درمان نارسایی کلیه در طب سنتی و بهترین دارو برای نارسایی کلیه

قرص و زنیان برای مراحل اولیه درمان نارسایی کلیه، تقویت کلیه در طب سنتی

فهرست مطالب

آشنایی با نارسایی کلیه

نارسایی کلیه به معنای اختلال در فعالیت کلیه‌ها و تجمع سموم در بدن است. این عارضه ممکن است به دلیل مشکلات ایجاد شده در ساختار و بافت کلیه باشد یا این‌که به صورت ثانویه و در نتیجه مشکل در اجزای دیگر بدن ایجاد می‌شود.

در مقاله علائم نارسایی کلیه درباره این بیماری به طور کامل توضیح داده ایم.

راه‌های مختلف درمانی با توجه به شدت عارضه وجود دارد و یکی از این راه‌ها درمان نارسایی کلیه در طب سنتی است.

درمان خانگی نارسایی کلیه

بخشی از درمان فرد مبتلا به نارسایی کلیه اصلاح سبک زندگی و عادت غذایی است. این کار به منظور حمایت از کلیه و کاهش بار فعالیت‌ها انجام می‌شود. حتی اگر فرد مبتلا به نارسایی کلیه تحت درمان با دیالیز یا همودیالیز باشد باز هم در مورد مصرف بعضی مواد غذایی منع می‌شود.

مواردی که در روش درمان خانگی به بیماران توصیه می‌شود شامل موارد زیر است.

تغییر در رژیم غذایی فرد مبتلا به نارسایی کلیه

کاهش مصرف پروتئین

پروتئین یکی از اجزای سازنده‌ی ماهیچه‌ها و عضلات است، همچنین در استخوان سازی نقش موثری دارد. اما سوخت و ساز پروتئین در بدن با تولید اوره همراه است و در صورتی‌‍که کلیه ناکارآمد باشد و توانایی دفع اوره را در ادرار نداشته باشد تجمع اوره در بدن باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد می‌شود.

افرادی که تحت درمان دیالیز هستند یا مشکلات کلیه دارند باید مصرف مواد غذایی پروتئین حیوانی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و پروتئین گیاهی مانند سویا و لوبیا سبز و حبوبات را تا حد امکان کم نمایند و برای تامین انرژی از کربوهیدرات‌ها استفاده کنند. البته این محدودیت مصرف دائمی نیست و بعد از بهبود و کم شدن دفع اوره یا حتی تمام شدن دوره‌ی دیالیز می‌توانند مثل سایر افراد از پروتئین به میزان نیاز بدن استفاده نمایند.

کاهش مصرف فسفر

فسفر در منابع غذایی حاوی پروتئین یافت می‌شود. متابولیسم کلسیم و فسفر در بدن به عهده کلیه‌ها است. همچنین کلیه‌ی دارای اختلال نمی‌تواند ویتامین D مورد نیاز برای جذب کلسیم را بسازد و مقادیر اضافی فسفر را دفع کند.

پس دو حالت برای بیماران نارسایی کلیه ایجاد می‌شود. اول این‌که فسفر در بدن جمع می‌شود و بعد غده‌ی پاراتیروئید برای جبران کم‌کاری کلیه مجبورر به ترشح هورمون برای دفع فسفر می‌شود و پرکاری تیروئید فرد را اذیت می‌کند. لذا توصیه می‌شود فرد فسفر اضافی را از رژیم غذایی حذف کند.

منابع غذایی حاوی فسفر شاما موارد زیر است.

  • شیر
  • پنیر
  • سبزیجات خشک شده
  • گوشت
  • تخم مرغ
  • خرچنگ

کاهش مصرف پتاسیم

بالا رفتن پتاسیم در مقادیر بالاتر از ۶.۵ میلی‌مول در لیتر بسیار خطرناک است و می‌تواند سبب آریتمی قلب شود. برای این‌که فرد مبتلا به نارسایی کلیه قادر به دفع پتاسیم نیست باید مصرف غذاهای حاوی پتاسیم را محدود نماید.

منابع غذای حاوی پتاسیم شامل مورد زیر است:

میوه‌های حاوی پتاسیم شامل پرتقال، انگور، هلو، لیمو، گریپ فروت، موز و توت فرنگی هستند. سیب، گلابی و هندوانه مقادیر کمتری از پتاسیم دارند. فرد مبتلا به نارسایی کلیه پسته، بادام هندی، شاه بلوط، شکلات و کاکائو نیز نباید مصرف کند. اما می‌توان سبزیجات حاوی پتاسیم را با ۲ یا ۳ بار پختن استفاده کرد.

درمان ظب سنتی نارسایی کلیه

کاهش مصرف نمک

‌حتما شنیده‌اید که به نمک عنوان سم سفید داده‌اند. نمک باعث بالا رفتن فشار خون و آسیب‌های کلیوی می‌شود. دفع نمک اضافی از بدن بر عهده‌ی کلیه است و اگر کلیه این توانایی را نداشته باشد، نمک در بدن تجمع می‌یابد و فرد در چرخه‌ای از بیماری‌ها گرفتار می‌شود، چون دفع نشدن نمک سبب بالا رفتن فشار خون و  آسیب‌های کلیوی می‌شود.

میزان معمول مصرف نمک روزانه ۸ تا ۱۲ گرم است ولی فرد مبتلا به نارسایی کلیه همین میزان را هم نمی‌تواند دفع کند، رژیم غذایی بسیار کم نمکی باید داشته باشد. حتی خوردن غذاهایی مانند ماهی شور یا خشک شده ، سس و سویا سس هم برای این افراد غیر مجاز است.

