برای پروستات چی خوبه؟ درمان خانگی پروستات

انواع روش‌های طبیعی درمان التهاب پروستات

برای درمان طبیعی پروستات چی بخوریم؟

پروستات غده‌ای به اندازه گردو است که در زیر مثانه آقایان قرار دارد. این غده مایع منی تولید می‌کند که وجود آن برای تغذیه و انتقال اسپرم لازم است. اگرچه پروستاتیت (Prostatitis) یا التهاب و تورم پروستات می‌تواند آقایان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد اما در مردان ۵۰ ساله یا مسن‌تر شایع‌تر است. در ادامه با روش های درمان طبیعی پروستات آشنا می شویم. همراه ما باشید.

دلایل بروز این بیماری هنوز کاملا مشخص نیست. اگر پروستاتیت ناشی از عفونت باکتریایی باشد، معمولاً با آنتی‌بیوتیک قابل درمان است. بسته به علت، پروستاتیت می‌تواند به تدریج یا ناگهانی ظاهر شود. گاهی نیز بدون درمان فروکش می‌کند. برخی از انواع پروستاتیت ماه‌ها طول می‌کشند یا مدام عود می‌کنند (پروستاتیت مزمن).

از علائم پروستاتیت می‌توان به احساس درد یا سوزش هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار به ویژه در شب، وجود خون در ادرار، درد در ناحیه شکم، کشاله ران یا کمر، درد در ناحیه بین کیسه بیضه و راست‌روده، درد یا ناراحتی آلت تناسلی یا بیضه‌ها، انزال دردناک و علائم و نشانه‌های آنفولانزا (به علت پروستاتیت باکتریایی) اشاره کرد.

به محض بروز هرکدام از این علائم باید به پزشک مراجعه کنید. اگرچه عامل اصلی سرطان پروستات بروز جهش در DNA سلولهای پروستات است اما عدم کنترل التهاب پروستات نیز می‌تواند زمینه بروز آن را فراهم کند.

در کنار درمان‌های دارویی، پیشنهاد می‌کنیم به نوع تغذیه خود نیز اهمیت بدهید. تجربه نشان داده است که بعضی از داروهای گیاهی (گیاه درمانی پروستات) یا روش‌های درمانی طب سنتی برای کاهش التهاب پروستات در اثر عفونت یا سرطان معجزه می‌کنند. در این مطلب مفصل در مورد درمان طبیعی پروستات صحبت خواهیم کرد.

مواد غذایی که به پیشگیری و درمان التهاب پروستات کمک زیادی می‌کنند

احتمالا با توجه به توضیحات ذکر شده، این سوالات در ذهن شما شکل گرفته است که برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات چه بخوریم؟ برای کوچک شدن پروستات چه بخوریم؟ رژیم غذایی شما می‌تواند بر سلامت پروستات شما، تأثیر به‌سزایی بگذارد.

پس با افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی خود، ممکن است بتوانید خطر مشکلات بعدی پروستاتیت از جمله سرطان پروستات را کاهش دهید. برخی از کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی حاوی چربی بالا و قند بالا ممکن است در افزایش احتمال بروز پروستاتیت و سرطان پروستات نقش داشته باشد.

در ادامه به مواد غذایی موثر بر سلامت پروستات (درمان پروستات گیاهی) و مکانیسم اثرگذاری آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تغذیه مناسب برای پروستات

۱. گوجه فرنگی

برخی میوه‌ها و سبزیجات از جمله گوجه فرنگی، حاوی آنتی‎اکسیدان قوی به نام لیکوپن هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم غذایی حاوی لیکوپن ممکن است به کاهش خطر ابتلا به پروستاتیت و سرطان پروستات کمک زیادی کند. لیکوپن می‌تواند شدت آسیب سلولی را کاهش داده و تولید سلول‌های سرطانی را آهسته کند (به منظور درمان گیاهی سرطان پروستات).

اگر معده شما مشکل دارد و امکان هضم گوجه خام را ندارید، می‌توانید از گوجه فرنگی پخته یا پوره شده یا محصولات دیگری مانند گوجه فرنگی خشک شده و آب گوجه استفاده کنید. یادتان باشد که گوجه یکی از مهمترین عناصر در درمان گیاهی بزرگی خوش خیم پروستات است.

۲. کلم بروکلی

کلم بروکلی حاوی ترکیبات پیچیده بسیاری مانند سولفورافان است که در کاهش تورم پروستات (برای درمان گیاهی بزرگی پروستات) یا بروز سلول‌های سرطانی موثر هستند. می‌توانید کلم بروکلی را به سیب زمینی سرخ کرده، سوپ و سالاد اضافه کنید یا آن را به صورت خام یا بخارپز بخورید. البته تاثیر دیگر انواع کلم مانند گل کلم و کلم پیچ را نیز نباید نادیده بگیرید.

