دیجیتال مارکتینگ پزشکی : گام دوم شبکه های اجتماعی برای پزشکان

پزشکان مشتاق پیشرفت‌های جدید در فناوری‌های پزشکی هستند، اما به طور کلی، هنگامی که نوبت ابزارهای پیشرفته مانند رسانه‌های اجتماعی می‌شود، کمتر تمایل به پذیرفتن آن دارند. اما آیا می‌دانستید استفاده از شبکه های اجتماعی اولین فعالیت کاربران اینترنت است؟ امروزه برقراری ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی یک فاکتور لازم و ضروری برای حرفه شماست.  اگر به دنبال حفظ مراجعین موجود یا جذب بیماران جدید هستید، به یک استراتژی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید. دنیای پزشکی دنیای ارتباطات است و بدون استفاده موثر از ابزارهای ارتباطی ادامه فعالیت موفقیت آمیز، آسان نخواهد بود.

اما شبکه های اجتماعی برای ارتقای بازاریابی پزشکان و مراکز درمانی چه می‌کند؟

در گام اول دیجیتال مارکتینگ پزشکی ویژگی‌های یک وب سایت پزشکی خوب را بررسی کردیم. اگرهنوز بخش اول را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد میکنم  آنرا از اینجا بخوانید.

  • افزایش نرخ بیماران ثابت

با راه اندازی یک پروفایل با نام خود یا مطب‌تان می‌توانید فعالیت در شبکه های اجتماعی را شروع کنید. از دیگر پزشکان و همکاران خود بخواهید پست‌های شما را لایک کنند و به اشتراک بگذارند. به همین راحتی می‌توانید خود را به دیگران معرفی کنید و زمینه ارتباط با بیماران را فراهیم کنید. همچنین خواندن نظرات رضایت بخش بیماران توسط افراد می‌تواند مراجعین شما را چند برابر کند.

  • تثبیت جایگاه پزشکان در عرصه رقابت

یکی از مهمترین مزیت‌های استفاده از شبکه های اجتماعی برای پزشکان ساختن جایگاهی در حوزه تخصصی‌شان است. شما می‌توانید خدمات خود را به عنوان پیشگام در شبکه های اجتماعی معرفی کنید و در حالی که دیگر همکارانتان در یک سطح قرار گرفته‌اند، شما فرصتی برای گرفتن نقش رهبری و پیشی گرفتن از دیگران را دارید.

  • افزایش نرخ وفاداری بیماران و مراجعین

تقویت ارتباطات با بیماران باعث می‌شود وفاداری آنها نسبت به خدمات شما بیشتر شود. شما می‌توانید با ارائه مطالب جالب و آموزنده در حوزه تخصصی‌تان و همچنین با پاسخ دادن به سوالات‌ بیماران انتظار ارتباط طولانی‌تری با آنها داشته باشید. علاوه بر ارتباطات پزشک و بیمار، مراجعین و بیماران می‌توانند از طریق شبکه های اجتماعی پزشکان باهم ارتباط برقرار کنند و از تجارب هم در مورد بیماری‌هایشان پرس و جو کنند.

رابطه طولانی مدت و بادوام موجب ایجاد یک منبع ارزیابی مثبت می‌شود و وفاداری مراجعین شما باعث ایجاد تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان می‌شود.

  • افزایش آگاهی بیماران از وجود پزشکان حرفه‌ای

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ است که با حداقل هزینه می‌توانید شهرت و آگاهی از برند و خدمات خود را افزایش دهید.

  • افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مراجعه کننده

هر پستی که به اشتراک می‌گذارید، در اختیار شبکه‌ای از کاربران قرار می‌گیرد؛ کاربرانی که می‌توانند به مراجعین شما تبدیل شوند. بنابراین هر چه افراد بیشتری محتواها و یا پروفایل شما را در شبکه های اجتماعی ببینند، مراجعین بیشتری به سمت مطب شما روانه می‌شوند.

  • امکان ایجاد ارتباط دو طرفه با بیماران

مهمترین فاکتور در شبکه های اجتماعی برای پزشکان برقراری رابطه دو طرفه با بیماران است و این ارتباط دو سویه برگ برنده فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است.بیماران می‌توانند پرسش‌ها،نظرات یا حتی پیشنهادات‌شان را به پزشک‌شان انتقال دهند و پزشکان هم می‌توانند برای اعلام ساعات کاری یا تخفیفات و تبلیغات به سادگی به مخاطبان‌شان دسترسی داشته باشند.

  • نکات پایانی

  • اینستگرام، لینکدین، توئیتر، گوگل پلاس، پینترست و دیگر شبکه‌های اجتماعی هنوز هم در حال شکل‌گیری و رشد هستند. شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در بهبود بیماران، انتقال فوری اطلاعات، گرفتن بازخوردها و بهبود ارتباط پزشک و بیمار دارند.

مزایای شبکه های اجتماعی برای پزشکان

  • اگرچه رسانه‌های اجتماعی ممکن است برای همه پزشکان گزینه مناسبی نباشد اما بررسی مزایای استفاده از آنها دور از ارزش نیست. چه بخواهیم چه نخواهیم هر چیزی ممکن است جنبه‌ منفی هم داشته باشد، خبر خوب این است که رسانه های اجتماعی حداقل به شما فرصت می دهند که در بخشی از تجربه مراجعین‌ تان شریک شوید و از نقاط قوت و ضعف‌ تان آگاه یابید.
  • اگر تصمیم دارید در شبکه های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کنید، ابتدا مطمئن شوید که برای حضور در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا زمان کافی دارید و اگر هم نمی‌توانید زمان بگذارید، فردی را استخدام کنید تا شبکه‌های اجتماعی‌ تان را مدیریت کند.
  • نکته دیگر این است که شما باید برای فعالیت‌تان در شبکه‌های اجتماعی استراتژی خاصی در نظر بگیرید تا بیماران نوع رفتار شما در صفحات مجازی را درک کنند.

اکنون شما می‌دانید که ضرورت حضورتان در رسانه‌های اجتماعی چیست. گام بعدی، تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی خواهد بود که در مطلب آینده به آن خواهیم پرداخت. با پذیرش۲۴ همراه باشید.



۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا