دیجیتال مارکتینگ پزشکی : گام اول وب سایت

در دنیای امروز زمانی که افراد در رابطه با سلامتی‌شان به مشکلی برمی‌خورند یا برایشان سوالی پیش می‌آید اولین کاری که انجام می‌دهند جستجو در موتورهای جستجو و فضای مجازی است. اینجاست که دیجیتال مارکتینگ برای پزشکان و سازمان ‌های درمانی اهمیت پیدا می‌کند. 

دیجیتال مارکتینگ پزشکی رویکردها و ابزاهای مختلفی دارد که می‌توان به وب سایت ها، محتواهای بهینه شده برای موتورهای جستجو، استفاده کارا و موثر از شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد.

هر روز که می‌گذرد تعداد بیشتری از پزشکان به استفاده از شیوه‌های بازاریابی دیجیتال روی می‌آورند. افزایش استفاده از دیجیتال مارکتینگ به این دلیل است که پزشکان متوجه شده‌اند که برای رسیدن به اهدافی که دارند و همچنین برای جذب مشتریان بالقوه بهترین راه به کار بردن شیوه‌های بازاریابی دیجیتال است. اما سوالی که برای بیشتر پزشکان مطرح می‌شود این است که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست و چگونه می‌توان به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کرد؟

با پذیرش ۲۴ همراه باشید، ما شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

  • اول از همه یک وب سایت بهینه داشته باشید

در انتخاب و طراحی وب سایت های پزشکی-درمانی باید خیلی مراقب و محتاط باشید، زیرا اکثر کسانی که در اینترنت، وب سایت‌های پزشکی را جستجو می‌کنند مشکلی دارند و پریشان هستند. بنابراین یک وب سایت پزشکی باید کاربر پسند باشد، یعنی کاربر بتواند به راحتی برای درمان مشکلی که دارد به سمت پزشک مناسب هدایت شود، او باید بتواند اطلاعات و رزومه پزشکان را مطالعه کند تا اعتمادش جلب شود، همچنین در صورت نیاز بتواند به راحتی قبض‌های لازم را پرداخت کند.

ویژگی‌های یک وب سایت پزشکی خوب:

 

  • اطلاعات تماس مناسب

اطلاعات تماس‌تان را به طور کامل جلوی چشم کاربران قرار دهید. این اطلاعات تماس شامل شماره تلفن‌های مطب یا بیمارستان، آدرس و ساعات کاری شماست. اگر کاربری وارد وب سایت‌تان شود و برای پیدا کردن شماره تماس برای نوبت‌ گرفتن یا  آدرس مطب دچار سردرگرمی شود نکته بسیار منفی در طراحی وب سایت شما به شمار می‌رود.

  • محصولات و خدمات کلیدی

مطمئن شوید که در وب سایت، محصولات و خدمات کلیدی‌تان با تاکید بیشتری ذکر شوند. با این کار علاوه بر اینکه کاربران دقیقا متوجه می‌شوند که شما چه کاری انجام می‌دهید، در جستجوهای اینترنت هم با کلمه کلیدی‌تان پیدا می‌شوید و این خیلی به نفع رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجوست.

  • پزشکان و فهرست کارکنان

اگر شما با چندین پزشک همکاری می‌کنید، نام و اطلاعات حرفه‌ای پزشک و فهرست کارکنان را حتما ذکر کنید. کاربران ترجیح می‌دهند که علاوه بر نام پزشک درمورد رزومه کاری آنها بدانند تا بتوانند راحت تر اعتماد کنند.

  • کیس‌های عملی/قبل و بعد

اگر تخصص‌تان ایجاب می‌کند تصاویر کیس های عملی را به صورت قبل و بعد در وب سایت‌تان قرار دهید. برای تبلیغات پزشکی هیچ چیز بهتر از نتایج عینی از بیماران واقعی نیست.

  • وبلاگ

در وب سایت‌تان یک بخش برای وبلاگ قرار دهید تا اخبار پزشکی، اطلاعات پزشکی و حتی پرسش و پاسخ مستقیم با پزشکان برای مخاطبان فراهم شود. این کار باعث می‌شود که علاوه بر اینکه وب سایت‌تان در موتورهای جستجو به رده های اول برسد، مخاطبان هم به وب سایت‌تان برگردند تا اطلاعات جدید را جویا شوند.

  • اشتراک گذاری مطالب و خدمات

در طراحی وب سایت‌تان امکانی فراهم کنید که کاربران بتوانند در صورت تمایل تصاویر، خدمات و مطالب‌تان را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند.

  • شبکه های اجتماعی

چون شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی در بازاریابی پزشکی دارند، بهتر است که اگر در فضای مجازی صفحات عمومی دارید لینک آنها را در وب سایت‌تان قرار دهید.

  • امنیت وب سایت

امنیت یک وب سایت پزشکی باید بر اساس استانداردهای  HIPAA رعایت شود. البته این استانداردها در اکثر وب سایت‌هایی که قالب‌شان وردپرس است رعایت شده است.

در ادامه ۱۲ مورد از بهترین وب سایت‌های پزشکی و بیمارستانی را معرفی می‌کنم. شما می‌توانید با دیدن و بررسی این وب‌سایت ها ایده بگیرید و در طراحی وب سایت‌تان از کارشناسان مربوط کمک بخواهید.

Mayo Clinic

بهترین وب سایت های پزشکی

 

University Hospital Zurich

 

Indiana University Health

بهترین وب سایت های پزشکی

 

Northwestern Medicine

بهترین وب سایت های پزشکی

 

Cleveland Clinic

وب سایت های پزشکی

 

Mount Sinai Hospital

بهترین وب سایت های پزشکی

 

Hamad Medical Corporation

 

Rush University Medical Center

نرم افزار نوبت دهی

 

Saint Francis Health System

وب سایت پزشکی

 

Baylor Scott & White Health

وب سایت پزشکی

 

Ann & Robert H. Lurie Children’s Hospital of Chicago

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

 

Johns Hopkins Medicine

دیجیتال مارکتینگ پزشکان

 

لازم است بدانید که یک وب سایت پزشکی بهتر است به گونه‌ای طراحی شود که هم رضایت کاربران را به همراه داشته باشد و هم در رسیدن به اهداف کسب و کارتان به شما کمک کند.

در مطالب بعدی در مورد ابزارهای دیگر دیجیتال مارکتینگ که بیشترین فایده را برای پزشکان و مراکز درمانی دارند به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

 

 

 

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا