صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟

خوراکی هایی که در صبحانه به شدت باعث اضافه وزن شما می شوند

صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟

همه‌‌ی ما در برهه‌ای از زندگی وزنمان تغییر کرده و پدیده‌ی چاقی یا لاغری را تجربه کرده‌ایم. این جور مواقع بیشتر از قبل به تیپ و هیکل و البته سلامتی بدن  توجه می‌کنیم. اگر لاغر شده باشید دنبال لیست غذاهای چاق کننده می‌گردید و حتی به چاق شدن صورت فکر می‌کنید. حتما از تاثیر وعده‌های غذایی بر تغییر وزن هم می‌دانید. چون زیاد شنیدیم که صبحانه درتغییر وزن  تاثیر دارد اما می‌دانید صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟ می‌دانید بهترین صبحانه برای چاق شدن  شامل چه مواد غذایی می‌شود؟ با ما همراه باشید تا تاثیر صبحانه خوردن بر چاق شدن را بررسی کنیم و صبحانه چاق کننده را به شما معرفی کنیم.

 دلایل لاغر شدن چیست؟

می‌دانید لاغر شدن چگونه اتفاق می‌افتد؟ واقعیت این است که انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن ما از خوراکی‌ها تامین می‌شود.اگر

  • مواد غذایی متناسب با نیازهای بدن نباشد و سوخت و ساز بیشتر از انرژی دریافتی باشد.
  • یکی از وعده‌های غذایی را حذف کنیم.
  • بیمار باشیم و نیازهای تغذیه‌ای ما بیشتر شده باشد
  • فعالیت بدنی بالایی داشته باشیم

بدن ما برای تامین نیازهای خود با مشکل مواجه می‌شود و مجبور است انرژی مورد نیاز را از چربی‌های انباشته در بدن یا از بافت‌های دیگر بدن تامین کند. ایجاد این وضعیت در بدن باعث می‌شود لاغر شویم.

اما لازم است بدانیم واقعا لاغر هستیم یا این فقط احساس ما از ظاهر و بدنمان است و اینکه چند کیلوگرم لاغر تر از ایده‌آل هستیم.  پس قبل از این‌که راه‌های چاق شدن و تاثیر صبحانه خوردن بر چاق شدن را بیان کنیم باید راه‌های تشخیص لاغری و میزان کمبود وزن را بیان کنیم.

خورد صبحانه برای چاق شدن

راه‌های تشخیص لاغر بودن چگونه است؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که نشان دهد ما لاغر هستیم اما یکی از بهترین تعیین کننده‌ها میزان شاخص توده بدنی (BMI) است.

شاخص توده بدنی  BMIرا چگونه حساب کنم؟

متخصصان پزشکی برای حفظ وضعیت سلامتی افراد و کنترل  و پیشگیری از بیماری‌ها یک  معیار برای طبقه بندی وزن افراد به نام شاخص توده بدنی (BMI) طراحی کرده‌اند.  مطابق فرمول فوق باید وزن به کیلوگرم را بر مجذور قد به متر مربع تقسیم کنید و با توجه به سن و جنس خود میزان کمبود وزن یا اضافه وزن را دریابید.

لیست محدوده‌های BMI

بعد از اینکه وزن و قد خود را در فرمول بالا جایگذاری کردید باید بر اساس عدد به دست آمده توجه کنید که در کدام یکی از طبقه‌های زیر قرار می‌گیرید.

  • اگر عدد شاخص کمتر از ۵/۱۸ باشد: کمبود وزن
  • اگر عدد شاخص بین ۵ تا ۹/۲۴ باشد: طبیعی و نرمال
  • اگر عدد شاخص بین ۲۵ تا ۹/۲۹ باشد : اضافه وزن
  • اگر عدد شاخص بین ۳۰ تا ۹/۳۴ باشد: چاقی
  • اگر عدد شاخص بیشتر از ۳۵ باشد: چاقی شدید

غذاهای چاق کننده برای افراد لاغر کدامند؟

چه بخوریم تا چاق شویم؟

اگر دنبال چاق شدن هستید باید میزان کالری مواد غذایی را که مصرف می‌کنید بدانید و از غذاهای پرکالری استفاده کنید. البته یادتان باشد  چاق کننده ترین مواد غذایی لزوما سالم نیستند مثلا فست فودها از غذاهای پرکالری و چاق کننده  هستند اما آیا سلامت بدن را تضمین می‌کنند؟

پس  اگر می‌خواهید یک لیست غذاهای پرکالری و چاق کننده  داشته باشید حتما حواستان باشد برای داشتن یک رژیم غذایی سالم، در کنار کالری بالا، به ارزش غذایی چیزهایی که می‌خورید  هم توجه کنید.

دریافت آنلاین رژیم غذایی چاق کننده

رژیم غذایی چاقی

برنامه غذایی برای چاق شدن

برای داشتن یک برنامه غذایی از غذاهای چاق کننده اول باید گروه‌های غذایی  و کالری موجود در آن‌ها را بشناسید. غذاها شامل چند گروه از مواد مغذی  هستند. در علم تغذیه این تقسیم بندی به صورت زیر است:

  1. کربوهیدرات‌ها: هر گرم کربوهیدارت ۴ کالری انرژی دارد. در نان، غلات، سیب زمینی و ماکارونی موجود است.
  2. چربی‌ها: هر گرم چربی ۹ کالری انرژی دارد. در گوشت قرمز، روغن‌های سالم مثل روغن زیتون،روغن بادام، روغن دانه کتان یافت می‌شود.
  3. پروتئین: هر گرک پروتئین ۴ کالری انرژی دارد. در شیر، تخم مرغ، ماهی پروتئین فراوانی وجود دارد.
  4. ویتامین: ویتامین‌ها کالری ندارند.
  5. آب و مواد معدنی: این گروه نیز فاقد انرژی است.

اما برای  تهیه لیست غذاهای چاق کننده فقط به کالری اهمیت ندهید، قدرت چاق کنندگی نیز مهم است. مثلا کربوهیدرات‌ها قدرت چاقی کنندگی بیشتری نسبت به پروتئین‌ها دارند با این‌که میزان کالری تامینی در هر دو یکسان است. پس اگر می‌خواهید سریع‌تر چاق شوید از مواد غذایی چاق کننده کربوهیدراتی بیشتر استفاده کنید.

اگر دغدغه شما لاغری کودکتان است، مراجعه به دکتر چاقی کودکان را به شما توصیه میکنیم تا ضمن بررسی سلامت کودک از جهات مختلف، روند چاقی مناسب برای رشد کودک انجام شود.

تاثیر صبحانه خوردن در چاق شدن چیست؟

صبحانه خوردن و انتخاب صبحانه‌ی سالم بخش مهمی از یک سبک زندگی درست و راه تامین سلامتی است. یک صبحانه‌ی کامل باید ۵۰۰تا ۶۰۰کالری برای ما انرژی تامین کند. در بخش قبلی قدرت چاق کنندگی مواد مغذی را  شناختیم، حالا می‌خواهیم در مورد بهترین صبحانه برای چاق شدن صحبت کنیم. چند مورد از مواد غذایی مناسب صبحانه را معرفی می‌کنیم.

آیا حذف صبحانه برای چاق شدن راه درستی است؟

بعضی‌ها گمان می‌کنند اگر صبحانه نخورند، برای ناهار اشتهای بیشتری خواهند داشت و می‌پرسند آیا صبحانه نخوردن باعث چاقی می‌شود؟ واقعیت این است که هیچ کس تا حالا با صبحانه نخوردن چاق نشده و حتی دچار دیابت، کاهش وزن و بیماری‌های دیگر هم شده است. می‌دانید چرا؟

  1. صبحانه نخوردن باعث تغییر در میزان سوخت و ساز بدن و لاغری می‌شود. وقتی یک وعده‌غذایی را حذف کنید بدن قادر نخواهد بود انرژی ذخیره کند. پس میزان متابولیسم پایه را پایین می‌آورد یا کند می‌کند تا کمبود کالری جبران شود. حالا در مورد صبحانه وضعیت چگونه است؟ وقتی از خواب بیدار می‌شوید سوخت و ساز بدن به دلیل استراحت به خودی خود کند شده است، صبحانه هم که نخورید برای انجام فعالیت در ساعات روز انرژی کافی نخواهید داشت و بدن مجبور می‌شود از سوزاندن بافت‌ها برای تامین انرژی استفاده کند و لاغری ایجاد می‌شود.
  2. با صبحانه نخوردن دچار دیابت می‌شوید. وقتی یک وعده‌ی غذایی را نمی‌خورید در ساعات بعدی روز با گرسنگی شدید مواجه می‌شوید و تمایل به پرخوری در وعده‌ی بعدی خواهید داشت. با این حساب میزان قند خون دچار نوسان می‌شود و ممکن است دچار دیابت شوید.
  3. صبحانه نخوردن بر میزان بهره‌ی هوشی تاثیر می‌گذارد. مغز برای فعالیت به گلوکز نیاز دارد و اگر صبحانه را حذف کنیم مواد مغذی کافی به مغز نمی‌رسد و سلامت آن را تهدید می‌کند.

لیست غذاهای چاق کننده برای صبحانه

چه غذاهایی سریع چاق می کنند؟

  • نان سبوس‌دار

ما ایرانی‌ها  از قدیم‌الایام  همیشه کربوهیدرات را در وعده‌ی غذایی داریم. انواع نان‌های سنگگ، بربری، تافتون که با آرد گندم تهیه می‌شود مهمترین‌ و با ارزش‌ترین منبع تامین کربوهیدرات است. غلات سبوس‌دار بیشتر از انواع بدون سبوس و تصفیه شده فیبر دارند. استفاده از نان به همراه مربا، تخم‌مرغ یا کره می‌تواند کالری بیشتر و پروتئین هم برای بدنتان تامین کند.

  • بلغور جو دوسر

صبحانه‌ی چاق کننده باید سرشار از کربوهیدارت، فیبر و پروتئین باشد.  بلغور دوسر حاوی فیبری به نام بتاگلوکان، امگا۳، فولات و پتاسیم است. می‌توانید

  • ماست

بله ماست یک خوراکی خوشمزه، سرشار از پروتئین و کلسیم است که به راحتی می‌تواند یک  صبحانه چاق کننده  برای شما باشدو وزنتان را بالا ببرد. روزانه یک پیاله ماست صبحانه مصرف کنید. می‌توانید تکه‌های میوه‌های شیرین مانند طالبی، کیوی، پرتقال هم به آن اضافه کنید تا هم طعم آن برایتان دلپذیرتر شود و هم روزانه تنوع در انتخاب میوه‌ها داشته باشید.

  • موز

یک میوه‌ی سرشار از پتاسیم  و نشاسته‌ی مقاوم است که اگر در صبحانه آن را میل کنید به بالا بردن وزن شما کمک می‌کند.  می‌توانید آن را به تنهایی و به صورت حلقه حلقه استفاده کنید یا این‌که با ترکیب شیر و جو دوسرو موز یک معجون چاق کننده سریع  تهیه کنید.

  • تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع مناسب برای تامین پروتئین و ویتامین D است. می‌توانید با روغن سالم مثل روغن زیتون آن را نیمرو کنید یا آب‌پز استفاده کنید. البته توجه داشته باشید زرده‌ی تخم مرغ کلسترول بالایی دارد پس اگر فشار خون بالا یا چربی خون دارید نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. در مورد میزان مصرف این ماده‌ی غذایی می‌توانید با دکتر چاقی یا دکتر تغذیه مشورت کنید.

غذاهای چاق کننده در صبح

آیا آجیل سویا چاق کننده است؟

سویا یک دانه‌ی مغزی است که به صورت‌های مختلف  مانند:

  • آجیل سویا
  • روغن سویا
  • و شیر سویا استفاده می‌شود.

ویژگی خوب سویا این است که مواد نشاسته‌ای موجود در آن که به قند تبدیل شود کم است، پروتئین زیادی دارد و می‌تواند اشتها را زیاد کند. سویا ذاتا چاق کننده نیست اما در کل هر ماده‌ی غذایی که زیاد مصرف شود باعث چاقی می‌شود.

اگر وقت کافی ندارید که سر سفره یا میز بنشینید و با خیال راحت صبحانه بخورید، آجیل سویا را حتما استفاده کنید.

آیا کره بادام زمینی چاق کننده است؟

کره بادام زمینی  یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای صبحانه است. چون چربی، پروتئین و فیبر دارد. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی  در وعده‌ی صبحانه، ۲۰۰کالری، ۲ گرم فیبر و ۷ گرم پروتئین برای بدن شما تامین می‌کند. چربی موجود در کره‌ی بادام زمینی از نوع چربی‌های غیر اشباع است. همچنین ژنستئین موجود در کره بادام زمینی باعث تجزیه چربی‌ها می‌شود.

پس ۲ نکته را فراموش نکنید

  • اگر دنبال چاق شدن هستید مصرف کره بادام زمینی به همراه نان سبوس‌دار در صبحانه را به شما پیشنهاد می‌کنم.
  • همچنین کرده بادام زمینی از غذاهای تپل کننده کودک است.

دکتر تغذیه کودکان می‌تواند با یک رژیم غذایی مناسب برای کودک شما، با حفظ سلامت و شادابی کودک به روند متعادل چاق شدن کمک کند.

آیا ذرت آب پز چاق کننده است؟

ذرت یکی از خانواده‌ی غلات است که در کنار نان، سیب زمینی و برنج منبع بسیار خوبی برای تامین کربوهیدرات و ویتامین‌های گروه B است.  همچنین ذرت فیبر و پروتئین هم دارد و می‌تواند  به‌عنوان یک غذای چاق کننده در صبحانه مصرف شود.

هر ۱۰۰ گرم ذرت خام حدود ۸۶ کالری دارد و البته شیوه‌ی طبخ آن  که به صورت کبابی، آب‌پز  و بوداده، هم بر میزان کالری آن تاثیر گذار است. ذرت آب‌پز این مزیت را دارد که مجبور نیستید مانند ذرت کبابی نمک زیادی مصرف کنید.

با توجه به شکل‌های مختلف استفاده‌ی ذرت شاید برایتان سوال شود که آیا نشاسته ذرت چاق کننده است؟

پاسخ این سوال بسیار روشن است. بله نشاسته ذرت به دلیل این‌که کربوهیدرات دارد می‌تواند انرژی کافی را تامین کند. البته این را هم به یاد داشته باشید که نشاسته‌ی ذرت  بر عکس نشاسته‌ی گندم گلوتن ندارد و نمی‌توان از آن تهیه کرد ولی به صورت ترکیب در دسر و شیرینی استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید در وعده‌ی صبحانه چیزی بخورید که چاق شوید می‌توانید با نشاسته ذرت فرنی تهیه کنید یا این‌که یک قاشق نشاسته ذرت  و عسل را هر روز داخل یک لیوان شیر حل کنید و میل کنید.

آیا خواب بعد از صبحانه چاق کننده است؟

بعد از هر وعده‌ی غذایی به‌دلیل اینکه خون به سمت روده می‌رود تا منابع لازم برای هضم تهیه شود، طبیعی‌ست  که جریان خون به سمت مغز کم شود و فرد دچار خواب آلودگی شود و خوابیدن با شکم پر نوعی از چاقی موضعی که با جمع شدن چربی اطراف شکم و پهلو  همراه است.

با توجه به این‌که خوابیدن با معده‌ی پر سبب ترش کردن غذا می‌شود بهتر است تا دو ساعت بعد از غذا یا صبحانه خوردن نخوابید. همچنین می‌توانید برای این‌که بعد از صبحانه خواب آلود نشوید از غلات سبوس دار استفاده کنید که هضم آن‌ها راحت‌تر است.

غذاهای چاق کننده صورت کدامند؟

اگر از حالت استخوانی و تکیده صورتتان خسته شده‌اید و می‌خواهید صورتتان چاق شود، اگر ماسک‌های مختلف برای چاقی صورت استفاده کردید و نتیجه نگرفتید باید بگویم یک راه دیگر هم وجود دارد. از غذاهای چاق کننده صورت استفاده کنید.

یک لیست غذاهای چاق کننده صورت به شرح زیر است.

  • استفاده از میوه‌ها و سبزیجات به مقدار زیاد: میوه‌ها و سبزیجات آبدار مثل خیار، هویج، گلابی ضمن تامین فیبر مورد نیاز بدن، پوست شما را آبرسانی و کالری مورد نیاز را تامین می‌کند.
  • استفاده از مغزها: استفاده از مغز گردو، بادام، پسته و فندق مواد مغذی و ویتامین‎‌های بدن را تامین می‌کند و کمک می‌کند صورت چاق‌تری داشته باشید.
  • آب فراوان بنوشید: اگر روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید پوست شفاف و درخشانی و صورت تپل خواهید داشت.

اگر در مورد استفاده از مواد غذایی در وعده‌ی صبحانه برای چاق شدن سوالی دارید پزشکان متخصص تغذیه پذیرش ۲۴ آماده‌اند شما را راهنمایی کنند.

گفتگوی آنلاین با متخصص تغذیه

۳.۷/۵ (۲۳ نظر)

منبع
www.pinterest.comwww.eatthis.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
87 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
متین
متین
3 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه و ۱۷۸ قدم وزنم ۴۹ میخوام سریع چاقشم همه راه هارو هم رفتم الانم پودر گین اپ استفاده میکنم ولی تغیر خاصی نمی بینم چه کنم

محمد
محمد
پاسخ به  متین
2 ماه قبل

من دو سال وقت گذاشتم ولی دوباره وزنم برگشت گول رژیم ها را نخورید .

فرجام
فرجام
پاسخ به  متین
2 ماه قبل

سلام پودر گین اپ
نخور خیلی خیلی عوارض داره

هاها
هاها
4 ماه قبل

نت برگ های فارسی و به من

مبینا
مبینا
5 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه ۱۶۰ قدمه و ۴۰ کیلو هستم میخوام خیلی سریع چاق بشم چیکار باید بکنم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط مبینا
صمد
صمد
پاسخ به  مبینا
4 ماه قبل

انشالله حل میشه

شایان
شایان
پاسخ به  مبینا
3 ماه قبل

از قرص گین آپ استفاده کن

Maral
Maral
6 ماه قبل

۱۶۴ قدم و وزنم ۴۵ کمه؟ دخترم

فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

سلام
من خیلی لاغرم حرف های مردم اذیتم میکنه چطوری توی خونه چاق شم
۱۳ سالمه

عسل
عسل
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

آخه تو که هنوز کوچولویی چطوری دلشون میاد اذیتت کنن

شایان
شایان
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

دختر خانم شما سن کمی دارید
باید بروید دکتر تغذیه و برنامه غذایی مناسب برای شما فراهم کند.

مهسا
مهسا
10 ماه قبل

آیا من ۴۲کیلو ام و می‌خواهم ۵۰کیلویی اضافه کنم من پر خوری کنم خوبه دریک میتونم ۵۰کیلو رو رفع کنم فقت ۱در۱روز اشکال ندارد

سوفیا
سوفیا
1 سال قبل

سلام من ۴۳کیلو هستم و میخام یکم چاق تر بشم چیکار کنم هرکی منو میبینه میگه لاغری

شایان
شایان
پاسخ به  سوفیا
3 ماه قبل

سوفیا جان قرص گین آب و مکمل های غذایی برای چاقی استفاده کنید

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام ایا نشاسته گندم چاق کننده هست چه طوری چند بار در روز باید مصرف کنیم تا نتیجه بگیریم ممنونم

شایان
شایان
پاسخ به  مهسا
3 ماه قبل

نشاسته گندم و مخمر آبجو نه زیاد ولی آگه تغذیه خوب باشه چاق کننده میشه

احمد
احمد
1 سال قبل

من هر چی میخورم چاق نمیشم چیکار کنم

شایان
شایان
پاسخ به  احمد
3 ماه قبل

تو بیا اینو بخور
منظورم پودر چاقی گین آپ است.

صاالح
صاالح
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر آیا قرصی هست قاق کننده باشد ممنون از شما

نسیم
نسیم
1 سال قبل

سلام چه غذاهایی بیشتر کالری دارند وچاق کننده هستند

رحیم پور
رحیم پور
1 سال قبل

باسلام وخسته نباشی من وزنم ۵۳کیلو هست میخواهم چاق بشم از هرمواد غذایی که استفاده میکنم هیچ وایده ای نداره چه نوع غذایبیشتر استفاده کنم تا حسابی چاق بشم تا از چه قرصی که هم به چاقی بدن وهم به چاقی صورت کمکم نکنه

ناصر
ناصر
پاسخ به  رحیم پور
7 ماه قبل

بزن به بیخیالی اگ بتونی
صبحانه نان بربری تازه با کره ومربای وخامه طبیعی سعیکن افراط نکنی
غذاراخوب دردهان نرم وسپس فر وبدهید
هرگز یکساعت قبال وبعداز غذا ودرحین غذاهیچ مایعی مصرف شودالا درحالت خفگی
ارام با لذت غذا بخور دستپاچگی ممنوع
عصبانی نشو
دمبال افراطی مال دنیا نباش
حرامخور وحریص وحسود واشوبگر و…نباش
یک انسان باش نرمال میشوی
همه چیز دست خودته سعادت وشقاوت! ارام مهربان بخشنده بدون ریا وبی کینه و..باشی مریض نمیشی اگرم باشید سالم ونرمال وزن میشوید
به همه لاغرها توصیه میشود
پول و وقت اضافی صرف جناب دکترها نکنید!
روان خودرا ارام کنید
دوست شما معلم یزدی

hosein
hosein
1 سال قبل

شیشه بکشید لاغر میشوید

ناصر
ناصر
پاسخ به  hosein
7 ماه قبل

شیشه کشیدن تبدیل به تنگ بلور مشکی میشوی بپرهیز تنگ بامزه

شیرین عبادی
شیرین عبادی
1 سال قبل

من می خوام چاق بشم من هالا لاغر هستم
۱۱سالمه

hosein
hosein
پاسخ به  شیرین عبادی
1 سال قبل

حالا سنت کمه بازیگوشی میکنی تحرک داری بعدا چاق میشی نگران نباش

ناصر
ناصر
پاسخ به  hosein
7 ماه قبل

اینهم درست گفته وبدان لاغری نرمال سعادت بزرگیه
چاقی اصلا خوب نیست
به سمتش نرو
معلم

حامد
حامد
پاسخ به  شیرین عبادی
5 ماه قبل

اگه میخای چاق بشی بیا بهت بگم۰۹۳۰۷۰۷۴۱۲۲

زهرا
زهرا
1 سال قبل

من خیلی خیلی لاغرم و هر کاری و غذایی ک میگن چاق کننده هس رو میخورم و اصلا نتیجه ای نمیگیرم چیکار کنم؟

hosein
hosein
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سیپراکتین و دکتزامتزون قبل ی ساعت غذابخور ۲۰روزه فرق میکنی

ناصر
ناصر
پاسخ به  hosein
7 ماه قبل

سعی کن داروی شیمیایی مصرف نشه

الی
الی
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

من میتونم کمکت کنم

مهنا
مهنا
1 سال قبل

سلام من۲۷سالمه همه راه رو رفتم چاق نشدم چیکار کنم چاق شم

جلایر
جلایر
پاسخ به  مهنا
1 سال قبل

باسللم به موقع بخوابید درواقع شبها رو میگم مغز گردو خیلی خپبه حتی اب خالی طی روز ونبود استرس وروزی ۴وعده غذا صرف شود من همینا رو انجام دادم وواقعا چاق شدم

hosein
hosein
پاسخ به  جلایر
1 سال قبل

افرین تواستعداشو داری

hosein
hosein
پاسخ به  مهنا
1 سال قبل

سیپراکتین و دکامزون قبل غذا

محمود
محمود
1 سال قبل

باسلام و ارادت من ۶۷سال دارم دارو لامیتروژن و اتورواستاتین۴۰ لوزاتن۲۵ پرانول۴۰ و کلونازپام۱ میخورم سیگار و تریاک میکشم چی بخورم چاق شوم دامدارم گوشت قرمز اهلی و وحشی زیاد میخورم راهنمایی کنید ممنونم

hosein
hosein
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

دادا تریاک اشتهارو کورمیکنه

رضا
رضا
پاسخ به  محمود
2 ماه قبل

داداش شما بهتره رو به قبله بخابی به فکر چاقی نباش چیزی به اخر خط نمونده

جواد
جواد
1 سال قبل

سلام پسر من ۱۷ سالش وزنش ۷۰ قدش ۱۸۵ خیلی لاغر چی بخوره چاق بشه

hosein
hosein
پاسخ به  جواد
1 سال قبل

ن خیلیم خوبه وزنش ایده عالع

سانا
سانا
پاسخ به  جواد
10 ماه قبل

خوبه ک من قدم۱۶۸هس وزنمم۴۳ والا خوبه من مردنیم

ناصر
ناصر
پاسخ به  سانا
7 ماه قبل

لا اری الموت الی سعاده

لاوی
لاوی
1 سال قبل

صبح سیب زمینی بخور قبل از خواب هم سیب زمینی بخور خیلی تعثیر گذارا

hosein
hosein
پاسخ به  لاوی
1 سال قبل

والا امروز سیبو فروختم ۱۲تومن چیزای دیگ توصیه کن الان سیب زمینی جزو خوراکیه لوکس حساب میاد فعلا ۱۰۰۰تن دارم سردخانه نگین الوند

