آیا با استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان (پزشک اطفال) می توان به درمان نرمی استخوان پرداخت؟

مشکلات کودکان باید با پیگیری والدین به طور کامل درمان شوند، یکی از این مشکلات کودکان که به درمان سریع و پیگیری های مستمر والدین جهت رسیدگی به آن دارد، نیاز هست، مشکل نرمی استخوان( بیماری راشیتیسم ) می باشد، در همین راستا در این مقاله بررسی خواهیم کرد که آیا با استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان (پزشک اطفال) می توان به درمان نرمی استخوان پرداخت؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان با ما همراه باشید.

پزشک اطفال چه وظایفی بر عهده دارد؟

پزشک اطفال یا همان پزشک کودکان متخصصی است که مراقبت های پزشکی در خصوص سلامت جسم و روان کودکان و نوجوانان( تا سن ۱۸سال) را انجام می دهد.

پزشک اطفال جهت کسب تخصص اطفال؛ ابتدا چهار پزشکی عمومی را طی می کند و پس از آن حداقل به مدت ۳ سال در بخش اطفال کار می کند.

 پزشک اطفال جهت تشخیص و درمان بیماری اطفال، آزمایش های تشخیصی را تجویز می کند و در صورت نیاز بیمار، دارو و تزریق واکسن را نسخه خواهد کرد.

درمان  آسیب های جزئی، مشکلات حاد سلامت، مشکلات رشد فیزیولوژیکی و روانی کودکان از دیگر وظایف یک پزشک اطفال می باشد.

پزشکان اطفال به منظور رعایت بهداشت، رژیم غذایی مناسب و پیشگیری از بیماری های کودکان، والدین آنها را راهنمایی و هدایت می کنند.

به دلیل حساسیت های جسمانی و روانی کودکان ،تفاوت زیادی بین درمان بزرگسالان و کودکان وجود دارد، از این رو پزشکان اطفال در مواردی که نیاز به درمان تخصصی باشد نظیر تومورهای مغزی یا مشکلات قلبی و عروقی، با سایر پزشکان متخصص همکاری می کنند و یا اینکه بیمار را به یک پزشک متخصص ارجاع می دهند تا بتوان مشکل بیمار به شکلی موثر بررسی و درمان نمود.

عکس کودک در حال معاینه شدن دست

دریافت مشاوره پزشک اطفال چگونه انجام می شود؟

به منظور دریافت مشاوره پزشک اطفال می توان به محل فعالیت این پزشکان متخصص که در کلینیک ها، مراکز درمانی، بیمارستانها ها و مطب های خصوصی است، مراجعه کرد.

از طریق سایت های پزشکی معتبر که خدمات پزشکی آنلاین را به کاربران خود ارائه می دهند، می توان از میان هزاران پزشک معرفی شده در این سایت ها، جهت دریافت مشاوره پزشک اطفال یکی از این متخصصان را انتخاب و با وی گفتگو کرد.

سایت پزشکی پذیرش ۲۴ یکی از برترین سایت های ارائه دهنده خدمات پزشکی آنلاین در سطح کشور می باشد که مجموعه بی نظیری از پزشکان متخصص رشته های مختلف بخصوص پزشکان اطفال را گردهم آورده است.

با مراجعه به این سایت و انتخاب یکی از این پزشکان متخصص می توان مشاوره آنلاین پزشکی( از طریق ارتباط متنی یا تلفنی) با پرداخت حق مشاوره( از طریق کارت های بانکی عضو شتاب )دریافت نمود.

پزشکان اطفال معرفی شده در این سایت ضمن اینکه در محل سکونت خود مشغول به فعالیت های پزشکی هستند، از طریق ارتباط آنلاین، به ارائه مشاوره پزشکی آنلاین نیز اقدام می کنند.

کاربران طی مشاوره آنلاین پزشکی از دکتر اطفال می توانند در رابطه با بیماری ها و مشکلات کودکان نظیر نرمی استخوان، کلیه سوالات خود را پرسیده و از نظرات تخصصی این پزشکان بهره مند شوند.

از طریق مشاوره با پزشکان اطفال معرفی شده در سایت پذیرش ۲۴ در صورت نیاز می توان از نظرات تخصصی یک یا چندین پزشک بهره مند شد.

مشکل نرمی استخوان چیست؟

مشکل نرمی استخوان که راشیتیسم نام دارد، به نرم و ضعیف شدن استخوان ها در کودکان اشاره دارد، این عارضه در اثر کمبود ویتامین D در بدن کودک ایجاد می گردد.

از آنجا که ویتامین D سبب جذب کلسیم و فسفر مواد غذایی می شود، کمبود آن سبب نرمی استخوان ها خواهد شد.

علاوه بر کمبود ویتامین D، مشکلات نادر وراثتی نیز سبب نرمی استخوان خواهد شد.

علائم عارضه نرمی استخوان:

این عارضه دارای علائم زیر می باشد:

  • تاخیر در رشد
  • کند شدن حرکات و افعال کودک
  • ایجاد درد در ستون فقرات، لگن و پاهای کودک
  • ضعف عضلانی
  • پا و زانوی پرانتزی
  • افزایش ضخامت مچ دست و مچ پا
  • ایجاد حالت سینه کبوتری و برجسته

عدم درمان به موقع نرمی استخوان در کودکان سبب؛ کاهش رشد، تشنج، نقایص دندانی، ناهنجاری های استخوانی و خمیده شدن ستون فقرات خواهد شد.

منبع اصلی تامین کننده ویتامین D بدن، نور خورشید و مواد غذایی(زرده تخم مرغ، ماهی سالمون، شیر، روغن ماهی و…) است.

درمان مشکل نرمی استخوان:

پزشک اطفال با معاینات پزشکی و انجام آزمایشات لازم ابتدا علت نرمی استخوان را تشخیص می دهد و پس از آن درمان صحیح را تجویز خواهد کرد.

در برخی موارد، مشکل نرمی استخوان را می توان با اضافه کردن ویتامین D یا کلسیم به رژیم غذایی درمان نمود.

اگر نرمی استخوان به علت کمبود ویتامین D نباشد، پزشک اطفال داروها و روش های درمانی دیگری را اعمال خواهد کرد.

در برخی موارد نیز جهت اطلاح ساختار استخوان ها انجام عمل جراحی نیاز خواهد بود.

در موارد ارثی نرمی استخوان، نیز به تجویز داروهای مخصوصی نیاز خواهد بود.

تشخیص و درمان موثر عارضه نرمی استخوان در کودکان تنها باید توسط پزشک اطفال ( ارتوپد اطفال) انجام شود، زیرا این عارضه به شناخت دقیقی از آناتومی بدن کودکان و شرایط آنها نیاز دارد و تنها متخصصان کودکان می تواند بهترین درمان ها را برای این عارضه تجویز کنند.

پزشک اطفال و کودکان

هدف از مشاوره ارتوپدی کودکان چیست؟

قبل از اینکه بدانیم مشاوره ارتوپدی کودکان چه فایده ای دارد، باید تعریف ارتوپدی کودکان بپردازیم.

 ارتوپدی چه نوع تخصصی است ؟

ارتوپدی نوعی تخصص پزشکی جهت تشخیص صحیح ، درمان موثر، توانبخشی و پیشگیری از صدمات و بیماری های مختلف سیستم عضلانی اسکلتی بدن است.

ارتوپدی که به درمان شکستگی استخوان ها نیز می پردازد، به کلیه سنین (کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان )اختصاص دارد.

ارتوپدی اطفال:

به طور کلی ارتوپدی اطفال تخصصی است که مشکلات مربوط به استخوان ها و عضلات کودکان را درمان می کند.

کودکانی دچار مشکلات ارتوپدی باید تحت درمان و مشاوره ارتوپدی کودکان قرار گیرند در غیر این صورت، ممکن است کودک با مشکلات جدی تر مواجه شود و کار درمان سخت تر گردد.

با بهره گیری از مشاوره ارتوپدی کودکان؛ بسیاری از اختلالات استخوانی و مفصلی کودک که شامل؛ نقص های مادرزادی، نرمی استخوان، قوس شدید پا، آنتی ورژن ران، دیستروفی عضلانی و … می باشد، مورد بررسی و درمان قرار خواهد گرفت.

۱.۵/۵ (۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا