راهکارهای پیشگیری از خودکشی که همه باید بدانیم!

راهکارهای پیشگیری از خودکشی

خودکشی یعنی چه؟

خودکشی یک رفتار روانی غیرطبیعی است که با صدمه زدن به خود به قصد مرگ صورت می­گیرد. عموماً خودکشی ریشه در افسردگی و استرس­های زندگی، به­ ویژه هنگام مشکلات شدید مالی، اجتماعی و شکست در روابط عاطفی دارد. متأسفانه طبق آمار خودکشی چهارمین علت اصلی مرگ در افراد ۱۵ تا ۱۹ ساله است و ۷۷ درصد این خودکشی­ها در کشورهای کم­درآمد و متوسط اتفاق می­افتد. مصرف سموم دفع آفات، دارآویز و سلاح گرم از متداول­ترین روش­های خودکشی در سطح جهان است. خودکشی می­تواند به ذهن هر کسی در هر جای دنیا با هر جنسیت و نژاد و فرهنگی خطور کند؛ بله این شدنی است! اما وظیفه ما به­ عنوان یک انسان سالم و آگاه این است دلایل و عوامل این اتفاق دردناک را کامل بشناسیم تا با کمک به خود و دیگران بتوانیم به پیشگیری از خودکشی کمک کنیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

میخوام خودکشی کنم!

بدترین جمله ­ای که می­توان تصور کرد ممکن است به ذهن یک انسان برسد؛ “می­خوام خودکشی کنم”! فقط در صورتی فرد می­تواند چنین تصمیمی بگیرد که دیگر به ته خط رسیده است؛ درواقع کوچکترین انگیزه و دلیلی برای زندگی کردن ندارد و از نظر روانی کاملاً بیمار و افسرده شده است!  بعضی از علائم خودکشی که هشدار می­دهد فرد در این فکر است به زندگی خود پایان دهد عبارت است از:

اگر هر فکری در مورد خودکشی دارید، با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یا ۱۴۸۰ بهزیستی تماس بگیرید و رایگان کمک بگیرید.

غمگین یا بدخلق بودن

فرد غمگینی طولانی­ مدت و نوسانات خلقی دارد و به نوعی به حالات افسردگی و دوقطبی دچار شده است. این حالات غیرطبیعی یک هشدار جدی برای احتمال رخداد خودکشی محسوب می­شود.

آرامش ناگهانی

فرد بعد از یک دوره افسردگی یا بدخلقی ناگهان آرام می­شود! این آرامش غیرطبیعی می­تواند نشانه خطر خودکشی کردن فرد باشد.

کناره­گیری از دیگران

فرد انتخاب می­کند تنها باشد و از دوستان یا فعالیت­های اجتماعی خود خودداری می­کند. همچنین علاقه و لذت خود را نسبت به فعالیت­هایی که قبلاً از آن­ها لذت می­برد از دست می­دهد.

تغییر در شخصیت، ظاهر و الگوی خواب

در این حالت طرز صحبت یا رفتار فرد تغییر می­کند؛ مانند گفتار یا یک حرکت سریع یا آرام اما غیرطبیعی. همچنین فرد ممکن است درمورد ظاهر شخصی خود کمتر نگران شود. معمولاً افراد افسرده که در معرض خطر خودکشی هستند کمتر یا بیشتر از حد معمول می­خوابند.

نشان دادن رفتارهای خطرناک یا آسیب ­رساندن به خود

فرد رفتارهای بالقوه خطرناک مانند رانندگی بی­ پروا، رابطه جنسی ناایمن یا افزایش مصرف مواد مخدر و الکل انجام می­دهد.

تجربه تروما یا یک بحران زندگی

نمونه­ هایی از این بحران­ها شامل مرگ عزیز یا حیوان خانگی، طلاق یا قطع رابطه، تشخیص یک بیماری صعب ­العلاج، از دست دادن شغل یا مشکلات جدی مالی است.

ناامیدی عمیق

فرد در مورد احساس ناامیدی، نداشتن دلیل و انگیزه برای زندگی، سربار بودن برای دیگران، احساس اسارت یا یک درد شدید عاطفی صحبت می­کند.

علائم گفته ­شده خیلی خطرناک است بنابراین چنانچه این حالات غیرطبیعی را در اطرافیان خود مشاهده کردید بالافاصله باید برای تماس فوری با پزشک و روانشناس اقدام کنید.

گفتگوی آنلاین با روانشناس برای جلوگیری از خودکشی

برنامه­ ریزی برای خودکشی

فرد شروع انجام کارهای عجیب و غریب می­کند؛ مثل درخواست بیشتر دیدن دوستان و اعضای خانواده، بخشیدن وسایل شخصی به اطرافیان، نوشتن وصیت­نامه، نظافت خانه و…! گاهی اوقات شخص به صورت آنلاین راه­های مردن یا خرید اسلحه را در اینترنت جستجو می­کند! برخی افراد قبل از اقدام به خودکشی یادداشت می­نویسند.

تهدید به خودکشی یا صحبت درمورد تمایل به مرگ

هرکسی که قصد خودکشی دارد این حرف را نمی­زند و هرکسی که تهدید به خودکشی می­کند لزوماً این مسئله را دنبال نخواهد کرد. با این حال هر تهدید به خودکشی باید جدی گرفته شود.

چه کسانی خودکشی میکنند؟

در حالی که ارتباط بین خودکشی و اختلالات روانی (به­ ویژه افسردگی و اختلال استفاده از الکل) در کشورهای با درآمد بالا کاملاً ثابت شده است، بسیاری از خودکشی­ها در لحظات بحرانی با از بین رفتن توانایی مقابله با استرس­های زندگی مثل مشکلات مالی، قطع رابطه یا درد و بیماری مزمن اتفاق می­افتد. علاوه بر این تجربه درگیری، فاجعه شدید، خشونت، سؤاستفاده یا از دست دادن و احساس انزوا به شدت با رفتار خودکشی در ارتباط است.

میزان خودکشی در میان گروه­های آسیب­ پذیر که تبعیض را تجربه می­کنند مانند پناهندگان و مهاجران زیاد است. افراد لزبین، همجنسگرایان، دوجنسگرایان و زندانیان طبق آمار تا حد زیادی به خودکشی اقدام کرده­ اند. همچنین در تاریخ شواهدی درباره خودکشی سرخپوستان آمریکا و رنگین­پوستان تحت استعمار وجود دارد.

روشهای خودکشی

عواملی که می­تواند فرد را به سمت خودکشی سوق دهد چیست؟

اگرچه ممکن است شما ندانید که چه عواملی باعث می­شود دوست یا یکی از عزیزان شما اقدام به خودکشی کند اما حداقل یک سری ویژگی­های مشترک وجود دارد که باید از آن­ آگاه باشید. عوامل شناخته­ شده ­ای که خطر خودکشی در فرد را افزایش می­دهد عبارت است از:

اگر هر فکری در مورد خودکشی دارید، با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی یا ۱۴۸۰ بهزیستی تماس بگیرید و رایگان کمک بگیرید.

عوامل فردی

  • فرد در گذشته اقدام به خودکشی کرده است.
  • فرد مبتلا به بیماری روانی مانند افسردگی و اختلالات خلقی، اسکیزوفرنی، اختلالات اضطرابی است.
  • فرد از یک درد طولانی­ مدت یا یک بیماری ناتوان­ کننده رنج می­برد که احتمالاً با این بیماری در نهایت قرار است بمیرد.
  • فرد احساس ناامیدی را بیان می­کند.
  • فرد دارای مشکلات مالی یا حقوقی است.
  • فرد رفتاری خشن یا تکانشی دارد.
  • فرد به شکل افراطی از مشروبات الکلی اسنفاده می­کند یا سابقه سؤمصرف مواد دارد.
  • دسترسی آسان به روش­های خودآزاری مانند سلاح گرم یا داروها یکی دیگر از عواملی است که ریسک خودکشی در فرد را افرایش می­دهد.

عوامل ارتباطی

  • سابقه سؤاستفاده جسمی، عاطفی یا جنسی
  • از دست دادن عزیزان از طریق قطع رابطه، طلاق یا مرگ
  • سابقه خانوادگی مرگ بر اثر خودکشی
  • فرد از نظر اجتماعی منزوی، تنها و فاقد پشتیبان است.

عوامل اجتماعی و فرهنگی

  • فرد به دلایلی خاص شرمسار است که درخواست کمک کند؛ به­ ویژه کمک برای درمان اختلال روانی خود!
  • فرد دسترسی به خدمات مراقبت­های بهداشت روانی و درمان مصرف مواد ندارد.
  • فرد دارای یک اعتقاد فرهنگی یا مذهبی است که خودکشی را گزینه ­ای اصیل برای حل معضل شخصی خود می­داند.
  • فرد از آمار افزایش تعداد خودکشی­های محلی یا افزایش پوشش رسانه­ ای مرگ ناشی از خودکشی آگاه شده است.

چطور خودکشی کنیم؟

متأسفانه بعد از این که فرد تصمیم می­گیرد خود را از زندگی خلاص کند حالا به این فکر می­افتد که با چه شیوه­ای خود را بکشد. یکی از معروف­ترین راه­های خودکشی که احتمالاً همه شنیده­ ایم یا در فیلم­ها دیده ­ایم مصرف قرص است! حالا شخص یا قرص­های سمی مثل آفت­کش و قرص برنج مصرف می­کند یا در خوردن قرص­هایی مثل قرص خواب زیاده­ روی می­کند به عبارتی دارو را در دوز غیراستاندارد و کشنده وارد بدن خود می­کند.

تخمین زده می­شود که حدود ۲۰٪ از خودکشی­های جهانی به دلیل مسمومیت با سموم دفع آفات باشد که بیشتر آن در مناطق کشاورزی و روستایی در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​رخ می­دهد. این مرحله پیشرفته ­ترین رفتار یک بیمار روانی است که عملاً برای خودکشی اقدام می­کند؛ در این هنگام جای صبر وجود ندارد و باید بلافاصله برای پیشگیری از رخداد خودکشی تماس فوری با پزشک روانشناس داشته باشید.

میخوام خودکشی کنم چه قرصی بخورم؟!

از آنجا که مصرف قرص راحت­ترین و کم ­دردترین راه خودکشی است، بیشتر افراد ترجیح می­دهند با خوردن قرص­هایی مثل قرص­های خواب لورازپام و… خود را از زندگی جهنمی اطراف خود راحت کنند. بعضی با خوردن سم­های قوی مثل سیانور دست به این کار وحشتناک می­زنند. بنابراین یکی از راههای جلوگیری از خودکشی که این است که لوازم خطرناک مثل قرص­های خواب را در خانه به راحتی در دسترس افراد قرار ندهید در صورتی که می­دانید یکی از اعضای خانه به افسردگی یا نوعی بیماری روانی مبتلا است! در این هنگام تماس فوری و اورژانسی با پزشک ضروری است! اگر نمی دانید به کجا باید تماس بگیرید، مشاوران آنلاین روانشناس سایت پذیرش ۲۴، شبانه روز در دسترس شما قرار دارند.

نجات فرد از خودکشی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای کمک به کسانی که قصد خودکشی دارند اقدامات زیر را توصیه می­کند:

  • دسترسی به وسایل خودکشی را محدود کنید (به­ عنوان مثال آفت­کش­ها، سلاح گرم، داروهای خاص).
  • برای آگاهی بیشتر از علل و علائم خودکشی با رسانه­ ها مثل اخبار تلویزیونی و سایت­های معتبر اینترنتی تعامل داشته باشید.
  • مهارت­های زندگی اجتماعی _ عاطفی را در نوجوانان پرورش دهید.

هر کسی از اطرافیانتان را که تحت تأثیر رفتارهای خودکشی قرار گرفته است و احتمال زیادی وجود دارد تا دست به این کار بزند را زود شناسایی کنید و برای ارزیابی، مدیریت، پیگیری و درمان به متخصص اعصاب و روان ارجاع دهید. پیشنهاد می­کنیم با مراجعه به پنل روانشناسان در سایت پذیرش۲۴ پیش مشاوران ما وقت فوری بگیرید تا از وقوع خطرناک خودکشی عزیزان و اطرافیان خود جلوگیری کنید.

اقدامات و عوامل جلوگیری از خودکشی مستلزم هماهنگی و همکاری بین بخش­های مختلف جامعه است؛ از جمله بخش بهداشت و سایر بخش­ها مثل آموزش، کار، کشاورزی، تجارت، دادگستری، قانون، دفاع، سیاست و رسانه­ ها. این تلاش­ها باید جامع و یکپارچه باشد زیرا هیچ رویکردی به تنهایی نمی­تواند بر مسئله ­ای پیچیده مانند خودکشی تأثیر مثبت ایفا کند.

برای جلوگیری از خودکشی با قرص ترجیحاً قرص­های خواب و به­ طور کلی داروها را در فضاهایی مثل کمدها و کابینت­های دردسترس آشپزخانه قرار ندهید به ­ویژه اگر نوجوان یا جوان افسرده و بیمار در خانه دارید. زیرا در این سنین به خاطر یک سری بحران­ها و فشارهای روحی عاطفی خاص احتمال بیشتری وجود دارد تا فرد دست به خودکشی با دارو و سم بزند!

پیشگیری از خودکشی نوجوانان

نوجوانی یک مرحله حساس و بحرانی در زندگی را شامل می­شود و یک نوجوان نیاز به مراقبت و پشتیبانی عاطفی ویژه از جانب والدین و مربیان را دارد. برای جلوگیری از خودکشی نوجوانان یک سری برنامه­ ها و رویکردهای آموزشی پیشگیری مناسب آورده شده است که در زیر باهم مطالعه می­کنیم:

آموزش کادر مدرسه

این برنامه­ های آموزشی برای کمک به کارکنان مدرسه (مثلاً معلمان، مشاوران و مربیان) انجام می­شود تا بتوانند دانش­ آموزان در معرض خطر خودکشی را شناسایی کنند و به پزشک ارجاع دهند. کادر مدارس نحوه پاسخگویی به خودکشی یا سایر بحران­های روحی و عاطفی را هم آموزش می­بینند.

آموزش جامعه

البته این آموزش کمی همه­ گیرتر است و جوانان و بزرگسالان را هم به خود اختصاص می­دهد. طی این برنامه­ ها اعضای جامعه (یعنی روحانیون و افراد فعال مذهبی، پلیس، بازرگانان و کارکنان تفریحی) آموزش­های لازم را از ارائه­ دهندگان مراقبت­های بهداشتی بالینی دریافت می­کنند تا بیماران در معرض خطر خودکشی در گروه سنی جوان و بزرگسال را شناسایی کنند و به مراکز درمان بیماری و اختلالات روانی ارجاع دهند.

آموزش خودکشی عمومی

دانش ­آموزان در مدارس درمورد خودکشی، علائم هشداردهنده آن و چگونگی کمک به خود یا کمک گرفتن از دیگران می­ آموزند. این برنامه­ های آموزشی غالباً فعالیت­های متنوعی را شامل می­شود که افزایش عزت نفس و شایستگی­های اجتماعی را در نوجوانان به دنبال دارد.

برنامه ­های غربالگری

برای شناسایی نوجوانان و جوانان در معرض خطر سپس شروع ارزیابی و درمان، از یک پرسشنامه یا ابزار غربالگری دیگر استفاده می­شود. ارزیابی مکرر می­تواند در اندازه ­گیری و سنجش تغییرات نگرشی یا رفتاری در طول زمان برای آزمایش تأثیر پیشگیری و تشخیص رفتار بالقوه خودکشی استفاده شود.

برنامه های پشتیبانی دیگر که می­تواند در مدرسه یا خارج از مدرسه انجام شود جهت تقویت روابط افراد بیمار و ارتقای اعتماد به نفس آن­ها در مهارت­های اجتماعی برای بزرگسالان و جوانان در معرض خطر طراحی شده است.

در مرحله آخر استراتژی این برنامه­ های حمایتی بر روی دوستان و بستگان افرادی که خودکشی کرده ­اند متمرکز است. این ترفندها برای پیشگیری و کمک به نوجوانان و جوانان برای مقابله مؤثر با احساس نابودی اعتماد به نفس و از دست دادن انگیزه که به دنبال آن مرگ ناگهانی یا خودکشی این افراد اتفاق افتاده طراحی شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خودکشی مسئله مهم و پیچیده­ای است و به هیچ عنوان نباید برای درمان آن تأخیر صورت بگیرد. هنگامی که فردی در اطراف شما چه خانواده چه دوست بیان کرد که قصد دارد خودکشی کند یا حتی فقط با رفتارهای غیرمتعارف این را به شما نشان داد شما نباید یک لحظه درنگ کنید. با شخص خیلی با مهربانی و حالت حمایتگرانه رفتار کنید در عین حال او را مجاب کنید تا با شما به مراکز درمانی بیاید. مشاوره و روان­ درمانی برای این افراد به شکل اورژانسی انجام می­شود.

یکی از بهترین مراجع معتبر در زمینه مشاوره پیشگیری از خودکشی متخصصان آنلاین روانشناس سایت پذیرش ۲۴ هستند و شما می­توانید با مراجعه به پنل روانشناسان از خدمات فوق ­العاده پزشکان ما بهره ­مند شوید.

درمان احساس خودکشی

درمان روانپزشکی و دارویی خودکشی

مداخلات دارویی ممکن است به­طور چشمگیری در کنترل اختلالات اساسی روانی و خطر خشونت مکرر و خطرناک برای آسیب فرد به خود مفید باشد. تمام داروها (داروهای تجویزشده، داروهای بدون نسخه و مکمل­ها) که بیماران در معرض خطر خودکشی از آن استفاده می­کنند باید بررسی شده تا مشخص شود تداخلات غیراستاندارد دارویی در درمان ایمن و مؤثر افراد نقش ندارد. هنگام تجویز دارو برای افرادی که به خود آسیب می­رسانند پزشک دوز سمی دارو تجویزشده در صورت مصرف بیش از حد آن را در نظر می­گیرد و آن را در مقدار محدود توصیه می­کند.

افراد بیمار و افسرده که در معرض خطر خودکشی هستند در کنار درمان دارویی باید تحت روان­درمانی هم قرار بگیرند و ما روانشناسان مجرب و معتبر سایت پذیرش۲۴ را به شما معرفی می­کنیم. کافیست با مراجعه به بخش روانشناسان برای عزیز خود که شرایط اضطراری دارد نسبت به دریافت وقت مشاوره بلافاصله اقدام نمایید.

افرادی که دارای مشکلات روانپزشکی و مصرف مواد هستند باید در کنار دارو خدمات مشاوره و روانشناختی دریافت کنند. دو دارو که رفتارهای خودکشی را کاهش می­دهد لیتیوم و کلوزاپین است. داروهای ضداضطراب، آرام­بخش، خواب­آور و داروهای ضدروان­پریشی کوتاه­مدت برای رفع تحریک­ پذیری، اضطراب روانی، بی ­خوابی و روان­پریشی حاد تا زمانی که ارزیابی سلامت رفتاری صورت گیرد استفاده می­شود. مقدار و نوع دارو باید با دقت انتخاب و تجویز شود.

لیتیوم

لیتیوم که یک تثبیت­کننده خلق و خوی مؤثر است، برای درمان شیدایی و اختلال دوقطبی تأیید شده است. تعدادی از مطالعات مزایای ضدخودکشی لیتیوم را برای افرادی که در طولانی­مدت انگیزه خودکشی را داشتند توصیف کرده است. لیتیوم تشدید اختلالات خلقی را کاهش می­دهد. افراد تحت درمان یک اختلال عاطفی ۳۰ برابر بیشتر از مردم در معرض خطر خودکشی قرار دارند و شواهد نشان می­دهد لیتیوم از نظر بالینی برای این افراد نقش مهمی ایفا می­کند.

کلوزاپین

کلوزاپین یک داروی ضدروان­پریشی غیرمعمول است که در درجه اول برای درمان افراد مبتلا به اسکیزوفرنی که ممکن است در معرض خطر خودکشی هم باشند استفاده می­شود. در حالی که کلوزاپین برای برخی از بیماران مفید است خطرات مرتبط با این دارو هم وجود دارد.

کلوزاپین می­تواند تعداد نوتروفیل­ها، نوعی گلبول سفید خون را که برای مقابله با عفونت­ها در بدن فعالیت می­کنند به ­طور قابل توجهی کاهش دهد که ممکن است نوتروپنی شدید ایجاد شده و بدن مستعد عفونت شود. به همین دلیل بیمارانی که از کلوزاپین استفاده می­کنند باید به­ طور منظم تعداد نوتروفیل مطلق (ANC) خود را کنترل کنند.

یکی از بهترین منابع برای کمک به شما عزیزان در زمینه مشاوره جلوگیری از خودکشی سایت پذیرش۲۴ است. با مراجعه سایت معتبر پذیرش۲۴ می­توانید با روانشناسان حرفه­ای و باتجربه ما که جزوه بهترین روانشناسان ایران هستند با دریافت وقت مشاوره آنلاین با کمترین هزینه ارتباط برقرار کنید.

دریافت مشاوره آنلاین روانشناسی

درمان دارویی خودکشی

به فردی که قصد خودکشی دارد این چیز را نگویید!

اگر شخصی را که می­شناسید علائم هشداردهنده­ ی خودکشی از خود نشان می­دهد نترسید که آیا او افسرده شده یا به فکر خودکشی است؛ فقط و فقط بدون قضاوت به حرف­های او گوش کنید و در عین حال حرف­های او درباره تصمیمش برای خودکشی را جدی بگیرید.

گاهی دوست یا اعضای خانواده شما که قصد خودکشی دارد فقط می­خواهد بداند که برای شما مهم است و مایلید بشنوید که او درمورد احساس خود صحبت کند. او را ترغیب کنید تا از متخصصان کمک بگیرد و برای بردن اون پیش متخصص روانشناس اقدام کنید. هرگز فردی که خود را تهدید به خودکشی کرده نصیحت یا مسخره نکنید طوری که متوجه شود از جانب شما نادیده گرفته شده است. بلکه خیلی جدی به فکر درمان اون باشید.

گفتگوی آنلاین با روانشناس برای جلوگیری از خودکشی

۳.۶/۵ (۵ نظر)

منبع
www.wikiwand.comwww.cdc.govwww.clinicalpainadvisor.comwww.helpguide.orgwww.cdc.govwww.atrainceu.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
139 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
5 روز قبل

من سر خود یکاری کردم و الان خانوادم خیلی اعصابشون ریخته بهم و من احساس میکنم اگه بمیرم خانوادم راحت میشه و دیگه بعد از چند سال یادشون میره و دیگه کسی بهشون ضرر نمیزنه. ولی از اونورم دلم نمیخاد بخاطرم گریه کنن و حس میکنم هیج ارزشی ندارم واس کسی جز زیان و ضرر نمیدونم چیکار کنم

آخرین ویرایش 5 روز قبل توسط مهدی
عاطفه
عاطفه
6 روز قبل

بچه ها من یک نمونه از کسایی هستم که دوبار خودکشی ناموفق داشتم و شرایط افتضاح زندگیم خسته بودم من از کودکی تا الان فقط و فقط مشکلات جورواجور رو تجربه کردم ! و حتی همین الانم دارم با تمام وجودم این مشکلات رو حس میکنم … من ته خط زندگی رو رفتم تا یک قدمی مرگ ولی شاید براتون جالب باشه که نصیحت و حرفای هیچ کس روم اثر نذاشت و الانم که زنده ام مدیون خودمم !!
خودم پیگیر شرایطم شدم … و خداروشکر میکنم که زندگیمو تمومش نکردم و الان زنده ام با پیگیری های دارویی با درمان دارویی یه روانپزشک خوب درمان شدم من حتی فکر نمیکردم روزی برسه که من این بحران شدید رونی رو پشت سر بزارم و به نظر من غیر ممکن بود
اصلا از نصیحت خوشم نمیاد ولی دوستان من میدونم که افسردگی شرایط واقعا سختیه سعی کنید یه مکث کنید و روش درمانی شو پیگیری کنید …اون موقع خیلی بهتر باشرایط سخت زندگیتون کنار میاین
منم الان اصلا زندگی نرمالی ندارم ولی با خودم شرط بستم که کاری میکنم که یه روزی این خاطرات بد رو گوشه ذهنم نگه دارم که فقط خاک بخوره
امیدوارم که توی هیچ جای این کشور کسی خودش زندگیشو به پایان نرسونه که این مرگ واقعا غمناکه 🙁

مریم
مریم
پاسخ به  عاطفه
5 روز قبل

درمان! مشاور! دارو!
اگه مردم توان پرداخت این هزینه‌ها را داشتند که فکر خودکشی به سرشون نمی‌زد. ضمن اینکه تشخیص‌های روانپزشکی در ایران بدون خطا نیست و داروی نامتناسب، بیماری را بدتر می‌کنه

ستاره
ستاره
8 روز قبل

تک فرزندم هیچ دوست و فامیلی ندارم با خانوادم خصوصا مادرم مشکلات زیادی دارم وضع مالی خوبی ندارم و زندگیم همش شده حسرت از کودکی تا الان که ۲۷ سالمه همیشه حسرت داشتم حسرت چیزهایی که برای خیلیا پیش پا افتاده و معمولی بود دیگه خسته شدم قبلترها سعی میکردم بجنگم اما دیگه کم آوردم احساس میکنم این همه دویدن و حسرت داشتن حق من نیست هیچ راهی برای زندگی کردن به ذهنم نمیرسه کاش یه شب بخوابم و دیگه بلند نشم کاش منم میتونستم زندگی کنم و به جایی برسم ولی خیلی خسته هستم

اسماعیل
اسماعیل
8 روز قبل

سلام .من خسته و غمگینم دو بار خودکشی کردم نشد .الان قرص برنج گرفتم قبل سال جدید تصمیم گرفتم داوطلبانه از زندگی خلاص بشم

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  اسماعیل
6 روز قبل

سلام منم اسماعیلم افسردگی پوستمو کنده الان ۳۵ سالم اگر راستشو بگم بیشتر عمرم با افسردگی سر کردم افتادم تو دایره مشکلات هرچقدر می دوم فقط دور خودم می دوم صحبت از یه روانشناس می کنند تواین کشور اگه سلام بدی برای جواب باید پول خرج کنی خوب من الان فقیرم رونشناس می تونه باحرف فقرم رو از بین ببره بزارید به حال خودم بسوزم دارو خوبه می خوری گیج مکنه بی تفافت میشی اونم موقعتی به روانشناس پول نسخه ندی مشاوره می ده به دارو خانه بگو فلان قرص بده پولش میارم قبول می کنه بزار بد خت به حال خودش بسوزه

یکتا
یکتا
پاسخ به  اسماعیل
1 روز قبل

سلام امیدوارم که اینکارو نکرده باشیدرسته تاحالا هم دیگه رو ندیدیم اما اینکه به راحتی حرف از مرگ زدی واقعا دردناکههمه ما تو زندگیمون کم بدبختی نکشیدیم… زندگی میگذره فقط باید بسپریش دست زمان،زمان همه چیز رو درست میکنه.. لطفا این کار رو انجام نده خواهش میکنم، شاید فکر کنی برای کسی ارزش نداری،اما انسان های زیادی هستن که تورو از دور میبینن و دوستت دارن❤️

رومینا
رومینا
8 روز قبل

من دیگه هیچ راهی جز خودکشی ندارم چون حالم خیلی بده. و هیچکس دوسم نداره.شاید باورتون نشه ولی من توی این دنیا جز خودم هیچکی رو ندارم و الان هم میخوام خودکشی کنم

یکتا
یکتا
پاسخ به  رومینا
1 روز قبل

گاهی انسان های زیادی دوروبرت هستن و تو حس تنهایی میکنی، کاملا درک میکنم منم همین بودم، بخاطر همین با تنهاییم کنار اومدم و یه کاری کردم ک وقتی تنهاترینم با خودم حال کنم، سعی کردم دایره ی اجتماعیم رو با انسان های بیرون بیشتر کنم،بیشترشم توی برنامه های بازی با بقیه آشنا شدم،خیلی از آدمای بیرون هم تنها هستن و منتظر یه دوست هستن که باهاشون درد و دل کنن،خودتو دست کم نگیر و مواظب خودت باش، بسپریش دست زمان بدون که همه چیز درست میشه❤️

انیسه
انیسه
13 روز قبل

سلام بچه ها من از این دنیا خیلی خسته شدم چه کار کنم که از این دنیای الکی برم

اسماعیل
اسماعیل
پاسخ به  انیسه
6 روز قبل

الکی مگه میشه ریشه الکی رو پیداکن بنویس انسه خانوم

یکتا
یکتا
پاسخ به  انیسه
1 روز قبل

چرا فکر میکنی دنیا الکیه… دنیا خیلی هم بزرگه… تو میتونی با آدما ارتباط برقرار کنی و تنهاییاتو حتی شدی برای ۱ ساعت رها کنی، تو میتونی با تنهاییت به راحتی کنار بیای فقط کافیه با خودت حال کنی، کارایی انجام بدی که خودت دوست داری یا بری بیرون بگردی….
میدونم تنهایی خیلی سخته منم از تنهایی خیلی میترسم اما باهاش کنار اومدم!
اینکه به راحتی حرف از کم زدن میزنی واقعا خیلی دردناکه، اما بدون کارا و آدما و اتفاقای خوب اون بیرون همیشه منتظر تو هستن کافیه از خودت شروع کنی:)، ❤️

ایمان
ایمان
15 روز قبل

هرکسی اهل اصفهان هست وتصمیم به خودکشی داره همدیگه رو پیدا کنیم خودکشی دسته جمعی بیشتر حال میده ترس کمتری داره

خسته
خسته
16 روز قبل

پول هیچ تاثیری تو زندگی نداره پدرم پولداره ولی ظالمترین آدم رو زمین. روزگارمون رو سیاه کرده.تو مراحل اولیه آلزایمره دار و ندارمون رو به باد میده ، هر روز عربده میکشه اعصاب برام نمونده میخوام از این زندگی راحت بشم ۴۵ سالمه و یه مادر مهربون دارم که پدرم اونقدر در حقش جلوی چشمم ظلم میکنه که دیگه طاقت تحملش رو ندارم از اونجائیکه نمیتونم به پدرم صدمه بزنم میخوام خودمو راحت کنم چون تحمل این زندگی برام سخت شده تا امروزم بخاطر مادرم تحمل کردم ولی دیگه نمیتونم

نازنین
نازنین
17 روز قبل

بعد از هفت ماه جنگیدن دیشب فهمیدم بلاخره باید خودکشی کنم چون هیچی درست نمیشه. خدا هم ترکم کرده. دارم میسوزم و هیچ کاری ازم برنمی‌آید دردم اینقدر زیاده حتی مشاورمم نتونست کمکم کنه

ایمان
ایمان
پاسخ به  نازنین
15 روز قبل

از کدام استان هستید؟

بهزاد
بهزاد
22 روز قبل

سلام دوستان چه قرصی پیشنهاد میکنین برای مردن بدون درد خیلی نیاز دارم خواهش میکنم یکی بگه بهم

محسن
محسن
پاسخ به  بهزاد
18 روز قبل

میدونستم خودم استفاده میکردم

محسن
محسن
پاسخ به  بهزاد
18 روز قبل

خدا خودش کمک جفتمون کنه مرگ رو برسونه تا تیازی به خودکشی نباشه

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  بهزاد
17 روز قبل

دوست عزیز چرا به فکر ماندن نیستید این همه لذت های بیشمار خداوند که به همه ما ایرانی داشته شکر گذار باشیم

یکتا
یکتا
پاسخ به  بهزاد
1 روز قبل

امیدوارم همچین کاری نکردی باشی دوست من!
زندگی سخته درست شرایط پیچیده است درست
اما باید بسپریش به دست زمان تا درستش کنه :)) لطفا مراقب خودت باش:)))) خیلی ها از دوستت دارن اما تو خبری نداری:)❤️مواظب خودت باش و مراقب آیندت باش:)))

مازیار
مازیار
23 روز قبل

دوستان من
هر لحظه ک تصمیم ب خودکشی گرفتین بدونین با مرگ ماجرا تموم نمیشه
شما بعد خودکشی موفق و مرگ هر لحظه تا زمانی ک عمرتون تو دنیا تموم بشه به وقت برزخ
تماما تو همون لحظه خودکشی قرار میگیرین
و لحظه لحظه تو حال قبل خودکشی و خودکشی هستین
میخوام بگم خودکشیتون آخر مسیر نیست
اول یه دوره خودکشی های دردآور و وحشت ناکه روانیه
لطفا خودتونو آروم کنین
هر وقت امیدتونو از دست دادین بدونین چشمه وقتی پشت یه سنگ قرار میگیره اونجا تا ابد نمیمونه تلاش میکنه حجم درونشو زیاد میکنه تا نهایت یا از کنارش میریزه بیرون یا سرریز میشه ازش
چشمه باشین دوستان من
به همه عشق داشته باشین به گل و علف و هر چیز قشنگی
زندگی رو برای داشتن بهترین ها دوست نداشته باشین
واسه دیدن یه گل قشنگ
واسه حس نسیم خنک
واسه لحظه آبتنی تو آب سرد تو تابستون
واسه برف بازی زمستون
واسه برگ ریزان پاییز و چای آتیشی
واسه لبخند بچه ها
زندگی هنوزم قشنگه.
امیدتونو از دست ندین

محسن
محسن
پاسخ به  مازیار
18 روز قبل

شما به فکر باش با این حرفا چیزی درست نمیشه

جرپنیان
جرپنیان
24 روز قبل

ایشالله هرچه زودتر هرکی،میخواد بمیره بمیــرد

محسن
محسن
پاسخ به  جرپنیان
18 روز قبل

واقعا کاشکی خدا کمک کنه نعمت مرگ رو برسونه

نمبدونم
نمبدونم
پاسخ به  جرپنیان
9 روز قبل

واقعا ای کاش خدا کاری کنه بمیرم

امیرحسین
امیرحسین
24 روز قبل

۱۸ سالمه خیلی افسردگی شدیدی دارم یه ۲ سالی هست فکر خودکشی هستم دیگه به اخر خط رسیدم
دوست دارم خودکشی کنم خیلی خانواده فقیری هستیم اما بخاطر مادرم زندم جلوش هم خیلی خوب رفتار میکنم تا یه وقت ناراحت نشه امیدوارم وقتی خودکشی کردم ناراحت نشه

آخرین ویرایش 24 روز قبل توسط امیرحسین
Aaaaa
Aaaaa
پاسخ به  امیرحسین
17 روز قبل

نکن اینکارو:)

........
........
پاسخ به  امیرحسین
8 روز قبل

تورو خدا این کارو نکن، مگه مادرت چه‌ گناهی کرده که باید غصه فوت پسرش رو بخوره.
به زندگی امیدوار باش و از زندگی لذت ببر، به خاطر نعمت هایی که خداوند عزیز بهت داده

یکتا
یکتا
پاسخ به  امیرحسین
1 روز قبل

سلام، امیدوارم که همچین کاری رو انجام ندی،منم یه دوره از زندگیم به شدت فقیری رو حس کردم، حس کردم واقعا نمیتونم زنده بمونم و بمیرم بهتره چون یه نون خور تو زندگی کمتر میشه که حداقل اون یکی سیر بخوابه:)))) اما تحمل کردم…صبر کردم…. خیلی شب ها گریه کردم…. چاقورو برمی‌داشتم میزاشتم روی دستم:)))))))اما بخاطر خیلی چیزا تحمل کردم،…. به لطف خدا بعد چندین سال اوضاع برگشت عین یه معجزه…. توهم بلید منتظر معجزه توی زندگیت باشی :))))) زندگی برای همه دشواری های خودشو داره ولی اونی برندست که ماجرا رو بسپاره دست زمان تا درستش کنه:))))) بازم میگم مراقب خودت باش

ناشناس
ناشناس
25 روز قبل

سلام شبتون بخیر دوست من قرص نقرص خورده تا از شر این دنیا راحت بشه تورو خدا چیکار میشه کرد

ستاره
ستاره
پاسخ به  ناشناس
21 روز قبل

بمیره توهم بااین دوست خودت مثلش نشی

ملیس
ملیس
1 ماه قبل

تورو خدا راه خودکشی بگید من راهی جز خود کشی ندارم زندگی بدی دارم پول ندارم و از همه مهم تر کسی رو ندارم تورو خدا راه خودکشی رو بگید

دردداشت
دردداشت
پاسخ به  ملیس
1 ماه قبل

تو قصد خودکشی نداری هنوز امید داری وگرنه خودکشی راه نمی‌خواد برو رو پشت بوم کارو تموم کن.

شروین
شروین
پاسخ به  دردداشت
1 ماه قبل

خیلی لاشی هستی

........
........
پاسخ به  دردداشت
8 روز قبل

خخخخ دقیقاً

ایلیا
ایلیا
پاسخ به  ملیس
1 ماه قبل

خودتو نکش

ستاره
ستاره
پاسخ به  ملیس
21 روز قبل

چکردی زنده ای

؟؟؟
؟؟؟
1 ماه قبل

آه که زندی پر از رنج است هر کاری میکنم نمیتونم بمیرم دوستان جلو منو میگیرن امیدوارم روزی برسه که طناب دار هامو کسی پاره نکنه

سارا
سارا
2 ماه قبل

نه بابا همین مونده واسه مردنمون هم از شماها اجازه بگیریم
اگه به خدا بر میخوره اصلا میخوام بر بخوره خودش مارو اینطوری آفریده کسی به ماتحتش فشار نیورده که

طوفان
طوفان
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

تنها کسی که میتونه نجاتمون بده خداست

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط طوفان
........
........
پاسخ به  طوفان
8 روز قبل

دقیقاً

تینا
تینا
2 ماه قبل

من از وقتی به فردی که قصد خودکشی داره اون حرفارو گفتم الان قصد کشتن منو داره دیگه به خودکشی فکر نمیکنه ممنون از متن زیبا و قشنگتون خداحافظ زندگی سلام اخرت

روح الله
روح الله
2 ماه قبل

واقعاً من از ترس خدا تا الان خودکشی نکردم
هر چی هم ازش میخوام ذکر میگم توسل میکنم خودش راحتم کنه انگار خدا هم روی دنده چپ دنیا با ما افتاده قغل مغزم بین خودکشی و راحت شدن و عذاب اونور موندم

حسن
حسن
2 ماه قبل

۹۰ تا پروپانولول ۱۰ و ۵۰ تا ازیپم ۱۰ طرف رو میکشه؟

دردداشت
دردداشت
پاسخ به  حسن
1 ماه قبل

برای اطمینان بیشتر پشت بوم.

۹۰ تا پروپانولول ۱۰ و ۵۰ تا ازیپم ۱۰ طرف رو میکشه؟
۹۰ تا پروپانولول ۱۰ و ۵۰ تا ازیپم ۱۰ طرف رو میکشه؟
2 ماه قبل

حسن

مینا
مینا
2 ماه قبل

من سه بارخودکشی کردم وهرسه بار باقرص ومتاسفانه زنده موندم
بار اخرهم سه هفته بیمارستان بستری شدم وزیرنظرمتخصص وروانشانس بعدترخیص چهرماه مرتب مشاوره رفتم وکلی دارو و.‌‌… اما حتی لحظه فکرخودکشی رو ازمن دورنکرد وتاثیرنداشت چون اصل وریشه مشکلم هنوز سرجاش بود . پس روانشناس ودارهاشون به تنهایی فقط پول دور ریختنه وبی فایده
الان هم برا چهارمین بار میخوام انجامش بدم و اینبار کلی برنامه ریزی کردم و تحقیق درمورد داروها وتداخل اونها باهم تااااااا مرگ.
دعا کنید اینبار موفق بشم تا از زندگی بی ثمر و پرازدردم رها بشم . هرنوع قرصی که گفتن خطرناکه باتعداد بالا و دوز بالا تهیه کردم که انشالله این دفه نتیجه بده ..‌ فقط دوروز مونده تا روز رفتنم برام دعاکنید تا بپرم ازاین مرحله پر از درد

زهرا
زهرا
پاسخ به  مینا
2 ماه قبل

تو رو خدا این کار رو نکن به خدا پناه ببر ازش بخواه کمکت کنه مشکلاتت رو حل کنی برات دعا میکنم

محسن
محسن
پاسخ به  مینا
2 ماه قبل

کاشکی خدا خودش کمک جفتمون کنه زودتر خودش بکشتمون مرگ جفتمون و هرکی دوست داره بمیره رو برسونه تا نیاز به خودکشی نباشه

ندا
ندا
پاسخ به  مینا
2 ماه قبل

دوست عزیز من نمیدونم مشکل شما چیه ولی قطعا راه حلی جز خودکشی هست بنظرم بخودت متوسل شو این زندگی که برای همه سخته قشنگی هایی هم داره برای زندگی کردن بجنگ همه یه روزی میمیرن ولی تا زنده ای واسه خودت واسه اینده ت بجنگ پیش مشاوره برو مشکلتو بگو میدونم حتما میتونی حلش کنی

لیلا
لیلا
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

خوش به حالت من میخوام رگما بزنم یکم میترسم قبلا سم خوردم از شستشو معده بدم میاد نمی‌خوام ببرن باز معده اما بشورن

سولماز
سولماز
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

میشه بگی چه قرص هایی خوردی و جواب نگرفتی ؟ منم دیگه خسته شدم ٫ دیگه میخوام نباشم

الهه
الهه
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

سلام چطوری؟ انجام دادی یانه؟

سارا
سارا
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

لطفا اینکار رو نکن چون پشیمون میشی..برادرم دو هفتست که خودکشی کرده..برادرم قرص اعصاب میخورد و مطمئنم که بدون اراده و با فشار قرصا اینکارو کرد..وقتی به خودکشی فکر میکنی به این فکر کن که بعد از تو چندین نفر نابود میشه

مریم
مریم
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

دقیقا منم تو همین شرایطم. با این تفاوت که من یک بار اقدام به خودکشی داشتم و بیمارستان اعصاب و روان، بستری شدم. با این‌که دارو هم طبق دستور مصرف می‌کنم اما اثری که نداشته بدتر هم شدم. الان کلی برنامه ریزی کردم که دیگه ناموفق نباشه و کلی قرص و دارو تهیه کردم که ترکیبی بزنم

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط مریم
نام
نام
پاسخ به  مینا
1 ماه قبل

باز سال نو و افکار پایان ناپذیر خودکشی
کیا سال نو ها فقط به خود کشی فک میکنن بگین که فقط من تنها اینطوری میشم

حامد
حامد
پاسخ به  نام
19 روز قبل

منم

........
........
پاسخ به  نام
8 روز قبل

منم

ستاره
ستاره
پاسخ به  مینا
21 روز قبل

هستی هنوزبیا توروخدا بگواگه زنده ای

Aaaaa
Aaaaa
پاسخ به  مینا
17 روز قبل

خوبی؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مینا
14 روز قبل

چه قرصی خوردی

ویداااا
ویداااا
2 ماه قبل

من یکبار خودکشی کردم بعد مشروب ۸۰ تا قرص هورمونی خوردم ولی چون کدئین نبود توشون زنده موندم خودکشی یک تصمیمه انیه من تو چند دقیقه تو خونمون مهمان بود خودکشی کردم چون یک لحظه فکر کردم هیچکسو تو این دنیا ندارم و الان هم منتظرم یه راه بی درد بی بازگشت پیدا کنم ….

محسن
محسن
پاسخ به  ویداااا
2 ماه قبل

کاشکی خود خدا کمک من و شما کنه مرگ رو برسونه تا نیاز نباشه خودکشی کنیم منم زیاد تو فکرشم

حامد
حامد
پاسخ به  محسن
19 روز قبل
لیلا
لیلا
پاسخ به  ویداااا
1 ماه قبل

اگه یه راه بی درد پیدا کردی به منم بگو

کیوکا
کیوکا
2 ماه قبل

سلام
دوست من ۲ ساله که افسردگی داره و مازاخیسمه و ۴ ماهه که اسکیزوفرنی هم اومده سراقش
مشاوره هم میره برای درمان
من چند ماه دارم اطلاعات جمع میکنم تا اونو
از خودکشی متصرفش کنم و بهش کمک کنم تا راحت بشه !
به نظرتون چه کاری میتونم بکنم ؟
اون یک کاتر همیشه پیشش بود که کاتر طراحیش بود که ازش گرفتم و الان دست منه تا نتونه به خودش آسیب بزنه
منو دوستم ۱۲ سالمونه

ایمان
ایمان
3 ماه قبل

سلام خیلی حالم بده ۳۰سالمه دوتا بچه کوچیک دارم دارو ندارم و تو شرط بندی فوتبال باختم مادرم و همسرم منتظرن ک پول بیارم خبر ندارن همه رو نابود کردم من زندگی رو دوس دارم عاشق بچه هامم از خدا کمک خواستم گفتم اگه کمکم نکنی خودمو میکشم کمکم نکرد امشب خودمو راحت میکنم حلالم کن مادر

؟؟؟
؟؟؟
پاسخ به  ایمان
1 ماه قبل

خودتو بکش همراه خوانوادت بهشون پیشنهاد مرگ بده

دردداشت
دردداشت
پاسخ به  ایمان
1 ماه قبل

گوه خوردی بچه آوردی که بعد یتیمشون کنی

ترن
ترن
پاسخ به  ایمان
24 روز قبل

چکار کردی ؟ اگه زنده ای سه تا فوت کن اگه اون طرفی که هیچی دیگه

Aaaaa
Aaaaa
پاسخ به  ایمان
17 روز قبل

اره دیگ خودت ک راحت میشی اون بنده خداها چ گناهی کردن

کیمیا
کیمیا
3 ماه قبل

گاه و بی گاه به مرگ فک میکنم دلم میخواد خودم و بکشم مثل الان. ولی انقد ترسوام که جرات ندارم انجامش بدم. کاش یکی کمکم میکرد و راحت میمردم

دردداشت
دردداشت
پاسخ به  کیمیا
1 ماه قبل

تو جرعتش رو داری فقط هنوز امیدواری که همه چی درست میشه

ساغر
ساغر
پاسخ به  کیمیا
20 روز قبل

میخوای یه نفرو به جرم قاتل بودن بفرستی چوبه دار .
حالا خودت چی . دیگری رو بدبخت نکن

زنده مانده از خودکشی
زنده مانده از خودکشی
4 ماه قبل

سلام
۳۳ سالمه ، دو سه ماه پیش داشتم میرفتم دنبال یک کاری ، وسط راه گفتم برم که چی بشه ؟ و تصمیم گرفتم برم روی پل و…. زنگ زدن اتش نشانی و امبولانس اومد برد بستریم کرد …. روزهای اول قرص های خواب اور سنگین میدادن چند روز خواب بودم… بعدش یک تیمی پزشکی مشکلاتم را بررسی کردن و قرص هام را کم زیاد و تغییر میدادن …. تقریبا بعد از ۳ هفته حالم خوب شد ، لبخند میزدم دوباره شبیه قدیم ها شده بودم همه چیز خوب و عالی …. و دکتر گفت باید برم دیگه ….. و هر هفته مراجعه می کنم به روانپزشکم ….. هزینه درمان خیلی زیاده…. البته منم پول نداشتم …. و خودشون با خیریه صحبت کردن و…. بنظرم بستری شدن برای کسی که تا حالا بستری نشده جواب میده …. البته خیلی حوصله سربر هست بیمارستان …. ولی اگر ۳ هفته تحمل کنید تا داروها تنظیم بشه (هزار جور داروی مختلف تست می کنند رو آدم ! ) مقداری از فشار زندگی کم میکنه و راحت تر میشه مسائل و مشکلات و بدبختیا رو هضم کرد.

محسن
محسن
پاسخ به  زنده مانده از خودکشی
4 ماه قبل

احتمالا با دکتر و بیمارستان روانپزشکی دستت تویه کاسه است و پولی میگیری که چنین حرف های بی اساس میزنی
بی اساس منظورم حرف خیلی بدی بود که تو کامنت و نظر نمیشه گفت

نجمه
نجمه
پاسخ به  زنده مانده از خودکشی
3 ماه قبل

میشه منم بستری کنین؟

ساغر
ساغر
پاسخ به  نجمه
20 روز قبل

یه مدت بخوری وبخوابی راحت میشی. زندگی جریان دارد

.........
.........
پاسخ به  زنده مانده از خودکشی
2 ماه قبل

افسردگی عمده درمان نداره. متاسفانه دروغ حناق نیست وگرنه کره زمین چند ده نفر بیشتر جمعیت نداشت

ستاره
ستاره
4 ماه قبل

این چرت و پرتا چیه؟ بیشترین آمار خودکشی مربوط به کشورای اروپاییه که اتفاقا بیشترین درآمد رو دارن

محسن
محسن
4 ماه قبل

بلاخره منم یه روز جرات خودکشی رو پیدا خواهم کرد

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  محسن
4 ماه قبل

داداش محسن چراخودکشی مشکلت چیه؟

محسن
محسن
پاسخ به  علی اکبر
4 ماه قبل

مهم نیست
مشکلی بود که حل میشد خودکشی نمیکرد آدم که

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  محسن
3 ماه قبل

فک کنم هرمشکلی رومیشه حل کرد

علی اکبر
علی اکبر
پاسخ به  محسن
3 ماه قبل

محسن جان داداش شمابچه کجایی مشکلت چیه بگوشایدبتونیم کمکت کنیم

ساغر
ساغر
پاسخ به  محسن
20 روز قبل

غلط بیجا میکنی

بیتا
بیتا
4 ماه قبل

الان اومده بودم راجب خودکشی بخونم دیقا تو دستم تیغه هیچکدوم روم تاثیر نداشت
خاسم حداقل ی پشیمونی از خودکشی دیده باشم ک ندیدم
خدافظ برا همیشه این اخرین پیامم بود امیدوارم بعدمن هرکی این متنو میبینه خودشو از زندگی گوه منجلاب خلاص کنه چون هیچیییی ارزش نداره
اینکه بری جهنم بهترازینکه تو این دنیا جهنم بکشی

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط بیتا
محسن
محسن
پاسخ به  بیتا
4 ماه قبل

کاشکی خدا کمکمون کنه خودش ببرتمون خودش بکشتمون

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  بیتا
4 ماه قبل

سلام خوبی؟ زنده ای؟؟!

محسن
محسن
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سلام
زنده که چه عرض کنم
جنازه و جسد متحرک

کیوکا
کیوکا
پاسخ به  بیتا
2 ماه قبل

سلام
زنده ای ؟؟؟؟؟؟

جرپن
جرپن
پاسخ به  بیتا
24 روز قبل

مجبوری کامنتی بزاری که روت نشه برگردی و جواب بچها و بدی؟

مجانی
مجانی
پاسخ به  بیتا
14 روز قبل

خودکشی نکنید تواون دنیا ادامه زندگی است

مجانی
مجانی
پاسخ به  بیتا
14 روز قبل

خودکشی کردی

بدون نام
بدون نام
4 ماه قبل

سلام اگه تو خوردن قرص ویاس ۵۰ زیاده روی کرده باشیم باید چیکار کنیم؟..
با داشتن علائم سرگیجه سردرد حالت تهوع سیاهی رفتن چشم از دست دادن تعادل تاری دید و سردی و لرزش و پریدن رنگ بدن و گشاد شدن مردمک چشم و تپش قلب و عرق سرد و…

بدبخت
بدبخت
5 ماه قبل

۳۰تادونه هم خورده همش خوابه بزور بیدار میشه

عسل
عسل
پاسخ به  بدبخت
24 روز قبل

h

بدبخت
بدبخت
5 ماه قبل

سلام من دخترم قرص خورده ۱۶سالشه الان نمیاد ببرمش بیمارستان چکار کنم

ایوب
ایوب
پاسخ به  بدبخت
3 ماه قبل

نمیاد چیه گیسش بگیر بلندش کن یا بکشش تا جلو در بیمارستان اگه منتظر جواب بمونی از دستت رفته زنگ میزدی اورژانس

بلال
بلال
5 ماه قبل

شخص دارو استفاده کرد

بیتا
بیتا
6 ماه قبل

سلام من یه رفیق اینترنتی داشتم که شدیدا افسردگی گرفته بود و شرایط زندگیش بسیار بد بود که دیشب عکس خون آلود خودشو فرستاد و گفت خدافظ برا همیشه خیلی نگرانش شدم احساس میکنم خیلی دیره چون الان پیامشو دیدم ولی هر کاری کردم تا خوب شه تا امید پیدا کنه ولی نشد خودم هم افسردگی داشتم ولی در حال بهبود بودم ولی الان خیلی بدتر شد نمیدونم چیکار کنم حیع

هستی
هستی
پاسخ به  بیتا
4 ماه قبل

چقدر غمناک بود

خودم
خودم
پاسخ به  هستی
3 ماه قبل

کاش منم جرات خودکشی داشتم الان چندماه بود که راحت شده بودم از دست اینهمه ادم حرومزاده خلاص میشدم

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

سلام، من و نامزدم چند وقت دیگه عروسیمونه ولی خب نظرات بابام هی ایشونو متشنج میکنه و هم خانومم حق داره اکثر اوقات ولی چیزی به بابام نمیشه گفت قبول نمیکنه. من واقعا تحت فشار عصبی بالایی هستم و ممکنه دست به خود کشی بزنم. ممنون میشم اگه کسی میتونه کمکم کنه.

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

در آخر این خودت و همسرت هستین که برای هم میمونین
مهم خودتونین
برای همسرت یه شونه محکم باش!
چیزی که کمه همین موندن هاست
همه میرن!تو بمون و مرد بمون
ولی برای راهکار بهتره با روانشناس حرف بزنی و مشاوره بگیری
راهکار های خیلی خوبی بهت میدن امتحان کن دوست عزیز
امیدوارم خوشبخت شین

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

نذارین دیگران با حرفاشون بهتون هویت بدن
هویت اصلی خودتون رو،خود شما شکل میدین

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

عزیزان درسته تو این وضعیت پول حرف اول و میزنه و آدم باید تلاش داشته باشه
اما بعد از مرگمون نمی‌نویسند چقدر پول داشتیم و این پولا هیچ کمکی به دنیای آخرت نمی کنه.
میخوام بگم اینکه میگن همچی پول نیست یجورایی جمله ی درستیه،چون تو دنیای آخرت کارهامون وضعیت مارو مشخص می کنن نه پولامون.
نمیگم تلاش نکنین ولی چیز های دیگه هم هست که باید بهش توجه کرد مثل رفتارمون

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

همسرت هم هیچ پوخی نیست والا

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

کتاب خودت باش دختر رو بخونید
اگه حوصله ندارین،چکیده اش و

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

امید؟
منشا امید چیه؟
چیه که حالمون خوب میشه؟
اونه که حالمون رو خوب میکنه کیه؟
خدا…
پس بخاطر خدا زنده بمون و فقط با اون باش
برات مهم باشه کاری نکنی ناراحت بشه ازت چون اون همیشه مراقبته عزیزم
از این به بعد بیشتر مراقب باش و فقط به خدا امید داشته باش
اگر کنکور نشد،دوباره شرکت کن
نخواستی یه مهارت یادبگیر،نمیدونم فقط دنیای آخرت رو بساز
چون از اون نمیتونی فرار کنی

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

درک حساب و کتاب کارهای خدا برای انسان، درست مثل اینه که بخوای برای یه مورچه اینترنتو توضیح بدی.. حکمت و مصلحت خدا رو مغز انسان نمیتونه درک کنه، عین اون مورچه که تکنولوژی و اینترنت رو نمیتونه درک کنه

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

اگه خدا یه چیزی رو از بنده ش بگیره، حتما یه چیز دیگه بهش میده، مصداق شعر خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید همیشه بدون که خدا برات جبران میکنه و هرگز ازش شاکی نباش

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

ًخدایی که میلیارد ها سال داره که خدایی می کنه؛ما که فقط چند سال هست داریم بندگی شو می کنیم…
چرا به او اعتماد نداریم؟
او میلیارد ها سال است خدای کائنات و همه عالم است.
به او اعتماد کنیم
مطمئن باشید زندگیمون بدون خدا همیشه یه چیزی کم خواهد داشت.

رضا
رضا
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

توهم دوقطبیه

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

اگه فکر می کنین اینجا جهنمه،اگر خودتون رو بکشین بازم میرین جهنم
پس چه فرقی داره؟
تازه جهنم اونجا بدتره و غیر قابل تصوره
پس بیاین اون دنیا رو جهنم نکنیم
اینکه چجوری وقتی با خدا باشین،نزدیک خدا بشین همه اینا براتون روشن میشه
حتما هم نباید نماز شب بخونین و اینا و…
اولش همین حرف زدن با اون،وقتی یهویی حالتون خوب میشه بخاطر همینه
خیلی وقتا اون باعث میشه کار بدی نکنیم
به شرطی که فراموشش نکنیم
گرچه حتی اگه فراموش هم بکنیم اون مارو که بنده شیم فراموش نمی کنه
باید هزاران چیز و یاد بگیریم
این زندگی واقعی ما نیست
زندگی واقعی ما همون جهنم و بهشتی هست که آدم ها تو این دنیا میان تا انتخاب کنن کجا میخوان برن
بیاین همگی با هم بهشت و انتخاب کنیم
خدا برای ما کافیه
او همیشه با ماست

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

کتاب( چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود؟) را بخونید.
یا از کتاب خانه ای قرض بگیرید.
واقعا عالیه

ناشناس
ناشناس
9 ماه قبل

خواهش می کنم قبل از خودکشی کتاب های خوب رو بخونید!
مثل قرآن، اگه نمیتونین فقط ترجمه اش رو
بعدش برین پیش روانشناس،اگر گرون میگیرن،۱۲۳ زنگ بزنین
من و خیلی از آدم های دیگه دلمون نمیخواد مردم رو اینطوری ببینیم
و واقعا هر کاری لازم بشه می کنیم
البته من سنم خیلی کمه ولی وقتی بزرگ شدم قول میدم کنک کنم و این افکار و دور کنم
ولی شما هم همکاری کنین و از من به شما نصیحت
خدا انقدر آشکار و نزدیکه که از شدت این قضیه پنهان به نظر میرسه
اون تنها دوست واقعی تونه که هرجا کنارتون هست و به حرفاتون گوش میده
امتحانش کنین ضرر نداره،همچیو امتحان کنین..نماز..روزه..همه اشون تا جایی که طاقت دارین
نکه یهو ۱۰۰ رکعت نماز بخونین!همون دو رکعت دلی برای خدا آدم و آروم می کنه
بهترین دوای درده..هر دردی دعا و نماز و…اینا رو امتحان کنین به جای دارو
اینا مسکن های واقعیه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
9 ماه قبل

البته عربی چون دشواره،صوت و ویس قرآن هم بسیار عالیه و مرحم روحه
حتی اگه مذهبی نباشی این بهترین آوازه

روژان
روژان
پاسخ به  ناشناس
5 ماه قبل

دلت خوشه من الان تو دستم ی مشت قرص منتظرم خودش اجلم بیاره ی ساعت دیگه منو با خودش نبره خودم میرم بسه ذلت و تنهایی و بی کسی

مرگ
مرگ
10 ماه قبل

چرا بابام با من بده

مرگ
مرگ
10 ماه قبل

چرا همش داخل خونه دعوا هست

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مرگ
9 ماه قبل

عزیز دلم نذار اینا روت تاثیر بذاره
اگه حتی دورت پر از آدم های سمی هستن
تو عینشون نباش
تو بهتر زندگی کن
وقتی با خدا باشی حتی در بدترین اتفاقات حالت خوبه!
شگفت انگیزه
اگه باهاش نیستی باهاش دوست شو
امتحان کن،ضرری نداره برات.

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

بذارین کسی که به شما اجازه ی حیات داده،قشنگ ترین پایان رو هم براتون رقم بزنه.حتی اگه پایانش قشنگ نباشه اون کسی که داره این کار و می کنه خداست!و هیچ حرفی روش نیست!
فقط به خدا اعتماد کنید و همیشه با هر احساسی خدارو صدا بزنید.
گاهی وقتا که یهویی حالمون خوب میشه الکی نیست،مطمئن باشید خداست!
خودتونو بهش نزدیک کنید،تفسیر قرآن و بخونید خیلی بهتون کمک می کنه.مهم نی مذهبی باشی یا نه ولی قول میدم مؤثره! امتحانش که ضرر نداره.
حتی اگه کسی مارو دوست نداشته باشه حتی نزدیک ترین افراد،مهم خداست!کسی که مارو خلق کرده،کسی که همیشه باماست.هیچکسی همیشه با ما نیست اما اون همیشه هست.چی از این قشنگتر؟
به خدا اعتماد کنید و از همدیگه ساده رد نشین.
فکر کنم اگه چیز دیگه ای بگم شعاری باشه ولی…تو این دنیایی که پر از حس بده،هر کسی قهرمان خودشه.همه ما یه چیزایی و گذروندیم.اگه به خودمون بود تا الان صد بار خودمون و نابود کرده بودیم!!!ولی چرا نشد؟چون خدا نخواست!چون اونه که میدونه.
بهش اعتماد کنید و نزدیکش شین.

مرگ
مرگ
پاسخ به  ناشناس
10 ماه قبل

ولی برای من سخته

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مرگ
9 ماه قبل

عزیز دلم خیلی چیزا هستن که سخته
کافیه سعی کنی بشناسیش خدارو
وقتی بهش نزدیک بشی
شیرینی رو تجربه می کنی که هیچوقت نمیخوای این شیرینی و از دست بدی

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

فان مع العسر یسرا
ام مع العسر یسرا
معنی اش اینه…پس بعد از هر سختی آسانی است..قطعا!بعد از هر سختی آسانی است!
خدا هیچوقت کلاه سرتون نمیزاره!نا امیدتون نمی کنه!اذیتتون نمی کنه!
فقط اون براتون مهم باشه!! و وقتی پیش اون باشین احساس خوبی دارین.
وقتی فکر می کنی پایانه و خدا بهت کمک کنه و یهو حس خوبی داری.بعضی وقت ها هم باید صبر کنی.
خدا اینجوری ازت یه آدمی می‌سازه که وقتی خواست بیارتش پیش خودش بهش افتخار کنه!
باعث افتخار اون باشیم نه کس دیگه!
ارزش افتخار پیش خدا قابل مقایسه نیست!
بهش اعتماد کنید و فقط اون!

دکمه بازگشت به بالا