انواع قرص برای تسکین درد پریود

ژلوفن و مفنامیک اسید برای درمان درد پریود، بهترین قرص برای کاهش درد پریود

انواع قرص برای درد پریود

درد پریود در اغلب خانم‌ها یک بخش طبیعی از چرخه قاعدگی است، زیرا در هر دوره دیواره مخاطی رحم به‌تدریج شروع به ریزش می‌کند. معمولاً به‌صورت گرفتگی عضلانی دردناک در شکم احساس می‎‌شود که می‎تواند به کمر و ران گسترش یابد. شدت درد ممکن است در هر دوره متفاوت باشد و گاهی با اسپاسم شدید و در مواقعی به‌صورت یک درد مزمن و جزئی حس می‎شود.

طبق یک بررسی در سال ۲۰۱۴، بین ۱۶ تا ۹۱ درصد خانم‎ها همیشه قاعدگی دردناک یا دیسمنوره (dysmenorrhea) را تجربه می‎کنند. گاهی شدت درد پریود، به ‎خصوص در روزهای اول، به‌ حدی است که توانایی فرد در انجام کارهای روزمره را تحت تأثیر قرار می‎دهد. خوشبختانه در اکثر موارد، شدت درد بعد از روز چهارم کاهش می‎یابد.

از نظر پزشکان، دیسمنوره دو نوع اولیه و ثانویه دارد. دیسمنوره اولیه در افرادی اتفاق می‌افتد که همیشه قبل و در طول قاعدگی، احساس درد دارند. درحالی‌که دیسمنوره ثانویه زمانی بروز می‌کند که خانم قبلاً با دردهای خفیف در هر سیکل مواجه می‌شده است و حال به دلیل ابتلا به بیماری‎های رحم یا سایر اندام‎های لگن، مانند آندومتریوز یا فیبروم رحم، درد شدیدتری را احساس می‎کند. در این‌گونه موارد حتماً باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید، چراکه این مشکل می‌تواند منجر به بروز سرطان و از دست دادن رحم یا تخمدان شود.

متأسفانه بعضی از خانم‎ها از روی ناآگاهی به‌جای مراجعه منظم به پزشک برای معاینات دوره‏ای، هرگونه قاعدگی دردناک را طبیعی تلقی و فقط به خوردن انواع مسکن یا قرص برای درد پریود اکتفا می‌کنند. این نوع سبک زندگی فقط به پیشرفت سریع‌تر بیماری احتمالی کمک خواهد کرد. بنابراین نباید به‎صورت خودسرانه شروع به مصرف انواع مسکن کنید و مشورت با پزشک متخصص ضرورت دارد.

آیا امکان پیشگیری از قاعدگی دردناک وجود دارد؟

پزشکان معتقدند که نوع تغذیه و داشتن فعالیت بدنی قبل از هر سیکل، در پیشگیری و کنترل درد پریود، به‎‌خصوص دیسمنوره اولیه، بسیار مؤثر است. بهتر است چند روز قبل از پریود، غذاهای حاوی کافئین مانند شکلات، چای، قهوه و نوشابه مصرف نکنید و از داروهای ضدالتهابی مانند ایبوپروفن برای کاهش التهاب استفاده کنید. مصرف نمک، الکل و شکر را نیز کاهش دهید تا از نفخ شکم جلوگیری شود.

خوردن مکمل‎های حاوی ویتامین B6، B1 و E و مواد معدنی کلسیم و منیزیم در پیشگیری از انقباضات شدید رحم بسیار مؤثر است. باید بدانید که اگرچه خوردن مکمل‏های حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ در روزهای قبل از پریود به کاهش درد کمک می‏کند، اما خوردن آن‎ها در طی هر سیکل باعث افزایش خونریزی می‏شود. پس حتماً پیش از قاعدگی آن‎ها را مصرف کنید.

برخی تحقیقات نشان می‎دهند که استرس می‎تواند احتمال یا شدت درد پریود و سندرم پیش از قاعدگی را افزایش دهد. پس سعی کنید همیشه استراحت کافی داشته باشید و استرس روزانه خود را کنترل کنید. می‎توانید از تمرینات تنفسی و تکنیک‎های آرام‎سازی مانند مدیتیشن، یوگا، پیلاتس یا تای چی برای این کار استفاده کنید.

طی یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، مشخص شد خانم‌هایی که به ‎صورت منظم سه بار در هفته ورزش هوازی انجام می‎دهند، شدت درد آن‎ها در هر سیکل قاعدگی کاهش پیدا کرده است.

تسکین درد پریود

انواع راه‌های درمان درد پریود که باید بدانید

اغلب درد پریود خفیف است و می‎توان آن را در خانه کنترل کرد. از درمان‏های خانگی آن می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار دادن کیسه آب یا یک پد گرم در ناحیه شکم، لگن یا کمر
  • به‌آرامی ماساژ دادن شکم و اطراف آن
  • گرفتن دوش آب گرم
  • انجام تمرینات بدنی سبک مانند شنا، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری
  • خوردن وعده‌های غذایی سبک و مقوی
  • ترک سیگار یا مصرف الکل در روزهای اول پریود
  • استفاده از دستگاه تِنس (TENS) که با تحریک الکترونیکی عصب از راه پوست، به کمک جریان الکتریکی ملایم، می‎تواند شدت درد هر ناحیه از بدن را کم کند.

بهترین قرص برای قاعدگی

اگر درمان‎های خانگی برای تسکین درد پریود مؤثر واقع نشدند، باید به فکر گزینه ‏های درمانی پزشکی باشید. درمان به شدت و علت اصلی درد شما بستگی دارد. اگر بیماری التهابی لگن یا عفونت‎های مقاربتی (STI) باعث درد شما شود، پزشک برای رفع عفونت آنتی‏ بیوتیک تجویز می‎کند.

همچنین پزشک ممکن است مصرف داروهای زیر را به‏ خصوص برای کاهش درد پریود در روز اول، توصیه کند:

  • داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (بروفن یا ژلوفن)، ناپروکسن، آسپیرین، مفنامیک اسید و سلکوکسیب که می‎توانید این داروها را بدون نسخه یا با نسخه پزشک دریافت کنید.
  • داروهای تسکین‎دهنده درد مانند استامینوفن (پاراستامول) یا داروهای ضد درد قوی‎تر مانند استامینوفن کدئین که مطالعات نشان داده‏اند به اندازه داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در کاهش درد پریود مؤثر نیستند.
  • داروهای ضد افسردگی گاهی برای کاهش برخی از تغییرات خلقی مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی تجویز می‎شوند.

برخی از داروهای هورمونی که در قالب قرص برای تنظیم قاعدگی یا کنترل بارداری استفاده می‎شوند، در کاهش شدت درد پریود مؤثر هستند، زیرا از تخمک‎گذاری جلوگیری می‏کنند که می‏تواند گرفتگی‌های قاعدگی شما را کنترل کند. مطمئناً پزشک در صورت تشخیص، برای شما تجویز خواهد کرد.

مکانیسم اثر انواع قرص‌های مسکن قاعدگی

اصولاً مکانیسم اثر قرص ژلوفن برای درد قاعدگی، قرص سلکوکسیب برای درد پریود و مفنامیک اسید برای درد پریود، بر اساس قابلیت آن‌ها در ممانعت از تولید زیاد پروستاگلاندین‌ها و کاهش التهاب و گرفتگی عضلانی ناشی از ریزش دیواره رحم است. در مواردی که شدت درد شما بسیار زیاد است، پیشنهاد می‏کنیم از ناپروکسن استفاده کنید.

در مورد مکانیسم اثر داروهای ضد درد مانند استامینوفن باید بدانید که معمولاً به واسطه قدرت تسکین اعصاب مرکزی یا محیطی است.

فوائد مصرف انواع قرص‌های مسکن در طول دوران قاعدگی

از دیگر فوائد قرص‌های مسکن قاعدگی مانند سلکوکسیب، ژلوفن، آسپیرین، ناپروکسن و مفنامیک اسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ازآنجایی‌که قدرت کاهش التهاب را دارند، مطمئناً منجر به کاهش خونریزی رحم در طی پریود نیز خواهند شد. به‌خصوص در مورد مفنامیک اسید که اثرات بهتری در این زمینه دارد.
  • اگرچه بهتر است که به محض شروع علائم قاعدگی مصرف یکی از انواع مسکن را آغاز کنید اما این کار ضرورتی ندارد و می‌توانید هر زمان که مایل بودید داروی خود را میل کنید زیرا قرص‌های مسکن برخلاف آنتی‌بیوتیک زمان‌بندی خاصی ندارد.
  • اصولاً انواع داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اثرگذاری سریعی دارند و پس از گذشت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می‌توانند به تسکین درد قاعدگی شما کمک کنند.

هرگز داروهای مسکن قاعدگی را با الکل یا به‌صورت ناشتا مصرف نکنید. بهترین زمان مصرف آن‌ها بعد از خوردن غذا و به همراه یک لیوان کامل آب است.

عوارض مصرف قرص برای تسکین درد پریود

عوارض جانبی انواع قرص‌های مسکن قاعدگی

تجربه نشان داده است که تمامی داروها در کنار فوائد خود مضراتی نیز دارند. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف بی‌رویه داروهای مسکن در طول قاعدگی خودداری کنید و در بدترین حالت ۳ عدد در روز به فاصله هر ۸ ساعت مصرف کنید. مطالعه‌ای اخیراً نشان داد که از هر ۱۰۰ خانم معمولاً ۲ تا ۳ نفر در اثر مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی برای تسکین درد قاعدگی دچار مشکلات معده، حالت تهوع، سردرد یا خواب آلودگی می‎شوند.

بنابراین اگر سابقه حساسیت یا واکنش آلرژیک به داروهای سلکوکسیب، ژلوفن، آسپیرین، ناپروکسن و مفنامیک اسید یا سابقه بیماری‎های قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، سکته مغزی، مشکل انعقاد خون، زخم یا خونریزی معده، بیماری کبد یا کلیه، آسم، احتباس مایعات را دارید بهتر است به‎ جای مصرف انواع قرص مسکن به سراغ روش‌های خانگی برای تسکین درد پریود بروید.

مصرف هم‌زمان انواع داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و داروهای تسکین‎دهنده درد برای کاهش سریع‌تر درد قاعدگی هرگز توصیه نمی‌شود. مشاهده شده است که مصرف هم‌زمان ناپروکسن با آسپیرین خطر خونریزی معده را افزایش می‌دهد.

استفاده از آسپیرین برای افراد زیر ۱۶ سال اصلاً توصیه نمی‎شود زیرا خطر بروز سندرم «ری» بعد از ابتلا به ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا آبله‌مرغان را افزایش می‌دهد و بهتر است به‎جای آن استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف شود. ابتلا به سندرم «ری» با خطرات آسیب دائمی به مغز یا حتی مرگ همراه است. ازآنجایی‎که آسپیرین باعث گشاد شدن عروق و کاهش فشار خون می‌شود بهتر است به‎عنوان آخرین گزینه به سراغ آن بروید. در مواردی حتی مشاهده شده است که باعث افزایش خونریزی قاعدگی می‎شود. در مبحثی با عنوان قرص برای درد پریود نی نی سایت به نکات زیادی در این زمینه اشاره شده است.

به‌طور کلی، از عوارض جانبی مصرف انواع قرص‌های مسکن قاعدگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بروز علائم حمله قلبی یا سکته مغزی مانند درد قفسه سینه که معمولاً به فک یا شانه شما گسترش می‌یابد، بی‎حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، مشکل گفتاری و احساس تنگی نفس (در این زمان مصرف داروی مسکن را قطع کنید و در اولین فرصت به اورژانس پزشکی اطلاع دهید)
  • واکنش آلرژیک همراه با تب، گلودرد، تورم در صورت یا زبان، سوزش در چشم، بثورات پوستی قرمز یا بنفش رنگ خفیف تا شدید
  • تورم سراسری بدن یا افزایش سریع وزن
  • بروز علائم خونریزی معده در طولانی‌مدت مانند مدفوع خونی یا استفراغ کردن همراه با دفع خون
  • بروز علائم مشکلات کبدی در طولانی‌مدت مانند حالت تهوع، احساس درد بالای معده، خارش، احساس خستگی، علائم شبیه آنفولانزا، از دست دادن اشتها، ادرار تیره رنگ، مدفوع به رنگ خاک رس، زردی (زردی پوست یا چشم)
  • بروز علائم مشکلات کلیوی در طولانی‌مدت مانند ادرار کم، احساس درد هنگام ادرار کردن، تورم پا، احساس خستگی یا تنگی نفس
  • بروز علائم کم‌خونی در طولانی‌مدت مانند رنگ پریدگی پوست، احساس سبکی سر یا تنگی نفس، ضربان قلب سریع و مشکل در تمرکز

اخیراً مطالعات نشان داده‌اند که مصرف بی‌رویه استامینوفن و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی موجب تشدید حساسیت بدن به درد می‌شود. در نتیجه پس از گذشت مدتی از مصرف دارو تأثیر آن در کاهش درد کم می‌شود و به‎همین‎دلیل شما باید داروهای بیشتر یا دوز بالاتری برای تسکین درد مصرف کنید. بنابراین از مصرف بیش‎ازحد انواع قرص‌های مسکن قاعدگی اجتناب کنید و اثرات مفید درمان‎های خانگی ذکر شده را دست کم نگیرید.

مداخلات پزشکی و جراحی

اگر درمان دارویی مؤثر نباشد، پزشک از جراحی برای درمان آندومتریوز یا فیبروم رحم یا کیست استفاده می‎کند. در موارد نادر، حتی ممکن است نیاز به برداشتن رحم از طریق جراحی باشد. در صورت جراحی رحم، دیگر قادر به بچه‎دار شدن نخواهید بود. به همین دلیل، این گزینه فقط در صورتی استفاده می‏شود که شخصی قصد فرزندآوری نداشته یا در پایان سال‎های باروری خود باشد.

درمان قاعدگی دردناک

درمان قاعدگی دردناک با داروهای گیاهی

امروزه انواع قرص گیاهی برای تنظیم قاعدگی در بازار وجود دارد که اصولاً دارای گیاهان دارویی زیر هستند:

  • بابونه
  • رازیانه
  • دارچین
  • زنجبیل
  • ریحان

شما می‎توانید از این گیاهان مفید ضد التهاب و مسکن، به‎صورت دمنوش نیز استفاده کنید. پیش از مصرف آن‎ها با پزشک خود مشورت کنید زیرا احتمال تداخل دارویی با داروهای شیمیایی وجود دارد.

درمان قاعدگی دردناک در طب سنتی

طب سنتی معتقد است که بهترین راه تسکین درد پریود، گرم نگه‌داشتن رحم با کمپرس آب گرم است. در کنار آن، ماساژ شکم با روغن‎های اساسی مثل روغن زیتون و کنجد نیز بسیار مؤثر است. بهتر است از مصرف مواد غذایی با طبع سرد مانند خیار و آلو اجتناب کنید و بیشتر مواد غذایی با طبع گرم مانند عسل، خرما، انبه و موز مصرف کنید. خوردن تخم کتان و سیاه‌دانه به میزان کم بسیار مؤثر است. در مورد اثرات مفید طب سوزنی با یکی از کارشناسان طب سنتی مشورت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر هر ماه درد پریود در میزان توانایی شما برای انجام کارهای اساسی تداخل ایجاد می‎کند، احتمالاً وقت آن رسیده است که با یک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید. معمولاً توصیه می‎شود در صورت داشتن دوره‌های قاعدگی دردناک به همراه علائم زیر، با یک پزشک در مورد وضعیت خود مشورت کنید:

دقت کنید که یک عفونت درمان‌نشده واژن یا رحم می‎تواند باعث ایجاد بافت زخمی در آنجا شود که معمولاً به اندام‏های لگن آسیب می‎رساند و منجر به ناباروری می‎شود. در صورتی که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از دکتر آنلاین پریود پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آنها استفاده کنید.

گفتگوی آنلاین با مشاور پریود

۳.۲/۵ (۱۹ نظر)

منبع
www.webmd.comwww.mayoclinic.orgwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.comwww.nhs.uk

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
118 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلی
لیلی
1 ماه قبل

باسلام دوستان به هیچ وجح از ژلوفن و باکلوفن استفاده نکنید خیلی خیلی برای بدن مضر هستن بخصوص معده و دستگاه گوارش رو بعدرمدت کوتاهی از بین میبره

داف
داف
2 ماه قبل

هزینه سونو برای درد پریود چقدره خواهش میکنم بگید

.....
.....
5 ماه قبل

سلام ۱۷ سالم هست درد شدیدی دارم در این دوران عفونت کلیه مثانه و سنگ کلیه داشتم که بعد از مدتی سونو دادم گفتن عفونت ها خوب شده و درحال حاضر فقط سنگ کلیه دارم این درد های قاعدگی میتونن به خاطر سنگ کلیه باشه و من قرص ژلوفن و ناپروکسن میخورم در این دوران بهتر میشم مشکلی بابت خوردن این قرصا نیست به نظر شما
لطفاً خواهش میکنم جواب بدید.

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط .....
شادی
شادی
پاسخ به  .....
8 روز قبل

سلام احتمالش هست عزیزم

زکیه
زکیه
7 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه تقربا از شروع پریودی درد زیر ناحیه شکم دارم تا رو آخردکتر رفتم قرص خوردم ولی هر وقت مریض میشم درد زیادی توی این قسمت دارم باید چه قرصی بخورم

زَری
زَری
پاسخ به  زکیه
4 ماه قبل

قرص دیگه روت کار ساز نیست … به محض نشون داده شدن اولین روزنه های درد شدید پِریود … شیاف دیکلوفِناک سُدیم ۵۰ بذار و ۱۲ ساعت بعدش قرص سِلکوکسیب ۲۰۰ بخور … کمرتم با پتوی بهار که به صورت عمودی سه تا شده سفت ببند و برو زیر پتو به نحوی که زیر و روت پتو باشه … از شستن خودت با آب توی دوران پِریودی اجتناب کن و فقط با دستمال خشک کن ….

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط زَری
تیدا
تیدا
پاسخ به  زکیه
2 ماه قبل

درد زیر شکم بخاطر عفونت رحم حتما برو متخصص زنان و معاینه شو واسه تسکین دردت شیاف ناپروکسن ۵۰۰بزار ده دیقه بعد تمام درد بدنتو میکشه قرص تو پریودی ضرر داره

فاطی
فاطی
پاسخ به  زکیه
2 ماه قبل

سلام شما احیاناً معده درد ندارید
معده درد دردپریود رو ۱۰ برابر میکنه تا اخرین روز

فاطمه گودرزی
فاطمه گودرزی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من باردارهستم الان یک ماهه امروز قرص ژلفن خوردم سرگیجه حالت تهوع دارم

م طاهری
م طاهری
1 سال قبل

سلام چند ساعت بعداز خون ریزی وشروع پریودی دردم شروع میشه،تا ۵یا۶ساعت،گاهی اوقات خیلی خیلی کم حال تهو و اسهال دارم،وزیادمشکل اساسس و هادی که دارم نفخ شکم دارم،که به شدت در روز اول و خیلی کم روز دوم احساس میکنم ،خداروشکر باقی روز ها هیچ دردی ندارم
چندماهی هست قرص مسکن استفاده میکنم به توصیه شما چه قرصی استفاده کنم؟؟؟؟؟

.....
.....
پاسخ به  م طاهری
4 ماه قبل

مفنامیک اسید استفاده کن عالیه واسه درد قاعدگی خیلی خوبه

غزل
غزل
1 سال قبل

سلام من پانزده سالمه و تقریبا از دوازده ،یازده سالگی پریود میشم تقریبا از سن ۱۳ ، ۱۴ درد پریودی دارم ولی قبل این اصلا یه زره هم درد نداشتم انگار کلا پریود نیستم .۶ ،۷ ماه پیش رفتم دکتر زنان زایمان گفت برو سونگرافی .اندازه نخود کیست داشتم ، دکتر برام یه بسته داروی زد بارداری داد، از اون کوچیکا ، یه ماه انداختم
بعد یه ماه دیگه که باز پریود شدم خیلی تاثیر چندانی نداشت باز بی حال و کمی درد داشتم فقط یکم تاثیر داشت اونم فق دو ماه. بعد اون دیگه باز درد دارم تا الان
و الان هم بخاطر دردم یک روز و دو روز نمی‌تونم از جام تکون بخورم و پتو رو از روم بردارم دارو هم چندان اثری نداره و چند ماهه دارو نمی خورم
امروز خواستم کپسول ایبوپروفن بخورم بابام میگه کلا ضرر داره بنظرتون بخورم دارو؟
یا چیکار کنم ؟!
و اینم بگم الان زمان پریودیم هم مشخص نیست کلا یا زود میشم یا دیر

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط غزل
زَری
زَری
پاسخ به  غزل
4 ماه قبل

در صورتی که دردت خیلی زیاده از دو روز قبل شروع به مصرف قرص سِلکوکسیب ۲۰۰ هر ۱۲ ساعت کن و این رویه رو تا یک روز بعد از پِریود ادامه بده اگه با این روش اوکی نشدی دیگه باس بری فقط شیاف دیکلوفِناک سدیم ۵۰ بذاری و ۱۲ ساعت بعد یک قرص سِلکوکسیب بخوری !!!

mina
mina
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من پریشب رفتم دکتر برای درد ماهیانه دکتر بم قرص هیوسین داد و یک آمپول نمیدونم چی بود الان گلوم تورم شدید کرده و دقیقا همون سمتی که آمپول زدم ناحیه تناسلیم سمت راستم از داخل منقبض شده و به نظرم متورم حساسیت داشتم آیا؟

یکی
یکی
1 سال قبل

سلام
من ۱۷ سالمه و مجردم و حدودا ۴_۵ ساله که پریود میشم و بعضی از ماه ها (بیشتر ماه ها) درد خیلی شدیدی دارم (زیر شکم و لگن) و حتی یه بار بیهوش شدم. (این درد شدید فقط روز اوله) بیشتر وقت ها هم روز اول حالت سرماخوردگی خفیفی دارم ولی این بار که پریود شدم روز اول تب خیلی شدیدی داشتم ولی روز های بعد بهتر شدم…
لازمه به دکتر مراجعه کنم؟ یا همینجوری با خوردن یه دارو حله؟!

زهرا
زهرا
پاسخ به  یکی
10 ماه قبل

سلام من ۲۶سالم هست و ۵سال هست ک ازدواج کردم و باردار نمیشم و در دوران پریودی و همچنین در حین رابطه درد شدید در زیر شکم و لگن دارم برای بارداری به پزشک مراجعه کردم که گفتن کیست دارم اما چ نوع کیستی نگفتن و حدودا یک ماه قرص جلوگیری تجویز کردن و در حین استفاده در یک ماه چن بار دچار لکه بینی و نهایتا خونریزی همراه با درد شکم و کمر مواجه شدم و بعد از اون دیگه به پزشک مراجعه نکردم میشه راهنماییم کنید در مورد نوع بیماریم

رها
رها
1 سال قبل

سلام من هروقت پریود میشم خیلی کمر و پاهام درد میگیرن طوری که به زور راه میرم همیشه روز اول پریودیم ژلوفن ۴۰۰میخورم دیگه درد ندارم مثل روزا عادی میشه پیشنهاد میدم اگه درد دارید ژلوفن بخورید نیم ساعته خوب میشید خیلی خوبن این قرصا

Baran
Baran
پاسخ به  رها
1 سال قبل

ولی تنبلی تخم دان میاره و احتما اینکه باردار بشین کمتر میشه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام،بنده ۱۸سالمه،کیستم تو تخم دان سمت چپ دارم ولی هنوز پیش متخصص نرفتم تو دوران پریودی خییییلی درد دارم فقط به مرگ میرسم،کمر درد دل درد خییلی شدید

لیلا
لیلا
1 سال قبل

۱۸سالمه قبلا اینجوری نبودم ولی الان قبل از پریودیم کمر درد میگیرم و حالم بد میشه وسرم هم درد میکنه بدجور پریود میشم

الههه
الههه
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

منم اینطوری شدم و ۱۸ سالما

رها
رها
پاسخ به  لیلا
9 ماه قبل

سلام

رقبه
رقبه
1 سال قبل

چ استفاده کنیم

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام وقت بخیر دختری هستم مجرد ۳۳ ساله. مدتی است که درد زیر شکم سمت راست. پایین کمر سمت راست دارم. سونو و آزمایش انجام دادم اما موردی نداشتم. دقیقا این درد مابین عادت یعنی روز ۱۴ بعد عادت اتفاق میوفته و حدودا بین ۳ و ۵ روز طول میکشه. احتمال میدم درد ناشی از تخمک گذاری باشه. ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم؟

زَری
زَری
پاسخ به  سحر
4 ماه قبل

دردت ارثیه … دو روش داره خوردن سِلکوکسیب ۲۰۰ هر ۱۲ ساعت قبل از پِریود تا ۱ روز بعد … اگه اوکی نشدی … دیگه باس بری سره شیاف دیکلوفِناک سدیم و ۱۲ ساعت بعد یک سِلکوسیب ۲۰۰ بخور … دور کمرتم با پتو بهاره که عمومی سه تاش کردی سفت ببیند و از یک هفته قبل سردیجات رو کلا بذار کنار …. و یک روز قبل و دو روز قبل جوشونده ی رزماری ( تُرُم ) با نبات رو هر ۸ ساعت بخور … مصرف گرمیجات رو از یک هفته قبل تا سه چهار روز بعد به حداکثر برسون …. توی این دو سه روز هم فقط استراحت کن …

پریا خانوم
پریا خانوم
پاسخ به  زَری
4 روز قبل

توصیه ها عالی، اما خانما از یک هفته قبل پیاده روی فراموش نشه، همون طوری که به خانم هایی که میخوان زایمان طبیعی داشته باشن میگن ماه های آخر پیاده روی داشته باشن، پیاده روی چند روز قبل از پریودی هم خیلی خوبه، کفش و لباس راحت بپوشین، اگه مقدور بود، دور کمرتون رو گرم نگه دارین و راه برین، باعث نرم شدن ناحیه لگنی میشه، خروج خون رو راحت تر میکنه و درد کمتری تجربه میکنین،
یه راه دیگه هم برای زمان پریودی که خیلی درد دارین، رو تنفستون تمرکز کنین، عمیق نفس بکشین، حداقل برای چند دقیقه دردتون کم میشه و میتونین یه قرصی بخورین یه راهی پیدا کنین.
من خودم دردای خیلی خیلی وحشتناک میکشم و با اسم پریودی هم تنم میلرزه، شیاف هم خوبه قبلا استفاده میکردم، قرص ویتامین ای و ویتامین دی هم از چند روز قبل بخورین

°°♡••
°°♡••
2 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه دو روز قبل درد خفیف دارم و در روز های اول و دوم و سوم دردم خیلی شدید میشه دل درد و کمر درد خیلی زیادی دارم طوری ک نمتونم به کار های روز مره ام برسم مدام حالم بد میشه و حالت تهوع دارم شما دارویی رو پیشنهاد میدید

رها
رها
پاسخ به  °°♡••
1 سال قبل

ژلوفن ۴۰۰بخور

زَری
زَری
پاسخ به  °°♡••
4 ماه قبل

از دو روز قبل از پِریود قرص سِلکوکسیب ۲۰۰ هر ۱۲ ساعت و همچنین مصرف این قرص بعد از پِریود تا ۲۴ ساعت هر ۱۲ ساعت

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط زَری
یه بنده خدایی
یه بنده خدایی
2 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه.وقتی که پریود میشم خیلی درد از ناحیه شکم ، کمر و پاهام دارم درحدی که بدنم بی حس میشه انگار دیگه هیچ جونی ندارم.مجبورم ژلوفن بخورم هیچ قرص دیگه ای اثر نمیکنه.لطفا بگید من چیکار کنم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط یه بنده خدایی
رستا
رستا
پاسخ به  یه بنده خدایی
1 سال قبل

سلام من ۱۷ سالمه
وضعیتم شبیه ایشون هستش ولی من از درد شدیددو مسکن ریفن و ی شیاف هم استفاده می کنم همه میگن که خیلی بده
به نظرتون به پزشک مراجعه کنم؟
اگه لطف کنید جواب من رو بدید

°•♡•°
°•♡•°
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر بنده ۱۶ سالمه در هر دوره یکی دو روز قبل و تا روز دوم معده درد خفیف دارم که گاهی منجربه ریفلاکس معده میشه … میخواستم بدونم برای کنترول یا جلو گیری از درد معده باید چکار کنم

فاطمه جنتی
فاطمه جنتی
2 سال قبل

سلام من درد پریودی شدید دارم قبل از اینکه پریود بشم تقریبا یک هفته قبل تمام سونوگرافی هام هم سالم درست سمت راست زیر شکم رحمم در میگیره باید چکارکنم هرماه همین مشکل دارم ۳۶ ساله هستم یک دختر دارم ومجرد هستم همسرم فوت شدن تقریبا ۱۱سال

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  فاطمه جنتی
2 سال قبل

سلام قرص مفنامیک اسید بخورید عالیه

...
...
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه عادت ماهیانه تقریبا منظمی دارم ولی زیر شکمم خیلی درد میکنه بعضی اوقات دردش به کمر و ران هم میزنه چه قرصی که ضرر کمتر داشته باشه پیشنهاد میکنید ممنون میشم راهنمایی کنید

...
...
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه دوران عادت ماهیانه تقریبا منظمی دارم ولی زیر شکمم خیلی درد میکنه و بعضی اوقات ران و کمر چه قرصی که ضرر کمتری داشته باشه پیشنهاد میکنین ممنون میشم راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط ...
Hoseini
Hoseini
2 سال قبل

..

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط Hoseini
تالبسپ
تالبسپ
2 سال قبل

چرا فقط در هنگام عادت ماهیانه سمت چپ شکم درد میکنه ؟

ریحان
ریحان
پاسخ به  تالبسپ
9 ماه قبل

آره والا از چیه مردیم ما اخه

فاطمه صادقی
فاطمه صادقی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۰ سالمه تازه عروسی کردم ولی از اول که پریود میشدم درد خیلی شدیدی داشتم هم دوران مدرسه هم الان که ازدواج کردم دکتر هم رفتم سونوگرافی نوشت انجام دادم هیج مشکلی نداشتم گفت بعد از ازدواج خوب میشی ولی بدتر شدم حالا به نظر شما چیکار کنم دردم خیلی زیاده که حتی نمیتونم راه برم فقط گریه ناله کمکم کنید

کایلی
کایلی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید،من پونزده سالم هست و از چهارده سالگی پریود میشم چند دوره درد داشتم ولی حالا ندارم ،امکانش هست باز درد پریودی بگیرم اخه شنیدم کسایی که درد ندارن نشونه عدم تخمک گذاری هست ،امکانش هست منم درد پریود بگیرمو کی میاد سراغم؟
توروخدا زود جواب بدین
استرس دارم

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  کایلی
2 سال قبل

بعد از اولین پریود ما حدود دو سال فرصت میدیم برای نظم گرفتن پریود،درد میتونه وجود داشته باشه میتونه وجود نداشته باشه پس نگران نباشید

M.s.h
M.s.h
پاسخ به  کایلی
2 سال قبل

..

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط M.s.h
ارکیده
ارکیده
2 سال قبل

سلام به همگی منم درد های وحشتناکی داشتم و نامنظمی، چکاپ کامل هم رفتم مشکلی دیده نشد تا به توصیه طب سنتی عمل کردم سردی کمتر خوردم و ترکیب سیاهدانه و عسل خوردم روزانه و عرق رازیانه غیر از ایام پریود و لکه بینی خیلی خیلی بهتر شدم گفتم شاید به دردتون بخوره

بهار
بهار
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.
من در دو ماه اخیر درد ناشی از پریودیم خیلی زیاد بوده و مجبور شدم سرم تزریق کنم. چه قرض های میتونم مصرف که عوارض کمتری داشته باشند؟
متچند سال پیش یک روز قبل پریودی یک شربتی میخورم که خیلی خوب بود اما یادم نیست اسمش رو اگاگه شما اطلاع دارین در باره هم بهم لطفا بگید.
خیلی ممنون، سلامت باشد.

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید،من قبلا یعنی تا دو ماه پیش پریودام خوب بود نهایت کمردرد ک با یه مسکن حل میشد ولی الان نه،اون ماه ک پریود شدم روز اول همون کمردرد رو داشتم روز سوم حالم خیلی بد شد،زانو درد ،شکم درد،کمردرداین ماه هم پریود شدم روز اول کمر درد ،زانو درد،شکم درد،سر دردروز دوم بهتر شدم روز سوم دوباره حالم بد شد زیر شکمم درد وحشتناکی داشتم،چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید،۲۵سالمه و یه بچه هم دارم

Haniye
Haniye
2 سال قبل

سلام من ۱۷ سالمه و درد پریودی زیادی رو دارم تحمل میکنم تازگی هم خیلی پریودم عقب میوفته یک ماه میشم یک ماه نمیشم مادرمم منو دکتر نمیبره لطفا بهم بگید میتونم کپسول مفنامیک اسید بدون تجویز پزشک بخورم؟؟؟چون دارم امتحان میدم برام خیلی سخته درد رو تحمل کنم. چنتا باید بخورم؟؟با شکم خالی بخورم یا بعد غذا؟؟

دکتر سها میررضا
پاسخ به  Haniye
2 سال قبل

بله میتونید استفاده کنید ولی حتما برای تنظیم قاعدگی مراجعه کنید به پزشک یا از ویزیت آنلاین مشاوره بگیرید

سلنا
سلنا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید،من پونزده سالم هست و از چهارده سالگی پریود میشم چند دوره درد داشتم ولی حالا ندارم ،امکانش هست باز درد پریودی بگیرم اخه شنیدم کسایی که درد ندارن نشونه عدم تخمک گذاری هست ،امکانش هست منم درد پریود بگیرمو کی میاد سراغم؟
ممنون از پاسخگویی تون

مبینا
مبینا
2 سال قبل

سلام ببخشید من پریود ک میشم به شدت دل درد دارم ۱۶ سالمه و واقعا اذیت میشم چکار کنم دوره منظمی هم ندارم

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  مبینا
2 سال قبل

سلام
در این سوال، مهمه بپرسیم، چند ساله قاعدگی شروع شده چون چند سال اول قاعدگی به دلیل عدم بلوغ محور هیپوتالاموس- هیپوفیز-تخمدان
دختر خانوم ها تخمک گذاری منظم ندارند و این باعث بی نظمی قاعدگی میشود. در مورد درد اگر درد منحصر و محدود به دوران خونریزی قاعدگی و نهایت چند روز قبل قاعدگی است. میتوان با اصلاح تغذیه مدیریتش کرد. اما دردی است که به مسکن های معمول پاسخ نمی دهد نیاز به ارزیابی بیشتر (با سونوگرافی) دارد.
بر کنترل درد دوران قاعدگی بهتره داروهای ضددرد حداقل یک روز قبل از شروع خونریزی شروع شوند.
داروهای گیاهی مثل منستروگل اثرات ضددرد خوبی دارند.

نارین
نارین
پاسخ به  کارشناس ارشد زهرا قربانی
2 سال قبل

سلام من قاعده هستم خیلی عصبانی شدم تموم نمیشه راهی هست که تموم بشه

شقایق مرادی
شقایق مرادی
پاسخ به  مبینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من دختری ۲۶ ساله هستم وقتی پریود میشم خیلی درد شدید دارم حتی کارم به بیمارستان کشیده میشه دکتر. برام سونو لگنی نوشت انجام که دادم فهمیدم که کیست تخمدان دارم از نوع شکلاتی گفت خیلی بده فقط بهم قرض روکین بهم داد خوردم سه ماه فایده ای نداشت

هانیه
هانیه
2 سال قبل

در دوران پریود خوردن قهوه ضرر داره؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  هانیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

سلطانی
سلطانی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام من اصلا پریودیم منظم نیست ویک هفته قبل پریودیم درد دارم روز اول پرودیم هم به شدت درد دارم ویک بچه هم دارم

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من هر ماه باید درد بکشم سر این پریودی خیلی هم عفونت دارم هرماه باید برم دکتر سرم بزنم دست پاهام شروع به لرزش میکنه بدنم سرد میشه باید چیکارکنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

سمیه
سمیه
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام‌خسته‌نباشید‌هرماه‌که‌پریود‌میشم‌درد‌زیاد‌دارم‌همراه‌اسهال‌واستفراغ‌ولرزش‌دست‌وپا‌چیکار‌کنم

راضی
راضی
پاسخ به  سمیه
1 سال قبل

شیاف صد بگیر

راضی
راضی
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

شیاف صد بگیر

لیلی
لیلی
2 سال قبل

سلام خوبید من مجردم ۲۰ سالمه الان پریودم خیلیییی درد دارم پنج روز اول مشکلم اینه تو هر ماه بعضی موقع ها هم تیرمیکشه علتش چیه؟؟؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  لیلی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

زهرا
زهرا
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
2 سال قبل

سلام من ۱۹سالمه چهر پنج ساله پریود میشم پریودمم منظم نیی تو این پنج سال شاید چن دفه مرتب بوده باز ب هم ریخته درد انقد شدیده ک من هر ماه راهیی بیمارستان میشم و با چنتا مسکن خوب مشم اما باز این درد تا چهار پنج روز اولش هس و میپیچه تو اگن و پاهام سه روز پیش کدیه تحمل دردو نداشتم رفتم بیمارستان سونو انحام دادن گفتن دهانه رحم عفونت داره دارو دادن مخام بدونم عفونت رحم تاثیری در ناباروری داره؟ و عفونت از چی ایجاد میشه؟ و اینمه احتمال داره دردم از عفونته باشه؟

راضی
راضی
پاسخ به  لیلی
1 سال قبل

شیاف بگیر

....
....
2 سال قبل

سلام خانم دکتر من ۱۶سالمه موقع پریودی بسیار در ناحیه زیرشکم درد دارم
وحتی گاهی دردم شدید میشه که دچار خالت تهوع شدید و استفراغ میشم
مشکل از چیه طبیعیه ؟
چه قرصی رو پیشنهاد می کنید برای این درد؟

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  ....
2 سال قبل

کپسول مفنامیک اسید بخورین تا روزی سه یا چهار عدد هم میشه خورد اگه خوب نشدین سونو انجام بدین و باید پیگیر شد

بهار
بهار
2 سال قبل

سلام ،من ۳۵ سالمه مجردم، جدیدا درد پریودی درددناکی دارم با آزمایش سونو دکتر گفت مشکلی ندارم فقط ۳ روز قبل تا ۳ روز بعد پریودی مفنامیکواسید استفاده بشع ،بهتر شدم خداروشکر ولییی بازم درد امانمو بریده ،مثل اینکه نفخ دترم ب همراه درد حالت خیلبی بدیه خیلییی

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  بهار
2 سال قبل

اگه نفخ دارین علتش گوارشی هست که البته زمان پریودی هم بیشترش میکنه
بهتره به دکترگوارش مراجعه کنید

Zohre
Zohre
2 سال قبل

سلام خسته‌نباشید ۱۶ ساله هستم ، مصرف کپسول لومینوفن برای کاهش درد زیر شکم مشکلی نداره؟ چون دارای کافئین هست میپرسم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  Zohre
2 سال قبل

بهتر هست از دارو هایی که دارای کافئین هستند استفاده نکنید اگر که زیاد دردتون شدید هست شیاف دیکلوفناک میتونید استفاده کنید .

هانیه
هانیه
2 سال قبل

سلام من از کلاس هشتم تا الان که دهم هستم عفونت مثانه دارم و هرماه به دکتر می رم الان هم که پریود شدم درد زیادی رو زیر شکم دارم علاوه بر اون فکر کنم عفونت مثانه هم دارم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  هانیه
2 سال قبل

خب علت عفونت مثانه مکرر رو حتما باید بررسی کرد و درمان نمود
احتمال سنگ هم مطرح ست

صبا
صبا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۱۵سالمه وقتی پریود میشم خیلی خیلی درد دارم خون زیادی هم ازم میره پاهام شل میشه اصلا خیلی خیلی درد شکم دارم این درد هم تا زمان ک پریودیم تموم بشه هست بعضی موقع ها از درد قش میکنم یا ضعف میکنم اگه میشه راهنمایی کنید

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  صبا
2 سال قبل

علت درد شما انقباضات رحم هست
بهتر هست از قرص فمودین سه ماه شبی یک عدد استفاده کنید .

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من ۱۸سالمه و مجردم درد وحشتناکی دردوران قاعدگی دارم چندین بار بالامیارم پاهام به شدت درد مبکنه به طوری ک قادر به حرکت نیستم حتی چن باری هم ازشدت درد بیهوش شدم سونو هم دادم گفتن مشکلب نیس و اینک طالاسمی دارم با هیچگونه مسکنی هم خوب نمیشه و هرماه باید سرم بزنم بنطرتون چیکار کنم؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام به خاطر درد های شدیدتون بهتر هست که دو تا سه ماه از قرص های جلوگیری استفاده کنید مثل قرص روکین
اما اگر دوست ندارید قرص جلوگیری استفاده کنید قرص فمودین یا ویتاگنوس میتونه به شما کمک کند .

کبرا
کبرا
2 سال قبل

سلام …من روز اول پریودیمه خیلی درد دارم آیا خوردن قرص مسکن سلوکسیب مشکلی داره برای بارداری یا قائدگی؟

دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  کبرا
2 سال قبل

مصرف داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و سلکوکسیب در خانم هایی که در تلاش برای بارداری می باشند ایمن نیست. چون میتونه در فرایند تخمک گذاری و لانه گزینی تداخل ایجاد کنه.
از سویی دیگر استامینوفن ایمن ترین گزینه در میان مسکن ها به شمار می رود. استامینوفن در گروه داروهای ضدالتهاب قرار نگرفته و مصرف آن ایمن و بی خطر است

لیلا زینالی
لیلا زینالی
2 سال قبل

سلام .من اردیبهشت عمل لاپارسکوپی انجام دادم .بعد از ۳ ماه پریود شدم .اولین پریود بعد از عمل خوب بود ولی ماه بعدی که پریود شدم تا ۱۵ روز لکه بینی داشتم که ۲۰روز طول کشید .پاک شدم وبعد به فاصله ۱۰ روز کمتر دوباره پریود شدم الان روز ۵ قاعدگی هستم و درد شدیدی در زیر دل سمت چپ بیشتر دارم نمیدونم چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید منو

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  لیلا زینالی
2 سال قبل

علت لاپاراسکوپی چی بوده
این درد میتونه علل مختلفی داشته باشه باتوجه به سابقه جراحی تون باید بررسی کرد

sara
sara
2 سال قبل

سلام میخاستم بپرسم ک اگه میفنامیک اسید و روزی دوبار بخورم هیچ ضرری نداره یا این که باعث افزایش طول پریودی نمیشه؟

دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  sara
2 سال قبل

سلام هر هشت ساعت تا سه بار در روز هم اشکالی ندارد و باعث افزایش طول دوره پریودی نمیشه.

