علت درد زیر شکم مردان چیست ؟ روش های درمان و پیشگیری

درمان گیاهی درد شدید زیر شکم سمت چپ آقایان

فهرست مطالب

آیا درد زیر شکم مردان خطرناک است؟ درد شکم در مردان نشانه چیست؟

درد زیر شکم توسط هر دو جنس مرد و زن تجربه می شود، اما علت درد زیر شکم در مردان ممکن است با زنان متفاوت باشد. درد شکم در مردان ممکن است به دلیل بیماری‌های مزمن، عفونت‌های دستگاه ادراری یا حتی شرایط نا‌مساعد دستگاه گوارش باشد. تحقیقات تخمین می‌زنند که اکثر مردانی که درد زیر شکم را تجربه می‌کنند، هرگز به دنبال درمان اصولی نیستند، زیرا به جای مراجعه به پزشک برای کشف علت اصلی درد خود، معمولاً از دارو‌ی بدون نسخه یا دارو‌های گیاهی برای تسکین درد استفاده می‌کنند.

اگر خود‌تان یا یکی از نزدیکانتان به درد زیر شکم مبتلاء شده‌اید در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به بررسی علل درد در قسمت زیر ناف سمت راست و چپ، دلایل درد پس از نزدیکی و روش‌های درمانی آن بپردازیم.

آیا درد زیر شکم در مردان جای نگرانی دارد؟

به طور کلی، هر نوع درد شکمی‌ای جای نگرانی دارد، اما مهم است که بتوان یک مسئله جدی را در مقابل یک مسئله کمتر جدی، شناسایی کرد. بسیار مهم است که اطلاعات صحیحی را در زمینه‌ی درد خود در اختیار پزشک قرار دهید. به عنوان مثال آیا درد شما ناگهانی و شدید یا ملایم و طولانی مدت است؟ آیا درد به صورت متناوب است یا به صورت پالسی و موجی دچار درد می‌شوید؟ همه‌ی این موارد مجموعه سوالاتی است که باید برای سنجش نوع درد، پاسخ دهید.

دانستن اینکه درد از چه زمانی شروع شده و طول مدت آن مهم است، زیرا ممکن است درد خفیف ماه‌ها قبل از اقدام به درمان، نا‌دیده گرفته شده باشد. اشاره به مواردی که درد را تشدید می‌کنند (مانند سرفه یا عطسه) و همچنین مواردی که باعث تسکین آن می شود، به پزشک کمک می‌کند تا دقیق تر بتواند علت درد زیر شکم را تشخیص دهد.

علائم درد زیر شکم مردان

علائم درد زیر شکم در مردان

اگرچه علائم درد زیر شکم در مردان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، موارد زیر برخی از علائمی است که ممکن است با درد زیر شکم همراه باشند:

  • یبوست
  • اسهال
  • سوء هاضمه
  • حالت تهوع با یا بدون استفراغ
  • نیاز فوری به دفع مدفوع
  • بدن درد
  • تب
  • اسپاسم عضلات
  • درد در هنگام رابطه‌ی جنسی
  • درد یا احساس سوزش در هنگام ادرار
  • درد، بی‌حسی یا سوزن‌سوزن شدن
  • توده‌ی قابل لمس در ناحیه‌ی شکم یا لگن
  • ضایعه پوستی
  • کاهش وزن بدون دلیل
  • تغییر در سطح هوشیاری
  • تب بسیار بالا (بیش از ۱۰۱ درجه‌ی فارنهایت، حدوداً بالاتر از ۵/۳۸ درجه‌ی سلسیوس)
  • ضربان قلب بالا (Tachycardia)
  • سفتی شکم
  • درد شدید شکم، درد شدید ناگهانی
  • استفراغ خونی
  • خونریزی از رکتوم و مدفوع خونی

علت درد شدید زیر شکم در مردان سمت راست و چپ

همان‌طور که ذکر شد، دلایل درد زیر شکم در مردان ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مهم است که تمام علائمی را که تجربه می‌کنید، مستند نمایید تا در صورت احساس نیاز به مراقبت‌های پیشرفته‌تر، بتوانید درد خود را برای پزشک توصیف کنید. موارد زیر برخی از علل شایع‌تر هستند:

یبوست (Constipation)

یبوست یک پدیده‌ی بسیار رایج است و در زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه گوارش در تخلیه روده مشکل دارد. به طور معمول در این حالت، درد در ناحیه تحتانی شکم در سمت راست احساس می‌شود.

آپاندیسیت (Appendicitis)

یک مشکل نسبتاً شایع است که معمولاً در افراد بین ۱۱ تا ۴۰ سال دیده می شود. در آپاندیسیت درد شکم غالباً در ناحیه‌ی سمت راست پایین، تیز است و با استفراغ، تب شدید و از دست دادن اشتها همراه است.

فتق (Hernia)

در فتق، به دلیل ضعیف شدن عضلات دیواره‌ی شکم، معمولاً درد در قسمت راست شکم ایجاد می‌شود. همچنین ممکن است درد در ناحیه کشاله و قسمت فوقانی ران هم احساس شود.

پیچ‌خوردگی بیضه (Testicular torsion)

پیچ‌خوردگی بیضه می‌تواند باعث درد شدیدی شود که تا زیر شکم ادامه یابد. پیچ خوردن بیضه ممکن است با حالت تهوع، استفراغ و درد عمومی در بیضه همراه باشد. درد در مراحل اولیه به صورت پراکنده است اما با پیشرفت شرایط، پایدار‌تر می‌شود. شایان ذکر است که در پیچ‌خوردگی بیضه ممکن است درد در قسمت زیر شکم و زیر ناف نیز حس شود.

کولیت زخمی (Ulcerative colitis)

کولیت اولسراتیو یک بیماری التهابی روده‌ی بزرگ است که این بیماری به طور معمول با کاهش وزن، مدفوع خونی، درد رکتوم و خون‌ریزی همراه است. درد در بیماری کولیت زخمی، در سمت راست و زیر شکم متمرکز شده است. ضمن اینکه برخی از بیماران ممکن است علی رغم فوریت برای مدفوع، نتوانند این کار را انجام دهند. البته ممکن است که درد در دو طرف شکم حس شود.

سنگ کلیه (Kidney stones)

درد سنگ کلیه می‌تواند شدید و عمومی باشد، اما معمولاً در قسمت پهلو (پشت) متمرکز می‌شود. دلیل این درد این است که سنگ‌ها بر کلیه فشار وارد می‌کنند. به طور معمول سنگ کلیه با برخی رژیم‌های غذایی، کمبود آب بدن و همچنین مقادیر بیش از حد پروتئین حیوانی و قند‌های فرآوری شده، ایجاد می‌شود. درد به صورت امواج و با نوسان شدید توصیف می‌شود و از طرفی تداوم درد در هنگام ادرار نیز ممکن است وجود داشته باشد.

مسمومیت غذایی (Food poisoning)

غذای آلوده (معمولاً با باکتری‌ها یا انگل‌ها)، می‌تواند باعث درد شدید در ناحیه‌ی معده و شکم شود. علائم دیگر مسمومیت غذایی شامل حالت تهوع، استفراغ و اسهال است. در بیماری مسمومیت غذایی، تقریباً ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا درد فروکش کند.

سندرم روده‌ی تحریک پذیر (Irritable bowel syndrome-IBS)

بیماری سندرم روده‌ی تحریک پذیر باعث گرفتگی عضلات روده کوچک و بزرگ می‌شود که در نتیجه‌ی آن، درد و فوریت استفاده از سرویس بهداشتی ایجاد می‌شود. یبوست، اسهال و مدفوع مخاطی معمولاً با درد همراه می‌شوند. سندرم روده‌ی تحریک پذیر یک بیماری مزمن محسوب می‌شود که با رژیم غذایی و مراقبت مناسب قابل جبران است.

بیماری کرون (Crohn’s disease)

کرون یک بیماری التهابی روده است که باعث اسهال، درد شکم و کاهش وزن می‌شود. کرون با تورمی که در قسمت پایین سمت راست شکم ایجاد می‌کند و می‌تواند به اندازه یک گریپ فروت باشد، از بیماری کولیت اولسراتیو (Ulcerative colitis) متمایز می‌شود.

دیورتیکولیت (Diverticulitis)

دیورتیکولیت نوعی التهاب در دیورتیکول‌های جداره‌ی روده‌ی بزرگ است که به ندرت در روده‌ی کوچک هم مشاهده می‌شود. علائم دیگر این بیماری شامل نفخ، حالت تهوع، یبوست، تب و اسهال است. از طرفی درد در ناحیه‌ی زیر شکم مردان نیز ممکن است وجود داشته باشد.

کتواسیدوز دیابتی (Diabetic ketoacidosis)

کتواسیدوز دیابتی عارضه‌ی دیابت نوع ۱ است و می‌تواند با تنگی نفس، تشنگی شدید، حالت تهوع، تکرر ادرار، خستگی و ضعف همراه باشد. در در کتواسیدوز دیابتی به صورت درد شکمی عمومی است.

التهاب مثانه (Cystitis)

سیستیت اختلال دستگاه ادراری ناشی از عفونت باکتریایی است. درد زیر شکم همراه با سوزش هنگام ادرار، تکرر ادرار، کدر شدن رنگ ادرار و حتی ادرار خونی در این اختلال مشاهده می‌شود.

اختلالات خاص مردان (Male-specific disorders)

ممکن است که مردان، در نتیجه‌ی اختلال طناب اسپرماتیک (spermatic cord disorders)، اختلالات بیضه (testes disorders) و سوزاک (gonorrhea) درد در ناحیه پایین شکم را تجربه کنند.

مشکلات مرتبط با رگ های خونی شکمی (Abdominal blood vessels disorders)

بسیاری از رگ‌های خونی در امتداد شکم قرار دارند. مشکلات مرتبط با عروق خونی که می‌تواند منجر به درد شکم در سمت چپ پایین شود، شامل آنوریسم آئورت شکمی (aneurysms in the aorta) ، تصلب شرایین (atherosclerosis)، آنژیوادم ارثی (hereditary angioedema) و پورپورای هنوخ شوئن لاین (Henoch-Schonlein purpura) است.

بیماری های پوستی (Skin diseases)

بیماری‌های پوستی نیز می‌توانند باعث درد در ناحیه پایین شکم شوند. به عنوان مثال می‌توان از ویروس هرپس زوستر (Herpes zoster) که منجر به بیماری زونا (shingles) می‌شود و درماتیت (dermatitis) نام برد.

علت درد شکم مردان هنگام نزدیکی

علت درد شکم مردان هنگام نزدیکی

برخی از دلایل درد شکم در حین رابطه جنسی، مخصوص سیستم تولید مثل مردان است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

پروستاتیت (Prostatitis)

پروستاتیت تورم پروستات است. پروستات یک غده عضلانی به اندازه گردو است که درست در زیر مثانه قرار دارد. این ماده مایع منی را تولید و در زمان انزال به رانش آن از بدن کمک می کند. پروستاتیت می‌تواند حاد یا مزمن باشد. پروستاتیت مزمن شایع‌ترین بیماری اورولوژیک در مردان زیر ۵۰ سال است.

درد زیر شکم و کمر درد از علائم رایج تورم پروستاتیت است. برخی از افراد همچنین در هنگام انزال یا پس از آن دچار درد می‌شوند. علائم دیگر عبارتند از:

  • ادرار دردناک
  • جریان ادرار ضعیف
  • ترشحات پس از دفع ادرار از آلت تناسلی مرد

علت درد شکم مردان بعد از نزدیکی می‌تواند شامل موارد دیگری هم باشد که پیشنهاد می‌کنیم تا از مشاوره آنلاین پزشک متخصص اورولوژی در سایت پذیرش ۲۴ بهره‌مند شوید.

پیش‌گیری از درد زیر شکم در مردان

انتخاب یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش منظم، به حفظ سلامت دستگاه گوارش و سلامت کلی بدن در کمک می‌کند. عادت‌های سالم نیز می‌توانند کمک زیادی به جلوگیری از درد کنند. برخی از این عادت‌ها عبارتند از:

  • نوشیدن منظم آب و جلوگیری از دهیدراته شدن بدن
  • نوشیدن ترکیب لیمو و زنجبیل
  • خود‌داری از مصرف غذای جامد در هنگام احساس حالت تهوع
  • استفاده از پد گرم کننده برای تسکین درد شکم
  • جایگزینی وعده‌های غذایی کم حجم متعدد به جای وعده‌های غذایی محدود پر حجم

در مواجهه با درد زیر شکم، چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

درد شدید یا عودکننده باید هر کسی را وادار کند تا از یک متخصص اورولوژی مشورت بگیرد. با این حال علائمی که به محض مشاهده‌ی آن‌ها باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید، شامل تکرار هر یک از موارد زیر است:

راه‌های درمان درد زیر شکم در مردان

درمان درد زیر شکم در مردان می‌تواند بسته به ماهیت و منشأ درد، متفاوت باشد. بعضی از درمان‌ها به سادگی و با تجویز برخی از دارو‌ها صورت می‌گیرد ولی در موارد شدید‌تر، ممکن است نیاز به جراحی اضطراری باشد.

اگرچه همه‌ی موارد درد شکم نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند، اما به طور کلی پیشنهاد می کنیم که اگر درد شما به مرور فروکش نکرد و مجموعه‌ای از علائم مانند تهوع، استفراغ، اسهال و … را به همراه درد مشاهده کردید، حتماً سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

برخی از دلایل درد در ناحیه تحتانی شکم جدی بوده و اغلب تشخیص آنها به تنهایی دشوار است. برای درد زیر شکمی که برطرف نمی شود باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

درمان‌های پزشکی درد شدید زیر شکم در آقایان

بعد از اینکه پزشک تشخیص قطعی را اعلام کرد، ممکن است درمان‌های زیر را به شما پیشنهاد دهد:

استراحت گوارشی

پزشک ممکن است رژیم غذایی مایع را به شما پیشنهاد کند. رژیم غذایی مایع موجب می‌شود تا روده‌ها و سیستم گوارش شما که ممکن است با عوامل عفونی درگیر شده باشند، بهبود یابند.

داروهای ضد التهاب

اگر علائم شما ناشی از شرایط التهابی باشد، پزشک ممکن است دارو‌های ضد التهابی یا کرم استروئیدی تجویز کند.

جراحی

برای شرایطی مانند پیچ ​​خوردن بیضه، عمل جراحی گزینه‌ی اول برای بازگرداندن جریان خون و جلو‌گیری از عوارض بعدی است.

روش های درمانی درد زیر شکم مردان

درمان‌های خانگی درد زیر شکم در مردان

برای خنثی کردن علل قابل پیش‌گیری مانند «ناراحتی گوارشی» می‌توانید موارد زیر را در خانه امتحان کنید:

·       وعده‌های غذایی را به آرامی میل کنید: آرامش در هنگام صرف غذا به بدن شما اجازه می‌دهد تا غذا‌ها را به طور کامل هضم کرده و از بلع هوا که می‌تواند موجب نفخ و درد شکم شود، جلو‌گیری می‌کند.

·       استفاده از رژیم غذایی با فیبر بالا: کمبود فیبر غذایی ممکن است منجر به ضعف بافت روده شود و همین امر می‌تواند منجر به عفونت شود.

اگر درد زیر شکم دارید، پذیرش ۲۴ چگونه به شما کمک می‌کند؟

با توجه به اینکه این روز‌‌ها کرونا کنترل امور روزمره‌مان را در دست گرفته، بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها سیاست‌های خود را به سمت دورکاری هدایت کردند. پذیرش۲۴ هم از پلتفرم خود رونمایی کرد و این امکان را برای هم وطنان‌مان فراهم کرد تا در حالی که در خانه نشسته اند و کنترل تلویزیون را در دست گرفته اند، بتوانند نوبت پزشک دلخواه‌شان را دریافت کنند.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

گفتگوی آنلاین با پزشک متخصص کلیه و مجاری ادرار

۳.۴/۵ (۲۰ نظر)

منبع
www.freepik.comwww.freepik.comwww.healthcarereformmagazine.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
170 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زمانی
زمانی
19 روز قبل

سلام من تو فوتبال زیر شکم و بالاتر از آلت تناسلی در سمت چپ بدنم گرفت الان چند هفته ست هنوز درد داره حتی حدسه که میزنم درد میگیره کدوم متخصص باید برم ویا کسی میدونه مشکل چیه؟

حمید صادقی
حمید صادقی
1 ماه قبل

سلام ببخشید من دو روز که موقع ادرار زیر نافم درد میاد و ادرار هم ضعیفه مثل قبل نیست نمی‌دونم چرا اینطوری ممنون میشم کمکم کنید

AmirReza
AmirReza
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر.پدرمن حدود۲۰سال پیش درد زیرشکم گرفت بعدکلی آزمایش دکتر گفت اسیدمعدش زیاده هرسال حدود۴-۵ماه بازم دردشکمش شروع میشه الان ۴۸سال سن داره توروخدایه راه حلی بذارید

توفیق حمیدی
توفیق حمیدی
3 ماه قبل

بیضهام این یه مدت درد میکنن

شهرام
شهرام
4 ماه قبل

سر کاری اینها هم به این طریق می خوان خودشان را نشان بدهند و معروف شن

حالا
حالا
4 ماه قبل

میگم چرا هیچکی جواب نمیده؟

هوشنگ
هوشنگ
5 ماه قبل

سلام یک هفته است پائین شکم سمت چپ درد پراکنده دارم گاهی درد در پهلو است گاهی وقت پائین شکم است یه وقتی هم پشت کمر است ممنون میشم جواب بدید

زینب
زینب
پاسخ به  هوشنگ
1 ماه قبل

نود درصد سنگ کلیه اس سنو انجام بدین معلوم میشه

حدیث
حدیث
پاسخ به  زینب
6 روز قبل

سلام خوبی عزیزم ببین من ۳۶سالمه خب ولی ببخشیدابعصی وقتا همخوانی میشم سمت چپم زیرا پهلوی انگاری ازتویه چیز داغ کردن گذاشتن زیرپهلوم خب ۷سال پیشم سنگ داشتم رفتم درآوردن دکتراولی الان ۶ماهه بعضی وقتا اینجوری درد میکشم ومشکله هم مید دارم هم مشکله کم خونی آیا این هم مربوط به سنگ کلیه است یا ازکم خونی یا از التهاب می‌میداست توراخدا اگرجوبشو میدانی معمنونم جواب بزنی البته خیلی خیلی میبخشیدمجردم خودم پسرم زن یدخترنیستم ولی هروقت هم جنسی میکنم بیشتردر اشکارمیشه اگرلطفی کنید جوابشو میدانید خداونداذت راضی باشد جواب زن

حدیث
حدیث
پاسخ به  هوشنگ
6 روز قبل

سلام خوبی منم دقیقا تواین دردم ولی چندباردکتررفتم گفتن ازدردمعیداست تو التهاف مید داری داداش نگران نباش خوب میشه اگرسمت راستت بود خطرناک بودولی درمانش هست نگران نباش تو عین من هم کم خونی هم یبوست داری هم مشکل التحاف مید داری انشالله دروست شدنیست ومیشی نگران نباش به قرآن منم خیلی درد شدیدی ازسمت چپم زیرپهلوم درد میکشم ولی رفتم دکتر گفت خوب میشی

ابراهیم
ابراهیم
5 ماه قبل

سلام یک هفته است پائین شکم سمت چپ یه درد پراکنده دارم یا پشت کمر است یا پائین شکم است یا درد در پهلو است

مصطفی
مصطفی
6 ماه قبل

سلام من هر یک ماه شکم درد می‌گیرم ودردش شدید میشه بعد از چند ساعت خوب میشه علت دردشکمم از چیست

موسی بردون 58سال
موسی بردون 58سال
6 ماه قبل

من شکم دردواسهال شدید آرم یک داروگیاهی ب من معرفی کنید

علی شادپور
علی شادپور
7 ماه قبل

باسلام و خسته نباشید من چند سال هست که واریکوسل دارم ولی الان حدود یک سال که ادرارم موقع دفع ضعیفه و بعضن ترشح دارم

کریم
کریم
7 ماه قبل

علت دردسمت چپ پایین شکم وهمچنین ورم کردن چیست؟

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  کریم
6 ماه قبل

چند روزی هست درد سمت چپ شکم دارم گاهی وقت درد داره با جا بجا شدن درد قطع میشه ممنون

حدیث
حدیث
پاسخ به  کریم
6 روز قبل

سلام داداش منم دردم باتو یکیست تویاسنگ کلیه داری یا یبوست یامشکله مید ولی نگران نباش دروست میشه برودکترداخلی

کریم
کریم
7 ماه قبل

علت دردبالای بیضه سمت چپ ازچه چیزی میتواندباشد؟

حدیث
حدیث
پاسخ به  کریم
6 روز قبل

نگران نباش تو کلییعت دار سنگ ساز میشه منم تو این درد دارم سنگ کلیه هست الان درازکشیدم ولی سنگ کلیه است مشکل میده داشته باشی اینم به سمت چپ میزندبرودکترداخلی

محمداسلامی
محمداسلامی
11 ماه قبل

سلام دوسه روززیرشکمم دردخفیفداره علت چیست

علی
علی
1 سال قبل

سلام اقای چهل پنج ساله هستم زیرشکم زیزنافم درددارم تیر میکشه دوروز از چی

بهنام
بهنام
1 سال قبل

سلام
تقریبا یک ماه هست در ناحیه سمت چپ شکم درد دارم . درد پراکنده هست گاهی زیر قفسه سینه گاهی کنار ناف گاهی زیر شکم همه در سمت چپ
سونو گرافی و کولونوسکوپی هم خوب بوده و موردی مشاهده نشده .

رضا دارایی
رضا دارایی
1 سال قبل

سلام من چند روزه از ناحیه زیر شکم احساس درد خفیف دارم و شب توی خواب بعضاً درد خفیفی ایجاد میشه دردش ی حوریه ک مثلا احساس میکنم نیاز ب ادرار دارم تو ماشین پشت فرمون بیشتر احساس درد میکنم

.سعادت آبادعلامه شمالی خیابان۱۶شرقی پلاک ۲۴
.سعادت آبادعلامه شمالی خیابان۱۶شرقی پلاک ۲۴
پاسخ به  رضا دارایی
7 ماه قبل

سلام تقریبا۴انگشت پایین ناف گهگاهی دردمیگیردوبعضی وقتهااین دردتایک روزها ادامه پیدامیکند.باخوردن چایی نبات وقرص هیوسین خودم رادمان میکنم .علت این درد که حدود۱سالی درگیرم چیست

محمدرضا خدری غریبوند
محمدرضا خدری غریبوند

درد زیر شکم سمت چپ دارم بصورت قعط وصل شدن

امیدمفید
امیدمفید
1 سال قبل

سلام زیرشکمم دردمیکنه سمت چپش چکارکنم به دکترم دسترسی ندارم این موقع شب

جلال
جلال
1 سال قبل

سلام من حدود دو ساله درد زیر شکم دارم به دکتر مراجعه کردم ازمایش وصینوگرافی هم انجام دادم مشکلی موجود نبود ولی درد زیر شکمم قطع نشده ادرارم تکرار میشه علتش را توضیح دهید

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط جلال
حسین
حسین
پاسخ به  جلال
1 سال قبل

سلام‌سه‌روزاست‌درد‌شکم‌در‌ناحیه‌دورناف‌دارم‌چندروزاول‌حالت‌تهوداشتم‌خوب‌شدم‌ولی‌درد‌شکم‌هنوزدارم‌ازمایش‌وعکس‌روده‌همه‌خوب‌بوده‌دردش‌کم‌نمیشه‌علتش‌چیه‌نفق‌زیادی‌احساس‌میکنم‌‌ممنون‌ازلطفتون

پرسپولیس
پرسپولیس
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

بروسونو بده برا اپاندیس

محمد عارف خدایی
محمد عارف خدایی
1 سال قبل

درد درقسمت شکم و مخصوصاً زیر ناف وقسمت راست فقط بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از ظهر بمدت ۲ سال دارم دلیل و درمانش؟؟؟

جلال سعیدپور
جلال سعیدپور
1 سال قبل

سلام بیضه های من درد می‌کنه چکار کنم

جلال سعیدپور
جلال سعیدپور
1 سال قبل

سلام ضمن خسته نباشید بر دکترهای زحمت کش.میخواستم بگم بیضه های من درد نیمه و به قسمت‌های شکم هم میرسه

فرشید
فرشید
1 سال قبل

سلام من ۳ سالی هسش درد زیر شکم دارم رفتم سونو گرافی بهم میگن واریکوسل داری خفیف هسش دکتر میگه عمل نکن .ولی بازم درد خفیف دارم لطفا راهنمایی کنید تشکر

ابوالفضل رمضانی
ابوالفضل رمضانی
1 سال قبل

سلام وقت بخیرخسته نباشید.زیرشکمم وکشاله سمت راستم دردمیکنه ولی بصورت دائم نیست زمانی دردمیکنه پام کش میادبخصوص مابازی فوتسال ‌وقتی ضربه به توپ میزنم دردمیکنه بعداروم میشه ممنون میشم کمک کنیدکه چیکارکنم وپیش چه دکتری برم سوزش وخونریزی درادرارهم ندارم

محمود
محمود
1 سال قبل

سلام من درد دربالای آلت وبیشترسمت راست وبیضه راست دارم البته به صورت منظم نیست یه موقع هست گاهی نیست وگاهی هم پیچ خوردگی دل همراهش هست دلیلش چی میتونه باشه ،ممنون

بهرامی
بهرامی
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

سلام بهرامی هستم پسرم درد زیر شکم داره وبیضه درد همزمان هم داره۳۵سالشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنین که چکار باید بکنیم

سجاد
سجاد
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

سلام .چند وقتیه که درد زیر شکم و بیضه دارم به حدی که کش شلوار هم خیلی اذیتم میکنه‌. دائم سورزش ادار دارم و ادرارم به صورت قطره قطره هستش که کامل تخلیه نمیشه حتی بعد از یه دقیقه ادرار کردن دوباره باید برم ادرار کنم دائما هم اینجوری رفتم پیش دکتر ازمایش خون .ادرار.کشت ادرار.و سونوگرافی هم دادم که دکتر گفت هیچ کدوم مشکلی ندارن نه کلیه نه پروستات ن مسانه لطفاً راهنمای کنین خیلی اذیت میشم

ایمان
ایمان
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

سلام داداش منم مثل تو شدم چیکار کردی؟ خوب شدی؟

شهروز باقری
شهروز باقری
1 سال قبل

سلام من یک دفعه اول صبح درد زیر شکم سمت چپ احساس کردم یهویی درد زیاد همراه با تهول

یاوری
یاوری
1 سال قبل

سلام من چند روزیست احساس شکم درد دارم و روزانه هشت ساعت راننده لودرم کار میکنم علت چه میتونه باشه

صفر
صفر
1 سال قبل

آیا درد شکم به بواسر هم ربت دارد

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید.من همسرم یک هفته هست بیضه ها و زیر شکمش درد میکنه و بعضی وقتها احساس خالی نشدن رودها و درد جزئی در قسمت فوقانی داره علت از چی میتونه باشه ممنونم راهنمایی کنید؟

حدیث
حدیث
پاسخ به  سحر
6 روز قبل

سلام خوبی اون یاسنگ کلیه دارع یا یبوست یامشکله التهاب میده دار نگرانی خب ببردکترعزیزم هیچ جای نگرانی نیست توچقدزن خوبی ومهربان هستیکه به فکر شوهرت هستی البته من مجردم ولی خلی زنارو دیدم اصلآ به شوهرش احمیعت نمی‌دهد ومریض بشه نشه زنش نگران نمیشه ولی خوشبحال شوهرت انشالله که همیشه شادوپیروزباشیدنگران نباش ببردکترخوب میشه عزیزم هیچ نگران نباش من خودم سنگ کلیه ومشک مید دارم ولی اینا خوب شدنیست ببر انشالله خوب میشه بمنم دوعاکن

همایون سروری
همایون سروری
1 سال قبل

با عرض سلام بنده بعد از انزال تا چند روزی در قسمت کلاهک آلت تناسلی ام درد و سوزش احساس میکنم، بویژه هنگام ادرار کردن.
آزمایش سونوگرافی گرفتم و هیچ التهاب یا مشکلی در کلیه و مثانه و پروستات نداشتم.
میشه راه درمان آنرا برایم توضیح دهید
ممنونم

نظیر اکبری
نظیر اکبری
1 سال قبل

سلام من دوروز میشود زیر ناف پشت مثانه درد دارد سوزنک سوزنک مینکدعلتش چیست علایم بی اشتهایی اسهال

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام شوهرم میگه زیرشکمم درد میکنه سمت راستش بیشتره فک کنم کارای سنگین میکنه درد داره

شهریار
شهریار
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

با سلام زیر شکم یا نام بعضی موقتا بشدت درد میکنه خصوصا با خوردن خوراکی‌های نفخ داربخطر همین هم اندوسکوپی و هم کولونوسکپی انجام دادم مشکلی نداشتن ضمنا هموروئید ضعیف هم دارم.پس علت چیست؟

حسی
حسی
پاسخ به  شهریار
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من زیر شکمم چند وقتی درد ریز دارم علت چیه ممنون

علی
علی
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

س خودت سوال میکنی خودت هم جواب میدی

کمال خانی
کمال خانی
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

سلام دو ماهی هست سمت راستم درد مکنه الان سنو دادم سی تی اسکن دادم الان ازمایش دادم میکه عفونت معده داری یک هفته ای هست انتی بیوتیک میخورم ولی اصلا خوب نشدم چکارکنم

فرج
فرج
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

۹۰ساله دردزیرناف داره ومیگه میسوزه علت چیست وچکار کنم

علی
علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر همسرم درد شکم زیرناف با سمت راست زیردنده روداره دکتررفتیم گفتن سنگ‌داره منتهی داخل کلیه گفتن ورم داره سنگ حرکت کرده میخواستم بدونم درد شکم زیادشم برای همون سنگ هستش

امیر حسین
امیر حسین
1 سال قبل

۱۳ سال دارم

امیر حسین
امیر حسین
1 سال قبل

سلام زیر دلم درد می کنه سوزش ادرار ندارم مد فوع هم کردم یهو زیر دلم درد گرفت ۲۳ سال اارم

مهیار
مهیار
1 سال قبل

سلام من ۱۱ سالمه زبر نافم درد میکنه و تیر میکشه آزمایش خون دادم گفتن چیزی نیست از چی میتونه باشه

علی
علی
پاسخ به  مهیار
5 ماه قبل

مربوط به بلوغ است نگران نباش و با “سالار “هم زیاد ور نرو . خوب میشه به مرور .مشکلی نداری .

عباسی
عباسی
1 سال قبل

سلام بیضه سمت راستم درد میکنه چکار کنم

اسی-قزوین
اسی-قزوین
1 سال قبل

سلام-ی مدت زیادی هست که درناحیه زیرشکم-اطراف الت تناسلی درددارم-وهمیشه هست-فقط مسکن ارامم میکنه-چکارکنم

یحیی
یحیی
1 سال قبل

پروستاتیت‌مزمن‌چه‌علایمی دارد ‌.ممنون

مصطفی اسفندی
مصطفی اسفندی
پاسخ به  یحیی
1 سال قبل

سلام وقت شمابخیرچندروزه زیرشکمم سمت راست ماننداینکه کسی بالگدبزنه دردمیکنه بعد۳دقیقه اروم میشه ایابایدنگرانم باشم

اسماعیل ارسزاده
اسماعیل ارسزاده
1 سال قبل

باسلام محضر پزشک محترم ومتخصص، بنده یهو از دیشب دچار درد در زیرشکم سمت چپ شده و هرازگاهی آرام ودوباره شروع به درد میکنه ۴۵سال دارم ومرد هستم

ایت
ایت
پاسخ به  اسماعیل ارسزاده
11 ماه قبل

سلام الان بغل نافم سمت راست سوزش دارد چیکار کنم آقای دکتر

احمدعلی
احمدعلی
1 سال قبل

باسلام وخسته نباشید من مشکل معده دارم وتحت درمان هستم وبعد اینکه هرزگاهی درناحیه پایین شکم درد وقفه ای وشدیداحساس میکنم واحساس نیاز به تخلیه مدفوع دارم وبعد اینکه درهنگام دفع مدفوع هم درد نسبتا شدید دارم ومدفوع شول همراه باکف دارم راهنمایی ام فرمایید ممنون میشم

محمد
محمد
1 سال قبل

در ناحیه زیر شکم در دو طرف درد شدید دارم همراه با ورم معده باید چکار کنم

امیر
امیر
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام
چند روزی هست که پسرم درد زیر شکم داره قبلا کمی ورم روده داشته. درضمن تو دانشگاه تعدادی از دانشجو ها به علت غذای مسموم دچار اسهال و استفراغ شدند ولی پسر من فقط زیر دلش درد میکنه چکلر باید بکنه.

علی صادقی
علی صادقی
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید ۴۲سال دارم
حدود یک ماه هست که زیر شکم سمت راست درد دارم حجم ادرارم کم شده و زمان ادرار کردن طولانی شده احساس میکنم دردم تدریجی داره بیشتر میشه

فرهاد اسمعیلی طارمسری
فرهاد اسمعیلی طارمسری
پاسخ به  علی صادقی
1 سال قبل

سلام چند ماهی هست که رنگ ادرارم زرد شده و سوزش ادرار دارم اوایل با ورزش های پرشی که انجام میدادم آب هم زیاد میخوردم حدود یک ماه خوب بودم رنگ ادرار به حالت طبیعی بر میگشت ولی الان حدودا سه چهار ماهی میشه که با ورزش و آب زیاد هم خوب نمیشه به توصیه یک دکتر ده روز قرص فنازومکس با شیاف ایندومتاسین استفاده کردم چند روز خوب بودم ولی الان سوزش کمی دارم با همون زردی ادرار و کمی درد زیر شکم یعنی درست نیم وجب زیر ناف که البته دردش شدید نیست مثل گرفتگیه بعضی وقتها گرفتگی کم تو کلیه هام احساس میکنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید خدانگهدار

سعیدی
سعیدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من دردزیر شکمم روزهایی که ورزش میکنم بیشتره مثل گرفتگی یاگلنج کردنه همراه بادردکمر ممنون میشم راهنماییم کنید

رامین
رامین
1 سال قبل

سلام،وقتتون بخیر،،من بیشتر اوقات درد شکم زیر ناف را دارم که هنگام مدفوع هم با درد همراه هست،میشه یه راهنمایی کنید،ممنون

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط رامین
Sogand@
Sogand@
1 سال قبل

زیر شکم منظورم نزدیک به پروستات که دردش میگیره دکتر خواهش میکنم جواب بدین

محمدرجبی
محمدرجبی
پاسخ به  Sogand@
1 سال قبل

سلام.خسته نباشید دلدردودلپیچه واسهال دارم .چه درمانی تجویز میکنید

Sogand@
Sogand@
1 سال قبل

سلام خسته نباشید همسرم ۲۳ سالشه چند روزه زیر شکمش درد میگیره یهو قرص مترونیدازول هردوتامون میخوریم یکم بهتر شده بود با استفاده از کاندوم رابطه داشتیم دوباره گفتش که هم موقع رابطه درد داشتش هم بعداز رابطه هرسری دردش میگیره و یهو خوب میشه لطفا جواب بدین خعلی نگرانم ممنونتون میشم جوابمو بدین

شهباز
شهباز
پاسخ به  Sogand@
1 سال قبل

مشگل خاستی نیست

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من درد زیر ناف همراه با سوزش و اویزان شدن بیضه ها و درد در دو طرف پایین ناف به نظر شما مشکلم چی میتونه باشه

اکرم فرجزاده
اکرم فرجزاده
1 سال قبل

سلام .برادر من۴۱ ساله هستش فلج هست قدرت تکلم ندارد چندسال بود هراز از گاهی ی درد کوچیک زیر شکمش بود زودی رفع میشد شاید ۴یا۵ماه ی بار اما ی ماهی هست مدام درد میکنه زیرشکمش هم سفت شده و یمک تورم داره ازمایش دادیم سی تس دادم سونو کردیم همشون سالم بود بجز ازمایش ادرار که خون تو ادارش بود سی تی دادم هیچی نشون نداد ولی سونو گفته عفونت داره دکتر بهش سپرو فلوکساسین تجویز کرده و پروستاتون اما باز خوب نشده همجنان درد دار الان دئباره ازمایش ادار میره لطفا راهنمایی که چیکار کنم بهتر بشه درد میکشه من اتیش میکیرم چیکار کنه

جمشید
جمشید
1 سال قبل

سلام . چند وقتی هست دردی در پهلوی راست البته نه مداوم و همراه با درد درد بیضه ها و کشاله ران دارم . گاهی اوقات این درد هنگام بلند کردن پا از کنار و راه رفتن هم وجود دارد

دکمه بازگشت به بالا