روماتیسم چشمی

چرا به روماتیسم چشمی مبتلا می شویم؟

روماتیسم چشمی چیست؟

طیف گسترده‌ای از بیماری‌های چشمی در بین مردم رواج دارد و از کودکان تا بزرگسالان را درگیر می‌کند. روماتیسم چشمی (Reuomatoid eyes) یکی از این بیماری‌ها است که در مراحل اولیه خطر خاصی ندارد و قابل درمان است. این بیماری به علت التهاب لایه‌های چشم ایجاد می‌شود.

چشم از سه لایه تشکیل شده است. لایه‌ی خارجی چشم صلبیه و قرنیه است. لایه‌ی میانی یووه است که شامل عنبیه، جسم مژگانی، و مشیمیه می‌شود. درگیر شدن به التهاب در بافت میانی چشم به نام یووئیت شناخته می‌شود، بنابراین نام دیگر روماتیسم چشمی یووئیت است. اما داخلی‌ترین لایه‌ی چشم نیز شبکیه است که در موارد شدید روماتیسم چشمی ممکن است آسیب ببیند.

آیا روماتیسم چشمی خطرناک است؟

روماتیسم چشمی عارضه‌ای خطرناک نیست به شرطی‌که در زمان شروع بیماری مورد توجه و درمان قرار بگیرد. اما پیشرفت بیماری و افزایش آسیب به بافت چشم ممکن است منجر به از دست رفتن بینایی فرد شود.

علت روماتیسم چشمی چیست؟

روماتیسم چشمی که سومین بیماری شایع به لحاظ شیوع در جهان است با علت‌های عفونی و غیر عفونی ایجاد می‌شود. عامل عفونت ممکن است موارد زیر باشد.

  • باکتری: پروپیونیوم آکنه، سودوموناس، استافیلوکوک طلایی
  • قارچ: مانند هیستوپلاسموز انگل‌ها
  • ویروس: زونا و ویروس تبخال

 عامل بیماری روماتیسم ممکن است خود ایمنی باشد، یعنی سیستم ایمنی بدن در انتخاب عامل بیگانه و بافت و سلول بدن دچار اختلال شود. بیماری‌های خود ایمنی و سایر بیماری‌هایی که می‌تواند عامل روماتیسم چشمی مانند: روماتیسم مفصلی، لوپوس، پسوریازیس، بیماری التهابی روده، کولیت زخمی، پسوریازیس، بیماری سل یا همان توبرکلوز است.

علاوه بر موارد فوق سرطان‌هایی مانند لنفوم، ملانوم بدخیم و لوسمی یا حتی سابقه‌ی جراحی چشم به عنوان علت بیماری روماتیسم چشمی شناخته می‌شود.

دلایل روماتیسم چشمی چست

انواع روماتیسم چشمی چیست؟

تقسیم بندی انواع یووئیت بر اساس معیارهای مختلفی است. تقسیم بندی بر اساس نوع شروع بیماری به سه شکل زیر است.

  • حاد: در این نوع از روماتیسم چشمی بیماری به صورت ناگهانی و یکدفعه بروز می‌کند. معمولا در کمتر از سه ماه نشانه‌ها ظاهر می‌شود و بهبودی حاصل می‌شود.
  • مزمن: یووئیت مزمن بیش از ۳ ماه طول می‌کشد و بعد از توقف درمان مجدد عود می‌کند.
  • عود کننده: در افراد مبتلا به روماتیسم عود کننده بعد از طی دوره‌ی بیماری و بهبودی به دفعات مختلف بیماری عود می‌کند.

نوع دیگری از تقسیم بندی بر اساس قسمت درگیر یووئه است. بر این اساس انواع مختلفی برای آن در نظر گرفته می‌شود که به شرح زیر است.

نوشته های مشابه
  • یووئیت قدامی

رایج‌ترین نوع روماتیسم چشمی است و قسمت جلویی یووئیت را درگیر می‌کند. این بخش شامل عنبیه و جسم مژگانی می‌شود.

  • یووئیت میانی

در این نوع قسمت میانی و زجاجیه درگیر روماتیسم می‌شود. در صورت شدید بودن ممکن است شبکیه را هم درگیر کند.

  • یووئیت خلفی

از نام این نوع از روماتیسم چشمی مشخص است که قسمت پشتی چشم را درگیر می‌کند. در این نوع کوروئید، شبکیه و سر عصب بینایی درگیر می‌شوند.

  • پان یوئیت

وقتی بیماری شدید باشد یا پیشرفت کند و کل یوویئت را درگیر نماید به آن پان یووئیت گفته می‌شود.

آیا روماتیسم چشمی کودکان را هم درگیر می‌کند؟

کودکان نیز مانند بزرگسالان در معرض ابتلا به روماتیسم مفاصل هستند. این قاعده آن‌ها را در مورد درگیر شدن چشم نیز مستثنی نمی‌کند و احتمال روماتیسم چشمی در کودکان هم وجود دارد. نشانه‌های ابتلای کودکان مشابه بزرگسالان است و تفاوتی ندارد. درمان روماتیسم چشمی در کودکان  تفاوتی با بزرگسالان ندارد و با استفاده از قطره کورتیکواستروئیدی یا داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن است.

علائم روماتیسم چشمی چیست؟

بیماری روماتیسم چشمی در برخی افراد به صورت ناگهانی بروز می‌کند، به‌ طوری‌که هیچ پیش زمینه‌ای یا علامت هشدار برای مشکلات چشم وجود ندارد. ممکن است این نشانه‌ها به چشم محدود باشد یا این‌که روماتیسم در سایر اعضای بدن مانند ریه، ستون فقرات یا کلیه  هم مشاهده شود.

 مشکلاتی که در چشم ایجاد می‌شود اگر مورد توجه قرار نگیرد و پیشرفت کند ممکن است سبب از دست رفتن بینایی فرد نیز گردد. نشانه‌های روماتیسم چشمی شامل موارد زیر است.

  • درد عمیق یک طرفه یا دوطرفه در چشم
  • قرمزی و حساسیت چشم
  • کاهش دید چشم یا تاری دید
  • احساس وجود جسم خارجی یا جسم شناور در چشم
  • حساسیت به نور
  • اشک ریزش از چشم

روماتیسم چشمی چه ارتباطی به خشکی چشم دارد؟

به طور کلی روماتیسم مفصلی باعث اختلال در فعالیت‌های سیستم ایمنی بدن می‌شود. این اختلال بر بخش‌های مختلف بدن و حتی چشم‌ها تاثیر می‌گذارد. ارتباط روماتیسم چشمی و خشکی به این دلیل است.

 خشکی چشم شایع‌ترین اختلالی است که افراد مبتلا به روماتیسم از آن رنج می‌برند. این افراد دچار قرمزی، کدری و احساس شن ریزه در چشم دارند. روماتیسم چشمی یا یووئیت هم ممکن است به دلیل ابتلا به روماتیسم مفصلی ایجاد شود.

در روند ابتلا به روماتیسم مفصلی و ایجاد روماتیسم چشمی که به‌خصوص در کودکان شایع است، خشکی چشم و روماتیسم چشمی ایجاد می‌شود. پیشرفت عارضه و درمان نکردن آن باعث  ایجاد روماتیسم چشمی قرنیه می‌شود. با توجه به نقش قرنیه در دیدن آسیب به آن می‌تواند بینایی فرد را تحت تاثیر قرار بدهد.

در صورتی‌که از بخش تاپیک روماتیسم چشمی نی نی سایت پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید بدون مراجعه‌ی حضوری با پزشک آنلاین چشم پزشکی پذیرش ۲۴ در ارتباط باشید و نگرانی خود را برطرف نمایید. در موارد شدیدتر نیز بهرهمندی از نظر متخصص قرنیه- سگمان قدامی یا متخصص ویتره ورتین- سگمان خلفی میتواند کمک کننده باشد.

تشخیص روماتیسم چشمی

تشخیص روماتیسم چشمی چگونه است؟

مراجعه به پزشک با علامت‌های درد و قرمزی در چشم است. متخصص چشم با سوالات زیر از بیمار شرح حال می‌گیرد.

  • علائم و نشانه‌هایی که در چشم خود مشاهده می‌کنید چیست؟
  • آیا علائم به طور دائمی بروز می‌کند یا این‌که قطع می‌شود و دوباره عود می‌کند؟
  • چه مدت زمانی‌است که این نشانه‌ها را مشاهده می‌کنید؟

بعد از این‌که برای پزشک یک تصویر کلی از نشانه‌ها با توجه به توضیحات بیمار ایجاد شد با اسلیت لمپ چشم را معاینه می‌کند. برخود نور به چشم کمک می‌کند میزان تیرگی یا شفافیت چشم مشخص شود. اگر عنبیه دچار التهاب باشد نور چشم را اذیت می‌کند و موجب بسته شدن مردمک می‌شود.

پزشک برای اطمینان بیشتر می‌تواند از آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش خون یا اشعه‌ی ایکس هم استفاده کند. در صورتی‌که پزشک تشخیص دهد عامل روماتیسم چشمی یک بیماری زمینه‌ای است فرد را به پزشک دیگری هم ارجاع می‌دهد که بیماری مورد نظر درمان شود.

درمان روماتیسم چشمی چگونه است؟

 با توضیحات در مورد روماتیسم چشمی حتما به دنبال آگاهی از راه‌های درمان هستید. می‌پرسید آیا روماتیسم چشمی درمان می‌شود؟  با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌های پیشرفته تمام بیماری‌ها راهی برای درمان دارند.

درمان خانگی روماتیسم چشمی

درمان یووئیت را نمی‌توان منحصر به درمان‌های خانگی کرد و از دارو درمانی غافل شد. با این‌حال انجام برخی اقدامات توسط فرد مبتلا می‌تواند علائم آزار دهنده را کاهش دهد و تا حدودی کیفیت زندگی فرد را ارتقا بدهد. این اقدامات شامل موارد زیر است.

  • برای کاهش حساسیت چشم به نور بهتر است از عینک دودی استفاده شود.
  • استفاده از یک تکه پارچه‌ی پشمی روی چشم به کاهش ناراحتی کمک می‌کند.
  • درصورتی‌که درد چشم قابل تحمل نیست می‌توان از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن استفاده نمود.
  • استفاده از مکمل‌های غذایی مانند ویتامین D و امگا ۳ برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

درمان طب سنتی روماتیسم چشمی

رویکرد طب سنتی برای درمان بیماری‌ها استفاده از گیاهان دارویی و بهره مندی از خواص آن‌ها است. در ابتلا به هر بیماری افراد از مواد غذایی مفید و مضر در درمان می‌پرسند. مبتلایان به روماتیسم چشمی هم می‌پرسند، برای درمان روماتیسم چشمی چی بخوریم؟

طب سنتی برای درمان روماتیسم مفصلی به طور کلی گیاهان و غذاهایی را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند موجب درمان روماتیسم چشمی نیز شود. گیاهان زیر برای درمان توصیه می‌شود.

  • پودر دارچین به دلیل خواص ضد التهابی می‌تواند درمان مناسبی برای روماتیسم چشمی باشد.
  • پوست درخت بید خواصی مشابه آسپرین نشانه‌های روماتیسم را کم می‌کند.
  • کپسایسین موجود در فلفل سیاه نیز یک عامل ضد التهابی موثر در درمان روماتیسم شناخته شده است.
  • چای سبز یک نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
  • سیر یک گیاه میکروب کش و ضد التهاب است که مصرف روزانه‌ی آن همراه با زنجبیل داروی موثری برای روماتیسم است.
  • استفاده از دمنوش رزماری، پونه، آویشن، زنجبیل نیز شدت علائم روماتیسم را کاهش می‌دهد.

مشاوره آنلاین با پزشک طب سنتی

درمان دارویی روماتیسم چشمی

درمان‌های دارویی با دو هدف انجام می‌شود. اول کاهش علائم و نشانه‌های آزاردهنده‌ی چشمی و دوم از بین بردن بیماری که سبب روماتیسم چشمی شده است. بنابراین داروهای مورد استفاده برای درمان به شرح زیر است.

  • آنتی بیوتیک و داروهای ضد ویروس
  • داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن: این داروها در شرایطی استفاده می‌شود که نشانه‌ها بسیار شدید باشد و خطر از دست رفتن بینایی برای فرد وجود داشته باشد.
  • داروهای کورتیکواستروئید: این گروه از داروها شامل قطره چشمی برای روماتیسم، قرص یا داروهای تزریقی می‌شود. البته پزشک متخصص چشم قبل از تجویز این داروها در مورد زخم‌های وابسته به قرنیه باید اطمینان کسب کند.
  • قطره‌های چشمی میدریاتیک: این گروه از داروها با گشاد کردن مردمک باعث بهبود وضعیت چشم می‌شود.

درمان روماتیسم چشمی

     درمان روماتیسم چشمی با جراحی

    جراحی ویترکتومی یکی از اقدامات برای درمان روماتیسم چشمی است که تاثیر زیادی در کنترل روند بیماری دارد. در مواردی که درد ناشی از عفونت باشد یا بسیار شدید باشد از جراحی استفاده می‌شود. روش این جراحی به این شکل است که مایعات داخل چشم با یک حباب هوا یا مایع جایگزین می‌شود البته به صورت موقت. بعد از مدتی زجاجیه به طور طبیعی جایگزین خود خواهد شد.  با این‌که اثر بخشی این روش بسیار زیاد است اما ممکن است عوارضی را برای فرد به جا بگذارد.

عوارض روماتیسم چشمی چیست؟

عارضه‌ی به‌جا مانده از یووئیت به شدت بیماری، وسعت درگیری لایه‌های چشم، تعداد دفعات تکرار بیماری بستگی دارد. بنابراین درمان به موقع و موثر می‌تواند عوارض بیماری را تا حد زیادی کاهش دهد. عوارض روماتیسم چشمی شامل موارد زیر است:

چشم انداز روماتیسم چشمی  بعد از درمان چگونه است؟

روماتیسم چشم یا یووئیت قدامی سریع‌ترین واکنش را به درمان می‌دهد و معمولا بعد از چند روز از بین می‌رود. اما یووئیت خلفی در مقابل درمان مقاومت بیشتری دارد و احتمال عود آن بعد از بهبودی بیشتر از انواع دیگر است. البته این امکان را هم باید در نظر داشت که روماتیسم چشمی به دلیل پایدار بودن بیماری زمینه‌ای که موجب آن شده تا ماه‌ها طول بکشد. این روند موجب می‌شود چشم دچار آسیب و ضایعه‌ی دائمی شود.

آیا می‌توان از ابتلا به روماتیسم چشمی پیشگیری کرد؟

در مواردی که عامل ایجاد کننده بیماری روماتیسم چشمی خود ایمنی است نمی‌توان راه مناسبی برای پیشگیری در نظر گرفت. زیرا در بیماری خود ایمنی به دلایل ناشناخته بدن به بافت‌ها و اعضای خودی حمله می‌کند و همین ناشناخته بودن مانع از پیشگیری می‌شود. تنها راه کنترل فعالیت سیستم ایمنی بدن با داروهای سرکوبگر است. تنها اقدام موثر مراجعه‌ی به موقع به متخصص بیماری‌های سطح چشم و پیگیری روند درمان است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بیماری‌های چشمی به دلیل آسیب به چشم و احتمال مختل کردن بینایی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم با بروز اولین نشانه‌های چشمی مبنی‌بر قرمزی و درد چشم یا کاهش دید به سادگی از کنار علامت عبور نکنید و حتما به دنبال راه درمان باشید.

پذیرش ۲۴ فرصت مشاوره‌ی غیر حضوری و دریافت مشاوره آنلاین با متخصص آنلاین چشم را در اختیار شما می‌گذارد. استفاده از اپلیکیشن و سایت بسیاره ساده است و برای همه‌ی افراد قابل دسترسی است. همچنین هزینه‌ی مشاوره‌ی آنلاین یا متنی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

مشاوره آنلاین چشم پزشکی

۳.۷/۵ (۹ نظر)

منبع
www.visionexpress.comgoogle.comwww.usatoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
29 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نصیر
نصیر
2 ماه قبل

سلام من ده ساله که روماتیسم چشم دارم بعضی وقتا تا دوسال هم خبری ازاین بیماری نیست ولی بعضی وقتا تو یه سال دو بار اون هم مقطعی میگیره وبعداز ده پانزده روز قرمزی وآبریزی خو ب میشه تو این چند سال خیلی دکترا رو رفتم کمکی نشد چکار باید کنم چون وقتی چشم اینجوری میشه خیلی اذیت میشم

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام من هفت سال پیش چشم راست یهو هم درد شدید هم تاری دیده هم قرمزشد بعد از یه هفته بهتر شد دکتر رفتم دکتر گفت برو دکتر داخلی

ایرانی
ایرانی
3 ماه قبل

سلام من ۸ماهه متوجه شدم یوئیت تارم در یک چشم هر دکتری بگی رفتم ،نه روماتیسم دارم نه ام اس ماهی یک بار هم عود می‌کنه علایم التهاب چشمم و علتش رو پزشک ها متوجه نمیشن ،توروخدا اگه مسلمونی میتونه راهنمایی کنه

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط ایرانی
مینو
مینو
پاسخ به  ایرانی
1 ماه قبل

چیشد دلیلشو پیدا کردین؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ایرانی
1 ماه قبل

سلام به دکتر علیرضا هدایت‌فر مراجعه کنید.
مطبش ونک هست

لعیا
لعیا
5 ماه قبل

سلام من ۵ سال قبل چشمم درد کرد قرمز شد التهاب داشت رفتم دکتر خوب شد بعد از دو سال بازم همان جور شد با م رفتم دکتر خوب شد آلن سه ماه قبل بازم چشمم درد کرد ودرش می زنه به سرم چند تا دکتر رفتم خوب نشد ازمایش دادم گفتن روماتیسم نداری دکتر روماتیسم برام دارو نداد رفتم باز م چشم پزشک آلن می کن اسکلریت روماتیسم چشم دارو نوشته قطره پردیزلون وقرص ۱۵ روزه مصرف می کنم دردش کم شدا ولی التهاب وقرمزی خوب نشده کجا برم چکار کنم راهنماییم کنید

لعیا
لعیا
5 ماه قبل

سلام من چشمم درد میکنه می زنه به سرم خیلی دکتر رفتم آلن سه ماهه می‌کن اسکلریت رفتم آزمایش دادم گفتن رو ماتیس نداری می‌کن رو ماتیس چشم قطره پدیزلون و قرص پردیزلون نوشته وقطره اشکی هم نوشته ۱۵ روزه دردش کم شده ولی قرمز و التهاب هم داره چکار باید کنم البته ۵ سال میشه اینجوریه دو سال قبل هم ایجوری بود خوب شد

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  لعیا
3 ماه قبل

منم مثل شما بودم متاسفانه بخاطر تشخیص اشتباه ۶ماه درمانم به وقفه افتاد، علائم یوئیت چشم و دارین احتمالا دکتر روماتولوژیست براتون آزمایش های دقیق ننوشته، برای تشخیص این بیماری باید آزمایش HLA_b27 بدین، فعلا برای تسکین درد از مسکن غیر استروئیدی باید استفاده کنید، مثل ایندومتاسین ۵۰ ( ژلوفن،نوافن،ایبوپروفن، استامینوفن..خوب نیستن و بدتر سردرد و تشدید میکنن چون استروئیدین)، برای از بین بردن التهاب هم سولفازالارین ۵۰۰ هر شب یک عدد. اگه این قرص پیدا نشد اینفلامید هر ۱۲ ساعت یک عدد.
تخم‌مرغ و غذاهای چرب هم کمتر مصرف کنید

آمنه پیرایش
آمنه پیرایش
10 ماه قبل

سلام درددورچشمام تاردیدسردردیکم سوزش چشم دارم

اسکندر
اسکندر
10 ماه قبل

سلام اقای دکترخسته نباشی چشم های دیدش تارشده قبلن رفتم دکنرازمایش دادم گفتن روماتیسم چشمی دارم دارومصرف کردم کمی بهترشدالان دوباره دیدم تارشده وضعیت مالی هم خوب نیس نتونستم برام دکنر

سمیه
سمیه
10 ماه قبل

سلام من خشکی چشم شدید دارم آیا این خشکی چشم ربط به روماتیسم مفصلی میشه

زهرایزدانی هستم مادرش
زهرایزدانی هستم مادرش
11 ماه قبل

سلام اقای دکتر خسته نباشید چند سال پیش پسرم تو چهار شنبه سوری نارنجک زدن خورده چشم پسرم ایا میشه کاری کرد برای پسرم ممنون میشم جواب بدین چند بار عمل شده الان سفید شده دید نداره

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام ببخشید
آیا کسی هستش ک زمانی ک رابطه جنسی دارد از طریق چشم حالت تهوع و سرگیجه بگیرد یا سرگیجه های بدی بابت چشم بگیرد

علی رحیمی
علی رحیمی
1 سال قبل

سلام من رماتیسم چشم دارم درمانش چیست

علی رحیمی
علی رحیمی
پاسخ به  علی رحیمی
1 سال قبل

آیا دکترای تب سوزنی می توانند آن را
معالجه کنند

الناز
الناز
1 سال قبل

سلام ، پزشک به من برای کمتر شدن درد و رفع قرمزی دو عدد قطره تجویز کردن به اسم آتروپین یک درصد و پردنیزولون یک درصد ، الان دو روزه استفاده میکنم اما چشمم داره تار میبینه از وقتی استفاده کردم ، قبلش فقط درد و قرمزی بود الان تاری هم اضافه شده باید چیکار کنم ؟

سلماز باهمت
سلماز باهمت
1 سال قبل

سلام دختر من ۲۰ روز پیش سر درد گرفته سه تا قرص پشت سر هم خورده خوابیده وقتی بیدار شده چشاش تار میبینه هرجا رفته گفتن رماتیسم چشمیه چیکار کنه؟

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  سلماز باهمت
11 ماه قبل

سلام رماتیسم که باعث التهاب در چشمش شده و فقط باید توسط چشم پزشک معاینه بشه و پیش متخصص روماتولوژی تحت درمان رماتیسمی قرار بگیره

زهرا محمدی
زهرا محمدی
2 سال قبل

سلام من پسرم روبردم دکتر گفت روماتیسم چشمی داره ده ساله سه چشمشروشن تر از اون یکی چشمه آیا خوب میشه

معصومه
معصومه
پاسخ به  زهرا محمدی
7 ماه قبل

سلام یکی از چشمای من چند سال هست درد داره ۱۰دکتر چشم پزشک مراجعه کردم اخر سر گفتند چشم تو مشکلی نداره ام ار ای انجام دادم ام اس هم نداشتم الان چشمم تار میبینه چکار کنم؟

زهرا محمدی
زهرا محمدی
2 سال قبل

سلام من پسرم ده ساله سه یک چشمش رنگش روشن تر شده وقتی درس می نویسه قرمز میشه وکمی هم احساس میکنم انحراف داره لطفاً بگید علتش چیه

زینب حسنی
زینب حسنی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
ایاحجامت برای درمان روماتیسم چشم مناسب هست وچندباربایدانجام دهیم؟

دکتر مریم نادی
پاسخ به  زینب حسنی
2 سال قبل

سلام. از نظر علم چشم پزشکی ثابت شده نیست

مریم
مریم
پاسخ به  زینب حسنی
1 سال قبل

سلام من دخترم ۱۷سالشه رماتیسم چشم داره ۷ماهه ک تحت درمانه ولی خوب نشده الان گفتن باید عمل بشه آیا عمل بشه خوب میشه،؟چون ازیه دکترشنیدم که رماتیسم چشم نه عمل داره نه هیچی فقط پیشگیری میکنیم یادآور آیا این صحت داره،؟یانه بودن کسانیکه عمل کردن و خوب شدن توروخدا جواب بذبن

سجاد
سجاد
پاسخ به  زینب حسنی
6 ماه قبل

منم سالی دوبار حجامت میکنم تا چشمم خوب میشه منم رماتیسم چشمی دارم تنها راه نجانتش حجامت عام

سهیلا
سهیلا
2 سال قبل

سلام من روماتیسم مفصلی دارم از سال۸۳ دارو مصمصرف میکنم اخیرا یکی از چشمام به لحاظر ظاهری کوچیکتر شده و کاملا محسوسه وهمه بهم میگن ۵۶ سالمه ولی هنوز شکسته نشدم وزیبایی ظاهر برام خیلی مهمه و ازبابت چشمم خیلی نگرانم جکار باید بکنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سهیلا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

عبادالله رحیمی
عبادالله رحیمی
2 سال قبل

من حدود یکسال است روماتیسم چشمی دارم که تابستان خوب شده بود ولی باسردی هوا مجددا چشمم قرمز شده ودرد میکند چه کار کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  عبادالله رحیمی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

دکمه بازگشت به بالا