علت تاری دید چشم و راه های درمان آن

با تاری دید چشم و روش های پیشگیری و درمان آن آشنا شوید

تاری دید چیست؟

افرادی که مبتلا به تاری دید چشم می‌شوند نمی‌توانند دید واضحی داشته باشند، بنابراین در خواندن کتاب یا مجله  قادر به تشخیص دقیق حروف نیستند و حتی ممکن است برای دیدن اشیا هم با مشکل مواجه شوند. در بین مبتلایان احتمال تاری دید در یک چشم یا هر دو چشم وجود دارد.

علائم تاری دید چیست؟

نشانه‌های همراه تاری دید بستگی به علت ایجاد کننده آن دارد. با این‌حال بیشتر افرادی که تاری دید دارند  معمولا  سردرد، سرگیجه، قرمزی و تحریک چشم‌ها را هم تجربه می‌کنند. در برخی موارد حتی این افراد به نور حساس می‌شوند و چشمان خود را در مقابل نور می‌بندند.

علت‌های تاری دید چیست؟

تاری دید به یک دلیل بروز نمی‌کند و علت‌های مختلفی ممکن است سبب بروز این عارضه شود. در ادامه‌ی مطلب شما را با دلایلی که موجب تاری دید می‌شود آشنا می‌کنیم.

تاری دید به علت کهولت سن

یک عامل غیر قابل کنترل در تاری دید چشم افزایش سن است. بالارفتن سن باعث کم شدن انعطاف پذیری چشم و تاری دید می‌شوند. در این حالت فرد قدرت بینایی برای مطالعه کردن یا کارهای دیگر که نیازمند دید دقیق هستند را از دست می‌دهد. البته این عارضه با درمان ساده‌ای مانند عینک یا لنز قابل درمان است و نگران کننده نیست.

تاری دید به علت ضعف چشم

اولین نشانه‌ی ضعیف شدن چشم تار شدن بینایی فرد است. این افراد با کم شدن قدرت بینایی و تار شدن چشم به پزشک مراجعه می‌کنند و متوجه کم شدن نمره‌ی چشمشان یا اختلالات دیگر در چشم می‌شوند. همچنین این افراد با تاری دید چشم و سردرد و کم شدن تمرکز هم مواجه می‌شوند. میزان تاری دید و ضعیف بودن چشم ارتباط مستقیم با هم دارد یعنی هر قدر تاری دید بیشتر باشد میزان ضعف چشم بیشتر است.

عوامل بروز تاری دید

تاری دید به علت خستگی چشم

نگاه کردن طولانی مدت به تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر یا حتی کتاب خواندن باعث خسته شدن چشم‌ها می‌شود. به‌خصوص اگر نگاه خیره داشته باشید و تعداد پلک زدن کم باشد. در این مواقع چشم خسته دچار اشک ریزش و قرمزی هم می‌شود.

بهترین راه برای رفع تاری دید چشم به‌علت خستگی، بستن چشم و استراحت کردن است. همیشه به خاطر داشته باشید بدون وقفه به جایی نگاه نکنید و هر چند دقیقه یک بار چشمانتان را به اطراف بچرخانید یا پلک بزنید تا دچار این حالت نشوید. استفاده از قطره برای تاری دید هم می‌تواند خشکی چشم را از بین ببرد. قطره چشمی همان اشک مصنوعی است که از داروخانه بدون نسخه‌ی پزشک هم می‌توانید تهیه کنید و درصورتی که احساس کردید به نظر تخصصی پزشک در اینباره احتیاج دارید، دکتر اشک چشم میتواند به شما کمک کند.

تاری دید به‌علت استرس

استرس و فشار روحی قطعا با نشانه‌های فیزیکی در بدن بروز می‌کند. شاید تجربه موقعیت استرس‌زا را داشته باشید و می‌دانید که در این حالت فرد در اندام‌ها لرزش احساس می‌کند، تپش قلب و تعریق دارد و ممکن است در تکلم هم دچار اختلال شود. البته به جز این‌ها تاری دید و استرس همزمان اتفاق می‌افتند.

تاری دید در اثر ضربه به چشم

تاری دید و ضربه به چشم برای کسانی ایجاد می‌شود که با سوانح رانندگی یا آسیب فیزیکی دچار اختلال در بینایی می‌شوند. این افراد ممکن است موقتا دچار این عارضه شوند یا این‌که بینایی چشم را برای همیشه از دست بدهند که این امر بستگی به شدت ضربه دارد.

تاری دید به علت جراحی چشم

عمل PRK و لیزیک برای درمان عیوب انکساری چشم و دوربینی ، نزدیک بینی و آستیگماتیسم استفاده می‌شوند. با توجه به این‌که تمام جراحی‌ها قطعا عوارضی را در پی خواهند داشت پس باید از این دو عمل هم انتظار عوارض موقتی داشته باشیم. تاری دید چشم بعد از عمل PRK و لیزر چند هفته‌ی اول یا حتی تا سه ماه شایع است و بعد از این مدت از بین می‌رود.

بیماری‌های چشمی عامل تاری دید

ساختار چشم از رگ‌های خونی،عصب، عدسی، شبکیه و قرنیه تشکیل شده است. اگر هر کدام از قسمت‌هایی که ساختار چشم را تشکیل می‌دهد دچار بیماری یا تغییر در عملکرد شود، تصویر واضح و مشخصی نخواهیم داشت و بینایی مختل می‌شود. بیماری‌های چشمی با تظاهرات بینایی مانند دوبینی، تاری دید، اشک ریزش و کاهش دید بروز می‌کند.

تاری دید به علت آب مروارید

آب مروارید یا کاتاراکت به دلیل کدر شدن عدسی چشم ایجاد می‌شود. این عارضه معمولا در افراد بالای ۵۰ سال بروز می‌کند و ابتلای کودکان و جوانان به آب مروارید زیاد نیست و در موارد معدود مشاهده می‌شود.

نشانه‌های بروز آب مروارید علاوه بر تاری دید، حساس بودن چشم به تشعشعات نور و دید کم در شب است.

تاری دید به علت بیماری گلوکوم

گلوکوم یکی از بیماری‌های چشمی است که موجب تاری دید می‌شود. بیماری گلوکوم باعث تجمع مایع در چشم و فشار به اعصاب بینایی می‌شود و با تاری دید،  قرمز و دردناک شدن چشم همراه است. همچنین فرد مبتلا به گلوکوم معمولا حالت تهوع هم دارد.

 گلوکوم دو نوع باز و بسته است که نوع بسته بسیار شدید و حاد است و یک باره بروز می‌کند، طوری که ممکن است فرد مبتلا در یک روز بینایی چشم را کلا از دست بدهد.

تاری دید به‌علت بیماری شالازیون

 بیماری شالازیون یکی از بیماری‌های چشمی است که در آن یک کیست متورم در چشم ایجاد می‌شود. التهاب مزمن در غدد تولید کننده‌ی چربی علت بروز این بیماری چشمی است. شالازیون ظاهر چشم را دچار تغییر می‌کند و بر بینایی تاثیر می‌گذارد و موجب تاری دید چشم  می‌شود.

چه بیماری‌هایی باعث تاری دید می‌شود؟

تمام بیماری‌ها با عارضه‌هایی همراه است. تاری دید چشم یکی از عوارضی است که در اثر بیماری‌هایی به‌جز بیماری چشمی نیز ایجاد می‌شود. تاری دید که به این علت ایجاد شود معمولا خطرناک است چون از بروز یک بیماری جدی و خطر بزرگ خبر می‌دهد.

تاری دید به علت دیابت

دیابت یا بالا رفتن قندخون باعث ایجاد مشکلات چشمی و اختلال در بینایی می‌شود. میزان قند خون در افراد دیابتی باید با انسولین و رژیم غذایی کنترل شود زیرا بالا رفتن آن باعث تجمع مایع در عدسی چشم می‌شود و عدسی را متورم می‌کند، بنابراین تاری دید ناشی از قند خون ایجاد می‌شود.

بنابراین اگر اخیرا دچار تاری دید می‌شوید باید برای تشخیص دقیق علت تاری اقدام کنید تا دچار عوارض چشمی ناشی از بالا رفتن قند خون نشوید.

تاری دید به علت  تغییرات فشارخون

فشارخون به دیواره‌ی رگ‌های خونی باید متناسب باشد. در اثر استفاده از داروها، مشکلات قلبی، کم شدن آب بدن در اثر فعالیت زیاد فشار خون پایین می‌آید و علت تاری دید و سرگیجه، ضعف است. اگر می‌دانید که در اثر تغذیه‌ی نامناسب یا فعالیت زیاد دچار تاری دید چشم شده‌اید با خوردن مواد قندی و بالا بردن فشار خون وضعیت خود را بهبود ببخشید.

در مواردی هم که فشار خون بالا رود فرد با تاری دید مواجه می‌شود. رژیم غذایی پر نمک و چربی، کم تحرکی و بیماری‌های قلبی باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود. فشار خون بالا و تاری دید همزمان به دلیل آسیب به رگ‌های مغز و احتمال بروز سکته‌ی مغزی بسیار خطرناک است و فورا باید مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.

تاری دید به‌علت کم خونی

کم خونی فقر آهن یکی از بیماری‌های شایع در زنان است که باعث ضعف و ناتوانی ، مرگ هنگام زایمان و تولد کودکان نارس و با ضریب هوشی پایین می‌شود. کم خونی و تاری دید چشم و ضعف بدنی نشانه‌هایی هستن که اغلب در کنار هم اتفاق می‌افتند و به عنوان یک زنگ خطر تلقی می‌شوند.

بااین‌که کم خونی در زنان شایع‌تر است اما مردان و کودکان هم ممکن است به این عارضه مبتلا شوند و کیفیت زندگیشان مختل شود. تغییر رژیم غذایی به غذاهای گوشتی و سبزیجات و استفاده از مکمل‌های آهن مشکل را برطرف می‌کند به شرطی که اقدامات درمانی به موقع انجام شود.

رابطه تاری چشم و بیماری ها

تاری دید به‌علت بیماری ام اس

بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری خود ایمنی است که علت مشخصی برای آن وجود ندارد. بیماری‌های خود ایمنی با اشتباه سیستم ایمنی بدن در تشخیص عوامل بیگانه از سلول‌های خودی ایجاد می‌شود و بافت‌ها و اندام‌های بدن را تخریب می‌کند.

بنابراین در این بیماری التهاب در اعصاب چشم که به مغز منتهی می‌شود، باعث تاری دید چشم و یا از دست رفتن بینایی می‌شود. البته علائم چشمی این بیماری به صورت یک طرفه بروز می‌کند و معمولا هر دو چشم را درگیر نمی‌کند.

 این بیماری در زنان جوان شایع‌تر از سایر افراد است و با نشانه‌های زیر بروز می‌کند.

  • ضعف و خستگی
  • تاری دید و سرگیجه
  • عدم تعادل
  • سفتی عضلات
  • بی‌حسی و کرختی اعضای بدن که از پاها شروع می‌شود.

تاری دید به علت آسیب مغزی

آسیب به مغز با ضربه یا بیماری‌هایی مانند مننژیت و آنسفالیت باعث تورم و التهاب غشا اطراف مغز می‌شود. در این حالت عصب‌های مغزی قادر به تبادل پیام‌های صحیح بین مغز و چشم نیستند و فرد دچار اختلالات بینایی مانند دوبینی یا تاری دید چشم می‌شود.

آیا تاری دید صبحگاهی خطرناک است؟

بعضی افراد بعد از بیدار شدن از خواب دچار تاری دید در هر دو چشم می‌شوند. این عارضه جای نگرانی ندارد و ناشی از بسته بودن چشم‌ها به مدت طولانی چند ساعته است. معمولا بعد از یک یا دو دقیقه یا با مالش مختصر چشم تاری دید از بین می‌رود.

آیا تاری دید و افسردگی ارتباطی به هم دارند؟

افسردگی نیز مانند استرس یک اختلال روحی است که با شکایات و نشانه‌های جسمی همراه است. در واقع عدم کنترل فرد بر روی روحیات و فشارهای عصبی به‌صورت علائم جسمی بروز می‌کند. افراد افسرده کم شدن اشتها، تاری دید چشم، گوشه‌گیری یا پرخاشگری، خارش و افزایش تعریق بدن را تجربه می‌کنند.

اقدامات تشخیصی برای تاری دید چیست؟

پزشکان برای تشخیص بیماری‌های چشم و مشکلات آن مانند تاری دید، دوبینی و کم شدن بینایی از تست‌های بینایی مختلفی استفاده می‌کنند. تست تاری دید چشم هم به منظور تشخیص علت تاری یک روش مرسوم و یک اقدام تشخیص موثر است.

تشخیص و درمان تاری دید چشم

اقدامات درمانی برای تاری دید چیست؟

روش‌های درمان تاری دید بستگی مستقیم به علت ایجاد کننده‌ی آن دارد. بنابراین مواردی که تاری دید به علت ضعف چشم، پیری یا اختلال در چشم است را می‌توان با استفاده از عینک یا لنز یا در صورت تشخیص پزشک با جراحی درمان کرد.

درمواردی که بیماری‌هایی مانند قندخون یا گلوکوم یا آب مروارید باعث ایجاد تاری دید می‌شود باید بیماری را درمان کرد و از این طریق تاری دید را کنترل نمود.

چه زمانی برای تاری دید به پزشک مراجعه کنیم؟

تاری دید چشم عارضه‌ای جدی نیست و ممکن است به زودی رفع شود اما چون در مواردی از بروز وضعیت‌های خطرناک مانند سکته مغزی یا آسیب به چشم خبر می‌دهد بهتر است در صورت تکرار برای تشخیص علت و درمان به‌موقع نزد پزشک متخصص چشم پزشکی یا پزشک متخصص بینایی سنجی مراجعه کنید. موارد زیر نشانه‌های خطر همراه با تاری دید هستند که باید نسبت به بروز آن‌ها حساس باشید.

  • بروز ناگهانی تاری دید چشم
  • تاری دید در یک چشم
  • تاری دید در بارداری که همراه با سردرد باشد.
  • تاری دید و اختلال در تکلم که همزمان اتفاق بیفتد.

پذیرش ۲۴ یک سامانه‌ی آنلاین است که از طریق آن می‌توانید بدون مراجعه‌ی حضوری با پزشک آنلاین متخصص چشم در مورد سوالات و مشکلات پزشکی مشورت کنید. مزیت این روش علاوه بر کاستن از خطرات مراجعه‌ی حضوری در شرایط کرونایی، هزینه‌ی مقرون به صرفه آن است.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص چشم پزشکی

۳.۶/۵ (۱۲ نظر)

منبع
www.belmarrahealth.comblinkvisioncare.comwww.elmanretina.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
107 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
5 روز قبل

سلام لیزر به چشمم افتاده وقتی که به جایی نگاه میکنم یکم پایین ترش لکه سفیدی هست آیا با دارو قابل درمان هست؟

دودانگه
دودانگه
10 روز قبل

سلام خسته نباشی چشم راست من موج مبینه وقتی می‌بندم دوتا نقطه سیاه نبینم چکار کنم

علیرضآ
علیرضآ
12 روز قبل

سلام من در چشم چپم دوربین تاری دید دارم باید چه کنم

جوادپرتابی
جوادپرتابی
1 ماه قبل

سلام من شغلم جوشکاری هست دکتررفتم میگه شبکه چشمت آسیب دیده وهیچ راه حلی نیست عمل کنیم واقعا اگه دکترمتخصص شبکه چشم هست منو راهنمایی کنید ممنون ازمشهد باشه دکتر

احمد
احمد
1 ماه قبل

سلام مادرم یک دفه قندش بالا رفت بستری شود هالا چشمهایش تار شده وماینه چشم کردیم و مشکلی نداشته خواهشن راهنمای کنید

محسن
محسن
2 ماه قبل

باسلام مدتی است چشم راستم دچار تاری شده است و احساس میکنم کلمات را به درستی نمیتوانم تلفظ کنم استرس و اضطراب زیاد دارم

سیدناصرجبارزاده
سیدناصرجبارزاده
2 ماه قبل

سلام من عمل کردم ده سال پیش دوتاچشمم لینزگذاشتم حالا چشم راستم تارمی بینه لنزهم شست شو کردم ودرضمن ده ساله دیالیز مشم دوربینم عینک میزنم چشم راست همدورهمنزدیکم تارمیبینه ممنون ازراهنمایتون

سما
سما
2 ماه قبل

سلام من ۲۸ سالمه خشکی چشم دارم دوتا عینک گرفتم ولی سرکار که میرم بعد ۲۰ دقیقه چشام سنگین میشه هرکار میکنم نمیتونم چشامو باز کنم جوری هست که همکارام منو مسخره میکنن خیلی عذاب اوره

زندگی
زندگی
پاسخ به  سما
2 ماه قبل

با مراجعه به دکترهای همیوپاتی علایمتون به کلی از بین میره

اذر کاشانی
اذر کاشانی
پاسخ به  سما
22 روز قبل

از قطره ی اشک مصنوعی استفاده کنید ساده ترین راهکار موجود برای خشکی چشم.و اب در ۲۴ساعت ۸لیوان مصرف کنید

مبینا
مبینا
3 ماه قبل

سلام ۱۷ سالمه سردرد همراه با خستگی شدید و گاهی اوقات چشام تار میبینه یا به نور شدیدا حساس میشه ممکنه بیماری جدی باشه؟

هادی
هادی
پاسخ به  مبینا
1 ماه قبل

شما پارکتو عوض کن

R.l
R.l
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر . به تازگی چشمم تار شده و کلمات ریز و کوچک را نمیتوانم بخوانم . به دیابت عصبی دچار شدم . دوست دارم زودتر دیابت من و همه دیابتی ها رود و سریع مداوا شود .
نمیخواهم کور و نابینا شوم . لطفاً دکتر خیراندیش های ایران زمین درمانمان کنید . راه حل بدهید.

ایرانی
ایرانی
4 ماه قبل

پول ندارم برم دکتر بخدا چشام تاری دید داره . هیچکس منو درک نمیکنه بیمه ندارم

بنده خدا
بنده خدا
پاسخ به  ایرانی
4 ماه قبل

همان عرایض قبلی

بنده خدا
بنده خدا
پاسخ به  ایرانی
4 ماه قبل

سلام مگه چشم پزشک چقدر ویزیت میگیره ، با ارائه کارت ملی در جا بیمه میشید .

بربرها
بربرها
پاسخ به  بنده خدا
1 ماه قبل

سلام،جک خمده داری بود،کارت ملیوبیمه اینجا فلورانس ایتالیاست،پول نداشتن هم باید توصیف بشه تا بعضیا بفهمن،عزیزان طرف پول نداره برود چشم پزشک،حداقل بفهمید،سپاس

علی رستمی
علی رستمی
پاسخ به  ایرانی
3 ماه قبل

سلام دکترهای چشم ازپدرشان پول میگیرن اینه توکشورهای اروپا بگو نه ایران چون مامسلمانم

مجتبی
مجتبی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید مدت ۳سالی کمتر یابیشتر هست که چشم چپم دچار تاری شده بطوریکه وقتی باچشم چپ نگاه می کنم وسط تصاویر تاره ودر اطراف اش دید بهتری دارم ،البته اینم بگم که از ابتدا نور وحتی برف زمستان هم چشم هام میزنه واذیت مکرد ،می خام بدونم مشکلم چیه جدیه یا نه باتشکر

علیرصا
علیرصا
پاسخ به  مجتبی
1 ماه قبل

سلام اون شبکه چشمت پاره شده حتما باید بری پیش چشم پزشک شبکیه تو بیمارستان فارابی تهران تو میدان قزوین منم خودم این مشکل شما رو داشتم دیر برید دیگه درمان نمیشید برو لیزر کن شبکیه رو

محمد
محمد
5 ماه قبل

برای تار شدن چشم و اب امدن چشم چه باید کرد

بهارخ
بهارخ
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من چشمام ضعیف شدن جوری که تو فاصله دومتری نوشته های تلویزیون و نمیتونم بخونم جدیدا سردرد هم بهش اضافه شده و گوشه ی چشم چپم هم امروز سفیدی میدید
چیکار کنم

زحمتکش
زحمتکش
5 ماه قبل

سلام‌.حدودیک‌سال‌هست‌چشم‌ضعیف‌شده
عینکی‌هستم‌‌داروبراقلبم‌که انژیو‌کردم‌می‌خورم
۵۷سالمه‌.ممنون‌میشم‌کمکم‌کنید

گیتی
گیتی
6 ماه قبل

سلام من حدود ۲ ماه است که عمل آب مروارید انجام دادم و چشمم بعد از یک ماه دچار تاری شده عکس از شبکیه گرفتم دکتر گفت ممکن است کیست باشد قطره دادن،بسیار ناراحت و نگران هستم، اگر مرا راهنمایی کنید ممنون میشوم.

موسوی
موسوی
6 ماه قبل

چشمام ضعیف شده و عینک استفاده میکنم
میخواستم ببینم مشکل اصلیش چیه

امید
امید
6 ماه قبل

سلام چشام تاری دید داره عینک جدید هم گرفتم‌همینطورم ب ی جا نگا کنم دوباره ب جای دیگ ماته

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام من یک چشمم درد میکنه و چند روزی هست حس میکنم همان چشم تار شده
و باعث سردرد میشه

سعید
سعید
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام رفتین دکتر خوب شدین مشکل چی بود

بهارخ
بهارخ
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

دقیقا منم

محمد
محمد
6 ماه قبل

روند خوب شدن زخم قرنیه چند ماه هست

محمد
محمد
7 ماه قبل

سلام تاری چشم راست علتش چیست

سعید
سعید
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

ممنون میشم بگین علتش چی بود

هادی
هادی
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

جنسش خوب نیست از موتوری میگیری

سید علی ملکوتی
سید علی ملکوتی
7 ماه قبل

سلام ببخشید من با دوستم زمین فوتبال بازی می کردیم و یکدفعه توپ به چشم برخورد کرد الان وقتی چشم و می‌بندم این ابر سفید تو گوشش ظاهر میشه وقتی باز میکنم یک سیاهی درون چشم گوشش ظاهر میشه علت این چیست الان دیگه نمیتونم برم فوتبال یا میتونم چون عضو تیم سپاهانم

دلسوز
دلسوز
پاسخ به  سید علی ملکوتی
5 ماه قبل

بجای اینکه نگران آسیب چشمت باشی نگران رفتن به فوتبالی!!!!!!!!!

هادی
هادی
پاسخ به  سید علی ملکوتی
1 ماه قبل

امشب و رد کنی به صبح نمیرسی

نصیری
نصیری
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من روزها دیدم تار میشه ولی شب مشکلی ندارم ممنون از راهنماییتون

علیرضا مردانی
علیرضا مردانی
7 ماه قبل

سلام من چشم تار میبینه و همیشه جلو چشم یه چیزی مانند ابر ظاهر میشه و نزدیک بینم هم ضعیف شده به نظر شما چکار کنم

سارا
سارا
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر.خواهرم یهو یکی از چشماش
تار میبینه. بعداز چند روزموفق میشه
نوبت دکتر بگیره دکتر میگه شبکیه آسیب دیده
ودهتا آمپول توی ۵ روز براش تزریق میکنن
باسرم روزانه حدود ۲ساعت تزرق طول میکشه
بعد از ۵ روز چشمش بدتر میشه ودکتر بهش
دکتر دیگه معرفی میکنه میگه پلاکت مشکل داره. بنظر شما علت چیه؟

هادی
هادی
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

باید ازدواج کنه

بتول
بتول
7 ماه قبل

سلام دیشب دیر خوابیدم صبح که بیدار شدم دیدم ساعت یازده است بعد مدتی چشم سمت چم یک لکه تاریک آمد روش ولز بعد از ربع ساعتی خوب شد میخواست بپرسم در اثر ی هست

پریسا
پریسا
پاسخ به  بتول
5 ماه قبل

سلام عزیزم منم این مشکل رو دارم . این مشکل بخاطر میگرن هستش. بهش میگن اورای میگرن. شما دچار میگرن چشمی هستی.

هادی
هادی
پاسخ به  پریسا
2 ماه قبل

سلام منم میگرن دارم و گاهی وقت اینجوری می شون و چند دقیقه بعد به حالت عادی بر میگردد

هادی
هادی
پاسخ به  بتول
1 ماه قبل

چرا دیر میخوابی عزیزم همیشه سر وقت بخواب

محمد
محمد
7 ماه قبل

من دیشب انگشت استاد باشگا به چشم چپم برخورد کرد و خیلی جدی نگرفتمش و وقتی خوابیدم و بیدار شدم دیدم که چشمم یکم دورش باد کرده و با چشم چپم تار میبینم نیخواستم ببینم این تار بینی دائمی هسته یا موقت؟

ناصر
ناصر
9 ماه قبل

سلام موقع که تلویزیون نگاه می کنم نوشته هاراتار میبینم

پریسا
پریسا
پاسخ به  ناصر
5 ماه قبل

خب چشمت ضعیف شده باید بری عینک بگیری

هادی
هادی
پاسخ به  ناصر
1 ماه قبل

خوب تلویزیون نگاه نکن

طاهر کوهگرد
طاهر کوهگرد
10 ماه قبل

سنمم ۳۰سالم

طاهر کوهگرد
طاهر کوهگرد
10 ماه قبل

سلام ببخشید من سه سال دیابت دارم چشم پزشکم رفتم گفت چشمات سالمن ولی نمیدونم چرا چشمام تار میبینن

هادی
هادی
پاسخ به  طاهر کوهگرد
1 ماه قبل

زر زدن تو چشمات مشکل داره

آرزو
آرزو
11 ماه قبل

نقطه نقطه در پیش چشم چیست که در تاریکی زیاد میشه و باعث سرگیجه میشه نقطه نقطه که حرکت‌ دارند و بسیار تند حرکت میکنه.

فروزان
فروزان
پاسخ به  آرزو
9 ماه قبل

سلام آیا سیترزن یا آنتی بیوتیک تاکسین ۵۰۰ تاری دید می آورد

پریسا
پریسا
پاسخ به  آرزو
5 ماه قبل

مگس پرانه منم دارم خیلی کلافه کنندس.

هادی
هادی
پاسخ به  آرزو
1 ماه قبل

حاجی چی میگه چیستان این، تو جیبم جا میشه…

ناصر میرزایی
ناصر میرزایی
11 ماه قبل

بل سلام .مدت سه .چهار ماه می باشد که چشم چپم‌دچار تاری شده و نزد متخصص رفتم و معاینه کرد و گفت مشکلی نداری ولی همچنان چشم‌چپم دچار تاری می باشد .البته عینک دوربین هم استفاده می کنم .

مرتضی امینی
مرتضی امینی
پاسخ به  ناصر میرزایی
11 ماه قبل

باسلام من پنج ماه پیش عمال جراحی کردم به خاطر انکه رگ چشم پاره شوده بود وحال چشم خیلی تار است حتا شبها که بیشتر است وبعضئ وقتها هم ان چشم تار میشود خواهشمندم که من را رامهنمای کنید

مبین
مبین
1 سال قبل

من ۱۵ سالمه و وقتی به یک نقطه خیره میشم نمیتونم روش تمرکز کنم و چشام مث وقت هایی که به فکر میری میشه خیلی اذیتم میکنه و حتی نیم ثانیه هم نمیتونم به یک چیز خیره بشم و هر دو چشمم هم بعضی وقت ها خوب میبینن بعضی وقتا به زوور الان که دارم تایپ میکنم چشام اذیتم میکنن به نظرتون نیاز هست به پزشک مراجعه کنم یا به خودم تلقین میکنم یا از افسردگیه

هادی
هادی
پاسخ به  مبین
1 ماه قبل

نه عزیزم برو سیگار بکش روزی دوپاکت هم بکش

علی
علی
1 سال قبل

سلام. خسته نباشید. من ۳۹ سال دارم مدت ۲ سال میشه مشکل دوبینی پیدا کردم.مقلا دارم به چیزی نگاه میکنم خود به خود تصویر ۲تا میشود و باید با بستن یا نگاه به اطراف مشکل حل کنم و در ضمن مدتی هم هست که یهو تار میشه چشمام جوریکه هیچ چیزیو نتونم بخونم مگر با ذره بین و عینک.. البته یوقت هم میشه چندروز مشکل ندارم .. راهنمایی کنید لطفا

سلطانعلی
سلطانعلی
1 سال قبل

س خسته نباشید بنده ناراحتی اعصاب دارم واسترس دارو پروپرانول وسیتالوپرام استفاده می کنم واز احاظ استرس واعصاب خیلی داغونم وخودم یک کلیه بیشتر ندارم ؟تازه علان یک دفعه دچار درد چشم شدم بعد ازسه روز تاری دید داشتم رفتم دکتر چشم واومرا بستری کرد بیمارستان تادکتر مغز اعصاب منو ببینه کلی ازمایش ام ار ای گرفتن وکراتینم بالا بود وپروتین دفع می کردم دکتربه من گفت ام اس نداری وحالا احتمال داره برای اینکه کراتین رفته بالا تاری چشم دارم؟

فریده
فریده
1 سال قبل

دارویی برای درمان تاری دید بنده دیابت دارم

سلام حدود دو ماه و نیم چشم چپم دید ندارد باید چکار
سلام حدود دو ماه و نیم چشم چپم دید ندارد باید چکار
پاسخ به  فریده
6 ماه قبل

سلام من حدود دو ماه نیم پیش وقتی از خواب بیدار شدم چشم چپم یهو تار میبیند با این شرایط به دکتر مراجعه کردم و برایم آمپول تزریق کرد هنوز تار میبینم و بهتر نشده باید چکار کنم که دیدم را دوباره بدست بیارم ؟ ممنون .

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یکدفعه چشم چپم نصفش تار میبینه مثل اینکه حرارت آتیش دوروورم باشه شدم علتش چی میتونه باشه

smokey shadow
smokey shadow
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

دلیلش بد شانسیه

اذر میهنی
اذر میهنی
پاسخ به  smokey shadow
1 سال قبل

خانم ۵۸ ساله هستم مریضی اعصاب دارم قرص تگاتارد۴۰۰ ورهاکین ۵۰۰ استفاده میکنم مدت ۵ماه هست حالت تهوع وسرگیجه دارم بیمارستان بستری شدم تمام ازمایشات رادادم همه چیز ج ب بود ولی خوب نشدم وقتی سرم با امپول تقویتی وزدتهوع میزنم مدت یک هفته خوبم ودوباره شروع مشود درضمن تاری دید هم میگیرم دکتور غدد هم رفتم ولی نتیجه نگرفتم کمکم کنید

حسین
حسین
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام .من هم همین مشکلو دارم.میخاستم بپرسم مشکل شما حل شد؟

سید رسول
سید رسول
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

باسلام بعداز چندروز بعد ازعمل آب مروارید دید چشم کامل میشود

هادی
هادی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

علتش بستگی داره به نوع جنسی که مصرف میکنید البته اگه اصل باشه از موتوری هیچ وقت جنس نگیر میسوزی

فاطمه صابر
فاطمه صابر
1 سال قبل

هر چن وقت گوشه مردمک سمت راست چشم راستم سیاهی میره یا تار میشه

علیرضا دارینی
علیرضا دارینی
1 سال قبل

سلام من با دست کثیف بچشمم زدم دو روز هست درد داشتم قطره ریختم درد ساکت شده ولی تاری پیدا کردم

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من تو عمق ۶ متری شنا کردم و فشار خیلی زیادی به سرم وارد شد
الان چن ساعته محیط رو جوری میبینم ک انگار دود در هوا پخش شده
مشکل چیه واقعا؟؟

فاطمه رجبی
فاطمه رجبی
1 سال قبل

سلام من حدود هفت ماه هست مشکل کاهش دید چشم دارم چشم پزشک و متخصص رفتم همه ازمایشا و بررسیا سالم بودن ولی من خوب نشدم

شیما
شیما
پاسخ به  فاطمه رجبی
1 سال قبل

دارو کورتون دار اگه استفاده کردید ، روی چشم دید اثر داره ،این مشکل برادر من داره ، این موضوع هم بررسی کنید، انشالله مشکلتون برطرف بشه

Parvin
Parvin
پاسخ به  فاطمه رجبی
3 ماه قبل

سلام.شمابهترشدی

حسینی
حسینی
1 سال قبل

سلام علیکم وقت شمابخیردخترم ۱۶سالشه میخوادبلندبشه یاسرشوبالامیبره سرش داغ میشه وچشماش تارمیشه دلیلش چیه ودرمانش خداخیرتون بده

کامبیز
کامبیز
1 سال قبل

سلام دکتر من دچار بیماری دیابت هستم و چند روز پیش عمل لیزر شبکیه انجام دادم دیروز چشمم دچار سوزش شد و یک قطره بتامتازون داخل چشمم ریختم ولی بعد از اون بینایی چشمم خیلی کم شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

راضیه
راضیه
پاسخ به  کامبیز
4 ماه قبل

سلام دکتر مادرم بخاطر دیابت نوع دو چند بار چشماش و جراحی کرد خیلی کم سو شد فقط میگه انگار ی لایه ابر چشامو گرفته همش ناله میکنه ۵۰سال سن اشه الان یک سال از عملش میگذره درمانش چیه آیا راه حلی هم هست؟

حسین رمضانی پور
حسین رمضانی پور
1 سال قبل

من درموقع راه کردنند یا رانندگی دیدچشمها خیلی خیلی بد میشن احساس میکنم هرلحظه حالم بهم میخوره کلا استرس شدیدی منومیگیره بخصوص توی رانندگی میترسم هرلحظه حالم بهم بخوره از قرص استرا ۵۰هم برای استرس استفاده میکنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

اذر میهنی
اذر میهنی
پاسخ به  حسین رمضانی پور
1 سال قبل

حالت تهوع وسرگیجه دارم مریضی اعصاب هم دارماذ

مهناز سخنور
مهناز سخنور
پاسخ به  حسین رمضانی پور
10 ماه قبل

پدر من آلزایمر یا همون استیگماتیسم مغزی داره آری دید داره دکتر بردیم گفتن چشمش مشکلی نداره یه مایه ی تو مغزش هست که جلوی دیدش رو میگیره آیا درمان داره خواهش میکنم جواب بدین

فرزاد رومیانی
فرزاد رومیانی
1 سال قبل

با سلام بنده چشمام مشکلی ندارن ولی به محض اینکه گوشی مبایل نگاه میکنم دیگه تا چندین ساعت بعدش هر دوچشمم تار میشن بطوری که نوشته ها رو چندتایی میبینم و باید حتما چندین ساعت بخوابم چشمام استراحت کنن که ببینم بعدش دیدم بهتر بشه یا نه و اینکه قبلا هم چون صورتم به علت دندان درد عفونت شدید کرد و زیاد اهمیت ندادم و عفونت دقیقا به حدی زیاد شد که تا زیر چشمام اومد و چشمام بسته شد بعد از خشک شدن عفونت و عادی شدی چشمام از اون روز چشمام تار میبینن با اینکه ۶ ماه هست از اون جریان میگذره

ناهید
ناهید
2 سال قبل

س وقت تون بخیر بخشیدی سه ماه چشم لیزیک کردم چشم خشکی چشم آوردم چیکار کنم درمان کنم

سلاجقه
سلاجقه
پاسخ به  ناهید
1 سال قبل

باسلام.چشمام‌‌قبلا‌تار‌میشد‌ولی‌خوب‌میشد‌الان‌دوسال‌‌است‌که‌‌‌به‌مرور‌تاری‌بیشتر‌میشود‌چشم‌پزشک‌رفتم‌چند‌بار‌فقط‌میگن‌نمره‌‌چشمت‌بالاتر‌رفته‌.‌درضمن‌گاهی‌چشمام‌میسوزه‌واشک‌میزنه.لطفا‌راهنمایی‌کنید.تشکر

محمد
محمد
2 سال قبل

علت تاری در چشم سمت چپ چیست مشکلی در بینایی ندارم ولی وقت بینایی سنجی اون موقع خیلی چشم چپم تار میبینه و قادر به تشخیص نیسنم خاهشا راهنمایی کنین شنبه طب کار دارم

سامیار
سامیار
2 سال قبل

سلام من موقعی که از خواب بیدار می شوم کمی چشمانم تار می شود و موقعی که زیاد پلک می زنم برای چند لحظه درست می شود.
آیا درمانی برای مشکل من هست؟

فرزاد
فرزاد
2 سال قبل

سلام ایا دید تاری برای سکته چشم از بین میره یا دائم می مونه

رضا اذیش
رضا اذیش
2 سال قبل

سلام من ۴۵ روز هست عمل لازک انجام دادم اما هنوز تار میبینم آیا به مرور زمان بهتر میشه

دکمه بازگشت به بالا