راه های درمان حساسیت فصلی در منزل

تمام اطلاعاتی که در مورد حساسیت فصلی نیاز دارید بدانید.

حساسیت فصلی چیست؟

حساسیت فصلی به انگلیسی(seasonal allergy) است و به مجموعه واکنش‌های سیستم ایمنی بدن گفته می‌شود که با شروع فصل گرده افشانی گل‌ها و تولید و پخش هاگ در بدن بروز می‌کند. طبیعی است که این واکنش‌ها دریک زمان و فصل خاص بروز کند. به همین جهت به آن حساسیت فصلی گفته می‌شود. می توانید با متخصص آلرژی و اختلالات تنفسی گفت و گو کنید.

سیستم ایمنی بدن همه‌ی ما در مقابل گرده‌ی گل واکنش نمی‌دهد و در افرادی که سیستم ایمنی حساسی دارند بروز می‌کند. حتی بروز آن در افراد مختلف با شدت و ضعف همراه است. با این‌حال می‌توان علائم آزاردهنده‌ی حساسیت فصلی را با روش‌های درمان حساسیت فصلی در منزل قابل تحمل‌تر کرد.

مشاوره آنلاین آلرژی و اختلالات تنفسی

علائم حساسیت فصلی چیست؟

آیا برایتان پیش آمده است که در یک زمان خاص از سال دچار عطسه زیاد شوید. مخاط بینی و گلویتان خارش زیاد داشته باشد. چشم‌هایتان سرخ شود و خارش زیادی داشته باشد. یا حتی آبریزش بینی و ریختن اشک از چشم‌ها را تجربه کرده باشید. این‌ها علائم حساسیت فصلی هستند.

برخی افراد علائم آزاردهنده‌ی دیگری هم تجربه می‌کنند. مثلا سرفه‌های زیادی در شب دارند طوری‌که نمی‌توانند به راحتی نفس بکشند و ممکن است خواب شبانه را هم مختل کند. البته باز هم تاکید می‌کنم اگر این علائم در تمام فصل‌های سال نباشد و فقط در فصل گرده افشانی گل‌ها یا زیر درختان ایجاد شود حساسیت فصلی است.

دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که رخدادهای دیگری هم به جز گرده افشانی گل و گیاه، بذر و درختان سبب واکنش سسیتم ایمنی بدن می‌شوند. این موارد که علائم مشابه با آلرژی فصلی دارد موارد زیر است.

  • اگر مورد گزش نیش حشرات در فصل بهار و تابستان قرار بگیرید.
  • اگر در معرض دود آتش یا دود آتش شومینه باشید و دچار اشک ریزش و علائم دیگر شوید.
  • قرار گرفتن در معرض کلر در استخر یا مکان‌های سربسته

آیا علائم حساسیت فصلی در همه‌ی افراد یکسان است؟

واکنش نسبت به مواد آلرژی زا مختص یک سن خاص نیست که بخواهیم آن را به کودکی یا سالمندی یا حتی میانسالی ارتباط دهیم. به جنسیت خاصی هم ربط ندارد و در مردان و زنان امکان بروز دارد. اما شدت و میزان آن در هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است و این تفاوت فقط به میزان حساسیت سیستم ایمنی بدن فرد در مقابل مواد حساسیت‌زا ارتباط دارد.

علائم حساسیت فصلی

آیا همه‌ی افراد مبتلا به حساسیت فصلی می‌شوند؟

قبلا هم تاکید کردیم واکنش بدن افراد مختلف به مواد آلرژن متفاوت است و لزوما فصل بهار و قرار گرفتن در معرض آلرژن‌هایی مانند هاگ و گرده‌ی گل موجب حساسیت فصلی نمی‌شود. اما یک نکته‌ی مهم برای بروز حساسیت فصلی وجود دارد و آن تاثیر ژنتیک است.

آلرژی قابلیت انتقال از والدین به فرزندان را دارد. اگر می‌خواهید دقیق‌تر بدانید باید بگویم اگر یکی از والدین حساسیت فصلی داشته باشد به احتمال ۵۰ درصد فرزندش مبتلا می‌شود و اگر هر دو والد حساسیت فصلی داشته باشند احتمال بروز در فرزندان تا ۷۵ درصد افزایش می‌یابد.

راه‌های تشخیص حساسیت فصلی چیست؟

تشخیص حساسیت فصلی در بهار یا آلرژی پاییزی یک فرایند پیچیده نیست که نیاز به آزمایش و یا اقدامات تشخیصی دقیق داشته باشد. پزشک می‌تواند با معاینه مخاط بینی و گلو متوجه التهاب در این نواحی شود. با سوالات زیر هم از بیمار شرح حال  می‌گیرد.

  • چه زمانی از سال دچار این حالات می‌شوید؟
  • چند وقت است که سرفه و آبریزش بینی و چشم یا سایر علائم را دارد؟
  • بررسی تاریخچه‌ی خانوادگی بیمار. یعنی باید پزشک مطلع شود آیا کسی در خانواده‌ی بیمار مبتلا به حساسیت فصلی بوده است یا نه.
  • بررسی تاریخچه‌ی پزشک بیمار. یعنی باید پزشک مطلع شود بیمار چه داروهاای مصرف می‌کند یا چه بیماری‌هایی دارد.

در مواردی هم پزشک نیاز به تشخیص دقیق‌تر داشته باشد از آزمایش خون و آزمایش‌های پوستی استفاده می‌کند.

پذیرش ۲۴ با دورهم جمع کردن پزشکان متخصص در همه‌ی رشته‌ها، فرصت مشاوره با پزشکان را به‌صورت آنلاین و متنی برای شما در همه‌جای ایران فراهم کرده است. این روش مقرون به صرفه و بدون اتلاف وقت است. بنابراین می توانید در این زمینه با دکتر آنلاین ریه صحبت کنید.

درمان حساسیت فصلی در منزل چگونه است؟

برای درمان حساسیت فصلی در منزل راه‌های مختلفی وجود دارد که اگر علائم خیلی شدید نباشد می‌توان با این اقدامات آن را کنترل کرد.

درمان حساسیت فصلی در منزل با رعایت رژیم غذایی

رژیم غذایی در کنترل بیماری‌ها و پیشگیری از آن‌ها نقش مهمی دارد با این حساب عارضه‌ای به نام حساسیت فصلی هم با رژیم غذایی قابل کنترل خواهد بود. استفاده از مواد غذایی زیر با ذکر خواص آن راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

  • سبزیجات: استفاده از سبزیجاتی مانند سبزی خوردن، پیاز و فلفل با داشتن ماده‌ای به نام کوئرستین که یک ماده‌ی شیمیایی طبیعی است می‌تواند در کاهش علائم مواد آلرژی‌زا موثر باشد.
  • میوه‌: میوه‌هایی مانند کیوی، پرتقال، لیمو شیرین، نارنج با داشتن مقادیر قابل توجه ویتامین‌ C از بروز واکنش در مقابل هیستامین پیشگیری می‌کند.
  • ماهی: امگا ۳ موجود در ماهی هم می‌تواند واکنش‌های آلرژیک را محدود کند.
  • عسل: شاید شنیدید که عسل درمان تمام دردها است. این جمله پر بی‌راه نیست چون افرادی که ابتدای فصل را با تغذیه عسل شروع می‌کنند اذعان دارند علائم حساسیت در آن‌ها کاهش یافته است.
  • چغندر قند: چغندر قند با دارابودن ویتامین‌های A و C و B6 همچنین کوئرستین ، فولات و فیبر در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و سیستم ایمنی قوی کمتر در معرض آسیب موارد آلرژی زا قرار می‌گیرد.
  • نوشیدن مایعات فراوان: باتوجه به این‌که مواد آلرژی‌زا بر مخاط بینی و دهان می‌نشیند نوشیدن آب و آب‌میوه سبب پاک شدن مخاط از مواد آلرژی زا می‌شود. همچنین مایعات گرم مثل چای و دمنوش و سوپ هم موثر است.

رعایت رژیم غذایی در کنترل حساسیت فصلی یک راهبرد طولانی مدت است اما اگر در کوتاه مدت می‌خواهید عوارض حساسیت که باعث غیبت از محیط کار یا مدرسه یا اختلال خواب می‌شود را درمان کنید باید از روش‌های دیگر که در ادامه به آن می‌پردازیم هم کمک بگیرید.

درمان حساسیت فصلی در منزل با تغییر سبک زندگی

برخی رفتارها مثل موارد زیر در سبک زندگی افراد آن‌ها را مستعد بروز علائم حساسیت فصلی می‌کند.

  • واکنش‌های هیجانی در مقابل اتفاقات مانند استرس و اضطراب بر سیستم ایمنی بدن موثر است. اگر شرایط شغلی یا زندگی شما به صورتی است که در مواجهه با عوامل استرس‌زا هستید باید برای کاهش بروز این علائم زندگی آرام تری داشته باشید. مثلا یوگا و مدیتیشن انجام دهید ؛ اگر امکان دارد شغلتان را عوض کنید یا شیوه‌های مقابله با شرایط استرس زا را یاد بگیرید.
  • نظافت و گردگیری در منزل یکی از عواملی است که باعث می‌شود مواد آلرژی زا از محیط پاک شود و شما کمتر در معرض آسیب‌های حساسیت فصلی باشید. پس در فصل بهار و تابستان بیشتر از قبل محیط زندگی و وسایل را گردگیری کنید.
  • الگوی شستشو و ضدعفونی با مواد شیمیایی را عوض کنید. از تمیز کننده‌های بی ضرر تر مانند جوش شیرین و سرکه برای ضدعفونی استفاده کنید. با این‌کار آسیب ناشی ا مواد شیمیایی کمتر می‌شود و نحریک پذیری مخاط کاهش می‌یابد.
  • اگر سبک زندگی شما بدون تحرک و فعالیت است باید منتظر بروز علائم حساسیت فصلی باشید. پس به خود بیایید و برای کاهش علائم ورزش کنید. سیستم ایمنی قوی بهتر می‌تواند در مقابل عوامل خارجی مقاومت کند.
  • بعض افراد علاقه به حیوانات خانگی دارند در حالی که حیوانات خانگی یکی از عوامل تشدید کننده حساسیت فصلی است. اگر نگهداری یا تماس با حیوانات و موی آن‌ها کمتر شود بروز حساسیت فصلی نیز کمتر می‌شود. این عامل به‌خصوص در بروز آلرژی در کودکان بسیار اهمیت دارد.
  • سبک زندگی بدون دخانیات را انتخاب کنید. سیگار را ترک کنید، قلیان نکشید. حتی در معرض دود سیگار بودن هم شما را آسیب پذیر می‌کند.
  • بیرون از منزل برای اینکه خود را در مقابل عوامل آلرژی زا محافظت کنید از ماسک N95 استفاده کند و هنگام ورود به منزل برای اینکه عوامل حساسیت زا با شما و از طریق لباس‌ها وارد منزل نشوند حتما لباس‌ها را عوض کنید و دوش بگیرید.
  • در فصل بهار و تابستان حتما درها و پنجره‌های منزل را ببندید تا هوای بیرون و گردو غبار یا گرده گیاهان وارد منزل نشود. حتی هنگامی هم که در ماشین هستید شیشه ها را بالا نگه دارید.

درمان حساسیت فصلی در منزل با داروهای بدون نسخه

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که علائم  حساسیت فصلی خیلی شدید نیست ولی در حدی آزاردهنده است که می‌خواهید از دارو استفاده کنید ولی نمی‌دانید چه چیزی برایتان خوب است. در این مطلب چند دارو را به شما معرفی می‌کنیم.

داروهای آنتی هیستامین بدون نسخه برای درمان حساسیت فصلی در منزل

آنتی‌هیستامین‌ها داروهایی هستند که می‌توانند علائم حساسیت فصلی را کاهش دهند.

نمونه‌هایی از داروهایی هستند که بدون نسخه می‌توانید از داروخانه تهیه کنید و با آن آبریزش بینی و چشم  و عطسه و خارش را از بین ببرید.

داروهای ضد گرفتگی بدون نسخه برای درمان حساسیت فصلی در منزل

داروهایی که ضد گرفتگی بینی هستند مانند سودافدرین علائم گرفتگی بینی را کم می‌کند. همچنین اکسیمترازولین و فنیل آفرین هم هم اسپری‌هایی هستند که می‌توانند گرفتگی را رفع کنند.

آیا آمپول بتامتازون برای حساسیت فصلی موثر است؟

عملکرد آمپول بتامتازون به شکلی است که واکنش‌های سیستم ایمنی بدن را در مقابل التهاب کم می‌کند. آمپول بتامتازون برای حساسیت فصلی به‌صورت تزریقی و برای بیماری‌های مختلفی تجویز می‌شود که حساسیت فصلی یکی از این موارد است.

اما توجه داشته باشید که این دارو ممکن است عوارضی مانند سرگیجه، سردرد و ناراحتی عمومی بدن را به همراه داشته باشد.

اگر شرایط مراجعه حضوری به پزشک را ندارید پذیرش ۲۴ این امکان را برای شما فراهم کرده است که به‌صورت آنلاین با دکتر انلاین عمومی و متخصصان در تماس باشید و سوالات خود را در مورد بیماری‌های مختلف یا داروها و عوارض آن بپرسید.

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی چگونه است؟

در طب سنتی با تکیه بر اصلاح مزاج و استفاده از مواد غذایی درمان حساسیت فصلی انجام می‌شود. خوراکی‌هایی که متخصص طب سنتی به افراد دارای حساسیت فصلی پیشنهاد می‌کنند موارد زیر است.

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی با سیر

به اعتقاد متخصصان طب سنتی استفاده از سیر به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن موثرترین درمان گیاهی حساسیت  و بسیاری بیماری‌های دیگر است. همچنین سیر خاصیت با خاصیت آنتی بیوتیکی  و آلسین موجود، به عنوان یک عامل ضد میکروبی و ضد التهابی  قوی مشهور است. اگر سیر را با روش‌های زیر امتحان کنید متوجه خواص شگفت‌آور آن در کنترل حساسیت فصلی می‌شوید.

درمان گیاهی حساسیت فصلی

روش اول استفاده از سیر برای درمان حساسیت فصلی

تعداد ۵ حبه سیر را داخل کاسه‌ی آب بریزید و هم بزنید و بعد از مدتی کوتاه این مایع را بنوشید. می‌توانید روزانه یک بار این کار را انجام دهید و هر روز یک لیوان از آن را بنوشید.

روش دوم استفاده از سیر برای درمان حساسیت فصلی

در این روش یک قاشق غذاخوری عسل را داخل یک لیوان آب حل کنید. سپس ۳ یا ۴ حبه سیر داخل آن بیندازید بعد از ود یک دقیقه سیرها را بیرون بیاورید و محلول حاصل را بر روی مخاط دهان بمالید.

روش سوم استفاده از سیر برای درمان حساسیت فصلی

از سیر در غذاها استفاده کنید. همانطور که می‌بینید این ساده‌ترین روش استفاده از سیر و مواجه شدن با خواص شگفت انگیز آن در درمان حساسیت فصلی در منزل است.

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی با نمک

نمک در طب سنتی یک گندزادی قوی شناخته می‌شود. توصیه می‌شود برای درمان حساسیت فصلی روزانه دو مرتبه آب نمک رقیق در داخا دهان قرقره کنید یا با سرنگ حباب‌دار بینی خود را با آب نمک بشویید. این کار باعث می‌شود گرد و غبار و آلرژن‌ها پاک شوند.

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی با روغن بنفشه

روغن بنفشه می‌تواند علائم حساسیت فصلی را کم کند یا از بین ببرد. برا یاستفاده می‌توانید روزی دو قطره روغن بنفشه را داخل بینی بریزید یا این‌که روغن بنفشه را روی شقیقه‌ها بریزید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. این روش به‌خصوص برای درمان عطسه مفید است.

پیشگیری از بروز حساسیت

درمان حساسیت فصلی در طب سنتی با جوشانده‌ی  گل بنفشه و شکرتیغال

جوشانده‌ها و دمنوش‌ها جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارند. به‌همین جهت برای درمان حساسیت فصلی در طب سنتی هم راهکارهایی دارند. یکی از بهترین جوشانده‌ها برای رفع گلودرد و خارش گلو استفاده از گل بنفشه و شکر تیغان است.

برای تهیه‌ی این جوشانده یک قاشق غذاخوری گل بنفشه و شکرتیغان را با دو لیوان آب بجوشانید طوری‌که یک لیوان از آن باقی بماند، سپس آن را صاف کنید و بنوشید. روزانه دو مرتبه باید این جوشانده را برای از بین بردن خارش گلو بنوشید.

چگونه از بروز حساسیت فصلی پیشگیری کنیم؟

شنیده‌اید که می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. آیا این جمله در مورد حساسیت‌های فصلی هم مصداق دارد؟ قطعا پرهیز از قرار گرفتن  در معرض آلرژن‌ها یک اقدام پیشگیرانه و هم اقدامی برای درمان حساسیت فصلی در منزل است. چند مورد از این اقدامات را در ادامه ذکر می‌کنیم.

  • سیگار نکشید و حتی در معرض دود سیگار یا قلیان قرار نگیرید.
  • در معرض باد مستقیم کولر یا پنکه قرار نگیرید.
  • از شوینده‌هایی اسیدی مانند وایتکس، جرم گیر، حشره کش و عطر و اسپری استفاده نکنید.
  • در محیط‌های شلوغ و پر جمعیت رفت و آمد نکنید.
  • از تماس با گرد و غبار یا قرار گرفتن در معرض گرده‌ی گیاهان به‌خصوص در فصل بهاربپرهیزید.
  • برای پیشگیری از آلرژی پاییز در فصل سرد سال از شال گردن برای پوشاندن بینی و دهان خود استفاده کنید.
  • حداقل یک بار در هفته دیوارها و وسایل خانه را با دستمال مرطوب گردگیری کنید.
  • از لباس‌های پشمی، فرش پشمی استفاده نکنید و پتو را ملافه بپوشانید.
  • حیوانات خانگی به‌خصوص سگ و گربه و خرگوش در خانه نگه ندارید.
  • تحت نظر پزشک و اگر کمبود ویتامین دارید از مکمل‌های ویتامین C و امگا ۳ استفاده کنید.

رژیم غذایی درمان حساسیت فصلی

چه زمانی برای حساسیت فصلی نزد پزشک برویم؟

حساسیت فصلی عارضه‌ای است که مشکل در سلامت عمومی بدن شما ایجاد نمی‌کند ولی ممکن است به‌قدری شدید باشد که فعالیت‌های روزانه شما را مختل کند، شما را دچار بی‌خوابی کند، یا حتی در تنفس شما مشکل ایجاد کند، حتی ممکن است با درمان‌ حساسیت فصلی در منزل هم وضعیت شما را بهبود نبخشد.

پیشنهاد ما به شما این‌است که در صورت بروز علائم شدید رنج این عارضه را تحمل نکنید و نزد پزشک بروید تا با دارو علائم را کنترل کند. اپلیکیشن پذیرش ۲۴ نیز یک راه کوتاه برای شما است که بتوانید با دکتر ریه آنلاین در مورد مشکل خود مشاوره نمایید.

بهترین متخصص آنلاین آلرژی و اختلالات تنفسی

۳.۱/۵ (۳۱ نظر)

منبع
scuffedentertainment.comwww.webmd.comdreammeaning.onlinefoodallergycanada.cawww.gyals.mn

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
82 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریبا
فریبا
1 ماه قبل

سلام، من حساسییت ریادبه هرگونه عطروآتکلان ودودوهربویی دارم چکارکنم

۸۶ه۷ع
۸۶ه۷ع
1 ماه قبل

‌..

جعفر سالاری
جعفر سالاری
3 ماه قبل

سلام واسه گرفتگی بینی نفس تنگی نه بویی میفهمم نه طعم چه دارویی استفاده کنم

شفیع
شفیع
4 ماه قبل

من تبعه کشور افغانستان استم برای حل مسئله چند وقت با اسناد قانونی ویزه در ایران زندگی میکنم مدت یک ماه میشود به آلرژی نوع آبریزش بینی وعطسه گرفتارم درین مدت یک بار به پزشک مراجعه کردم بعد ختم داررو تجویز شده دوکتور دوباره همان حالت اولی شدم لطفاً راهنمایی بفرمایید

محمد
محمد
4 ماه قبل

دوستان چند بار حجامت عام انجام بدین خیلییی خوبه تاثیر گذاره و امکان از بین رفتنش خیلی زیاده

قاسم
قاسم
5 ماه قبل

بهترین روش درمان حساسیت فصلی چیست

قاسم
قاسم
پاسخ به  قاسم
5 ماه قبل

بهترین روش کنترل حساسیت فصلی چیست

سلام خسته نباشید پسرم هشت ساله دارم عطسه عرق و
سلام خسته نباشید پسرم هشت ساله دارم عطسه عرق و
5 ماه قبل

امیرحسین

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام من حساسیت دارم آبریزش دماغ دارم

نعمت صمدی
نعمت صمدی
6 ماه قبل

سلام من هم حساسیت دارم آبریزش عطسه میشه کمکم کنید..؟

رضایی
رضایی
6 ماه قبل

دکترهای مثلا دکتر
وقتی جواب مردم رو نمی‌دید چرا الکی نظر سنجی میکنید
خودتون رو اول یه نشون بدید به روان پزشک

حسن
حسن
6 ماه قبل

من اول بهار و اول زمیتان آب ریزش شدید بینی و عطسه دارم اینم حساسیته؟

حامد
حامد
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسرمن حساسیتش شدیده ابریزش داره وعطسه؟

عصمت
عصمت
9 ماه قبل

وای دارم میمیرم آبریزش بینی و خارش داخل گوش و عطسه متوالی تو فصل امتحانات واقعا کلافم کرده واقعا دیگه خسته شدم

رحیم
رحیم
پاسخ به  عصمت
3 ماه قبل

من هم حساسیت دارم حساسیت درمان ندارد هر داروی هم بخوری تسکین دهنده است فقط باید از چیزهای که حساسیت می اورند دوری کنی

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

من دوسال که کرونا بود و ماسک می زدم حساسیت نداشتم ولی الان دوباره چون ماسک نمی زنم دوباره حساسیت به سراغم آمده .

Muhammad
Muhammad
9 ماه قبل

ببینید دوستان من چندین ساله در فصل تابستان حساسیت شدید پیدا میکنم دکتر هم نرفتم اما تنها راه حلی که برام واقعا اثر کرد نه جوشونده بود نه سیر بود نه چیز دیگه فقط قطره بینی ناپریزول برای من واقعا اثر کرد اگه حساسیتتون خیلی شدید نباشه یک بار که دماقتون کیپ شده بزنید تا آخر شب راحتین اما اگه مثلا من چون حساسیتم خیلی شدیده هر یک ساعت میزنم اما قانونیش اینه که هر سه ساعت بزنید

دوستی
دوستی
10 ماه قبل

سلام دکتر،من اول فصل آمپول بتامتازونLAمنزنم دیگه جواب نمیده،لطفا راهنمایی بفرمائید

مهری احسانی
مهری احسانی
10 ماه قبل

سلام ببخشید من حساسیت فصلی دارم ولی دیگه دایمی شده تو تموم فصول سال ابریزش از بینی و خارش گوش و گلو چشم و خارش پوست دارم این ابریزش دیگه داره کلافم میکنه از دارو های فکسو فنادین و مونته لوکاست هم استفاده کردم دیگه جواب نمیده لطفا راهنماییم کنید

احمد
احمد
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر خانم من حسایت داردو بارهست باید چکار کنم

علیرضا
علیرضا
10 ماه قبل

سلام،آقای دکتر خسته نباشید،پسرم چند سالی هست که از اول بهار حساسیت میگیره،هر چه دارو میخوره برطرف نمیشه،یه راه درمان قطعی برای ما پیشنهاد بدین،باکمال تشکر

غریب اشنا
غریب اشنا
10 ماه قبل

یه توصیه ک دارم ورزش و باشگاه پادزهر همه این امراضه کلا جنب و جوش بدنی باعث میشه نه قند بگیری ن چربی نه الرژی و حساسیت همچیو از بین نیبره مدوام ورزش کنید باشگاه برین و هرگز ترک نکنید

فرشته
فرشته
10 ماه قبل

با سلام ببخشید من خیلی زیاد موهام می ریزه

م ف
م ف
1 سال قبل

من چه تابستون چه زمستان اب ریزش بینی شدید وعطسه شدید دارم گوشام گیپ میشه دماغم گیپ میشه چن بارم دکتر رفتم جواب نمیگیرم نمیدونم چکار کنم

عباس
عباس
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من با ماشین حساسیت دارم وقتی ماشین سوار میشم بالا میارم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام چند وقت سرفه دارم توی سینم خارش داره باید چه کاردارم بدنم بیحال

امنه شریفی
امنه شریفی
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من حساسیت شدید دارم خارش دست با چه کار کنم مربو ط چی

حسن
حسن
1 سال قبل

سللام من حساسیت فصلی دارم وامپول خارجی قبلن بودالان گیرم نمیادچی بزنم ک ازشرش راحتشم خستم کرده جل‌همه همیشه اب ریزش بینی دارم زشته بی زحمت راهنماییم کنید

نیلا
نیلا
پاسخ به  حسن
9 ماه قبل

اسم امپوله چی بود؟؟

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  حسن
6 ماه قبل

اره منم زدم خیلی خوب بود ولی یادم نمیاد اسم آمپول چی بود . اگه کسی میدونه بگه ممنون

مجیب الله
مجیب الله
1 سال قبل

آیا از دارو های ضد حساسیت میتوانیم برای اطفال ۱۱ سال استفاده کنیم؟

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام. چرا هیچ پزشکی پاسخ افرادی که مشکل و سوال دارن رو نمیده؟ مسولین پذیرش ۲۴!

حمیدرضا کریمی
حمیدرضا کریمی
1 سال قبل

سلام .من در کل سال حساسیت دارم خارش گوش، گلو، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، جاری شدن اشک هم علائم منه. ی موقعهایی خوبم ولی نه همیشه دیگه خسته شدم. ی درمان قطعی بهم بگید لطفا.

مهنا
مهنا
1 سال قبل

سلام من الان ۱۵ سالمه و از بچگی حساسیت دارم وقتی به پارک می رم خیلی شدید عطسه و آبریزش بینی دارم و صبح ها هم حساسیت میکنم

علی ببخشید من فصل بهار چندساله عطسه آبریزش بینی خا
علی ببخشید من فصل بهار چندساله عطسه آبریزش بینی خا
پاسخ به  مهنا
10 ماه قبل

سلام من درفصل بهار وقتی بیرو میرم عطسه وابریزش بینی خارش چشم میگرم چکار باید بکنم چه داروی باید استفاده بکنم

علی ببخشید من فصل بهار چندساله عطسه آبریزش بینی خا
علی ببخشید من فصل بهار چندساله عطسه آبریزش بینی خا
پاسخ به  مهنا
10 ماه قبل

ببخشید دکتر جان من درفصل بهار عطسه آبریزش بینی وخارج بینی وچشم دارم چه داروی استفاده بکنم

ehsan
ehsan
پاسخ به  مهنا
5 ماه قبل

منم همینجوریم ولی بعضیا میگن شاید مشکل حساسیت پتو باشه چون چیز دارع پشم

اعظم مزروعی
اعظم مزروعی
1 سال قبل

ببخشیدخیلی عطسه میکنم چی بخورم ممنونم

ملنا
ملنا
پاسخ به  اعظم مزروعی
1 سال قبل

نبات جوش داده رو با هویجو رنده کن بریز تو نبات جوش داده عالی هست تست کردم حرف نداره حتما امتحان کنید

حمیدرضا کریمی
حمیدرضا کریمی
پاسخ به  ملنا
1 سال قبل

واقعا

حمیدرضا کریمی
حمیدرضا کریمی
پاسخ به  حمیدرضا کریمی
1 سال قبل

هویج منظورتونه

عارف
عارف
پاسخ به  حمیدرضا کریمی
9 ماه قبل

سلام من در کل سال حساسیت دارم خارش چشم بینی ابریزش لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم همه دارو هارو استفاده کردم

محمدی
محمدی
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من حساسیت فصلی دارم باید چیکار کنم

پیام
پیام
1 سال قبل

فقط مدیتیشن خوب میکنه، من تا جایی که یادم میاد همیشه کل فصل رو حساسیت داشتم دیوونم کرده بود الان یکساله راحتم دیگه نمیاد سراغم

دوست
دوست
1 سال قبل

سلام دوستان
الکی دنبال دارو و دکتر نرید.
وگرنه هیچ وقت خوب نمیشید تازه عوارض دیگه هم پیدا خواهید کرد.
اول دنبال علت بروز آلرژی باشید.
مثل آب سرد و یخ و بستنی و.. یا
لبنیات یا گوجه یا فلفل یا بادمجون یا بامیه یا شیرینیجات و.. بگردید ببینید در کدوم حالت حساسیتتون به سراغتون میاد.

اکبر
اکبر
1 سال قبل

درود
من ۳۵ سالمه حداقل۲۰ساله که الرژی فصلی دارم اوایل همون فصل بهارحساسیت داشتم بعدها طوری شدکه الان تمام فصل هارو درگیرم خصوصا تابستان ابریزش بینی شدید عطسه خارش چشم قرمزی چشم خارش گوش و گلو سرفه بعضی اوقات انقدر عطسه میکنم که دیگه ازحال میرم ابریزش بینی کلافه م کرده هیچ داروی موثری هم نداره متاسفانه لطفا اگه راهکاری دارید کمک کنید دوستان عزیزطبق تجربه ای که دارم خوردن میوه های مثل انگور وخربزه به شدت این بیماری رو تشدید میکنه لطفا این دوتا میوه رو به هیچ عنوان استفاده نکنید ضمنا سعی کنید درمعرض گردوخاک قرارنگیرید .ممنون

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  اکبر
6 ماه قبل

دقیقا درسته.

الهام
الهام
پاسخ به  اکبر
6 ماه قبل

بله منم این تجربه رو دارم وقتی انگور خربزه می خورم بدتر میشه

احمد یما
احمد یما
1 سال قبل

سلام در شروع هر سال حساسیت من شروع میشود یعنی در ماه ثور خیلی به تکلیف میباشم
آمپول triamcinolone تطبیق میکنم تا دو ماه خوب میباشم بعداً دوباره شروع میشود به نظر تان از کدام ادویه باید استفاده کنم

عباس نظری
عباس نظری
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من قبلا سابقه حسا سیت شدید داشتم مدت دو سال مشکلی نداشتم امروز یک‌مرتبه شروع به آبریزش بینی شدید سردرد آبریزش چشم شدم لطفا راهنمایی کنید ممنون

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من خیلی خیلی سوزش بینی و عطسه دارم خیلی خیلی چیکار کنم لطفا به من کمک کنید ۸ تا قرص ستیریزین و ۱۲ تا قرص میسومین ۱۲۰ خوردم چکار کنم

نیلوفر
نیلوفر
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من به طور کلی حساسیت به بهارو تابستان دارم اماالان سه روز که آبریزش بینی دارم وگرفتس و مقداری خارش هم دارم چشمام قرمز و گلوم هم تقریبا درد می کنه وتنگی نفس هم مقداری سرفه و بدن درد ندارم فقط مقداری خستگی
آیا حساسیت یا سر ماخوردگی ؟

Aida
Aida
1 سال قبل

سلام اقای دکتر من حساسیت دارم هم عطسه هم ابریزش بینی و خارش بینی شدید طوریه که اصن ادمو دیوونه میکنه چیکار کنم

ملیکا
ملیکا
1 سال قبل

سلام
من خیلی وقته آلرژی فصلی دارم به مدت شش ماه وبهار وتابستان ،واقعا اذیت میشم
عطسه ،آبریزش ،خارش گلو وگوشها هنگام عطسه ،خارش وقرمزی وآبریزش چشم
همه داروها رواستفاده کردم اصلا تاثیر نداره .چکارباید بکنم ممنون که راهنمایی بفرمایید

Aida
Aida
پاسخ به  ملیکا
1 سال قبل

وای منم اینجوریم خیلی بده

علی محمدی
علی محمدی
پاسخ به  Aida
1 سال قبل

طب سوزنی جواب میده امتحان کنید

شهرزاد
شهرزاد
پاسخ به  علی محمدی
1 سال قبل

ینی طب سوزنی کاملا حساسیتو از بین میبره ؟

مولایی
مولایی
پاسخ به  ملیکا
1 سال قبل

وای خدا منم از خارش گلو دارم دیوونه میشم هرکس راهکاری داره بگه ممنون میشم

هستی
هستی
پاسخ به  مولایی
1 سال قبل

سلام لیمو شیرین بخورین خوب واب نمک قرقرهبکنین خوب

فاطمه غلامی
فاطمه غلامی
پاسخ به  ملیکا
1 سال قبل

سلام نزدیک یک ساله عطسه و آبریزش بینی دارم خسته شدم دارو هم استفاده کردم جوابی نکرفتن

حلیا
حلیا
پاسخ به  ملیکا
5 ماه قبل

سلام به دوستان من حساسیت فصلی داشتم دکتر برام آمپول تریامسینیلون اگه اشتباه نکنم تجویز کرد سه تا یک روز در میون زدم تا دو سه سال خبری از حساسیت نشد، و گرمینه نخورید از اب نمک همیشه استفاده کنید روبالشی هاتون همیشه عوض کنین بستنی، نوشابه، ترشی، نخورید گل ختمی خیس کنین بخورین من این راه کارهارو انجام دادم بهتر شدم بیرون از ماسک استفاده کنین

محمدرضا قاسمی
محمدرضا قاسمی
1 سال قبل

با سلام .من ۱۳سال دارم.خیلی شدید حساسیت فصلی دارم.عطسه فراوان.آب ریزش چشم.خارش چشم همراه با آبریزش.گرفتگی کامل بینی طوری که نفس نمیتونم بکشم خیلی اذیت میشم لطفاً راهنمایی کنید

محمد 5
محمد 5
1 سال قبل

سلام. آبریزش بینی وخارش گلو دارم

لیدا‌کاشی
لیدا‌کاشی
1 سال قبل

سلام‌من‌یک‌هفته‌هست‌که‌سرفه‌می‌کنم‌وخارش‌ریه‌دارم‌از‌قبل‌هم‌الرژی‌دا‌شتم‌تقریبا‌همه‌امپولها‌وداروهای‌

ضد‌حساسیت‌رو‌خورم‌البته‌به‌دستور‌پزشک‌‌حالا‌باید‌چیکار‌کنم‌خارش‌خیلی‌اذیت میکنه ل

زینب روستایی
زینب روستایی
1 سال قبل

سلام دختر من ۱۴ ساله و نزدیک به یک ماه است که آبریزش بینی بی‌حالی وضعف داره چکار کنم

هادی
هادی
پاسخ به  زینب روستایی
1 سال قبل

سلام انگور وخربزه حساسیت تشدید میکنه.نخورید.

علی
علی
پاسخ به  هادی
1 سال قبل

سلام پسرم ۳,,داره الان اخرشهریور خیلی خیلی اب ریزش داره بعدازبیدارشدنش عطسه میرنه کلی ابریزش داره حالا هرچی عطسه بزنه چکارکنیم دارو شیمیایی هم نمیخایم بدیم

الناز
الناز
1 سال قبل

سلام روزتون بخیر من توی گوشم خیلی میخاره بعدش دماغم در اخر هم خیلی عطسه میکنم و گاهی توی گدوشم لرزش حس میکنم وقتی اب دهانمو قورت میدم

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  الناز
1 سال قبل

سلام دکتر جان هرسال در فصل بهار حساسیت عطسه آبریزش بینی شدید دارم چکارکنم

محمدرضا
محمدرضا
1 سال قبل

عالی بود ممنون

مصطفی
مصطفی
2 سال قبل

سلام آقای دکتر .من حساسیت فصلی شدید دارم از اسفند ماه تشدید میشه تا آبان ماه چند ماه دیگه یه کم بهترم .سرفه.عطسه.گلودرد.بینی.چشم.همه رو دارم به متخصص مراجعه کردم آمپول زدم ۴ سال جواب نگرفتم به خدا دیگه کلافه شدم یعنی بافقط با مصرف مستکن قوی تنها راه آرام شدنمه به نظر شما چه کار کنم.از ۱۵ سالگی خودم فهمیدم که حساسیت دارم تا الان ۳۸ سالمه راهنمایی کنید لطفن

الناز
الناز
پاسخ به  مصطفی
1 سال قبل

با‌سلام‌من‌۳۷‌ساله‌حدود‌۱۵‌ساله‌که‌حساسیت‌فصلی‌رو‌دارم‌عطسه‌وآبریزش‌واقعا‌خیلی‌اذیت‌میکنه‌به‌دکتر‌حلق‌وبینی‌هم‌رفتم‌همون‌قرصهای‌لوراتادین‌وستریزین‌رو‌تجویز‌میکنن‌که‌اونها‌هم‌برام‌خواب‌اور‌هستند‌نمی‌دونم‌واقعا‌چی‌کار‌کنم

مهری احسانی
مهری احسانی
پاسخ به  مصطفی
10 ماه قبل

سلام اقای دکتر من الرژیم فصلی بود ولی حالا دایمی شده تو تموم فصول سال من ابریزش دارم دیگه کلافه شدم خارش گوش و گلو هم دارم پوست دستام و پاهام خشک میشه و خارش داره از داروهای مونته لوکاست و فکسو فنادین هم مصرف کردم ولی جواب نگرفتم لطفا راهنماییم کنید از شرش خلاص شم

فرزانه لطفي
فرزانه لطفي
2 سال قبل

درود
من چند ساله درگیر حساسیت فصلی هستم این دوره از اواخر بهمن ماه (٢٠ بهمن)شروع میشه تا اواخر اسفند ماه
با علائم خوارش گوش و حلق و بینی و آبریزش شدید و عطسه
میخواستم بدونم بوتاکس کردن در این دوره ضرری داره ؟؟
ممنون

یاسر
یاسر
پاسخ به  فرزانه لطفي
1 سال قبل

من هم این بیماری را دارم تمام فصول سال این حساسیت را دارم عطسه آبریزش بینی وگوش درد چکار باید بکنم

مریم
مریم
پاسخ به  فرزانه لطفي
1 سال قبل

سلام آقای دکتر منم آبریزش شدید دارم چکار کنم کلاف شودم سینوزیت هم دارم خسته شودم

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید آقای دکتر من سابقه حساسیت دارم پارسال سرفه های شدیدی داشتم به پزشک معالجه کردم ومداوا شدم الان مدت یک هفته ای هست که بشدت معده درد دارم به دکتر مراجعه کردم اما تاثیر نداشت علایم حساسیت خفیف هم دارم مثل سرفه ولی نه زیاد میخواستم بدونم ممکنه معده دردم بخاطر حساسیت باشه تنگی نفس هم دارم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص ریه و دستگاه تنفسی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص ریه و دستگاه تنفسی

دکمه بازگشت به بالا