علت‌های خونریزی چشم و راه‌های درمان آن

عوامل خونریزی چشم و درمان آن

خونریزی چشم چیست؟

خونریزی چشم عارضه‌ای است که در اثر پاره شدن یا شکسته شدن رگ‌های خونی در چشم ایجاد می‌شود. معمول‌ترین نوع خونریزی در زیر ملتهمه‌ی چشم ایجاد می‌شود که عارضه‌ای بی ضرر است و بدون تاثیر بر بینایی فرد بعد از چند روز از بین می‌رود.

علائم خونریزی چشم چیست؟

خونریزی در چشم با قرمز شدن قسمت سفید رنگ چشم بروز می‌کند. این التهاب و پارگی ممکن است در یک قسمت کوچک چشم و به صورت نقطه‌ای ایجاد شود یا این‌که کل چشم را فرا بگیرید. با مشاهده‌ی عکس خونریزی چشم می‌توانید متوجه نشانه‌های این عارضه شوید.

انواع خونریزی چشم کدام است؟

خونریزی در چشم بر اساس محل ایجاد خونریزی و علائم آن به سه نوع  تقسیم بندی می‌شود.

خونریزی ملتهمه

ملتهمه بخش شفاف و سفید رنگ چشم است که بیرونی‌ترین قسمت چشم را تشکیل می‌دهد. رگ‌های خونی ریزی که در قسمت زیر ملتهمه قرار دارد به‌علت‌های مختلفی ممکن است دچار پارگی و آسیب شود و چشم قرمز شود. این نوع از خونریزی نسبت به انواع دیگر بی‌خطر است و خود بخود بهبود می‌یابد.

خونریزی هایفما

خونریزی بین عنبیه و مردمک چشم خونریزی هایفما است که موجب آسیب و پارگی در رگ‌های خونی می‌شود. مشخصه‌ی اصلی این خونریزی دردناک بودن آن است، علامتی که در خونریزی ملتحمه احساس نمی‌شود.

خونریزی عمیق چشم

مواقعی که زجاجیه یا لکه‌ی زرد که بخشی از شبکیه است دچار خونریزی شود چشم متورم می‌شود، فرد احساس پری و فشار در چشم دارد و دید رنگ‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

علت خونریزی چشم

علت خونریزی چشم چیست؟

خونریزی چشم به دلایل مختلف ایجاد می‌شود و نمی‌توان یک علت را برای آن در نظر گرفت. موارد زیر دلایل خونریزی چشم است.

خونریزی چشم به علت گرد و غبار

اجسام خارجی ریز و گرد و غباری که وارد چشم می‌شود ناخودآگاه باعث می‌شود دستانمان را به سمت چشم ببریم و چشم‌ها را بمالیم. در اثر این مالش ممکن است رگ‌های خونی زیر ملتهمه چشم دچار آسیب شود و خونریزی خفیفی کند. بر اثر این خونریزی چشم قرمز می‌شود ولی بعد از چند ساعت یا چند روز قرمزی از بین می‌رود.

خونریزی چشم به‌علت تلاش برای بهتر دیدن

افرادی که به جایی خیره می‌شوند و برای بهتر دیدن اجسام بر روی نقطه‌ای تمرکز می‌کنند در واقع به رگ‌های خونی فشار می‌آورند. فشار ایجاد شده در رگ‌ها باعث شکسته شدن یا پاره شدن آن‌ها و ایجاد خونریزی می‌شود.

خونریزی چشم در اثرگریه گردن

گریه کردن و فشار به چشم در اثر خروج اشک باعث سوزش چشم و سرخی آن می‌شود. در واقع رگ‌های خونی زیر ملتهمه با گریه دچار التهاب می‌شوند و باعث تغییر در رنگ ملتهمه می‌شود.

خونریزی چشم در اثر بلند کردن اجسام سنگین

بلند کردن اجسام سنگین که خارج از توان فرد باشد علاوه بر این‌که باعث فشار به مهره‌های ستون فقرات و درد ماهیچه‌ها می‌شود، سبب ایجاد فشار مضاعف بر رگ‌های خونی چشم هم می‌شود.

خونریزی چشم در اثر آلرژی

آلرژن‌ها یا مواد حساسیت‌زا باعث بروز واکنش بدن می‌شود. این واکنش‌ها شامل عطسه، سرفه، آبریزش از چشم و بینی و سرخی چشم‌ها است. خونریزی در اثر آلرژی یک عارضه‌ی خفیف است و با مصرف داروهای آنتی‌هیستامین و دوری از عوامل آلرژن بعد از چند روز از بین می‌رود.

خونریزی چشم در اثر تغییر فشار چشم

بالا رفتن فشار چشم سبب گشاد شدن عروق خونی زیر ملتهمه و پاره شدن آن‌ها می‌شود. فشار چشم در اثر موارد زیر بالا می‌رود.

  • بالا رفتن در ارتفاع با پرواز هوایی یا ترن هوایی
  • انجام حرکات یوگا و فشار به چشم در اثر بسته بودن طولانی مدت چشم
  • خونریزی چشم به علت پر فشاری خون

بالا رفتن فشار خون در رگ‌ها عارضه‌ی خطرناکی است که موجب آسیب‌های قلبی عروقی در بدن می‌شود. علاوه بر آن پر فشاری خون بر مغز، کلیه و حتی چشم تاثیر دارد. این عارضه باعث صدمه به ساختارهای چشم که رگ خونی دارند مانند شبکیه و ملتحمه می‌شود، حتی ممکن است بافت عدسی را هم که فاقد رگ خونی است را تحت تاثیر قرار بدهد. خونریزی شبکیه چشم در اثر فشار خون بالا اگر مورد بی‌توجهی قرار بگیرد بینایی فرد را از بین می‌برد.

خونریزی چشم به علت مشکلات گوارشی

اختلالات در دستگاه گوارش مانند استفراغ ، گرفتگی‌های شکمی و مسمومیت‌های غذایی یکی دیگری از علت‌های خونریزی و پاره شدن رگ‌های خونی چشم است.

خونریزی چشم به علت دیابت

خونریزی چشم دیابتی در اثر بالا رفتن قند خون ایجاد می‌شود. در بیماری دیابت بدن توانایی استفاده و سوزاندن قندخون را ندارد به همین دلیل میزان بالای قند خون باعث ورم شبکیه و آسیب به آن می‌شود. کنترل نکردن میزان قند خون ممکن است باعث رتینوپاتی دیابتی شود که در آن رگ‌های اضافی در شبکیه ایجاد می‌شود و خونریزی این رگ‌ها حتی بینایی چشم را هم از بین می‌برد.

تزریق داخل چشمی برای افراد مبتلا به دیابت

گروهی از افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی نیاز به تزریق داخل چشمی دارند. در این روش از آمپول خونریزی چشم در قسمت پشت شبکیه برای بهبود عارضه‌های عروقی و التهابی چشم استفاده می‌شود.

آیا خونریزی چشم و کرونا ارتباطی به هم دارند؟

کویید ۱۹ عامل ویروسی بیماری کرونا است که به تازگی به صورت پاندمی تعداد زیادی از افراد را مبتلا کرده و موجب مرگ و میر گسترده‌ای شده است. کرونا یک بیماری تنفسی است و با نشانه‌هایی شبیه به سرما خوردگی بروز می‌کند. افراد مبتلا به کرونا تب و لرز، خستگی، درد اعضای بدن، سردرد، گرفتگی گلو و اسهال دارند. بین ۱ تا ۳ درصد مبتلایان هم دچار قرمزی چشم به علت خونریزی می‌شوند.

تشخیص علت خونریزی چشم

تشخیص علت خونریزی چشم چگونه است؟

تشخیص علت خونریزی چشم توسط پزشک انجام می‌شود. اولین اقدام پزشک تهیه‌ی شرح حال از بیمار است. برای این‌کار پزشک سوالات زیر را از بیمار می‌پرسد.

  • از چه زمانی چشم‌ها سرخ هستند؟
  • آیا قبلا هم سابقه‌ی قرمزی چشم‌ها را داشته اید؟
  • آیا دارویی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید؟
  • آیا ضربه یا آسیبی به چشم شما وارد شده است؟

متخصص چشم پزشکی بعد از جمع بندی پاسخ سوالات فوق  فشار خون بیمار را اندازه گیری می‌کند و چشم را معاینه می‌کند. معاینه چشم با گشاد کردن مردمک چشم با قطره، سونوگرافی چشم و سی تی اسکن انجام می‌شود.

راه‌های درمان خونریزی چشم چگونه است؟

خونریزی چشم درصورتی که با درد همراه نباشد عارضه‌ای خطرناک نیست و نیاز به درمان‌های تخصصی ندارد، بااین‌حال برای سرعت بخشیدن به درمان می‌توان اقداماتی را انجام داد.

درمان خانگی خونریزی چشم

درمان خونریزی چشم را می‌توانید بدون مراجعه به پزشک در منزل انجام دهید. روش‌های زیر برای کاهش خونریزی خفیف و رفع سرخی چشم پیشنهاد می‌شود.

درمان خونریزی چشم با کمپرس سرد

کمپرس سرد می‌تواند خونریزی را تسکین دهد و قرمزی چشم‌ها را رفع کند. در این روش یک تکه یخ را داخل پلاستیک و روی چشم بسته بگذارید یا یک قاشق را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهد و بعد از سرد شدن روی چشم بسته فشار دهید. البته فشار خیلی کم باشد و موجب آسیب بیشتر به چشم نشود و فقط سرما را انتقال دهد.

درمان خونریزی چشم با خیار

یکی از درمان‌های گیاهی موثر که التهاب و سرخی چشم را کم می‌کند خیار است. برای استفاده از این روش چند حلقه خیار آماده کنید، دراز بکشید و چشمان خود را ببندید و حلقه‌های خیار را روی چشم قرار دهید. این کار را به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید.

درمان خونریزی چشم با چای سبز

چای سبز گیاهی است که حاوی آنتی‌اکسیدان بالایی است. چکاندن چند قطره از آن داخل چشم می‌تواند التهاب و خونریزی چشم را رفع کند. پس کمی چای سبز دم کنید و بعد از سرد شدن دو قطره از آن را داخل چشم بچکانید و چشم را به مدت ۱۰ دقیقه بسته نگه دارید.

یک روش دیگر هم استفاده از چای کیسه‌ای است. کیسه‌ی چای سبز را به مدت نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا خنک شود و بعد آن را خارج کنید و به مدت نیم ساعت روی پلک بسته قرار دهید.

درمان خونریزی چشم

درمان خونریزی چشم با گلاب

گلاب خاصیت ضد باکتری دارد و برای درمان عارضه‌ی چشمی و پوستی موثر است. ممکن است استفاده از آن داخل چشم مشکلات و آسیب‌ها را بیشتر کند، بنابراین توصیه می‌کنیم یک پنبه‌ی آغشته به گلاب را روی پلک بسته به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. این روش را دو مرتبه در روز صبح‌ها و شب‌ها انجام دهید.

درمان خونریزی چشم با شیر

استفاده از پنبه‌ی آغشته به شیر بر روی پلک‌های بسته هم یک روش درمان فوری خونریزی چشم است. با ملتهب شدن چشم‌ها می‌توانید از این روش استفاده کنید.

درمان خونریزی چشم با آب گل یاسمن

گل یاسمن تسکین‌دهنده‌ی خونریزی داخل چشم است. برای استفاده از آن باید چند عدد گل یاسمن را به مدت ۱۰ساعت داخل یک لیوان بیندازید و بعد از این زمان گل‌ها را خارج کنید و چند قطره از آب را داخل چشم بچکانید.  این روش را سه بار در روز و هر بار دو قطره داخل چشم انجام دهید.

درمان پزشکی خونریزی چشم

پزشک برای رفع خونریزی که خفیف است و فقط چشم را سرخ کرده است از قطره‌‌ی فنیل افرین استفاده می‌کند. در مواردی هم که علت بیماری‌های دیگر مانند فشار خون بالا یا دیابت باشد داروهایی برای کنترل این بیماری‌ها به فرد می‌دهد.  قطره‌های بی‌حس کننده‌ی درد یا آنتی‌بیوتیک برای کنترل عفونت چشمی هم از موارد دیگری است که در صورت نیاز تجویز می‌شود.

در مواردی هم ممکن است مجرای اشک یا قسمتی از چشم نیاز به جراحی داشته باشد.

کسانی که خونریزی چشم دارند چه داروهایی را نباید استفاده کنند؟

استفاده از برخی داروها موجب تشدید خونریزی می‌شود، بنابراین برای قطع خونریزی چشم  نباید داروهای زیر را استفاده کنید.

چگونه از بروز خونریزی چشم پیشگیری کنیم؟

پیشگیری از خونریزی چشم با اقدامات و روش‌های ساده صورت می‌گیرد.

  • قبل از خواب لنز را از چشم خارج کنید.
  • از لنز آلوده استفاده نکنید و حتما آن را استریل کنید.
  • دست آلوده به چشم نزنید.
  • فشار خون و قند خون را کنترل کنید.
  • هنگام خوابیدن سر را بالاتر از بدن قرار دهید.

برای خونریزی چشم چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خونریزی چشم عارضه‌ای است که خودبخود بعد از چند روز از بین می‌رود. اما اگر طی این زمان قرمزی چشم‌ها برطرف نشود و با آسیب‌ها و علائم زیر همراه باشد باید نزد پزشک با تخصص‌هایی مثل متخصص بیماری‌های سطح چشم یا متخصص بیماری‌های قرنیه و خارج چشمی بروید.

  • صدمه و آسیب فیزیکی به چشم وارد شود.
  • فرد بیمار سابقه‌ی فشار خون بالا داشته باشد.
  • تغییرات در بینایی مانند تاری دید یا دوبینی
  • قرمزی در هر دو چشم همزمان رخ دهد.
  • چشم‌ها به لمس حساس شوند.
  • کبودی یا تورم در چشم‌ها مشاهده شود.
  • درد چشم همراه با خونریزی احساس شود.

استفاده از سایت و اپلیکیشن پذیرش ۲۴ بسیار ساده است و برای همه قابل استفاده است. درصورتی‌که مشکل خونریزی چشم دارید و امکان مراجعه حضوری نزد پزشک ندارید می‌توانید از طریق پلتفرم مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ با پزشک آنلاین چشم پزشک مشورت کنید و از راه‌های درمان این عارضه مطلع شوید.

گفتگوی آنلاین با متخصص چشم

۳.۴/۵ (۱۸ نظر)

منبع
case.eduehlion.comen-med.tau.ac.ilwww.asriran.comwww.nayrika.comretinclinic.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
114 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مامان دوقلوها
مامان دوقلوها
1 ماه قبل

سلام دختر من ۵/۵ سالشه ، تبش بالا بود صبح بیدارشد چشمش پلک بالا از داخل کامل خونریزی کرده و لخته خون داخل سفیدی پوشیده ، حالاچکار کنم خطر ناکه؟
قطره اشک مصنوعی و استریل براش ریختم

عزت الا ریگی
عزت الا ریگی
2 ماه قبل

سلام من بابام کارگره دوسال پیش یه سنگ فرس به چشمش خورد ماالان بردیمش دکتر؛ دکتر گفت چشمت خونریزی کرده فشارت بالا بوده یا یه چیز سنگینی بلند کردی یا جوش زدی مارو فرستاد یه دکتر دیگه اون دکترعکس گرفت گفت چشم چپت زخم داره از زخم چشم چپت چشم راستت اسیب دیده نظر شما چیه یه راهنمایی بکنید خدا خیروتون بده

saied
saied
پاسخ به  عزت الا ریگی
1 ماه قبل

سلام بهترین دارو برا چشمی که زخم شده یا خونریزی داره چای غلیظی که وقتی میخوری دهنت رو گس کنه بهتره، که یه نیم ساعت بزاری دم کنه بعد که ولرم شد بریزی داخل چشمشون، این کار رو از قدیم هم انجام میدادن تا دوسه روز این کارو انجام بدین به فاصله ده یازده ساعت✌ بعد دو سه روز یه دو قطره گلاب خوب یک شب در میان گلاب بریزید تا سه شب گلاب بریزید مواظب باشید گلاب بیشنر از دو سه قطره نریزید، بعدش اگه چشم راستشون که میگید ضربه نخورده ولی اونم داره اسیب میبینه، احتمالا اون موقع که ضربه خورده به چشمش چ، فشارش خیلی رفته بالا به چشم راستش هم آسیب دیده، رژیم غذایش رو باید عوض کنه(البته چه بخوایم چه نخوایم،) رژیم غذایمون عوض شدهولی گوشت قرمز نخوره چون فشار و میبره بالا، اگه تونستید بجاش مرغ و ماهی استفاده کنه، بعدش اگه سرکارش با فرز کاری هست زیاد نباید سرش رو پایین نگه داره خون جمع میشه جلو پیشونی و پشت چشاش، امیدوارم که زودتر خوب بشه، که اکثرا خوب میشن بیشتر حون ریزی ها یه مدت خودشون خوب میشن ولی فقط باید مواظب باشه یه زمانی قند نگیره چون دیگه سخت میشه، اگه دیدی چشماش دیدشون داره کمتر میشه تار میبینه و سرد درد هم داشت ببریتش مرکز استان و اگه بهتر نشد شیراز چشم پزشکهای خیلی خوبی داره ، البته حدس زدم بچه شهرستانهای بلوچستان باشی که گفتم شیراز ببری، میبخشید دیگه خیلی نوشتم، برا این زیاد توضیح دادم چون من خودم تو قسمت hsse ایمنی بهداشت، پروژه ها هستم و با این موردها زیاد سرو کار داشتیم

رضا
رضا
2 ماه قبل

سلام بچه ۵ ماهه من داشت بازی میکرد مشت خودش خورد به چشمش و خون شده آیا خوب میشه

فریبا راستگو
فریبا راستگو
3 ماه قبل

سلام من صبح که بیدارشدم یه لکه قرمزمثل قطره خون توچشم چپم دیدم علتش چیه

سمیه فدردی
سمیه فدردی
پاسخ به  فریبا راستگو
1 ماه قبل

سلام منم همین طور از چیه

سیمین
سیمین
پاسخ به  سمیه فدردی
16 روز قبل

چرا هیشکی پس جواب سوال ها رو نمیده

سعید
سعید
3 ماه قبل

با سلام من برادرم بخاطر عفونت گوش بستری شد ودیابت داشت بعد ا ماه تزریق انتی بیوتیک دید یک چشمشو از دست داد تزریق چشم انجام میده میگن سکته چشمی کرده ایا دید چشمش قابل برگشته ممنون

فایا
فایا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
مادر من تقریبا ۴۰ سالشه و مبتلا به دیابت هست و توی خواب از چشمش خون اومده. این خطرناکه؟

ناصر قلیزاده
ناصر قلیزاده
پاسخ به  فایا
1 ماه قبل

علت دیدن آفتاب پرست باچشم چیست.

رنجبر
رنجبر
6 ماه قبل

سلام امروز ۱۲ روز چشمم عمل ناخنک کردم الان خون لخته کرده قطره ها مو مرتب استفاده میکنم ولی هیج تا ثیری نداره

محمد علی آبادی
محمد علی آبادی
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر وخسته نباشید
برای درمان خونریزی شبکیه چشم دیابتی حتما باید تزریق انجام داد.آسیب به عصب چشم هم هست خونریزی به چشم ضعیف شده.

افسون
افسون
11 ماه قبل

با سلام و خسته نباشید
علت پف کردن زیر چشم چیست

حسینی
حسینی
11 ماه قبل

سلام من دربین خواب دچار خونریزی شدید چشم راستم شدم.ویکسالی هست دچار فشار خون بالا هستم وقلب من هم باید آنژیو بشه آیا میتونم بااین وضعیتم قرصهای رقیق کننده خون وآ اس آ,بخورم؟

میثم پاژنگ
میثم پاژنگ
11 ماه قبل

من تزریق آمپول ایلیا انجام دادم که در دو مورد اول مشکلی نبود ولی در دور سوم بعد تزریق چشمام خون جمع شد کمی ترس ایجاد کرد به طوری که بچه من از ترسید

امیر
امیر
1 سال قبل

چشم من همیشه قرمزه از بچگی همین جوریه و در فصل بهار آلرژی هم دارم..اما بینائی خوب هست…آیا میتونم رگهای خونی رو بسوزونم

مجید عبایی
مجید عبایی
1 سال قبل

سلام، همسرم دیابت دارن و خونریزی شبکیه چشم ولی الان چندماهی هست که مرتب وپشت سرهم چشماشون خونریزی میکنه تزریق و لیزر هم می‌کنند ولی بهبودی حاصل نشده لطفا راهنمایی بفرمایید، متشکرم

زهرا س
زهرا س
پاسخ به  مجید عبایی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید بنده فرددیابتی ودارای فشار خونی هستم سال قبل چشم راستم نسبت شدیدتر قرمزشده بود بعدمدتی دیدم که همان چشمم مشکل پیدا کرده رفتم چشم پزشک سه بارتزریق وسه بار لیزر بازهم همان چشم است اصلا فرقی نکرده حالا راهنمایی بفرمایید خیلی ممنون

پروانه
پروانه
پاسخ به  مجید عبایی
6 ماه قبل

من هم مادرم همین مشکل رادارند

مجتبی راد
مجتبی راد
1 سال قبل

دروود
دوبار دچار پارگی پشت شبکیه شده بودم و بعد از مراجعه به پزشک پروپرانولول ۱۰ تجویز شده و هر بار بعد از گذشت تقریبا یک تا دو ماه خوب میشدم .چند سالی مشکل نداشتم ولی متاسفانه دوباره به همون مشکل برخوردم.آیا باید قرصمو دائم استفاده کنم یا نه
لطفا راهنمایی بفرمائید
ممنون

امیز
امیز
پاسخ به  مجتبی راد
4 ماه قبل

من هر وقت زهاد گریه میکنم تو چشم لکه ایجاد میشه ومن میرسم

مریم
مریم
1 سال قبل

باسلام آقای خونریزی چشم به سردردهای میگرن مربوط میشه

فاطمه خواربار
فاطمه خواربار
1 سال قبل

سلام دکتررفتم گقتن که چشمم خونریزی کرده اگردیربرای آمپول چشم اگردیرتربشه بزنم خطرداره

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من داداشم درهین تصادف ی چشمش دچاره افتادگی پلک شده واصلا دید نداره دکترا میگن رگ چشمش پاره شده ایادرمان داره؟

فاطمه علایی
فاطمه علایی
1 سال قبل

باسلام و خدا قوت .برای از بین بردن خونریزی چشم از نوع هایفما برا آماده شدن ترزیق چه راهکاری وجود دارد.سپاس از شما

حسینی
حسینی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید بنده خانمی ۵۸ساله هستم حدود دوماه هست هر دو سه روز یک بار چشم من خونریزی می‌کند ‌داخل سفیدی پرخون می‌شود ‌قطره لوتومکس میریزم ‌کم می‌شود ‌دوباره شروع می‌شود بنده هفت تا دکتر چشم پزشک مراجعه کردم همه میگویند مشکلی نیست ولی خوب اگر مشکل ندارد ‌فشار خون ندارم فشار چشم هم ندارد پس مشکل چه هست ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید متشکرم

مقدسی نسب
مقدسی نسب
پاسخ به  حسینی
6 ماه قبل

سلام من خانومی ۴۲ ساله هستم.از دیشب چشم راستم خونریزی کرده به چشم پزشک هم رفتم قطره کتوفتالمیک داده .آیا این خونریزی به دید چشم آسیب می‌زند

مقدسی نسب
مقدسی نسب
پاسخ به  مقدسی نسب
6 ماه قبل

سلام از دیشب چشم راست خونریزی کرده دکتر برام قطره کتو فتا لینک تجویز کرده آیا این خونریزی به دید چشم آسیب میرسونه$

هما ثمری ازاد
هما ثمری ازاد
1 سال قبل

سلام دکتر تشخیص دکتر من خون ریزی داخل شبکیه هست و تا الان ۶ بار تزریق داخل چشم انجام دادم آیا این بیماری خوب میشه و امیدی ب خوب شدن هست

رها محمدی
رها محمدی
1 سال قبل

سلام دکتر ببخشید مادربزرگ من چشمش پر خون هستش اگه میشه به من کمک کنید

زیور
زیور
1 سال قبل

سلام من گلوکم دارم سه ماه است که عمل باز انجام داده ام وعملم هم به بهترین نوح انجام شد ولی امروز ناگهان گوشه ی چپ چشمم قرمرز شد به نظر خون ریرزی کرده درقسمت سفیده ی چشم لطفا بگویید دلیلش چیست

سبحان حسین بر
سبحان حسین بر
1 سال قبل

سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما زحمتکشان چشم بچه من در سه سالگی دچار پارگی شد ودو بار عمل شد ودید کمی داشت حالا بعد چند۶تا۷ سال گفت همه جا راتاریک میبینه بردمش پیش یک متخصص چشم ولی تو یک شهر کوچک که امکاناتی نداره طبق گفته پزشک میگه ضربه خورده وخونریزی کرده تا حدی که شعاع نور که از لامپ میاد میگه یک روشنی جزیی میبینم الان ۱۲ ساله است خواهشا اگر راه حل خانگی یا هر راهی داره ممنون میشم راهنمایی کنید باتشکر فراوان

کاظمی
کاظمی
1 سال قبل

یک ماه قبل عمل بلفاروبرای پلک بالا انجام دادم همه چیز خوب بودتادوروزپبش
چشم چپم تغییرسایزدادوکوچیکترشدویکم خون افتاده وملتهبه میخواستم بدونم علتش چیه وایابایدبادارودرمان بشه ؟

تکتم اکبری
تکتم اکبری
1 سال قبل

سلام وخسته نباشید چشم مادرم هم خونریزی کرده هم آب مروارید آورده گفتن تا خونریزیش خوب نشه عملش نمیکنن ولی دارویی هم واسه خونریزی چشمش ندادن

زهراعلی مددی
زهراعلی مددی
1 سال قبل

ازدست دادن بینایی پس ازدوروزبعدعمل اب مرواریدعلت چیست

پری دبوری
پری دبوری
1 سال قبل

سلام روزتون بخیر

دخترم هفت ساله ام یک ماه پیش کرونا گرفت، از روز اول چشمش قرمز شد… بعد چندروز خوب شد و باز دوباره قرمز شده، الان یک ماه هست که هی خوب میشه و هی قرمز میشه، از دیروز دوتا چشمش مقدار کم رنگی قرمز شده… چشم راست دخترم تنبلی چشم داره و تازه ده روزه عینکش عوض کردیم

احسان
احسان
1 سال قبل

سلام من پسرم دوساله بر اثر ضربه چوب به سفیدیه چشمش خون لخته شده چیکار باید بکنم؟

سیما
سیما
1 سال قبل

با سلام خدمت شما چشم راستم هر پانزده روز دچار خون ریزی ملتحمه می‌شود به چشم پزشک مراجعه کردم و همه می‌گویند هیچ مشکلی نداردید از اشک مصنوعی چرب نیز استفاده میکنم قطره چشمی لوتماکس نیز استفاده کرده‌ام ولی مجدد خونریزی کرده لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

زینب قاسمی
زینب قاسمی
1 سال قبل

سلام من چشمم در اثر ضربه به سر از دیروز لکه قرمز توش افتاده. خطرناک هست یا ن؟

فاطمه صفاریان
فاطمه صفاریان
1 سال قبل

من دیابت ندارم برای کنترل کاتاراکت به چشم پزشگ مراجعه گرافی چشم انجام شد چشمم قرمز نشده من را به متخصص شبکیه معرف کرد معاینات واپتومتری انجام شد دکتر گفت چشمم خونریزی کرده باید تزریق داخل چشمی انجام بشه مرادم پذیرش بشم یانه؟

مهرانگیز یوسفی
مهرانگیز یوسفی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید الان دو روزه چشم شوهرم خونریزی دارد ولی یکی دوساعته خیلی بیشتر شده تورابه خدا جوابم بدید آیا خطرناکه

نرگس ممی نژلدت
نرگس ممی نژلدت
1 سال قبل

سلام خسته نباشید مادرمن ۴ روز پیش اردبیل چشم راستش گفتن شبکه چشمش خون ریزی کرده آمپول زدن الان ۴ روزه چشمس نمیبینه

سیدشاهپور رستم زاده
سیدشاهپور رستم زاده
پاسخ به  نرگس ممی نژلدت
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.داخل سفیدی چشمشون خونریزی داشتن ایا؟خوب شدن یانه؟چیکار کردید؟ممنون میشم جواب بدید

زهرا حسین نژاد
زهرا حسین نژاد
1 سال قبل

سلام خداقوت
ی مادر۶۱ساله هستم صبح بیدارشدم چشم سمت چپم دیدم خونریزی کرده وسنگینه توچشمم انگار ی لایه نازک روشو گرفته چ کنم عمل باز قلب سال۸۳کردمسالهای۸۷ و۹۰ و۱۴۰۰ من ۶تا فنر هم گذاشتم خواستم دلیلشو بدونم ممنونم

شکرالله محمدی هستم
شکرالله محمدی هستم
پاسخ به  زهرا حسین نژاد
3 ماه قبل

سلام من دخترم شش ساله هستند سه روز میشه چشمش چیزی نمی‌بیند بردیم دکتر گفت خون ریزی چشم کرده هیچ چیز بهش ندادبینایش دوباره میاد یا نه

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام.
توضیحاتتون کامل بود. ممنونم

برزیگر
برزیگر
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

سلام بابای من چشمش خونریزی عصب کرده بینایی خود از دست داده اصلا نمیبنه ایا درمان داره که دوباره بینایی خود به دست بیاره البته دیابت هم داره

عموحسینی
عموحسینی
1 سال قبل

باسلام ،شبتون بخیر.
همسربنده به علت زمین خوردن وضربه به سرشون وخونریزی سرشون ،چشمشون شدیدقرمز وسوزش وآبریزش دارند.خواستم علت روجویابشوم که خطری ایشون روتهدیدنمیکنه.ممنون میشوم پاسخگو باشین

برزیگر
برزیگر
پاسخ به  عموحسینی
1 سال قبل

سلام بابای من خونریزی عصب کرده چشمش بینایی خود از دست داده آیا درمان داره چشمش البته دیابت هم داره ممنون میشم جواب بدید

نوروزیان
نوروزیان
پاسخ به  برزیگر
1 سال قبل

سلام من چشمم داخلش خونریزی کرده و بالیزر سوزوندم ایا این کار خوبه یا ادامه ندم دیابت هم دارم ممنون میشم کمکم کنید

فاطمه قنبری
فاطمه قنبری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید خانوم دکتر من پدرم چشمش خون ریزی کرده پس سرشم درد داره الان دو روزه خون ریزیشم زیا ه

زارعی
زارعی
2 سال قبل

سلام و عرض ادب مادرم در اثر فشار خون بالا و ناراحتی چشمش دچار خونریزی شدا و لکه قرمز رنگی درون چشمش هست ایا با مصرف قطره نفازولین حل میشود ؟؟؟؟ راه درمانش چیست ؟؟

رشیدی
رشیدی
پاسخ به  زارعی
1 سال قبل

سلام دیشب. پدرم. در خواب چشمش خونی شده چیکار باید بکنیم؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  رشیدی
1 سال قبل

سلام اقای دکتر وقت بخیر الان دو روز یک لک خونی قسمت سفیدی چشم دارم درد نمی کنه سابقه چنین عارضه را اصلان نداشتم من الان در یک موقعیت غیر قابل دسترسی به پزشک چشم دارم هم از نظر مالی دچار مشکل هستم دور از وطنم هستم خواهشا من را رهنمایی کنید با تشکر فراوان کوچک شما مهدی

غفاری
غفاری
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

با سلام و احترام
من از ۹مهرماه داخل چشم راستم(مردمک) لکه‌ای سیاه رنگ بوجود آمده که با حرکت به هر طرف حرکت می‌کند و به نظر مایع میباشد و چند جلسه به پزشک شبکیه مراجعه کردم ولی داروئی نداده اند و می‌گویند که باید خونریزی فروکش نماید تا علت خونریزی مشخص شودو داخل چشم دیده شود و تا امروز که ۲۶ مهر میباشد تغییری نکرده و با چشم چپم هم کمی تار میبینم من داروی آسپرین۸۰ و کاردیلول۶.۲۵وچربی خون و نقرس و تیروکسین۰.۱مصرف میکنم اما پزشک سوال نکرده است که بدانم مصرف کنم یا نه

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  غفاری
1 سال قبل

سلام ببخشید منم هم همین مشکل شما رو دارم بهتر شدید شما چه درمانی انجام دادین

با تشکر پری
با تشکر پری
پاسخ به  غفاری
10 ماه قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید بنده اکنون ۴ روز هست چشم چپم خونریزی کرده فشارخون دیابت وچربی خون دارم تا کنون ۴مرتبه دیگر این اتفاق افتاده وبه پزشک مراجعه کردم آمپول داخل چشم تزریق کردن وحتی سری آخر چشامو لیزر کردن آیا دوباره باید تزریق انجام شودو

مهری سمیعی
مهری سمیعی
پاسخ به  رشیدی
7 ماه قبل

سلام چشم راست پدر من قبلا خونریزی کرده بیمارستان با لیزر فقط درمان کرده حالا بعداز دوسال دوباره تکرار شده درمان با لیزر فقط راه درمان؟ دارو وارفارین مصرف میکنه عمل دریچه قلب انجام داده

نظری
نظری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من مادرم بعد از تزریق اواستین از جای امپول تا کل قسمت بالایی چشش قزمز و حالت خونی شده و درد داره خواستم ببینم مشکل خاصی هس وباید به پزشک مراجعه کنه؟سه روز از تزریق میگذره

سیدشاهپور رستم زاده
سیدشاهپور رستم زاده
پاسخ به  نظری
1 سال قبل

سلام مامان من هم همین مشکلو دارد چیکار کردید درست شد یانه؟سپاس

امیر علی
امیر علی
2 سال قبل

من ۱۲ساله هستم پسر خاله ام با پا زد تو چشمم الان یکم خون ازش میاد مثل یه لکه هست.
به نظرتون خطرناک هست

احمد
احمد
پاسخ به  امیر علی
1 سال قبل

پسرم چشمش ضربه خورده خونریزی کرده بااستفاده ازچندتاقطره وآب مقطربعدازچندروز امروزسفیدی چشمش زردشده یعنی درحال بهبودهس ؟

امیر علی
امیر علی
2 سال قبل

من ۱۲ساله هستم پسر خاله ام با پا زد تو چشمم الان یکم خون ازش میاد مثل یه لکه هست.
به نظرتون خطرناک هست

جواد
جواد
پاسخ به  امیر علی
1 سال قبل

سلام صبح بیدارشدم داخل چشمم لکه خونی دیدم لطفا بفرماییدعلتش چیه وراه درمان هم بگین باتشکر

مهدی محمدی
مهدی محمدی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید پسرم ۷سالش هست چشمش قرمزوخون میاد

مجتبی خسروی
مجتبی خسروی
2 سال قبل

سلام من شبکیه چشم را عمل کردم البته ۵ سال پیش حالا هر چند وقت یک بار چشمم خونریزی میکن و تار میشد و بعد ازچند ساعت خوب می شود میخواستم بدونم علت چی

مریم یاوری
مریم یاوری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر خانم یاوری هستم دیابت دارم یکسال پیش متوجه تاری دید شدم به پزشک مراجع کردم گفتن رگهای چشم خونریزی کرده ۵بار تا الان بیمارستان تزریق انجام دادم ولی دیدم بهتر نشده آیا بازم انجام بدم یا درمان دیگه ایی هست لطفا راهنمایی کنین

مریم یاوری
مریم یاوری
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من تاحالا۵بارتزریق چشم انجام دادم اماهنوزچشمم خوب نشده راه حل دیگه واسه درمان وجودنداره

ندا
ندا
2 سال قبل

سلام،۸ماه پیش ب چشمم ضربه وارد شد بعد دچار خون ریزی شد بعد ۳ هفته ازبین رفت بازم یک نقطه خونی گوشه چشمم مونده هی کم رنگ میش وهی پرنگ الان ۸ ماه ممنون میشم راهنمایی کنید

بسم الله محمدی
بسم الله محمدی
2 سال قبل

سلام یک سال دیگر هم همین طور شد پیچکاری کردم بهتر شد اما باز هم همین قسم شد خط را نمیتوانم ببینم دکترا گفتند چشم ات خونریزی کرده

مجتبی
مجتبی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر بنده ۲۳ سالمه و ۳ ماه دچار قرمزی چشم شدم – ۳ بار به پزشک مراجعه کردم باور اول گفتن ورم متحمله و فشار چشمت لب مرز – اشک مصعنوعی ارتیپک و اپتیمول و لوتمکس و عکس oct تجویز کرد تقریبا چشمام خوب شد یعنی درد و اینچیزا نداشت ولی قرمزی کم نشد ثابت شد عکس oct هر دو چشم نرمال بود مجدد بعد از تمام شدن قطره بعد چند روز پشت سرم شروع به درد گرفتن کردن و چشمام سوزش داشتن دوباره رفتم فلوکورت و پماد و اشک مصنوعی تجویز کرد مجدد بعد از اتمام شروع قرمزی چشمام بیشتر شد بطوری که از ۳ ماه قبل تا الان قرمزی چشم مثلا اگر ۱ از ۱۰ الان ۷ از ۱۰ میخوام بدونم علت چیه که قرمزی چشمم هی بیشتر میشه استرس که قبلا زیاد بود اما الان خیلی کم شده نگاه کردن زیاد به لب تاب و گوشی که عینک بلوکنترل گرفتم- اینچیزای که حس میکردم علتشون – میتونه باشه حال نمیدونم علت الان نمیدونم قرمزی چشمم چرا هی بیشتر میشه علتشو نمی فهمم

راضیه
راضیه
2 سال قبل

با سلام
من مادرم چندروز پیش بالای سرش به درخت خورد
وبعد از ظهر همان روز جلوی چشمش چند لکه مثل تار مو میبینه دکتر رفتن میگه شبکیه پاره نشده اما خونریزی کرده و به مرور زمان خوب میشه هیچ دارویی هم تجویز نکردن مادرم فشار ودیابت ندارن
آیا تزریق لازمه؟و اینکه چه اقدامی انجام بدیم خیلی نگرانیم و اینکه چشمشون درد داره در ضمن مدت ۳هفته است کورتون میخورن

طاهره
طاهره
2 سال قبل

سلام من صبح از خواب بیدار شدم یه قطره خون از چشم چپم اومده بود از مجرای اشک خیلی ترسیدم لطفا راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا