علت درد پاشنه پا چیست؟ و انواع راه های درمانی آن

کلسترول بالا و درد پاشنه پا، درمان قطعی پاشنه پا

درد پاشنه پا نشانه چیست؟

بزرگ‌ترین استخوان مچ پا استخوان پاشنه است و بیشترین وزن بدن را تحمل می‌کند. عوامل بیرونی می‌توانند بر یک‌پارچگی پا اثر بگذارند و باعث ایجاد درد و ناراحتی در فرد شوند.

علل مختلفی را می‌توان برای ایجاد این درد نام برد اما گاهی علت درد پاشنه پا دیسک‌کمر و مشکل‌های مربوط به آن است و اختلالی در خود پا وجود ندارد.

شناسایی زودهنگام دلایل درد پاشنه پا و درمان آن با راهکارهای ساده مثل بانداژ، داروهای ضد التهاب خوراکی و استفاده از کفش طبی از پیشرفت درد جلوگیری کرد. این مطلب را به بررسی این درد و راهکارهای درمانی آن اختصاص دادیم. پس تا انتها با ما همراه باشید تا ببینیم درد کف پا از چیست.

علت درد کف پا چیست؟

به‌طور کلی علت درد کف پا ضربه، بد راه رفتن، اضافه وزن و استفاده از کفش نامناسب است ولی بعضی از دلایل شایع‌تری نیز وجود دارند که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

خار پاشنه

خارپاشنه در صورتی ایجاد می‌شود که یک زائده استخوانی در زیر استخوان پاشنه پا به وجود آید. این عارضه به‌وسیله تصویربرداری با اشعه ایکس از ناحیه کف پا مشاهده می‌شود.

وجود خار پاشنه به‌تنهایی باعث بروز درد در فرد نمی‌شود ولی اگر این خار بزرگ و ملتهب شود، فرد ممکن است درد را حس کند. در افراد فربه و چاق ملتهب شدن خار پاشنه بیشتر به چشم می‌خورد. خار پاشنه از عارضه‌های شایع است و از هر ده نفر یک نفر به آن مبتلا خواهد شد.

علل درد پاشنه پا

خمیدگی بیش از حد پا به داخل

خمیدگی بیش از حد پا به داخل می‌تواند باعث ایجاد کشش بر تاندون‌ها و رباط‌های متصل به پایین و پشت استخوان پاشنه پا شود. این اختلال در لگن، زانو و کمر فرد ممکن است آسیب‌هایی را به وجود آورد.

پیچ‌خوردگی مچ پا

اگر شدت پیچ‌خوردگی زیاد باشد درد در پا شکل می‌گیرد.

شکستگی پا

گاهی بر اثر وارد شدن نیرو و ضربه بر کف پا ممکن است استخوان پاشنه بشکند. همین شکستگی ایجاد درد می‌کند.

تاندونیت آشیل یا التهاب تاندون آشیل

تاندون آشیل ساق‌پا را به پاشنه متصل می‌کند. ویژگی درد التهاب تاندون آشیل سوزاننده و سفت بودن است. این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که فرد از تاندون خود زیاد استفاده کند، مثلا فردی که زیاد می‌دود یا ورزشکاری که بدون گرم کردن ورزش می‌کند.

همچنین آرتروز و کفش نامناسب نیز می‌تواند از دلایل ایجادکننده این عارضه باشد. در اکثر موارد فقط تاندون آشیل ملتهب می‌شود اما گاهی این تاندون بر اثر فعالیت شدید ناگهان پاره می‌شود که علاوه بر درد شدید، صدایی مثل صدای پاپ در آن موقع به گوش می‌رسد.

بورسیت یا التهاب بورس‌ها

بورس‌ها کیسه‌هایی پر شده از مایع هستند که در صورت التهاب در فرد درد ایجاد می‌کنند.

گیر افتادن عصب پا

گاهی بر اثر شکستگی، تورم سیاهرگ یا پیچ‌خوردگی عصب گیر می‌افتد که علائم آن درد، بی‌حسی و سوزش در کف پا است.

علاوه بر دلایل گفته شده علت‌های دیگری نیز وجود دارند که باعث بروز درد پاشنه پا سمت چپ می‌شوند اما در میان افراد، رواج کمتری دارند. این علت‌ها شامل موارد زیر است:

  • سندروم تارسال تونل
  • کبودی پاشنه
  • سندروم هاگلوند
  • آتروفی پد پا
  • سندروم سینوس تارسی
  • عفونت استخوان پاشنه
  • تومور استخوان پاشنه

درد پاشنه پا و کمبود ویتامین

ممکن است شما از افرادی باشید که از درد استخوان در نواحی مختلف بدن به‌ویژه پاشنه پا شکایت کنید و بعد از مراجعه به دکتر مچ پا و انجام آزمایش‌های مربوطه متوجه شوید که مشکل، کمبود ویتامین D در بدنتان است.

ویتامین D برای جذب کلسیم و فسفر در بدن ضروری است و این مواد معدنی در استحکام استخوان‌ها نقش اصلی را دارند. به همین دلیل وجود ویتامین D کافی در بدن از بروز دردهای استخوانی و عضلانی جلوگیری می‌کند.

منبع تولیدکننده ویتامین D خود بدن است و این ویتامین با مصرف مواد غذایی خیلی کم جذب بدن می‌شود، زیرا بدن ویتامین مورد نیاز خود را به دنبال تابش نور خورشید بر پوست، تامین می‌کند.

پس یکی از دلایل درد استخوان پاشنه پا کمبود ویتامین D و کلسیم است که در صورت درمان نشدن فرد را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد همچنین فرد در برابر نیروهای وارده بر کف‌ پا مستعد آسیب بیشتری است.

علت درد پاشنه پا هنگام بلند شدن از خواب

علت‌های مختلفی برای ایجاد درد کف پا هنگام صبح وجود دارد که با بررسی کیفیت و نوع درد می‌توان علت آن را دریافت. مثلا اگر درد ناحیه پاشنه پا دردناک و تیز باشد نشان‌دهنده التهاب است. بعضی از این دلایل را در زیر نام می‌بریم:

  • فاشئیت کف پا (التهاب فاشیای کف پا): فاشیا یک نوار بافتی ضخیم در کف پا است که اگر بیش از حد از آن استفاده شود یا تحت کشش مداوم قرار گیرد، درد در این ناحیه را تجربه خواهید کرد.
  • التهاب تاندون آشیل
  • شکستگی

درمان درد پاشنه پا هنگام صبح معمولا در چند قدم اول بعد از بیدار شدن از خواب شروع می‌شود و ممکن است در طول روز با شروع فعالیت‌ها این درد کم شود.

اما برای بسیاری از افراد درد صبحگاهی آزاردهنده است، زیرا باید چند دقیقه ثابت بایستند تا این درد کمتر شود و گاهی روند انجام کارهای روزانه را کاهش می‌دهد.

تشخیص علت درد پاشنه پا

علت درد پاشنه پا هنگام راه رفتن چیست؟

درد کف پا هنگام راه رفتن دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد که از دلایل ساده تا پیچیده را در بر می‌گیرد. بهتر است در هنگام شروع درد با مراجعه به پزشک ارتوپدی و تشخیص دلیل درد از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

اگر برای سوال درد پشت پاشنه پا نشانه چیست؟ دنبال پاسخ می‌گردید، متخصص آنلاین استخوان و ارتوپدی پذیرش ۲۴ در هر ساعت از شبانه‌روز می‌تواند به‌صورت آنلاین در خدمت شما باشند.

دریافت مشاوره آنلاین از متخصص ارتوپدی

بعضی از دلایل درد پاشنه پا هنگام راه رفتن شامل موارد زیر می‌شود:

ورم کف پا

این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که فاشیای پا بیش از حد طبیعی کشیده شدهو باعث پارگی جزئی فاشیا شود. افراد دیابتی، افراد چاق، بازیکنان والیبال، افرادی که کف پا صاف دارند، زنان باردار، تنیس‌بازان، دونده‌ها و پله‌نوردان بیشتر مستعد ورم کف پا هستند.

پوشیدن کفش نامناسب و فشار دادن یک وسیله سنگین احتمال بروز این اختلال را افزایش می‌دهد.

خار پاشنه

استفاده از کفش مناسب ممکن است درد خار پاشنه را در هنگام راه رفتن کاهش دهد.

آپوفیزیت پوستی

عارضه آپوفیزیت پوستی در کودکان سن ۸ تا ۱۴ سال و کودکانی که فعالیت زیادی دارند مثل افرادی که ورزش‌های پرشی انجام می‌دهند شیوع بیشتری دارد. درد این اختلال در پشت پاشنه پا به وجود می‌آید و پوشیدن کفش نامناسب ابتلا به آپوفیزیت پوستی را افزایش می‌دهد.

بورسیت

همان‌طور که در مطالب فوق گفتیم بورس‌ها کیسه‌هایی پر شده از مایع هستند که حرکت تاندون‌ها و عضلات را هنگام حرکت مفصل آسان می‌کنند.

بورسیت علت درد پاشنه پا در طب سنتی است و به دو دلیل ممکن است ایجاد شود. اول به دلیل پوشیدن کفش نامناسب و دوم به دلیل مشکلات ساختاری پا به وجود می‌آید. بورسیت یا التهاب بورس‌ها باعث ایجاد درد در پشت پاشنه می‌شوند.

کبودی موضعی

ممکن است در هنگام راه رفتن با وارد شدن ضربه‌ای به پا، کف پا کبود شود که همین کبودی دردآور است. اگر با استراحت این درد از بین نرود و شدت پیدا کند باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

التهاب آشیل

این مشکل می‌تواند به دلیل پوشیدن کفش نامناسب، آرتریت واکنشی، نقرس، اسپوندیلیت آنکیلوزان و آرتریت روماتوئید ایجاد شود.

فشرده شدن عصب

علائم آن بی‌حسی، گزگز و درد پاشنه پا است.

پوشیدن کفش نامناسب

یکی از شایع‎‌ترین علل درد پاشنه پا در هنگام راه رفتن پوشیدن کفش نامناسب است که خود این موضوع می‌تواند علت شروع عارضه‌های مختلف باشد. پوشیدن کفش طبی مناسب از ایجاد عوارض مربوطه جلوگیری می‌کند.

علت درد پاشنه پا و کمر

برخی افراد که درد در پاشنه پا را احساس می‌کنند، بعد از مراجعه به دکتر اسکن پا و انجام آزمایش‌ها متوجه می‌شوند که ساختار پا سالم است و اختلالی در آن وجود ندارد. پس به نظر شما این درد به چه علت است؟

بعضی از دردهای پا دلایلی غیر از اختلال‌های ساختاری پا دارند. مثلا ممکن است فردی که دیسک کمر یا اختلال در سیاتیک دارد، احساس درد در ناحیه پاشنه پا را تجربه کند.

بسیاری از اختلال‌های کمر بر عملکرد فرد اثر می‌گذارند و باعث کاهش سرعت در انجام فعالیت‌های او می‌شوند. این اختلال‌ها علائم و نشانه‌های مختلفی دارند که درد پاشنه پا یکی از این علائم است. این دردها کیفیت زندگی فرد را می‌توانند کاهش دهند.

تشخیص درد پا به چه صورت است؟

دکتر ارتوپد مچ دست و پا شما با بررسی نوع کفشی که می‌پوشید، طرز راه رفتن، میزان راه رفتن و ایستادن در روز و سابقه بیماری‌های شما علت درد را تشخیص می‌دهد و درمان مربوطه را شروع می‌کند. گاهی برای تشخیص بهتر انجام آزمایش‌هایی مثل تصویربرداری درخواست می‌شود.

درمان درد پاشنه پا به روش سنتی

اگر شدت درد پا کم باشد می‌توان با استفاده از روش‌های خانگی و ساده درد را کاهش داد یا متوقف کرد. اجازه دهید تعدادی از آن‌ها را نام ببریم.

  • از انجام فعالیت‌هایی که فشار زیاد بر پاشنه پا وارد می‌کند دوری کنید.
  • کفش مناسب پای خود تهیه کنید. زیرا همان‌طور که در متن بالا گفتیم کفش نامناسب علت بسیاری از اختلال‌ها می‌تواند باشد.
  • برای کاهش فشار وارده بر کف پا سعی کنید پا برهنه راه نروید.
  • استراحت کافی داشته باشید.
  • اگر ورزش می‌کنید حتما قبل از شروع ورزش بدنتان را گرم کنید.
  • مواد غذایی حاوی ویتامین B مثل آووکادو، تخمه آفتاب‌گردان، ماهی سالمون و تخم‌مرغ را در وعده‌های خود بگنجانید.
  • برای کاهش درد از کیسه‌های یخ در محل استفاده کنید.

درمان درد پاشنه پا

درمان درد پاشنه پا با داروهای گیاهی

برای درمان درد پاشنه با استفاده از داروهای گیاهی یا روش‌های خانگی راهکارهای زیر را امتحان کنید.

سرکه

سرکه برای کاهش التهاب استفاده می‌شود. وان حمام را با آب داغ پر کنید و سپس سرکه و نمک را در آن بریزید. پاهای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در وان قرار دهید.

روش دیگر استفاده از سرکه برای کاهش درد به این صورت است که دو وان را با آب و سرکه پر کنید. در یکی آب سرد و در دیگری آب گرم بریزید.

روزانه ۳ تا ۴ بار یک حوله را در وان گرم خیس کنید و دور پای خودت به مدت ۵ دقیقه بگذارید و همین عمل را با وان آب سرد هم انجام دهید.

سولفات منیزیوم

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری نمک سولفات منیزیوم را در وان آب گرم بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پاهای خود را در آن خیس کنید. نمک باعث کاهش درد فوری می‌شود اما پوست شما را خشک می‌کند که باید بعد از استفاده از آن مرطوب‌کننده بزنید.

روغن میخک

روغن را به پاشنه پای خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید. انجام این کار جریان خون ناحیه را افزایش می‌دهد و باعث کاهش درد می‌شود.

فلفل قرمز

اگر زمانی که کف پا شما سرد می‌شود درد به سراغ شما می‌آید مقداری فلفل قرمز در جوراب خود بریزید و بعد آن را بپوشید.

این کار باعث می‌شود پای شما گرم بماند. همچنین می‌توانید برای کاهش درد نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز در نصف سطل آب گرم بریزید و بعد پاهای خود را در آن خیس کنید.

علاوه بر روش‌های گفته شده، برای درمان درد پاشنه پا از جراحی، انجام تمرینات ورزشی و فیزیوتراپی نیز می‌توان کمک گرفت که برای استفاده از این ‌روش‌ها باید به دکتر فیزیوتراپ مچ دست و پا مراجعه کنید. اگر دسترسی به پزشک ندارید حتما با متخصصان مشاوره استخوان و ارتوپدی پذیرش ۲۴ صحبت کنید.

پیشگیری از درد پاشنه پا

راه‌هایی برای پیشگیری از درد پاشنه پا وجود دارد که متناسب با شرایط خود می‌توانید آن‌ها را رعایت کنید:

  • زمانی که احساس خستگی و درد در پاهای خود حس می‌کنید استراحت کنید.
  • وزن خود را متعادل نگه دارید.
  • رژیم غذایی مناسب و غنی از ویتامین B داشته باشید.
  • از مکمل‌های D استفاده کنید.
  • قبل از ورزش حرکات کششی انجام دهید و کفش مناسب بپوشید.
  • تمرینات کششی را که باعث کشش تاندون آشیل و فاشیا پا می‌شوند انجام دهید.
  • اگر ورزشکار هستید پس از انجام حرکات سنگین کف پاهای خود را با کیسه یخ ماساژ دهید.
  • تشخیص زودهنگام دردها و ناراحتی‌ها که نشان‌دهنده هشدار برای توقف یا کاهش فعالیت‌های سنگین است.

تسکین درد پاشنه پا

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شدت درد کم باشد با روش‌های خانگی ممکن است درد متوقف شود اما گاهی نیاز است حتما به دکتر ارتوپد مراجعه کنید. با توجه به موارد زیر این درد را جدی بگیرید.

  • اگر درد پاشنه پا بیشتر از یک هفته طول بکشد و در صورت ثابت و بی‌حرکت بودن پا درد تداوم داشته باشد.
  • در راه رفتن طبیعی فرد مشکل ایجاد شده باشد.
  • تب نیز همراه درد پاشنه پا در فرد ایجاد شود.
  • اگر درمان‌های خانگی موثر نباشد.
  • درد ناگهانی شروع شود.
  • در پاشنه پا التهاب دیده شود.
  • اگر شدت درد به‌حدی زیاد باشد که فرد نتواند راه برود.

برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن شدت درد خود و همچنین تشخیص زمان مراجعه حضوری به پزشک می‌توانید با متخصص آنلاین ارتوپدبه‌صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز در ارتباط باشید. پا ستون بدن است و با جدی گرفتن درد پاشنه پا می‌توانید زندگی را بهتر و سالم‌تر پیش ببرید.

گفتگوی آنلاین با متخصص ارتوپدی

۳.۹/۵ (۲۰ نظر)

منبع
mayoclinichealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
132 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دانش
دانش
6 روز قبل

دردها و بیماریه علل مختلفی دارند که ممکن است با یک جلسه معاینه به آسانی رفع شوند با نامه نویس و توصیف از راه دور اگر هم راهی برای درمان ارائه شود کافی نیست… دوستان بهترین کار مراجعه به طبیب است و بس

علی
علی
6 روز قبل

سلام وقت بخیرمن پاشنه پام چندوفته درگرفته بایدچکارکنم

محمد
محمد
9 روز قبل

سلام دکتر وقت بخیر
باعرض پوزش من ۳۸سالمه و پاشنه پای سمت راستم بی مقدمه شروع به درد کرده ناحیه درد نزدیک به انحنای پا اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید باتشکر

اکبر
اکبر
13 روز قبل

سلام من هم زانوها درد میکنه وهم پاشنه هام

اکبر
اکبر
پاسخ به  اکبر
13 روز قبل

ا

آزاده
آزاده
14 روز قبل

خواهش میکنم رسیدگی کنید

آزاده
آزاده
14 روز قبل

سلام من از یک ماه پیش پاشنه پام خیلی درد میکنه مخصوصا صبح ها وقتی از خواب بلند میشم چند قدم راه میرم میشینه درد لطفا راهنمایی کنید تا ببینید مشکل درد پاشنه پا چیست

امید
امید
17 روز قبل

سلام دکتر صبحا از خواب پا کیشم پاشنه پا سمت راستم درد میگیره جوری که نمیتونم را برم یا لنگ لنگون را میرم بعد یه ساعت دردش کمتر میشه مممون اگه راهنمایبم کنید.

حسام
حسام
28 روز قبل

سلام من بیشتر صبح که از خواب بیدار میشم از سمت داخل،پاشنه پای راستم درد میگیره طوری که نمی تونم راه برم تا چند قدم یواش یواش راه میرم دردش کمتر می‌شود،در ضمن آرایشگرم،درطول روز هنگام کار هم پاشنه درد سراغم میاد.

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  حسام
18 روز قبل

منم همینطور

اعظم براتی
اعظم براتی
پاسخ به  حسام
1 روز قبل

من هم پاشنه پام درد میکنه هم کنار پاشنه پام توده های کوچکی دراومده ودردش بیشترشب و صبح است لطفا راهنمایی کنید

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام ببخشید پسر من بعضی موقع شب ها کف پاش درد می‌کنه و وقتی حوله گرم می‌زارم خوب میشه میشه بگید علتش چیه

مینا
مینا
1 ماه قبل

سلام من تازہ زایمان کردم حدود ۴ ماہ ۱۵ کیلو اضافہ وزن دارم ۵ روزہ پاشنہ ی پام درد دارہ نمیتونم راہ برم از خواب ک بیدار میشم ورم دارہ ب زور راہ میرم

مولایی
مولایی
1 ماه قبل

سلام من شبها درد پاشنه هردو پام زیاد میشه قبلا اصلن همچین نبود سه روزی هست که اینجورم ولی بعداز استراحت صبحت خوبه می توننین کمکم کنید

افسانه
افسانه
1 ماه قبل

سلام منم پام پیچ خوردوازپشت پام یه استخون درامده زانوم دردگرفته ام ارای گرفتم گفت پام تاندون هاش کش امد زانوم روباط کش امده قرص بازسازی استخوان داده اگه خوب نشد زانوم برم تزریق ولی دردمیکنه پام کف پام درد میکنه

معین مرادی
معین مرادی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید پاشنه پای مادرم هنگامی که مینیشیند‌ درد داره ممنون میشم علت ش و بهم بگید

نیازی
نیازی
3 ماه قبل

سلام منم درد پاشنه دارم قبلاً کم بود ولی الان چند وقتیه زیاد زده طوری ک نمیتونم راه برم از دردش چیکار باید کنم

سارا
سارا
پاسخ به  نیازی
1 روز قبل

منم همین طور

رضای
رضای
3 ماه قبل

سلام داکتر صاحب پاشنه پای راستم صبح موقع ازخواب بلند میشم خیلی درد وسوزش داره نمیتونم راه بریم وهم اگر روزها کارنمایم بشتر ازده دقیقه استاد شم دردش میگره اگر رهنمای نمای لطف اس

عبدالرضا سلیمانی
عبدالرضا سلیمانی
پاسخ به  رضای
3 ماه قبل

درد پاشنه پا

مهدی خلیلی
مهدی خلیلی
3 ماه قبل

سلام دکتر جان بالای پاشنه پای چپ نیش میزنه وقتی کج میاد

فرخنده ترک
فرخنده ترک
پاسخ به  مهدی خلیلی
1 ماه قبل

ببخشید هم کف پا درد داره وهم شسصتم وبرامدگی کنار قوزکودردشدید که زندگی رو مختل کردهونمیتونم باستن ی راه بروم کمردرد هم دارم بعضی مواقع

اااااا
اااااا
4 ماه قبل

سلام من ۲ماه پیش پاک پیچ خورده پیگیرنشدم الان دکترخانگی رفتم میگه زرداب آورده ورم داره یکی دوروزه کف پامو نمیتونم روی زمین بزارم چکارکنم

اکرم
اکرم
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید یک ماهی هس پاشنه پام دردمیکنه مخصوصا اول صبا ک میخام راه برم دردش بیشتره یکم ک راه میرم کمتر میشه هزینه دکتر نداشتم نتونستم دکتر برم ممنونم میشم اگ راهنماییم کنین

مظاهر جلیلی
مظاهر جلیلی
پاسخ به  اکرم
3 ماه قبل

سلام من پاشنه پا من از سه جا تر خورده بود حالا خوب شده ولی حالا رگم پام گرفته باز نمی شه من چه کار کنم باز بشه

آزاده
آزاده
پاسخ به  مظاهر جلیلی
14 روز قبل

آخه چطور رگه پات باز نمیشه

فرخنده ترک سلام دکتر منپای چپم کنار قوزکم داره
فرخنده ترک سلام دکتر منپای چپم کنار قوزکم داره
پاسخ به  اکرم
1 ماه قبل

پد

پروین
پروین
4 ماه قبل

سلام دکتر خدا قوت. حدود یک ماه است درد کف پا دارم مخصوصا صبح و موقع برخاستن درد زیاد، پاشنه پای چپ هست
لطفا راهنمایی کنید

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  پروین
1 ماه قبل

.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط علیرضا
رضایی
رضایی
5 ماه قبل

دلیل دردپاشنه چیه

جهانی
جهانی
6 ماه قبل

سلام دکتر خسته نباشیدمن ۴روز هست پاشنه چپ پایم اذیتم میکنه همیشه درد نمیکنه شبا درد میکنه اینقد نیست قابل تحمل نباشد پول ندارم به دکتر برم چکار کنم بنظرت

علی محبوب
علی محبوب
پاسخ به  جهانی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشی دکتر. من شبها موقع خواب پاشنه پای چپ می سوزه درد می کنه می خواره هر شب اینجوری حدودا دو سه ماه هست اینجوری لطفا راهنمایی کنید؟

فرزانه
فرزانه
6 ماه قبل

سلام من کف پام میسوزه قوزک پاک خیلی درد می‌کنه زانوهامم درد میکند

آزاده
آزاده
پاسخ به  فرزانه
14 روز قبل

سلام من از یک ماه پیش پاشنه پام خیلی درد میکنه مخصوصا صبح ها وقتی بلند میشم چند راه میشم یک درد میگیره لطفا راهنمایی کنید ببنید درد پاشنه پا چیست

الناز شهبازی
الناز شهبازی
6 ماه قبل

سلام من امروز پاشنه ی پای چپم درد میکنه موقع رفتن هم درد داره ونشسته هم درد داره کلا درد میکنه نمیدونم چه کار کنم من لطفا راهنمای کنیدب

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  الناز شهبازی
6 ماه قبل

منم اینجوری ام کلا از دردش حالت تهوع گرفتم

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام شوهر من الان حدود یک ماهه که پاشنه پاش درد میکنه از روشهای حانگی استفاده کرد اصلا پاش خوب نشد لطفا راهنمای کنید چی کار باید بکنه تا دردپ پاشنه پاش خوب بشه

کامران
کامران
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

سلام
مدت یک هفته است که رد درحاشیه پاشنه پای راستم دارم که وقتی راه میرم پاشنه ام درد میکنه لطفا راهنماییم کنید تشکر وسپاس

خدیجه د
خدیجه د
پاسخ به  کامران
4 ماه قبل

سلام
مدت دو هفته است که درد در پاشنه پای راستم دارم وقتی صبح از خواب بیدار می شوم راه رفتن برام خیلی سخت است ولی آرام آرام کم میشه وقتی راه میرم ویا ایستادم دردم کم است ولی بمحض نشستن و برخاستن شروع به دردمی کنه لازم بگم که من روماتیسم دارم وزیر نظر دکتر هستم ودارو سلکوکسیب وگاباپنتین ونیزوپرید۵ استفاده می کنم متشکرم

منیره تباوار
منیره تباوار
6 ماه قبل

با عرض سلام وادب. یه هفته میشه که درد وسوزش پاشنه پا در پای راستم دارم وقتی صبح از خواب بلند میشم درد پاشنه پام بیشتره .لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم؟

مریم دهقان
مریم دهقان
پاسخ به  منیره تباوار
6 ماه قبل

سلام من الان هفت ماه هست دیکس کمر عمل کردم پلاتین گزاشتم الان بعد از هفت ماه مدتی پاشنه پاهام ولگنم درد داره نمیدونم برای چی هست عفونت لگن هست نمیدونم آزمایش تب مالت هم دادم تب مالت نداشتم ولی خیلی پاشنه هام درد داره لگنم با زیر شکمم درد داره لطف میکنید راهنمای کنید

امیر
امیر
پاسخ به  منیره تباوار
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز جاشو با پای چپت عوض کن

آزاده
آزاده
پاسخ به  امیر
14 روز قبل

چی میگی مگه خل شدی

فریبا مرادپور
فریبا مرادپور
6 ماه قبل

سلام الان دوماهه درد شدید پاشنه دارم مخصوصا صبحها به سختی ودرد سرپا میشم اشباه پاشنه پای راستم رو برای چند لحظه نمیتونم زمین بزارم عکس ساده کرفتم گتن خارپاشنه دارم ام دردش فراتر از خارپاشنه است لطفا بگید چکارکنم؟

محمد
محمد
پاسخ به  فریبا مرادپور
6 ماه قبل

بنده سه ساله همینم تزریق هم کردم فایده نداشت

مریم قاسمی
مریم قاسمی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من چند ماهی هست پاشنه پاهم خیلی درد میکنن و بغل پاشنه هام مثل تاول زده نمیدونم چکار کنم خیلی درد میکنه کارم هم بیشتر ایستاده هست

سحر
سحر
پاسخ به  مریم قاسمی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر،قبلا خار پاشنه داشتم با کفش طبی،کفه ی ژله ای بهتر شدم،الان چند ماهی هست زیر قوزک پام حالت ورم کرده داره وپاهام به شدت درد می‌کنه مخصوصا وقتی از خواب بیدار میشم یا بعد از نشستن می خوام راه برم لطفاً برام توضیح بدید

محسن
محسن
پاسخ به  سحر
5 روز قبل

باید ببریش.اون دیگه پا نمیشه

علی عابدی مصب
علی عابدی مصب
7 ماه قبل

سلام. من یک ماه قبل ازارتفاع۲متری افتادم باکف دوتاپا. پاشنه پای چپم زیرکشکک پاموبرد ۱۵روزتـوگچ بود بازکردم به توصیه پزشک حالاورمش رفته پای راستم عالیه ولی پای چپ کمی ورم دورشکستگی روزبه روزکمترمیشه دردش اروم نمیگیره که دیروزرفتم دکتردوتاپیریکسیکام وبتازدم عکس هفته قبل گفتن اثری ازشکستگی نیست بخداراهنماییم بکنیدازکارم دارم اخراج میشم خانواده ام بدون خرجی. روانی دارم. میشم بخدا

رقیه
رقیه
پاسخ به  علی عابدی مصب
6 ماه قبل

سلام هروقت از خواب بیدار می شوم پاشنه های پام بخصوص پای چپ خیلی در می کندوبسختی راه می روم دلیلش چیست و راه درمان لطفا ممنون ومتشکر

مرضیه
مرضیه
7 ماه قبل

سلام نزدیک ۶ ماهه که پاشنه دوتا پام سفت و موقع راه رفتن احساس میکنم پاهام چسبیده به زمین و جدا نمیشه درد شدید ندارم ولی همون سفتی اذیتم میکنه ارتوپد رفتم مسکن و ضد التهاب داد که فایده نداشت چیکار کنم

TAHA
TAHA
9 ماه قبل

سلام.. مادرم ۱ماهی میشه میگن پاشنه ی پام درد میکنه ایشون میگن من احساس میکنم یه چیزی راه میره… شمارو بخدا کمک کنین چطوری درمانش کنیم…

ناهید تاجیک
ناهید تاجیک
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من حدود دو هفته هست پاشنه پای راستم درد میکنه
صبح که بیدار میشم درد کمی بیشتر هست ولی بعد درد کم تر میشه
وقتی مینشینم میخوام بلند بشم وراه برم درد داره
وبعد راه میرم دردش کم میشه
ممنون میشم پاسخ گو باشید

الهه
الهه
پاسخ به  ناهید تاجیک
1 ماه قبل

سلام شما روماتیسم دارید

مریم رصایی
مریم رصایی
10 ماه قبل

سلام صبح بخیر من اقای دکتر سه ماهه ازدردپاشنه پاچپ اذیتم واین دردصبح باعث راه نرفتن میشه ایافقط استراحت کنم خوب میشه؟ ممنون

نجیب
نجیب
پاسخ به  مریم رصایی
4 ماه قبل

پاه چپ پاشنه از خواب که میخیزم درد میکند ولی راه که میروم دردش کم میشود چی باید کرد

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  نجیب
1 ماه قبل

سلام اگر جواب پیدا کردین دقیق منم همینطور شده پاشنه پای چپم ۰۹۱۵۵۱۳۱۸۹۳ حمید رضا

علی رضا
علی رضا
10 ماه قبل

ع

ناصری
ناصری
10 ماه قبل

سلام وقت به خیر من وقتی مینشینم واگه به جایی تکیه نکنم انتهای کمر وپشتم به شدت تیر میکشد ام ار آی رفتم تشخیص دیسک خفیف داده هنگام بلند شدن از خواب ویا ایستادن ثابت در جایی همین مشکل را دارم لطفا منو راهنمایی کنید علتش چیه ممنون

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  ناصری
1 ماه قبل

شما رگ کمرتان دارد خشک می‌شود نیاز به ورزش کمر و قوی کردن فیله کمر دارین برادر تا از این وضعیت خارج بشوید

کلثوم غلامشاهي
کلثوم غلامشاهي
10 ماه قبل

سلام من چند شب که هردو پاشنه پاهام درد شدید داره گاهی اوقات در تا زانوهاهم میاد کمردردهم دارم میشه علت شوبدونم

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام من موچ هردوپاه وپشت موچ پاهام خیلی درد میکنن طوری که ازپله نمیتونم پاهین بیام انگار که رگ پاهام کوتاه میشه لطفا راهنمای کنید

مریم یعقوبی
مریم یعقوبی
پاسخ به  زهرا
9 ماه قبل

سلام صبح بخیر
من دو سه رو پیش پام خیلی کم درد میکرد ولی از دیروز صبح دردش بیشتر شده مخصوصا پاشته پا هردو طوری که با پنجه راه میرم پاشنه رو نمیتونم بزارم زمین علتش چی میتونه باشه چیکار کنم دردش آروم بشه چون کارام و مختل کرده متشکرم از راهنماییتون .

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام و ممنون از محتویات ارزشمندتان
من پنج سال قبل دکتر در اروپا تشخیص داد که نظر به سطح بالای کلسیم در خون و کمبود ویتانین دی نزدیک به صفر یکی از غده های پاراتروییدم بزرگ شده و باید عمل بشه، و هیچ دارویی برام ندادند حتی ویتامین دی چون گفتند باعث میشه کلسیمت بالاتر بره در خون و مشکل کلیه پیدا کنی، البته متخصصم گفت باید فوری عمل بشی و گرنه کلی مشکل برات بوجود میاد.
بنابر ترس و تنهایی من تا الان عمل نکردم و به دکتر هم مراجعه نکردم، مدت سه سال است که پا دردم فوق العاده شدید شده که حتی راه رفته نمیتونم، پاشنه های پام هم بینهایت درد میکنه، دو سه هفته میشه که وضعیتم وخیم شده و حتی قدمهای کوچیک هم نمیتونم بردارم، شبها خوابم نمیبره از درد، بلند شدن و نشستن هم نمیتونم، میخواستم بپرسم ایا من پوکی استخوان گرفتم؟ و اینکه تا یکماه بعد که دوباره اروپا میرم چی میتونم انجام بدم تا دردم کمتر بشه؟

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

آزمایش چی دادین دقیقا؟۰۹۱۵۵۱۳۱۸۹۳

صفیه قاسمی
صفیه قاسمی
1 سال قبل

پاشنه پاهام خیلی درد داره می سوزه

احمدی‌از‌زنجان
احمدی‌از‌زنجان
پاسخ به  صفیه قاسمی
1 ماه قبل

من‌بیماری‌نقرس‌دارم‌حدود۲۵ساله‌دار‌مصرف‌می‌کنم‌جدیدا‌هرامپول‌قرص‌میخورم‌بی‌اثرشده‌لطفا‌راهنمایی.کنید‌احمدی‌اززنجان

عزالدین
عزالدین
1 سال قبل

سلام امروز صبح بعد از نماز که دراز کشیدم یهو قسمت چپ پاشنه پای چپم کمی متورم شده و درد گرفته نمیتونم پام و رو زمین بزارم علتش رو لطفا بگید چون خیلی ناگهانی این اتفاق افتاد

زهرا
زهرا
پاسخ به  عزالدین
1 سال قبل

سلام و قت بخیر،ممنونم که جواب می دید
حدود یکسال ونیم درد پاشنه دارم گاهی بهتر گاهی بدتر میشه احساس سوزش در قسمت بیرونی پاشنه پا دارم

فرشته حسینی
فرشته حسینی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید درد پاشنه پای چپ خیلی منو اذیت میکنه وباعث شده حتی برای کارهای ضروری خودم از کسی کمک بگیرم چکارکنم دردش کمتر بشه من وژنم بالای ۹۰ هست و سابقه دیسک هم دارم قندم سرمرزه و فشارمینی مومم بالاس چه کارکنم دردش کاهش پیدا کنه باتشکر

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فرشته حسینی
6 ماه قبل

سلام من ۳ ماه پاشنه های پام به شدت درد میکنه و بغل پاشنه هاهم خیلی درد میکنه و میسوزه علتش چیه عکس هم گرفتم گفتن نه خار پاشنه داری نه میخچه

طیبه
طیبه
1 سال قبل

سلام من پاشنه پام دردمیکنه مخصوصا صبح که ازخواب بیدارمیشم عکس وسونوگرافی گرفتم گفتن ازداخل پا ورم التهاب داره چکارکنم ممنون

ایرج
ایرج
1 سال قبل

درود
چند مدتی هست نیمه شب از درد پاشنه پا از خواب بیدار میشم سابقه قبلی هم ندارم البته کمر درد جزعی جندین ساله دارم ممنون میشم جوابم روبدید

فرزانه ستهرزاده
فرزانه ستهرزاده
1 سال قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید حدودا یک ماه پاشنه پای چپم موقع راه رفتن درد میکنه طوری که میخوام موقع راه رفتن پاشنه پا رو بلند کنم تا با زمین برخورد نکنه ممنون میشم راهنمایی کنین

سهراب نخعی
سهراب نخعی
1 سال قبل

سلام من پاشنه پام خیلی دردداردونمیتونم پارو به زمین بذارچکاربایدچکارکنم ممنون

جعفری
جعفری
پاسخ به  سهراب نخعی
1 سال قبل

سلام اقای دکتر شب بخیر من حدود چند ماه است که پاشنه پای چپم خیلی درد داره مخصوصا موقع راه رفتن هنوز هم به پزشک مراجعه نکردم بیزحمت راهنماییم کنید ممنون

احمدی
احمدی
پاسخ به  جعفری
4 ماه قبل

سلام خسته نباشیددرد شدید پاشنه پا دارم همراه با گزگز وخواب رفتگی شدیذ که حتی نمیتونم راه برم یحتی بلند شدن از جام خیلی سخت شده همراه با سر گیجه شدید تو رو خدا کمک کنید امراه هم انجام دادم گفتن مشکلی نیست پس علش چیه حتی خجالت میکشم جایی برم یا کسی بیاد خونه مون تو رو خدا کمکم کنید خیلی هم برای درمان دکتر رفتم هیچ تاثیری نداشته نمیدونم چیکار کنم فقط دکتر داروهای اعصاب نوشتن که بدتر شدم بیشتز گیج تر شدم

فرزانه هستم از رشت
فرزانه هستم از رشت
پاسخ به  سهراب نخعی
6 ماه قبل

فرزانه هستم از رشت
سلام آقای دکتر مدتی هست که پاشنه پای چپم درد میکندواز درد شدت گز گز هم میکند هیچ ضربه وچیزی نخورده طوری درد میکند که راه رفتن واسم سم شده آقای دکتر لطفا راه کا روبهم بگین ممنون میشم دستم تنگه نمیتونم دکتر برم لطفا چه دارویی برا پام خوبه

خیری
خیری
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من درد پاشنه پا دارم وپاشنه پا هم ورم کرده ودردش مداوم هستش درموقع راه رفتن اصلا درد کم نمیشه پاشنه پای راست هست وسه انگشت اخر پای چپ هم یه شدتت درد مکنه که گاهی احساس میکنم ماهیچه زیر این سه انگشت باهم درگیر میشه که مجبور میشم در خیابان کفش را دربیارم ماساژ بدم تا درد کم بشه وماهیچه شل بشه

خانوم عابدی
خانوم عابدی
پاسخ به  خیری
5 ماه قبل

سلام خسته نباشی من هر وقت زیاد کارمیکنم یاشنه راستم خیلی درد و سوزش داره آیا من خار پاشنه دارم

نریمانی
نریمانی
1 سال قبل

سلام من یکسال پیش پاشنه پام خیلی درد میکرد سه ماه تمام بعد از دکتر رفتن به خاطر یه جراحی دکترم یه‌سری بهم ویتامین دادپاشنه پام خیلی خوب شد ولی الان با اینکه دارو میخورم دوهفته بازم شروع به درد کردن شده خیلی درد میکنه نمیتونم پاشنه پامو زمین بزارم روی پنجه راه میرم طوری درد دارم که پاشنه راستم هم حسابی ورم کرده بود کار خاصی هم نمیکنم بگم از سرپا ماندن ۳۶ سالمه ۵۴کیلو وزنمه توروخدا جواب بدید

روح الله کرمی
روح الله کرمی
1 سال قبل

باسلام جناب دکتر بنده مدت یک هفته ست درد درحاشیه پاشنه چپ دارم بدون هیچ دلیلی یا ضربه ای چیزی دیگری

سمانه کریم باشی
سمانه کریم باشی
1 سال قبل

اقای دکترمن اصلانمیتونم راه برم دارم ازدردمیمیرم مشکل چیه چرادردمیکنن

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  سمانه کریم باشی
1 سال قبل

سلام وقت بخیراول باید تشکر کنم که وقت شریف خود را صرف خدمت بی مزد ومنت میکنیدحدود۲سال خانم قوزک پاش درد میکنه به طوری که درد به پاشنه پا میرسه واذیت میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

سمانه کریم باشی
سمانه کریم باشی
1 سال قبل

سلام اقای دکترمن الان نزدیکماهه پاشنه پاهام دردمیکنن هردوتاش دردمیکنن میخواستم ببینم مشکلشون چیه که پاشنه پاهام بخاطرچی دردمیکنن

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام پاشنه پا چپم خیلی درد داره مدت یکو نیم ماهیست با تووجه به این که هشت ماه پیش عمل قلب انجام دادم وهنوز پا چپم سره بعضی موقه ها از بس سره میسوزد و باز با توجه به این که دیکس کمر هم دارم چیکار کنم

دکمه بازگشت به بالا