انواع درمان خانگی شپش سر با طب سنتی و داروهای گیاهی

چگونه شپش سر را از بین ببریم؟ درمان خانگی موثر شپش سر برای بچه‌ها

درمان خانگی شپش سر چگونه است؟

شپش سر نوعی حشره است که از طریق تماس با پوست یا وسایل شخصی فرد آلوده منتقل می‌شود. این حشره روی مو می‌ماند و از آن تغذیه می‌کند. اولین نشانه برای شپش خارش شدید است که فرد را آزار می‌دهد. شپش سر بیشتر کودکان و خردسالان را در مهد کودک مبتلا می‌کند و به این وسیله بقیه‌ی اعضای خانواده نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند. اکثر افراد با مشاهده‌ی اولین علائم تمایل دارند به سرعت درمان خانگی شپش سر را شروع کنند.

درمان خانگی شپش موی سر با روغن‌های گیاهی

اولین اصل برای درمان شپش موی سر این است که کاری کنیم حشره دیگر نتواند از پوست و مو تغذیه کند و از بین برود. روغن‌های گیاهی به دلیل خاصیت ویسکوزیته‌ای که روی موها ایجاد می‌کنند مانند یک محافظ روی شپش می‌چسبند. این شرایط باعث می‌شود اکسیژن کافی به شپش نرسد و نتواند تغذیه کند و از بین برود. روغن‌های زیر درمان فوری خانگی شپش سر هستند.

گفتگو با متخصص ظب سنتی برای درمان خانگی شپش سر

درمان شپش سر با روغن نارگیل

درمان گیاهی شپش سر در کودکان با استفاده از روغن نارگیل ساده و آسان است. برای انجام این روش باید موهای خود را به روغن نارگیل آغشته کنید و با استفاده از یک کلاه حمام یا پلاستیک موها را بپوشانید. می‌توانید شب قبل از خواب این کار را انجام دهید و صبح بعد از بیدار شدن با شانه کردن مو با شانه‌ی ضد شپش موهای خود را تمیز کنید و شپش‌های مرده را از موهای خود جدا کنید. بعد از شستن موها می‌توانید مجدداً این کار را تکرار کنید.

روغن درمانی شپش سر

درمان شپش سر با روغن شمعدانی

روغن شمعدانی یکی از موثرترین شیوه‌ها برای دفع شپش سر است. برای خفه کردن شپش‌ها شب قبل از خواب ریشه‌ی موها را به روغن آغشته کنید و تا صبح صبر کنید. شانه کردن و شستشوی مو موجب از بین رفتن شپش‌ها می‌شود. اضافه کردن روغن شمعدانی به شامپو هم یک اقدام موثر برای درمان خانگی شپش سر است.

درمان شپش سر با روغن درخت چای

روغن درخت چای یک درمان خانگی موثر برای شپش سر است. برای استفاده از این روش باید روغن درخت چای را با آب مخلوط کنید و به موها اسپری کنید و کلاه حمام روی سر خود بگذارید. بعد از چند ساعت موها را شانه کنید و شپش‌های مرده را با شانه و شستشو از موها جدا کنید. استفاده از روغن درخت چای برای درمان شپش تا دو مرتبه در هفته مجاز است. همچنین می‌توانید چند قطره از روغن را داخل شامپو بریزید.

درمان شپش سر با روغن اوکالیپتوس

برای درمان شپش سر با روغن اوکالیپتوس مانند روغن‌های دیگر باید آن را به موها بمالید و بگذارید چند ساعت روی مو باقی بماند. سپس با استفاده از شانه شپش‌های مرده را از موها جدا کنید و موها را بشویید.

درمان شپش سر با روغن چریش

روغن چریش را به شامپوی خود اضافه کنید و موهای خود را شستشو دهید. اگر به دنبال درمان قطعی شپش سر به صورت خانگی با استفاده از روغن‌های گیاهی هستید باید در انجام این روش مداومت داشته باشید و آن را تا درمان کامل تکرار کنید.

در استفاده از روغن‌های گیاهی باید به حساسیت برخی از کودکان به روغن‌ها توجه داشته باشید. اگر شما یا کودکتان نشانه‌های غیر طبیعی مانند زخم شدن سر، یا خارش غیر معمول داشت مصرف روغن را متوقف کنید و حتماً با متخصص پوست برای درمان شپش سر مشورت کنید.

پذیرش ۲۴ یک وب سایت آنلاین است که به شما کمک می‌کند با استفاده از سامانه‌ی نوبت دهی آنلاین در کمترین زمان ممکن با دکتر آنلاین پوست در تماس باشید و با راه‌های درمان  خانگی شپش سر آشنا شوید. در استفاده از این شیوه نیازی به خروج از منزل وجود ندارد و هزینه‌ی آن در مقایسه با مراجعه‌ی حضوری بسیار کمتر است.

درمان خانگی شپش سر با پیاز

آب پیاز خواص بسیاری در درمان بیماری‌ها دارد به همین جهت در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. درمان خانگی شپش سر کودکان با استفاده از آب پیاز یک روش اثربخش است. برای استفاده باید چند عدد پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. موها را با آب پیاز آغشته کنید و بعد از چند ساعت شستشو دهید.

این شیوه باعث می‌شود شپش‌ها کشته شوند و بین موها باقی بمانند و بعد از شستشو از موها جدا شوند. استفاده از این روش به صورت یک روز در میان می‌تواند شپش سر را درمان کند.

درمان خانگی شپش سر با سیر

سیر در طب سنتی به عنوان یکی از گیاهان دارویی است که خاصیت از بین بردن عوامل بیماری‌زا را دارد. به همین جهت برای از بین بردن شپش سر می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب باشد. برای استفاده از سیر و تهیه‌ی یک ماسک طبیعی باید چند حبه سیر را له کنید و با آب لیمو یا یکی از انواع روغن نارگیل، سیاه دانه یا روغن اوکالیپتوس ترکیب کنید و روی پوست و موهای خود بمالید.

درمان شپش سر با سیر و پیاز

ماسک گیاهی با سیر را نمی‌توان مثل روش‌های دیگر شب تا صبح یا چندین ساعت روی پوست خود بگذارید و باید بعد از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید و خشک کنید.

درمان خانگی شپش سر با سرکه

سرکه حاوی استیک اسید است و می‌تواند پوشش محافظی که روی تخم‌های شپش وجود دارد را از بین ببرد. بین سرکه سیب و سرکه انگور در درمان خانگی شپش سر تفاوتی وجود ندارد. فقط کافی‌ست سرکه را به صورت خالص بر روی موها و پوست سر خود اسپری کنید. ترکیب سرکه و یکی از روغن‌های گیاهی نیز می‌تواند  موجب کشته شدن و لیز خوردن شپش‌ها از روی مو می‌شود. پس یک ساعت بعد از آغشته کردن موها به این مواد موها را با شانه‌ی شپش تمیز کنید و شستشو دهید.

مخلوط نمک و سرکه هم در درمان شپش سر موثر است. نمک با خاصیت ضدعفونی کننده درمان خانگی شپش و رشک سر است. هنگام استفاده موها را به چند بخش تقسیم کنید تا تمام قسمت‌های مو با سرکه مرطوب شود و موجی خفگی شپش‌ها شود.

درمان خانگی شپش سر با جوش شیرین

جوش شیرین می‌تواند باعث کشته شدن شپش‌ها شود. اما باید به خاطر داشته باشید جوش شیرین را با نسبت سه به یک با آب مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست سر و موهای کودکان مبتلا یا اطرافیان آن‌ها که به شپش مبتلا شده‌اند اسپری نمایید. بعد از چند ساعت با شستشوی موها شپش‌های مرده از موها جدا می‌شوند.

درمان خانگی شپش سر با سس مایونز

سس مایونز نیز یک درمان سریع خانگی برای شپش سر است. زیرا مقادیری از سرکه برای تهیه‌ی سس مایونز استفاده شده است که می‌تواند شپش‌های بالغ را از بین ببرد. اما سرکه‌ی موجود در سس مایونز به قدری نیست که بتواند تخم‌های شپش را هم از بین ببرد. به همین جهت بهتر است برای درمان خانگی شپش سر از سس مایونز در کنار روش‌های دیگر استفاده کنید.

 سس مایونز را تا سه مرتبه در هفته می‌توان استفاده کرد. شیوه‌ی استفاده از سس مایونز مانند روش‌های دیگر است و بعد از آغشته کردن مو باید آن را با کلاه پوشاند و بعد از چند ساعت با شانه‌ی مخصوص شانه کرد.

به یاد داشته باشید شانه کردن موهای مرطوب و استفاده کردن از نرم کننده می‌تواند موجب جدا شدن شپش‌ها از مو شود. پس حتماً این کار را انجام دهید.

درمان خانگی شپش سر با نمک اپسوم

نمک اپسوم یا منیزیم سولفات یکی ترکیباتی است که در طب سنتی برای درمان‌های خانگی موارد مختلفی استفاده می‌شود. نمک اپسوم از موثرترین ترکیبات برای درمان خانگی شپش سر است. برای استفاده ترکیب کردن آن با آب و اسپری کردن به بخش‌های مختلف مو می‌تواند اقدام موثری برای درمان باشد.

درمان خانگی شپش سر با اسپند

استفاده کردن از اسپند یکی از شیوه‌های معمول و موثر در درمان شپش سر است. این شیوه حتی برای کودکانی که مبتلا به شپش سر نشده‌اند هم موثر است و می‌تواند از ابتلا پیشگیری نماید. شیوه‌ی استفاده به این صورت است که باید کمی اسپند را پودر کنید و و آن را دم کنید. این دم کرده باید به قدری روی حرارت بماند که کمی غلیظ شود. بعد از سرد شدن موهای خود یا کودک مبتلا را به آن آغشته کنید و بعد از یک ساعت شستشو دهید.

اگر می‌خواهید این ترکیب هرچه سریع‌تر شپش‌ها را از بین ببرد، بعد از آغشته کردن موها و پوشاندن آن با کلاه با سشوار موهای خود را گرم کنید. این گرما روند از بین رفتن شپش‌ها را تسریع می‌کند.

درمان خانگی شپش سر با نظافت کردن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان شپش سر در کنار استفاده از انواع ماسک‌های گیاهی و روغن‌ها رعایت نظافت منزل و وسایل است. با توجه به این‌که شپش‌ها روی بالش و ملافه‌ی فرد مبتلا می‌ریزد و از این طریق در سایر بخش‌های منزل پخش می‌شود برای پیشگیری از شیوع شپش در بین اعضای خانواده باید با دقت و وسواس زیاد  ملافه‌ها شستشو شود. برای شستشو بهتر است از آب داغ استفاده کنید.

نظافت موها برای درمان شپش

وسایل و اسباب بازی‌های کودکان مبتلا نیز باید شستشو و ضدعفونی شود یا این‌که به مدت دو هفته و اطمینان کامل از بین رفتن شپش‌ها داخل یک پلاستیک در بسته و خارج از محل زندگی نگهداری شود.

یکی دیگر از اقدامات مهمی که برای درمان شپش سر باید انجام شود این است که هیچ‌وقت از شانه‌ی پلاستیکی استفاده نکنید. شانه‌های مخصوص شپش به شما کمک می‌کند تا موهایتان به سرعت از شر شپش خلاص شود.

درمان خانگی شپش سر با استفاده از سشوار

سشوار کردن موها باعث کشتن و از بین بردن شپش‌ها و تخم‌های آن‌ها نمی‌شود اما به طرز موثری با استفاده از حرارت گرم سشوار می‌توان تخم‌های شپش را از بین برد. البته به خاطر داشته باشید این روش به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد و باید حتماً در کنار یکی دیگر از روش‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات مهم درمان قطعی شپش سر به صورت خانگی

  1. در استفاده از روش‌های خانگی باید تنوع را رعایت کنید و از دو یا سه روش همزمان استفاده کنید. زیرا استفاده کردن از یک روش موجب مقاومت نسبت به آن روش می‌شود.
  2. برای اثربخشی بهتر و بیش‌تر روش‌های خانگی باید این شیوه‌ها را نیمه کاره رها نکنید و به طور مداوم تا بهبودی کامل آن‌ها را ادامه دهید.
  3. هنگام استفاده از ماسک‌های گیاهی یا روغن‌ها دقت داشته باشید که این مواد با چشم در تماس نباشد زیرا ممکن است موجب آسیب به چشم شود.
  4. هیچ کدام از روش‌ها را بیش از مقدار توصیه شده یعنی دو یا سه مرتبه در هفته استفاده نکنید.

نکات مهم درمان خانگی شپش سر

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

شپش یکی از بیماری‌هایی است که در اثر تماس با شانه، ملافه، روسری فرد مبتلا به دیگران منتقل می‌شود. همین امر دلیل کافی برای این است که با شروع خارش در سر و ظاهر شدن پوسته‌های ریز شبیه شوره که به راحتی از پوست جدا نمی‌شود درمان خانگی شپش سر را شروع کنید.

اگر با هیچ کدام از این روش‌ها شپش سر درمان نشد و همچنان موها درگیر بود حتماً باید به دکتر مو مراجعه کنید. هنگام مراجعه باید تمام روش‌هایی که استفاده کردید و جواب نگرفتید را برای پزشک توضیح دهید.

گفتگوی آنلاین یا متخصص پوست و مو

سایت پذیرش ۲۴ امکان ارتباط شما را با پزشک آنلاین پوست فراهم کرده است. علاوه بر سایت می‌توانید از طریق اپلیکیشن نیز مشاوره‌های آنلاین دریافت کنید. دسترس آسان و هزینه‌ی کم از مزیت‌های استفاده از این شیوه است.

۲.۸/۵ (۴۱ نظر)

منبع
www.12taste.commoms-mimosa.comwww.liceclinicsoftexas.compediatrichairsolutions.comwww.babycenter.compediatrichairsolutions.comwww.cdc.gov

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
202 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نورا مزارعی
نورا مزارعی
14 روز قبل

سلام من خیلی وقت است که هر تعطیلی من شپش می گیرم و هیچ کدام از این درمان ها را استفاده نکردم لطفا اگه می شه شما به من بگید ۱۰ ساله هستم

نادیا
نادیا
18 روز قبل

سلام من پیاز امتحان کردم جواب نداد

نادیا
نادیا
22 روز قبل

سلام من ۹سالم از مدرسه شپش گرفتم باید چکار کنم من اینقدر شامپو شپش زدم خوب نشد اسپرم زدم خوب نشود کمک کن خیلی سرم افطزاه من مامانم هرجامیره به من میگه بیا بریم من نمیرم بخواتر افطزاه سرم

دنیاا
دنیاا
1 ماه قبل

دنیا

پروا
پروا
3 ماه قبل

از آگهی دیوار درمان تضمینی پیدا کردم یه جلسه نیم ساعته شد،یکبار هفته بعد هم برای چک رفتم،گفت اگه نرفت هم جلسه بعد رایگان گذاشته،که خداروشکر جواب داد

امیر
امیر
پاسخ به  پروا
2 ماه قبل

لطفاً بگید ک چی بهتون داد

اعظم
اعظم
3 ماه قبل

پاکسازی شپش در یک جلسه حتی پاکسازی رشک از مو تضمینی ۰۹۹۰۴۵۶۱۲۶۴

زهرا مجیدی
زهرا مجیدی
پاسخ به  اعظم
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید نوم مدت ۱۰روز نوم شپش داره خیلی سرش میسوزه داره تموم نمیشه راهنمایی لطفا

زینب
زینب
پاسخ به  زهرا مجیدی
9 روز قبل

زینب

نازی
نازی
3 ماه قبل

من شپش گرفتم ولی مامانم نمیدونه باید چکار کنم کمک کنی

الهام معصومی
الهام معصومی
پاسخ به  نازی
21 روز قبل

شپش باروغن گیاهی که اینجاگفتن خیلی موثره..وهفته ای دوبارتایت ماشینی فقط دوجلسه..همه روخشک میکنه زنده وتخم ها

آرتمیس
آرتمیس
3 ماه قبل

سلام کسی هست که سس مایونز زده باشه و نتیج گرفته باشه

پروا
پروا
پاسخ به  آرتمیس
3 ماه قبل

عزیزم تو آگهی دیوهر سرچ کن درمان تضمینی دارن ،یک جلسه نیم ساعتم طول نمیکشه ،فقط چند روز مراقبت داره ،یک جلسه هم میری برای چک کردن که خیالت راحت بشه

پیچک
پیچک
پاسخ به  آرتمیس
2 ماه قبل

سلام بله من استفاده کردم و نتیجه داد

فعففف
فعففف
پاسخ به  آرتمیس
2 ماه قبل

بله جواب میده مدتش روی سرت زیاد باشه حتما روب مو پلاستیک بزار

لیلا
لیلا
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی دخترم شپش گرفته چند بار شامپو هیچ فایده ندارد باید چکار کنم

فاطمخپ
فاطمخپ
4 ماه قبل

سلام من ۲ ماه شپش کرفتم هرچی بگید زدم سرکه و…. حتی با دست هم جدا میکنیم ازبین نمیره ۲ ماه درگیرم حتی موهام رو هم زدم روغن هم استفاده کردم تموم نمیشه لطفا یه راهکار بدید کلافه شدم

علی
علی
پاسخ به  فاطمخپ
3 ماه قبل

دخترم ۱۰سالشه خیلی زود ب زود سرش شپش میگیره باید چکار کنم

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  فاطمخپ
3 ماه قبل

سلام ۳شب پشت سرهم برو حمام مو حاتو با فاف دستی بشور

گلی
گلی
پاسخ به  سمیرا
23 روز قبل

درسته

المیرا
المیرا
پاسخ به  فاطمخپ
2 ماه قبل

تنها استفاده کردن از سس و سرکه ….کافی نیس..باید لباس های روزانه رو شست و شو کنید با آب داغ…حتی اگه ممکنه یه هفته اونا رو نپوشید…بالشت هم همینطور

خادم
خادم
پاسخ به  فاطمخپ
2 ماه قبل

اسفند رو پودر کنید ۲۰ دقیقه بجوشونید وصاف کنید به موها بگذارید وصبر کنید خشک بشه وچند ساعت روی موها بمونه بعد در حمام نرم کننده بزنید با شونه ریز شونه کنید این کار رو تا یک هفته تکرار کنید مرتب لباسهاتون رو بشورید وکف حمام رو هم بشوریدوخانه رو جارو کنید واگه امکان داره وکسی هست تخمهاش رو هم از سرتون دربیاره
زودتر تموم میشه .سشوار هم بعد حمام خوبه وتاثیر داره

بهزاد
بهزاد
پاسخ به  فاطمخپ
2 ماه قبل

سلام،خونتون رو کلا دارو بزنید بعد موهاتون رو پاکسازی کنید

پریا
پریا
4 ماه قبل

سلام چه ربطی به بی حجابی داره اگه یادتون باشه قدیمیا صحبت میکردن که شپش میگرفتن حالا بی خیال یه روش بهتون میدم عالی اسفند و اسیاب کنید وبجوشونید بعد یه پیاز رنده ابشو بگیرید با سرکه و سس مایونز همه رو قاطی کنید بزارید تو سرو نایلون بکشید تو سر تا بوی اسفند و پیاز تو سر بمونه
تا یک ساعت بعدش حمام در هفته دو بار انجام بدید جواب عالی میشه

رجبی
رجبی
پاسخ به  پریا
4 ماه قبل

واقعا جواب میده؟!

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  پریا
3 ماه قبل

دست درد نکنه واقعا جواب میده

نازی
نازی
پاسخ به  پریا
29 روز قبل

گلم اسفند همینارومیگی که دود میکنن ؟

کیانا
کیانا
5 ماه قبل

چع ربطی ب افغانیا دارع

بدون نام
بدون نام
5 ماه قبل

سلام من شپش گرفتم و اگر اکسیدان ۶ درصد بزنم موهام رنگشون مشکیه زرد نمیشن؟؟؟

احیا
احیا
پاسخ به  بدون نام
4 ماه قبل

بله

اعظم
اعظم
پاسخ به  احیا
3 ماه قبل

درمان شپش در یک جلسه با محلول گیاهی صددر صد تضمینی ۰۹۹۰۴۵۶۱۲۶۴

علی
علی
5 ماه قبل

از وقتی افغانی زیاد شده شپش هم زیاد شده

الهه
الهه
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

چ ربطی داره اصکل

شایان
شایان
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

یبوست هم گرفتی بنداز گردن افغانیا

نرگیس
نرگیس
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

غلت کردی بی عقل شپش سرشما ایرانی ها چه ربط به سری افغانی ها داره

امید
امید
پاسخ به  نرگیس
10 روز قبل

این افغانیا چرا نمیرن جای دیگه دولت ایران هیچ امتیازی نمیده به اینا باز سرازیرن ایران خود شپش همینان

حسن
حسن
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

گوه میخوری چرا

مریم
مریم
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

اره بخدا

یگانه
یگانه
5 ماه قبل

سلام من یک دانش آموزم هیچ کدام از این کار هارو نکردم مادرم با اکسیدان موهام رو شست و بعد با تاید لباس همون روز خوب شدم☺️

نمیدونم
نمیدونم
پاسخ به  یگانه
4 ماه قبل

جدی؟

ملینا
ملینا
پاسخ به  یگانه
3 ماه قبل

جدی?

