایی که باعث افزایش سودای بدن میشه کلاً باید حذف کنید. مثل گوشت گاو، فست فودها، روغن های جامد و …
۴- دمنوش ها و عرقیاتی که خون رو رقیق میکنه باید مصرف کنید.
۵- استرس رو کامل از خودتون دور کنید و فقط به خدا توکل کنید.
۶- ورزش سنگین، ایستادن بلند مدت، پوشیدن شرت و شلوار تنگ ممنوع، نشستن طولانی مدت ممنون.
۷-نکته خیلی مهم این که زالو درمانی در بسیاری از کشورهای اروپایی داره استفاده میشه ولی متاسفانه پزشکان اروپا رفته ی ما، (شاید به دلیل مافیای دارو و سود کلان این صنعت)، حجامت و زالو درمانی رو قبول نمی کنند.
۸- زالو درمانی حتماً زیر نظر پزشک طب سنتی انجام بدین، بعداً که یاد گرفتین، خودتون انجام بدین.
بعد از۲ بار که زالو گذاشتین، کاملاً حس میکنید که کیسه های بیضتون کاملاً شل و راحت شده.
ضمناً اگر بچه دار نمیشین، حتماً سردی رحم خانمتون رو بررسی کنید، این مورد رو هم متاسفانه پزشکان جدید، اصلاً توجه نمی کنند.
اگر این مطلب مفید واقع شد، برای همه ی مریضان دعا و صلوات.
خدای بالاسر شاهده که این مطالب کاملاً واقعی هستش و بنده هیچگونه نفعی از این مطالب ندارم و خودم بیمار بودم.
موفق باشید.

امیر
امیر
پاسخ به  ahadian
5 ماه قبل

سلام
میگن بیماری مجدد بر میگرده
الان برای شما برگشت نداشته؟

م.ح.
م.ح.
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

سلام
بیماری دوباره بعد ۴سال برگشت

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ahadian
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر لطفا اسم دکتر لطف کنید

حسین
حسین
پاسخ به  ahadian
4 ماه قبل

خالی بندی میکنه مردم با هزینه بالای این میتونن عمل کنن

منصور
منصور
پاسخ به  ahadian
2 ماه قبل

دمت گرم کارت درسته ، خدا بهت عزت وارامش بده

مهدی
مهدی
پاسخ به  ahadian
1 ماه قبل

سلام،لطفا اسم دکتر

دکمه بازگشت به بالا