با نوابغ پزشکی ایران و داستان‌های حیرت انگیز آنها آشنا شوید

ایرانی‌ها ازجمله مستعدترین ملیت‌های جهان در علوم پزشکی هستند و ثابت کرده‌اند که با اتکا به هوش ایرانی و تلاش شبانه روزی می‌توان بهترین نتایج را کسب کرد. با مروری بر تاریخ مشاهیر پزشکی ایران در گذشته و حال شاهد حضور این نخبگان در عرصه های بین الملل هستیم. با پذیرش ۲۴ همراه باشید تا با داستان زندگی حیرت انگیز چند تن از این نوابغ بیشتر آشنا شوید.

  • پروفسور توفیق موسیوند مخترع نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسان

دکتر توفیق موسیوند استاد جراحی دانشکده پزشکی اتاوای کانادا و مخترع جهانی نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسان می‌باشد. ایشان در سال ۱۳۱۵در روستای ورکانه همدان چشم به جهان گشود و تا ۱۴ سالگی برای کمک به خانواده چوپانی کرد.

دکتر موسیوند فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مهندسی مکانیک از کانادا و دکترای پزشکی و فوق تخصص جراحی قلب از کانادا می‌باشد. او صاحب اختراعاتی از جمله قلب مصنوعی، امکان تشخیص پزشکی از راه دور و تنظیم و معالجه قلب، تعیین DNA انسان توسط اثر انگشت و ۱۴ اختراع پزشکی دیگر می‌باشد.

دکتر توفیق موسیوند

اشتیاق توفیق موسیوند به آموختن، او را در ابتدا به دانشگاه تهران و سپس با بورسیه‌ای که به دست آورد به دانشگاه آلبرتای کانادا راهی ساخت. سال‌های ابتدایی زندگی در کانادا برای دکتر موسیوند بسیارسخت گذشت. او علاوه بر یادگیری زبان و تحصیل در طول شبانه روز حتی مجبور به کار به عنوان یک ظرف‌شور بود. توفیق موسیوند پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌های مدیریت و مهندسی مکانیک با دختری کانادایی ازدواج کرده و در دهه ۱۹۷۰ سمت‌های متعددی را به عنوان یک مهندس برعهده داشت.

دکتر موسیوند

بعد از اختراع قلب مصنوعی به شهرت جهانی رسید و ریاست بسیاری از هیئت‌ های علمی و تخصصی و سمت استادی رشته‌ های جراحی و مهندسی در دانشگاه‌های اوتاوا و کارلتون را برعهده گرفت. فعالیت‌های تحقیقاتی او باعث به وجود آمدن سالی ۱۰۰۰ شغل در کانادا و سرریز شدن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طی ده سال شده است.
اولین مخترع قلب مصنوعی جهان

 

  • علی اصغر خدا دوست برجسته‌ترین جراح چشم پزشک ایرانی

علی اصغر خدادوست در سال ۱۳۱۴ در شیراز به دنیا آمد. دبستان و دبیرستان را در زادگاه خود گذراند و پس از آن به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب مشغول به کار شد. در سال ۱۳۳۳ در آزمون ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت کرد و با رتبه ممتاز در بین داوطلبان پذیرفته شد. دوره شش ساله پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم و گوش و حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۱، از طرف دولت برای گذراندن دوره تخصصی در ایالات متحده برگزیده شد.

نوابغ پزشکی ایران دکتر خدادوست

دکتر علی اصغر خدا دوست پدر چشم پزشکی ایران و استاد چشم پزشکی دانشگاه‌های آمریکا و یکی از چشم پزشکان مطرح در عرصه بین‌المللی بود. او توسط شخصیت‌های شناخته شده جامعه چشم پزشکی آمریکا به عنوان بهترین جراح پیوند قرنیه در دنیا معرفی شد. شهرت او علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گسترده درزمینه‌های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه‌ای در زمینه ناراحتی‌های سطح قرنیه ‌است، تا آنجا که در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به افتخار او Khodadoust line نامگذاری شده‌. او در شیراز، بیمارستان فوق تخصصی چشم دکتر خدادوست را بنا کرد.

دکتر خدادوست، جراح نابغه ایرانی ساعت ۱:۴۸ بامداد روز ۱۹ اسفند سال ۱۳۹۶ (ساعت ۱۶:۱۸ روز ۹ مارس ۲۰۱۸ به وقت محلی) به دلیل ایست قلبی در آمریکا دار فانی را وداع گفت.

  • پروفسور مجید سمیعی مشهورترین جراح مغز و اعصاب ایرانی

پروفسور مجید سمیعی درتاریخ  ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر تهران چشم به جهان گشودند.ایشان دوره‌ی دبیرستان را در دبیرستان شاهپور رشت به اتمام رساند و برای ادامه‌ی تحصیل به آلمان رفت. به نقل دکتر سمیعی ایشان در سن ۱۱ سالگی علاقه‌ی بسیار زیادی به جراحی مغز و اعصاب پیدا کرد و به همین دلیل در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در شهر ماینتس به تحصیل در رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی پرداخت. او به دلیل کسب عالی‌ترین نمرات در امتحانات پایان دوره‌ی پزشکی توانست جایزه‌ی ویژه‌ی وزارت علوم ایران برای برترین دانشجویان مقیم اروپا را دریافت کند.

پروفسور مجید سمیعی نابغه ایرانی

او سپس دوره‌ی تخصصی جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر کورت شورمن آغاز کرد و سال ۱۳۴۹ یعنی در سن ۳۳ سالگی موفق به دریافت مدرک بورد تخصصی در این رشته از کشور آلمان شد.

پروفسور سمیعی در سال ۱۳۵۰ نخستین دوره‌ی آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ با کمک بنیاد فولکس‌واگن، اولین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را تأسیس کرد.

او در سال ۱۳۵۶ ریاست دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان نورداشتات شهر هانوفر آلمان را بر عهده گرفت. او در سال ۱۳۶۷ سمت استادی جراحی مغز و اعصاب دانشگاه پزشکی هانوفر را پذیرفت. پروفسور سمیعی چندین سال ریاست هر دو دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان نورداشتات و دانشگاه پزشکی هانوفر را بر عهده داشت.

او در سال ۱۹۷۹ نخستین دوره‌ی آموزشی جراحی قاعده‌ی جمجمه در جهان را در شهر هانوفر پایه‌گذاری نمود و در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ به سمت ریاست فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحی مغز و اعصاب برگزیده شد.

پروفسور مجید سمیعی در دهه‌ی ۱۹۹۰ یک مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب را که به‌اختصار INI نامیده می‌شود، در مرکز شهر هانوفر آلمان تأسیس کرد. این مرکز که  طراحی معماری آن برگرفته از شکل مغز است، از بهترین پزشکان بین‌المللی و جدیدترین تکنولوژی‌های پزشکی و خدماتی بهره‌ می‌برد و به همین دلیل، باکیفیت‌ترین خدمات سلامتی را به بیماران سیستم‌های عصبی ارائه می‌کند. پروفسور سمیعی حدود ۱۴ سال پیش از ریاست دپارتمان‌های جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان نورداشتات و دانشگاه پزشکی هانوفر اعلام بازنشستگی کرد و تمام توان خود را به توسعه‌ی این مؤسسه‌ اختصاص داد؛ در حال حاضر ریاست INI را خود او و پسرش، پروفسور امیر سمیعی بر عهده دارند.

مجید سمیعی

پروفسور سمیعی همچنین در سال ۲۰۰۴ مؤسسه‌ی بین‌المللی علوم اعصاب چین واقع در دانشگاه پزشکی پکن را سازمان‌دهی و تأسیس کرد.

او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.

  • دکتر فرهاد شکوهی یکی از نوابغ پزشکی ایران

دکتر فرهاد شکوهی یکی از نوابغ پزشکی دنیا، متولد شهرستان فریدن می‌باشد. ایشان در دانشگاه‌های آمریکا مدرس تروما(صدمات مغزی و ضایعات نخایی) و مدرس احیای پیشرفته قلب هستند.

دکتر شکوهی دستیار راندس باتیستا مشهور ترین جراح قلب دنیا می‌باشند. از جمله افتخارات وی می توان به پژوهشگر برتر دانشگاه پکن سال۲۰۱۱، پژوهشگر برتر وزارت بهداشت چین سال ۲۰۱۱، مدرس نمونه انجمن قلب اروپا۲۰۱۳، و ده ها تقدیر نامه و جوایز دیگر از  دانشگاه های یونان ، چین، آمریکا، هنگ کنگ و …. اشاره کرد.

به امید اینکه روز به روز شاهد درخشش تعداد بیشتری از چهره‌های پزشکی ایران در جوامع بین‌الملل باشیم.

 

لیست همه مراکز درمانی و پزشکان ایران

۳.۸/۵ (۱۶ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
66 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر زهرا
دکتر زهرا
6 روز قبل

مطمئنا منم یه روزی پزشک موفقی برای جامعه و کشورم خواهم شد

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

شما چیزی در رابطه با نابغهجراحی قلب ایران پرفسور امیر هوشنگ راستان چیزی ننوشته اید

آنیسا
آنیسا
2 ماه قبل

انشا الله منم بتونم جراح مغز و عضو پزشکان بیمارستان پرفسور سمیعی بشم و خودم رو از فقر نجات بدم برام دعا کنید
البته بتونم قطع نخاع رو درمان کنم

Rosa
Rosa
2 ماه قبل

آدم ها در جایگاهی خواهند ایستاد که شایستگی آن را دارند پس ثابت کن لیاقتشو داری رویا زمانی با ارزشه که به هدف تبدیل بشه
به امید روزی که همگی در جایگاهی بایستم
که شب روز برای ان تلاش کردیم
با آرزوی موفقیت برای دکترای آینده

سلطانی
سلطانی
4 ماه قبل

مطمئنم روزی نام من هم در میان این بزرگواران میدرخشه از صمیم قلب مطمئنم

نرگس
نرگس
5 ماه قبل

سلام
انشالله تا سال آینده منم بتونم به هدفم برسم
برام دعا کنید.

SHIDA
SHIDA
5 ماه قبل

کاش یه روزی همه به آرزوشون برسن و بتونن اونی که میخان بشن باید به خودت امید داشته باشی تا بتونی هر سختیو از روبه روت کنار بزاری .درسته بعضی وقتا خسته میشی میگه دیگه نمیتونم تمومه ولی باز وقتی به ارزویی که داری فکر میکنی دلت ضعف میره دوست داری بهش برسی و مانعی که سر راهته رو نابود کنی.الان بت میگم که تو دنیا پشیمونی زیاده وقتی که وسط راه دست از هدفشون ارزوشون یا بگم نیمه گمشده شون کشیدن پشیمون شدن .ولی ولیی حسرت خوردت بدتر از پشیمونی بخدا همینجوری همش به اونی که شد حسودیت میشه حرس میخوری که چرا من نشدم.
اگه الان پشیمون بشی باز دوباره ادامه بدی سرپا بشی بهتره از دردی که همیشه رو دلته اینو میگم که دست از رویات نکشی.انقد تلاش کو که رویایی رو هرشب میدیدی بهش فکر میکردی دعا میکردی بهش برسی واست به واقعیت تبدیل شه.
ببشید زیاد حرف زدم حرف دلمو گفتم چون میدونم حرف دلای خیلیا هم هسته….پس بگو نمیشه فک کن اگه بشه چی میشه؟؟

به امید این روز۱۴۰۵ که قبول شممم :SHIDA
برام فقط آرزوی موفقیت کنید.همچنین ارزوی قبولی برای کسایی مثل خودم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط SHIDA
مائده
مائده
5 ماه قبل

یه روز اسم من در کنار این اساتید قرار میگیره که دارای افتخارات و اختراعات زیادی هستم

حسین نوری
حسین نوری
5 ماه قبل

من هم دوست دارم که پروفسور مغز بشم جراح و بهترین باشم

دانشجوی پزشکی
دانشجوی پزشکی
6 ماه قبل

باعث افتخاره… انشاءالله روزی برسه که من هم جزو نوابغ پزشکی باشم.

علی سلطانی فر
علی سلطانی فر
7 ماه قبل

“روزی نام من هم در کنار این اسامی نوشته خواهد شد”

مریم امیری
مریم امیری
11 ماه قبل

از خدا میخوام که روزی هم اسم من در این لیست بدرخشه
وصد البته اولین کسی که باید نجاتش بدم خودمم
برام دعا کنید بتونم از این روزای سخت با موفقیت بیرون بیام و بتونم خدمت بزرگی به افراد سرطانی بکنم .
خداجونم ازت میخوام همه ی بیمارا شفا پیداکنن و فرصتی برای زیبا زیستن پیدا کنن ۱۴۰۲/۱/۲۲

مهدی
مهدی
پاسخ به  مریم امیری
5 ماه قبل

سلام انشالا که به تمام هدفاتون برسید.
شما خودتون هم درگیری بیماری هستین مگه؟

دنیا
دنیا
پاسخ به  مریم امیری
3 ماه قبل

بیاری حق وباتلاشتون امیدوارم درقله های موفقیت باشیدتانفسی میادامیدهست

Dr.Nazarpour
Dr.Nazarpour
1 سال قبل

با افتخار به تک تک نوابغ این مرز و بوم روزی نام من هم در کنار این بزرگواران میدرخشد

پزشک موفق اینده هستم
پزشک موفق اینده هستم
1 سال قبل

من انگیزه دارم که درمان قطعی ایدز رو پیدا کنم

علی
علی
پاسخ به  پزشک موفق اینده هستم
13 روز قبل

موتورگازی رو آوردم بپرید پشتش تا بریم ای نوابغ

ستاره ایرانی
ستاره ایرانی
1 سال قبل

سلام امیدوارم که یک روز موفق بشم و بتونم آنقدر که شایسته ایران و ایرانی است به عنوان یک زن در جوامع علمی بدرخشم و جوایز زیادی کسب کنم به نام میهنم.امید است مارا تا آن روز۱۴۰۱/۵/۱۳

تسلا
تسلا
1 سال قبل

دوستان نمیشه هم سمیعی بود هم تسلا
من فیزیک دوس دارمممممممم
پزشکیم دوس دارم

ارتیمیس
ارتیمیس
1 سال قبل

من تمام رویام اینکه یک روزی یکی از بزرگترین و معروف ترین پزشکان زن در دنیا بشوم و بتونم دستاورد های زیادی داشته باشم و برای رسیدن به این هدفم می خواهم بی وقفه تلاش کنم و قول می دهم روزی از بزرگترین پزشکان زن ایرانی در دنیا خواهم شد .
به امید روزی که به رویاهام برسم

محمدرضا
محمدرضا
2 سال قبل

بزرگ ترین هدف من خدمت به مردم عزیز کشورمان است و به این هدف با بهترین جراح شدن دست میابم
در ته وجودم احساس میکنم من برای چنین هدف والایی خلق شده ام

نازی
نازی
2 سال قبل

یه روزی میاد و من میشم بهترین دکتر جراح قلب و عروق و اسمم کنار این بزرگواران نوشته میشه وباعث یشرفت کشورم در پزشکی میشم

حسین
حسین
پاسخ به  نازی
9 ماه قبل
مبین
مبین
2 سال قبل

ممنون از معرفی شما، اما کاش این نوابغ پزشکی در ایران فعالیت میکردند اما حیف که امکانات لازم رو ندارن.

علی
علی
2 سال قبل

اسم محمد سام غریبی یادتان باشد بی شک روزی بهترین دکتر متخصص اعصاب جهان خواهدشدنامی همانندپرفسورسمیعی عزیز

سیده مریم نظری
سیده مریم نظری
2 سال قبل

سلام سال های آینده نام من به عنوان پزشک حاذق ایرانی در عرصه جهان خواهد درخشید و مردم کشور خودم بیش از بقیه دنیا از من بهره خواهند برد و تمام تلاشم برای کمک به مردم خودم میکنم برای نیازمندان رایگان
خواهید دید در آینده ای نزدیک

پرهام
پرهام
2 سال قبل

با سلام چرا در مورد پروفسور محمدحسین ماندگار چیزی ننوشتید بهترین جراح قلب و عروق کشور که اولین جراحی پیوند قلب رو در ایران انجام دادن و اتفاقا در ایران هم هستن و موسس و رییس دپارتمان جراحی قلب بیمارستان شریعتی هستن.
در مورد پروفسور کاظم عباسیون جراح عالی مغز و اعصاب کشور بنویسید که اولین جراحی قاعده جمجمه رو در کشور انجان دادن.

النا
النا
2 سال قبل

من هم مطمئنم که جزء بهترین پزشکان ایران میشوم و باعث افتخار کشورم میشوم

kosar
kosar
3 سال قبل

من از خیلی وقت پیش دوست داشتم جراح قلب بشم اما اونو غیر ممکن میدونستم ولی وقتی به هدف آیندم فکر کردم متوجه شدم که این رویای منه نمیتونم ازش دست بردارم و وقتی متوجه علاقم شدم از هیچ چیز نترسیدم وخودمو برای موانع وسختی های زیادی آماده کردم وشک ندارم که در سال های آینده به یک جراح قلب ماهرومشهور در جهان تبدیل میشم وبرای عملی کردن این هدفم اول کشور خودم رو بی نیاز میسازم و اسم ایران رو بالای قله های صعودی مینویسم

لی لی
لی لی
پاسخ به  kosar
3 سال قبل

ایشالله بحق علی بن ابیطالب علیه السلام

Amir
Amir
پاسخ به  kosar
10 ماه قبل

سلام الان دوسال گذشته آیا به هدفت رسیدی؟؟؟

لیسا
لیسا
پاسخ به  Amir
7 ماه قبل
نیما صدیقی
نیما صدیقی
3 سال قبل

به نام خدا
اگه خدا بخواد منم جز بهترین جراحان مغز و اعصاب میشوم .من این پیامو نوشتم .اما بیست سال دیگه به این آرزو میرسم
و الان چهارده سالمه
اما دستگاه جراح مغز و اعصاب رو دارم میسازند.و دستگاه جراحی قلب رو هم ساختم
اگه خدا بخواد به آرزوی متخصص مغز اعصاب میرسم

Yegane
Yegane
پاسخ به  نیما صدیقی
7 ماه قبل

الان دو سال گذشته به هدفت رسیدی

مهدی
مهدی
3 سال قبل

به امید روزی که من هم بتونم تو عرصه پزشکی برای کشورم ایران افتخار کسب کنم و همچنین از محتوای مفیدتون کمال تشکر رو دارم

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

ان شا الله. ممنون از لطف و محبت شما

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

ان شا الله . ممنون از لطف و محبت شما

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

ان شا الله

علیرضا دهانی
علیرضا دهانی
3 سال قبل

باسلام وعرض ادب واحترام خدمت همگی من دوستدارم انشاالله

نام چهره های مشهور وارزشمند ایرانی افزایش یابد

السا
السا
3 سال قبل

به امید خدا
یه روز تو همین جایگاهم
برام دعا کنید

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام روزی اسم من در این لیست خواهد بود

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام من فاطمه نبی زاده هستم ام روزی اسمم توی این لیست خواهد بود

Nanadii
Nanadii
3 سال قبل

وقتی موفقیت بقیه رو میبینی چقدددددر حالت خوب میشه و با وجود همه موانع انگیزه میگیری برای ادامه راهت و پر و بال دادن به آرزو هات…افتخار می کنم به شما عزیزانم و الگو های زندگیم و باور دارم منم یه روزی همین زودیا تو رشته ای که عاشقشم پیشرفت می کنم و لایق شاگردیتون میشم
به امید پیشرفت های روزافزون همه شما استادای عزیزم و به امید روزی شاگردتون باشم
دوستون دارم بی نهایت و باعث افتخارمید

محمد
محمد
3 سال قبل

امیدوارم اسم های بیشتری رو در کنار این اسم ها ببینم..مخصوصا خودم

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام همیشه علاقه زیادی به داروسازی داشتم ولی قسمت نبودالان هم دوست دارم خانم های نابغه درپزشکی ایران را معرفی کنید

پذیرش 24
پذیرش 24
پاسخ به  فاطمه
3 سال قبل

فاطمه عزیز ممنون از اینکه نظرتو ما ما درمیان گذاشتی .بله حتما این کارو به زودی انجام میدیم با تشکر

داود
داود
3 سال قبل

چه فایده که ما پرفسور سمیعی و امسال اینها رو داریم!!هر کدوم تو یک کشوری دیگر!من الان پدرم بیماری پارکینسون داره هر دکتری رفتیم نتیجه نگرفتیم و دارو روشون اثر نداره.یک مقاله خوندم در باره بیمارستان شهید نمازی که دستگاهی به دور کمر میبندن و مواد دوپامین رو تزریق پوستی میکنه برسه به مغز که مانع پارکینسون هستش ولی متأسفانه تحریم که هستیم این دستگاه دیگه وارد نمیشه.البته ما ایرانیها متأسفانه این دنیامون رو بیخیال شدیم میگیم اون دنیا اصل کارهپس هدف از خلقت این دنیا چی بوده نمیدونم والا.همه کافرها به قول مسئولین البته همه پیشرفتها رو کردن ولی ما خیلی پیشرفت کردیم این بوده که از پراید چینی ها یکی ساختیم که هنوز میگن پراید مدل ۷۹ بهتر از الانش هست

مائده
مائده
3 سال قبل

منم همینجا قول میدم یکی از نوابغ پزشکی جهان بشم

مائده
مائده
3 سال قبل

منم همینجا قول میدم یکی از نوابغ پزشکی جهان بشم و تمام بیشتر وقتمو صرف این کار کنم

ریحانه
ریحانه
3 سال قبل

دنیا پر از نوابغ ایرانیه و میشه گفت پیشرفت علم با ایران و ایرانی میسر شد
پس باید به این خاک افتخار کرد که مهد این بزرگان و آیندگانه

مجید
مجید
3 سال قبل

پسرمن هم شک نکنیدیکی از افتخارات دنیامیشود.مهرشادجان به تو میبالم.

مجید
مجید
4 سال قبل

افتخارما ایرانیها به تمدن به شرف وبه نوابغمان درتمام رشته ها میباشد

پزشک شاعر
پزشک شاعر
4 سال قبل

واقعا دلم غش و ضعف میره براشون ایشالا منم بتونم یه روز کنار این اسما باشم دعا کنید پذیرش منم بیاد از اتریش برم ادامه پزشکی رو بترکووووونم اونجا

دکتر ادر
دکتر ادر
پاسخ به  پزشک شاعر
2 سال قبل

منم همچین ارزویی دارم با امیدخدا وحمایت مردم سرزمین پرافنخارم یه روز منم کنار این اسامی باشم و با افتخار بگم پزشک ایران زمین هستم

MR.Kazem
MR.Kazem
پاسخ به  دکتر ادر
1 سال قبل

امیدوارم همه استعداد های ایرانی در ایران باشند و این مرز و بوم بتونن از این اسطوره ها بهره مند بشن

Sare
Sare
پاسخ به  پزشک شاعر
2 سال قبل

معلومه که میتونید ی همچین ادمی بشید، هر چیزی با تلاش بدست میاد

سینا
سینا
4 سال قبل

سلام
یه سوال ایا این افرادی که نام بردید به ایران میایند و مردم خودرا درمان کنند یا نه

Negar
Negar
4 سال قبل

روزی نام من هم در کنار این اسامی نوشته خواهد شد.

نیما اسماعیلی
نیما اسماعیلی
4 سال قبل

سلام
ممنونم از مطالب مفیدتون
اسم من رو یادتون بمونه
با کمک خدا جون اسم من تو لیست برترین و حاذق ترین پزشکان جهان خواهد رفت
به امید رسیدن …..

سهیل
سهیل
4 سال قبل

سلام من هم یکی از،بزرگان رشته برق میشم یک روزی برسه نامبروان دکتری برق قدرت باشم آدم این نوشته هارو میخونه شوق برای تحصیلش هزاربرابر میشه من میتونم

ناشناس
ناشناس
4 سال قبل

چرا هیچ وقت نامی از نابغه جراحی قلب و عروق ایران پرفسور امیر هوشنگ راستان رییس بزرگترین بخش آموزش جراحی قلب و عرو ق دنیا و از بنیانگذاران بخش جراحی قلب در دانشگاه تهران نامی برده نمی شود بی شک یکی از پنجه طلاهای جراحی قلب و عروق در دنیا بوده

سارا محمدی
سارا محمدی
پاسخ به  ناشناس
4 سال قبل

وقت بخیر دوست عزیز. ممنون از توجهی که به پذیرش۲۴ دارین. به زودی محتواهای جدیدی از پذیرش۲۴ منتشر خواهد شد لطفا همراه ما باشید.

الیسا
الیسا
4 سال قبل

بی شک دختر من هم یکی از نابغه های علم پزشکی در جهان خواهد بود

باقری
باقری
پاسخ به  الیسا
4 سال قبل

الیسا عزیز شک نکنید که دختر شما هم توانایی و لیاقت رسیدن به بهترین ها رو داره، مخصوصا به خاطر حضور مادری مثل شما که اینقدر بهش باور دارین. ما در پذیرش۲۴ برای شما و دخترتون در تمام لحظات زندگیتون ارزوی سلامتی و موفقیت داریم.

لی لی
لی لی
پاسخ به  الیسا
3 سال قبل

ایشاالله ایشاالله ایشاالله فقط کاش ایران بمونه با تمام سختی هاش

Yegane
Yegane
پاسخ به  الیسا
7 ماه قبل

الیسا خانم دخترتون موفق شد؟

دکمه بازگشت به بالا