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من فعالیت بدنی بالایی دارم از صبح تا شب کار میکنم
وزن من ۱۶۵ است وقت من نیز ۱۷۸
چگونه سریع چاق شوم

سحر
سحر
1 سال قبل

سحر از تهران ۱۴ سالمه از صورتم لاغرم چی کاری انجام بدم که به زودترین فرست چاق بشم لطفا جواب بدین

hosein
hosein
پاسخ به  سحر
1 سال قبل

واسه تپل شدن صورت سیپراکتین دکزا

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  hosein
1 سال قبل

خاک بر سر مگه دکتری که برای همه قرص تجویز میکنی اینم دگزا متازون!!! روانی ۱۴ سالشه این قرص بدنشو نابود میکنه

ازیتا
ازیتا
1 سال قبل

سلام ۲۹ سالمه بیماری تیزئید دارم میخوام چاق بشم

hosein
hosein
پاسخ به  ازیتا
1 سال قبل

تیروئید باعت کم اشتهایی میشع حتما ب پزشک مراجعه کن حتما

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام
من ۱۷ سالمه و وزنم ۴۲ قدم ۱۴۲ میخام وزنم ب ۵۰ برسه
خواهش میکنم چیز هایی ک برام مفید هست ک بخورم در طول روز رو بگید

hosein
hosein
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

شما صبحانه مفید بخور ولی شام ن

الی
الی
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

خودم زیرنظر دکترم الان نتیجه گرفتم

سارا
سارا
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام قرص زینک بخورید بعداز ناهار عالی جواب میده

عاطفه
عاطفه
2 سال قبل

چگونه کاری کنم که تاسیزدهم چاق شوم

علی
علی
2 سال قبل

من فعالیت بدنی دارم استخدام زیاده اما چند سال است ده کیلو کاهش وزن دارم بیماری هم ندارملژفا چطور سریع چاق شم

ایدا
ایدا
2 سال قبل

سلام من ۱۵ سال دارم و وزنم ۵۰ هستش و قد بلدنم دوست دارم واقعا به اندازه ی ۱۰ کیلو یا حداکثر ۸کیلو اضاف کنم به وزنم شما چه چیزی رو واسم تجویز میکنید تا بخورم و از صبح تا شب چه غذا هایی مفید هست ‌که من میتونم برای چاقی استفاده کنم..
ممنونم بابت مطالب خوبتون ‌…

و آیا من میتونم از این مطالب برای چاقی صورت و چاقی بدنم استفاده کنم؟؟

نظر شما چیست؟؟

مهسا امیری
مهسا امیری
2 سال قبل

سلام خدمت تون
دلیل زیاد خوابیدن چیست من زیاد خواب دارم خواب زیاد میشم؟

ارش
ارش
پاسخ به  مهسا امیری
1 سال قبل

✋️

hosein
hosein
پاسخ به  مهسا امیری
1 سال قبل

خاب ب چیزایی بستگی داره اولش کار زیاده دوم کبد چرب و ی حجامت بکنی تاثیر داره

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من یک عالمه غذا میخورم خیلی زیاد ولی سنم ۱۴ هستش ۴۴ چهار کیلو هستم اصلا بالا نمیرم برم مثلا روی ۴۵ نمیدونم چه کار کنم منم عاشقه اینم که چاق بشم سریع تر لاغری دوست ندارم خسته نشدم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط زهرا
زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید به روش عالی برای چاق شدن صورت چیه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص تغذیه گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من هرچی کار می کنم نمی تونم چاق بشم
مثلا چند هفته که به صورت تقریبا کامل غذا و…. رو می خورم یک دفعه اشتهام از بین می ره الان چند روزه که
اشتهایی ندارم
لطفا راه حلی بهم بگین
تو توضیحاتتون نوشتین مثلا شیر ولی من برای مثال شیر رو نمی تونم بخورم خوشم نمی یاد ازش

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص تغذیه گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه

ارش
ارش
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

منم

مریم
مریم
2 سال قبل

باسلام خسته نباشید ببخشید میفرماید برای چاقی صورت چی چوبه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص تغذیه گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه

hosein
hosein
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سیپراکتیندگزامتازون البته ۱۵روز بیشتر مصرف نشه چون عوارض داره

Reza
Reza
2 سال قبل

برای چاقی صورت چه چیزی رو توصیه جدی میکند ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  Reza
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص تغذیه گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه

سارا
سارا
پاسخ به  Reza
1 ماه قبل

قرص ویتامین ،E

یکتا
یکتا
2 سال قبل

سلام من از صورت خیلی زیاد لاعرم و دوس دارم صورتم ثپل شود چه عذاهایی رو مصرف کنم که صورتم چاق بشه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  یکتا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص تغذیه گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص تغذیه

hosein
hosein
پاسخ به  یکتا
1 سال قبل

دگرا

مرضیه
مرضیه
2 سال قبل

سلام من خیلی لاغرم رژیمم گرفتم بسختی چند کیلویی اضافه کردم چکارکنم سریع چاق شوم بچه شیرخواردارم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

دوست عزیز ما چاق شدن سریع و یا لاغر شدن سریع نداریم برای هریک از اینا نیاز به ورزش و تغذیه مناسب و صبوری شماست

صغرا هلیلی
صغرا هلیلی
2 سال قبل

سلام خانواده ما لا غرن چه کار کنم که چاق بشن خودمم سر یکم لاغرم شوهرم با هام جرو بحث می کشه یه راهکاری نشونم بدید ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  صغرا هلیلی
2 سال قبل

دوست عزیز برای راهنمایی شما نیاز به مشاوره و مراجعه حضوری هست در جهت بررسی شما

hosein
hosein
پاسخ به  صغرا هلیلی
1 سال قبل

سیپراکتین و دگزا ی ساعت قبل غذا بخور ولی خاب اوره سر ۱۵ روز دعابجانم میکنی

مهتاب
مهتاب
2 سال قبل

صبحانه چی خوبه بخورم چاق بشم من خیلی لاغرم بعضیا میگن صبحونه بخوری لاغر میشی بعضیا میگن چاق

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مهتاب
2 سال قبل

دوست عزیز برای بررسی علت لاغری شما و دادن اه حل دقیق نیاز به مراجعه به متخصص تغذیه است ممنون میشم به متخصص تغذیه مراجعه کنید .

hosein
hosein
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

متخصص کیه من سوادم زیر دیپلمه سوادو ولش تجربه خیلی خوبه بخدا جواب ۲۰نفرو دادم اگ دست مصرف کنن و ب موقع دارو رو قطع و دوزشو پایین بیارن هیچ عوارضی نداره من ۵سال شیشه کشیدم ۴سال هروئین و تریاکوقرص ک جای خودشو داره الانم مصرف دارم خیلیم مصرفم بالاست میخای عکس الانمو ببینی بهت قول میدم ک اصلا فکرشو نگنی قلیان میکشم تازه زن تخم سگمو هم طلاق دادم دوسال دادگاهد پاسگا بودم

آرتا
آرتا
پاسخ به  hosein
1 سال قبل

شما کارت درست داداشه تجربت بالاست قبول …ولی از روی دل سوزی ک نباید علم رو زیر سوال برد ..و انقدر با قاطعیت تمام حرف زد …شاید هر فرد مشکلش از ازمایش خونی ک میده مشخص بشه و اصلا دلیل لاغریش ب قرص و غذا مرتبط نباشه …اک دارویی روی شما جواب مثبت داده دلیل نیست ک روی همه بدن و بیماری ها نتیجه ای برعگس بده ..ی خواهشی دارم انقدر اسم دکزا و کورتن رو ب کسی پیشنهاد نده ..خانمان سوز این دارو اصلا ب چاقیش نمی ارزه..منم مصه شما تجربه ای عملی مو گفتم

رها
رها
پاسخ به  hosein
1 سال قبل

مشخصه تحصیلات هم نداری از طرز حرف زدنت.خیلی بیشعوری

hosein
hosein
پاسخ به  مهتاب
1 سال قبل

صبحانه اگ دسترسی ب نان بربری باشه چاقت میکنه با مربا

دکمه بازگشت به بالا