خاصیت مصرف سبزیجات برای پروستات

۳. حبوبات و سویا

حبوبات و سویا حاوی ترکیبات گیاهی فعال بیولوژیکی هستند که با عنوان فیتواستروژن شناخته می‌شوند.  ایزوفلاون‌ها یکی از این فیتواستروژن‌ها هستند. یک بررسی نشان داد، افرادی‌که بیشترین میزان فیتواستروژن‌ها را مصرف می‌کردند، نسبت به گروهی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۲۰% خطر ابتلا به پروستاتیت، عفونت و سرطان پروستات در آن‌ها کاهش پیدا کرد.

موسسه ملی سرطان آمریکا (NCI) اخیرا ارتباط بین مصرف سویا و کاهش سطح آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (PSA) را ذکر کرد. PSA پروتئینی است که توسط پروستات تولید می‌شود. آزمایش PSA که میزان این آنتی‌ژن در خون شما را اندازه‌گیری می‌کند، به عنوان آزمایش غربالگری سرطان پروستات استفاده می‌شود.

سعی کنید حبوبات پخته شده را برای سه بار در هفته مصرف کنید. اگر نمی‌توانید دانه‌های سویا را به صورت پخته شده مصرف کنید، به سراغ توفو بروید و آن را بپزید یا روی اجاق سرخ کنید و یا آن را به سیب زمینی سرخ کرده اضافه کنید.

۴. انار

انار منبع غنی از انواع آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با استرس اکسیداتیو کمک کنند. تحقیقات موسسه ملی سرطان آمریکا نشان داده است که مصرف منظم آب انار می‌تواند به حفظ سلامت پروستات کمک زیادی کند.

می‌توانید دانه‌های انار را به سس سالاد خانگی اضافه کنید تا سالاد مورد علاقه شما شیرین شود. اگر خوردن آب انار معده شما را اذیت می‌کند، آن را با آب معمولی رقیق کنید.

خواص انار و درمان طبیعی پروستات

۵. ماهی

چربی‌های غیر اشباع مانند امگا ۳ و امگا ۶، اسیدهای چرب ضروری هستند که منحصراً در رژیم غذایی یافت می‌شوند و توسط بدن سنتز نمی‌شوند. تامین کافی اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ با پیامدهای سلامتی زیادی مانند کاهش مشکلات قلبی و عروقی و انواع مشکلات پروستات مرتبط است.

چندین بررسی نیز گزارش داده‎اند که بین مصرف بیشتر چربی امگا ۳ و خطر کمتر ابتلا به سرطان پروستات و مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات ارتباط وجود دارد. ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی قزل آلا و ساردین از منابع غنی این اسید چرب ضروری هستند.

۶. انواع توت

توت فرنگی، بلوبری، تمشک و توت سیاه منابع عالی آنتی‎اکسیدان‎ها هستند که به حذف رادیکال‌های آزاد از بدن کمک می‌کنند. عملکرد آن‌ها دقیقا مشابه گوجه فرنگی برای حفظ سلامت پروستات است.

۷. پیاز و سیر

در یک مطالعه مشخص شد که مردان مبتلا به پروستاتیت تمایل بیشتری به مصرف سیر و پیاز دارند. شاید به این دلیل که ضد التهاب و ضد میکروب‌های قوی هستند.

۸. مرکبات

پرتقال، لیموترش و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند که مصرف منظم آن‌ها به محافظت از غده پروستات کمک می‌کند.

۹. انواع آجیل

انواع آجیل سرشار از ماده معدنی روی هستند. این ماده معدنی کمیاب تصور می‌شود که به تعادل هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) کمک می‌کند. هورمون‌های که بر بروز شرطان پروستات موثر هستند.

در هنگام ابتلا به بیماری‌های مربوط به پروستات بهتر است از مصرف مواد غذایی زیر اجتناب کنید:

  • گوشت قرمز: تحقیقات نشان می‌دهند که کاهش مصرف گوشت قرمز ممکن است به بهبود سلامت پروستات کمک کند. در حقیقت، اعتقاد بر این است که مصرف روزانه گوشت قرمز خطر بزرگ شدن پروستات را سه برابر می‌کند.
  • لبنیات: مشابه گوشت، مصرف منظم لبنیات با افزایش خطر بزرگی خوش خیم پروستات (BPH) مرتبط است. بنابراین کاهش استفاده از کره، پنیر و شیر ممکن است به کاهش علائم این اختلال کمک کند.
  • کافئین: کافئین یک ادرارآور است، به این معنی که میزان و تعداد دفعات دفع ادرار را در شما افزایش می‌دهد. کاهش مصرف قهوه، چای، نوشابه و شکلات ممکن است علائم ادراری بزرگی خوش خیم پروستات را بهبود بخشد.
  • الکل: الکل نیز می‌تواند تولید ادرار را تحریک کند. مردان مبتلا به بزرگی پروستات ممکن است متوجه شوند که علائم آن‌ها با ترک الکل بهبود می‌یابد.
  • سدیم: مصرف زیاد نمک ممکن است علائم دستگاه ادراری مرتبط با التهاب و بزرگی پروستات را تشدید کند. بنابراین، رعایت یک رژیم غذایی کم نمک و اجتناب از غذاهای فرآوری شده ممکن است برای برخی از مردان مفید باشد.

درمان خانگی پروستات

در کنار تغذیه صحیح، توصیه می‌کنیم راهکارهای زیر را نیز برای درمان خانگی پروستاتیت امتحان کنید:

  • کاهش استرس با یوگا یا مدیتیشن
  • ترک سیگار
  • اجتناب از مصرف مایعات در شب
  • تخلیه کامل مثانه در هنگام ادرار کردن به خصوص در اوایل شب
  • انجام تمرینات کگل برای تقویت عضلات لگن
  • اجتناب از مصرف داروهایی که می‌توانند علائم ادراری شما را بدتر کنند مانند آنتی‌هیستامین‌ها، دیورتیک‌ها و انواع ضد احتقان
  • استفاده از یک کیسه آب گرم بر روی شکم به منظور کاهش علائم
  • اجتناب از نشستن طولانی‌مدت یا دوچرخه‌سواری زیرا می‌توانند پروستات را تحریک کنند
  • مصرف مایعات به منظور کاهش عفونت پروستات و مثانه با دفع باکتری‌ها از ادرار

روش های درمان طبیعی پروستات

درمان پروستات با گیاهان دارویی

در دنیای الان که تحقیقات زیادی روی داروهای گیاهی انجام شده است، نمی‌توان اثر معجزه‎آسای انواع داروی گیاهی برای پروستات را نادیده گرفت. واقعا چه داروی گیاهی برای پروستات خوب است؟ در ادامه به اثرات نمونه داروی گیاهی برای پروستات خوش خیم، داروی گیاهی برای بزرگی پروستات، داروی گیاهی برای کوچک شدن پروستات، داروی گیاهی برای التهاب پروستات، درمان گیاهی عفونت پروستات، درمان گیاهی سرطان پروستات و غیره اشاره خواهیم کرد.

۱. چای سبز

هزاران سال است که مردم از مزایای سلامتی چای سبز استفاده می‌کنند. محققان مطالعات زیادی در مورد اثرات آن بر سرطان به خصوص سرطان پروستات انجام داده‌اند. شواهد نشان می‌دهند که ترکیبات خاص موجود در چای سبز ممکن است با تأثیر بر رشد تومور، مرگ سلولی و سیگنال‌دهی هورمون‌ها، خطر ابتلا به پروستاتیت و سرطان پروستات را کاهش دهد.

از ترکیبات موثر در چای سبز می‌توان به مشتقات زانتین، اپی‌ گالوکاتچین گالات (EGCG) و اپی کاتچین اشاره کرد. توصیه می‌کنیم هر روز صبح به جای قهوه یا چای، دمنوش چای سبز مصرف کنید. حتی می‌توانید از عصاره یا پودر چای سبز برای تهیه اسموتی‌های خانگی استفاده کنید.

۲. درخت نخل اره‌ای

برخی از مطالعات معتبر، خبر از اثرات مفید عصاره نوعی گیاه به نام درخت ساو پالماتو (Saw palmetto) یا نخل اره‎ای بر درمان گیاهی پروستاتیت مزمن می‌دهند. زیرا تأثیر مثبتی بر اندازه پروستات و جریان ادرار دارد. در مورد زمان مناسب مصرف این داروی گیاهی برای درمان پروستات، بهتر است با یکی از متخصصان طب سنتی مشورت کنید.

۳. پیجیوم آفریکانوم (Pygeum africanum)

مشخص شده است که این داروی گیاهی پروستات دارای طیف وسیعی از اسیدهای چرب، الکل‌ها و استرول‌ها مانند بتا سیتوسترول است که دارای اثر آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی بر دستگاه ادراری تناسلی هستند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که مصرف روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم عصاره آن می‌تواند به کاهش علائم بزرگ شدن پروستات کمک زیادی کند.

۴. گرده علف چمنی

ناتوانی در تخلیه کامل مثانه و تکرر ادرار به خصوص در شب، مشکلاتی هستند که آقایان مبتلا به پروستاتیت درگیر آن هستند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روزانه یک قاشق چای‌خوری از این داروهای گیاهی برای پروستات می‌تواند به کاهش اندازه پروستات کمک کند. بنابراین نوعی داروی گیاهی پروستات خوش خیم محسوب می‌شود.

۵. گیاه گل آذین

در گذشته چندین قبیله و جوامع بومی برزیل از گیاه خشک شده آن برای درمان علائم و شرایط دستگاه تناسلی استفاده می‌کردند. زیرا حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است و با جلوگیری از تولید تستوسترون می‌تواند به کوچک شدن پروستات کمک کند.

۶. گیاه گزنه

گزنه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی مشابه گیاهان پیجیوم و نخل اره‌ای است. گاهی از ریشه گزنه در ترکیب با گیاه نخل اره‌ای برای درمان گیاهی پروستات خوش خیم استفاده می‌شود. این داروی پروستات گیاهی طبع گرمی دارد و می‎تواند علائمی مانند تکرر ادرار را کم کند.

۷. دانه‌های کدو تنبل

این داروی گیاهی درمان پروستات حاوی بتا سیتوسترول است. ترکیبی مشابه کلسترول که در برخی از گیاهان یافت می‌شود. مطالعات اولیه نشان داده‌اند که بتا سیتوسترول ممکن است در بیماران مبتلا به پروستاتیت یا سرطان پروستات، جریان ادرار را بهبود بخشد و میزان باقی ماندن ادرار در مثانه را کاهش دهد. شما می‌توانید برای درمان گیاهی التهاب پروستات روزانه تا ۱۰ گرم دانه کدو تنبل نیز مصرف کنید.

مشورت با یک کارشناس طب سنتی می‌تواند به شما در انتخاب بهترین داروی گیاهی برای درمان طبیعی پروستات با توجه به وضعیت شما کمک زیادی کند.

درمان گیاهی پروستات

درمان پروستات با طب سنتی

اگرچه درمان پروستات با داروی گیاهی جزئی از روند درمان در طب سنتی است اما شما باید از روش‌های دیگر نیز مطلع باشید. به عنوان مثال، در حال حاضر نتایج عالی از طب سوزنی برای کوچک کردن پروستات بدست آمده است.

متخصصان طب سنتی معتقد هستند که برای کاهش علائم التهاب پروستات باید غذاهایی با طبع گرم مصرف کرد. به همین دلیل نوشیدن دمنوش شیرین بیان، گیاه دم اسب و زنجبیل واقعا موثر است. ماساژ شکم و لگن با روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتونیا روغن کنجد می‌تواند کمک زیادی به منترل تکرر ادرار کند.

بهتر است بدانید که انواع داروی گیاهی درمان طبیعی پروستات و روش‌های طب سنتی زمانی موثر واقع می‌شوند که به عنوان درمان مکمل در نظر گرفته شوند. بنابراین شما نباید درمان رایج پزشکی خود را قطع کنید.

درمان طبیعی پروستات

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خوشبختانه در اغلب موارد، التهاب پروستات به کمک دارودرمانی به موقع درمان می‌شود. بنابراین بهتر است به محض مشاهده علائم ذکر شده در ابتدای این مطلب مانند درد لگن، ادرار یا انزال دردناک، به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. عدم درمان انواع مشکلات پروستات می‌تواند منجر به بروز سرطان پروستات شود که روند درمان مشکلی دارد.

گفتگوی آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

برای درمان طبیعی پروستات، اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید، از پزشک آنلاین متخصص اورولوژی  مشاوره تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید. حتی از این سامانه برای درمان طبیعی پروستات با طب سنتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

۳.۵/۵ (۴۶ نظر)

منبع
www.medicalnewstoday.comwww.healthline.comwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.comwww.healthline.comwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
96 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
1 روز قبل

سلام من مشکل تکرر ادرار دارم و الت تناسلی رو وقتی فشار میدم رگ مجرا درد شدیدی میگیره..بعد از عمل اپانتیس دیگه هم سوزش ادرار دارم هم تکرر ادرار ممکنه سوزش به خاطر زدن سوند باشه که موقع جراحی بهم زده بودند؟خیلی دکتررفتم ولی گفتن نمیدونن دلیل چی هست

جواد
جواد
2 روز قبل

سلام.من ادراری با فشار خارج نمی شود .کامل تخلیه می شود ولی فشار ندارد.درد وسوزش هم ندارد.ممکن است از پروستات باشد.۴۴ سالم هست.ممنون.

آخرین ویرایش 2 روز قبل توسط جواد
هادی موسوی
هادی موسوی
6 روز قبل

۳۷ سال سن دارم سونو گفته التهاب پروستات داری هنگام ادرار ادار کامل تخلیه نمیشه و گهگاه منی هم خارج میشه؟چکارکنم؟

مالک
مالک
10 روز قبل

سلام

اصغر
اصغر
21 روز قبل

سلام‌من‌مشکل‌تکررادرارداشتم‌رفتم‌دکترسونوگرافی‌دادم‌پروستاتم‌۲۹‌بوددکتردونوع‌داروداد‌الان‌چند‌روز‌استفاده‌میکنم‌موقع‌ارضاهیچ‌آبی‌نمیاد‌خواهشا‌راهنمایی‌کنیدممنون

یاس
یاس
پاسخ به  اصغر
12 روز قبل

چیزی نیست .به منم داد.احساس تخلیه داری ولی هیچی نماد .بخاطر داروته .بعد یه مدت درست میشی

امین
امین
1 ماه قبل

سلام من پروستات داشتم البته کوچیک دکتر رفتم یک سری دارو داد موقع الزا چیزی خارج نمیشه

حجت هدایتی
حجت هدایتی
1 ماه قبل

با درود برشما..
۵۴سالمه پروستات ،۴۲فقط سوزش اذلر دارم آزمایش هم مشکلی نداشت چکار کنم دکتر جان..

محمد
محمد
1 ماه قبل

برای دفع زخم پروستات چی داروی خوب است که بگیرم

محمد اقایی
محمد اقایی
2 ماه قبل

حالت نعوذ پیدا کردم و تقویت جنسی و احساس هم ندارم و منی بندرت خارج میشود

محمد اقایی
محمد اقایی
2 ماه قبل

سلام m,A هستم از اذربابجانغربی کمی در زیر شکم طرف راست دارم و ادرار فشار کم هر چقدر مایعات بخورم لیشتر ادرار میاد حتی نمی تونم خودمو نگهدارم

فاخته نامداری
فاخته نامداری
پاسخ به  محمد اقایی
1 ماه قبل

قرص اکسی بوتینین بخور

داود اسدی
داود اسدی
3 ماه قبل

سلام چند وقته زیا د دستشویی میرم وزیا ادرار میکنم علتش چیه

قدرت الله سلام باتشکر ارسال ۹۹تابحال psa۹fpsa1است
قدرت الله سلام باتشکر ارسال ۹۹تابحال psa۹fpsa1است
4 ماه قبل

ق

لطیف
لطیف
5 ماه قبل

سلام. بنده سر آلتم ی سوز خیلی کم دارد حدودا از ۶ ماه پیش اذیت نمی کنه ولی بازم ناراحت هستم که مشکل جدی تری نباشه ممنون میشم راهنماییم کنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  لطیف
2 ماه قبل

علائم پروستات هست

ببب
ببب
پاسخ به  لطیف
2 ماه قبل

عفونت دارین باید آنتی بیوتیک بخورین

علی
علی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشی موقع آخر شب آلتم درد دارد ولی روزها عادی مخصوصا وقتی آلتم بزرک میشه درد دارم

محمودم
محمودم
5 ماه قبل

سلام
چند روزیه که آلت تناسلی ام در داره
وتکرراداردارم
جن سال پیش عمل قلب باز کردم
و۵تا۶جورقرص قلب مصرف میکنم
همراه با خوردن یک لیوان آب همراه یک قرص
آیاتکرادارم بخاطر مصرف زیادآبه
آیادردقسمت تناسلی ام مربوط به پروستاته،؟
البته موقع ادارسوزش وتخلیه نشدن کامل ادرار ندارم فقط دردآلت تناسلی دارم

احمدی
احمدی
5 ماه قبل

سلام موقع ادرار وانزال کمی درد دارم
شبها ۲بار ادرار دارم ممنون از لطف شما

احمدی
احمدی
پاسخ به  احمدی
5 ماه قبل

با سلام متولد ۵۰ سال سن دارم موقع ادرار کمی درد دارم
ولی موقع انزال دردم بیشتر است هر بار نشسته ادرار میکنم
مثانه خالی نمیشه مجبورن ایستاده ادرار میکنم ۲سال پیش
دکتر رفتم گفت ۲۵ درصد ادرار تخلیه نمیشه ممنون

رضا
رضا
5 ماه قبل

سلام ایا ادویه تند برای پروستات ضرر داره

آسیه
آسیه
پاسخ به  رضا
5 ماه قبل

شیراز

یاسین مهدوی
یاسین مهدوی
6 ماه قبل

شکمم زیر بیزه ادرار بیش از حد دارم

منصوری
منصوری
6 ماه قبل

سلام پسرم ۱۰ساله داردوقتی ادرار میکنداحساس می‌کند دوباره ادرار دارد چه باید بکنم لطفا جواب دهید

ز ؟
ز ؟
پاسخ به  منصوری
3 ماه قبل

سلام ممکنه مشکل از کلیه ها باشه به کمرتون شال ببندید کلیه ها باید گرم نگه داشته بشن .حذف سردیجات مثل لبنیات و مرغ های صنعتی سیب زمینی وهر چیزی که طبع سرد دارن ‌

مهدی عربی
مهدی عربی
7 ماه قبل

سلام. من متولد ۱۳۴۸ هستم حدود یک ماه هست . گاهی موقع ادرار احساس میکنم ادارم کامل تخلیه نمیشود. اون هم با فشار کم ادرار میکنم. نه درد دارم نه تکرر ادرار ـ معمولا مایعات زیاد (مخصوصا آب) مصرف میکنم.
ضمنا ترویید پرکار دارم. داروی میتی مازول شبی یکی مصرف مبکنم

بهمن نقی خانی
بهمن نقی خانی
9 ماه قبل

هم قند خون دارم ۲سال است ازکپسول پروترال پرستات مصرف میکنم چندروز اکثرا کنترول ادرار ندارم بایدچکارکنم

بهمن نقی خانی
بهمن نقی خانی
پاسخ به  بهمن نقی خانی
2 ماه قبل

۶سلام ۶ماه پیش دادم هنوز پاسخی نیامده بهمن نقی خانی

رئیسی
رئیسی
9 ماه قبل

سلام پزشک فوق تخصص غدد گفت که من دچار بزرگی پروستات هستم من نزدیک دوسال هر شب کپسول یا قرص پروستات مصرف کردم اما وضعیتم چنان شد که نمی توانستم ادرارم را کنترل کنم هر نیم ساعت یا یک ساعت به دستشویی می رفتم سرانجام خسته شدم قرص ها را قطع کردم الحمد الله حالا در شبانه روز سه با چهار بار برای دفع ادرار به دستشویی می روم نمی دانم کارم درست است با خیر؟

عبدالله
عبدالله
9 ماه قبل

من زود انزالی دارم چیکار کنم
کمترازدودقیقه

,مهران
,مهران
پاسخ به  عبدالله
6 ماه قبل

سلام اگر زود انزالی دارید به این پیج مراجعه کنید
Tandoristi
._.Bahare

مهرداد
مهرداد
9 ماه قبل

پروستات با دارو از بین میره

ناصر یزدی شهر بم
ناصر یزدی شهر بم
9 ماه قبل

دیشب ادرارم بند امد باسوند بازشد از امروز صبح روباره ادرارم بند میاید روش در مان چیست

احمد اذرنوش
احمد اذرنوش
10 ماه قبل

سلام پنجاه و سه سالم پروستات دارم مدت سه سال دو بار دکتر تراش‌داده ‌دو هفته که التهاب شدید دارم ‌قرص انتی بوتیک مصرف می کنم ولی دردم کم نشده وبرایم غیر قابل تحمل شده لطفن بگوید چکار کنم

احمد اذرنوش
احمد اذرنوش
10 ماه قبل

سلام التهاب پروستات دارم وده روز قرص خشک کنند می خورم تاثیری نداشت چه کار کنم در ضمن سنم پنجاه ‌سه سال دو باره هم دکتر تراش داده پروستاتم را ببخشید

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط احمد اذرنوش
Aswady
Aswady
10 ماه قبل

سلام برای همسر من داکتر گفته پرستات داری اما تمام مطالب را خواندم هیچ یک از عوامل را ندارد لطفا یک راهنمای کنید ممنون

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط Aswady
فرزانه غفاری از اذربایجان غربی
فرزانه غفاری از اذربایجان غربی
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من التهاب پروستات دارم درد کمی در زیر بیضه ام دارم دکتر زیاد رفتم ۶ ماه دارو استفاده میکنم ولی فرقی نمیکنه لطفا راهنماییم کنید

صادقی اقلیدفارس
صادقی اقلیدفارس

به دکتر کلیه وجاری اداری مراجعه کنیدسنوگرافی میگیره مشخص میشه

حسین
حسین
10 ماه قبل

سلام من ۱۷ سالمه پروساتم عفونت کرد با ۱۲ سوزن زدنم الان یه سال میگذره بیزی هام دارن میرن پاین

بصیراحمد
بصیراحمد
1 سال قبل

سلام من مدت تقریبا ۲۰ سال میشود که بعدازاادرارخشک نمی‌شوم، یا احساس میکنم که قطره اداربی اختیار می آید الان هم که روند ادرار کردنم کند شده شدت ندارد ۴۲ ساله هستم تکرار ادرار هم دارم وقتی دسشویی میرم دیگه بدون اختایارم ادرار می آد شب چندین بار باید برم دستشویی همیشه مجرای ادراری خیس است

ف‌نی
ف‌نی
پاسخ به  بصیراحمد
5 ماه قبل

سلام

صادقی اقلیدفارس
صادقی اقلیدفارس
پاسخ به  بصیراحمد
3 ماه قبل

بادکترکلیه وجاری مراجعه کن

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  بصیراحمد
2 ماه قبل

منم دقیقا همینطور هستم چند سال هر بار رفتم دکتر سونوگرافی کامل نوشتن و انجام دادم ودر سونو گرافی هیچ مشکلی نبود وهنوز هیچ دکتری مشکل بنده را متوجه نشده نمیدانم چکار کنم

حسین میری
حسین میری
1 سال قبل

ل

حسین میری
حسین میری
1 سال قبل

سلام
من هر سوالی تو ذهنم بود جوابش تو مطالب بلا بود فقط خواستم تشکرکنم از مطالب بسیار مفید ی که گذاشتین تو صفحه تون پاینده باشین

موسی شریفی
موسی شریفی
1 سال قبل

سلام من۴۵سال سوزش ادرار درد زیر شکم دارم

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام پدر من ۶۸ سال سن دارد الان ۷سال عمل پروستات کرده هنوز بی اختیاری ادرار دارد چه پیش بینی شما میکنید

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام دکتر من یکی از بیضه سمت چپم کوچیک شده وباتوجه به سونوگرافی که خود خواسته دادم نتیجه حجم تقریبی ۲۲ccواکوی مختصرهتروژن منطبق بر تغییرات خفیف Bphدیده شده.باتوجه چه دستوری برا من دارید.۶۲ساله هستم.

رسول
رسول
1 سال قبل

سلام خیته نباشید
من تکرر ادرار دارم بعضی وقتها دستشویی میرم واحساس میکنم ادرارم راحت تخلیه نمیشه وادرارم بصدرت پراکنده تخلیه میشه سونو گراف دادم سایز پروستاتم در حدود ۳۱گرم بود چکار باید بکنم

رضا
رضا
پاسخ به  رسول
10 ماه قبل

سلام من بعداز ادرار کردن دوباره احساس میکنم ادرار دارم.اعلایم پرستات را ندارم.تست کامل دادم .سالم هستم

صادقی اقلیدفارس
صادقی اقلیدفارس
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

احتمالا عفونت مجاری ادرار.دارید

فرزاد
فرزاد
1 سال قبل

سلام.فرزاد.هستم.چند.سالی.هست.زودانزالی.هستم.و.ورم.پرستاد.دارم.تشکر.از.جواب.شما

کمال
کمال
پاسخ به  فرزاد
2 ماه قبل

باسلام زود انزالی شدید دارم در عرضه چند ثانیه همراه با درد شدید کمک کنید

شهسواری
شهسواری
1 سال قبل

سلام ۴۷ساله هستم شبهاهر۳ساعت یک باادراردارم وکمی طرف راست بیضه ام حالت فشارادرارودرخیلی کم برای درمانش راهنمایی کنید ممنونم

محمود
محمود
1 سال قبل

باسلام و احترام بعد از اینکه مبتلا به پروستات شدم البته خفیف است ولی درد مثانه دارم و تکرر ادرار و وقتی کمی ادرار در مثانه جمع میشود درد مثانه من هم شروع میشود البته بدون آن هم درد مثانه هست علت پدرمان چیست

علی اصغر نجاتی
علی اصغر نجاتی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سال هشتاد نفروکتومی راست شدم البته تشخیص تومور بود ازانسال شبها تا سحر گاهی ده نوبت بیرون روی دارم هر بیست دقیقه چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

گل محمدی
گل محمدی
1 سال قبل

کسی که مشکل تخلیه کامل ادرار را دارد و نمی‌تواند در رابطه جنسی ارضا شود چه مشکلی دارد لطفا دارو معرفی کنید متشکرم

مهدی
مهدی
پاسخ به  گل محمدی
1 سال قبل

سلام کسی که باتخلیه نشدن ادراری دچارزودانزالی می شود درمانش چیست باتشکر

کریم
کریم
1 سال قبل

۵۹ سالمه ۵ ساله پروستات دارم و امنیک ۴ درصد مصرف می کنم ،یک هفته است مشکل تکرر ادرار دارم دکتر گفته شاید لازم باشه عمل کنی و پروستات و کامل در بیاریم
میخاستم ببینم روی نیروی جنسی تاثیر منفی داره یا نه؟

رسول رجبی
رسول رجبی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من چند وقتی هست که تکرر ادرار دارم و همچنین زود انزالی دارم مدتی به قرص ترامادول گرفتار بودم ولی خوشبختانه الان دو ماهی است که دیگه نمی‌خورم ولی خیلی زود انزال میشوم و هیچ دردی یا سوزشی ندارم ولی وقتی کسی به بیضم دست می‌زند یا کمی فشار میاد درد می‌گیرد ممنون میشوم راهنمایی کنید

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  رسول رجبی
1 سال قبل

سلام بنده رفتم سونو گرافی گفته اندازه سایز پروستات شما ۴۲ میباشد و سن بنده هم ۵۵ سال هست راه درمانش چیه آیا خطری هم برای من داره ممنون میشم راهنماییم کنید

جلال
جلال
پاسخ به  مصطفی
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر. بنده سوزش ادار بعد از ادار کردن دارم .در ضمن زود انزالی دارم و موقع انزال نیز. کمی سوزش دارم .باید چکار کنم

کورش
کورش
پاسخ به  جلال
4 ماه قبل

اکورش

احمد
احمد
1 سال قبل

باسلام
ازپرستات ۲روز هست که نمونه برداری کردم خون ریزی وگاهی لخته های خون هنگام دفع ادرار دارم چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنونم

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من ۴۸سالمه واز درد زیرشکم ودوطرف لگن وبیض هام رنج میبرم بایدچکارکنم دکتر امروز رفتم و آزمایش سونوگرافی راکه دید گفت پروستات داری چکا ربایدبکنم

مهراب
مهراب
1 سال قبل

سلام ۶۱ سالم هست حدود ۳۵روز هست که تکرر ادرار دارم بعضی از روزها تکرر خیلی نزدیک به هم هست که با سوزش همراه است ولی در شب که میخوابم تکرر ادرار ندارم روزها است این تکرر و سوزش خصوصا هنگامی که ایستاده ام یا در حال راه رفتن هستم بعضی اوقات فاصله تکرر ادرار به ۵تا۱۰دقیقه شاید هم کمتر میرسد و گاهی اوقات خونابه خیلی کم در ادرارم مشاهده میشود لطفا راهنمایی فرمایید سوزش دارم ادرار قطره قطره هست تخلیه کامل نمیشود ممنون از راهنمایی شما

مهراب
مهراب
پاسخ به  مهراب
1 سال قبل

سلام ۶۱ سال دارم حدود ۳۵روزه که تکرر ادرار دارم گاهی اوقات به فاصله ۵تا ۱۰دقیقه با سوزش همراهه چند بار خونابه مشاهده شد شبه تکرر ندارم راحت میخوابم روزها دارم خصوصا هنگام ایستادن وراه رفتن که کنترل خارج میشود چند قطره میریزد در شلوار هنگام دفع ادرار قطر ه قطره با سوزش کاملا تخلیه نمیشود احساس کمی درد در شکم دارم تریک سیخ وسنگ میکشم بیشتر دراب حل میکنم پس از چند بار صاف کردن میخورم لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

محمدجان هست
محمدجان هست
پاسخ به  مهراب
1 سال قبل

سلام داکتر صاحب من۷۰سال دارم به این تکلیف شرمنده پروستات دچارهستم پروستاتم کلان شده تداوی کردم فعلا خوردشده تکراراد راردارم تابه تشناب نمیرسدیکدم خطامیخوړدتابجای نمیرسدکمکم کنید

محمدجان هست
محمدجان هست
پاسخ به  محمدجان هست
1 سال قبل

اسم من محمدجان هست هفتادسال عمردارم به تکلیف شرمنده پروستات دچارمیباشم پرروستاتم کلان شده بودتداوی کردم دکتورمعالجم میګوید که جورشده اماادرارم در۲۰دقیقه باربارمی ایدومشکل زیاداینست که به جای نمیرسدیکډم خطامیخوردزیادمشکلدارم لطف نموده کمکم کنیدخداوندپاک شماراسرفرازداشته باشدبااحترام

محسن خاوشی
محسن خاوشی
1 سال قبل

سلام پدر من ۵۰سالش که خیلی وقت بیماری پروستات داره . همیشه اول صبح که بالا میشه شاش ایشون خیلی کم میشاش.و خود احساس داره که شاش من داره بالا میره .

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام ،، صبحانه برای فردی که پروستات داره ،،چی باید بخوره؟در کل برنامه غذایی برای صبحانه ،ناهار ،شام

حیدری
حیدری
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

سلام تازگی سون گرافی دادم دگتر گفت گه پورستام ۱۳ میلی است چی کنم تا بیشتر از این نشود چه داروی بخورم ممنون میشم اگه جوابم را بدی

صادق
صادق
پاسخ به  مهدی
9 ماه قبل

سلام من۶۷ سال دارم آزمایش دادم در ادرار خون دیده شده تکرار ادرا ندارم ولی ادراری کمی زور میزنم تا ادراری بیاد خواهش میکنم راهنمای بفرماید با تشکر

سلام بنده 67 ساله ام دو ماه قبل رفتم آنژیوگرافی بع
سلام بنده 67 ساله ام دو ماه قبل رفتم آنژیوگرافی بع
پاسخ به  صادق
4 ماه قبل

سلام بنده ۶۷ ساله ام دو ماه قبل رفتم آنژیوگرافی بعد فشار ادرارم کم شده لطفا راهنمایی بفرمایید. آیا من پروستات دارم؟ ضمنا هیچ دردی هم ندارم

حسن
حسن
1 سال قبل

سلام دکترخسته نباشیدمن۵۰سالمه یک ماه پیش سوزش ادرارشدیدی گرفتم رفتم دکترداخلی ازمایش کشت ادراروسونوگرافی نوشت هردوراگرفتم ازمایش چیزی نشون نداده بودولی توسونوگرافی پروستاتم ونوشته اکوی نرمال داردولی بزرگترازحدنرمال حجم تقریبی۴۵ccبوده وفاقدتوده است داروبرای یکماه نوشت مرتب مصرف کردم ولی فکرکنم زیادتاثیرنداشت الان دوروزاحساس کمی سوزش میکنم ودرموقع انزال دردکمی مثل سوزش دارم راهنمایی وداروممنونم دکترجون

دکمه بازگشت به بالا