فاطمه زهرا
فاطمه زهرا
2 سال قبل

سلام من وقتی پریود میشم اینقدر دلم درد میاد که سه چهار بار بالامیارم خیلی بدم من کمرم اینا درد نمیاد فقط دلم خیلی خیلی در میاد کاش میشد یه قرصی یه چیزی باشه که اینقدر دلم درد نیاد میشه بهم یه چیزی معرفی کنین ممنون میشم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  فاطمه زهرا
2 سال قبل

سلام چند سالتون هست آیا مجرد هستین؟ بهتره سونو انجام بدین که احتمال کیست برطرف بشه هرچند اندومتریوز در سونو مشخص نمیشه اما سایر علل رد بشن که بتوان درمان مناسب انجام داد

آیناز
آیناز
2 سال قبل

سلام
من مجردم موقع پریودیم خیلیییی ب طور وحشتناک درد دارم
بعد خونریزی زیاد ندارم لکه های قهوه ایی هست
ولی درد خیلیییی زیاد دارم
قرص اینا هم میخورم تاثیر نداره
میشه راهنماییم کنین

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  آیناز
2 سال قبل

سلام خب حتما سونو بدین تا بررسی بشه احتمال کیست یا اندومتریوز مطرح ست

سلمانی
سلمانی
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
2 سال قبل

اگه میشه به سوال من پاسخ بدید ممنون

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من ۴۴سالمه جدیدن هنگام پریود پاهام درد میگیره چیکار کنم؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام
علت درد پا در دوران پریود همان سندروم قاعدگی هست و به خاطر انقباض عضلانی هست
چاره ای جز مصرف مسکن نیست میتونید از ناپروکسن استفاده کنید .

فائزه
فائزه
2 سال قبل

سلام من رفتم دکتر گفتن هیچ مریضی ندارم اما خیلی خیلی خیلیییی درد دارم در حدی که یهو کمرم تیر میکشه خیلی بده و خیلی خون ازم میره هر دو ساعت یکبار نوارمو عوض میکنم هر بار هم گر میشه میشه راهنمایی کنید

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  فائزه
2 سال قبل

سلام
سونو انجام بدین و قرص مفنامیک اسید بخورین.

ستاره
ستاره
2 سال قبل

چه درمانی برای تخمدان پلی کیستیک وجود داره من هربار میرم دکتر قرص ضدباری میگن مصرف کن شش دوره بعد سونو میدم کیستا از بین میره بعد دوباره بعده دو سه ماه عین روزه اول پره کیست
مجرد هستم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  ستاره
2 سال قبل

سلام
اکثر مواقع عود میکنه، بهتره در کنار درمان قرص جلوگیری از قرص متفورمین هم استفاده کتید.

عسل
عسل
2 سال قبل

سلام تمام داروهایی که گفتید رو من استفاده کردم اما انقدر درده زیادی دارم که نیم ساعت از درد فقط گریه میکنم
تمام دمنوشا داروها مسکنارو خوردم ولی هیچ تاثیری نداره و من ۳ روزه تمام مجبورم تو خونه بمونم و هیچ کاری نمیتونم انجام بدم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  عسل
2 سال قبل

سلام
اگر سابقه درد پریودی دارین ممکنه اندومتریوز دارین که حتما باید بررسی بشه.

سلمانی
سلمانی
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
2 سال قبل

سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر من از اولین باری که پریود شدم درد های خیلی خیلی خیلی شدیدی میگیرم که از شدت درد زرد آب بالا میارم و تا ۴ الی۵ روز درد شدیدی رو می کشم که از شدت درد کمی از لای پام دوچار سیاتیک شده
و اصلا واقعا این درد امونم رو دوروز قبل از شروع شدن میبره تا روز چهارم پنجم قاعده گیم بعد من دختر هستم و ۱۸ سالمه و خودم هم یک مربی هستم و پدر من یک مجموعه ورزشی داره که هروز تمرینات بدن سازی هوازی تیاریکس رو انجام میدم و واقعا نمی دونم مشگل از چیه

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  سلمانی
2 سال قبل

سلام نیاز به بررسی بیشتر دارید که ببینیم درد صرفا معطوف به این دوران هست یا در دوران غیر از قاعدگی هم درد و ناراحتی دارید یا خیر
درباره ی سبک زندگیتون، ورزشتون و فعالیت سنگین در حد ورزش حرفه ای هم میتونه مشکلاتی از این قبیل ایجاد کنه
حال برای افرادی که دیسمینوره شدید دارند ( درد قبل و چند روز اول پریود) ما توصیه می کنیم داروهای ضد درد قبل از شروع یعنی یک یا دو روز قبل از اینکه این درد ها شروع بشه داروهای ضد درد را شروع می کنیم تا اون پروسگلندینگ هایی که عامل ایجاد درد در طی دوران قاعدگی هستند را قبل از تولید ساپرس کنند
بعضی اوقات با داروهای هورمونی هم می توانید سندرم قبل قاعدگی و درد قاعدگی را تخفیف داد
و شما باید معاینه بشید تا بر اساس ارزیابی هایی که انجام میشه داروهای مناسب تجویز شود .

سایت
سایت
2 سال قبل

سلام خانم دکتر ، خسته نباشید ، من ۱۵سالمه حدودا یکساله پریود میشم اولین و دومین بار درد پریود نداشتم ، بعد اون داشتم دفعات بعد دیگه درد نداشتم ، الان سه ماهه درد دارم ولی خیلی کمه یه لحظه درد دارم و خودش خوب میشه
آیا من مشکلی دارم اینجوریم؟☹️

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  سایت
2 سال قبل

با سلام، وجود درد شکم قبل و حین پریود میتواند کاملا طبیعی باشد و درصورت عدم کاهش درد به دنبال مصرف مسکن بهترست بررسی بیشتر انجام شود.

عسل
عسل
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
بنده مجرد و۲۱ ساله هستم آزمایش هورمون و سونو دادم از تمامی نواحی شکمی و لگن همه چیز اوکیه از نظر دکتر اما درد پریود امانم را بریده چه کنم؟

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  عسل
2 سال قبل

سلام
درد پریود مساله کاملا طبیعی است اما با مصرف قرص هیوسین همراه مفنامیک اسید و استفاده از کیسه آب گرم روی شکم میتوان تا حدودی از شدت درد کم کرد.

دکمه بازگشت به بالا