فروش یک کار سخت عاشقانه است

“زهرا گلزار”  از پرسنل بخش بازرگانی و فروش شرکت سپهر سلامت هستن که کار فروش کلان رو در شرکت انجام میدن. گلزار از بچه های با سابقه و کاردان شرکته که همکاران ازش به پیگیری و پرکاری یاد می کنن. یه گفت و گوی صمیمانه باهاشون ترتیب دادیم تا بیشتر با جنبه های مختلف کاری ایشون آشنا بشیم. اینم بگم که بچه های بخش فروش کلا بچه های پیگیر، پرکار و البته پرجنب وجوش و فعالی هستن چون این لازمه کارشونه.

خانم گلزار در ابتدا به ما بگید که تو شرکت سپهر دقیقا چه فعالیتی انجام میدید و یک کارشناس فروش رو چطور ارزیابی می کنید؟

کار ما فروش محصول پذیرش۲۴ به صورت کلان هست. دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در سراسر کشور جامعه هدف ما رو تشکیل میدن و در بخش بازرگانی و فروش شرکت، من وظیفه معرفی محصول به مراکز و پیگیری های مربوطه رو عهده دار هستم.  من به کار فروش علاقه مندم و از انجام دادنش لذت می برم، هرچند این کار سختی های خودشو داره.

در کاری که انجام میدید با چه چالش هایی مواجه هستید.؟

کار فروش، کار سختیه و تقریبا ما هر روز با یه مورد جدید برخورد داریم. روزانه با افراد متفاوتی ارتباط برقرار می کنیم و هر تماسی که از طرف کارشناس فروش برقرار میشه به منزله یه کیس جدید هست که نوع ارتباط برقرار کردن خاص خودشو می طلبه.

یکی از مواردی که ما باهاش درگیر هستیم و واقعا میشه از اون به عنوان چالش یاد کرد، ارتباط برقرار کردن با مراکز دولتی هست چون طی شدن روال اداری برای رسیدن به جلسات و پرزنتشون خیلی زمانبر میشه.

برنامه فروشتون رو چطور ارزیابی می کنید؟

البته این نکته رو باید بگم که روند فروش خوبی رو پیش گرفتیم چون پذیرش۲۴ معرف اکثر مراکز هست و خدارو شکر مشتریان راضی ما هر روز ما رو به مراکز دیگه و دوستانشون معرفی می کنن به طوری که حتی در بعضی تماس ها نیاز به معرفی کردن محصولمون نداریم و مشتری از قبل با محصول ما آشنا شده.

مورد دیگه ای که برای ما چالش برانگیز شده بحث رقبا هست. ما همیشه با صداقت و درستی کار کرده و هرگز برای هیچ شرکت رقیبی مشکل ایجاد نکردیم، هرچند از مشتریان رقبا بعضا به ما مراجعه می کنند و درخواست خرید سامانه ما رو دارند چون با سامانه قبلی به مشکل خورده اند ولی بعضی از رقبای ما شیطنت هایی انجام میدن و به نوعی سعی در خراب کاری دارن، هرچند به نتیجه ای نمیرسن ولی خب برای ما چالش برانگیزه.

از نظر شما یه کارشناس فروش چه ویژگی هایی باید داشته باشه.؟

بنظر من یه کارشناس فروش موفق باید شاد، خلاق و دارای روحیه انعطاف پذیری باشه و داشتن فن بیان و حافظه قوی و مواردی از این دست رو باید تجربه کرد و یاد گرفت. اینکه چطور با مشتری در موقعیت های مختلف ارتباط برقرار کنیم، در جلسات چطور ظاهر بشیم و مذاکرات رو چطور پیش ببریم نکاتی هستن که یه کارشناس فروش باید از عهدشون بر بیاد. به هر حال ما اینجا در واحد بازرگانی پذیرش۲۴، یه تیم همدل، قوی و پیگیر داریم که اکثر مولفه های تیم های فروش حرفه ای رو داره.

ممنون از شما خانم گلزار بابت وقتی که به ما دادید و براتون آرزوی موفقیت دارم.

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا