وزوز گوش نشانه چیست؟ علت و درمان وزوز گوش

بهترین قرص برای وزوز گوش و قطره وزوز گوش

وزوز گوش چیست؟

اصطلاح وزوز گوش مربوط به زمانی است که صدای زنگ یا صداهای عجیب و غریب دیگر را در یک گوش یا هر دو گوش خود احساس می­کنید. این صدا خارجی نیست و افراد دیگر معمولاً نمی­توانند آن را بشنوند. این بیماری عموماً در بزرگسالان مسن یک مشکل شایع است. این بیماری حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد را درگیر می­کند. این عارضه معمولاً به دلیل یک بیماری زمینه­ ای مثل ضعیف شدن شنوایی مربوط به سن، آسیب گوش یا مشکل در سیستم گردش خون ایجاد می­شود. برای بسیاری از افراد وزوز گوش با درمان علت زمینه یا سایر درمان­هایی که منجر به کاهش یا پوشاندن صدا می­شود بهبود پیدا می­کند.

علائم وزوز کردن گوش

وزوز گوش می­تواند انواع دیگری از صداهای ساختگی و آزاردهنده را در گوش ایجاد کند؛ از جمله صداهایی مشابه غر زدن، کلیک کردن، بغل کردن، زمزمه کردن و… صداهای وزوز در گوش از حالت غرش تا صدای فریاد زدن را دربرمی­گیرد. در بعضی موارد صدا به قدری بلند است که توانایی تمرکز یا شنیدن یک صدای خارجی را مختل می­کند. این عارضه ممکن است همیشگی باشد یا ممکن است گاهی احساس شود گاهی نشود. در موارد نادر، صدا در گوش اغلب همگام با ضربان قلب می­تواند به شکل یک صدای ضربان­ دار ریتمیک یا خشن اتفاق بیفتد؛ به این حالت وزوز گوش ضربان­ دار گفته می­شود. اگر این عارضه حالت تپشی داشته باشد ممکن است پزشک هنگام معاینه وزوز گوش شما را بشنود (صدای گوش عینی).

علت وزوز کردن گوش

بعضی شرایط باعث ایجاد یا بدتر شدن وزوز گوش می­­شود. متأسفانه در بسیاری از موارد هرگز دلیل دقیق آن مشخص نمی­شود. اما دلایل اصلی آن به شرح زیر است:

  • از دست دادن شنوایی: سلول­های کوچک و ظریف مویی در گوش داخلی شما وجود دارد (حلزون گوش) که با دریافت امواج صوتی حرکت می­کند. این حرکت منجر به تحریک سیگنال­های الکتریکی در امتداد عصب از گوش به مغز (عصب شنوایی) می­شود. مغز این سیگنال­ها را به ­عنوان صدا تفسیر می­کند.
  • خم شدن موهای گوش داخلی: این موضوع با افزایش سن یا زمانی که به ­طور منظم در معرض صداهای بلند قرار می­گیرید اتفاق می­افتد. موها تکانه­های الکتریکی تصادفی را به مغز شما وارد می­کنند و باعث ایجاد صدا در گوش شوند.
  • عفونت گوش یا انسداد مجرای گوش: مجاری گوش شما می­تواند با تجمع مایعات (عفونت گوش)، موم گوش، خاک یا سایر مواد خارجی مسدود شود. انسداد می­تواند فشار گوش شما را تغییر دهد و وزوز گوش ایجاد کند.
  • آسیب ­های سر یا گردن: ضربه به سر یا گردن می­تواند بر گوش داخلی، اعصاب شنوایی یا عملکرد مغز مرتبط با شنوایی تأثیر بگذارد. چنین صدماتی معمولاً فقط در یک گوش باعث ایجاد وزوز می­شود برای مثال گاهی علت وزوز کردن گوش چپ ممکن است این موضوع باشد.

تعدادی از داروها مثل داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID)، آنتی­بیوتیک­‌ها، داروهای سرطانی، قرص‌­های آب (ادرارآورها)، داروهای ضدمالاریا و داروهای ضدافسردگی ممکن است باعث ایجاد یا بدتر شدن وزوز گوش شود. به ­طور کلی هرچه دوز این داروها بیشتر باشد صدای گوش بدتر می­شود. با قطع مصرف این داروها اغلب اوقات صدای ناخواسته از بین می­رود.

سایر دلایل ایجاد صدای وزوز در گوش

علت وز وز کردن گوش فقط محدود به دلایل گفته ­شده نیست بلکه سایر مشکلات گوش، بیماری­های مزمن و… هم بر اعصاب گوش یا مرکز شنوایی مغز تأثیر می­گذارد.

  • بیماری منیر: وزوز گوش می­تواند شاخص اولیه بیماری منیر باشد؛ یک اختلال گوش داخلی که ممکن است در اثر فشار غیرطبیعی مایع گوش داخلی ایجاد شود.
  • اختلال عملکرد لوله استاش: در این شرایط لوله موجود در گوش شما که گوش میانی را به بالای گلو متصل می­کند همیشه منبسط می­ماند و همین امر می­تواند احساس سنگینی در گوش شما ایجاد کند.
  • تغییر استخوان گوش: سفت شدن استخوان­ها در گوش میانی (اتوسکلروز) ممکن است بر شنوایی شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد این عارضه شود. این وضعیت ناشی از رشد غیرطبیعی استخوان است.
  • اسپاسم عضلات گوش داخلی: عضلات گوش داخلی ممکن است متشنج شود (اسپاسم)، کاهش شنوایی و احساس سنگینی در گوش ایجاد کند. این اتفاق می­تواند ناشی از بیماری­های عصبی از جمله مالتیپل اسکلروزیس هم باشد.
  • اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ): مفصل هر دو طرف سر در مقابل گوش­ها جایی که استخوان فک پایین با جمجمه برخورد دارد می­تواند وزوز گوش ایجاد کند.
  • نوروم صوتی یا دیگر تومورهای سر و گردن: نوروم آکوستیک یک تومور غیرسرطانی (خوش­خیم) است که روی عصب جمجمه ایجاد می­شود که از مغز به گوش داخلی می­رسد و تعادل و شنوایی را کنترل می­کند. تومورهای دیگر سر، گردن یا مغز می­تواند باعث ایجاد وزوز گوش شود.
  • اختلالات عروق خونی: شرایطی که بر رگ­های خونی شما تأثیر می­گذارد مانند تصلب شرایین، فشار خون بالا یا منقبض و بدشکل شدن رگ­های خونی می­تواند باعث شود خون با نیروی بیشتری در رگ­ها حرکت کند. این تغییرات جریان خون می­تواند باعث ایجاد صدای وز مانند در گوش شود یا آن را شدیدتر کند.

سایر بیماری­های مزمن از جمله دیابت، مشکلات تیروئیدی، میگرن، کم­ خونی و اختلالات خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس همگی با وزوز گوش ارتباط دارند.

عوامل زمینه­ ساز

 

عوامل بروز وزوزگوش

این عوامل خطر وزوز گوش را افزایش می­دهد:

  1. قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد: صداهای بلند مانند صدای تجهیزات سنگین، اره­‌های زنجیری و سلاح گرم از منابع معمول کاهش شنوایی مربوط به صدا هست. دستگاه­های قابل حمل موسیقی مانند پخش‌­کننده­های MP3 اگر با صدای بلند برای مدت طولانی پخش شوند می­تواند باعث کاهش شنوایی مربوط به سر و صدا شود. افرادی که در محیط­های پر سر و صدا کار می­کنند مانند کارگران کارخانه و ساختمان، نوازندگان و سربازان به میزان زیادی در معرض خطر هستند.
  2. سن: با افزایش سن تعداد فیبرهای عصبی در گوش کاهش می­یابد و باعث مشکلات شنوایی اغلب مرتبط با ایجاد صدا در گوش می­شود.
  3. ارتباط جنسی: مردان بیشتر دچار وزوز گوش می­شوند.
  4. استعمال دخانیات و الکل: خطر ابتلا به وزوز گوش در افراد سیگاری و افرادی که الکل می نوشند زیاد است.

برخی مشکلات مثل چاقی، مشکلات قلبی عروقی، فشار خون بالا، سابقه آرتروز یا آسیب به سر همه خطر ابتلا به وزوز گوش را افزایش می­دهد.

عوارض وزوز گوش

وزوز گوش به ­طور متفاوت روی کیفیت زندگی افراد تأثیر می­گذارد. اگر وزوز گوش دارید ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • صدا در گوش و سردرد
  • خستگی
  • فشار
  • مشکلات خواب
  • مشکل در تمرکز
  • مشکلات حافظه
  • افسردگی
  • اضطراب و تحریک­پذیری
  • مشکلات زندگی، شغلی و خانوادگی

درمان این شرایط مرتبط ممکن است به ­طور مستقیم روی وزوز گوش تأثیر نگذارد اما می­تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

پیشگیری از وزوز گوش

در بسیاری از موارد وزوز گوش نتیجه چیزی است که نمی­توان از آن جلوگیری کرد. با این حال برخی اقدامات احتیاطی می­تواند به جلوگیری از انواع خاصی از آن کمک کند.

  • از محافظ شنوایی استفاده کنید: با گذشت زمان قرار گرفتن در معرض صداهای بلند می­تواند به اعصاب گوش آسیب برساند و باعث کاهش شنوایی و وزوز گوش شود. سعی کنید در معرض صداهای بلند کمتر قرار بگیرید و اگر نمی­توانید از صداهای بلند جلوگیری کنید برای محافظت از شنوایی خود از محافظ گوش استفاده کنید. اگر از اره ­های زنجیری استفاده می­کنید، نوازنده هستید یا در یک صنعت کار می­کنید که با ماشین­ آلات با صدای بلند سروکار دارید یا از سلاح گرم (مخصوصاً تپانچه یا تفنگ ساچمه ­ای) استفاده می­کنید ترجیحاً از محافظ شنوایی بهره بگیرید.
  • صدا را کم کنید: قرار گرفتن طولانی­ مدت در معرض موسیقی تقویت­شده بدون محافظت از گوش یا گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار زیاد از طریق هدفون و هندزفری می­تواند باعث کاهش شنوایی و وزوز گوش شود.
  • از سلامت قلب و عروق خود مراقبت کنید: ورزش منظم، درست غذا خوردن و اقدامات دیگر برای سالم نگه داشتن رگ­های خونی می­تواند به جلوگیری از وزوز گوش در ارتباط با چاقی و اختلالات رگ­های خونی کمک کند.
  • الکل، کافئین و نیکوتین را محدود کنید: این مواد اگر بیش از حد استفاده شود می تواند بر جریان خون تأثیر بگذارد و به وزوز گوش کمک کند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

وزوز گوش بعضی از افراد خیلی اذیت نمی­کند؛ اما زندگی روزمره برخی را مختل می­کند. اگر وزوز گوش شما را آزار می­دهد به پزشک مراجعه کنید. در موارد زیر توصیه می­شود به پزشک مراجعه کنید:

  • بعد از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی دچار وزوز گوش شده ­اید که طی یک هفته بهبود نمی­یابد.
  • وزوز گوش با کم شنوایی یا وزوز گوش و سرگیجه را با هم حس میکنید. 
  • در اثر وزوز گوش خود مبتلا به اضطراب یا افسردگی شده ­اید.

تشخیص وزوز گوش

پزشک به دلیل علائم بیمار فقط وزوز گوش را تشخیص می­دهد. اما برای درمان علائم، سعی می­کند تشخیص دهد که این عارضه به علت بیماری زمینه ­ای دیگری ایجاد شده است یا خیر. برای کمک به شناسایی علت آن پزشک احتمالاً از شما در مورد سابقه پزشکی شما می­پرسد و گوش، سر و گردن شما را معاینه می­کند. آزمایشات معمول شامل موارد زیر است:

  • آزمون شنوایی (شنوایی­‌شناسی): در طول آزمون شما در یک اتاق ضدصدا می­نشینید و گوشی­هایی روی گوشتان قرار می­دهید که همزمان صداهای خاصی را به یک گوش شما منتقل می­کند. شما زمان شنیدن صدا را مشخص خواهید کرد و نتایج شما با نتایج طبیعی برای سن شما مقایسه می­شود. این آزمون می­تواند به رد یا شناسایی علل احتمالی وزوز گوش کمک کند.
  • جنبش سر و گردن: پزشک ممکن است از شما بخواهد چشم­های خود را حرکت دهید، فک خود را فشار دهید یا گردن، دست­ها و پاها را به حرکت درآورید. اگر وزوز گوش شما تغییر کند یا بدتر شود ممکن است به شناسایی یک اختلال اساسی که نیاز به درمان دارد کمک کند.
  • آزمایشات تصویربرداری: بسته به دلیل مشکوک وزوز گوش ممکن است به آزمایشات تصویربرداری مانند سی­تی­اسکن یا ام ­آرآی نیاز داشته باشید.

پزشک ممکن است برای بررسی کم­ خونی، مشکلات تیروئید، بیماری­های قلبی یا کمبود ویتامین تست­های ازمایشگاهی تجویز کند.

صداهایی مثل ضربان زدن در گوش یا زمزمه کردن معمولاً از فشار خون بالا سرچشمه می­گیرد و ممکن است هنگام ورزش یا تغییر وضعیت بدن مانند دراز کشیدن یا ایستادن متوجه آن شوید.

وزوز گوشم درمان شد!

درمان وزوز گوش به این بستگی دارد که به دلیل یک بیماری زمینه­ای ایجاد شده باشد. در این صورت پزشک می­تواند علائم شما را با درمان علت اصلی کاهش دهد. مانند موارد زیر:

  1. برداشتن جرم گوش: رفع انسداد موم گوش می­تواند علائم وزوز گوش را کاهش دهد.
  2. سمعک: اگر وزوز گوش به دلیل کم­ شنوایی ناشی از سر و صدا یا وابستگی به سن ایجاد شود استفاده از سمعک می­تواند به بهبود علائم شما کمک کند.
  3. تغییر دارو: اگر به نظر برسد دارویی که مصرف می­کنید علت وزوز گوش است ممکن است پزشک قطع یا کاهش دارو یا استفاده از داروی دیگر را توصیه کند.

درمان شگفت انگیز وزوز گوش با دارو

در بسیاری از موارد دارو به کاهش شدت علائم یا عوارض ناشی از وزوز گوش کمک می­کند. برای تسکین علائم، درمان یک بیماری زمینه­ ای یا کمک به درمان اضطراب و افسردگی که اغلب همراه با صدای وز در گوش همراه هست پزشک ممکن است دارو تجویز کند.  برای برطرف کردن صدا در گوش دو داروی معروف وجود دارد:

قطره درمان وزوز گوش

(Ring Relief PM) علائم زنگ زدن و وزوز گوش در شب بدتر است. این قطره حاوی مواد طبیعی هومیوپاتی است که مانند بابونه و ریشه والرین به داشتن یک خواب آرام کمک می­کند؛ ملاتونین ندارد و از مواد فعال طبیعی برخوردار است که با گذشت زمان به کاهش شدت وزوز گوش کمک می­کند. برای گرفتن بهترین نتیجه به مدت چند هفته هر شب مداوم استفاده کنید.

درمان دارویی وزوز گوش

قرص وزوز گوش

این قرص به تسکین درد گوش کمک می­کند و مانند قطره از مواد طبیعی هومیوپاتی تشکیل شده است. همچنین ممکن است به تسکین علائم مرتبط با این بیماری کمک کند مانند:

  • زنگ زدن و وزوز در گوش­ها
  • خارش گوش
  • گوش­درد
  • تورم گوش

گاهی اوقات مشکل صدا در گوش می­تواند با ایجاد ناراحتی و اختلالات روانی همراه باشد که در آن صورت پزشک بیمار را در کنار درمان بالینی یا دارویی به متخصص روانشناس هم ارجاع می­دهد تا دوره­ هایی از درمان­های رفتاری یا CBT را پشت سر بگذارد. اگر نمی خواهید به صورت حضوری به درمانگاه ها مراجعه کنید می توانید از سایت پذیرش ۲۴ ، مشاوره آنلاین روانشناسی دریافت کنید.

روش درمان وزوزگوش

تا اینجا متوجه شدیم این عارضه یک مشکل شایع عمدتاً در افراد مسن و افرادی است که در محیط­های پرسروصدا مثل استودیوهای موسیقی و کارخانجات صنعتی حضور دارند. همانطور که مطالعه کردید جای نگرانی نیست و این عارضه درمان دارد فقط کافیست قدرت روحی و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و نترسید که شاید با یک مشکل حاد مواجه شده باشید.

با مراجعه به پنل پزشکان آنلاین متخصص گوش و حلق و بینی پذیرش ۲۴ می­توانید در کوتاه­ترین زمان وقت مشاوره دریافت کنید و با کمترین هزینه با پزشکان باتجربه ما درباره مشکلات شنوایی و وزوز گوش مشاوره داشته باشید.

دریافت مشاوره آنلاین با متخصص گوش و حلق و بینی

۳.۸/۵ (۱۱ نظر)

منبع
www.harborfreight.comwww.news-medical.nethomeocan.cawww.amazon.comwww.mayoclinic.orgwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
109 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاهری
طاهری
1 روز قبل

سلام من مردی ۵۳ ساله هستم
مدتی پیش بخاطر تجویز اشتباه و استفاده از قطره گلیسیرین فنیکه برای شستوشوی گوش در اثر وجود پارگی پرده گوش دچار عفونت گوش داخلی شدم و شنواییم به شدت کاهش یافته به طوری که به سختی می‌شنوم
از شش ماه پیش که اتفاق افتاده تا الان صداهای آزار دهنده ای از داخل گوش می شونم و مخل آرامشم شده
صدای گوش با مراجعه به پزشک و تجویز های مختلف درمان نشده
درمانی برای اون وجود داره ؟
طریقه درمان قطعیش چیه؟

saeid
saeid
4 روز قبل

سلام من دوسال پیش گوش چپم عمل کردم خوب بود ولی الان شبا خیلی صدا میده وزوز می کنه چیکار کنم

طاها
طاها
15 روز قبل

سلام دوستان اکثرمواقع این مشکل به دلیل بالا بودن چربی خون وفشارخون هست بارعایت تغذیه پرهیز ازقندهای مصنوعی وورزش هوازی مدام بهترمیشوید

فرشيده برادران هفتادو جهار ساله دو فرزند دارم لطف
فرشيده برادران هفتادو جهار ساله دو فرزند دارم لطف
19 روز قبل

فرشیده برادران وزوز کوش دارم کاهى اوقات اعصابم را بهم میریزد سکوت میخواهم متاسفانه نمیشود یک شب قرص الپرازولام خوردم بعد ان سکوت را حس کردم سکوت هالى بود خوابم برد ولى نمیتوانم قرص بخورم باز وزوز دارم جه کنم درمان ندارد لطفا بنویسید

ناشناس
ناشناس
26 روز قبل

سلام داکتر صاحب گوشم وزور دارم چی کار کنم پیشی داکتر گوش رفتم یک نسخه دوا داد اما خوب نشود چیکار کنم

کوروش
کوروش
1 ماه قبل

سلام دو سالی میشه گوشهایم وزوز و زنگ میزنی دکتر گوش حلق بینی چند نسخه رفتم نوار گوش گرفتم جواب قانع کنندها ی به من ندادن الان بتاهستین که مصرف میکنم کمی از شدتش گم میشه به نظر خودم اززمان کورنا سرما خوردگی شدید گرفتم سرم وسینه ام که درگیر شده بود از همون موقع عوارضش تو سرم وگوشهام موند فکمو که رو هم فشار میدم صدا زنگ بیشتر میشه یک راهی پیش پام بزارید کلا زندگیمو درگیر کرده

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  کوروش
21 روز قبل

عزیز من سالهاست که اینطور شدم ،ممکن الرژی یا سینوزیت داشته باشید که تاثیر بر شنوایی داره

عبدالحمید
عبدالحمید
1 ماه قبل

من یک سال هستش صدای گوش دارم بیشتر گوش راست مثل صدای طوفان بعدش برای یک دو روروز دیگه هردو گوش وکاهش شدید شنوایی لطفا راهنمایی کنید

علی
علی
1 ماه قبل

سلام .من ۳۳ سالمه و الان ۱ ماه سوت گوش ممتد تو گوش چپم دارم و خیلی نگرانم و استرسیم کرده .دکتر گوش و حلق و بینی رفتم و قرص خوردم ولی تا الان بی نتیجه بوده .خدا بهمون صبر بده ایشالا همه دوباره سلامتیمون بدست بیاریم

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

علی جان ازسن ۲۲سالگیم وزوزتوگوش چپم شروع شدخوب هم نشداین بیماری جوانیموازم گرفت بدبختم کرد

علی
علی
پاسخ به  علی اکبر
1 ماه قبل

ببخشید شما الان چند سالتونه و آیا این سوت گوش شما کمتر یا بهتر نشده. من که خوابم رو کلا بهم ریخته خیلی داغونم کرده تو این مدت کم ‌نمیدونم چطوری باید باهاش زندگی کنم سردردهای عجیبی هم دارم تو مناطق مختلف سرم

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  علی
20 روز قبل

من ۱۸ساله به این بیماری مبتلاشدم زندگی برام شدجهنم افسردگی گرفتم جوانیم تباه شد

صدیقه حق شناس
صدیقه حق شناس
پاسخ به  علی اکبر
24 روز قبل

سلام مادرم گوش چپش وزوز میکنه از وقتی دندوناش کشید این طور شده حالا هشت ماه است دکتر گوشم رفت گوشش خوب بود معدوم همیشه ناراحت دلیلش چیه ممنون

علیبب
علیبب
1 ماه قبل

اقا من هم این مشکل و دارم وز وز گوش میدونم سخته ولی خیلی ها رو دیدم که خوب شدن چون یکی ۲۰ سال نتونسته درمان کنه دلیل نمیشه درمان نداشته باشه خیلی مریضی های بدتر از این وز وز درمان شدن اینم درمان میشه به امید سلامتی دوستان

فرهاد ۰۹۱۹۴۹۰۹۶۶۱
فرهاد ۰۹۱۹۴۹۰۹۶۶۱
1 ماه قبل

شدت صدای گوش هام بصورت اکو توی سرم میپیچه واقعا زندگی رو برام تلخ کرده . تا حالا از سروم ستی اسکن گرفتم جواب دکتر چیزی نیست تحمل کن به بیمارستان امیر اعلم بخش گوش و شنوایی و طب سوزنی برای چندین جلسه و مراجعه به طب هومیوپاتی خیلی شبها نمی‌خوابم بعضی وقتها بفکر خوردن یه ۵۰ تا قرص خواب می فتم الان ۶۹ سالمه
فقط گفتن تحمل کن یه پزشکی بگه چه کنم دیگه خسته شدم ۰۹۱۹۴۹۰۹۶۶۱ فرهاد.

شهربانو
شهربانو
1 ماه قبل

سلام جناب دکتر گوش راست م مدتی ایست ک هر زمان ک از خواب بیدار میشم چه صبح چ عصر وز شدیدی داره ودرضمن شنوایی هم باید اغلب ها ها بگم ودرضمن پیش کسوت م وفشار خون هم دارم ک توسط دارو کنترل میشه گاها همراه باسرگیجه س واقعا کلافه شدم راهنمایی بفرمایین

عیسی بهرامی نرانی
عیسی بهرامی نرانی
2 ماه قبل

سلام من ۵۲ سالمه چند سالی هست گوش سمت چپم خیلی صدای وزوزه می دهه هروقت سرما می خورم هروقت پر خوری می کنم کم خوری می کنم صداش کم زباد می شود مخصوصا شبها عینان مغزم شخم می زنن چکار کنم دکتر جان

شریف
شریف
پاسخ به  عیسی بهرامی نرانی
26 روز قبل

سلام من گوش چپم صدا میده دکتر رفتم نوار گرفته میگه مشکل ندار ویتامین داده هیچ اثری نکرده یکماه است لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

م.م.
م.م.
2 ماه قبل

سلام من همه کامنتا رو خوندم این پیام رو برای من یه دکتر طب سنتی فرستاده من هم همین مشکل رو دارم
۱. ماساژ عضله بین وسط آرنج و استخوان آرنج هر دو دست با روغن کدو یا روغن بابونه
۲. به مدت ۳ شب شبی یک قطره روغن کدو بریزید سپس۴ روز صبر کنید دوباره ۳ روز بریزید ۱۴ شب که ریختین دیگه نریزید
۳. ماساژ جلوی سوراخ گوش روی صورت در جهت صورت با روغن بابونه
۴. بخور سرکه داخل گوش روزی یک بار (یک هفته بعد از انجام مراحل بالا در صورتی که صدا برطرف نشده باشه)

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط م.م.
حسینی
حسینی
2 ماه قبل

سلام من نزدیک بیست ساله که براثر صدای ترقه عصب گوشم ضعیف شده و همچنین هردو گوشم وزوز میکنند هردکتری رفتم نتیجه ای نگرفتم لطفا راهنماییم کنید و اینکه درمانی دارد یا نه؟؟

Noori
Noori
2 ماه قبل

سلام دکتور گوش راست من شنوای خیلی کم شده و گوش چپم وزوز میکنه مدت چند روز شد

یکتا
یکتا
2 ماه قبل

سلام دکتر من ۱۲ سالمه یک ضربه ای به سرم خورده است و یک صدایی شنیدم این نشانه ی چیست لطفا کمکم کنید

M کم شنوا
M کم شنوا
2 ماه قبل

سلام چرا همه اینجوری شدیم
گوش سمت راست من مثل صدای ترانس برق شده .هیچی دیگه کر شدم رفت .موقع صحبت همش باید بگم ها ها هان .نشنیدم کلافه شدم .شمع گوش گرفتم ولی استفاده نکردم .دکتری هم در برنامه تلویزیونی صحبت می کرد ک اینجور صداها درگوش شاید ب خاطر جمع شدن مایع در گوش باشد و یا ب خاطر سینوس‌ها بر اثر سرماخوردگی و عفونت شدید
نمیدونم چ کارکنم گوشم بدترهم شده جوشکاری راه افتاده تو گوشم .والا

حامد نصری نصرآبادی از کرج
حامد نصری نصرآبادی از کرج
پاسخ به  M کم شنوا
1 ماه قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما اینها همه تاثیر از مذهبی بودن شما را میرساند چون من برای اولین بار که این صوت را در گوشم شنیدم گفتم بسم الله الرحمن الرحیم صدای صوت قطع شد ولی بعداز چند ساعت دیگر دوباره وصلش کردن ولی دوباره من اسم عظمه خدا را گفتم و قطع شد ولی بعداز از آن بعداز سه سال هست که من این صدا و صداهای غیر عادی می شنوم به هر کیم بگید به روانپزشک میکند مراجعه کنید

زهره
زهره
پاسخ به  حامد نصری نصرآبادی از کرج
1 ماه قبل

توهم صحبت نکن سلامت جسم چه ربطی به این مسائل مذهبی داره فقط دنبال توجه مذهبی هستی

بنی
بنی
پاسخ به  زهره
24 روز قبل

سلامت دست خداست ربطی به جسمی روحی نداره

سعید
سعید
2 ماه قبل

در نظر قبلی سی سال چاپ نشده به تصحیح کردم که سالهاست دنبال درمان آن هستم ولی نتیجه نداده سعید،،،،،،

سعید
سعید
2 ماه قبل

سلام حدودی ساله گوش سمت چپم سوت میکشه البته گوش من دراثرتیراندازی با اسلحه ژسه درمیدان تیر به این روزافتادواقعابرام اعصاب نزاشته متاسفانه هیچ درمانی براش پیدا نکردم!

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام سعیدجان گوش چپ منم خیلی وقته صدای وزوزمیده دیگه خستم کرده زندگی برام شده جهنم

علی خناری
علی خناری
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

عین حالت گوش من و حادثه میدان تیر برایم افتاد

مرجان
مرجان
3 ماه قبل

من هم گوش چپم موقع خواب وز وز میکنه جوری که نمیتونم از شدت صداش بخوابم نوار گوش هم گرفتم مشکلی نبود. ام ار ای دکتر نوشته واسم خودم حدس میزنم به خاطر دندون یا فکم باشه واقعا عذاب آوره دردش یا حتی سرمو میچرخونم شروع میشه صداش به صورت مداوم

پریسا
پریسا
3 ماه قبل

سلام من الان تقریبا از یه سال کنتر وزوز گوش دارم
یکبار در مراسم در معرض صدای بلندگو خیلی زیاد قرار گرفتم
رفتم‌دکتر عصب گوشم ضعیف شده
زود زودم گوشم جرم میگیره اگه گوش پاککن استفاده کنم،یا خود به خود جرم‌میگیره‌
شب ها خوابمم مورد تعرض قرار میگیره واقعا اذیت میشم
هیچ دکتری هم جواب گو‌نیست
میگن دیگه حل نمیشه این قضیه از یاد ببر مگه من با اذیت میتونم؟چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

مجی
مجی
پاسخ به  پریسا
3 ماه قبل

سلام،خوابتون مورد تعرض قرار میگیره؟!

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام،لطفا بگید این قطره وقرص درمان وزوزگوش را که ذکر کردید،از کجا میتونیم تهیه کنیم؟

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام لطفا بگید این قطره یا قرص درمان وزوزگوش را باید ازکجا تهیه کنیم؟

الببیییی
الببیییی
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

ازداروخانه

محمد
محمد
پاسخ به  الببیییی
1 ماه قبل

اسم قطره چیه

فروزان
فروزان
پاسخ به  محمد
27 روز قبل

سلام من ۵۲ سالمه به مدت یکساله شدیدا هردو گوشم صدا سوت و وزوز میده خیلی اذیتم میکنه اسکن کردم فقط دکتر بهم گفته کاریش نمیشه کرد باید تحمل کنید خیلی اذیت میشم واقعا کلافه ام کرده اینجا دیدم یک قطره ای ر. معرفی کردین چطور میشه تهیه کرد ؟ خواهش میکنم جوابم رو بدید ممنون میشم. با تشکر

آزیتا
آزیتا
4 ماه قبل

سلام خانم دکتر
هفت ماه پیش گوشم دو روز کیپ شد ولی خوب شد توجهی نکردم ۲ هفته بعد رقتم دندانپزشکی فردا صبح دوباره گوشم کیپ شد همراه با وزوز، مراجعه کردم به دکتر نوار گوش گرفتند مشکلی نبود ولی بعد از چند هفته صداهای ریز رو مشکل داشتم مراجعه کردم کاهش شنوایی داشتم گفتند سکته گوش بوده و زمان طلایی رو از دست دادی ولی من چهار تا تزریق دگزا توی گوش رو انجام دادم بعد از دوهفته دوباره شنوایی گوشم کم شد البته استرس‌هایی هم داشتم ایندفعه ۲۰ روز پردنیزولون ۵۰ خوردم و ۷ تا تزریق کورتون داخل گوش انجام دادم شنوایی کمی بهتر شد اما وزوز گوش و کم شنوایی رو دارم
حال سوال من این است که آیا اکسیژن درمانی هم می‌تواند کمک کند ؟
و همچنین آیا این سکته گوش بوده با منیر هست ؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

نیمامهاجر
نیمامهاجر
4 ماه قبل

درمان قطعی وزوزگوش ودردگوش توی ۱۰روز خداحافظی کنید
۰۹۳۶۸۹۹۸۲۲۴

شریفی
شریفی
پاسخ به  نیمامهاجر
3 ماه قبل

سلام چطور میتونند درمان کنند توضیح بدهید.

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نیمامهاجر
3 ماه قبل

سلام میشه بگین چه‌جوری ؟

معصومه
معصومه
پاسخ به  نیمامهاجر
3 ماه قبل

سلام من هم چند سال دچاروزوزگوش شدم خیلی اذیت میشم لطفاً راهنمایی کنید

امیر حسین رضالو
امیر حسین رضالو
پاسخ به  نیمامهاجر
2 ماه قبل

سلام چطور میشه درمان کرد

حلیمه محمدی
حلیمه محمدی
پاسخ به  نیمامهاجر
2 ماه قبل

سالهاس صدای وزوزگوش آزارم میده مخصوصاموقع خواب،

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  نیمامهاجر
2 ماه قبل

نیماجان تاحالاهزارباربه گوشیت زنگ زدم گوشیت که خاموشه

فا طمه از کرج
فا طمه از کرج
4 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من یک ساله وزوز گوش دارم خیلی دکتر رفتم سنجش امارای انجام دادم سا لم هست ولی وزوز همچنان دارم لطفا. راهنماییم کنید چکار کنم

مینو خنجری
مینو خنجری
پاسخ به  فا طمه از کرج
3 ماه قبل

سلام خوبین شوهر من خیلی از وزوز کردن گوشش ناراحته وخیلی اذیتش می‌کند از شما می خوامکمکش کنید؟

امیر
امیر
4 ماه قبل

سلام ارادت خدمت همه عزیزان ۱۹ سالمه و هفت سال هستش با مشکل وزوز گوش دستو پنچه نرم می‌کنم تا الان هم شاید با جراعت بگم که نصف ایران رو برای درمان رفتم ،دکتر های مختلف اما بدون هیچ تاثیری ممنون میشم اگر کسی در خارج یا داخل ایران معالجه شده حتما حتما برام پیام بزاره

صبا
صبا
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

سلام برو شیراز دکتر محمد فرامرزی من هم همین مشکل رو داشتم

علی
علی
پاسخ به  صبا
3 ماه قبل

واقعادرمان شدید.میشه بگی مشکلتون چی بود دقیقا؟؟

مریم
مریم
پاسخ به  صبا
1 ماه قبل

منم از برج ۲ امسال اینجوریم دیگه خسته شدم انگار تو گوشم غوغات دیگه واقعا دارم عصبی میشم خیلی اذیت تورو خدا چکار کردی به ما هم بگو

مهدی
مهدی
5 ماه قبل

سلام دوستان ، بعد اطمینان از اینکه از لحاظ پزشکی گوش ایرادی نداره ، کنترل استرس ، گرم نگه داشتن سر و صورت با ماساژ و خوردن گرمیجات ، اشتغال به کار مورد علاقه ، دوری از سر و صدای زیادی ، احیای عصب گوش با ورزش همراه با عرق بدنی منظم ، پرهیز از سردیجات ، این سوت کشیدن گوش بتدریج پیش اومده و به تدریج هم خوب میشه یه راه شخصی هم پیدا کنید که گردش خون در سرتون زیاد بشه اینا تجربه شخصی بنده بود خدومت دوستان امیدوارم همگی بهبود پیدا کنید جای نگرانی نداره یا حق

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

همینکه امید واری دادین خیلی ممنون ‌ممنون از تجربه عالیتون

فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

سلام،دوستان زیاد وقتتون رو نمیگیرم،من تمام کامنتهارو تقریبا خوندم،کسانی که مثل خودم صدای سوت تو گوششون دارن تحت هیچ شرایطی درمان نمیشید که قطع بشه،همه هم همینو نوشتید،پولتون رو الکی خرج دارو دکتر نکنید،همه این راه هارو من ۲۰سال پیش تا الا رفتم هیچ نتیجه ای نگرفتم،تنها چیزی که فهمیدم اینه که باید رعایتش کنید بیشتر نشه از صداهای نا هنجار وبلنددوری کنید،مسافرتهای طولانی باعث تشدید صدا میشه،صدای موتور خودرو باعث این تشدید شدن میشه،جاهایی که میدونید سر صدا زیاده مثل عروسی میتونید از گوشبندهای شنا که ژله ای هستندو گوش رو اذیت نمیکنند استفاده کنید،یاحق

نسرین
نسرین
6 ماه قبل

گوش سمت چپم صدا میده

محمد رضاعالیشاه
محمد رضاعالیشاه
6 ماه قبل

وقت بخیر . من چهل و سه ساله هستم.
ازسال ۱۳۷۸ تا به الان صدایی رو در سرم یا گوشم دارم . از زمان اجباری به عبارت درستش . اگه راهنمایی یا راه حلی دارید خوشحال میشم کمکم کنید

اوین امینی
اوین امینی
پاسخ به  محمد رضاعالیشاه
4 ماه قبل

من هم دقیق همونجوری هستم اگردرمانی داریدبه من هم بگیدلطفا

اینازمحمدی
اینازمحمدی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید.من داخل گوشموباگوش پاک می کردم یهو نمدونم چیشدگوشم دیگه مثل قبل نمیشنوسنگین شدوزوزمکن احساس مکنم چیزی توگوشم هست که نمزارصداهای صوتی بشنوم

محمد شهدادی
محمد شهدادی
6 ماه قبل

سلام من یک سال است درگیر صدای زنگ توی گوش راست هستم از وقتی واکسن کرونا زدم این اتفاق برام افتاد به چند پزشک مراجعه کردم ولی خوب نشدم لطفا کمکم کنید الان چند وقت هم هست صدای گوشم خیلی شده لطفا

مریم حریری
مریم حریری
9 ماه قبل

گوش من شبها حالت ویبره میشه تا صبح

امیر
امیر
پاسخ به  مریم حریری
1 ماه قبل

خوشبحالت

مریم حریری
مریم حریری
9 ماه قبل

گوش من حالت ویبره میشه صدای وو مثل ویبره مبایل

امیر
امیر
پاسخ به  مریم حریری
1 ماه قبل

احتمالا یه موبایل نوکیا داخل گوشیتون رفته روی ویبره مونده..خخخخ خیلی باحال بود ..

امیرحسین
امیرحسین
9 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه حدود چند سال پیش از سر بچگی عروسک صوتی خواهرم رو چند بار تو گوشم زدم به صورتی که بعد از چند بار زدن هروقت میزدم به یه سمت از اون موقع گوش سمت راستم وزوز می‌کنه برای دکتر تا تهرانم رفتم ولی خوب نشدم اگه میشه راهنماییم کنید خیلی دارم عذاب میکشم

رحمان
رحمان
10 ماه قبل

باسلام من ۴۴یالمه حدود۴ساله وزوزگوش دارم دکترمغزاعصاب هم رفتم گوش حلق بینی هم رفتم دارودادن ولی هیچ تاثیری نداد آیا راه حلی داره یانه یابایدبسازیم باهاش لطفا راهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رحمان
5 ماه قبل

سلام چند وقت هست گوش سمت چپم وزوز میکنه لطفاراهنماییم کنید

امیر
امیر
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

من چهل سالمه و الان بیست ساله این صدای وز وز در گوش چپ را دارم که یه دکتر جراح گوش بنام خانم نفیسه خلیلی که بسیار پزشک ماهر و خوش برخوردی است ایندفعه انواع آزمایش از نوار گوش تا ام آر آی رنگی و سی تی اسکن را از گوشم گرفت،گفتند گوش شما سالمه و این صدای وز وز گوش چپ که اکثر آدما دچارش میشوند ذهنی بوجود اومده و باید با چند مرحله مشاوره پزشک رفتاردرمانی و شنوا سنجی برم تا برطرف بشه، ضمنا پنجاه درصد کسانی که مشکل صدا دارند احتمالا التهاب گوش میانی دارند که با قطره حنظل، با ۶۰هزار تومان از عطاری تهیه کنید به امید خدا برطرف میشه،ضمنا اگر کم خونی هم داشته باشید صدای وز وز و سرگیجه دارید.من دنبال معالجه و رفع این صدا هستم که در صورت بهبودی مراحلش رو اطلاع رسانی میکنم ..یا حق

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  رحمان
5 ماه قبل

سلام منم درگیر این موضوع هستم از ده سالگی تا الا که۳۶سالمه هیچ راهی برای درست شدنش نیست،فقط باید مراقبت کرد که از این بیشتر نشه

محمدشیرازی
محمدشیرازی
پاسخ به  فرزاد
7 روز قبل

سلام من چهل سالمه ومدت یک سالی هست دچاروزوزگوش شدیددرهردوگوش شدم هفتاددرصدعلت وزوزگوش از افسردگی وفشارروانیه داروی سراتالین پنجاه خارجیشوبگیرید روزی نصف بخوریدقولتون میدم که بامصرف این دارو خیلی از لحاظ روحی بهتربشید

مهسا
مهسا
10 ماه قبل

سلام من ۱سال هست صدا هوهو وسوت در گوشم آزار دهنده شده چند مرتبه به پزشک مراجعه کردم ولی تاثیری نداشته ام آرا آی هم از مغز کردم مشکلی نبود ولی همچنین صدا در گوشم میپچیه

علی
علی
پاسخ به  مهسا
10 ماه قبل

سلام ۴۷سالمه از گوشی در طول روز جهت پاسخگویی به مشتریان زیاد استفاده میکنم حدود یک هفته ای هست که گوش سمت راستم وزوز میکنه خواستم نظر شما رو بدونم علت چیه و راه درمانش ؟

بهروز
بهروز
پاسخ به  علی
6 ماه قبل

گوش راستم مدت زیاد وزوز داره البته با نبظم هماهنگ وقتی نفس هبس میکنم قطع میشه

لیلا
لیلا
پاسخ به  بهروز
3 ماه قبل

سلام دقیقا مثل من همچنین دستم را روی رگ زیر گوش راستم هم میزارم صدا قطع میشه اصلا هم درست نمیشه الان یه ساله شما راهی پیدا کردین

الی
الی
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

بنده هم همین مشکلو دارم، اگرنتیجه ای پیدا کردید همینجا بنویسید متشکرم

حسین علی کوچکزایی
حسین علی کوچکزایی
10 ماه قبل

سلام نزدیک به دوماه است که داخل گوش سمت چپم صدای میده دکترم هم رفتم دارو نوشته دوروز خوب شد دوباره‌ شروع کردبه وزوز کردن لطفا راهنمایی کنید تشکر ازشما

نادیا
نادیا
پاسخ به  حسین علی کوچکزایی
3 ماه قبل

سلام میشه اسم اون دارو رو به منم بگید

زهرا افشاری
زهرا افشاری
10 ماه قبل

من یک و دوسال مشکل کم شنوایی دارم
و الان ۲ هفته گوشم وز وز می کنه نمی دونم از چین

علیرضابلوکی
علیرضابلوکی
10 ماه قبل

باسلام به شما دکترهای زحمت کوش بینی من نزدیک ۱سال شد صدادرکوش من هست مثا صدا هوا کاگسژن هوا

علیرضابلوکی
علیرضابلوکی
10 ماه قبل

باسلام من جندین وفت ضدا هوا اکسیژن درکوش می شوم هرهرفرض وقطراستفاده کردم ولی خوب نشد دکتر شنواسنگی هم رفتم ودوتا آهنگ فرستاد کفت ۲۰ دقیقه کوش کن خوب که نشد صداآن بیشترشد

حسینی
حسینی
1 سال قبل

سلام من تقریباً سالم ۲۵ روز پیش از موتر پرت شدم سرم آسیب دید گوشم همیشه صدا میکنه مثل پنکه

