علت خارش واژن و روش‌های مقابله با آن

آیا علت خارش واژن، وجود عوامل عفونی در ناحیه تناسلی زنانه است؟

علت خارش واژن و روش‌های مقابله با آن

خارش واژن یک علامت ناراحت‌کننده و گاهی دردناک است که اغلب به دلیل مواد تحریک‌کننده، عفونت یا یائسگی رخ می‌دهد.

اما وجود عوامل دیگر هم‌چون اختلالات پوستی یا بیماری‌های مقاربتی  (STD)در ایجاد آن دخیل هستند. در برخی موارد نادر، احتمال خارش واژن به دلیل استرس یا سرطان فرج نیز وجود دارد.

در اکثر موارد این خارش چندان نگران‌کننده نیست، با این حال، اگر خارش شدید است یا اگر مشکوک به بیماری زمینه‌ای هستید، بهتر است در این‌باره با پزشک یا متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

بهترین متخصص آنلاین زنان و زایمان

پزشک با انجام معاینات بالینی و انجام برخی از آزمایشات قادر به تشخیص علت خارش لابیای واژن خواهد بود. علاوه بر تشخیص علت، می‌توانند گزینه‌های درمانی مناسبی را برای این حالت آزار‌دهنده به شما توصیه کنند.

دلایل خارش واژن

ولو یا فرج، قسمت بیرونی اندام تناسلی زنان است که شامل لب‌ها، کلیتوریس، دهانه خروجی مثانه و دهانه واژن می‌شود. بنابراین واژن یک لوله داخلی است که رحم را به فرج متصل می‌کند.

هر زنی ممکن است خارش در اطراف ولو یا دهانه داخلی واژن را تجربه کند. علائم و روش‌های درمانی هر یک نیز به علت ایجاد کننده آن بستگی دارند. در ادامه شما را برخی از دلایل احتمالی خارش واژن و ناحیه اطراف آن آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

مواد تحریک‌کننده

قرار گرفتن واژن در معرض مواد شیمیایی تحریک کننده می‌تواند باعث خارش در این ناحیه شود. این تحریک‌کننده‌ها می‌توانند یک واکنش آلرژیک و به دنبال آن بثورات خارش‌دار در مناطق مختلف بدن، از جمله واژن ایجاد کنند. برخی از این محرک های شیمیایی رایج عبارت‌اند از:

  • صابون
  • حمام حبابی
  • اسپری‌های زنانه
  • دوش
  • استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری موضعی
  • کرم‌ها
  • پماد
  • مواد شوینده
  • نرم کننده‌های پارچه ای
  • دستمال توالت معطر

اگر به دیابت یا بی‌اختیاری ادراری مبتلا هستید، ادرار شما ممکن است باعث تحریک واژن و خارش آن شود.

عوامل تحریک خارش واژن

خارش کم واژن نشانه چیست؟

خارش کم واژن اغلب به علت استفاده از محصولاتی است که باعث تحریک پوست حساس اطراف دستگاه تناسلی می‌شوند. بنابراین پرزها از جمله عوامل بالقوه دخیل در آن هستند مانند:

  • پد‌های قاعدگی
  • برخی مواد خاص در لباس زیر
  • لباس زیر شسته‌شده با مواد شوینده رختشویی
  • کاندوم لاتکس

خارش معمولاً زمانی برطرف می‌گردد که استفاده از این محصولات به طور کامل قطع شود. محصولات بدون عطر و بدون بو تحریکات کمتری را با خود به همراه دارند.

بیماری‌های پوستی

برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌توانند باعث قرمزی و خارش در ناحیه تناسلی شوند.

اگزما که به عنوان درماتیت آتوپیک هم شناخته می‌شود، شامل بثوراتی است که در درجه اول در افراد مبتلا به آسم یا آلرژی ایجاد می‌شود. راش‌ها متمایل به قرمز و خارش‌دار با نمای بافت پوسته پوسته هستند که این وضعیت ممکن است در بعضی از زنان مبتلا به اگزما به واژن آنها نیز سرایت کند.

پسوریازیس یک بیماری پوستی شایع است که باعث ایجاد لکه‌های پوسته پوسته، خارش و قرمزی در امتداد پوست سر و مفاصل می‌شود. گاهی اوقات، شیوع این علائم می‌تواند در واژن نیز رخ دهد.

خارش شدید در اطراف فرج در برخی موارد می‌توانند حاکی از ابتلاء به بیماری لیکن اسکلروزوس یا لیکن پلان باشند.

عفونت مخمر

مخمرها نوعی قارچ طبیعی هستند که به طور طبیعی در واژن وجود دارند. عفونت مخمری به خودی خود معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما زمانی که رشد آنها از کنترل خارج شود، ممکن است باعث بروز عفونت‌های ناراحت کننده‌ای شود.

این عفونت به عنوان عفونت مخمری واژن شناخته می‌شود که یک بیماری بسیار شایع بوده و در هر دوره از زندگی ۳ تا ۴ زن را مبتلا می‌کند. بسیاری از زنان در طول زندگی خود دچار عفونت مخمری واژن یا کاندیدیازیس واژن (vaginal candidiasis) می‌شوند. عفونت‌های مخمری معمولاً جدی نیستند، اما علائم آنها می‌تواند آزار‌دهنده باشد.

عفونت‌های مخمری اغلب پس از مصرف یک دوره آنتی بیوتیکی اتفاق می‌افتند، زیرا داروهای آنتی بیوتیکی قادرند باکتری‌های مفید را همراه با باکتری‌های مضر از میان ببرند. اما باکتری‌های مفید برای کنترل رشد مخمر لازم هستند. رشد بیش از حد مخمر در واژن می‌تواند علت درد و خارش واژن و علائم ناخوشایندی از جمله سوزش و ترشحات توده‌ای باشد.

یکی از دلایل خارش واژن در هفته اول بارداری مربوط به تغییرات هورمونی است. این تغییرات هورمونی عامل مهمی برای ابتلاء به عفونت‌های مخمری واژن هستند که علاوه بر دوران بارداری می‌تواند به دلیل استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری و حتی دوش واژینال رخ دهد.

واژینوز باکتریایی

واژینوز باکتریال(BV)  یکی دیگر از دلایل مهم خارش واژن است. همانند عفونت مخمر واژینال، واژینوز باکتریایی به دلیل عدم تعادل بین باکتری‌های مفید و مضر که به طور طبیعی در واژن حضور دارند، اتفاق می‌افتد. از طرفی واژینوز باکتریال اغلب زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به عبارتی این بیماری افرادی را که از نظر جنسی فعال هستند تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما عفونت مقاربتی (STI)  محسوب نمی‌شود.

این وضعیت همیشه با بروز علائم همراه نیست و در هنگام ظاهر شدن علائم نیز، به طور معمول شامل خارش، ترشحات غیرطبیعی و بوی بد واژن می‌شود. ترشحات ممکن است به صورت رقیق، خاکستری مات و سفید باشند که البته در بعضی موارد، می‌توانند کف‌دار نیز مشاهده شوند.

بیماری‌های منتقله از راه جنسی

موارد بسیاری از بیماری‌های مقاربتی (STD) می‌توانند در حین رابطه جنسی محافظت نشده منتقل شده و باعث خارش در واژن شود. این عوامل شامل:

احتمال بروز علائم بیشتری از جمله :

  • رشد غیرطبیعی
  • ترشحات سبز یا زرد رنگ واژن
  • و درد هنگام ادرار کردن به دنبال این عوامل وجود دارد.

یائسگی

زنانی که در حال سپری کردن دوران یائسگی خود هستند یا قبلاً یائسه شده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به خارش واژن قرار دارند. این شرایط به دلیل کاهش سطح استروژن در دوران یائسگی رخ می‌دهد، که می‌تواند منجر به آتروفی واژن شود. آتروفی واژن نوعی نازک شدن مخاط این ناحیه است که می‌تواند منجر به خشکی بیش از حد شود. در صورت عدم درمان خشکی، احتمال تحریک و خارش نیز وجود خواهد داشت. می توانید مقاله خشکی واژن را جهت اطلاعات بیشتر مطالعه کنید .

استرس

استرس جسمی و عاطفی عامل دیگری برای خارش و تحریک واژن است، هرچند که این اتفاق چندان معمول نیست. اما بروز این اتفاق زمانی است که استرس، باعث ضعف سیستم ایمنی بدن شده و شما را در معرض عفونت‌هایی که باعث خارش می‌شوند، قرار دهد.

سرطان ولوار

در موارد نادر، خارش واژن ممکن است یکی از علائم سرطان فرج (vulvar cancer) باشد. این نوع از سرطان، قسمت خارجی دستگاه تناسلی زنان را درگیر می‌سازد که شامل لب‌های داخلی و خارجی واژن، کلیتوریس و دهانه واژن می‌شود.

سرطان ولوار نیز همیشه با بروز علائم همراه نیست، با این حال در هنگام رخ دادن علائم می‌تواند طیفی از موارد خارش، خونریزی غیرطبیعی یا درد در ناحیه ولو ایجاد کند.

در صورت تشخیص پزشک در مراحل اولیه، سرطان ولوار با موفقیت قابل درمان است. بنابراین این عامل نیز خود دلیل دیگری برای ضروری بودن انجام معاینات سالانه متخصص زنان و زایمان است.

تشخیص

پزشک از شما سوالاتی در مورد علائمتان، از جمله شدت و مدت زمان بروز آنها و فعالیت‌های جنسی تان خواهد پرسید. همچنین احتمال انجام یک معاینه بالینی لگن نیز وجود خواهد داشت.

در طول معاینه لگن، پزشک ناحیه فرج دستگاه تناسلی را مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌دهد و ممکن است از یک اسپکولوم برای دیدن داخل واژن استفاده کند. ممکن است هنگام وارد کردن انگشت به داخل واژن، شکم شما را کمی فشار دهد تا امکان بررسی اندام‌های تولید مثلی از نظر هرگونه ناهنجاری را داشته باشد.

پزشک زنان همچنین ممکن است از بافت پوست فرج یا از ترشحات واژن شما برای انجام تجزیه و تحلیل دقیق‌تر، نمونه‌برداری کند. از طرفی احتمال درخواست انجام آزمایش خون یا ادرار برای بررسی سایر پارامترهای سلامتی وجود خواهد داشت.

درمان خارش واژن در زنان

درمان پزشکی خارش واژن

هنگامی که پزشک علت اصلی خارش واژن را پیدا کرد، بر مبنای وضعیت شما تعدادی از گزینه‌های درمانی را به شما پیشنهاد می‌کند. دوره درمانی خاص مورد نیاز به شرایط خاص ایجاد‌کننده آنها بستگی خواهد داشت.

عفونت‌های مخمر واژن

پزشک با تجویز داروهای ضد قارچ می‌تواند عفونت‌های مخمری واژن را درمان کند. در چنین شرایطی، داروی خوراکی، کرم و پماد برای خارش واژن تجویز خواهد که با نسخه پزشک یا بدون نسخه در دسترس هستند. کرم‌های ضد قارچ یا شیاف مانند کلوتریمازول برای خارش واژن می‌توانند تجویز شوند. ازطرفی داروهای ضد قارچی مانند درمان خارش واژن با فلوکونازول می‌توانند در چنین مواردی موثر واقع شوند.

با این وجود اگر علت بروز علائم شما به طور صد در صد تشخیص داده نشده، بهتر است تا اطمینان قطعی از مصرف خودسرانه دارو اجتناب کنید.

واژینوز باکتریایی

پزشکان اغلب بیماران مبتلا به BV را با داروهای آنتی بیوتیکی تحت درمان قرار می‌دهند. در این صورت احتمال تجویز داروهایی به فرم خوراکی یا به عنوان کرم‌های موضعی بر روی واژن وجود دارد. صرف نظر از نوع درمانی که استفاده می‌کنید، پیروی از دستورالعمل‌های پزشک و تکمیل کامل دوره درمانی برای خلاصی از شر این خارش‌ها اهمیت خواهد داشت.

بیماری‌های مقاربتی

شما می‌توانید عفونت‌های منتقله از راه جنسی را با مصرف داروهای آنتی بیوتیکی، ضد ویروس یا داروهای ضد انگلی زیر نظر متخصص بیماری های مقاربتی درمان کنید. تا زمانی که عفونت یا بیماری شما به طور کامل برطرف نشده، باید همچنان داروهای خود را به طور منظم مصرف کنید و از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.

یائسگی

کرم یا قرص برای خارش واژن، در این شرایط حاوی مواد هورمونی استروژن خواهند بود تا التهابات ناشی از کمبود این هورمون را در سطح واژن برطرف سازند.

درمان خارش واژن طبیعی

دلایل دیگر ایجاد‌کننده خارش و تحریکات واژن، اغلب به خودی خود بهبود می‌یابند. در ضمن می‌توانید از کمپرس سرد بر روی فرج و کرم‌ها یا لوسیون‌های استروئیدی به منظور کاهش التهاب استفاده کنید تا ناراحتی شما را تا حدودی تسکین دهند. با این حال، بایستی میزان استفاده از آنها را محدود کنید چرا که در صورت استفاده بیش از حد، امکان بازگشت خارش‌ها و تحریکات مزمن وجود خواهد داشت.

کرم‌های کورتیکواستروئیدی مانند پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن یا کلوبتازول در درمان لیکن اسکلروزوس می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

درمان‌های خانگی خارش واژن

شما می‌توانید با رعایت بهداشت و عادت‌های بهداشتی از بیشتر دلایل ابتلاء به خارش پیشگیری کنید. برای جلوگیری از ابتلاء به عفونت واژن و همچنین تحریک آن، انجام چندین نکته خانگی می‌توانند تا حد زیادی موثر واقع شوند.

  • برای شستن ناحیه تناسلی خود از آب گرم و پاک‌کننده ملایم استفاده کنید.
  • از استفاده صابون معطر، لوسیون و حمام حباب‌دار خودداری کنید.
  • از مصرف محصولاتی مانند اسپری و دوش واژینال خودداری کنید.
  • لباس‌های خیس یا مرطوب را درست بعد از شنا یا ورزش تعویض کنید.
  • لباس زیر نخی بپوشید و لباس زیر خود را به صورت روزانه تعویض کنید.
  • محصولات لبنی مانند ماست مصرف کنید تا احتمال ابتلای شما به عفونت‌های مخمری را کاهش دهد.
  • از خاراندن یا مالیدن پوست در هنگام احساس خارش خودداری کنید، زیرا این امر باعث تشدید خارش می‌شود.
  • در هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.
  • در صورتی که نسبت به لاتکس کاندوم حساسیت دارید، می‌توانید از پزشک خود در مورد گزینه‌های جایگزین صحبت نمایید.
  • همیشه پس از دفع مدفوع، خود را از جلو به عقب پاک کنید.

خارش واژن در زمان تخمک گذاری

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر خارش به اندازه‌ای شدید باشد که زندگی روزمره یا خواب شما را مختل کند، مراجعه به پزشک زنان و زایمان برای شما اهمیت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد. اگرچه بیشتر دلایل این شرایط چندان جدی نیستند، اما برخی از روش‌های درمانی وجود دارد که می‌تواند به شما در کاهش ناراحتی ناشی از خارش واژن کمک کنند.

اگر خارش واژن شما بیش از یک هفته ادامه یافت یا این خارش همراه با علائم دیگری رخ داد، بهتر است هر چه سریعتر برای دریافت یک نوبت از متخصص زنان و زایمان اقدام نمایید:

خبر خوب این که شما می‌توانید به راحتی از متخصص آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ نوبت گرفته و یا با آنها درباره مشکلات واژن خود مشورت نمایید.

ویزیت آنلاین متخصص زنان و زایمان

۳.۱/۵ (۲۸ نظر)

منبع
www.everydayhealth.comwww.healthline.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
127 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا کد
رویا کد
4 روز قبل

سلام من واژنم خارش داشت حلانم خیلی سوزش داره بسکه خاروندن خون شده و یجوری سرخ شده

لیلا ❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
لیلا ❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
5 روز قبل

سلام خوبید من والا امروز در تاریخ ۱۴۰۳،۱،۲۲که من بزچرای واژنم زرد چوبه یختم وبعد نیم ساعت سوزش شدید گرفت ونمیدونم از دردش چیکار کنم بهم بگید

قشقایی شیراز
قشقایی شیراز
30 روز قبل

بعضی آقانماها و به نوعی میشه به آنها صفت الاغ و حرومزاده داد به نوامیس مردم توهین کرده اند و کنترل بر فضا نیست و از نوامیس وطنم تقاضا دارم بیماری خود را اینجا ننویسید و حرومزاده ها توهین نکنند و برید پیش دکتر زنان

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

من یه دو ماه میشه در دهانه رحمم خارش میده خوب میشم دوباره همون طور میشم

رستا
رستا
1 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه چنده وقتیه رابطه جنسی با نامزدم برقرار کردم نامزدم ازم ۷سال بزرگتر هر باری که رابطه جنسی برقرار میکنم داخل واژنم خارش خیلی بدی داره

Nazanin
Nazanin
2 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه روم نمیشه به مامانم بگم ولی چند روزه خارش دارم شبا اصلا خوابم نمیبره مهمون میاد خونمون راحت نیستم میشه یه راه کار بدیدرخسته شدم واقعا

...
...
پاسخ به  Nazanin
1 ماه قبل

سریعا به مامانت باید بگی بری دکتر واگرنه بوتر میشی

لیلا
لیلا
3 ماه قبل

سلام خوبید من لیلا هستم که پیود نمیشم واین که ۳۹ساله هستم وازدواج نکردم ورفتم دکتر گفته یایسه شدی ومنم اخه میدم زوده چرا اخه

پری
پری
پاسخ به  لیلا
1 ماه قبل

هرچه زودتر اقدام به ازدواج کن

محمود
محمود
پاسخ به  لیلا
1 ماه قبل

سلام خوبی.دلیلش گوشت نخوردنه

لیلا
لیلا
3 ماه قبل

سلام خوب هستید من لیلا هستم که پیود نمیشم وخیلی اذیت میشم ونگران میشنه کمکم کنید باید چیکار کنم

زهرا از اردبیل
زهرا از اردبیل
پاسخ به  لیلا
7 روز قبل

سلام خوب هستید من ۴۵سالم خیلی وقت خا رش دارم چند بار رفتم دکتر مامایی رفتم یه چند وقتیه خوب میشم باز دوباره شروع میشه راهنماییم کنید

م .مهیار
م .مهیار
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۵۰سال سن دارم
وحدود دوهفته است قسمت بیرونی واژن خارش وسپس سوزش دارم باسرکه شستشو میدم و با صابون میشورم خوب میشه دوباره دوروز بعد خارش و سوزش و قارچ مخمری داره
چکار کنم و چه دارویی استفاده کنم ؟

فرشته
فرشته
پاسخ به  م .مهیار
3 ماه قبل

منم همین مشکلودارم خواهش میکنم کمکم کنین

آزاده
آزاده
پاسخ به  م .مهیار
2 ماه قبل

سلام .من هم ۴۲ سال دارم و حدود چند ماهه از خارش رنج میبرم .طوری ک گاهی دستمالی که خشک میکنم خونی میشه .با ژل میشورم تا یک ساعت خوبه باز شروع میکنه به خارش

منیر
منیر
پاسخ به  م .مهیار
1 ماه قبل

من هم همین مشکلو دارم

Mohad
Mohad
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه چن روز ک به شدت خارش واژن دارم و دیوانه کنندس میشه کمکم کنید

فاطمه تقی زاده
فاطمه تقی زاده
پاسخ به  Mohad
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید واژن من زخم شده چه دارویی باید استفاده کنم

سهیل
سهیل
پاسخ به  فاطمه تقی زاده
4 ماه قبل

ک یرم بشه دارو ت عزیزم

سهیل
سهیل
پاسخ به  Mohad
4 ماه قبل

فقط سکس کن بیا تا خوبت کنم بخارونم واسه ت

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  سهیل
1 ماه قبل

خیلی بیشرم و بی حیایی

نعمتی
نعمتی
پاسخ به  سهیل
11 روز قبل

بی ناموس بی خانواده.تقصیر خودت نیست.نتیجه چند پدری همینه

....
....
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من الان چند روزه واژنم دچار خارش شدید و درد شده باید چیکار کنم

مهدیه عباسی
مهدیه عباسی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید
لطفا سوال منم جواب میدین خیلی باعث نگرانی ام شده
من یه مدتی هست واژنم خارش و سوزش متورم قرمز میشه بسیار درناکه آیا بیماری جدی دارم

Mahla
Mahla
پاسخ به  مهدیه عباسی
3 ماه قبل

عفونت داری عزیزم

مریم
مریم
6 ماه قبل

سلام ..۳۴ سالمه خیلی بهداشت رعایت میکنم ولی واقعا خارش شدید بیرونی وازن دارم و واقعا خسته شدم

سهیل
سهیل
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

بیا یه شب پیشم تا خوبت کنم

دلوین
دلوین
پاسخ به  سهیل
3 ماه قبل

چقدحرومزاده ایی که میای همیچن پیامایی میدی

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  سهیل
1 ماه قبل

سهیل ادم مریض و روانی حتما یه دکتر روانپزشک برو

مبی
مبی
6 ماه قبل

سلام ، دخترم ازدواج نکردم
قسمت بیرونی واژنم نزدیک به دوهفته هست ک خارش دارم ب نظر شما مشکلم چیه؟

شهین حیدریان
شهین حیدریان
پاسخ به  مبی
3 ماه قبل

سلام من مشکل خارش وسوزش شدیدی دارم ازدواج نکردم.قسمت لابی خارش وسوزش دارم در کل قسمت ناحیه تناسلی درگیرم.چهار بار به پزشک مراجعه گردم.انواع آنتی بیوتیک فلوکلونازول مترونیدازول وپماد کلوتریمازول .پماد آن آن وکالاندولا..برای قسمت بیرونی..ولی فایده نداشته. خوابگاه هستم جای مرطوب دیگه خسته شدم خوب نمیشم.نمیدونم دکتر پوست برم فایده داره ؟؟؟یا نه؟؟

مونه
مونه
پاسخ به  شهین حیدریان
1 ماه قبل

سلام اگه میتونی به قسمت خارجی واژن یکم الکل اسپری کن منم همین مشکل داشتم خیلی خرج کردم خوب نشدم ولی ۲بار به قسمت خارجی بدنم الکل زدم زووود خوب شدم

لیلا
لیلا
پاسخ به  مونه
5 روز قبل

وای الکل خطرناک نیست؟

نازنین
نازنین
7 ماه قبل

سلام من تو سیکل lvf هستم دکتر برام شیاف پروژسترون نوشته روز اول که استفاده کردم مشکلی نداشتم ولی از روز دوم به بعد خیلی خارش دهانه واژن گرفتم هرچی به دکترم زنگ میزنم‌ جواب نمیده لطفا دکتر بگید چیکار کنم فردا نوبت انتقال دارم

مینا
مینا
پاسخ به  نازنین
5 ماه قبل

میتونید مقعدی استفاده کنید،مثبت شدید؟

نسرین
نسرین
7 ماه قبل

سلام صبح بخیر
من دچارخارش در ناحیه تناسلی قسمت فرج شدم ولی هیچ قرمزی وعلامت دیگری ندارد وفقط خارش دارم چه کار کنم ؟

مونه
مونه
پاسخ به  نسرین
1 ماه قبل

الکل بزن عزیزم

رها
رها
8 ماه قبل

سلام من خارش شدید دارم ولی میترسم به دکتر مراجعه کنم راه دیگری وجود ندارد؟؟

شهربانو خلیلی
شهربانو خلیلی
9 ماه قبل

سه سال بود پرید نشده بودم و حالا خونریزی دارم و دل درد شدید علتش چیه

آرزو طغرل
آرزو طغرل
9 ماه قبل

خارش واژن

ارتمیس
ارتمیس
11 ماه قبل

سلام من بعد اخرین رابطم خارش شدید گرفتم و بعضی خارش دارم و بعضی وقتا ندارم این خارش ها به همراه سوزش هستند مشکلم چیه

Hanie
Hanie
پاسخ به  ارتمیس
10 ماه قبل

عفونت قارچی دارید

نازیلا
نازیلا
1 سال قبل

با سلام و خسته نباشید، بعد از اینکه سکس میکنم، واژنم خیلی میخاره،قسمت بیرونی واژنم اذیتم میکنه اونقدر میخاره اعصابمو ریخته بهم، چیکار کنم حالا؟ خیلی اذیت میشم،۲۷ سالمه،۲ ساله ازدواج کردم.

Rahi
Rahi
پاسخ به  نازیلا
7 ماه قبل

هه

Rahi
Rahi
پاسخ به  نازیلا
7 ماه قبل

شاید به مرحله اوج سکس نرسیدی

محمد
محمد
پاسخ به  نازیلا
4 ماه قبل

شاید ارزاع نشدی

لیلا علی پور
لیلا علی پور
1 سال قبل

سلام خوب هستید کی جواب های من جواب داده میشود

لیلا علی پور
لیلا علی پور
1 سال قبل

سلام خوب هستید من یه مدته همش وازنم خیلی سوزش شدیددر داخل میشه ومن خیلی اذیت میشم باید چی استفاده کنم

بیتا
بیتا
پاسخ به  لیلا علی پور
7 ماه قبل

از کم آبی بدنته..آب فراوون بخور تند تند ادرار کن خوب میشی

لیلا علی پور
لیلا علی پور
1 سال قبل

سلام خوب هستید نوک پستونم تو است وخیلی میکروب میرود وحتی بوی بد میدهد ونمیدونم باید چیکار کنم وحتی دوسال پیش رفتم معاینه شدم با قرص ودارو خوب شدم واصلا بخاطر همون که نوکش تو هست میشه

مهسا
مهسا
پاسخ به  لیلا علی پور
5 ماه قبل

م هم مشکل تو روداشتم نوک پستونمکاملا توبود ولی با خوردندارودرست شم

لیلا علی پور
لیلا علی پور
1 سال قبل

سلام خوبید من که خوب نیستم از درد وازنم وخارش رحم خودم وسوزش نمیدونم چه بلایی سرم اومده که خیلی اذیت میشم طب سنتی همه چیرو امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم چه بلایی سرم اومده من خیلی دوسش دارم توروخدا کمکم کنید

طوبی
طوبی
پاسخ به  لیلا علی پور
1 سال قبل

باسلام خدمت خانم دکتر گرامی من یک مدنیه در بالای واژنم خارش دارم هر چه از پماد ضد حساسیت استفاده میکنم خوب نمیشم ممنون میشم منو راهنمایی کنید از چه چیزی استفاده کنم دو تا جنتامایسین هم استفاده کردم ولی خوب نشده

حمیده
حمیده
پاسخ به  لیلا علی پور
7 ماه قبل

سلام واژن من هم خارش داره حدود هفت ماهی میشه ترشحاتم هم غیر عادی هست و بالاخره خیلی برام‌مشکل ساز شده

پونه عزیزی
پونه عزیزی
1 سال قبل

سلام خوب هستید من میخوام از کاندوم استفاده کنم ولی بلد نیستم چشکلی به وووازنم بزارم میترسم یه اتفاق برا
م پیش بیاد خواهشن کمکم کنید نزارم همه نمیشه

Xgfjxrgjxtzm
Xgfjxrgjxtzm
پاسخ به  پونه عزیزی
6 ماه قبل

کاندوم رو شما نباید بزارید همسرتون باید بزارهفقط ببینید به لاتکس کاندوم حساسیت دارید یا نه
نحوه استفادشم از همسرتون بپرسید

افسون نامی
افسون نامی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من از وازنم اون هست که چو چو لم بیرون هست از همون بیرون امدن اون خیلی اذیت میشم وقتی که من میخواهم با وسیله خودم را بزنم نمیتوم اذیت میشم وحتا وقتی پیود میشم باعث فشار درناحیه وازنم ایجاد میشه وحتا شلوار تنگ میپوشم خیلی اذیت میکنه ودرد میگیرردوحتا هفت سال پیش یه جور شد که یه بار یه درد وحشتناک گرفتم واز دردش داشتم میمردم توروخدا کمکم کنید چی کار کنم

لیدامردای
لیدامردای
1 سال قبل

سلام خوب هستید من رحمم خیلی درد میکنه وانقدر که به گریه کردن میفتم واین که چرا رحم نظافت را رعایت میکنم باز همینطور هست وخیلی اذیت میکنه وانقدر به رحم خودم ارزش میزارم ودوست ندارم چیزیش بشه ومن خیلی دوسش دارم

لیلا علی پور
لیلا علی پور
1 سال قبل

سلام توی وازن من شبها خارش شدید میگیرد ومنمیخارونم وباعث زخم شدید میشود که به درد می افتد وباید چی استفاده کنم ووازنم هم تیره هست

Rahi
Rahi
پاسخ به  لیلا علی پور
7 ماه قبل

سلام زیاد نارون از روش دیگه ای درمانش کن

عفت سلینی
عفت سلینی
1 سال قبل

سلام من چند سال که خارش دارم هر چی دکتر رفتم دارو استفاد کردم فاید ه ای نداشته

حسینی
حسینی
پاسخ به  عفت سلینی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمنم خیلی خارشتک گرفتم حتی ازبس میخارونم زخم میشه خیلی اذیتم لطفابگیدچیکارکنم

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام رحم خیلی خارش داره چکار کنم تا خوب بشم

بهار طاهری
بهار طاهری
پاسخ به  معصومه
1 سال قبل

سلام دوسالی است ک خارشهای زیادی دارم وچندین بار ب پزشک مراجعه کردم یکماه بعداز درمان خوب می‌شود دوباره خورش‌ها برمی‌گردد واقعا خسته شدم چکار کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  معصومه
11 ماه قبل

هر شب با صابون بیشو

ژینو
ژینو
1 سال قبل

سلام ۱۸سال دارم خارش زیادی دارم راهنمایم کند ممنون میشم

سعیده
سعیده
پاسخ به  ژینو
10 ماه قبل

خمیر دندان بزن و تا ربع ساعت سوزشش رو تحمل کن

معصومه
معصومه
پاسخ به  ژینو
6 ماه قبل

تونستی کاری کنی

رویا
رویا
پاسخ به  ژینو
3 ماه قبل

خمیر دندان نزنی یه وقت

سحر
سحر
پاسخ به  ژینو
1 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالم و خارش دارم چی کار کنم

خانم قادری
خانم قادری
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من عفونت خیلی زیاد دکتر خیلی رفتم ولی خوب نشدم الانم سه روزه خا رش سوزش دارم من باید چکار کنم ممنون میشم اگر جواب بدی

زینب
زینب
پاسخ به  خانم قادری
11 ماه قبل

سلام من ۴۳ساله هستم خارش واژنم خیلی شدیده به طوری که زخم شده می سوزه پمادان ان میزنم فقط چندساعت راحتم دوباره خارش سوزش امانم رابریده میشه راهنمایی کنیدممنون میشم

غزال
غزال
پاسخ به  خانم قادری
7 ماه قبل

عسل رقیق کن بریز داخل واژنت نتیجه میده

شه بخش
شه بخش
1 سال قبل

سلام یه هفته خارش و سوزش دارم ازچه پمادی استفاده کنم

بی نام
بی نام
پاسخ به  شه بخش
7 ماه قبل

هیچ پمادی نتیجه نمیده عسل رقیق شده بریز داخلت عفونتت خوب میشه

اشرف حبیبی
اشرف حبیبی
1 سال قبل

باعرض سلام خدمت شمابزرگوار
حدود۲هفته هست که بالای عورتم قسمت اول عورت بالای لاله ی عورت میخوارد درضمن من ۵۳ سال دارم وتا۲ماه پیش پریودمیشدم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  اشرف حبیبی
11 ماه قبل

خاکشیر مصرف کنید

Rahi
Rahi
پاسخ به  اشرف حبیبی
7 ماه قبل

سلام اثرات یایسگی است

اعظم‌حسن‌زاده
اعظم‌حسن‌زاده
1 سال قبل

علت‌خارش‌وتاوول‌زدن‌وقرمزی‌واژن‌چیست

ليلا معینی
ليلا معینی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من ۴۳ سال دارم یه مدته ناحیه بیرونی واژن خیلی خارش دارم رفتم دکتر سه دوره کلوتریمازول استفاده کردم یکم خوب میشه دوباره خارش میگیرم، پاپ اسمیر دارم گفت التهاب دهانه رحم داری دارو داد مصرف کردم ولی هنوز خارش دارم میشه علتش را بگین لطفا

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام به مدت ده روز هست که خارش دارم لطفا راهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من‌فاطمه هستم نابغه درس ریاضی۱۲ ساله. من خیلی خیلی خیلی خارش دارم خیلی زیاده من آنقدر ک خارشم زیاده ک امروز اومدم مداد تیز رو محکم فرو بردم تو واژنم خیلی خارش دارم علتش چیه؟

نیوا
نیوا
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

بیا من داشااااااااااق بزارم بیفته خارشت

سلام ن من شش سال خارش دارم حتی تمام بدنم سینه دستا
سلام ن من شش سال خارش دارم حتی تمام بدنم سینه دستا
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام خواهر من خارش دارم ولی وازلین خارش بهبود میده روقن نارگیل الورا

حدیث
حدیث
پاسخ به  فاطمه
11 ماه قبل

خداراسد ناره و خوریدت

Rahi
Rahi
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام مداد. من تیزتر وبهتره

میشیل
میشیل
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

وای پاره میشی

سهیلا
سهیلا
1 سال قبل

سلام من سه روزه قسمت بیرونی واژنم خاطرش عجیبی همراه با درد دارم

حمیرا محمدی
حمیرا محمدی
1 سال قبل

سلام من ۲۵ سال دارم ۶ سال میشه ازدواج کردم الهان یه هفته میشه اولش سوزش ادرار داشتم رفتم پیش دکتور ماما چندتا آمپول وقرص داد خوب شدم اما سه روز میشه به اندازه غیر قابل تحمل خارش در قسمت بیرون واژنم دارم پماد زدم خوب نشد وهمون دارو هایی که ماما داده بود میخورم هیج فرقی نکرده لطفأ رهنمایی کنید ممنون

دریا
دریا
1 سال قبل

سلام الان چندین وقته خارش شدید در ناحیه تناسلی دارم واقعا اذیتم ترشحات بد بود ولی خارشش خیلی زیاده درحدی که تحملش سخت میشه ومجبورمیشم بخارونم لطفا کمکم کنید یه راهی پیدا کنم چون دیگه نمیدونم باید چیکارکنم خیلی اذیتم خیلی
مجردم هستم

کریمی
کریمی
پاسخ به  دریا
1 سال قبل

سلام ببخشید من خارش شدید دارم ناحیه بیرونی واژن .هم التهاب داره وقرمز شده.کپسول کلیترومازول وپمادشو مصرف میکنم ولی هنوز خوب نشده

مریم
مریم
پاسخ به  دریا
1 سال قبل

سلام منم هم خارش شدید واژن دارم پنیرک های سفید در ناحیه واژن دارم

شبنم
شبنم
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام منم خارش شدید خارج واژن دارم طوری که نصف شب از خواب بیدار می شوم و کلی می‌خوارم چکار کنم کلافه شدم

کیمیا
کیمیا
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

جوابت گرفتی مریم

علی
علی
پاسخ به  دریا
1 سال قبل

من عاشق هستم چکار کنم خلی کردن دوست دارم

عشق
عشق
پاسخ به  علی
7 ماه قبل

بیا من بکنمت

مهوش نریمان
مهوش نریمان
پاسخ به  دریا
1 سال قبل

سلام من مدت‌ زیادی هستش خارش شدید درناحیه واژن بیرونی دارم ودکتر هم رفتم تشخیص خشکی واژن داده وپماد استرومارین داده و مدت‌زمان ۴ماهه دا رم‌ استفاده میکنم ولی متاسفانه اصلا خوب نشدم به نظر شما چکار کنم

زهراعسگری
زهراعسگری
1 سال قبل

سلام ببخشید من سالهاست که خارش مکرر دارم وخیلی هم دکتر رفتم بعد از اتمام دارو دوباره شروع میشه حدود ده سال که خارش دارم بیشتر سطح بیرونی واژن

میشیل
میشیل
پاسخ به  زهراعسگری
2 ماه قبل

بخدا نزدیکی کنی خوب میشه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خانم دکتر جونم به لبم رسیده از خارش شدید خود به خود قطع میشه یه چند وقت دیگه شروع میکنه لطفا راهنمایی کنید

رفیقه رزمی
رفیقه رزمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن خیلی سوزش خاربوی بدواژن دارم هرکاری میکنم درست نمیشه دکترهم زیادمیرم میشه خواهش کمک کنید

رفیقه رزمی
رفیقه رزمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن بدجوری سوزش خارش وبوی بدمیده واژن نمیدونم چیکارکنم دکترهم خیلی میرم فرق نمیکنه

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط رفیقه رزمی
فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام.مدتی هست که مجرای ادراریم سوزش و خارش داره .و ترشحات بد بو اصلا ندارم. و خارش فقط بیرونی هست.ممنون میشم راهنماییم کنید

سهیلا
سهیلا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین. من بیست روزی میشه که کورتاژ تشخیصی انجام دادم قبلش هم نزدیک به چهل روز خون ریزی داشتم بعد از پشت سر کذاشتن این مراحل سه بار سکس داشتم الان خارش در قسمت بیرونی واژنم دارم ممکنه راهنمایی بفرمایید چه کاری باید انجام بدم. با تشکر

محمد
محمد
پاسخ به  سهیلا
1 سال قبل

فقت سکس کن

زهرا
زهرا
1 سال قبل

خانم دکتر من یک سال است که خارش در قسمت بیرونی واژینال دارم بخدا شب و روز م رو گرفته دکتر زنان رفتم پوماد کلوتریمازول وزینک اکساید برام نوشت ولی بی فایده بود تورو خدا برسید به دادم من ۳۲سال سن دارم و۱۳ساله که ازدواج کردم

میشیل
میشیل
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

ب شوهرت بگو سکس بکنه

لیدا
لیدا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید. ببخشید من بعضی وقتا یهویی پیش میاد بدنم یهو شروع به خارش میکنه و دیوانه وار اذیتم میکنه بعد پماد کلوتریمارول رو که بزنم خوب میشه یهو شروع میشه یهو هم خاموش میشه مشکل از چی میتونه باشه… اقدام به بارداری کردم یک ماهه میترسم خطری داشته باشم. تو رو خدا راهنمایی ام کنید میترسم مشکلی داشته باشم

دکمه بازگشت به بالا