افزایش مصرف ویتامین‌ها

فرد با نارسایی کلیه یا کسی که مورد درمان با دیالیز قرار می‌گیرد، ویتامین‌های محلول در آب را هم دفع می‌کند. به همین جهت این افراد باید در رژیم غذایی خود مقادیر بیشتری از این ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین A و C را بگنجانند. منابع غذایی این ویتامین‌ها میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، کیوی، هویج، فلفل دلمه‌ای، سبزیجات با برگ تیره مانند اسفناج است.

تغییر در سبک زندگی فرد مبتلا به نارسایی کلیه

متعادل نگه داشتن وزن

کسانی که نارسایی کلیه دارند نمی‌توانند آب اضافی را از بدن دفع کنند به همین دلیل دچار اضافه وزن می‌شوند. اما اضافه وزن این افراد ناشی از دریافت بالای کالری نیست و حاصل از تجمع آب در بدن است.

ورزش کردن

بیماران نارسایی کلیوی معمولا از بیماری‌های قلبی هم رنج می‌برند و این احتمال حمله‌های قلبی را هم در آن‌ها بیشتر می‌کند، اما ورزش کردن باعث می‌شود گردش خون در بدن انجام شود. این بیماران قادر هستند در هفته سه بار به مدت نیم ساعت یا بیشتر ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه سواری و یا دویدن انجام دهند.

پرهیز از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل

سیگار کشیدن باعث آسیب به بافت‌های بدن می‌شود و بافت کلیه نیز از این امر مستثنی نیست و با استعمال سیگار یا حتی در معرض دود سیگار بودن دچار آسیب می‌شود. الکل نیز هنگام دفع از طریق کلیه باعث تخریب کلیه می‌شود. قطع کردن یا محدود کردن سیگار والکل در سلامتی  افراد موثر است.

رژیم غذایی درمان نارسایی کلیه

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی

پزشکان طب سنتی با استفاده از داروهای گیاهی بیماری‌ها را درمان می‌کنند. داروی گیاهی برای نارسایی کلیه به شیوه‌های مختلف استفاده می‌شود.

عرقیات برای درمان نارسایی کلیه

استفاده از  عرقیات کیست کلیه و بیماری‌های مرتبط با کلیه را درمان می‌کند. بنابراین در طب سنتی به استفاده‌ی روزانه و دائمی عرقیات گیاهی برای اثربخشی بهترتوصیه می‌شود.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با عرق آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی آبرسان است که مصرف آن می‌تواند حجم آب در بدن را افزایش دهد و از این طریق با دفع ادرار  سموم را هم دفع می‌کند. پاکسازی و شستشوی بدن از ناخالصی‌ها و مواد زائد سلامت را به بدن برمی‌گرداند. به‌همین دلیل استفاده از ترکیبات گیاهی می‌تواند این هدف را دست‌یافتنی نماید.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با عرق جعفری

جعفری گیاهی است که از قدیم‌الایام به ادرارآور بودن معرف بوده است. به‌همین جهت در درمان بیماری‌های کلیه مانند نارسایی، سنگ کلیه و عفونت‌های ادراری توصیه شده است. همین‌طور مصرف عرق جعفری بدن را در بیماری‌های سیستم ایمنی تقویت می‌کند. پس توصیه می‌کنیم روزانه یک فنجان عرق جعفری را برای درمان نارسایی کلیه بنوشید.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با عرق زنیان

گیاه زنیان در درمان بیماری‌های مختلف کبدی و گوارشی موثر است. همچنین زنیان برای نارسایی کلیه توسط پزشکان طب سنتی توصیه شده است. برای استفاده روزانه می‌توانید آن را به تنهایی یا ترکیب با آب میل کنید.

دمنوش برای نارسایی کلیه

یکی از اصول طب سنتی استفاده از داروهای گیاهی برای نارسایی کلیه است.  یکی از روش‌های استفاده از گیاهان دارویی تهیه دمنوش است. در این روش می‌توان از ساقه یا گل گیاه به‌صورت تازه استفاده کرد یا آن را خشک نمود و در مواقع نیاز استفاده کرد.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با چای سبز

بهترین دارو برای نارسایی کلیه استفاده روزانه از چای سبز است. چای سبز گیاهی است که دارای خواص غذایی سرشار است. حاوی آنتی‌اکسیدان و پلی فنول است.

آنتی اکسیدان موجود در چای باعث می‌شود بدن در مقابل عفونت مقاوم شود و التهابات در نفرون‌ها و بافت کلیه کم شود. پلی فنول موجود در چای سبز نیز می‌تواند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کند.

  • طرز تهیه دمنوش چای سبز

برای تهیه دمنوش چای سبز باید یک قاشق چای‌خوری از آن را در یک لیوان آب جوشیده بریزید و با حرار ت غیر مستقیم دم کنید. توجه داشته باشید میزان زمانی که برای دم کشیدن چای سبز نیاز است ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است و اگر چای بیشتر از این روی حرارت بماند رنگ تیره‌تر و طعم تلخ‌تری خواهد داشت.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با قاصدک

آیا می‌دانستید قاصدک منبع غنی از ویتامین  Aاست. همچنین دارای مقادیر زیاد از ویتامین‌های C, D, B است. قاصدک خاصیت ادرار آوری زیادی دارد و دفع ادرار زیاد باعث خارج شدن سموم از بدن و حتی سنگ کلیه می‌شود. دمنوش این گیاه را می‌توان با ریشه، گل و برگ قاصدک درست کرد.

  • طرز تهیه دمنوش با ریشه‌ی قاصدک

ریشه گیاه را جدا کنید و بشویید. بعد از خشک شدن آن را داخل ماهیتابه حرارت دهید تا خشک شود. سپس آن را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و یک نعلبکی روی آن قرار دهید تا دم بکشد.

  • طرز تهیه دمنوش با برگ قاصدک

برای تهیه‌ی این دمنوش ازبرگ‌های ریز استفاده کنید و آن را خرد کنید. مثل تمام دمنوش‌های دیگر فقط کافیست آن را داخل قوری محتوی آب جوش بریزید و با حرارت غیر مستقیم دم کنید.

  • طرز تهیه دمنوش با گل قاصدک

گل‌های زرد قاصدک را می‌توان برای تهیه دمنوش استفاده کرد. آن را با حرارت غیر مستقیم دم کنید و برای خوش‌طعم تر شدن چند قطره آب لیموی تازه یا عسل به آن اضافه کنید.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهان معجزه‌آسا در طب سنتی است که برای درمان دردهای مختلفی از آن استفاده می‌شود. زنجبیل به‌دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی می‌تواند عروق کلیه را در مقابل عفونت مقاوم نماید. همچنین مقادیر بالا از ویتامین C و B3 و کلسیم به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند. زنجبیل را می‌توان به‌صورت خام، ادویه در غذا یا دمنوش استفاده کرد.

  • طرز تهیه دمنوش زنجبیل

برای تهیه دمنوش باید مقداری زنجبیل تازه را خرد کنید و بعد از شستن داخل قوری در حال جوش بریزید. سپس قوری را روی یک توری قرار دهید تا دم بکشد. یعد از سرد شدن آن را استفاده کنید. می‌توانید دمنوش زنجبیل را داخل یخچال هم نگه دارید.

درمان نارسایی کلیه در طب سنتی با دمنوش گلپر

یکی از موثرترین دمنوش‌ها بر عملکرد کلیه دمنوش گیاه گلپر است. گلپر می‌تواند ادرار را زیاد کند و از این طریق ناخالصی‌ها را دفع کند. همچنین دمنوش گلپر به افراد زیر توصیه می‌شود.

  • به خانم‌هایی که به دلیل عادت ماهیانه احتباس مایعات دارند.
  • مردانی که در عملکرد جنسی مشکل دارند.
  • کسانی که مشکل سوء‌هاضمه و نفخ دارند.

روغن درمانی نارسایی کلیه

روغن‌های گیاهی برای درمان نارسایی کلیه در طب سنتی

تهیه روغن‌های گیاهی در طی سنتی یکی از بخش‌های مهم و قابل تکیه در درمان بیماری‌ها است. در درمان نارسایی کلیه این روش به اندازه‌ی مصرف عرقیات گیاهی و دمنوش‌ها موثر نیست اما در مواردی می‌تواند علائم ناشی از بیماری یا درد ناشی از التهاب را کاهش دهد.

روغن زیتون برای درمان نارسایی کلیه در طب سنتی

روغن زیتون به دلیل بی‌ضرر بودن باید جایگزین روغن‌های جامد و حیوانی در رژیم غذایی بیماران نارسایی کلیه شود. البته تا حد امکان غذاهای چرب و سرخ کردنی باید محدود شود و در موارد ضرورت روغن زیتون مصرف شود.

روغن زنجبیل برای درمان نارسایی کلیه در طب سنتی

زنجبیل به‌دلیل خواص و طبع گرم آن می‌تواند درد را تسکین دهد. همچنین جینجروله موجود در زنجبیل باکتری‌ها را مهار می‌کند و از این طریق فشار را از کلیه‌ها برمی‌دارد. روغن زنجبیل را می‌توانید در پخت و پز استفاده کنید یا دو قطره از آن را داخل دمنوش بریزید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

افرادی که نارسایی کلیه دارند و از داروها استفاده می‌کنند، باید از تداخلات احتمالی داروها با گیاهان دارویی اطلاع داشته باشند. صد ها دکترآنلاین متخصص طب سنتی در پذیرش ۲۴ می‌توانند شما را در مورد این موضوع راهنمایی کنند. امکان مطرح کردن پرسش‌ها به صورت متنی و اینترنتی در این سامانه‌ برای شما فراهم شده است.

گفتگوی آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

۳.۴/۵ (۲۳ نظر)

منبع
www.citypassguide.comfinancialtribune.comnews.cgtn.comwww.eghtesadonline.comkhpro.orgdryazdian.comwww.boorsika.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
113 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی
مرتضی
3 ماه قبل

سلام من نزدیک دوماه میشه که دیالیز میشم یک کلیه ۷۸ سانت یکی دیگه ۵۵ درصد آیا با تب سنتی میشه برگردون ؟لطفاً جواب

تنهادوست
تنهادوست
4 ماه قبل

سلام ببخشید همسر من ۶۷ ساله هستند بای پس قلب شدن سال ۹۴ چندین بار آنژیو پلاستی شدن قبل بای پس
در حال حاضر هفته گذشته در رگ پیوندی استنت گذاشتند کراتینشون بین دو ویک دهم تا دو وچهار دهم در نوسان من خیلی نگرانم چه رژیم غذایی رو پیشنهاد میکنید

هادی
هادی
5 ماه قبل

نارسایی کلیه هیچ درمانی بجز پیوند کلیه ندارد

امیدوار
امیدوار
پاسخ به  هادی
4 ماه قبل

وای

محمد شکری شیراز
محمد شکری شیراز
پاسخ به  هادی
17 روز قبل

باعرض سلام و خسته نباشید یه سوالی که ذهنمو درگیر کرده اینه که عایا بیماری که دیالیز میشه عایا تا اخر عمر نیاز به دیالیز دارد یا امکان اینکه کلیه به عملکرد سالم قبل برگردد و دیگر نیازی به دیالیز نداشته باشد هست
با تشکر

دهقان باغی
دهقان باغی
5 ماه قبل

ببخشید در پیرو متن قبل عرض کنم خیلی سیگار میکشم. هیچ ربطی به این موضوع داره یا نه.هیچ نوع مواد مخدر دیگری استفاده نمیکنم

دهقان باغی
دهقان باغی
5 ماه قبل

سلام من یک مرد۳۹ ساله هستم حدود۷یا۸ سال که سنگ کلیه دارم ۳ بارم رفتم سنگ شکن .یک سال پیش که رفتم پیش دکتر به من گفت کلیه سمت راستم ۹ میلیمتر کوچک شده وقتی رفتم عکس گرفتم گفتند کلیه راستم۲۵ درصد کارکرد داره کلیه سمت چپم که سالمه خیلی سنگ سازه سال گذشته عمل باز کردم و سنگها را در آوردند دوباره هم سنگ داره…..آیا برای کلیه سمت راستم که کوچیک شده با دارو یا عمل میتوان دوباره کارکردش را از ۲۵ درصد بیشتر کرد یا نه….آیا در آینده خطری برام نداره …آیا برای کلیه چپم که سنگ سازه دارو برای متوقف کردن سنگ ساختن هست ؟ در ضمن دردی در کلیه هام ندارم جز یهوقتایی یه درد خفیف داره دوباره دردش قطع میشه؟ بخدا وقتی یادش میافتم خیلی استرس دارم ومیترسم که خدایی نکرده دیالیز بشم…..‌‌لطفابه من راهنمایی کنیدوبگید از چه نوع دارویی استفاده کنم….خیلی ممنون ومتشکرم .در ضمن چند سال پیش که بابت سنگ کلیه پیش دکتر رفتم کلیه هام سالم بودند نمی‌دونم چرا کلیه سمت راستم کوچیک شده…..هیچ نوع بیماری هم ندارم

صنوبر اسدزاده
صنوبر اسدزاده
پاسخ به  دهقان باغی
5 ماه قبل

صنوبر اسد زاده

الی
الی
پاسخ به  دهقان باغی
1 ماه قبل

سلام من برادرم سنگ کلیه داشت خرخاسک گرفتیم براش یه گیاه تیخ دار خیلی محکمیه و آسیابش کردیم و جوشاندیم و حدودا هر روز روزی چند بار خورد و هر دفعه سنگهاش خورد شدن و با ادرار و یه وقتا هم خون دفع شدپیشنهاد میکنم حتما استفاده کنید

عفت مرادی
عفت مرادی
6 ماه قبل

سلام من چند ماه پیش یک دکتر طب سنتی معاینه کرد وگفت ک کلیه هام پروتئین دفع میکنه و اینکه شن ریزه هم در کلیه هام وجود داره ک دارو داد ومصرف کردن
الان چه دارویی برای دفع پروتین بخورم

عبدالکریم
عبدالکریم
7 ماه قبل

سلام چند ساله که دچار نارسایی دوکلیه شده ام وکلیه هام از حالت طبیعی اش کوچکتر شده اند وبا دفع پروتیین بالا وکراتیین ۲الان تحت نظر پزشک فوق تخصص هستم ایا این بیماری با تب سنتی برمیگردد

عباسی
عباسی
9 ماه قبل

سلام مادرم نارسایی کلیه داره اسید اوره بدنش بالاست فشارش اکثراً ۱۴ روی ۷ هست اما بعضی مواقع پایین میاد چه دارویی مناسبه

علیرضا رهدار
علیرضا رهدار
پاسخ به  عباسی
7 ماه قبل

سلام مادرم کلیهاش کم کارشده دکتر هرسه شب یک امپول تجویز کرده مثل انسولین است چهاربار استفاده شده ورو پای راستش کم شده راه حلی چه پزشکی چه سنتی گیاهی وجود داره بتوانیم کلیها را تقویت کنیم محبت کنید کسی راه حله مطمئن سراغ داره ممنون میشیم راهنمایی فرمایید ۰۹۳۵۹۳۲۹۷۹۵ تشکر

مسیبی هستم
مسیبی هستم
پاسخ به  علیرضا رهدار
5 ماه قبل

سلام والا من یه دوست دارم زبان شناسی میکنن با طب سنتی عکس زبان رو میبینن‌میگن چه مشگلی دارید والا میگه همه مشگلی رو درمان‌میکنن میخوایید زنگ بزنید تا زبان شناسی کنن شاید خدا کمک کرد فرجی شد براشون

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  علیرضا رهدار
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز من هم همین مشکل را دارم دکتر برام گردو و زنیان و عسل را بهم گفت بخورم گردو را آسیاب کنید زنیان را بهم چنین بعد به اندازه مساوی با چند قاشق عسل مخلوط کنید در روز دو مرحله بخورند به اندازه‌ای که میلشونه میتونن بخورند به مرور کلیه ها به کار میندازه و کراتین میاره پایین حتما جواب میگیره مرتب مصرف کنن

معصوم واحدی
معصوم واحدی
10 ماه قبل

درنارسایی کلیه مصرف داروهای مدر مثل لازیکس و هیدرکلروتیازید و ……ضرر دارد یا ندارد ؟

سیروس محمدی
سیروس محمدی
10 ماه قبل

سلام کلیه ای که کیست خونی به اندازه۱۱سانتیمتر در ۳سانتی داشته باشد چگونه درمان میشودبهترین راه درمان چیه
ممنون از مشاوره تان

علیرضا رهدار
علیرضا رهدار
پاسخ به  سیروس محمدی
7 ماه قبل

۲

فرحه خرسان
فرحه خرسان
10 ماه قبل

سلام من دختر۲ساله و۸ماهه دارم که دفع پروتئین داره ایاباطب سنتی خوب میشه

رسول
رسول
10 ماه قبل

سلام.من یک مرد ۴۰ ساله، من درد در سمت پهلو راست به سمت الت تناسلی که احساس میکنم ،درد وقتی بیشتر میشه که چیزی میخورم ،مینوشم،واین طور که هم ادرار کم شده ،وهم فشار ادرار،ولی مقع ادرار اصلا سوزش ندارم ،رنگ ادرارشفاه کمی زرد رنگ هست،سونوگرافی رفتم کبد گرید۲ دارم ،این درد شدید شده واحساس در در بیشتر در کشاله به سمت الت تناسلی دارم ،لطفا کمکم کنید با تشکر

احمدی
احمدی
11 ماه قبل

بابونه برای دفع پروتئین کلیه مفید است

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام محمد تیموری هستم فشار خون دارم و بابت همین ۸۰ در صد از کلیه هام ازکار افتاده ایا با دیالیز راه میوفته ممنون

پورشمس
پورشمس
1 سال قبل

سلام من مشگل کلیه دارم هردفعه کلیه هام درد می گیر دالان کراتین ۳
هست ایا درمان می شود

مژگان محمدى
مژگان محمدى
1 سال قبل

سلام وقت بخیر همسرم مبتلت به فشار خون بالا و دیابت هستند الان دارو استفاده مى کنند با وجود استفاده از مایعات فراوان بسیار کم ادرار مى کنند
و پاهاشون ورم مى کنه میشه بى زحمت راهنمایی کنید تازبتونم بهشون کمک کنم ممنون

مددی
مددی
پاسخ به  مژگان محمدى
6 ماه قبل

شما حتما ببرید دکتر مثل بابای من که دیابتی هست وفشار خونش بالاست بردیم دکتر که دست و پاش ورم میکنه متاسفانه گفتن کراتینش بالاست وکلیه هاش از کار افتادن حتما به موقع به دکتر مراجعه کنین

محمد مساع خسروشاهی
محمد مساع خسروشاهی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید..بیماری داریم ۲۰روزه دیالیز میشه…با رژیم غذایی ودستورات طب سنتی ممکنه کلیه برگرده…؟ممنون میشم راهنمایی کنید…

مهرو
مهرو
پاسخ به  محمد مساع خسروشاهی
1 سال قبل

تحت نظر کتر عالیه خامنه طب سنتی باشند

شهین
شهین
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من در دو طرف پهلو احساس زوزش شدید دارم البته چندین ساله همین مشگل رو دارم وهر دفعه که به دکتر مراجعه می کنم سونا گرافی میده ومیگه که کلیه سالمه ولی در مجرا شن دیده میشه آیا ربط به همون شنها داره یا مشگل دیگه ایی هست؟

مونا
مونا
1 سال قبل

سلام مادرمن سه ساله که دیالیز میشه الان یه چندماهی میشه که تحت درمان متخصص طب سنتی هست خدارو شکر حالش خیلی بهتر شده باکراتین شش ولی الان چهاره تا حالا که نتیجه بخش بوده آیا مادرمن می تونه دیگه دیالیز نشه؟ ممنون میشم جواب سوال من بودید

سعیده از تبریز
سعیده از تبریز
پاسخ به  مونا
1 سال قبل

سلام من کراتینم۱.۹۲وفشارخون وچربی و انسولین میزنم دکتر گفته دم نوش نخور حالا کلیه هام درد می کنه چکار کنم

مددی
مددی
پاسخ به  مونا
6 ماه قبل

به بابای منم گفتن اگه کراتینش رو به چهار برزونی دیگه دیالیز نمیکنیم با دارو رفع میشه

محمد
محمد
پاسخ به  مددی
2 ماه قبل

سلام.میشه لطف کنید دکتر رو معرفی کنید.
ممنون میشم

رمضان
رمضان
پاسخ به  مونا
5 ماه قبل

سلام شوهر من دو ماه دیالیز میشه به خاطر کراتین و اوره بالا ولی سونو گفت اندازه کلیه ها تغییری نکرده فقط کیست دارن با طب سنتی کلیه ها بر میگردن خواهش میکنم راهنماییم کنین

مریم
مریم
پاسخ به  مونا
5 ماه قبل

میشه لطفاً مشخصات دکتر رو بگید لطفاً خیلی احتیاج دارم

مریم
مریم
پاسخ به  مونا
30 روز قبل

میشه لطفا بگید پیش کی رفتین؟

ستاره
ستاره
1 سال قبل

سلام ۴۵ساله هستم بخاطر عفونت ادرار کلیه هام کوچیک شده اوره نرمال و کراتین ۱.۳۳هست دکتر میگه کلیه چپ ۳۰درصد کارایی و کلیه راست ۷۰درصد راهنمایی بفرمایید بااین وضع کلیه اگه تغذیه و بقیه موارد رو رعایت کنم احتیاج به پیوند و دیالیز پیدا نمیکنم

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  ستاره
10 روز قبل

سلام فقد ورزش کند فشار خون تان کنترل کند پیاده روی کند روز ۱ ساعت هتمن خوب میشن

اصغر ابراهیمی
اصغر ابراهیمی
1 سال قبل

باعرض سلام خسته نباشین پدرمن مشکل کلیه داشت وبعد کرناگرفت جفت کلیه ازدست داد حالا بادارو تب سنتی می‌شود جفت کلیه برگردان

فرشته
فرشته
پاسخ به  اصغر ابراهیمی
2 ماه قبل

سوال من هم هست میشه لطفاً جواب بدید

رحمان
رحمان
1 سال قبل

باسلام آیا آمپول پنی سلین برایمن که ۱۱سال هست پیوند کردم ضرر دارد…

حاجی زاده
حاجی زاده
پاسخ به  رحمان
1 سال قبل

کلیه های ضعیف را چگونه درمان باید کرد

فاطمه نظری
فاطمه نظری
1 سال قبل

سلام مادرم توبیمارستان بستری شده میگن کلیه هاش کم کارشده استرس داره لطفاراهنمایی بکنید

طیبه
طیبه
1 سال قبل

سلام ببخشید من مشکل دفع ادرار دارم الانم امیکرون گرفتم شدیدتر شدهدفع پروتیین هم از قبل داشتم الان آب اضافی بدنم رو چطور دفع کنم ممنون

علی نیکنام
علی نیکنام
پاسخ به  طیبه
1 سال قبل

ُسلام بنده یک کلیه دارم حلا هم کلیه ام پرو تین دفع میکن چهبای بخورم

بهمن
بهمن
پاسخ به  علی نیکنام
7 ماه قبل

سلام
ببخشین پسر من الان نزدیک به ۱۲ ساله دفع پروتئین داره آیا شما با تب سنتی میتونین خوبش کنین الان ۱۲ ساله گرفتار دکتر و بیمارستانیم اما نتیجه ای نگرفتیم لطفا جواب بدین

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  بهمن
10 روز قبل

سلام پیاده روی کند روز یک ساعت خوب میشه انشالله قرص دایوین.استفاده کند

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  بهمن
6 روز قبل

سلام

بهمن
بهمن
پاسخ به  طیبه
7 ماه قبل

داداش شما باید به پزشک مراجعه بکنین با البمین از بدنتان خارج کنن اگه بی اهمیت بگیرین خیلی خطرناکه من پسرم آب جم میشد زیر پوسش با این روش تخلیه میکردن برین دکتر کلیه

علیرضا رهدار
علیرضا رهدار
پاسخ به  طیبه
7 ماه قبل

سلام اینهمه سئوال پرسیدند کسی جواب ندادهمههم به امید خدا میپرسییم مادرم کلیهاش دکترگفته خیلی کم کارشده امیول مثل انسولین است داده که سه شب یکباربزنیم پپای راستش خیلی ورم داشت بعدار۴باراستفاده امپولها ورم کمترشده ایا داروی قوی چه پزشکی چه سنتی گیاهی وجود دارد کارکرد کلیهاش بهتربشه ممنون اگه راه کار بدهید ممنون

طیبه
طیبه
1 سال قبل

سلام ببخشید مشکل دفع پروتیین دارم سه هفته پیش امیکرون گرفتم متاسفانه حالا آب در بدنم جمع شده چیکار کنم ممنون

Smf
Smf
1 سال قبل

سلام،ایها الناس علم شیمی هیچ درمانی برای نارسایی کلیه نداره،به طب سنتی مراجعه کنید

وحیدی
وحیدی
پاسخ به  Smf
1 سال قبل

سلام کلیه جنین منم کیست داره آیا با طب سنتی درمان میشه؟؟

محمود
محمود
1 سال قبل

سلام
بیماری هستم مذکر و ۵۶ سال سن دارم‌
۳۳ ساله دیابت دارم و اکنون روزانه ۸۰ واحد انسولین توجئو و بعد از هر وعده غذایی ۲۰ واحد اپیدرا تزریق میگنم . مشکل ادراری ندارم. گوشت و لبنیات نمیخورم‌. ۳متفورمین ۵۰۰ و زیپ نت و کلیه داروهایی که بر عملکرد کلیه تاثیر داشته ، بمدت یکماه است قطع شده است. هم اکنون کراتینین خونم ۳/۵۶ هست.. برای کاهش کراتینین چه کنم ؟ ممنون از حوصله تون

باقرپور
باقرپور
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

سلامخسته نباشید من نارسای کلیه دارم کراتینم دو هفته پیش۵۶ ۴ بوده چطور کراتینو پایین بیارم که دیالیز نکنم البته من پارسال سه جلسه دیالیزکردم متکرم

ایران
ایران
1 سال قبل

سلام ۲۴ ساعتی هست که حجم ادرارم خیلی کم شده با توجه به اینکه کلیه هایم کیست داره چه کنم

امراله طهماسبی
امراله طهماسبی
1 سال قبل

سلام بنده چند وقته شیمی درمانی میکنم اما چند روزیست احساس میکنم که کلیه سمت راستم درد میکند آیا دچار نارسایی کلیه شدم ممنون ازراهنماییتان

حمید پیمان
حمید پیمان
1 سال قبل

سلام اطفا در مورد چگونگی کاهش کراتین راهنمایی بفرمائید.
وهمچنین آیا حجامت برای بهبود عملکرد کلیه ها موثر است ؟ با سپای

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

برای‌درمان‌کلیه‌های‌ضعیف‌چ‌کار‌میشع کرد

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

مادرم‌کلیه‌هاش‌ضعیفن،‌رماتیسم‌وپوکی‌استخوان‌وچربی‌بالا‌داره.وقتی‌قرص‌میخوره‌کلیه‌هاش‌درد میگرن
باید‌چکار‌کنه

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام.کلیه‌های‌ضعیف‌چگونه‌درمان میشوتد

حاجی زاده
حاجی زاده
پاسخ به  سمیرا
1 سال قبل

کلیه های ضعیف چگونه درمان میشه

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  حاجی زاده
10 روز قبل

زندان همرای گردو روز ۲ قاشق بخور پیاده روی داشته باشی و گرم نکه داشته باش کلیه هایت را آب یخ نخو فشار خونت را کوردل من کوشت هیچ نخور برنج هم نخور

فاطمه نصر اصفهانی
فاطمه نصر اصفهانی
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

سلام من پسری دارم که بیماری کلیه دارد ۳۵سالش کلیه هاش کوچیک شده وکراتین بالا ۳ دکترش می گد دیگه کاری نمیشد کرد باید پیوند بشد

محمود ایمانی
محمود ایمانی
1 سال قبل

یکی از کلیه هام احساس درد میکنم آزمایش دادم وسونوگرافی هم رفتم ولی سنگ یا کیست هم نشان نداده ولی دفع پروتئین جزئ دارم وکف پام اندازه یه سکه کوچک پوست میده ونقطه کوچک مثل جوش مانند داره چکار کنم

رشید حسین پور
رشید حسین پور
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من ۱۲سال دفع پروتئین دارم

سید علی اصغر کشفی
سید علی اصغر کشفی
1 سال قبل

س۹لام کلیه چپم هم کوچک شده وهم کم کار درمانش چیه

حسنخانی
حسنخانی
1 سال قبل

سلام پسرم از کودکی برگشت ادرار داست و ما نفهمیدیم و در سن ۱۳ سالگی عمل جراحی شد اکنون ۲۰ سال دارد و ککراتین وی ۱/۴۴است و در حالی که تا سال گذشته کراتین وی ۱ بود اما دارد افزایش می یابد بنده به دستور دکتر روازاده از گیاهانی مانند گزنه و آویشن و ناخنک و.. هر دو روز یک بار به مدت ۶ ماه استفاده کردم اما تغییری حاصل نشده لطفا راهنمایی کنید

دلارام
دلارام
پاسخ به  حسنخانی
1 سال قبل

مادرم درد های شدید کلیه داشت . با دمنوش بابونه شفا پیدا کرد.روزی یک لیوان دم شده بابونه بخورید.به امید شفا

نفس
نفس
پاسخ به  دلارام
1 سال قبل

سلام. مادر بنده کراتینش ۱۳ هست بابونه براش کارسازه در کنار داروهای دیگه؟

حسینی
حسینی
پاسخ به  حسنخانی
3 ماه قبل

داروی مسخن

فرامرز
فرامرز
2 سال قبل

سلام علیکم
آقای دکتر من نارسایی کلیه دارم و کراتینم بالا هست و نرمی استخوان دارم و کم خونی هم دارم
میخواستم بپرسم راه درمانی نداره و برای کم کمبود اسپرم چه کاری بکنم

میر یوسف سید اسفهلانی
میر یوسف سید اسفهلانی
پاسخ به  فرامرز
2 سال قبل

سلام
دکتر من اخیرا آزمایش کراتین دادم در جواب آزمایش اسید اوریکم ۱۲ کراتین ۲/۴ لطفا منو برای درمان طب سنتی راهنمایی فرمائید

دلارام
دلارام
پاسخ به  میر یوسف سید اسفهلانی
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید. بابونه شفای کلیه هاست .

جابر
جابر
پاسخ به  دلارام
1 سال قبل

سلام
من بیماری myeloma دارم و هر دو کلیه ام از کار افتاده چطور کلیه ام بکار می افتد دوباره؟
با تشکر

فاطمه نظری
فاطمه نظری
پاسخ به  دلارام
1 سال قبل

سلام مادرم توبیمارستان بستری شده میگن کلیه هاش کم کارشده استرس داره لطفاراهنمایی کنید

حامدی هستم
حامدی هستم
پاسخ به  میر یوسف سید اسفهلانی
1 سال قبل

سلام خواهرم مشکل کلیه دار ه کلیه هاش کوچک شده کرانتین روی ۲/۳ اوره روی ۹۴ وگلسیم روی ۱۲ میباشد وکم خونی هم داره لطفا راهنمایی کنید

دلارام
دلارام
پاسخ به  فرامرز
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید

کیانا
کیانا
پاسخ به  دلارام
1 سال قبل

خانم لطفاجون ادماروبه خطرنندازیدازچیزی که درموردش مطمعن نیستیدن نظرندین بعضی دکترامیگن بابونه براکلیه سمه

حسن
حسن
2 سال قبل

سلام
دخترم دفع پتاسیم داره از ۳ماهگی الان نزدیک ۴سال داره دارو مصرف میکنه بنام پلی سیترات تغییری در بهبودش نکرده ی راهنمایی میفرمایید

دلارام
دلارام
پاسخ به  حسن
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید

حسن عیسی وند زیبایی
حسن عیسی وند زیبایی
2 سال قبل

سلام دخترم از ۳ماهگی دفع پتاسیم داره الان ۴سالش داروی بنام پلی سیترات مصرف میکنه میتونم از طب استفاده کنم

دلارام
دلارام
پاسخ به  حسن عیسی وند زیبایی
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید. بابونه شفای کلیه هاست .

میرزایی
میرزایی
2 سال قبل

سلام من پدرم نارسایی کلیه داره و یه مدت هم شکمش و هم پاهاش ورم شدیدی میکنه و اصلا دیگه میلی به غذا خوردن نداره چون همش حالت تهوع داره،برای پدرم اگه راه حلی دارید ممنون میشم

دلارام
دلارام
پاسخ به  میرزایی
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید. بابونه شفای کلیه هاست .

حجت ویسی
حجت ویسی
پاسخ به  دلارام
11 ماه قبل

سلام من ورم کلیه دارم چه درمانی برای ورم کلیه ام هست ممنونم

فریبرز
فریبرز
2 سال قبل

سلام همسر من ۵۸ سال دارد آزمایش کلیه داده اند کراتنین ۱۹/۷بوده با آلبومین بالا رادیلوژی کرده اند گفتند کلیه چپ خشکی ۳۰ ٪ وکیست دارد سوالم این است که در روز چه مقدار پروتعین میتواند بخورد آیا خوب میشود ؟با تشکر

سلیمانی
سلیمانی
پاسخ به  فریبرز
2 سال قبل

سلام پسرم ۳۰ سالشه اسید اوریک ۱۳ و۱۴ داره کلیها هم کوچکه دفع ادرار خیلی کم داره کراتین بالا هم داره ایا درمان داره تا الان که هیچ دکتری نتونسته درمانش کنه خواهش مکنم اگه راه کاری دارین کمکم کنین درمانده شدم از بس که درد می کشه

جمشید مومند
جمشید مومند
پاسخ به  سلیمانی
1 سال قبل

سلام من هم ۳۰ سال دارم کلیه هایم کوچک شده کراتین بالا هیچ دکتری نتونسته تداوی کند ، نمیفهمم چی کار کنم

دلارام
دلارام
پاسخ به  سلیمانی
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید. بابونه شفای کلیه هاست .

محقق
محقق
پاسخ به  فریبرز
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دخترم ۳۲ساله است زمان بارداری متوجه کاری کلیه شده کراتینش ۶/۵اورهتا۲۰۰هم میرسه دکتر نمونه برداری هم کرده ولی چیزی دیده نشده چیزی فقط گفت یخ نیز کریستال مانند دیده میشه

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام من کلیه پلی کیستیک دارم و ریزش موهای سرم خیلی زیاده، ۳۵ سالمه. آیا درمانی داره؟

علی
علی
پاسخ به  سمیرا
2 سال قبل

سلام

رضا ماهری
رضا ماهری
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام دکتر شوهر من یه کلیه اش کوچکتر فشار خون هم داره لطفا بفرمایید چکار کنه

زیوررضایی
زیوررضایی
پاسخ به  رضا ماهری
2 سال قبل

باسلام بنده تازگیا فهمیدم کراتین ۴واوره ۱۱۳وسایز کلیه هام شدید کوچک شده چه نظری دارید؟ممنون.

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  زیوررضایی
1 ماه قبل

سلام

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  زیوررضایی
1 ماه قبل

پر هیز از کوشت آب زیاد بخورند ورزش کند فشار خون را کنترول کند بیا خام کیاه خواری مشگلتان حل میشه منم کراتنننیم ۴ بود هالا ۲ است

نگین
نگین
2 سال قبل

سلام مادر من کلیه هاش کوچیک شده تیروید داره فشار خون چربی خون هم داره برای درمان کلیه هاش چی خوبه بخوره باز رشت کنه

دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
دکتر سیدشهاب الدین متولی امینی
عضو
پاسخ به  نگین
2 سال قبل

با مصرف دارو کلیه ها رشد نمیکنن
باید به متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه مراجعه بفرمائید.

دلارام
دلارام
پاسخ به  نگین
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید. بابونه شفای کلیه هاست .

محسن
محسن
پاسخ به  نگین
10 ماه قبل

با خوردن مخلوط پودر زنیان و پودر گردو
مخلوط شیر و ترنجبین و ارده دوباره کلیه ها چاق میشن ترجیحا شیر گوسفند باشه

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  محسن
5 ماه قبل

سلام واقعا به نظرتون مؤثره یا چرت و پرته ؟

Sssssss
Sssssss
2 سال قبل

سلام..من از وقتی دچار تنگی مجرای ادار شدم و مشکل ادرار پیدا کردم صورتم پف میکنه و از حالت طبیعی خارج شده و این ک زیر چشمام گود شده …توی سونو چیزی نشون نداده…علتش چیه؟چیکار باید بکنم

دکتر سید ناصر سید اسماعیلی
دکتر سید ناصر سید اسماعیلی
عضو
پاسخ به  Sssssss
2 سال قبل

سلام
تنگی مجرا نیاز به بررسی و سیستوسکوپی داره
ولی علت پف صورت نمی تونه باشه
و اگه نارسایی کلیه بده پف صورت می ده که اون هم سونو نرمال باشه پس علت ش تنگی مجرا نیست

مقدم
مقدم
2 سال قبل

با سلام من مادرم دیابت دارن وانسلوین میزنه و کلیه هاش ضعیف شدن وقتی هم انسلوین کنترل میشه باز کلیه هاش ضعیفتر میشه مادرم هم ۳ نوع قرص فشار میخوره تحت نظر دکتر ولی داروی خاصی برا کلیه اش تجویز نکرده وفقط گفته باید انسولین وفشارش کنترل بشه .سن مادرم ۶۴ دارن آیا داروگیاهی خوبه براش BUN22وکراتین ١.۶هستش میشه راهنمایی مزید ممنون

دلارام
دلارام
پاسخ به  مقدم
1 سال قبل

مادر من درد های شدید کلیه داشت که فقط با دمنوش بابونه معجزه دید . روزی یک لیوان دمنوش بابونه میل کنید. بابونه شفای کلیه هاست .

امیر
امیر
2 سال قبل

سلام مادرمن کراتین اش ۶.۸است ایامیتواندباطب سنتی درمان کنه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من فشار کلیه دارم راهکار پدرمان خانگیش چیه میشه بی زحمت راهنمایی کنید ، دکتر رفتم گفته پروتئین کلیه هات بالاست ،،،الان چکار کنم ، چشمام هرچی بخورم ورم میکنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

سینا
سینا
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام آقای دکتر پدر من ۴سال پیش پروستاتش بزرگ شده بود جلوی ادراشو بسته بود بعد یه مدت که رفت دکتر کراتینه رفته بود روی ۱۶که دکتر دیالیز نوشت که بهدازاون اومد رو۶تاسه سال خوب بود بعدازاون دوباره کرات کلیشه روی ۱۰میره می‌بریم دوباره چند جلسه دیالیز میشه بهتر میشه نمیشه کاری کرد که دیگه نیاز به دیالیز نباشه

بینش
بینش
2 سال قبل

نارسایی کلیه دارم برا ی اینکه به دیالیز نکشه باید چه کنم

دکتر رسول اسماعیلی
پاسخ به  بینش
2 سال قبل

درود برشما. در افرادی که نارسایی کلیه دارند چنانچه مبتلا به بیماری زمینه ای مثل دیابت و فشارخون هستند بایستی به دقت تحت کنترل و درمان باشند و درکنار اینها بایستی رژیم غذایی شامل مصرف مایعات زیاد، حذف نمک از سفره غذایی، کاهش مصرف گوشت قرمز، افزایش مصرف سبزیجات مدنظر قرار گیرد. ضمنا ورزش روزانه کمک کننده خواهد بود. ازمایش دوره ای هم بایستی در مورد ایشان لحاظ گردد.

مریم اسماعیلی
مریم اسماعیلی
پاسخ به  بینش
1 سال قبل

سلام مادرم کلیه هاش ضعیف هستند و مثبت یک پروتئین در آزمایش نشان داده.چیکار باید کرد

دکمه بازگشت به بالا