Setare
Setare
پاسخ به  یگانه
2 ماه قبل

سلام عزیز چند ساعت باید اکسیدان رو موها بمونه ؟

مهسا
مهسا
پاسخ به  یگانه
3 ساعت قبل

من مهسا

پارمیس
پارمیس
5 ماه قبل

من پارسال گرفتم خوب شد اینقدر بهش سرکه زدم دوباره امسال گرفتم هر کاری میکنم دست از سرم بر نمی دارن لطفاً راه حلش رو بهم بگید من ۱۱ سالم هست

مهرافرین
مهرافرین
پاسخ به  پارمیس
4 ماه قبل

فقط از نفت یا بنزین استفاده کن به کلی نابود میشن

علی
علی
پاسخ به  مهرافرین
2 ماه قبل

نفت خیلی خوب جواب میده

مریم
مریم
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

برید از دارو خانه شاموی شپش بگیرید و کرم بر سر خود بزنید و مالشت دهید و بعد شانه بزنید

نازیی
نازیی
پاسخ به  علی
29 روز قبل

گلم چن وقت توهفته نفت بزنم وچقدر

امید
امید
پاسخ به  نازیی
10 روز قبل

بدبخت نفت نزن

nilay
nilay
پاسخ به  پارمیس
3 ماه قبل

سلام ازشامپوی لیندان استفاده کنید

ستارہ
ستارہ
5 ماه قبل

سلام دخترم شپش گرفتہ بود بعد خوب شد حالا کاملا شدن رشک از روغن زیتون و کرچک و شامپو زدہ شپش ھم استفادہ کردم ولی جواب نداد سہ ھفتہ درگیرم لطفا برای درمان رشک بھم بگین

مهلا بانوووووووو‌‌‌۱۳۶۶۱۳۶۶
مهلا بانوووووووو‌‌‌۱۳۶۶۱۳۶۶
پاسخ به  ستارہ
5 ماه قبل

سلااااام

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ستارہ
3 ماه قبل

شامپوی نیکسترین یا پرمترین بزنید

هیما
هیما
پاسخ به  ستارہ
3 ماه قبل

باید درشون بیاری با حوصله که نمونن والا هستن همیشه

مریم
مریم
پاسخ به  ستارہ
1 ماه قبل

برو از داروخانه شامپو بگیر و بر سر بچت بزن

ستارہ
ستارہ
5 ماه قبل

سلام من دخترم شپش کرفتہ بود بعد خوب شد الان کاملا رشک گرفتہ من از روغن زیتون و شامپو زدہ شپش ھم استفادہ کردم ولی خوب نشد لطفا برای برطرف کردن رشک بھم بگین سہ ھفتہ درگیرم لطفا برای درمان رشک بھم بگین

باران
باران
پاسخ به  ستارہ
2 ماه قبل

برای رشک فقط دم کرده اسپند

روژان
روژان
پاسخ به  ستارہ
7 روز قبل

رشک باید خودت دانه دانه از سر درش بیاری

ژینا
ژینا
5 ماه قبل

سلام خوبین من دخترم شپش گرفته خودمم فک کنم ازش گرفتم شامپو زدم براش خوب نشد چیکار کنم ب نظرتون

Sevda
Sevda
پاسخ به  ژینا
5 ماه قبل

خودم چهار ماه در گیرش ی
بودم فقط ب شامپو زدن توجه نکن بشین تخم شپش رو از موهاش جدا کن دونه ب دونه و قیچی کن از ریشه نکن موها رو

nilay
nilay
پاسخ به  ژینا
3 ماه قبل

سلام ازشامپوی لیندان استفاده کنید

Sssss
Sssss
پاسخ به  ژینا
2 ماه قبل

نفت بزن

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

میشه ب من کمک کنید من تخمش هستش هنوز زیاد نیست پنج و شش تاست میشه کمکم کنید

هیما
هیما
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

خوب در بیار همچین میگه ۵ و ۶ اگه در نیاری شپش میشن باید تازنده ست بیرون بیان

دخترک تنها
دخترک تنها
پاسخ به  فاطمه
9 روز قبل

اون فکر می‌کنی ۵ ۶ تاست‌ اگر خارش داری بیشتره تویه موهات

نفس
نفس
5 ماه قبل

سلام من از دوستم شپش گرفتم بعدش داروی ضد شپش زدم خوب شد بعد از یه سال باز گرفتم هنوز خوب نشده رنگ هم دو بار گذاشتم خوب نشده چیکار کنم

حمید
حمید
پاسخ به  نفس
1 ماه قبل

دوستتو عوض کن

النا
النا
6 ماه قبل

وای من شپش گرفتم ۱۳ سالمه اکسیدان موهامو نمیسوزونه یا زرد نمیکنه

آرمیتا
آرمیتا
پاسخ به  النا
5 ماه قبل

تخم هم داشتید برا بچه ضررنداره

........
........
6 ماه قبل

سلام منم شپش داشتم ولی با اسپری بونزیل حل شد دیگه چیزی ندیدم
و عالی بود

الهام
الهام
پاسخ به  ........
6 ماه قبل

کمک کنین چن ساله درگیرم وهمش خوب میشه ودوباره برمبگرده

نفس
نفس
پاسخ به  الهام
9 روز قبل

اره بخدا منم اینجوریم

نازنین
نازنین
پاسخ به  ........
2 ماه قبل

سلام اسپرس بونزیل را از کجا میشه تهیه کرد؟

Sayna
Sayna
7 ماه قبل

سلام من الان چند هفته ای هست شپش گرفتم
فقط وقت هایی که عرق میکنم پیدا میشه و سرم هم زخم شده اگه سرکه بزنم چطوری نمیشه من ۱۲سالمه میشه راهنمایی کنید

زیلا
زیلا
7 ماه قبل

سرما چند سال است شپش دارد باید چکار کنیم گرفتار شدیم والا

امید
امید
پاسخ به  زیلا
10 روز قبل

سرکه فقط

پروانه
پروانه
10 ماه قبل

سلام دخترم شپش گرفته میشه راهنمایی کنید

پارسا
پارسا
10 ماه قبل

سلام یه چند ماهی میشه شپش گرفتم چیکار کنم کامل از بین بره خسته شدم

حسین
حسین
پاسخ به  پارسا
9 ماه قبل

بااکسیدان بذارید نیم ساعت بعد بشورید اکسیدان ۶درصد کاملا نابود میشند

یگانه
یگانه
پاسخ به  حسین
2 ماه قبل

سردخترمم گرفته چی بزنم بهتره ممنون میشم

سارا
سارا
پاسخ به  یگانه
1 روز قبل

سس سفید با آبغوره و نمک آب پیاز روغن نارگیل قاطی کن بعد بزن سر بچتون با پلاستیک ببند چند ساعت بعد بشور کلی از بین میره تمام

مهدیار
مهدیار
پاسخ به  پارسا
1 روز قبل

این شپش وامونده اصلا از بین نمیره

فاطیما
فاطیما
10 ماه قبل

سلام به همگی
خانوما شپش خیلی زیاد شده از وقتی اکثرا سراشون لخت شد تو اتوبوس ومکان های عمومی خیلی راحت تر منتقل میشه واقعا تو این تایم بیشترشده ما هر سری یکی اومد خونمون گرفتیم دیگه از مهمون بدم اومده من خیلی راحت خداروشکر ازبین میبرم شونه شپش از دیجی کالا سفارش دادم و هشت ساعت باروغن زیتون نایلون کشیدم سرم موند بعد تو حمام قبل از شستن باهمون شونه خوب شونه کردم بعد از اتمام حموم سرکه سیب میریزم رو سرم میام بیرون کلا ازبین میره البته این وبگم تمام اعضای خانواده همزمان باید اینکارو انجام بدن وتمام کشو لباساوکمدا ورختخوابا ومبلا حتی فرش وپرده روباااسپری شپش مخصوص ملحفه است غشته میکنم بعد جارو برقی میکشم و تمام بالشتا و ملحفه هارو میشورم یاتو نایلون تا یک ماه قرنطینه میکنم امیدوارم به کارتون بیاد سخته اما اگه همه مبارزه کنن انشالله ازبین میره تایدو شامپو نفت واین چیزا فقط اسیب میزنه حتی خطرناکه واسه خودتون هرکی هرچی گفت نباید استفاده کنیدراستی اینو بگم من تا یه هفته سرهمه روباهمون روغن جرب نگه میدارگ وهرروز مخصوصا روزای اول میریم تو حموم وشونه میکنیم هر سه روز میریم حموم دوبار سرکه میزنیم

هستی
هستی
پاسخ به  فاطیما
7 ماه قبل

ربطی ب بی حجاب شدن نداره چن ساله شپش فراگیر شده من ۳ سال پیش شنیدم تو مدرسه همه بچه ها گرفتن چرا الکی جو میدی وقتی همه لخت شدن چیه بحثو ب کجا میبرن بعضیا

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  هستی
7 ماه قبل

والا

Mini
Mini
پاسخ به  هستی
7 ماه قبل

اتفاقا بی ربط هم نیست . وقتی پوشش روی سر باشه چطور میخواد ب کسی منتقل بشه؟!

حسنا
حسنا
پاسخ به  Mini
6 ماه قبل

چطوری مت ک حجابم تا چشممه گرفتم حالم بهم میخوذهمیخوره از شپشششششش دوروزه گرفتارع مامانم

hadise
hadise
پاسخ به  Mini
2 ماه قبل

احمق خانم من حجابم کامله چادریم ولی گرفتم انقد بی عقل نباش خواهشا همه به ما حجابیا بخاطر اینکه بعضیا چرت و پرت میگن بد بین شدن لطفا بیشتر از این ما حجابیا رو با چرندیاتون بی عقل نشون ندین

رایا
رایا
پاسخ به  Mini
2 روز قبل

اصلا ربطی به حجاب نداره ،من توی مشهد توی اتوبوس واحد با روسری وچادر و بودم هیچکس هم اونجا بی حجاب نبود

سارا
سارا
پاسخ به  Mini
1 روز قبل

راست میگه

یکتا
یکتا
پاسخ به  فاطیما
5 ماه قبل

سلام چرب شدن چیکار می‌کنه مگه

مهسا
مهسا
پاسخ به  یکتا
3 ساعت قبل

بین تمام
تلاش بکن

ستارہ
ستارہ
پاسخ به  فاطیما
5 ماه قبل

سلام دخترم من شپش گفتہ شپش ھا از بین رفتند حالا کاملا رشک گرفتن مو ھاش از روغن زیتون و کرچک و شامپو زدہ شپش ھم استفادہ کردم ولی فایدہ نداشت سہ ھفتہ در گیرم لطفا رھنمایم کنید برای درمان رشک

فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل

بچه ها دقت کنید اگ دیگ هر کاری کردید نرفت
باید موهاتونو رنگ کنید

مهدی
مهدی
10 ماه قبل

سلام دوتا دختر ای من سرشون رشک زده الان یک هفته است کا ابتدا از شامپو پرمترین یک درصد استفاده کردم ولی دوباره این هفته تو موهاشون رشک پیدا کردم شما چه چیزی پیشنهاد می کنید سپاسگزارم

حسین
حسین
پاسخ به  مهدی
9 ماه قبل

اکسیدان۶درصد بزنید ریشه کن میشند نیم ساعت بمونه رو سر

لاله
لاله
پاسخ به  مهدی
6 ماه قبل

سلام فقط اینو بخر معجزه است پرایم Ls
و بعد از ۸ روز تکرار کن. قیمتشم ۲۳۷ تومانه ولی واقعا می ارزه. توی این ۸روزم شانه زدن مکرر، و درمانهای خانگی و روغن بزنید
پتو ها و ملحفه ها رو با آب داغ ۶۰ درجه بشورید

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

سلام من دو سال شپش گرفتم جوشانده اسپند استفاده کردم از بین رفت اول آمدم کمی اسپند را داخل یه لیوان آب ریختم و بعد روی گاز گذاشتم و وقتی رنگش کمی زرد شد برداشتم و بر روی موی خود اسپری کردم تا یک هفته

الهام
الهام
10 ماه قبل

دوستان یک مدت منم شپش گرفته بودم تا اینکه یک روز در میون با تایید دستی و آب داغ موهامو هعی میشستم و شونه میکردم شمام اینکارو بکنید معجزه میکنه وقتی موهاتونو با تایید شستید اومدید بیرون با سشوار داغ هعی بکشید تا از بین بره همین باید با شونه دندونه ریز تو حموم شونه کنید ک شپش خودش بریزه امیدارم بتونید از شر شپش خلاص بشید

ستاره
ستاره
پاسخ به  الهام
5 ماه قبل

اینجوری که دیگه مویی نمیمونه نابود میکنه مورو تایید

Sara
Sara
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

اگه بعدش نرم کننده بزنی موهات خراب نمیشه من زدم ب کل نابود شدن

پریسا
پریسا
10 ماه قبل

چگونه می توانیم شپش رو بطور کامل از سرمان بیرون بیاوریم؟

حسین
حسین
پاسخ به  پریسا
9 ماه قبل

اکسیدان ۶درصد نیم ساعت بزنید به سربمونه کامل با تخمشون ازبین میرند

رویا
رویا
پاسخ به  حسین
7 ماه قبل

خدا خیرت بده، واقعا میرن?

لاله
لاله
پاسخ به  پریسا
6 ماه قبل

سلام فقط اینو بخر معجزه است پرایم Ls
و بعد از ۸ روز تکرار کن. قیمتشم ۲۳۷ تومانه ولی واقعا می ارزه. توی این ۸روزم شانه زدن مکرر، و درمانهای خانگی و روغن بزنید

مونا
مونا
11 ماه قبل

پانزده روزمونده بودبه عیداحساس خارش سرداشتم بعدمتوجه شدم سرم رشک وشپش کرده راهکارقطعی میخام تاثیرگذارباشه خیلی سرم خارش داره

زهرا
زهرا
1 سال قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر.ببخشید خانم دکتر سه ساله که دختر شپش و رشک داره تمام درمان های خانگی رفتم اما جواب نگرفتم شامپو پرمترین و سرم مو پریم هم استفاده کردم واقعا نمیدونم چکار کنم یکبار هم موهاشو کوتاه کردم

نسا
نسا
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

باسلام منم از خالم شپش سر گرفتم بعد همه راه هارو امتحان کردم و به فکر افتاد که با تایید سرم رو بشویم
قبلش هر چقدر شونه می کردم هیچی نمی افتاد
تا اینکه با تایید سر رو شستم واقعا هرچی شپش
توی سرم بود افتاد فقط باید خیلی چنگ بری
تو سرد مرسی ممنونم

سارا
سارا
1 سال قبل

با سلام .من تمام روشهارو استفاده کردم ولی تاثیر نداشت. فقط یک روش هست که جواب میده
***** تاید دستی **** یکبار توی حموم بشورید با تاید دیگه راحت میشین. قول میدم بهتون

هستی
هستی
پاسخ به  سارا
11 ماه قبل

عزیزم خودم موهامو دیروز با تای شستم نمیدونم ولی هنوز نرفته
بچا من خودن ۲ روزه گرفتم نمیدونم از کی
دیروز سرکه زدم و با تاید شستم وای ‌کلافم کرده با اینکه دو روزه ولی خب

حسین
حسین
پاسخ به  هستی
9 ماه قبل

اکسیدان ۶درصد بزنید نیم ساعت رو سربمونه هم خودشون وهم تخمشون ازبین میره صد درصد

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

اکسیدان چقدر باشه روی سر

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

نیم ساعت

زینب
زینب
پاسخ به  هستی
7 ماه قبل

منم شپش گرفتم چکار کنم

نسی
نسی
پاسخ به  هستی
1 ماه قبل

عزیزم دیگه خوب بشو نیستی هر سال ۴ماه درگیرشی

صدیقه حسینی
صدیقه حسینی
پاسخ به  سارا
7 ماه قبل

یک رویش عالی وصدفیصد تمام میکند اول بیشو سرت را بعد با رنگ گندم خشک به سرت بیپاش خیلی معثره قسم میخورم نابود میکنه شپش هارا

الینا
الینا
پاسخ به  سارا
5 ماه قبل

تاید سرو خشک میکنه

شهناز
شهناز
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

من چند بار با تاید شستم فایده نداشت

معین
معین
1 سال قبل

سلام از عید تا حالا دچار شپش شدم شامپو دو سه مدل زدم سرکه و سس روغن زیتون زدم فایده ای نداره خیلی رو اعصابه راهنمایی میخوام

رسول
رسول
پاسخ به  معین
1 سال قبل

داداش عید موهاتو از ته میزدی تا حالا چند بار رشد کرده بود و از شپش هم خلاص شده بودی

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
چند روزی هستش دخترم شپش مو داره پسرم هم دچار شده با سرکه سیب هم مشکل حل نشد با شامپو مخصوص حل میشه یا درمان خانگی رو ادامه بدیم

مریم
مریم
پاسخ به  سعید
6 ماه قبل

سلام منم چند وقت پیش شپش گرفته بودم هر روز حموم میرفتم . یه روز اسپند و دم کردم و به موهام زدم یه روز روغن بادام تلخ زدم چند ساعت موند رفتم حموم شونه کردم . یه روز سرکه سیب زدم چند ساعت گذاشتم بمونه بعدرفتم حموم شونه کردم و اینطوری شد که نابود شد اما الان بازم شپش گرفتم داروشو گرفتم زدم نرفت و الان باز هر روز سرکه میزنم و روغن بادام و تو حموم نرم کننده میزنم و شونه میکنم تا ۲ هفته هر روز ببرش حموم و این کارو انجام بده عالیه . من صبح ظهر شب میرفتم حموم

نیکا
نیکا
1 سال قبل

سلام بهترین درمان شپش سرباگازایل شانه درون گازایل می کنی می ریزی سرمن ودخترم داشتیم ۲سال باهمین روش درمان شدیم با یک باربراهمیشه درمان شدیم

آنیتا
آنیتا
پاسخ به  نیکا
7 ماه قبل

ببخشید اول گازائیل بزنیم بعد بشوریم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سرکه سفید خوب است

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام لطفا جوابمو بدین ۳ ماهه شپش دارم یه چیزی بگین

حسین
حسین
پاسخ به  فاطمه
9 ماه قبل

اکسیدان ۶درصد بزن به موهات نیم ساعت بمونه به کلی تخم وخودشون نابود میشند صد درصد

مریم
مریم
پاسخ به  حسین
6 ماه قبل

مو رو نمیسوزونع؟

الینا
الینا
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

از نظر من از روغن بونزیل استفاده کن

هانا
هانا
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

سالم تارومار افکن بزنی مو ها هیچی نمیمونه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام ببخشید من چند ساله مبتلا به شپش سر هستم البته مداوم نیست مدتی پاک میشه بازم هم وقتی خونه کسی میرم از بالش استفاده میکنه یا چیزی دیگری مبتلا میشم چیکار کنیم نمی تونم که همه جا بالش ببرم

...
...
1 سال قبل

نمک سرکه سفید روزماریی اسپند
تنباکو خیس شده آب پیاز بچوشانن بعد روی ۱ ساعت الی ۲ ساعت ب سرتون بزنید
بعد بهش سم مورچه بزنید وبعد با تاید ماشین
شستوشو کنید روزانه تکراربشه جلد های بالشت هاتون با لباسهاتون با آب داغ ۱۰۰ درجه بشورید
وقنی دستتون رو تویی موهاتون میکنید
بشوریدمغز سرتون رو بشورید
نکته مهم * سرهاتون رو با تاید ماشین بشورید
سم مورچه فراموش نشه

آذر
آذر
1 سال قبل

سلام دوستان فقط و فقط تاید ماشین و سم مورچه عالیییییی هر روز شستو شو بدین عالییی خوب خوب میشه بخداااا
روزی دوسه مرتبه برید حمام با تاید و پودر مورچه بشورید دو سه ساعت روی سرتون بزارید بمونه

دخترک تنها
دخترک تنها
پاسخ به  آذر
9 روز قبل

و بعد هم میبینید که تاید تویه موهاتون ریدع

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من هم خودم موهام شپش گرفته و الان هنوز تخم هست شما چی پیشنهاد می کنید چند نفر به من گفتند با رنگ مو هم میشه و من ۱۱ سالم هست

مهدی محمد
مهدی محمد
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سرکه سفید بزن به موهات بعد یک ساعت بشور.یک هفته این کار رو انجام بده.تمیز میشه

رمیصا
رمیصا
پاسخ به  مهدی محمد
3 ماه قبل

ندا

مریم
مریم
1 سال قبل

من هم دخترم موهاش شپش گرفته چه کار کنم

مهناز
مهناز
1 سال قبل

باسلام من یه روزه که تو سرم ۳شپش دیدم یه روز هستش که ازسرکه استفاده میکنم دیگه داخل سرم ندیدم ولی میترسم میشه بگید چیکارکنم موهام کامل تمیز بشه

مهناز
مهناز
1 سال قبل

بیشتر از چندتا میتواند خطرناک باشد؟

☆♡♡
☆♡♡
پاسخ به  مهناز
10 ماه قبل

سلام بله چون تخم ریزی میکنه و انقدر زیاد میشود که از خون سر همش میخوره تا خون به مغز نمیرسه و باعث مرگ هستش

هیما
هیما
پاسخ به  ☆♡♡
3 ماه قبل

مرگ چی ؟ چه حرفی میزنی لامسب این همه اطلاعات از کجا آوردی ؟؟؟؟؟

هیما
هیما
پاسخ به  مهناز
3 ماه قبل

نصفش هم خطرناکه عین کنه ست لامسب

محدثه
محدثه
1 سال قبل

سلام منم مدتی شپش گرفته بودم موهامو کوتاه کردم سرکه سفید خریدم و با شامپو مخلوط کردم نصف شامپو و نصف سرکه وقتی که موهام رو میشستم با شونه دنده ریز (از شونه هایی که در آرایشگاه استفاده میشه) استفاده کردم یک روز در میون این کار رو تکرار کردم شامپو ضد شپش هم خریدم و دو هفته هفته ای یک بار استفاده کردم
اولین باری که سرکرو زدم همه شپش های زنده میکردن و فقط تخم هاشون مونده بودن
بعد از یک هفته کاملا از بین رفتن

حمیده
حمیده
1 سال قبل

سلام،سره،خودم،شپش،و،تخم،شپش،هس،چند،ساله،درگیرشم،تمیز،نمیشه،چه،کار،کنم،تا،از،دسته،این،خلاص،بشم

نفس
نفس
پاسخ به  حمیده
9 روز قبل

سلام منم یه دو سه ماهی میشه شپش گرفتم اینقدر ازش متنفرم ک نگو از کرم شپش هم یه دوباری استفاده کردم ولی جواب نداد چیکار کنم روی سرم هعیی بیشتر و بیشتر میشه مامانم نمیدونه

دکمه بازگشت به بالا