درباره مراحل اخذ پروانه پزشکی بیشتر بدانید

فرایند صدور پروانه مطب در گذشته روندی آمیخته با کاغذ بازی و رفت و آمدهای فراوان بود که اکنون به لطف راه اندازی سامانه های الکترونیک شاهد کاهش اتلاف زمان و هزینه در صدور این نوع پروانه ها هستیم. برای اینکار کافی است نوشتار زیر را مطالعه و گام به گام مراحل آن را طی کنید.

در ابتدا هنگامی که وارد سامانه صدور پروانه مطب شدید، از منوی سمت راست گزینه درخواست پروانه مطب و یا در سمت چپ گزینه درخواست پروانه مطب را انتخاب کنید:

 

صدور پروانه مطب

منوی ورود اعضاء

اگر برای بار اول اقدام به ثبت نام می نمایید روی فیلد عضویت در سامانه،کلیک نمایید و با ورود شماره نظام پزشکی و درج کد در داخل مستطیل اقدام نمایید:

صدور پروانه مطب

 

سپس شماره نظام پزشکی خود را وارد نمایید، کد نشان داده شده را در کادر واردنمایید، مرحله بعد را کلیک نمایید، رمز ورودی به شماره تلفن همراهتان ارسال خواهد شد، به ترتیب مراحل زیر اقدام نمایید:

 

صدور پروانه مطب

 

سپس مجددا وارد صفحه ورود به سامانه می شوید، رمز عبور یکبار مصرف به شماره تلفن همراهتان ارسال شده است را در کادر وارد نموده و به ترتیب زیر اقدام نمایید:

صدور پروانه مطب

 

پس از آن، کلمه عبور جدید خود را حداقل با ۶ کاراکتر مشخص و تایید نمایید و وارد سایت شوید.

صدور پروانه مطب

 

درقسمت ثبت درخواست، مشخصات فردی و مشخصات تحصیلی خود را مشاهده می نمایید.چنانچه اطالعات فردی شما  (نام و نام خانوادگی- عکس- سال تولد- شماره تماس ثابت و همراه- ایمیل- کد ملی، مشخصات تحصیلی نام رشته تحصیلی- مقطع تحصیلی- کشور/ استان / شهر / دانشگاه– نام دانشگاه – سال ورود- سال فارغ التحصیلی- اسکن مدرک یا دانشنامه) تغییر نموده است با مراجعه حضوری به سازمان نظام پزشکی جمهوری اسالمی ایران اقدام به رفع تغییرات نمایید.

 

صدور پروانه مطب

 

از منوی سمت راست ثبت درخواست پروانه اشتغال را انتخاب نمایید:

صدور پروانه مطب

 

متن تعهد نامه خود را تایید نمایید:

صدور پروانه مطب

 

چنانچه حق عضویت خود را پرداخت ننموده اید ، قادر به انجام ثبت درخواست پروانه مطب نخواهید بود، و بایستی در ابتدا حق عضویت خود را پرداخت نمایید:

صدور پروانه مطب

 

نوع مجوز و شعبه خود را مشخص نمایید. شهر مورد تقاضای خود را مطابق شکل زیر انتخاب نموده و روی گزینه مرحله بعد کلیک نمایید:

صدور پروانه مطب

 

با توجه به فهرست شرایط ، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید:

صدور پروانه مطب

 

در مرحله بعد فرم تکمیل و ذخیره تقاضا جهت مدارک عمومی خود را کامل نمایید. دقت نمایید تمامی مدارک عمومی خواسته شده را تکمیل کنید .(تکمیل آیتم های ستاره دار الزامی است.) یکی از موارد به صورت نمونه در زیر نمایش شده است:

صدور پروانه مطب

صدور پروانه مطب

 

ثبت مدارک اختصاصی: تمامی مدارک اختصاصی خواسته شده را ثبت نمایید:

صدور پروانه مطب

در مرحله بعد سوابق شغلی خود را جهت محاسبه امتیاز وارد نمایید:

 

صدور پروانه مطب

 

 

گزینه ویرایش و ارسال فایل را انتخاب کرده و طبق شکل زیر فایل خود را بارگذاری نمایید:

 

صدور پروانه مطب

 

 

خواهشمند است توجه فرمایید تمامی مواردی که با فلش نشان داده شده است باید تکمیل نمایید. پس از تکمیل مدارک، حق پرداخت صدور پروانه اشتغال خود را واریز نمایید:

صدور پروانه مطب

 

در انتها در گزینه ثبت اقدام را کلیک نمایید تا درخواست شما برای کارشناس مربوطه ارسال شود. همچنین در صورت تمایل در توضیحات نظر خود را ارائه فرمایید:

صدور پروانه مطب

 

توضیحات بیشتر: چنانچه درخواست خود را ثبت ننموده اید و ذخیره کرده اید، جهت ثبت بقیه اطالعات پس از واردکردن شماره نظام پزشکی روی آیتم تکمیل فرآیند تقاضا کلیک نمایید:

صدور پروانه مطب

 

یا در صورت تمایل روی گزینه کارتابل من از منوی سمت راست کلیک نموده و انجام فرآیند را مطابق شکل زیر کلیک نمایید:

 

صدور پروانه مطب

 

درخواست شما برای کارشناس صدور پروانه ارسال شد. تایید یا رد درخواست شما جهت صدور پروانه اشتغال به کارتابل شما اعالم میشود. الزم به توضیح است پزشکان محترم بعد از ثبت نام بایستی آنالین بوده، زیرا تاریخ پروانه مطب پزشک از زمان تایید نظام زده میشود.

 

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
7 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
روژ سنائی
روژ سنائی
2 سال قبل

سلام میخواستم درباره صدور پروانه تاسیس درمانگاه راهنمایی کنید چه مدارکی لازم هست ]چطور برای درمانگاه اساس نامه تنطیم کنیم مراحل و زمانش چقدر هست با تشکر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  روژ سنائی
2 سال قبل

سلام
دوست عزیز متاسفانه ما در این زمینه اطلاعاتی نداریم و باید از مراکز مربوطه پیگیری کنید. باتشکر.

روژ سنائی
روژ سنائی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

موسسه ای سراغ دارید که به نیابت از شخص برای گرفتن مجوز و پروانه تاسیس درمانگاه اقدام کنه

مرضیه
مرضیه
4 سال قبل

سلام خسته نباشید
من میخوام درخواست پروانه طبابت بدم ولی فقط برای کار تو کلینیک نه مطب ، آیا شاخص جمعیتی نیاز هست؟

سارا محمدی
سارا محمدی
پاسخ به  مرضیه
4 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
متاسفانه در مورد سوال شما نمیتونیم بهتون کمکی بکنیم شما باید از افراد متخصص و سازمان های آشنا به این موارد سوالتون رو بپرسید. با آرزوی شادی و سلامتی برای شما

مهدی نقدی
مهدی نقدی
4 سال قبل

شماره همراه من تغییر کرده و الان نمیدونم چطور باید شماره جدیدم رو باید وارد کنم کد به شماره جدیدم ارسال بشه

باقری
باقری
پاسخ به  مهدی نقدی
4 سال قبل

سلام مهدی عزیز وقتتون بخیر، از اینکه پذیرش۲۴ رو برای دریافت نوبت انتخاب کردید بسیار سپاس گذاریم. لطفا مجددا برای ثبت نام شماره جدیدتان در منوی ثبت نام در قسمت سمت چپ بالای سایت اقدام فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا