انواع درمان وسواس به روش خانگی، دارویی و روانشناسی

درمان وسواس شستشو، درمان وسواس فکری بدون دارو، تمرین درمان وسواس فکری

آشنایی با شیوه‌های درمان وسواس

وسواس یکی از شایع‌ترین مشکلات روان‌شناختی است که انسان‌های بسیاری را با خود درگیر کرده است. در این یادداشت در تلاشیم اطلاعات مفیدی در خصوص وسواس در اختیارتان بگذاریم و شما را با مهم‌ترین و مؤثرترین شیوه‌های درمان وسواس آشنا کنیم. لطفاً تا پایان همراه ما باشید…

وسواس چیست؟

وسواس، یا اختلال وسواس فکری- عملی (OCD) در حقیقت عبارت است از یک فشار ذهنی که انسان را وادار به ادامه‌ی یک فکر یا عمل می‌کند. در وسواس حتی اگر فرد، خود به غیر منطقی بودن فکر یا عملش واقف باشد باز هم قادر به توقف آن نیست.

در این اختلال، فرد احساس می‌کند مجبور است به چیزی که در ذهنش هست فکر کرده یا آن را انجام دهد اما در عین‌حال بسیار مایل است تا در برابر وسوسه مقاومت کند. همین امر در نهایت روی عملکرد او تأثیر منفی می‌گذارد و به انزوا منجر می‌شود.

روان‌شناسان معتقدند وسواس یک نوع بیمارى روان‌رنجوری (نِورِزی) شدید است که باعث می‌شود تعادل روانى و رفتارى بیمار از بین برود و در سازگارى با محیط دچار اشکال شود.

وسواس به‌صورت کلی به دو دسته‌ی وسواس فکری و وسواس عملی تقسیم می‌شود که ممکن است به‌تنهایی یا همراه با هم فرد را درگیر کنند.

امیدواریم این توضیحات شما را به صورت مختصر با وسواس آشنا کرده باشد. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری برای شناخت این بیماری دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه‌ی ادامه‌ی این یادداشت، مطلبی را که پیش‌تر با عنوان «شناسایی وسواس از علائم تا درمان آن» در سایت پذیرش ۲۴ منتشر شده است را بخوانید.

پیدایش وسواس ممکن است تحت تاثیر محیط، ژنتیک یا هر دو باشد.

چرا مبتلا به وسواس می‌شویم؟

دیدگاه‌های مختلفی در خصوص ریشه‌ی پیدایش وسواس وجود دارند که بر نقش محیط و ژنتیک در شکل‌گیری بیماری تاکید می‌کنند.

نظریه‌های زیستی در مورد وسواس معتقدند ایجاد این اختلال ممکن است تحت تأثیر نابهنجاری‌هایی در بخش‌های زیرقشری مغز باشد. همچنین ممکن است بخشی از مغز که مسئول جلوگیری از افکار، تصورات ذهنی یا امیال شدید است دچار مشکل شده باشد.

از دیگر سو، نظریه‌های شناختی- رفتاری تأکید می‌کنند الگوهای فکر ناسازگارانه در شکل‌گیری اختلال وسواس فکری- عملی نقش دارند.

علل ابتلا به وسواس

این یعنی افراد مبتلا به OCD ممکن است به اتفاقات اضطراب‌آور محیط پیرامون خود واکنش بیش از حد نشان دهند و در نتیجه، این سبب ایجاد تصورات ذهنی ناراحت کننده شود که بعداً فرد با انجام دادن تشریفات وسواسی سعی می‌کند آن‌ها را متوقف یا بی‌اثر کند.

بر اساس همین نظریات، درمان وسواس هم از طریق دارو یا مداخلات روان‌شناختی میسر است که در ادامه توصیحاتی پیرامون آن ارائه می‌دهیم.

درمان وسواس چیست؟

وسواس هرچند در ظاهر بیماری بسیار پیچیده‌ای به نظر می‌رسد، اما درمان آن در اغلب موارد کار ناممکنی نیست. درمان وسواس با استفاده از دارو و تکنیک‌های مختلف روان‌شناختی میسر است. در این قسمت، نکاتی پیرامون درمان وسواس جبری (اختلال وسواس فکری- عملی) در اختیارتان می‌گذاریم:

درمان وسواس، یک کار تخصصی روان‌شناختی محسوب می‌شود.

درمان وسواس چگونه است؟

درمان وسواس با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است، اما مهم‌ترین روش‌ها برای این کار عبارتند از:

الف) درمان شناختی- رفتاری

درمان شناختی- رفتاری یا رفتاردرمانی شناختی که به اختصار CBT نامیده می‌شود، یک روش درمانی مؤثر است که در آن درمانگر تلاش می‌کند ضمن صحبت کردن با بیمار و بررسی طرز تفکر او نسبت به وقایع پیرامون، به او در حل مشکلش کمک کند.

بسیاری از اختلالات روان‌شناختی همچون افسردگی، اضطراب و وسواس با استفاده از این روش به طور کامل قابل درمان هستند.

ب) درمان روان‌پویشی

یکی دیگر از روش‌های مؤثر درمان وسواس، درمان روان‌پویشی است. در این روش، درمانگر به بیمار کمک می‌کند تا دلیل و الگوهای رفتار، احساسات و باورهایش را –که از دوران کودکی شکل گرفته‌اند- پیدا کرده و بتواند با شناخت انگیزه‌های ناخودآگاه موجود در پس تصمیمات خود، مشکلاتش را مدیریت کند.

درمان وسواس به شیوه‌ی روان‌پویشی ممکن است کوتاه مدت یا بلند مدت باشد ولی در هرحال اثرات آن ماندگارند و به حل ریشه‌ای مشکلات فرد مبتلا کمک می‌کنند.

ج) دارو درمانی

همان‌طور که گفتیم، بسیاری از پژوهشگران معتقدند وسواس علت زیستی دارد و به همین با دارو قابل کنترل و درمان است. البته باید دقت داشته باشید که تجویز دارو برای درمان وسواس، تنها در صلاحیت روانپزشکان است و سایر افراد اجازه ندارند از این روش برای درمان مراجعان خود استفاده کنند.

داروها با اثرگذاری بر قسمت خاصی از مغز یا تغییر در میزان و زمان ترشح هورمون‌های مختلف، می‌توانند بروز رفتارهای وسواسی یا شدت آن‌ها را کنترل کنند.

د) شوک درمانی

درمانگر برای درمان مراجعان مبتلا به وسواس، تلاش می‌کند تا حد امکان از روش‌های غیرتهاجمی استفاده کند. با این وجود، زمانی که شدت اختلال زیاد باشد یا نتوان از دارو استفاده کرد، ممکن است درمان‌های تهاجمی نیز در پیش گرفته شوند.

شوک درمانی یکی از روش‌های تهاجمی برای کنترل وسواس‌های شدید است که توسط درمانگر و در بیمارستان‌های روانی انجام می‌شود.

در این روش، که به اختصار ECT (الکتروشوک مغزی) نامیده می‌شود، ابتدا بیمار را به مدت بسیار کوتاهی (۱ الی ۲ دقیقه) بی‌هوش کرده و سپس جریان خفیف الکتریسیته را برای ایجاد شوک مغزی برقرار می‌کنند.

جلسات درمانی با ECT معمولاً ۳ بار در هفته برگزار می‌شوند و بسته به شدت بیماری ممکن است یک تا چند هفته ادامه پیدا کنند.

درمان انواع مختلف وسواس

حالا که با مهم‌ترین شیوه‌های درمان وسواس آشنا شدید، بد نیست نگاهی نیز به درمان انواع مختلف وسواس داشته باشیم و نکات ضروری در این مورد را ذکر کنیم.

درمان وسواس شستشو چیست؟

درمان وسواس شستشو، بیشتر اوقات با استفاده از تکنیک‌های شناختی- رفتاری امکان‌پذیر است. یکی از این تکنیک‌ها «حساسیت‌زدایی تدریجی» نام دارد.

در حساسیت‌زدایی تدریجی فرد مبتلا را به آرامی و در طول زمان، با عاملی که نسبت به آن وسواس دارد مواجه می‌کنند و سپس با آگاهی‌بخشی و آموزش تکنیک‌هایی، راه مقاومت در برابر وسوسه را به او می‌آموزند. به تدریج فرد یاد می‌گیرد که چطور باید وسواس خود را کنترل کند.

 درمان وسواس فکری چیست؟

اگر شما هم کنجکاوید بدانید درمان وسواس فکری چیست، این بخش را با دقت بخوانید.

شیوه‌ی درمان وسواس فکری نیز همچون شیوه‌ی درمان سایر انواع وسواس است. اما برای درمان وسواس فکری شدید، رفتاردرمانی به تنهایی کفایت نمی‌کند و نیاز به مصرف دارو وجود دارد.

اصلی‌ترین تمرین درمان وسواس فکری، شامل روش‌های حساسیت‌زدایی تدریجی، غرقه‌سازی، آموزش آرامش و ERP است. این روش‌ها طی چند جلسه به درمان‌جویان آموزش داده می‌شود.

لازم به ذکر است همان‌گونه که درمان وسواس شدید فکری با تکنیک‌های روان‌شناختی ممکن است، درمان وسواس عملی بدون دارو نیز امکان‌پذیر است. فقط کافی است به یک روان‌شناس مطمئن مراجعه کنید.

از دیرباز دانشمندان طب سنتی، درمان وسواس فکری با داروهای گیاهی را نیز ممکن و مؤثر می‌دانستند. برای مثال «افتیمون» یکی از گیاهانی است که آن را به‌عنوان ضد سودا و درمان‌کننده‌ی افسردگی و جنون مورد استفاده قرار داده‌اند و به‌نظر می‌رسد در درمان وسواس ذهنی نیز مفید و مؤثر است.

به‌علاوه، برخی از مردم دارچین را به‌عنوان معجزه درمان وسواس می‌شناسند و درمان وسواس با دارچین را تبلیغ می‌کنند. به هرحال می‌توانید برای درمان وسواس طب سنتی را امتحان کنید. خطر و دردسری همراه ندارد.

درمان وسواس فکری مذهبی و جنسی نیز با استفاده از تکنیک‌های روان‌شناختی همچون ERP (یا روش مواجهه‌سازی و جلوگیری از پاسخ) ممکن است.

 درمان وسواس مو کندن

درمان‌های دارویی برای اختلال موکنی، شامل داروهای ضدافسردگی و ضد روان‌پریشی هستند. همچنین در بین درمان‌های رفتاری، «آموزش وارونه‌سازی عادت» بسیار مؤثر است. در این روش، فرد پاسخ جدیدی مثل گره کردن مشت را یاد می‌گیرد که با عادت مو کنی رقابت می‌کند. برای مثال به او می‌گوییم: «هروقت خواستی موی سرت را بکنی، مشتت را یک دقیقه گره کن!»

درمان وسواس در تصمیم گیری

وسواس در تصمیم‌گیری را تقریباً همه‌ی ما در طول عمر بارها و بارها تجربه می‌کنیم. اما داشتن اختلال وسواس، می‌تواند به سخت‌گیری بیشتر در اخذ تصمیمات بینجامد. یکی دیگر از دلایل وسواس در تصمیم‌گیری، برخوردار نبودن از اعتماد به نفس کافی است.

برای درمان وسواس در تصمیم گیری، لازم است اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. به‌علاوه در مشورت با دیگران زیاده‌روی نکنید و سعی کنید دهن‌بین نباشید.

افرادی که اختلال در تصمیم‌گیری دارند می‌توانند پیش از گرفتن تصمیمات مهم، برای اطمینان بیشتر با یک دکتر روانشناس آنلاین صحبت کنند.

درمان وسواس ترس از مرگ و بیماری

در صورتی که مبتلا به وسواس ترس از مرگ هستید، لازم است بدانید مهم‌ترین کار در این مواقع تلاش برای کنترل فکر است. به خودتان یادآوری کنید که این فقط یک فکر و تصور است و قرار نیست اتفاقی بیفتد. سایر روش‌های درمانی، مشابه درمان انواع دیگر وسواس است.

درمان وسواس در کودکان

وسواس فقط مخصوص بزرگسالان نیست؛ کودکان نیز ممکن است گرفتار شوند. البته احتمال شیوع این اختلال، بین کودکانی که یکی از اعضای خانواده‌ی آن‌ها وسواس دارد بیشتر است.

در صورتی که کودک‌تان گرفتار اختلال وسواس شد، خیلی نگران نباشید. تنها لازم است کودک را مطمئن کنید که در هر صورت، حامی و پشتیبان او هستید و دوستش دارید.

پس از آن، می‌توانید به یک روان‌شناس که تجربه‌ی کار با کودک را دارد یا یک «روانشناس کودک و نوجوان» مراجعه کنید. روان‌شناس، پس از گفتگو و مصاحبه با کودک مداخلات روان‌شناختی را آغاز می‌کند و در کنار آن، برخی مهارت‌های کاربردی را نیز به او آموزش می‌دهد.

در کنار درمان فردی، ممکن است از روش‌هایی همچون گروه درمانی یا خانواده درمانی نیز استفاده شود.

درمان دارویی و گیاهی وسواس

درمان وسواس با گیاهان دارویی

مردم از دیرباز، برخی گیاهان دارویی را برای درمان اختلالات روانی و از جمله وسواس به کار برده‌اند. در صورتی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌تان گرفتار وسواس هستید شاید بد نباشد در کنار مراجعه به یک روان‌شناس، از این گیاهان نیز به عنوان درمان مکمل استفاده کنید:

گل گاو زبان

از دمنوش گل گاو زبان می‌توانید برای کنترل اضطراب و افکار وسواسی استفاده کنید. برای تهیه‌ی این دمنوش، کافی است مقداری از این گیاه دارویی را در یک لیوان آب جوش بریزید و پنج دقیقه روی حرارات ملایم قرار دهید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و پس از گذراندن از صافی، بنوشید.

دارچین و چای دارچین

دارچین یکی از گیاهان شناخته شده در درمان وسواس است. برای تهیه‌ی یک چای دارچین اثربخش، می‌توانید مقداری چوب دارچین را داخل قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. پس از پنج تا هفت دقیقه چای شما دم کشیده و همه‌چیز برای درمان وسواس با دارچین آماده است.

عرق کاسنی

یکی دیگر از درمان‌های سنتی وسواس، نوشیدن روزی یک تا دو مرتبه عرق کاسنی است.

سایر گیاهان دارویی

علاوه بر گیاهانی که در بالا از آن‌ها نام بردیم لیمو، گل ختمی، گل بنفشه، ریواس، افتیمون و فرنجمشک نیز در درمان وسواس مؤثرند و می‌توانند به بهبود سریع‌تر فرد مبتلا کمک کنند.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

اگر حداقل برای مدت شش ماه، علائم اختلال وسواس فکری- عملی را دارید و یا این مسئله باعث شده که در زندگی روزمره و روابط اجتماعی و کاری شما خلل و وقفه‌ای ایجاد شود لازم است هرچه سریع‌تر برای حل مشکل‌تان به یک متخصص روانپزشک یا روان‌شناس مراجعه کنید.

همچنین در صورت نیاز می‌توانید با یک پزشک روانشناس آنلاین برای بررسی مشکل خود صحبت کنید. صحبت با یک روانشناس آنلاین شما را با سرعت بالاتری به پاسخ درست می‌رساند.

در این یادداشت، تلاش کردیم شما را با اختلال وسواس فکری- عملی و انواع آن آشنا کنیم. همچنین تلاش کردیم در ادامه‌ی مطلب، راهکارهای درمانی مفید و مؤثری برای رفع آن ارائه دهیم.

باید توجه داشته باشید که درمان وسواس یک کار تخصصی روان‌شناختی محسوب می‌شود و در حیطه‌ی تسلط روانپزشکان و روان‌شناسان بالینی است. بنابراین در صورتی که احساس می‌کنید در این رابطه نیاز به کمک دارید، به جای تلاش برای خوددرمانی، هرچه سریع‌تر سراغ یک متخصص بروید.

مشاوره آنلاین با روانشناس برای درمان وسواس

لازم است این نکته را نیز تذکر دهم که با توجه به پیشرفت‌های زیاد روانپزشکی و روان‌شناسی در سالیان اخیر، درمان وسواس چندان کار سخت و غیرممکنی نیست.

آیا تا کنون تجربه‌ی ابتلا به وسواس فکری- عملی را داشته‌اید؟ یا مورد مشابهی را در بین اطرافیان و دوستان خود دیده‌اید؟ آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.

۳.۱/۵ (۴۳ نظر)

منبع
www.psychiatry.orgwww.sheppardpratt.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
168 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هما
هما
21 روز قبل

احتدذحلخجذح

هما
هما
21 روز قبل

به نظرتون چیکار کنم الان من ۲۰ سالمه و نزدیک به شش ساله که وسواس فکری و عملی دارم همینطور که بقیه گفتند نزدیک به ۱۰۰ بار دستانم را در دستشویی می شورم به هر چیزی که دست میزنم نزدیک به ده بار می شورم نماز خواندن و قران خواندن بسیار برای من سخت چون همش اسم مثانه میاد و حتی بعضی وقت به خاطر چنین حرف هایی هم دادمی زنم وهم نزدیک به چند ساعت گریه میکنم وهمش دارم میترسم کع نکنه کاری رو انجام بدم که باعث ناراحتی خدا بشه و بعد ولم کنه همینجوری که داعش ها رو رها کرده و اونها دارن ادم میکشن از وسواس فکری و عملی به شدت خسته شدم یک زمانی انقدر موهایم را شانه کردم که از حالت پرپشت به کم پشت رسید مدت زمان حمام من قبلا یک ساعت ونیم بود حالا شده چهار ساعت چیکار کنم مثلا جورابم رو یزمین میوفته دوباره باید با مایع شسته بشه تازگی باز وقتی دستشویی می روم حتی پاچه های شلوارم را به همراه استین هایم میشورم من قدیم شبی قران خواندنم ترک نمی شد اما نزدیک به یک ساله که به خاطر وسواس فکری که همش اسم مثانه واز این قبیل میاد قران خواندن را ترک کردم من حتی چای دارچین و خود دارچین رو می خورم ولی اثری نداره من همیشه وقتی به جایی میرویم به خاطر وسواس خیلی اذیت میشوم وحتی با نگرانی می خپابم برای اولین بار به اعتکاف رفتم اما به خاطر وسواس فقط یک بار به دستشویی می رفتم پوست دست هایم خیلی نازک شده لطفا دارویی و چیزی پیشنهاد کنید ولی اصلا خانواده هنراهی نمی کنند چیکار کنم دارم دیوانه میشم و حتی سال پیش به خاطر فکر زیاد مجبور به خود کشی شدم لطفا راه حل جلوی پای من بگذارید و در همین چند سال که به وسواس دچار شدم دچار بیماری جسمی شدم و این حال روحی مرا بیشتر ازرده خاطر کرد لطفا یک راه حل بدید من اگر کسی دست به موهایم بزند باید به حمام بروم وکسی نباید به وسایل های من دست بزند لطفا کمکم کنید که اطذافیان به من میگویند که دیوانه شدم سر نماز به همه چی فکر میکنم الا به ایات و وقتی داستانی را خواندم که مردی هنگام نماز به کفشش که دزدیده نشود فکر می کرده گفتند تو اگر به بند کفشت فکر میکنی و حواست به نماز نیست اصلا نماز تو درست نیست خیلی ازارم داد چون من در هنگام نماز همش به مثانه فکر می کنم و به خصوص وقتی به گذشته فکر میکنمبسیار ازارده خاطر میشوم که امر باعث شده به من بگن کینه ای دست خودم نیست همش دارم یا فکر میکنم یا دست پا و یا لباس می شورم واینکه حرف های ناشایستی که می شنوم به شدت ازارم میدهد و حتی پوشش بد جامعه که در دین اسلام دارد چنین اتفاق هایی می افتد بسیار روی وسواس فکری من اثر میگذارد مثلا به کربلا که رفته بودم به مدت ۱۲ روز یک بار حمام رفتم چون احساس کثیفی بسیار میکردم لطفا کمکم کنید فکر مردن عزیزانم زود تر از خودم بسیار ازارم میدهد می دانم که چنین اتفاقی نمی افتد اما چیکار کنم انقدر وسواس عملی و فکردی دارم که اخباق و رفتار بسیار تند شده تجسم هلی بیخودی میکنم که واقعا وجودم ناراحت میشود ولی دستم خودم نیست من حتی بالشت پتو من جداست وحتی کار هم به ان صورت نمیکنم چون باید هی دست هایم را بشورم والان حس میکنم انقدر دست هایم را شسته ام که صحفه گوشی را هنگام لمس کردن حالم رابهم می زند

افغان افغان
افغان افغان
پاسخ به  هما
12 روز قبل

من هم همین مشکلات را دارم
من مشکلم را تا حدی حل کردم
پیش طبیب رفتم و الان مشکل کمی کم شده
مثل گذشته دست ها مو زیاد نمی شویم
اگر میخواهی را حل شو برایت میگویم

آخرین ویرایش 12 روز قبل توسط افغان افغان
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  افغان افغان
5 روز قبل

سلام میشه به منم بگی خسته شدم دیگه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  هما
8 روز قبل

خدا کمک کنه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  هما
5 روز قبل

سلام منم دقیقاً همین طوری هستم تو رو خدا ی راه خوب پیشنهاد بدین

سارا
سارا
پاسخ به  هما
1 روز قبل

عزیزم خدا که از من انسان بدتر نیس من که یکم درکت کردم دلم برات سوخت خداهم دلش برات میسوزه انقد با فکر خدا خودتو اذیت نکن یه جایی تو نت خوندم یکی از مجتهدا گفته بود هر چی فک کردین جیش کردین مشمول اذمش منم برید و به کاراتون برسید من گناهتونو به عهده میگیرم سعی کن بیخیال شی

مریم‌ ایمانی
مریم‌ ایمانی
1 ماه قبل

با‌سلام‌ وخسته نباشید. شما رو قسم می‌دهم‌ به تکی خداوند‌ من خیلییییییی شدیدددددد‌ وسواس شستشو‌ و حساس شدم برای گذاشتن‌ وسایل در سر‌ جای خودش. واحساس می‌کم که نه اگر دستام‌ رو نشویم نمی‌تونم هیچ کاری انجام دهم‌ ونمی‌تونم وسایلی را که لازم دارم‌ وبر میدارم‌ ودر‌ سرجای خود دیگر خیلی طول می‌کشد که بگذارم‌ و وقتی وسایل‌ رو در سرجای خود قرا می‌دهم خیلی زیاد طول می‌کشد که خوب‌ در سرجایش نگذاشتم. شما رو قسممممممم می‌دهم به تکی خدای مهربونمون منو خیلیییییی زیاد رااااااااااااهنمااااااااایی کنید. دیگر خیلیییییییی از این‌ کاااااااارهااااااا‌ خسته شدم‌ ودیگ نمی‌توانم کارم رو انجام دهم به خاطر این وسواسی‌ های فکری وعملی. متشکرم.

علی
علی
1 ماه قبل

سلام‌من‌وسواس‌فکری‌شدیدی‌دارم‌کسی‌نیست‌کمکم‌کنه‌تورو‌بهخدا

Mary
Mary
1 ماه قبل

پسر ۱۰ساله دارم بیشتر ۲۰بار در روز دشت پاهاش میشوره گریه میکنه که کثیف هستم نمیدونم چیکار کنم

عبداله
عبداله
پاسخ به  Mary
1 ماه قبل

سلام حتما حتما ببرید پیش متخصصو روانپزشک خوب و علاوه بر دارو درمانی حتما مشاوری که در زمینه وسواس و استرس و اضطراب کار کرده باشه نه هر روانشناسی.و خودتون هم در باره این بیماری سرچ کنید تا از میزان رنجش فکری بچه اگاه بشید.

جواد نارویی
جواد نارویی
1 ماه قبل

هیی

هستی
هستی
1 ماه قبل

سلام دختر ۹ساله دارم ک ب وسواس فکری دچار شده هش غذا یا خوراکیها را میگه خراب شده فاسده فقط نان با ماست وپنیرا میگه خوبه خیلی عذاب میکشه ممنون میشم راهنمای کنید

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام

سمانه
سمانه
3 ماه قبل

سلام بدجوری وسواس فکری دارم خیلی اذیت میشم راهنمایی کنیدچکارکنم

ستاره
ستاره
3 ماه قبل

سلام خسته نباشین. من ۲۴ سالمه ازدواج کردم درسم تموم شده لیسانس گرفتم چند ساله نامزدم بخاطر یه شرایطی هنوز نرفتم خونه خودم. الان به مدت ۴ ماهه که وسواس فکری دارم چند سال پیش یه اتفاقاتی برام افتاده بوده که الان بعد فوت مادربزرگم دچار وسواس فکری شوم خیلی دارم اذیت میشم به یه چیزایی فکر میکنم که اصلا نمیتونم کاری انجام بدم اینکه مطالعه نمیکنم سمت هیچکاری نمیرم بین کار دستام میلرزه همش فکر میکنم زندگیم خراب بشه خیلی نگرانم. یه ماه هم هست قرص اعصاب میخورم حالت تهوعم میگیره ولی هیچ نتیجه ای نداده همونجور داره ادامه پیدا میکنه وسواس فکریم ممنون میشم راهنمایی کنین

حبیبه من سی سال به وسواس دچار شدم شما من راهنمایی
حبیبه من سی سال به وسواس دچار شدم شما من راهنمایی
پاسخ به  ستاره
2 ماه قبل

حبیبه بد جوری وسواس فکریو عملی آرم ترو خدا کمکم کنید

ددددد
ددددد

تتنمودد

فاطمه مرزی
فاطمه مرزی
پاسخ به  ستاره
2 ماه قبل

با سلام.دکتر رضا بیدکی متخصص اعصاب و روان
در یزد.مشاوره آنلاین میدن
از گوگل سرچ کنید ونسبت بگیرید

خواجه
خواجه
3 ماه قبل

سلام من هم دچار واس واس فکری هستم هم عملی

افسانه درخشرخ
افسانه درخشرخ
پاسخ به  خواجه
3 ماه قبل

سلام من دچار وسواس عملی شدید هستم

حسین
حسین
3 ماه قبل

سلام ۵ساله درگیر وسواس شدیدم.میخام خودکشی کنم.لطفا کمکم کنید

زهرا
زهرا
پاسخ به  حسین
2 ماه قبل

پیش دکتر روانپزشک خانم دکتر خاطره عظیمی تو بیمارستان فجر پیروزی هستن مطبشونم تو نارمکه و روانشناس اقای الهی فر ایشونم هم بیمارستان فجر هستن هم مطب دارن مراجعه کنید.

معصومه دادخواه
معصومه دادخواه
3 ماه قبل

سلام من خیلی باخودم حرف می زنم برای مثال
باصدای بلند می گم اینجا تمیز شد
یا خیلی ظرفها رو مشورم

معصومه دادخواه
معصومه دادخواه
پاسخ به  معصومه دادخواه
3 ماه قبل

دوست دارم با به صورت آنلاین با دکتر مشاوره ی آنلاین بگیرم

فاطمه مرزی
فاطمه مرزی
پاسخ به  معصومه دادخواه
2 ماه قبل

سلام .ی دکتری هست در یزد .آنلاین مشاوره میده.آنلاین ویزیت بشین
دکتر رضا بیدکی.متخصص اعصاب وروان .در گوگل سرچ کنید و نوبت بگیرید.همه روزه نوبت دارند

Hana
Hana
پاسخ به  معصومه دادخواه
2 ماه قبل

دقیقا منم همینو میگم
میگم اینجام تمیزه اینجام تمیزه یا تا سه بار میشمارم

علی
علی
3 ماه قبل

وسواس به دستپخت غذای به غیر از مادر

پریا
پریا
3 ماه قبل

سلام خیلی خسته شدم اینقدرکه دست هامومیشورم.هیچ جانمیتونم برم چون نه میتونم غذابخورم ونه برم دستشویی توراخداراهنمایی کنید

نسرین
نسرین
پاسخ به  پریا
3 ماه قبل

منم اونطوری هستم

شهربانو مشهدی پور
شهربانو مشهدی پور
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

سلام منم وسواس دارم شستن حموم دستشوی کار خونه هر روز باید روی همه وسایل دستمال بزنم مبل دستمال میزنم همه جا طی میزنم تمیز کردن کمد همه جا اینقدر شستو انجام دادم کف دستم پوست میده لگن طرفشوی هر روز بیست بار با سیم باید کفی کنم بشورم جای لک نمونه کوسن درست کنم جای کج نباشه گاهی مهمان میاد از تمیز کاری خسته شدم عصب دست گرفتم خیلی حالم بد میشه ناراحتی اعصاب دارم بیست پنج ساله نمیدونم چیکار کنم هر سال بدتر میشم

پروین
پروین
پاسخ به  شهربانو مشهدی پور
1 ماه قبل

سلام منم ۴۶سالمه از نوجوانی به غسل فقط وسواس داشتم چند بار تکرارمیکردم اما ۱۰ساله که وسواسم زیاد شده بچه دومم و که حامله شدم وسواسیم بیشتر شد دستشویی که میرم حس میکنم از دستشویی به من ترشح میکنه باید پاهامو صورتمو بشورم به خدا خسته شدم راهنماییم کنید چند بار دکتر رفتم سه سال هم قرص مصرف کردم اما خوب نشدم

تورو خدا راهنمایی کنید
تورو خدا راهنمایی کنید
پاسخ به  پریا
1 ماه قبل

منهم این اخلاق رو دارم

محمد حسن بگلو
محمد حسن بگلو
3 ماه قبل

دچار وسواس فکری شده ام درخواست کمک دارم

ثریا
ثریا
4 ماه قبل

سلام من وسواس شستشو دارم دائم در حالیست هستم‌به خصوص به پا حساس هستم‌ حتما بیرون رفتم باید. ارد خانه شدم حمام کنم چی‌ار کنم این از ذهنم برود

سمیه مرادی
سمیه مرادی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من وسواس دارم هم فکری هم عملیَ

اکبر وثوقی
اکبر وثوقی
4 ماه قبل

سلام دختر من ۱۷ ساله هستش همیشه داخل سرویس بهداشتی دستهای خود را زمان زیاد شستشو میده اگه ممکنه راهنمایم کنید ممنونم

اصغری
اصغری
4 ماه قبل

من آماده‌امکمکم کنید

علی
علی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من یه مشکلی دارم خب حتی نمیدونم مشکل هست یا نه
یا شاید فقط من زیادی حساسیت نشون دادم و وسواس بودم در موردش

من همیشه عادت موقع خواب عضلات باسن و پا رو منقبض کنم
چه واسه ورزش و نشستن و خوابیدن
هم عادت کرده بودم هم یه تمرین واسه تقویت ماهیچه هام بود
ولی خب یه شب منقبض نکردم و راحت گرفتم خوابیدم و صبحش خب نمیدونم یه حس عجیب روی باسن و مقعد م حس کروم انگار باید منقبض بشندن و کلا یادم رفته و احساسش چجوری که منقبضشون کنم
۴ ماه کلا توی استرس و … بودم که چم شده چرا حسش اینجوری
الان حتی نمیدونم یه آدم نرمال وقتی ریلکس کرده عضلات کل بدنش رو شل میکنه قا منقبض میکنه
شاید هم چون زیادی حساسیت نشون دادم و زیاد تو فکرش رفتم این حس رو میکنم
نه درد داره یا نه خارش نه چیز دیگه ایی صرفا دارم احساس میکنم میتونم حسش کنم مثل وقتی که به نفس کشیدن فکر میکنیم و ارادی میشه
واقعا نمیدونم توی این ۴ ماه چم شده بود
وقتایی که بهش نمیکنم کلا حسش میره
احساس میکنم تقصیر خودمه انقدر حساسیت نشون دادمه
کلا خواستم بدونم انقدر مقعد و باسن و عضلات پا رو منقبض میکنم ایرادی داره؟
خلاصه توی این ۴ ماه کل ذهنم شده این حتی درون ذهنم حتی خودم هم احساس میکنم واقعا این چیزی که بهش فکر مبکنم مسخره هست ولی باز هم این احساس ازوجودم نمیره قبلا اصلا انقدر روی هیچ موضوعیی حساسیت و وسواس نداشتم
فقط میخوام این فکر و احساس از وجودم حذف بشه و همش برمیگرده به ۴ ماه پیش شب که خوابیده بودم و کلی تصور از کارهای آیندم و … عالی بنظر میرسید ولی نمیدونم چرا یه جور دیگه خوابیدم و اینجوری شدم

زندی
زندی
4 ماه قبل

سلام

صابری
صابری
4 ماه قبل

سلام

معصومه
معصومه
4 ماه قبل

سلام مادر من وسواس شستشو پیدا کرده ومدام پاهاش میشوره ازتون کمکم میخام تو رو خدا هر راهی هست بگید

محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام
منم هم وسواس فکری بسیار شدیدی داشتم اما خوب ، خوب شدم آدمو خیلی اذیت میکنه ولی صبر کنید و سعی کنید توی ترساتون شکیبا باشید.

دوتا مساله هست که خیلی خیلی خیلی بهتون کمک میکنه:

۱. الف)کار کنید تا ذهنتون درگیریش کمتر بشه.
ب) ورزش کنید مثه پیاده روی ، شنا و…
ج) شبها زود بخوابید نشنید تا دوازده یک الکی بیدار بمونید
۲. آدمی بدون نزدیک شدن بخدا حالش خوب نیست حتی اگه یه مدتم خوب بشی بازم یه حال بده دیگه میاد سراغ آدم
بخدا نزدیک بشید هرجوری که بلدید مثلا: کمک کنید ، صدقه بدید، دلی رو شاد کنید، خشمو غضبتون رو کنترل کنید ، نمازاتون رو اول وقت بخونید ، هیئت برید ، مسجد برید ، قران بخونید و کلی کار دیگه که میشه انجام داد. خلاصه بخدا نزدیک کنید خودتون رو و ازش کمک بخواید.

(کسی رو ندیدمو نشنیدم که دستشو دراز کرد به سمت خدا و خداوند اونو رها کرده باشه)

یه نکته هم بگم : اگر دکتر رفتید داروهاتونو به هیچ وجه سرخود قطع نکنید اگه دکترتون بنظرتون خوب نیست میتونید عوضش کنید اما داروهاتونو به خاطر اینکه فکر میکنید بهترید قطع نکنید
درسته که بهتر شدید اما باید پروسه ی کامل داروهاتونو بگذرونید و با دستور پزشکتون داروهارو یواش یواش کنار بزارید.

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط محمد
مریم
مریم
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

ممنونم منم شدید وسواس فکری دارم نمیتونم کنترل کنم اذیتم میکنه نمیدونم دیگه چکار کنم.

الناز
الناز
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

سلام من هروز لباسهای کمد و رخت آویز و کل خونمون و میگم بشورم،میشورمم به دلم نمیشینه چیکار کنم دیونه شدم

زینب
زینب
پاسخ به  الناز
2 ماه قبل

سلام

الناز
الناز
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

ممنون از راهنمایی های عالی و خوبت مرسی

Leila
Leila
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

میشه بگید چجوری خوب شدین؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  محمد
8 روز قبل

سلام ۱۷سالمه دختر استم یک نیم سال قبل یک اتفاق افتاد اون وقت ها حالم خوب نبود حال روحی و روانی خیلی فکر میکردم شبها هر چی هرچی می‌دیدم توهم میزدم حتی برای مدت کوتاه نتونستم خط رو بخونم بعد که خواهر خواند برام یادم اومد تونستم بخونم وسواس بهش اضافه شد همه میگن دیوونه شدم و این حرفها منو اذیت می‌کنه خوابم کم شده حتی فکر میکنم که زلزله شده باز مامانمو میگم زلزله شده مامانم میگه توهم زدی فکر میکنم یک ماه دیگه دیوانه میشم یک مشکلی دارم نمیتونم به کسی بگم کدام دکتر مراجعه کنم

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

وسواس عملی

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

با سلام دخترم چند وقتِ حدود دوسه ماهی هست زیاد دستاش رو میشوره مثلا هندوانه هم میخوره باید با مایع دسشویی دستش بشوره میگه بو داره
تو دسشویی زیاد میمونه و زیاد اب میریزه
طوری شده که دستاش همه زخم شده
لطفا راهنمایی کنین

اعظم
اعظم
5 ماه قبل

اعظم با سلام من وسواس فکری دارم ولی هر چی بیشتر دنبال درمان میروم حالم بدتر میشه لطفا مرا راهنمایی کنید

محمد
محمد
پاسخ به  اعظم
5 ماه قبل

سلام
منم هم وسواس فکری بسیار شدیدی داشتم اما خوب ، خوب شدم آدمو خیلی اذیت میکنه ولی صبر کنید و سعی کنید توی ترساتون شکیبا باشید.

دوتا مساله هست که خیلی خیلی خیلی بهتون کمک میکنه:

۱. الف)کار کنید تا ذهنتون درگیریش کمتر بشه.
ب) ورزش کنید مثه پیاده روی ، شنا و…
ج) شبها زود بخوابید نشنید تا دوازده یک الکی بیدار بمونید
۲. آدمی بدون نزدیک شدن بخدا حالش خوب نیست حتی اگه یه مدتم خوب بشی بازم یه حال بده دیگه میاد سراغ آدم
بخدا نزدیک بشید هرجوری که بلدید مثلا: کمک کنید ، صدقه بدید، دلی رو شاد کنید، خشمو غضبتون رو کنترل کنید ، نمازاتون رو اول وقت بخونید ، هیئت برید ، مسجد برید ، قران بخونید و کلی کار دیگه که میشه انجام داد. خلاصه بخدا نزدیک کنید خودتون رو و ازش کمک بخواید.

(کسی رو ندیدمو نشنیدم که دستشو دراز کرد به سمت خدا و خداوند اونو رها کرده باشه)

یه نکته هم بگم : اگر دکتر رفتید داروهاتونو به هیچ وجه سرخود قطع نکنید اگه دکترتون بنظرتون خوب نیست میتونید عوضش کنید اما داروهاتونو به خاطر اینکه فکر میکنید بهترید قطع نکنید
درسته که بهتر شدید اما باید پروسه ی کامل داروهاتونو بگذرونید و با دستور پزشکتون داروهارو یواش یواش کنار بزارید.

عاشق خدا بمانم
عاشق خدا بمانم
پاسخ به  محمد
10 روز قبل

عالی

عبدالعلی
عبدالعلی
5 ماه قبل

باسلام همسرم به وسواس فکری وعملی مبتلاست. هم از نظر فکری و مطرح کردن سوعالات تکراری و بی مورد سعی در درگیری فیزیکی با من را دارد، وقتی عصبانی میشود میزنه همه چیز را می شکنه، و با لباس خانگی و نا متعارف حتی شب یک بار زده از خانه بیرون و تا قانع کنم به خانه برگردانم بیش از یک ساعت کشید. من قانع کردم و او را به نزد روانپزشک بردم برایش دارو تجویز کرد و گفت احتمالا قبول نمی کند دارو ها را بخوره لذا دستور بستری در بیمارستان را هم نوشت. چون قبول دارم بستری در بیمارستان برای من هم از نظر اینکه تو یک بیمارستان روانی بخوابه سخت بود حدود ۴۰ روزه سعی میکنم تحمل کنم تا دارو مصرف کنه فقط یک روز دارو خورد .
خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید بتوانم با زنم رفتار درست داشته باشم و او را قانع کنم دارو مصرف کند درضمن رفتم با کارشناسان بهداشت صحبت کردم اگر دو یا سه روز دارو مصرف کند می توانم همزمان برای مشاوره پیش کارشناسان ببرم. ضمن تشکر از الطاف شما

محمد
محمد
پاسخ به  عبدالعلی
5 ماه قبل

سلام میتونید سرنوشت من رو برای همسرتون تعریف کنید احتمالا کمکش کنه
منم هم وسواس فکری بسیار شدیدی داشتم اما خوب ، خوب شدم آدمو خیلی اذیت میکنه ولی صبر کنید و سعی کنید توی ترساتون شکیبا باشید.

دوتا مساله هست که خیلی خیلی خیلی به کسی که وسواس فکری داره کمک میکنه:

۱. الف)کار کنه تا ذهنش درگیریش کمتر بشه.
ب) ورزش کنه مثه پیاده روی ، شنا و…
ج) شبها زود بخوابه نشینه تا دوازده یک الکی بیدار بمونه
۲. آدمی بدون نزدیک شدن بخدا حالش خوب نیست حتی اگه یه مدتم خوب بشی بازم یه حال بده دیگه میاد سراغ آدم
بخدا نزدیک بشید هرجوری که بلدید مثلا: کمک کنید ، صدقه بدید، دلی رو شاد کنید، خشمو غضبتون رو کنترل کنید ، نمازاتون رو اول وقت بخونید ، هیئت برید ، مسجد برید ، قران بخونید و کلی کار دیگه که میشه انجام داد. خلاصه بخدا نزدیک کنید خودتون رو و ازش کمک بخواید.

(کسی رو ندیدمو نشنیدم که دستشو دراز کرد به سمت خدا و خداوند اونو رها کرده باشه)

یه نکته هم بگم : اگر دکتر رفتید داروهاتونو به هیچ وجه سرخود قطع نکنید اگه دکترتون بنظرتون خوب نیست میتونید عوضش کنید اما داروهاتونو به خاطر اینکه فکر میکنید بهترید قطع نکنید
درسته که بهتر شدید اما باید پروسه ی کامل داروهاتونو بگذرونید و با دستور پزشکتون داروهارو یواش یواش کنار بزارید.

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط محمد
فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام خیلی خوبه من پسرم پارسال واسواس در شتشوداشت امسال از وقتی مدرسه ها شروع شده دوباره شروع کرده دست ۶ا شو از دستشوی دیر میاد بیرون منو راهنمایی کنی

صابری
صابری
6 ماه قبل

سلام اقای دکترمن تقریبن یه سال دچار وسواس فکری شدم وخیلی اذیتم وهمیشه میترسم که ممکنه برام اتفاقی بیفته وحته اگه مشکلم پیش کسی مطرح کنم یاراز زندگیم بگم میترسم که اون شخص پیامام پخش کنه یابرام مشکل درست کنه

سعید
سعید
پاسخ به  صابری
5 ماه قبل

منم این مشکلو دارم همش میترسم ازم فیلم بگیرن پخش کنن حتی وقتی کاملا مرتب هستم

اشکان
اشکان
6 ماه قبل

من وسواس فکری و توهمی داشتم که پزشک بهم فلوکستین داد بعد چند روز دچار خون ریزی مقعدی وحشتناک شدم که گذاشتمش کنار و کلن هیچ دارویی نمیخورم ، خودم دارم روم کار می کنم که درمان بشم ،به نظرم دارو زیانش از سودش بیشتره و تا حالا هم کسی با دارو درمان نشده ، می بینم کسانی رو که یه عمره دارن دارو میخورن و زندگی نرمالی هم ندارن ولی درمان نشدن اگه دارو رو بزارن کنار زندگی آننرمالشون بدتر میشه

میر حسین
میر حسین
6 ماه قبل

سلام
دخترم نسبت به بعضی فامیل بد بین وآنها را کقیف می داند .
در شستشو ودر زیر انداز وفرش ها و…
بعضا شدید وبه طرف حمله می کند
چه کنیم ؟

نیکی
نیکی
6 ماه قبل

سلام من یه وسواس بدی که دارم اینه که وقتی دستشویی یا حمام میرم احساس میکروب تو دهنم و وارد تنم میشه و وقتی دستشویی میرم لباسمو جلوی دماغم میگیرم و احساس میکنم خیلی کثیفه و به تنم می‌چسبه و حتی آبیم که استفاده میکنم حالمو بد میکنه

حسن باقری
حسن باقری
7 ماه قبل

سلام روزتان خوش من مادرم چند سالی هست که وسواس دارد مثلا دست وپا هایش را خیلی میشورد واگر دستمان به در خونه ویا به پرده خونه بزنیم باید دستمان را بشوریم وبه تازگی‌ها هرروز بهحمام می‌رود وساعت خیلی زیادی در حمام است وخیلی اب می‌ریزد ودرضمن دست شوی که بخواهد برود نزدیک ۲ ساعت دردست شوی است ویکی هم باید باشد که پای مادر را بشوید به مدت ۲ ساعت

حسن باقری
حسن باقری
پاسخ به  حسن باقری
7 ماه قبل

واز ما ممنون می شوم که ما راکمک کنید متشکرم

ف پ
ف پ
7 ماه قبل

سلام
من چندوقته وسواس فکری دارم و فکرمیکنم باهمه بد صحبت میکنم قرص اعصاب استفاده میکردم یک ماهه داروهارو قطع کردم لطفا مرا راهنمایی کنید

یلدا
یلدا
7 ماه قبل

سلام من یه دختر ۴ساله دارم تازگی به اب حساسیت پیداکرده روزی ۲۰ بار لباس عوض میکنه اگه یه قطره اب رو لباسش بریزه فوری عوض میکنه
جدیدآ بخاطر اینکه لباسش خیس نشه اصلا دست و صورتشو نمیشوره نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  یلدا
4 ماه قبل

سلام دختر خانومتون وسواسیش خوب شد منم ۲۵ سالمه دقیقا همین طورهستم

ممد
ممد
پاسخ به  یلدا
3 ماه قبل

سلام بهش کاری نداشته باشین من خودم تو بچگی وسواس وحشتناک داشتم اما به مرور زمان که بزرگتر شه با کارهای بیشتری یاد می گیره و به مرور زمان اون کار ها از ذهنش خود به خود پاک می شه

فریبا اکرمی
فریبا اکرمی
9 ماه قبل

سلام من سی ساله وسواسی خوب نمیشم چی کنم

ماتیستا
ماتیستا
10 ماه قبل

باسلام وعرض ادب خدمت شما خوبان
من بعاز ازدواج پسر خواهرم که خیلی وابسته بودم دچار وسواس شدید شدم وراه درمانش را هم پیش رفتم وتا حد خیلی زیادی بهتر شدم اما حدود ۲۰ درصدی دوباره از وسواس رو حس میکنم
الان خودم ازدواج کردم دوتا دختر دارم ۱۱ ساله و۶ ساله
دخترام زیاد باهم خوب نیستن اونم به نظرم به خاطر نوع بازی وتفاوت سنشونه
مشکل من دختر کوچیکه الان یه ماه میشه که میگه مامان حرفای زشت تو ذهنم میاد که مثلا جواب شوخی عمو یا دایی یا خاله رو با حرف تند یازشتی بدم ام از امروز میگه مامان میخوام خودمو از تراس بندازم از ترسم نمیتونم یه لحظه تنهاش بذارم البته تو این مدت یه ماه وسواس شستشو هم گرفته درمورد چیزای نجس
وقتی مثلا دماغشو می‌مالد همش میگه بیا داخلش رو چک کن خون نیومده باشه ….

من وسداس شدید دارم روزی چهار بار حمام میروم. زیاا
من وسداس شدید دارم روزی چهار بار حمام میروم. زیاا
پاسخ به  ماتیستا
5 ماه قبل

زینب

پوریا
پوریا
10 ماه قبل

سلام ۱۷سالمه وسواس دارم همش دندونام بهم میزنم زبانم زخم می‌کنه همش یه کار تکرار میکنم گوشی هی نگاه میکنم ببینم ساعت یا نت روشنه یا خاموش و خیلی چیزای عجیب ضرر زننده لطفاً کمک کنید

نگار
نگار
1 سال قبل

باسلام خدمت شمامن چندین سال پیش اتفاقت بدی توزندگی برام رخ داد بخاطرهمون اتفاقات دچاروسواس فکری شدیدشدم کمکم کنیدمغزم داره منفجرمیشه ازشدت این وسواس راه نجاتی هست

محمد
محمد
پاسخ به  نگار
5 ماه قبل

نگران نباش منم داشتم خوب شدم دکتر برو و روی خودت کار کن

مونا
مونا
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

پیش کدوم دکتر رفتید؟

محبوبه
محبوبه
1 سال قبل

سلام من ۱۸ سالمه و وسواس داشتم وسواس فکری من حالتام اینطور بود بودش که بیش از اندازه به استرس هام فکر میکردم رو همه چیز حساس بودم به همه شک داشتم به جزخانوادم احساس می‌کردم یه چیزایی هست بهم نمیگن احساس میکردم همه منو می‌شناسن و آبرو ندارم در صورتی که من با این سن حتی دوست پسر هم نداشتم بعد نا امید شده بودم احساس می‌کردم الکی زندم استرس کل زندگیمو گرفته بود یکی یه حرف کوچیک میزد کلی دنبالش و میگرفتم تا آروم بشم و استرسم رفع بشه حتی با دوستم دعوام شد باباش کلی سر اینکه بهش زنگ زده بودم دعوام کرد اما چون استرس گرفته بودم بخاطر حرف اون باز زنگ زدم پرسیدم فلانی چرا ایجوری گفتی تو از کجا میدونستی اینا ادامه داشت تا چندماه تا وسواس به جایی رسید که نه درس میخوندم نه مدرسه میرفتم همه چیز و چندبار چک‌می‌کردم تا حتی احساس میکردم من یه کارایی و انجام میدم زمانی که حواسم نیست مثلا میگفتم نکنه دستم خورده به فلانی زنگ زدم بعد اینجا نیوفتاده زنگ میزدم به طرف و کلی باز بحث پیش روانشناس هم رفتم پیش مشاور همه گفتن باید بری میش روانپزشک من رفتم‌پیش خانم دکتر رازجویان جلسه اول بهم دارو نداد بعد هم خورد به تعطیلات عید و اینا دنبالش و نگرفتم محل زندگیمو عوض کردم مدرسه و حتی گوشیمو هم گذاشتم کنار تمام راه های استرس و بستم تا چند ماه حالم کاملا خوب بود همه چیز مثل سابق شد درس میخوندم خوشبخت بودم تا اینکه باز رفتم مدرسه و اجتماع باز یه شوک بهم وارد کرد خیلی دارم تلاش می‌کنم بهش فکر نکنم اما باز داره اون حالتام میاد خواهش میکنم تا درمانتون کاملا تموم نشده تا روانشناس بهتون گفت که خوب شدین ول نکنین دوره تون رو اگه مت ول نکرده بودم الان تموم شده بود ما وسواس ها در لحظه خوب میشیم تا چندماه اما باز ممکنه حتی چندسال بعد هم بیاد سراغمون برام دعا کنین امیدوارم هرکی که گرفتار این بیماری شده خوب بشه

شادمهر
شادمهر
پاسخ به  محبوبه
11 ماه قبل

میای باهم آشنا بشیم

hosseinebadeh
hosseinebadeh
پاسخ به  شادمهر
10 ماه قبل

دیوث

Lena
Lena
پاسخ به  شادمهر
4 ماه قبل

دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید

گلثوم
گلثوم
پاسخ به  محبوبه
5 ماه قبل

سلام خوبین محبوبه جان میشه با هم کمی گپ بزنیم منم هم همین طوری هستم میشه بگوین چی قسم این مشکل تان حل شد

دینا
دینا
1 سال قبل

منم ۱۸ سالمه وسواس دارم دیگه خسته شدم بخدا

شادمهر
شادمهر
پاسخ به  دینا
11 ماه قبل

بیا باهم آشنا بشیم

کاینات
کاینات
1 سال قبل

سلام واسواس داشتن به بیماری چگونه وسواس است ؟

زیبا
زیبا
1 سال قبل

سلام دختری دارم ۷ سال و ۶ ماه دختر چند وقتی هست بعضی از حرفای روزمره که بینمون رد وبدل میشه دو یا سه باز تکرار مبکنه این رفتارش اول فقط باپدرو مادرش بو د ولی الان با فامیل های نزدیک هم همین رفتار رو داره برا مثال یکی از رفتارهاش اینه که وقتی صبح بیدار میشه چندین بار صبح بخیر میگه یا چندین بار سلام میده ووقتی بهش در مورد درسش یه مطلبی رو میگم که اینجور بنویس دوباره میاد و میپرسه مامان گفتی چه جور بنویسم بعد چشم رو میگه و میره و در مقابل همه ی این رفتارها دوست داره همش بهش بگم آفرین دخترم و خودش هم گاهی تاکید میکنه که این جمله رو بهم بگو ناگفته نمونه که در خونه مون هیچ مشکلی وجود نداره و همه و اطرافیان با محبت باهاش رفتار مبکنیم البته یه برادر ۱۳ ساله هم داره که تا به حال بابرادرش این رفتارهاش تکرار نشده و حتی در بازی با دوستاش این رفتار رو ندیدیم لطفا راهنمایی بفرماید .

منصوری
منصوری
پاسخ به  زیبا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من وسواس شستشواوحمام رفتن دارم چکارکنم خسته شدم

زیبا
زیبا
1 سال قبل

سلام

نگین
نگین
1 سال قبل

سلام وقت شمابخیر
من۲۸سالمه وسواس فکری عملی دارم نسبت به خانواده مادرم حساس شدموقتی اوناتوذهنم میان هرکاری روانجام میدم بایدچندین باراون کارروانجام بدم خیلی اذیت میشم البته این وسواس بعدازفوت پدرم پیش اومدچون خانواده مادرم خیلی بدی کردن الان دیگ نسبت به همه بدبین شدم وسواس گرفتم لطفاکمک کنین

رویااااااا
رویااااااا
1 سال قبل

سلام من ۱۸سالمه و کنکوریم
قبلا با شخصی چت میکردم اصن راوبطمون عاطفی نبود
وبعد مدتی اصلا چتم نکردیم و کلا حرف ساده هم نزدیم
و اون شخص یزوز بهم گفت میام و تو رو از دور میبینم نمیدونم چرا من استرس گرفتم سر این موصوع
و نزدیک سغ ماهه همش دارم تو مغزم تکرار میشه با اینکه خودم میدونم دوسش ندارم اما بلز میگم نکنه دوسش دارم میاد تو ذهنم
خیلی مسخره بنطر میا اما واقعا دارم اذیت میشن
اذیت از این جهت که اگه دوسش داشته باشم و از ذهنم نره هیچ وقت و عذاب وجدان دارم
چون خودم یکی دیگر رو دوست دارن
واون که میاد تو ذهنم واقعا برام آزار دهندس
نمیخام قبول کنم دوسش دارم
میحام برای همیشع از ذهنم بندازمش بیرون

رویااااااا
رویااااااا
پاسخ به  رویااااااا
1 سال قبل

کمکم کنین تو رو بخدا

حسن
حسن
پاسخ به  رویااااااا
6 ماه قبل

خب بهش فکر نکن بهش اهمیت نده و تمام سعی اصلا توجه نکنی چون توجه کردن خودش باعث استرس می شود

اسی
اسی
پاسخ به  حسن
1 ماه قبل

سلام

رویابابایی
رویابابایی
1 سال قبل

سلام من ۳۲سالم وسواس فکری شدیددارم

حسن
حسن
1 سال قبل

سلام من یک دختر ۹سال دارم وسواس فکری داره چکار کنم

دکمه بازگشت به بالا