پرونده الکترونیک سلامت بیمار و مزایای آن

پرونده الکترونیک سامانه پذیرش۲۴ به پزشکان این امکان را می دهد تا نیازی به ثبت اطلاعات بیماران خود در فرم های کاغذی و بایگانی آن به شیوه های سنتی نداشته باشند. در پرونده الکترونیک فرم ها بنا به نیاز پزشکان طراحی شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد. اینکار با استفاده از قابلیت فرم ساز صورت می گیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با انبوه پوشه های بایگانی خداحافظی کنید

تاکنون سیستم به این شکل بود که بیمار اطلاعات خود را در فرم های پزشکی تکمیل می کرد. اطلاعات اولیه فردی بیمار تا اطلاعاتی مانند گروه خونی، وضعیت سلامت فرد و خلاصه ای از تاریخچه بیماری فرد، در این فرم ها ثبت می شد. ثبت این اطلاعات علاوه بر زمان بر بودن، فضای زیادی از مطب پزشک اشغال می کرد. کمدهای بایگانی مملو از پرونده بیماران بود که این درهم ریختگی مخاطراتی چون مفقود شدن برخی فرم ها را هم دربر داشت.

فرایند کار پرونده الکترونیک

یک مرکز درمانی یا مطب پزشک را در نظر بگیرید. دیتاهای زیادی وجود دارد که باید ثبت و سازماندهی شوند. پرونده الکترونیک پذیرش ۲۴ با ایجاد فرم های پیش ساخته و فرم ساز ثبت این اطلاعات را تسهیل کرده به طوری که پزشک و یا مدیر مرکز درمانی می تواند تمام اطلاعات بیمار را که در فرم های مختلف الکترونیکی ثبت شده، با چند کلیک ساده بر روی سیستم و یا تبلت خود مشاهده کند.   پرونده الکترونیک

فرم ساز پرونده الکترونیک چگونه کار می کند

از جمله قابلیت های سامانه پذیرش۲۴ پرونده الکترونیک بیمار است. در این سرویس پزشک و یا مرکز درمانی، می تواند پرونده بیمار مورد نظر خود را بر اساس طراحی بومی خود فرم سازی کند. این کار به دو شیوه پرکردن فرم به وسیله قلم نوری و فرم دیجیتال صورت می گیرد.

  • تکمیل فرم به وسیله قلم نوری

تکمیل فرم توسط قلم نوری ابزاری است که به پزشک این امکان را می دهد تا با قلم نوری خود در فرمی که بر روی تبلت قرار گرفته، اطلاعات بیمار را یادداشت کند. در نهایت از یادداشت انجام شده یک تصویر تهیه و در پرونده الکترونیک بیمار ذخیره می شود.

  • تکمیل فرم دیجیتال

تکمیل فرم دیجیتال نیز به این صورت است که پزشک گزینه های مورد نظرش را که قبلا در فرم ساز ساخته شده است، به صورت دیجیتال پر می کند.

سیستم الکترونیک ثبت اطلاعات پزشکی (EMR)

در این سیستم اطلاعات پزشکی بیمار که شامل: اطلاعات دموگرافی، سابقه پزشکی، آلرژی، نتیجه آزمایشات و .. است به صورت سیستماتیک ثبت شده و قابلیت انتقال بین مراکز و سیستم های مختلف درمانی را دارا می باشد.

جوانب امنیت اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت 

ظرفیت روبه رشد فناوری اطلاعات در جمع آوری، ذخیره و انتقال اطلاعات سبب شده افراد سواستفاده کننده امکان دسترسی به اطلاعات شخصی بیماران در پرونده های الکترونیکی آن ها را داشته باشند. این امر نیازمند ایجاد ابزارهای امنیتی در جلوگیری از این دسترسی ها است. با بررسی های به عمل آمده توسط تیم تحقیق و توسعه پذیرش۲۴ و تدوین و برقراری الزامات ایمنی اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت موجبات افزایش امنیت اطلاعات فراهم شده و پرونده های الکترونیک به مکانی امن برای بایگانی اطلاعات بیماران تبدیل شده است. با استفاده از پرونده الکترونیک دیگر نیازی به استفاده از سیستم سنتی در بایگانی پرونده های پزشکی نیست. پرونده الکترونیک به پزشکان این امکان را داده تا دسترسی آسان و سریعی به اطلاعات پزشکی بیمار خود، بر اساس فرم های از قبل سفارشی شده داشته باشند. پرونده ها از امنیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت انتقال اطلاعات را به هر سیستم درمانی دارا می باشند. پیشنهاد می کنیم جهت بررسی ماژول پرونده الکترونیک و ده ها ماژول مرتبط با فرایند نوبت دهی و مدیریت مطب و مرکز درمانی با مراجعه به سایت پذیرش۲۴ از یک ماه دموی رایگان بهره مند شوید.

 

نرم افزار مدیریت مطب دندانپزشکی ، نرم افزار مدیریت کلینیک

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
5 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام آیا امکان مشاهده پرونده پزشکی الکترونیکی دخترم دربیمارستان مفید بخش گوارش هست؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام از همان بیمارستان پیگیری کنید

مریم سپهریان 09111215148
مریم سپهریان 09111215148
3 سال قبل

من مریم سپهریان هستم شماره قبض۱۰۱۹۲۱منتظر جواب پاتولوزی میباشم لطفا راهنمای کنید

خسرو انصاری
خسرو انصاری
5 سال قبل

با سلام میخواستم برای هوشمندسازی بیمارستان اقدام بکنم ********۰۹

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  خسرو انصاری
5 سال قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت.
با تشکر.

دکمه بازگشت به بالا