شهباز
شهباز
پاسخ به  حسینی
4 ماه قبل

سلام
دخترم ۷ماه پیش در اثر تصادف به گوشش ضربه وارد شده وعصب آسیب دیده مدام گوش چپش صدا ی جیر جیر داخلش می پیچید آیا راه درمان دایم یا عمل وجود داره؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

AIi
AIi
1 سال قبل

سلام خانم دکتر تقریبا دو هفته پیش سرماخوردگی گرفتم گوش سمت راست کیپ شد پیش دکتر رفتم گفت جرم داره قطره گلیسیرین نوشت برای شست و شو چندروز استفاده کردم گوشم از کیپ خلاص شد ولی الان یک هفته میشه دائم صدای وز وز میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

حبیب الله
حبیب الله
پاسخ به  AIi
9 ماه قبل

سلام من همین مشکل شما رو دارم.یه نفر که قبلا همین مشکلو داشته وخوب شده گفت رفتم پیش متخصص گوش وحلق وبینی، ‌ولی براش دارو یاقطره تجویز نکرده.گفته فقط روغن زیتون.چند قطره شب ریخته.یه پنبه گذاشته درگوشش .صبح که بلندشده وپنبه رو ورداشته کلی عفونت وچرک زده بیرون وتمام.

محمدهادی
محمدهادی
پاسخ به  حبیب الله
5 ماه قبل

منم مشکل سوت و عفونت گوش ۱۸ماه دارم خوب نمیشه که نمیشه

کمک
کمک
1 سال قبل

سلام من چهارده سالمه یه صداهای عجیبی از گوشم میاد اصلا هم اهل هدفون و هندزفری نیستم چه بکنم

مهدی فردوسی ایمیل ندارم
مهدی فردوسی ایمیل ندارم
1 سال قبل

سلام گوش چپ وز وز در مغز سرم ِلحطه ای مت متوقف نمیشه کمکم کنین لطف میکنین

اکبر
اکبر
پاسخ به  مهدی فردوسی ایمیل ندارم
4 ماه قبل

من هر دو گوشم صدای فس داره رفتم دکتر بهم دوازده تاامپول تزیق در داخل گوش داده که علان دوتاش را زده ام ولی تعغیر نداشته کنم موندم چکار کنم

رشید نیا
رشید نیا
1 سال قبل

باسلام حدود ۲سال هست گوشم صدای زنگ دائم داره هرداروی هم بوده مصرف کردم ولی جواب نداده. ۴۰سال دارم. لطفا راهنمایی ام کنید؟ ممنون

سام
سام
1 سال قبل

سلام،وقت بخیر،مدت ۴سال است صدای وز وز گوش دارم
دکتر گوش حلق بینی رفتم چیزی تشخیص ندادن
دکتر مغز اعصاب رفتم همینطور و حتی MRI دادم چیزی تشخیص ندادن
یه مدت صداها کم شد ولی الان چند ماهی است مجدد بیشتر شده
علائم دیگه هم بهش اضافه شده مثلا درد گوش،درد پشت سر بعضی وقتا ،خستگی چشم
گاهی اوقات گز گز مچ پا
ممنون میشم کمک کنید
سیگارم میکشم

آرش
آرش
پاسخ به  سام
9 ماه قبل

منم مثل شمام ۲سال گرفتارم یه مدت کم میشه البته با دارو دوباره طوفانی برمیگرده سیگار بدترش میکنه منم موندم چه کنم با این مصیبت همیشه کلافه ام گاهی با ماساژ پا پس سر بهتر میشه ولی مجددا برمیگرده قرصهای خواب تاثیر خوبی روش داره و ورزش شونه ها همچنین ولی قرصها هم عوارض دارن منم گرفتارم مثل شما شب خوابیدم صبح بلند شدم دیدم وزوز دارم البته بعد یه سرماخوردگی کوچیک☹️انگار آماده یه حمله کوچیک بود☹️

آرش
آرش
پاسخ به  آرش
9 ماه قبل

من ۳۳سالمه

رحیم
رحیم
پاسخ به  آرش
6 ماه قبل

منم دیگه

Amir
Amir
پاسخ به  سام
4 ماه قبل

کم خونی ندارید شمااا؟؟؟؟؟؟؟
اگر نتیجه ای حاصل شد لطفا به من اطلاع بدید.ممنون

صبا
صبا
پاسخ به  سام
3 ماه قبل

منم مشکل وزوز دارم دکتر بهم گفت حمام حتما داخل گوشت پنبه وازلین بذار یا گوش گیر شنا که آب وارد گوشت نشه بعد حمامم سشوار بگیر روی گوشت که خشک شه

اردلان
اردلان
پاسخ به  سام
3 ماه قبل

درود بر شما وقت بخیر من ۸ ساله کم شنوایی دارم سمعک استفاده میکنم سرگیجه داشتم شروع کردم به پیگیری کردن برای وزوز و سرگیجه متوجه شدم سرگیجه به گردن میتونه ربط داشته باشه چون گردن درد و دست چپم گس گس میکرد پیشنهاد میکنم گردنتون رو یه ام ار ای بگیرید ببرید پیش مغز و اعصاب.

غلام رضا پوررضی
غلام رضا پوررضی
1 سال قبل

سلام الان حدود یک سالی است که چندین بار دچار وزوز گوش شده ام دفع قبل با شسته شو کمی بر طرف شد ولی الان دوباره چند روز است که دوباره دچار وزوز شده و شب موقع خواب خیلی عزیتم میکند راه چاره چیست این راهم بگوئیم در زمان جنگ با مینی کاتیوشا موج گرفت دست شما درد نکند

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام من دردوران سربازی پرده گوشم پاره شد حالاهم ۴۵سالمه که چندسال است داخل گوشم سوت میکشدایا با عمل کردن صدای سوت گوشم خوب میشه یانه خیلی متشکرم

مسعود
مسعود
پاسخ به  احمد
10 ماه قبل

سلام من حدودا ۶۰سالمه وچند روزیه وز وز گوش دارم ولی زیاد نیست لطفاً اگر ممکنه داروهای گیاهی معرفی کنید درضمن داروی فشار خون می خورم .ممنون و سپاس از شما

فاطمه رسولی
فاطمه رسولی
پاسخ به  مسعود
4 ماه قبل

بد ترین درده خدا گرفتار نکنه کسی رو

دکمه بازگشت به بالا